Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde paziņo, ka, pamatojoties uz
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes 2016. gada 31. oktobra
lēmumu Nr. 94 "Par "Liepājas ostas maksas un maksas
pakalpojumi" apstiprināšanu", no 2017. gada 1. janvāra stājas
spēkā "Liepājas ostas maksas un maksas pakalpojumi" šādā redakcijā:
Apstiprināts ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes 2016. gada
31. oktobra lēmumu Nr. 94
Liepājas ostas
maksas un maksas pakalpojumi
DEFINĪCIJAS
Valsts dienesta kuģi - kara un krasta apsardzes, muitas,
hidrogrāfijas, zinātnes - pētniecības un glābšanas kuģi.
Ostas flotes kuģi - kuģi, kuri veic apkalpošanas funkcijas ostā -
velkoņi, liellaivas, peldošie celtņi, bunkurētāji,
kuri sniedz kuģu bunkurēšanas pakalpojumus Liepājas
ostas akvatorijā, notekūdeņu, sateču ūdeņu un atkritumu savācēji u. c.,
kuri ir pierakstīti Liepājā un/vai ir Liepājas speciālās ekonomiskās zonas
pārvaldes (turpmāk - Pārvaldes) un/vai ostas uzņēmumu nomāti vai piederoši, vai
darbojas, pamatojoties uz līgumu ar Pārvaldi.
Zivrūpniecības kuģi - kuģi, kuri nodarbojas ar zvejniecību vai veic
zivju apstrādi.
Zivrūpniecības kravas - visa veida zivju un jūras produktu kravas,
zvejas aprīkojums, tīkli, tara, palīgmateriāli.
Kabotāžas kuģi - Latvijas karoga kuģi, kuri veic pārvadājumus vai iet
balastā starp Latvijas ostām.
Pasažieru kuģis - kuģis, kuram ir pasažieru kuģa drošības apliecība.
Kravas-pasažieru kuģis - kuģis, kuram ir kravas un pasažieru kuģa
drošības apliecība.
RO-RO kuģis - horizontālās iekraušanas-izkraušanas kuģis.
Līnijas kuģis - viena īpašnieka vai fraktētāja kuģis, kurš apmeklē
Liepājas ostu vismaz vienu reizi mēnesī, norādot maršrutā iekļautās ostas,
saskaņā ar iepriekš saskaņotu grafiku vismaz 3 nākamajiem mēnešiem, kas
publicēts izdevumā "Latvijas Vēstnesis". Līnijas statusu piešķir LSEZ
valde un tas stājas spēkā ar ceturto ostas apmeklējumu. Līnijas statuss un par
to piešķirtās ostas maksu atlaides paliek spēkā, veicot kuģa nomaiņu ar citu
kuģi, ja netiek mainīts maršruts. Ja līnijas kustības grafiks tiek pārtraukts
uz vienu mēnesi, līnijas statuss tiek atjaunots noteiktajā kārtībā.
Kruīza kuģis - pasažieru kuģis, kas apmeklē ostu tūrisma nolūkā.
Konteineru kuģis - kuģis, kurš ir būvēts vai pārbūvēts kravas
konteineru pārvadāšanai.
Transporta refrižerators - kuģis, kuram šāds apzīmējums ir kuģa
klasifikācijas apliecībā.
Mazais kuģis - kuģis ar bruto tonnāžu mazāku par 200 BT.
Velkonis pavadībā - velkonis, kas ir nekavējoši gatavs vilkšanas
un/vai stumšanas operācijām ar vai bez tauvu padošanas.
Pārtauvošana ar velkoni - kuģa pārvietošana ostas akvatorijā kravu
operāciju veikšanai, izņemot no/uz Karostas kanāla piestātnēm no/uz pārējo
ostas daļu.
Ārkārtēji apstākļi - reāli draudi kuģa ekipāžas un pasažieru
drošībai, kravai, kuģim un/vai videi.
Brīvguļa - piestātnes izmantošana
bez kravas operācijām vairāk nekā 10 dienas pēc kārtas, noslēdzot līgumu ar
piestātnes apsaimniekotāju par piestātnes izmantošanu un saskaņojot to ar
Pārvaldi.
Izmēģinājuma brauciens - kuģa iziešana ārējā reidā pēc remonta un
atgriešanās remonta vietā, saskaņojot ar Pārvaldes Kuģu satiksmes dienestu.
Balasta ūdeņi - ūdeņi, kurus kuģis ir uzņēmis balasta cisternās vai
citās šim mērķim paredzētās tilpnēs kuģa noturības nodrošināšanai.
Sateču ūdeņi - ar naftu un naftas produktiem piesārņoti ūdeņi, kuri
uzkrājas mašīntelpās, sūkņu telpās un tamlīdzīgi.
Notekūdeņi - ūdeņi no tualetēm, kambīzēm un tamlīdzīgi.
Bīstamie atkritumi - saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta
2011. gada 19. aprīļa noteikumiem Nr. 302 "Noteikumi par
atkritumu klasifikatoru un īpašībām, kas padara atkritumus bīstamus".
Kaitīgās šķidrās vielas - saskaņā ar 1973. gada, ar
1978. gada labojumiem, "Starptautiskā konvencija par piesārņojuma
novēršanu no kuģiem" 2. pielikumu.
Lietotie saīsinājumi:
BT - kuģa bruto tonnāžas mērvienība.
LSEZ - Liepājas speciālā ekonomiskā zona.
DW - "dead weight"
- kuģa maksimālā kravnesība.
I. VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI
1.1. LSEZ valde ir noteikusi ostas maksas un apstiprinājusi tarifu robežlīmeņus
pakalpojumiem, ko sniedz ostā, vadoties no Likuma par
ostām. Ostas maksas tiek sadalītas Likumā par ostām noteiktajā kārtībā un
apmēros.
1.2. Liepājas ostā ir noteiktas šādas maksas:
1.2.1. Ostas maksas:
1.2.1.1. kanāla maksa,
1.2.1.2. loču maksa,
1.2.1.3. mazo kuģu maksa,
1.2.1.4. pasažieru maksa,
1.2.1.5. piestātnes maksa,
1.2.1.6. sanitārā maksa,
1.2.1.7. tonnāžas maksa.
1.2.2. Kuģošanas maksa: valsts nodeva par jūras navigācijas pakalpojumiem.
1.3. Liepājas ostā ir apstiprināti tarifu robežlīmeņi šādiem pakalpojumiem:
1.3.1. tauvošanas darbi,
1.3.2. atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšana,
1.3.3. ostas velkoņu un citu peldošu līdzekļu izmantošana,
1.3.4. ugunsdzēsēju pakalpojumi,
1.3.5. ūdens padeve.
1.4. Pakalpojumu sniedzējiem ir tiesības piemērot atlaides par 1.3. punktā
noteikto pakalpojumu izmantošanu.
1.5. Ostas maksas un maksas pakalpojumu maksimālie robežlīmeņi tiek
aprēķināti pēc kuģa bruto tonnāžas (BT), kura ir uzrādīta kuģa oriģinālajā
mērīšanas apliecībā, saskaņā ar 1969.gada starptautisko konvenciju par kuģu
mērīšanu.
1.6. Ostas maksas un pakalpojumu tarifu likmes ir noteiktas euro (EUR). Naudas vienība 1 EUR = 100 CENTI.
1.7. Noteiktās ostas maksas kuģis apmaksā līdz iziešanai no ostas.
Neapmaksāšanas gadījumā Pārvalde ir tiesīga aizturēt kuģa iziešanu no ostas
normatīvos aktos noteiktā kārtībā.
1.8. No ostas maksām, izņemot loču maksu, ir atbrīvoti:
1.8.1. valsts dienesta kuģi,
1.8.2. mācību iestāžu kuģi, ja tie neveic komercdarbību,
1.8.3. hospitāļu un labdarības misiju kuģi,
1.8.4. Liepājas ostas flotes kuģi,
1.8.5. kuģi, kuri ienāk ostā ārkārtēju apstākļu
spiesti un neveic kravas operācijas,
1.8.6. jahtas un citi peldlīdzekļi, kuri apmeklē ostu tūrisma nolūkos.
1.9. Mazie kuģi maksā mazo kuģu maksu un ir atbrīvoti no pārējām ostas
maksām.
1.10. Ostas flotes kuģi, kas veic kravas operācijas, ievedot vai izvedot
kravu no Liepājas ostas, par kustībām, kuras nav tiešā veidā saistītas ar ostas
apkalpošanu, piemēram, kuģu bunkurēšanu Liepājas
ostā, maksā tonnāžas, kanāla un piestātnes maksas saskaņā ar tarifiem, kas ir
noteikti kuģiem, kas veic kravas operācijas.
1.11. No kuģiem kabotāžā, izņemot bunkurētājus,
zivrūpniecības kuģiem ar zivrūpniecības kravām, lihterkuģiem
un velkonim kopā ar liellaivu visas ostas maksas, izņemot sanitāro un loču
maksu samazina par 50 %. Tas neattiecas uz mazajiem kuģiem.
1.12. Pakalpojumiem par sanitāro apkalpošanu un operācijām ar velkoni
piemēro šādus tarifu paaugstinājumus:
1.12.1. sestdienās, svētdienās, valsts svētku dienās no plkst. 06.00 līdz
22.00 par 25 %,
1.12.2. sestdienās, svētdienās, valsts svētku dienās no plkst. 22.00 līdz
06.00 par 50 %,
1.12.3. darbadienās no plkst. 22.00 līdz 06.00 par 25 %,
1.12.4. ja pakalpojumu sniegšanas laiks sākas pirms šo dienu iestāšanās vai
beidzas pēc šo dienu izbeigšanās, tad pakalpojums tiek aprēķināts uz to dienu,
uz kuru attiecas sniegtā pakalpojuma lielākā daļa.
1.13. Ja kuģim tiek piemēroti vairāki likmju pazeminājumi, tad vispirms tiek
pielietots noteiktais pamatlikmes pazeminājums, un katrs nākamais pazeminājums
tiek rēķināts no iepriekšējā rezultāta.
1.14. Aprēķinos pēc laika likmes laiks tiek apaļots līdz 0,5 stundām,
turklāt laiks mazāks par 30 minūtēm tiek pieņemts par 0,5 stundām, bet laiks no
30 minūtēm līdz pilnai stundai - par 1 stundu.
1.15. Ostas maksas no kuģiem, kuri ienāk ostā, velkot liellaivas vai citus
peldošus līdzekļus bez dzinēja vai, ja tas nedarbojas,
tiek aprēķinātas no velkoņa un liellaivas vai cita peldoša līdzekļa BT
kopsummas.
1.16. Ja tankkuģa mērgrāmatā ir atsevišķi uzrādīta
bruto tonnāža, kas tiek izmantota izolētajam balastam (dubultdibens,
dubultkorpuss un/vai speciālie sāntanki), tad ostas
maksas aprēķina, ņemot vērā kuģa tilpības apliecībā norādīto samazināto bruto
tonnāžu.
1.17. LSEZ valdei ir tiesības lemt par speciālu atlaižu piešķiršanu ostas
maksām atsevišķiem kuģiem vai līnijām.
1.18. LSEZ pārvaldniekam ir tiesības lemt par speciālu atlaižu piešķiršanu
ostas maksām atsevišķiem kuģiem, gadījumos, kas nav atrunāti šajos noteikumos
un nav saistīti ar regulāriem kravu pārvadājumiem. Pirms speciālu atlaižu
piešķiršanas ostas maksām atsevišķiem kuģiem LSEZ pārvaldnieks izvērtē
piešķiramās atlaides lietderīgumu, kam par pamatu ir ekonomisks pamatojums un
vienlīdzības principa ievērošana.
II. OSTAS MAKSAS
2. TONNĀŽAS MAKSA
2.1. Tonnāžas maksa par katru kuģa ienākšanu vai iziešanu no ostas - 0,25
EUR/BT.
2.2. Atlaides:
2.2.1. visiem RO-RO, kravas-pasažieru, pasažieru un refrižeratoru kuģiem,
konteineru kuģiem, ja uz tiem esošās konteineru kravas daudzums pārsniedz
50 % no kopējā kuģa kravas daudzuma (tonnas) - 30 %
2.2.2. kuģiem uz līnijas:
2.2.2.2. kravas - 20 %
2.2.2.3. konteineru - 30 %
2.2.2.4. RO-RO - 60 %
2.2.2.5. kravas-pasažieru, pasažieru - 80 %
2.2.3. sākot ar 7. ostas apmeklējumu kalendārajā gadā:
2.2.3.1. kravas, velkoņiem ar liellaivu - 10 %
2.2.3.2. RO-RO, konteineru - 25 %
2.2.3.3. kravas-pasažieru, pasažieru - 55 %
2.2.4. sākot ar 2. ienākšanas reizi, Latvijas ostās viena reisa laikā -
50 %
2.2.5. ja, ienākot vai izejot no ostas, uz kuģa esošais kravas daudzums
nepārsniedz 50 % no pilnas kravnesības (vasaras DW) - 30 %
2.3. velkonim kopā ar liellaivu, vai, velkot citu peldošu līdzekli bez
dzinēja, ienākšanas reizes uzskaita pēc kravas nesēja.
2.4. No tonnāžas maksas ir atbrīvoti:
2.4.1. 1.8. punktā minētie un kruīza kuģi,
2.4.2. kuģi, kuri ierodas ostā remontu dēļ, degvielas vai citu apgādes
materiālu saņemšanai, sanitārai apkopei un /vai neveic kravas operācijas.
3. KANĀLA MAKSA
3.1. Kanāla maksa par katru kanāla lietošanu, kuģim ienākot un izejot no
ostas:
3.1.1. RO-RO, kravas-pasažieru, pasažieru - 0,13EUR/BT,
3.1.2. konteineru - 0,20 EUR/BT,
3.1.3. pārējiem kuģiem - 0,26 EUR/BT.
3.2. Sākot ar 7.ostas apmeklējumu (ienākšanu) kalendārajā gadā:
3.2.1. pasažieru, kravas-pasažieru - 0,02 EUR/BT,
3.2.2. RO-RO - 0,10 EUR/BT,
3.2.3. konteineru - 0,15 EUR/BT,
3.2.4. kravas - 0,22 EUR/BT.
3.3. Kuģiem, kuri kuģošanai izmanto Karostas kanālu, kanāla maksas tarifs
tiek palielināts par 0,02 EUR/BT.
3.4. Atlaides:
3.4.1. RO-RO, kravas-pasažieru, pasažieru un refrižeratoru kuģiem un
konteineru kuģiem, ja uz tiem esošās konteineru kravas daudzums pārsniedz 50%
no kopējā kuģa kravas daudzuma (tonnas) - 3 0%
3.4.2. kuģiem uz līnijas:
3.4.2.1. konteineru - 25 %
3.4.2.2. RO-RO - 50 %
3.4.2.3. kravas-pasažieru, pasažieru - 75 %
3.4.3. Akciju sabiedrības "TOSMARES KUĢUBŪVĒTAVA" jaunbūvētiem
kuģiem - 50 %
3.4.4. ar vizītes mērķi - remonts kuģu remonta rūpnīcās - 50 %
3.5. No kanāla maksas atbrīvoti:
3.5.1. 1.8. punktā minētie un kruīza kuģi,
3.5.2. kuģi, kuri ierodas ostā ar vizītes mērķi - bunkurēšanas
pakalpojumu saņemšana, apgāde, apkalpes nomaiņa, neveicot kravas operācijas,
un, neuzkavējoties ostā ilgāk nekā 48 stundas,
3.5.3. kuģi, kuri pēc remonta Liepājas ostā veic izmēģinājuma braucienus.
4. SANITĀRĀ MAKSA
4.1. Sanitāro maksu iekasē par kopējo kuģa atrašanās laiku ostā, atkarībā no
tā guļlaika ilguma:
4.1.1. līdz 10 diennaktīm - 0,06 EUR/BT,
4.1.2. 11-30 diennaktīm - 0,08 EUR/BT,
4.2. Gadījumā, ja kuģis atrodas ostā ilgāk nekā 30 dienas, papildus tiek
iekasēta sanitārā maksa - 0,003 EUR/BT par katru nākamo dienu.
4.3. Atlaide kuģiem, kuriem ir starptautiskās apliecības par jūras
nepiesārņošanu ar naftu, sateču ūdeņiem un cietajiem atkritumiem - 25 %
4.4. No sanitārās maksas tiek atbrīvoti:
4.4.1. 1.8. punktā minētie,
4.4.2. liellaivas bez ekipāžas,
4.4.3. kravas-pasažieru, pasažieru kuģi uz līnijas, kruīza kuģi, ja ir
noslēgta vienošanās ar ostas pārvaldi par sanitārās apkalpošanas veikšanu citā
ostā,
4.4.4. kuģi remontā rūpnīcās.
4.5. No sanitārās maksas atbrīvotie kuģi par piesārņoto ūdeņu un cieto
atkritumu nodošanu norēķinās saskaņā ar 14. punktā noteiktajiem tarifiem.
4.6. Sanitārās maksas ietvaros, visā kuģa guļlaikā tiek pieņemti:
4.6.1. notekūdeņi,
4.6.2. sateču ūdeņi,
4.6.3. cietie atkritumi, izņemot bīstamos.
4.7. Ar naftu piesārņoto balasta un kravas tanku mazgājamo ūdeņu nodošana
netiek iekļauta sanitārajā maksā.
4.8. Kaitīgo šķidro vielu nodošana un nodošanas tarifi tiek saskaņoti ar
pakalpojumu sniedzēju.
4.9. Cietie atkritumi, kas ir radušies kravu operāciju rezultātā, tiek
pieņemti par atsevišķu samaksu saskaņā ar 14.5. punktā noteiktajiem tarifiem.
5. LOČU MAKSA
5.1. Ar loču maksu tiek aplikti kuģi, kas apmeklē Liepājas ostu, saskaņā ar
ostas noteikumos paredzēto loču izmantošanas kārtību.
5.2. Loču maksā tiek iekļauta arī peldošo līdzekļu apmaksa, kuri tiek
izmantoti loču nogādāšanai uz kuģi un no kuģa uz ostu un/vai citu kuģi.
5.3. Loču maksa par katru loča pakalpojumu, kas tiek veikts saskaņā ar
Liepājas ostas noteikumiem - 0,19 EUR/BT.
5.4. Atlaides:
5.4.1. ja kuģis neizmanto loci saskaņā ar Liepājas ostas noteikumiem -
50 %
5.4.2. ja kuģis no jūras vai ārējā reida tiek ievests iekšējā reidā - 50 %
5.4.3. ja kuģis no iekšējā reida tiek izvests ārējā reidā vai jūrā -
50 %
5.4.4. kuģiem uz līnijas - 30 %
5.4.5. ja kuģis ar ostas kapteiņa rīkojumu nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ
tiek pārtauvots uz citu piestātni vai enkurvietu - 50 %
5.4.6. ja kuģis kravu operāciju veikšanai tiek pārtauvots uz citu piestātni
viena ostas rajona robežās (Brīvosta, Ziemas osta, Tirdzniecības kanāls,
Karostas kanāls, ieskaitot Tosmares baseinu) - 50 %
5.4.7. ja kuģis kravu operāciju veikšanai tiek pārtauvots uz citu piestātni,
kas atrodas citā ostas rajonā (Brīvosta, Ziemas osta, Tirdzniecības kanāls,
Karostas kanāls, ieskaitot Tosmares baseinu) - 25 %
5.4.8. ja kuģis tiek attauvots no Akciju sabiedrības "TOSMARES
KUĢUBŪVĒTAVA" piestātnes un ievests dokā vai izvests no
doka un pietauvots pie Akciju sabiedrības "TOSMARES KUĢUBŪVĒTAVA"
piestātnes - 50 %
5.5. Likme tiek paaugstināta:
5.5.1. ja kuģis no jūras vai ārējā reida tiek ievests dokā vai no doka tiek
izvests ārējā reidā vai jūrā - 25 %
5.5.2. ja kuģis tiek ievests/izvests no ostas ar krasta radara palīdzību -
25 %
5.6. Gadījumā, ja locis vienlaikus ved vairākus kuģus, loču maksa tiek
iekasēta pilnā apmērā no katra kuģa (pamatojoties uz kvīti, kuru ir parakstījis
kuģa kapteinis vai aģents, vai arī kuģa kapteiņa radiotelegrāfisku
apstiprinājumu).
5.7. Papildu maksu iekasē:
5.7.1. par loča izsaukšanu ar pēc tam sekojošu atteikumu - 50 % no
kopējās aprēķinātās loču maksas,
5.7.2. par loča aizkavēšanu, kas ir saistīta ar loča izvešanu ārpus viņa
darbības rajona - 100 EUR/stundā. Maksa tiek iekasēta līdz brīdim, kad locis
atgriežas Liepājas ostā.
6. PIESTĀTNES MAKSA
6.1. Par piestātnes izmantošanu ir noteikta piestātnes maksa:
6.1.1. kuģiem ar pasažieru un/vai kravas operācijām - 0,19 EUR/BT par katru
ostas apmeklējumu,
6.1.2. kuģiem bez kravas operācijām maksa par piestātni vai par tās daļu -
0,5 EUR/BT diennaktī vai par tās daļu,
6.1.3. kuģiem bez kravas operācijām, maksa par piestātni, ja tā netiek
atbrīvota pēc piestātnes nomnieka vai īpašnieka pieprasījuma no kuģa īpašnieka,
fraktētāja vai kuģa komandas atkarīgu iemeslu dēļ - 0,05 EUR/BT stundā,
6.1.4. Kuģiem brīvguļā (virs 10 diennaktīm) - 0,02
EUR/BT diennaktī vai par tās daļu, bet ne mazāk kā 10 EUR/diennaktī,
6.1.5. Kuģiem brīvguļā (virs 10 diennaktīm), ja
tie stāv pie neaprīkotas piestātnes - 0,01 EUR/BT diennaktī vai par tās daļu,
bet ne mazāk kā 5 EUR/diennaktī.
6.2. Atlaides:
6.2.1. RO-RO, refrižeratoru kuģiem un konteineru kuģiem, ja uz tiem esošās
konteineru kravas daudzums pārsniedz 50 % no kopējā kuģa kravas daudzuma
(tonnas) - 30 %
6.2.2. kuģiem uz līnijas - 25 %
6.2.3. kravas-pasažieru, pasažieru kuģiem - 50 %
6.2.4. kuģiem brīvguļā atlaides netiek piemērotas.
6.3. No piestātnes maksas tiek atbrīvoti:
6.3.1. 1.8. punktā minētie un kruīza kuģi,
6.3.2. kuģi, kas ienāk ostā ārkārtēju apstākļu
spiesti un uzturas ostā ne vairāk par 3 diennaktīm, skaitot no ostā ienākšanas
brīža.
7. PASAŽIERU MAKSA
7.1. Par katru pasažieri no kuģa, kas ienāk ostā, vai par pasažieri, kurš
sāk savu reisu Liepājas ostā, pie nosacījuma, ka kuģis ir pietauvots ar
pasažieru servisu nodrošinātā piestātnē, ir noteikta pasažieru maksa - 1
EUR.
7.2. Atlaide par katru kruīza kuģa pasažieri - 30 %.
8. MAZO KUĢU MAKSA
8.1. Mazo kuģu maksu aprēķina atsevišķi par katru mazā kuģa ienākšanu vai
iziešanu no ostas, pēc likmes - 0,06 EUR/BT.
8.2. Atlaides:
8.2.1. kuģiem, kuriem kopējais ienākšanu un iziešanu skaits no ostas mēneša
laikā pārsniedz 20 reizes, atlaide par noteikto mēnesi - 25 %
8.2.2. kuģiem, kuri bāzējas pie Liepājas speciālās ekonomiskās zonas akciju
sabiedrības "KURSA" piestātnēm - 25 %
8.3. Gadījumos, kad kuģis ir patvaļīgi aizņēmis piestātni un tā netiek
atbrīvota pēc piestātnes nomnieka, īpašnieka vai valdītāja pieprasījuma,
aprēķina papildu maksu - 0,10 EUR/BT diennaktī.
III. MAKSAS PAKALPOJUMU MAKSIMĀLIE ROBEŽLĪMEŅI
9. VELKOŅU PAKALPOJUMI
9.1. Atkarībā no operācijas veida, velkoņu pakalpojumiem piemēro likmi par 1
kuģa BT vai laika likmi par 1 stundu.
9.2. Par velkoņu izmantošanu, neatkarīgi no to skaita, tauvošanas un
pārtauvošanas darbiem no kuģiem, tiek iekasēta maksa par katru operāciju:
9.2.1. pietauvošana vai attauvošana, t.sk. ievešana vai izvešana no dokiem -
0,27 EUR/BT,
9.2.2. pārtauvošana no vienas piestātnes uz otru - 0,34 EUR/BT,
9.2.3. pārtauvošana vienas piestātnes robežās - 0,27 EUR/BT.
9.3. Ja tauvošanai izmantoti vairāki velkoņi, tad naudu par iepriekš
minētajiem pakalpojumiem starp velkoņiem sadala proporcionāli nostrādātajam
laikam un velkoņu jaudām.
9.4. Atlaides par velkoņu izmantošanu tauvošanas un pārtauvošanas darbiem -
25 %:
9.4.1. pasažieru kuģiem,
9.4.2. kuģiem, kuri strādā uz līnijas,
9.4.3. 1.8. punktā minētiem kuģiem,
9.4.4. likmes pazeminājums tiek piemērots tikai vienā no gadījumiem.
9.5. Likme tiek paaugstināta:
9.5.1. ja kuģis no jūras vai ārējā reida tiek ievests dokā vai no doka tiek
izvests ārējā reidā vai jūrā - 50 %,
9.5.2. ja kuģis no jūras vai ārējā reida tiek ievests dokā, un dokošanas
operācijai tiek izmantota doka vinča vai Akciju sabiedrībai "TOSMARES
KUĢUBŪVĒTAVA" piederošs velkonis - 25 %.
9.6. Laika likmes velkoņu pakalpojumiem piemēro:
9.6.1. darbos, kas nav saistīti ar tauvošanu,
9.6.2. kuģiem, kuriem galvenie dzinēji nav darba kārtībā, ieskaitot darbus,
kas ir saistīti ar tauvošanu,
9.6.3. RO-RO, kravas-pasažieru, pasažieru kuģiem strādājot uz līnijas.
9.7. Gadījumos, kad velkoņu pakalpojumiem tiek piemērota laika likme, tā
tiek piemērota visām operācijām vienas kustības (pasūtījuma) ietvaros.
9.8. Maksa par vienu darba stundu atkarībā no velkoņu jaudas:
9.8.1. no 600 līdz 1000ZS - 340 EUR/stundā,
9.8.2. no 1001 līdz 1500 ZS - 450 EUR/stundā,
9.8.3. no 1501 līdz 2300 ZS - 530 EUR/stundā,
9.8.4. no 2301 līdz 2500 ZS - 590 EUR/stundā,
9.8.5. no 2501 līdz 3500 ZS - 730 EUR/stundā,
9.8.6. virs 3500 ZS - 790 EUR/stundā.
9.9. Atlaides, piemērojot laika likmi:
9.9.1. ja velkonis tiek izmantots pēc principa "pavadībā" - 50 %
9.9.2. ja velkonis tiek izmantots cilvēku, materiālu vai apgādes sūtījumu
transportēšanai uz vai no kuģa - 25 %
9.9.3. tauvošanas darbiem saskaņā ar 9.4. punktu.
9.10. Par apmaksājamo velkoņa darba laiku tiek skaitīts laiks - no velkoņa
atiešanas brīža no tā bāzēšanās piestātnes līdz atgriešanās brīdim pie šīs
piestātnes.
9.11. RO-RO, kravas-pasažieru, pasažieru kuģu, kas strādā uz līnijas,
tauvošanai par apmaksājamo kuģa darba laiku tiek skaitīts laiks, kurš izlietots
tiešajiem tauvošanas darbiem. Pārgājiens no stāvēšanas vietas līdz apkalpojamam
kuģim un atpakaļ, kavēšanās ostas formalitāšu kārtošanai - apmaksājamajā
pārtauvošanas laikā nav ieslēdzami.
9.12. Tauvošanas un pārtauvošanas darbiem RO-RO, kravas-pasažieru, pasažieru
kuģiem, kas strādā uz līnijas minimālais aprēķina laiks - viena stunda. Pārējos
gadījumos laiks par velkoņu izmantošanu tiek apaļots līdz 0,5 stundām, skaitot
laiku mazāku par 30 minūtēm - par 0,5 stundu, bet laiku lielāku par 30 minūtēm
- par 1,0 stundu. Faktiski nostrādātais laiks, tiek uzrādīts velkoņa kvītī, ko
paraksta operācijas pasūtītājs.
9.13. Papildu maksu iekasē:
9.13.1. par velkoņa izsaukšanu ar pēc tam sekojošu atteikumu - 50 % no
pieteiktās operācijas maksas, kas tiek aprēķināta saskaņā 9.2. punktā
noteiktajiem tarifiem. Gadījumā, ja pieteiktās operācijas maksa tiek
aprēķināta, izmantojot laika likmi, maksa par velkoņa izsaukšanu ar pēc tam
sekojošu atteikumu tiek aprēķināta kā 50 % no operācijā iesaistāmo velkoņu
vienas darba stundas izmaksām.
9.14. Velkoņu skaitu un jaudu, kas ir nepieciešama pie tauvošanas,
pārtauvošanas un vilkšanas darbiem nosaka ostas noteikumi.
9.15. Maksimālie robežlīmeņi apmaksājamajam laikam, kas tiek patērēts
velkoņa pārgājienam no/uz pakalpojuma sniegšanas vietu no/līdz bāzēšanās
piestātnei:
9.15.1. no/līdz Akciju sabiedrībai "TOSMARES KUĢUBŪVĒTAVA" - 45
minūtes,
9.15.2. no/līdz ostas iekšējam reidam - 20 minūtes,
9.15.3. no/līdz ārējam reidam - 45 minūtes.
9.16. Liepājas ostu pastāvīgi apkalpo šādi velkoņi:
9.16.1. TAK 1 (dzinēja jauda - 2000 ZS),
9.16.2. TAK 7 (dzinēja jauda - 4130 ZS),
9.16.3. Klints (dzinēja jauda - 2600 ZS),
9.16.4. Namejs (dzinēja jauda - 1600 ZS).
9.17. Gadījumos, kad 9.16. punktā minēto velkoņu nodrošinājums nav
pietiekams noteikta kuģu apkalpošanai:
9.17.1. maksa par papildus velkoņa mobilizāciju un demobilizāciju - 7400
EUR,
9.17.2. maksa par papildus mobilizēta velkoņa tauvošanas darbu - 620
EUR/stundā,
9.17.3. maksa par papildus mobilizēta velkoņa dīkstāvi - 470 EUR/stundā.
10. OSTAS PELDOŠO LĪDZEKĻU IZMANTOŠANA
10.1. Maksa par vienu darba stundu atkarībā no kuģa veida:
10.1.1. ostas patruļas laivas izmantošana ostas akvatorijas apsaimniekošanā
un citos darbos - 150 EUR/stundā,
10.1.2. loču kutera izmantošana pasažieru pārvadāšanai no vai uz ostas reidā
stāvošiem kuģiem - 250 EUR/stundā,
10.1.3. hidrogrāfijas kuģa izmantošana pasažieru pārvadāšanai no vai uz
ostas reidā stāvošiem kuģiem vai citiem darbiem - 300 EUR/stundā.
11. UGUNSDZĒSĒJU PAKALPOJUMI
11.1. Maksa par velkoņa ugunsdzēsēju pakalpojumiem ir noteikta saskaņā ar
9.8. punktu:
11.1.1. Atlaide par dežūrām pie kuģa, neveicot ugunsdzēšanas darbu -
50 %.
12. TAUVOŠANAS DARBI (BEZ VELKOŅA)
12.1. Maksa par tauvošanas darbiem tiek iekasēta atsevišķi par katru
operāciju - pietauvošanu, attauvošanu, pārtauvošanu:
12.1.1. līdz 600 BT - 40 EUR
12.1.2. no 601 līdz 1400 BT - 50 EUR
12.1.3. no 1401 līdz 2700 BT - 60 EUR
12.1.4. no 2701 līdz 4000 BT - 70 EUR
12.1.5. no 4001 līdz 5500 BT - 80 EUR
12.1.6. no 5501 līdz 8000 BT - 100 EUR
12.1.7. no 8001 līdz 11000 BT - 120 EUR
12.1.8. no 11001 līdz 15000 BT - 130 EUR
12.1.9. no 15001 līdz 20000 BT - 140 EUR
12.1.10. no 20001 līdz 40000 BT - 150 EUR
12.1.11. virs 40000 BT - 200 EUR
12.2. Kuģa pārtauvošanu no vienas piestātnes uz citu skaita par divām
operācijām.
12.3. Kuģa pārvietošanu vienas piestātnes robežās skaita par vienu
operāciju.
12.4. Neizmantot ostas tauvotāju pakalpojumus drīkst tikai ar ostas kapteiņa
atļauju.
13. ŪDENS PIEGĀDE
13.1. Maksa par saimnieciskā ūdens piegādi no krasta - 5,0 EUR/tonna.
13.2. Maksa par dzeramā ūdens piegāde ar kuģi - 5,0 EUR/tonna + 165 EUR par
apkalpojošā kuģa vai 150 EUR par apkalpojošās automašīnas darba stundu.
14. ATKRITUMU UN PIESĀRŅOTO ŪDEŅU PIEŅEMŠANA
14.1. Kuģi, kas saskaņā ar 4.4. punktu ir atbrīvoti no sanitārās
maksas, vai nodod piesārņotos ūdeņus vai cietos atkritumus, kas nav nododami sanitārās
maksas ietvaros, norēķinās par faktiski saņemtajiem pakalpojumiem pēc sekojošām
likmēm:
14.1.1. notekūdeņu pieņemšana - 15 EUR/tonnu + 120 EUR par apkalpojošā kuģa
vai 200 EUR par apkalpojošās automašīnas darba stundu,
14.1.2. sateču ūdeņu pieņemšana - 15EUR/tonnu + 120 EUR par apkalpojošā kuģa
vai 200 EUR par apkalpojošās automašīnas darba stundu,
14.1.3. cieto atkritumu, kas nav radušies kravu operāciju rezultātā, izņemot
bīstamos, pieņemšana - 30 EUR/m3.
14.2. Ar naftu un naftas produktiem piesārņoto balasta ūdeņu un naftas
produktu separācijas rezultātā radušos atkritumu
pieņemšana - 15 EUR/tonnu + 120 EUR par apkalpojošā kuģa vai 200 EUR par
apkalpojošās automašīnas darba stundu.
14.3. Piesārņotie ūdeņi un naftas separācijas
rezultātā radušies atkritumi, kas satur kaitīgo šķidro vielu piemaisījumus,
tiek nodoti par šo ūdeņu nodošanas likmēm, vienojoties ar pakalpojuma
sniedzēju.
14.4. Cieto atkritumu - naftas savācēja pakalpojumi - 200 EUR par
apkalpojošā kuģa darba stundu.
14.5. Cietie atkritumi, izņemot bīstamos, kas radušies kravu operāciju
rezultātā, tiek nodoti tajā piestātnē, pie kuras kuģis atrodas, un to nodošana
tiek apmaksāti pēc sekojošas likmes:
14.5.1. savācot no piestātnes - 20 EUR/m3
14.5.2. noņemot no kuģa - 30 EUR/m3
14.6. Par darbu nakts stundās, brīvdienās un svētku dienās tiek piemēroti
1.12. punktā paredzētie likmju paaugstinājumi.
Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks