Laidiens: 27.03.2020., Nr. 62

Dažādi sludinājumi

OP 2020/62.DA1

Paziņojums par būves, kas atrodas Franča Trasuna ielā 19, Maltā, Maltas pagastā, Rēzeknes novadā, nojaukšanu

Rēzeknes novada pašvaldība paziņo, ka Būvei ar kadastra apzīmējumu 7870 003 1321 001, kas atrodas F. Trasuna ielā 19, Maltā, Maltas pagastā, Rēzeknes novadā (turpmāk - Būve), ir noteikts cilvēku drošību apdraudošas būves statuss, kas ir daļēji sagruvusi un bojā ainavu.

Rēzeknes novada pašvaldības Būvvalde 2020. gada 17. martā pieņēma lēmumu (protokols Nr. 20, 11.§) "Par administratīvā procesa dalībnieka procesuālo tiesību pārņemšanu" nosakot, ka nekustamajā īpašumā Franča Trasuna ielā 19, Maltā, Maltas pagastā, Rēzeknes novadā, kadastra Nr.7870 003 1321, kadastra apzīmējumu 7870 003 1321, esošā rūpnieciskās ražošanas ēka ar kadastra apzīmējumu 7870 003 1321 001, ir nojaucama līdz 2020. gada 30. augustam.

Ņemot vērā, ka Būvei nav zināms īpašnieks, pašvaldība aicina pieteikties būves ar kadastra apzīmējumu 7870 003 1321 001, kas atrodas F. Trasuna ielā 19, Maltā, Maltas pagastā, Rēzeknes novadā, īpašnieku, uzrādot īpašuma tiesību apliecinošus dokumentus, līdz 2020. gada 4. maijam struktūrvienības "Maltas pagasta pārvalde" 3. kab., Brīvības iela 6, Malta, Maltas pagasts, Rēzeknes novads.


OP 2020/62.DA2

APSTIPRINĀTS

Ar SIA "Enefit" valdes lēmumu

2020. gada 3. martā

Norēķinu kārtība par dabasgāzi

pēdējās garantētās piegādes pakalpojuma saņēmējiem, kuri nav mājsaimniecības lietotāji

Izdota saskaņā ar Ministru kabineta 2017. gada 7. februāra noteikumu Nr. 78 "Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi" 158. 3. apakšpunktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Norēķinu kārtība attiecas uz galalietotājiem, kuri nav mājsaimniecības lietotāji un kuri pērk dabasgāzi pēdējās garantētās piegādes pakalpojuma (turpmāk - Pakalpojums) ietvaros Ministru kabineta 2017.gada 7.februāra noteikumu Nr.78 "Dabasgāzes tirdzniecības un lietošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 78) noteiktajos gadījumos un kārtībā (turpmāk - Lietotāji). Ievērojot to, ka Pakalpojums netiek sniegts mājsaimniecības lietotājiem, Lietotājs nav un nevar tikt uzskatīts par patērētāju Patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē.

2. Pakalpojumu sniedz SIA Enefit (turpmāk - Tirgotājs), kas saskaņā ar MK Noteikumu Nr. 78 65. 1. apakšpunktu tika izvēlēts no sadales sistēmas operatora (turpmāk - Sadales sistēmas operators) puses, lai nodrošinātu Lietotājiem dabasgāzes piegādi Pakalpojuma ietvaros.

3. Pakalpojuma cena tiek noteikta saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 78, kā arī citiem spēkā esošajiem tiesību aktiem, kas paredz Pakalpojuma cenas veidošanas kārtību.

4. Pakalpojuma cena norēķinu periodam tiek publicēta Tirgotāja tīmekļvietnē http://www.enefit.lv/.

5. Maksājumi šīs Tirgotāja apstiprinātās norēķinu kārtības (turpmāk - PGP Norēķinu kārtība) izpratnē ir maksa par dabasgāzi Pakalpojuma cenas apmērā, izejas punkta Latvijas lietotāju apgādei izmaksas, maksa par dabasgāzes sadales sistēmas pakalpojumiem un citiem pakalpojumiem, akcīzes nodoklis un pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk - PVN), kā arī jebkuras citas nodevas, nodokļi un izdevumi, kas var būt saistīti ar Pakalpojumu. Pakalpojuma cena, Regulatora un/vai Latvijas sistēmu operatoru noteiktie tarifi, nodevas, kā arī piemērojamie nodokļi un to likmes var mainīties.

6. Sadales sistēmas operators, saskaņā ar piemērojamiem normatīvajiem aktiem, piegādā dabasgāzi līdz dabasgāzes apgādes sistēmas piederības robežai, atbilstoši atļautajai maksimālajai slodzei (t.i. maksimālajai pieļaujamai gāzes plūsmai stundā). Lietotājs nedrīkst pārsniegt atļauto maksimālo slodzi. Attiecībās ar Sadales sistēmas operatoru Lietotājs ir atbildīgs par normatīvo aktu un jebkādu Sadales sistēmas operatora noteikto noteikumu un prasību ievērošanu, un pienākumu izpildi.

II. Patērētās dabasgāzes uzskaite un norēķini

7. Lietotājiem ir pienākums paziņot Sadales sistēmas operatoram komercuzskaites mēraparātu rādījumus saņemtās dabasgāzes uzskaitei, ievērojot kārtību un termiņus, kas noteikti Sadales sistēmas operatora tīmekļa vietnē publicētajā Sadales sistēmas pakalpojumu izmantošanas kārtībā.

8. Norēķinu periods Lietotājiem ir kalendārais mēnesis (turpmāk - Norēķinu periods). Lietotāji maksājumus par Norēķinu periodā saņemto dabasgāzi, sistēmas un citiem pakalpojumiem veic 1 (vienu) reizi mēnesī par iepriekšējā (-os) mēnesī (-šos) saņemto Pakalpojumu.

9. Maksājumus par Lietotāju Norēķinu periodā saņemto dabasgāzi un sistēmas pakalpojumiem Tirgotājs aprēķina, ņemot vērā Sadales sistēmas operatora sniegto informāciju par Lietotāju dabasgāzes patēriņu un sistēmas pakalpojumu tarifiem.

Ja Lietotājam ir vairāki dabasgāzes izlietošanas mērķi akcīzes nodokļa piemērošanai, Lietotājam ir pienākums nākamā mēneša pirmajā darba dienā iesniegt Tirgotājam uz elektroniskā pasta adresi: gaze@enefit.lv vai www.enefit.lv/dabasgazes-akcizes-atskaite informāciju par Norēķinu periodā saņemtās dabasgāzes sadalījumu.

10. Tirgotājs 5 (piecu) darba dienu laikā pēc informācijas saņemšanas no Sadales sistēmas operatora par Lietotāja Norēķinu periodā saņemto dabasgāzes daudzumu vai dabasgāzes patēriņa apjoma prognozi un sadales pakalpojumu izmaksām nosūta Lietotājam rēķinu par Lietotāja saņemto dabasgāzi, sistēmas un citiem pakalpojumiem.

11. Rēķini tiek nosūtīti uz Lietotāja elektroniskā pasta adresi vai, ja tā nav zināma, tad pa pastu uz Lietotāja juridisko vai fiziskās personas saimnieciskās darbības veikšanas adresi.

12. Maksājumus par Norēķinu periodā saņemto dabasgāzi, sistēmas un citiem pakalpojumiem, saskaņā ar Tirgotāja rēķinu, Lietotājam ir jāveic 10 (desmit) dienu laikā no rēķina nosūtīšanas datuma. Ja apmaksas termiņa pēdējā diena iekrīt nedēļas brīvdienā vai valsts svētku dienā, kas Latvijas Republikā noteikta par brīvdienu, pēdējā samaksas diena ir tai sekojošā nākamā darba diena.

13. Ja Lietotājs pēc Norēķinu perioda beigām, līdz nākamā mēneša 8. (astotajai) kalendārajai dienai nav saņēmis rēķinu, Lietotājam ir pienākums sazināties ar Tirgotāju un rakstveidā informēt par rēķina nesaņemšanas faktu. Rēķina nesaņemšana neatbrīvo Lietotāju no pienākuma veikt norēķinus noteiktajā termiņā.

14. Ja Lietotājs rēķinā ir konstatējis kļūdu, Lietotājs 5 (piecu) darba dienu laikā no rēķina izrakstīšanas dienas rakstveidā paziņo par to Tirgotājam. Tirgotājs 5 (piecu) darba dienu laikā pēc rakstveida iesnieguma saņemšanas paziņo Lietotājam veiktās pārbaudes rezultātus un, ja nepieciešams, veic izmaiņas attiecīgajā rēķinā. Iesniegums par iespējamo kļūdu rēķinā neatbrīvo Lietotāju no pienākuma noteiktajā termiņā veikt maksājumu.

15. Ja Tirgotājs ir konstatējis, ka komercuzskaites mēraparāta rādījumi attiecīgajā Norēķinu periodā (-os) atšķiras no iepriekš paziņotajiem vai aprēķinātajiem rādījumiem, Tirgotājs veic korekciju, kuru iekļauj nākamajā rēķinā vai labo iepriekš izrakstīto rēķinu.

16. Par katru veicamā maksājuma kavējuma dienu Lietotājs maksā Tirgotājam nokavējuma procentus par kavētiem norēķiniem 0,15% (nulle, komats, piecpadsmit procenti) dienā (turpmāk - Nokavējuma procenti) no nesamaksātās summas. Galvenais parāds ietver nokavēto maksājumu par dabasgāzi, sistēmas un citiem pakalpojumiem, akcīzes nodokli un PVN. Tirgotājs aprēķina nokavējuma procentus vienu reizi mēnesī, iekļaujot tos kopā ar citu informāciju rēķinā par nākamo Norēķinu periodu.

17. Ja Lietotājs PGP Norēķinu kārtībā noteiktajā termiņā nav veicis Maksājumu, Tirgotājs sākot ar nākamo darba dienu, pēc rēķinā norādītā samaksas termiņa beigām ir tiesīgs nosūtīt brīdinājumu (turpmāk - Brīdinājums) par dabasgāzes piegādes pārtraukšanu MK noteikumu Nr. 78 noteiktajā kārtībā, kā arī kavēto maksājumu atgūšanu var nodot parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējam. Izdevumus, kas Tirgotājam rodas saistībā ar kavēto maksājumu atgūšanu un Sadales sistēmas operatora noteikto maksu par dabasgāzes piegādes pārtraukšanu un atjaunošanu sedz Lietotājs. Brīdinājumā Tirgotājs norāda termiņu kavēto maksājumu veikšanai, kas nav mazāks par 5 (piecām) darba dienām un pēc kura tiks veikta dabasgāzes piegādes Lietotājam pārtraukšana, ja kavētie maksājumi iepriekš minētajā termiņā nav veikti. Nodrošinājuma pilna vai daļēja izmantošana no Tirgotāja puses neietekmē tiesības pārtraukt dabasgāzes piegādi Lietotājam.

18. Ja Lietotājs Brīdinājumā noteiktajā termiņā neveic kavēto maksājumu, Tirgotājs ir tiesīgs pieprasīt Sadales sistēmas operatoram pārtraukt dabasgāzes piegādi MK Noteikumu Nr. 78 noteiktajā kārtībā. Dabasgāzes piegāde Lietotājam tiek atjaunota 5 (piecu) darba dienu laikā pēc kavēto maksājumu un visu izdevumu, kas Tirgotājam rodas saistībā ar kavēto maksājumu atgūšanu, samaksas un drošības depozīta iemaksas vai tā atjaunošanas.

19. Tirgotājam ir tiesības bez Lietotāja iepriekšējas piekrišanas cedēt vai ieķīlāt no Pakalpojuma izrietošos Tirgotāja prasījumus.

III. Nodrošinājums

21. Tirgotājs MK Noteikumos Nr. 78 un/vai citos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos ir tiesīgs Lietotājam pieprasīt un Lietotājam ir pienākums Tirgotāja noteiktajā termiņā iesniegt līgumsaistību pienācīgas izpildes nodrošinājumu. Tirgotājs ir tiesīgs brīvi izvēlēties nodrošinājuma veidu un līdzekļus, ievērojot tiesību aktos noteiktos ierobežojumus. Tirgotājs ir tiesīgs īstenot šajā sadaļā noteiktās tiesības normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos, it īpaši, bet ne tikai, ja:

a) Lietotājs nav ievērojis Tirgotāja apstiprināto PGP Norēķinu kārtību un kavējis maksājumus par saņemto dabasgāzi;

b) Lietotājs tiek likvidēts vai reorganizēts un saskaņā ar reorganizācijas plānu tiks likvidēts;

c) Lietotājam ierosināts tiesiskās aizsardzības process, ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process vai pasludināts maksātnespējas process.

22. Ja īstenojas MK noteikumos Nr. 78 un/vai citos normatīvajos aktos noteiktie gadījumi, tad Tirgotājs ir tiesīgs pieprasīt, lai Lietotājs iemaksātu drošības depozītu kā līgumsaistību pienācīgās izpildes nodrošinājumu. Esošajiem Lietotājiem drošības depozīta apmērs tiek noteikts maksājuma par pēdējo Norēķinu periodu, reizinot to ar koeficientu 3 (trīs), apmērā.

23. Tirgotājs ir tiesīgs brīvi izlietot drošības depozītu, lai dzēstu Lietotāja neizpildītās saistības.

24. Ja Lietotājs ir iemaksājis Tirgotājam drošības depozītu, tad Lietotājam ir pienākums atjaunot drošības depozītu pilnā apmērā, ja no tā ir dzēstas Lietotāja neizpildītās saistības. Drošības depozīts tiek atjaunots 5 (piecu) darba dienu laikā pēc Tirgotāja rakstiska pieprasījuma, atjaunot drošības depozītu, saņemšanas.

IV. Maksājumi

25. Lietotājs veic maksājumus, naudu pārskaitot uz kādu no Tirgotāja izrakstītajā rēķinā norādītajiem norēķinu kontiem.

26. Par samaksas dienu tiek uzskatīta diena, kurā nauda ir ieskaitīta Tirgotāja norēķinu kontā. Izdevumus par naudas pārskaitīšanu sedz Lietotājs.

27. No Lietotāja saņemto summu Tirgotājs vispirms attiecina uz nokavējuma procentu dzēšanu, tad atlikušo maksājuma summu Tirgotājs attiecina uz parādu par Pakalpojumu un citu blakus saistību dzēšanai, tai skaitā, dzēšot izdevumus, kas radušies saistībā ar parāda piedziņu. Ja no Lietotāja saņemtā maksājuma summas visas parādsaistības un maksājums par Norēķinu periodu ir dzēsts, atlikumu Tirgotājs ieskaita kā avansa maksājumu.

28. Lietotājam ir tiesības veikt avansa maksājumus maksājuma uzdevumā norādot savu klienta numuru.

V. Lietotāja personas datu apstrāde

32. Šīs sadaļas noteikumi attiecas uz tiem Lietotājiem, kuri ir fiziskās personas, bet nav mājsaimniecības.

33. Lietotāja personas datu pārzinis ir Tirgotājs SIA Enefit, reģ. Nr. 40003824046, juridiskā adrese: Vesetas iela 7, Rīga, LV-1013, tālr. +371 6000 0056.

34. Lietotāja personas dati var tikt vākti no Lietotāja un no ārējiem avotiem, piemēram, publiskajiem un privātajiem reģistriem vai trešajām personām.

35. Lietotāja personas datu apstrāde ir nepieciešama Pakalpojuma sniegšanai. Lietotāja personas datu apstrāde notiek ar mērķi pārbaudīt Lietotāja identitāti, nodrošināt Pakalpojuma pienācīgu sniegšanu, nodrošināt Lietotāja finanšu un juridisko pienākumu izpildi un nodibināt, īstenot un aizstāvēt Tirgotāja prasījuma tiesības.

36. Lietotāja personas datu apstrādes juridiskie pamati - (i) normatīvie akti, tajā skaitā, bet ne tikai, Enerģētikas likums un MK Noteikumi (ii) šī PGP Norēķinu kārtība par dabasgāzi pēdējās garantētās piegādes pakalpojuma saņēmējiem, kuri nav mājsaimniecības lietotāji un (iii) pārziņa un pārziņa grupas uzņēmumu leģitīmo interešu (Pakalpojuma) nodrošināšana.

37. Lietotāja personas datu saņēmēju kategorijas - (i) Sadales sistēmas operators un Sadales sistēmas operatora apakšuzņēmēji un citi piesaistītie speciālisti Pakalpojuma nodrošināšanai; (ii) pārziņa grupas uzņēmumi (Pakalpojuma nodrošināšanai, prasījuma tiesību īstenošanai un aizstāvībai); (iii) parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēji, advokāti un citas personas, kas nodarbojas ar aktīvu atgūšanu un/vai parādu piedziņu tiesas un/vai ārpustiesas ceļā (parāda atgūšanas nolūkā); (iv) pakalpojumu sniedzēji Tirgotāja saimnieciskās darbības nodrošināšanai (piemēram, IT, grāmatvedības pakalpojumu sniedzēji u.c.), (v) institūcijas (tajā skaitā, bet ne tikai zvērināti tiesu izpildītāji, zvērināta notāra biroji, nodokļu pārvaldes, uzraudzības iestādes un finanšu izmeklēšanas iestādes, tiesībsargājošās iestādes) un (vi) citas personas, kas ir saistītas ar Pakalpojuma sniegšanu.

38. Lietotāja personas dati tiek apstrādāti Eiropas Savienībā/Eiropas Ekonomiskajā zonā (ES/EEZ). Lietotāja personas datu nodošana un apstrāde ārpus ES/EEZ var notikt, ja tam ir tiesisks pamatojumus, piemēram, piedziņas vēršanai uz Lietotāja mantu, kas atrodas ārpus ES/EEZ.

39. Lietotāja personas datu glabāšanas laiks - 3 (trīs) mēneši pēc no normatīvo aktu izrietošo prasījumu noilguma termiņa iestāšanās.

40. Lietotājam ir tiesības prasīt piekļuvi saviem personas datiem, to labošanu, dzēšanu, apstrādes ierobežošanu, tiesības iebilst pret datu apstrādi, kā arī tiesības uz datu pārnesamību.

41. Lietotājam saistībā ar savu personas datu apstrādi ir tiesības iesniegt sūdzību uzraudzības iestādei - Datu valsts inspekcijai.

42. Tirgotājs ir tiesīgs vienpusēji grozīt Lietotāja personas datu apstrādes principus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, paziņojot Lietotājam par attiecīgajiem grozījumiem savā tīmekļa vietnē vai nosūtot informāciju uz e-pastu.

VI. Strīdu izšķiršana

42. Visas pretenzijas un jautājumi, kas saistīti ar dabasgāzes tirdzniecību, tiek risināti Latvijas Republikā spēkā esošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Lietotājam ir tiesības iesniegt pretenzijas, norādes uz Tirgotāja kļūdām, kā arī uzdot Tirgotājam jautājumus, telefoniski sazinoties ar Tirgotāju pa tālruni +371 6000 0056, nosūtot e-pastu uz Tirgotāja elektroniskā pasta adresi: gaze@enefit.lv vai nosūtot rakstisku iesniegumu uz Tirgotāja juridisko adresi. Tirgotājs izvērtē saņemto informāciju un sniedz atbildi Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

43. Visi strīdi un domstarpības starp Tirgotāju un Lietotāju, tajā skaitā, bet ne tikai, par Pakalpojuma sniegšanu un tā apmaksu un/vai ar dabasgāzes tirdzniecību saistītiem zaudējumiem, kas nodarīti Tirgotājam, izšķir Latvijas Republikas vispārējās jurisdikcijas tiesa Latvijas Republikas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

44. Tiesvedības procesa uzsākšanas un prasības apmierināšanas gadījumā, Lietotājam papildus Tirgotāja prasījuma pamatsummai un Nokavējuma procentiem ir pienākums atlīdzināt arī ar parāda atgūšanu saistītos izdevumus, tajā skaitā samaksāto valsts nodevu un izdevumus, kas saistībā ar lietas vešanu ir radušies Tirgotājam, apmaksājot zvērinātu advokātu rēķinus.

VII. Noslēguma jautājumi

45. PGP Norēķinu kārtība stājas spēkā 2020. gada 1. maijā.

46. Visas Tirgotāja un Lietotāja attiecības regulē Latvijas Republikā spēkā esošie normatīvie akti.

47. Tirgotājs ir tiesīgs vienpusēji grozīt šo PGP Norēķinu kārtību. Tirgotājs publicē PGP Norēķinu kārtības grozījumus vienu mēnesi pirms attiecīgo grozījumu spēkā stāšanās.

48. Ja šī PGP Norēķinu kārtībā ir pretrunā ar spēkā esošo normatīvo aktu pavēlošām tiesību normām, tad piemērojamas ir spēkā esošās tiesību normas.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)