• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Konkurences padome
Konkurences padome publicē pieņemtos lēmumus par tirgus dalībnieku apvienošanos, par pārkāpuma konstatēšanu un naudas soda uzlikšanu, par tirgus dalībnieku paziņoto vienošanos, par dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu u.c.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Konkurences padomes 2012. gada 12. aprīļa lēmums Nr. E02-31 "Par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 175.5 pantā paredzēto pārkāpumu SIA "Jūrmalas veterinārā klīnika" darbībās". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 27.12.2012., Nr. 202 https://www.vestnesis.lv/op/2012/202.30

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmums Nr.316

Par sabiedrības ar ierobežotu atbildību "KŪDRINIEKS" ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifiem

Vēl šajā numurā

27.12.2012., Nr. 202

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Veids: lēmums

Numurs: E02-31

Pieņemts: 12.04.2012.

OP numurs: 2012/202.30

2012/202.30
RĪKI

Konkurences padomes lēmumi: Šajā laidienā 6 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Konkurences padomes lēmums Nr.E02-31

Rīgā 2012.gada 12.aprīlī (prot. Nr.21, 2.§)

Par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 175.5pantā paredzēto pārkāpumu SIA "Jūrmalas veterinārā klīnika" darbībās

Lieta Nr.A/12/03.01./7

Konkurences padome SIA "Jūrmalas veterinārā klīnika" (turpmāk "SIA JVK") valdes locekles L. S. klātbūtnē izskatīja administratīvā pārkāpuma lietu Nr.A/12/03.01./7 "Par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 175.5pantā paredzēto pārkāpumu SIA "Jūrmalas veterinārā klīnika" darbībās" un

konstatēja:

1. SIA JVK ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību, kas reģistrēta Latvijas Republikas Komercreģistrā ar vienoto reģistrācijas Nr.40103330881, tās juridiskā adrese: Emīlijas iela 14–6, Jūrmala, LV–2015.

2. Pamatojoties uz Konkurences likuma 8.panta pirmās daļas 1.punktu, 22.panta 2.punktu un 24.pantu, Konkurences padome 30.12.2011. pieņēma lēmumu (prot. Nr.62, 2.§) ierosināt lietu Nr.p/11/03.01./17 "Par Konkurences likuma 11.panta pirmās daļas 1.punktā noteiktā aizlieguma pārkāpumu SIA "Pet Pro Service" darbībās" (turpmāk "Pet Pro Service Lieta").

Minētās lietas ietvaros Konkurences padomes Izpilddirekcijai (turpmāk "KPI") bija nepieciešams noskaidrot informāciju no SIA JVK, kas norādīta 10.01.2012. vēstulē Nr.68 un atkārtoti 01.02.2012. nosūtītajā ierakstītā vēstulē Nr.266.

3. KPI amatpersona saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (turpmāk "LAPK") 215.8pantu un 246.pantu, Konkurences likuma 9.panta septītās daļas 2.punktu 26.03.2012. sastādīja administratīvā pārkāpuma protokolu RA Nr.600037, kurā konstatēti šādi fakti:

3.1. KPI Pet Pro Service Lietas ietvaros 10.01.2012. nosūtīja SIA JVK vēstuli Nr.68 par informācijas sniegšanu. Informāciju bija lūgts iesniegt septiņu dienu laikā no informācijas pieprasījuma saņemšanas dienas. Sakarā ar to, ka atbilde uz minēto vēstuli netika saņemta, SIA JVK 01.02.2012. atkārtoti nosūtīja SIA JVK ierakstītu vēstuli Nr.266 par informācijas sniegšanu. Informāciju bija lūgts iesniegt septiņu dienu laikā no informācijas pieprasījuma saņemšanas dienas.

Informācijas pieprasījumu nosūtīšana tika veikta uz SIA JVK adresi saziņai (Skolas ielā 50, Jūrmalā, LV–2016), jo pēc SIA JVK telefoniski sniegtās informācijas juridiskajā adresē (Emīlijas ielā 14–6, Jūrmalā, LV–2015) komercsabiedrība neatrodas. Interneta portālos www.firmas.lv1 un www.zl.lv2 norādītā informācija liecina, ka SIA JVK faktiskā adrese ir Skolas ielā 50, Jūrmalā, LV–2016. Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta informāciju SIA JVK struktūrvienība veterinārā klīnika atrodas Skolas ielā 50, Jūrmalā, LV–2016.

Paziņojums par administratīvā pārkāpuma protokola sastādīšanu SIA JVK nosūtīts gan uz juridisko, gan uz faktisko adresi.

Ņemot vērā to, ka KPI līdz 26.03.2012. nebija saņēmusi no SIA JVK atbildes uz iepriekš minētajām vēstulēm, nesniedzot KPI pieprasīto informāciju, SIA JVK nav izpildījusi Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktā noteikto pienākumu iesniegt informāciju, tādējādi kavējot Pet Pro Service Lietas apstākļu noskaidrošanu. Līdz ar to SIA JVK ir pārkāpusi Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktu, neizpildot ar to noteikto pienākumu. SIA JVK nav sniegusi skaidrojumu, kāpēc šādas informācijas sniegšana nav iespējama.

3.2. 13.03.2012. KPI nosūtīja SIA JVK ierakstītas vēstules Nr.575 un Nr.576 "Paziņojums par Administratīvā pārkāpuma protokola sastādīšanu". Minētajās vēstulēs KPI lūdza SIA JVK pārstāvi ierasties Konkurences padomes telpās, Rīgā, Brīvības ielā 55, 2012.gada 26.martā plkst.9.30, lai SIA JVK pārstāvja klātbūtnē sastādītu Administratīvā pārkāpuma protokolu. Norādītajā laikā un vietā SIA JVK pārstāvis neieradās. Turklāt SIA JVK pārstāvji nav informējuši par neierašanās iemesliem, kā arī nav iesnieguši jebkādus dokumentus, kas attaisnotu pārstāvju neierašanos Konkurences padomē noteiktajā datumā.

3.3. 07.03.2012. Konkurences padome saņēma atpakaļsūtītu vēstuli Nr.266 ar norādi, ka "adresāts nebija mājās, atstāts aicinājums pastkastē", ko kā ierakstītu KPI 01.02.2012. bija nosūtījusi SIA JVK.

3.4. 12.04.2012. administratīvās pārkāpuma lietas izskatīšanas laikā tika saņemta SIA JVK atbildes vēstule uz KPI informācijas pieprasījumiem.

4. Konkurences padome 26.03.2012. ir uzsākusi administratīvo lietvedību (lieta Nr. A/12/03.01./7) "Par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 175.5pantā paredzēto pārkāpumu SIA "Jūrmalas veterinārā klīnika" darbībās".

5. Izvērtējot administratīvās pārkāpuma lietas Nr.A/12/03.01./7 materiālus, Konkurences padome konstatē:

5.1. Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktā noteikts, ka Izpilddirekcija, Konkurences padomes vārdā veicot tirgus uzraudzību vai izmeklējot šā likuma vai Reklāmas likuma pārkāpumus ir tiesīga pieprasīt un šā likuma 26.panta otrajā un trešajā daļā noteiktajā termiņā un Izpilddirekcijas norādītajā informācijas sniegšanas veidā saņemt no jebkuras personas vai personu apvienības šajā likumā un Reklāmas likumā noteikto uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju (arī komercnoslēpumu saturošu informāciju), kā arī rakstveida vai mutvārdu paskaidrojumus.

Konkurences likuma 9.panta piektajā daļā paredzētas KPI amatpersonu tiesības, veicot Konkurences likuma iespējamo pārkāpuma lietu izpēti, t.sk. iegūt informāciju no jebkuras personas.

Atbilstoši Konkurences likuma 9.panta septītās daļas 2.punktam Izpilddirekcijas amatpersonas ir tiesīgas sastādīt protokolu par administratīvo pārkāpumu, ja netiek labprātīgi pildītas šā panta piektās daļas 1., 2. un 3.punktā minētās prasības.

5.2. SIA JVK nav sniegusi atbildi uz tai adresētajiem KPI informācijas pieprasījumiem tajos noteiktajā termiņā. SIA JVK nav sniegusi paskaidrojumu, kāpēc pieprasītā informācija netika iesniegta, kā arī nav informējusi par pārstāvju neierašanās iemesliem uz administratīvā pārkāpuma protokola sastādīšanu.

Konkurences padomei nav zināmi pārkāpuma izdarīšanas iemesli, jo SIA JVK nav sniegusi Konkurences padomes amatpersonām informāciju, kas attaisnotu pieprasītās informācijas nesniegšanu.

6. SIA JVK ir brīdināta par administratīvo atbildību, kāda iestājas par Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktā noteikto tirgus dalībnieka pienākumu nepildīšanu, tas ir, par personu vai to apvienību rīcībā esošās informācijas nesniegšanu Konkurences padomei pēc tās pieprasījuma noteiktā termiņā un apjomā. Tomēr, neskatoties uz to, SIA JVK pieprasīto informāciju nesniedza KPI noteiktajā termiņā.

7. Ņemot vērā minēto, Konkurences padome konstatē, ka SIA JVK ir izdarījusi administratīvo pārkāpumu, par kuru atbildība paredzēta LAPK 175.5pantā.

8. Lietā nav konstatēti apstākļi, kas nepieļauj lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā un kas būtu par pamatu lietvedības izbeigšanai.

9. Nosakot SIA JVK piemērojamā naudas soda apmēru, Konkurences padome izvērtēja pārkāpumu atbilstoši LAPK 22., 33., 34. un 175.5pantam, Administratīvā procesa likuma 13.pantam un 66.panta pirmajai daļai, kā arī izmantojot Konkurences padomes vadlīnijas naudas sodu piemērošanai par administratīvajiem pārkāpumiem3.

9.1. Saskaņā ar LAPK 175.5pantu par personu vai to apvienību rīcībā esošās informācijas nesniegšanu Konkurences padomei pēc tās pieprasījuma noteiktā termiņā un apjomā, kā arī par nepatiesas informācijas sniegšanu uzliek naudas sodu juridiskajām personām no piecdesmit līdz desmittūkstoš latiem.

9.2. Vērtējot pārkāpuma raksturu, secināms, ka administratīvā pārkāpuma rezultātā nav nodarīts mantisks zaudējums, tomēr izdarītā administratīvā pārkāpuma rezultātā, savlaicīgi neizpildot Konkurences likuma 9.panta piektās daļas 1.punktā noteikto pienākumu, ir kavēta nepieciešamās informācijas iegūšana apstākļu noskaidrošanai Pet Pro Service Lietā. SIA JVK pēc KPI pieprasījuma noteiktajā termiņā bija pienākums nodrošināt atbilžu sniegšanu uz pieprasīto informāciju. SIA JVK nav sniegusi objektīvus paskaidrojumus savlaicīgai informācijas nesniegšanai.

Kopsakarā ar minēto, nosakot naudas soda apmēru, ir ņemams vērā arī tirgus dalībnieka finansiālais stāvoklis. SIA JVK ir jauna komercsabiedrība, jo reģistrēta 08.10.2010. Saskaņā ar SIA JVK Gada pārskata datiem (peļņas un zaudējumu aprēķins) par laika periodu no 01.10.2010. līdz 31.12.2011. tās neto apgrozījums bija Ls 35 534. SIA JVK norādītajā pārskata periodā strādāja ar zaudējumiem Ls 9 855 apmērā.

Tādējādi, ievērojot minēto, naudas sods SIA JVK nosakāms Ls 300 latu apmērā.

9.3. Konkurences padome konstatē, ka lietā pastāv viens no LAPK 33.panta pirmajā daļā noteiktajiem atbildību mīkstinošajiem apstākļiem. 12.04.2012. SIA JVK iesniedza Konkurences padomē atbildes uz KPI informācijas pieprasījumiem. Tādējādi uzskatāms, ka pārkāpums ir pārtraukts. Ņemot vērā minēto, Konkurences padome uzskata, ka saskaņā ar LAPK 33.panta pirmās daļas 2.punktu lietā pastāv atbildību mīkstinošs apstāklis, lai naudas sodu samazinātu.

Lietā nepastāv LAPK 34.pantā minētie apstākļi, kas pastiprina atbildību par administratīvo pārkāpumu.

Nosakot galīgo naudas sodu par administratīvo pārkāpumu, Konkurences padome ņem vērā arī Administratīvā procesa likuma 13.pantu un 66.panta pirmajā daļā noteiktos lietderības apsvērumus un LAPK 22.pantā noteikto administratīvā soda mērķi.

Ievērojot minēto, Konkurences padome uzskata par pamatotu un samērīgu SIA JVK piemērot naudas sodu Ls 150 apmērā.

Konkurences padome, ņemot vērā iepriekš minēto un pamatojoties uz LAPK 22.pantu, 23.panta pirmās daļas 2.punktu, 33.panta pirmās daļas 2.punktu, 175.5pantu, 215.8pantu, 274.pantu, 275.panta pirmās daļas 1.punktu un 299.pantu, Administratīvā procesa likuma 13.pantu un 66.panta pirmo daļu,

nolēma:

uzlikt SIA "Jūrmalas veterinārā klīnika" (Vienotais reģistrācijas Nr.40103330881) naudas sodu Ls 150 (viens simts piecdesmit lati un nulle santīmi) apmērā.

Uzlikto naudas sodu 30 dienu laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas ieskaitīt valsts budžetā (Valsts kasē, reģ.Nr.90000050138, konta Nr.LV78TREL1060001019900, kods TRELLV22), norādot lēmuma par naudas soda uzlikšanu numuru un datumu.

Uzlikt SIA "Jūrmalas veterinārā klīnika" pienākumu 10 (desmit) dienu laikā pēc šajā lēmumā minētā termiņa paziņot Konkurences padomei par uzliktā pienākuma izpildi, iesniedzot normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apstiprinātu naudas soda maksājumu apliecinoša dokumenta kopiju.

Konkurences padomes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā viena mēneša laikā no šī lēmuma spēkā stāšanās dienas.


1 http://www.firmas.lv/profile/jurmalas-veterinara-klinika-sia/40103330881

2 http://jurmalas-veterinara-klinika-sia-281483.infolapa.zl.lv/

3 Vadlīnijas pieejamas Konkurences padomes interneta vietnē: http://www.kp.gov.lv/uploaded_files/Vadlinijas_LAPKsodi.pdf

Konkurences padomes priekšsēdētāja p.i. Dz.Striks

Sekretāre Z.Leite

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!