Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2013. gada 28. maija instrukcija Nr. 5 "Kārtība, kādā Valsts atbalsta programmu koordinācijas un pilnveidošanas konsultatīvajā padomē piesaka un izvērtē valsts atbalsta programmas, kuras īsteno finanšu instrumentu veidā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 30.05.2013., Nr. 103 (4909) https://vestnesis.lv/op/2013/103.14

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.208

Par Valsts policijas amatpersonas ar speciālo dienesta pakāpi dalību Eiropas Savienības policijas misijā Afganistānā (EUPOL AFGHANISTAN)

Vēl šajā numurā

30.05.2013., Nr. 103 (4909)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: instrukcija

Numurs: 5

Pieņemts: 28.05.2013.

OP numurs: 2013/103.14

2013/103.14
RĪKI

Ministru kabineta instrukcijas: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Ministru kabineta instrukcija Nr.5

Rīgā 2013.gada 28.maijā (prot. Nr.32 6.§)

Kārtība, kādā Valsts atbalsta programmu koordinācijas un pilnveidošanas konsultatīvajā padomē piesaka un izvērtē valsts atbalsta programmas, kuras īsteno finanšu instrumentu veidā

Izdota saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma
72.panta pirmās daļas 2.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Instrukcija nosaka kārtību, kādā Valsts atbalsta programmu koordinācijas un pilnveidošanas konsultatīvajā padomē (turpmāk – padome) piesaka un izvērtē valsts atbalsta programmu, ko pilnībā vai daļēji īsteno finanšu instrumentu veidā (turpmāk – programma).

2. Padome sniedz ministrijai atzinumu par programmu, ja:

2.1. ministrija plāno virzīt izskatīšanai Ministru kabinetā normatīvo aktu, ar kuru ievieš jaunu programmu. Par jaunu programmu šīs instrukcijas izpratnē uzskata jebkuru programmu, kas nav aktīva programma, kā arī aktīvas programmas būtiskus grozījumus. Ar padomi nav jāsaskaņo formāla vai administratīva rakstura izmaiņas, kas nemaina programmas saderību ar tirgu;

2.2. ministrija plāno atjaunot programmu, kuras ieviešana ir pārtraukta vai izbeigta;

2.3. par aktīvu programmu vai programmas projektu padomes dalībnieks ir sniedzis pamatotu viedokli, ka tā nerisina aktuālās tirgus nepilnības vai tajā ir veikti būtiski grozījumi, kas nav formāla vai administratīva rakstura izmaiņas un maina programmas saderību ar tirgu.

3. Programmas izskatīšanu padomē ierosina:

3.1. šīs instrukcijas 2.1. un 2.2.apakšpunktā minētajā gadījumā – ministrija šīs instrukcijas II nodaļā noteiktajā kārtībā;

3.2. šīs instrukcijas 2.3.apakšpunktā minētajā gadījumā – padomes dalībnieks šīs instrukcijas II un III nodaļā noteiktajā kārtībā.

4. Padomes sekretariāts (turpmāk – sekretariāts) un ministrija, kas nodrošina sekretariāta funkciju izpildi (turpmāk – atbildīgā ministrija):

4.1. sniedzot atzinumu citai ministrijai par normatīvā akta projektu, ar kuru ievieš programmu, pārbauda, vai tā anotācijā ir iekļauta informācija:

4.1.1. par padomes konceptuālo atzinumu;

4.1.2. par to, ka padomei minētais normatīvā akta projekts sākotnēji netika iesniegts izvērtēšanai;

4.2. sagatavo un atbildīgais ministrs iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā padomes dalībnieka ierosinātu normatīvā akta projektu par grozījumiem programmā.

II. Kārtība, kādā ministrija iesniedz programmu izskatīšanai padomē

5. Šīs instrukcijas 2.1., 2.2.apakšpunktā un 10.punktā minētajā gadījumā ministrija iesniedz programmu izskatīšanai padomē, aizpildot šīs instrukcijas 32.1.apakšpunktā minēto programmas pieteikuma veidlapu (turpmāk – pieteikums), vai šīs instrukcijas 15.1.apakšpunktā minētajā gadījumā iesniedz padomē precizētu pieteikumu.

6. Pieteikumu uzskata par iesniegtu dienā, kad sekretariāts nosūta ministrijai apstiprinājumu, ka pieteikums ir saņemts un tajā norādīta visa pieprasītā informācija.

7. Ja pieteikumā konstatē formāla vai administratīva rakstura nepilnības, sekretariāts nekavējoties informē ministriju, nosūtot tai informāciju par nepieciešamajiem precizējumiem.

III. Kārtība, kādā padomes dalībnieks piesaka programmu izskatīšanai padomē

8. Šīs instrukcijas 2.3.apakšpunktā minētajā gadījumā padomes dalībnieks ierosina programmu izskatīt padomē, par to informējot sekretariātu (turpmāk – ierosinājums).

9. Sekretariāts triju darbdienu laikā informē padomes dalībniekus par saņemto ierosinājumu un lūdz piecu darbdienu laikā atbalstīt ierosinājuma nosūtīšanu ministrijai, kas atbildīga par attiecīgo programmu.

10. Ja padome atbalsta ierosinājuma nosūtīšanu ministrijai, kas atbildīga par attiecīgo programmu, sekretariāts triju darbdienu laikā nosūta attiecīgajai ministrijai informāciju par ierosinājumu, lūdz aizpildīt pieteikumu un 10 darbdienu laikā iesniegt to sekretariātā šīs instrukcijas 5.punktā minētajā kārtībā.

IV. Kārtība, kādā padome izskata pieteikumu

11. Triju darbdienu laikā pēc šīs instrukcijas 6.punktā minētā apstiprinājuma nosūtīšanas sekretariāts iesniegto pieteikumu nosūta padomes dalībniekiem, vienlaikus informējot par pieteikuma sākotnējās izvērtēšanas procedūru un par plānoto padomes sēdes laiku saskaņā ar šīs instrukcijas 12.punktu.

12. Termiņu, kādā padome veic pieteikuma sākotnējo izvērtēšanu, nosaka atbilstoši ministrijas norādēm, ievērojot, lai izvērtēšanas laikposms nav īsāks par 10 darbdienām, skaitot no dienas, kad sekretariāts nosūtījis padomes dalībniekiem ministrijas iesniegto pieteikumu.

13. Pēc pieteikuma saņemšanas padomes dalībnieks:

13.1. nekavējoties informē sekretariātu, ja pieteikumā saskata formāla vai administratīva rakstura nepilnības vai nepiekrīt informācijai, kas saņemta atbilstoši šīs instrukcijas 11.punktam;

13.2. ja uzskata par nepieciešamu, ierosina rīkot padomes sēdi pirms sākotnējā atzinuma sniegšanas termiņa, norādot pamatojumu;

13.3. sniedz sākotnējo atzinumu sekretariāta noteiktajā termiņā. Ja padomes dalībnieks bez pamatojuma nesniedz sākotnējo atzinumu noteiktajā termiņā, uzskatāms, ka padomes dalībnieks un institūcija, ko tas pārstāv, saskaņo pieteikumu bez iebildumiem un atbalsta tā tālāku izskatīšanu padomes sēdē.

14. Ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc pieteikuma sākotnējās izvērtēšanas sekretariāts pārsūta ministrijai padomes dalībnieku sniegtos sākotnējos atzinumus un:

14.1. ja ir saņemti padomes dalībnieku iebildumi, informē par nepieciešamajiem precizējumiem pieteikumā;

14.2. ja nav saņemti padomes dalībnieku iebildumi, informē par padomes sēdes laiku, kurā izskatīs pieteikumu.

15. Ministrija triju darbdienu laikā informē sekretariātu par plānoto rīcību pēc šīs instrukcijas 14.punktā minēto padomes dalībnieku sākotnējo atzinumu saņemšanas:

15.1. precizēt pieteikumu un atkārtoti iesniegt to sekretariātā atbilstoši šīs instrukcijas 5.punktam;

15.2. neprecizēt pieteikumu un lūgt rīkot padomes sēdi, vienlaikus sniedzot sekretariātam attiecīgu paskaidrojumu;

15.3. lūgt atlikt pieteikuma izskatīšanu, sniedzot sekretariātam attiecīgu paskaidrojumu.

16. Precizēto pieteikumu padomes dalībnieki izvērtē līdz attiecīgajai padomes sēdei, ko rīko, lai sniegtu gala atzinumu par pieteikumu (turpmāk – konceptuālais atzinums), ievērojot, lai izvērtēšanas laikposms nav īsāks par piecām darbdienām, skaitot no dienas, kad sekretariāts nosūtījis padomes dalībniekiem ministrijas iesniegto precizēto pieteikumu. Viedokli par precizēto pieteikumu padomes dalībnieki sniedz padomes sēdes laikā.

V. Kārtība, kādā padome sniedz konceptuālo atzinumu

17. Padome konceptuālo atzinumu sniedz padomes sēdes laikā pēc:

17.1. sākotnējās izvērtēšanas šīs instrukcijas 14.2. un 15.2.apakšpunktā minētajos gadījumos;

17.2. sākotnējās izvērtēšanas un precizētā pieteikuma izvērtēšanas šīs instrukcijas 15.1.apakšpunktā minētajā gadījumā.

18. Padome sēdes laikā vienojas par konceptuālo atzinumu, atbalstot vai neatbalstot ministrijas piedāvāto programmu atbilstoši izskatītajam pieteikumam, un par programmas virzīšanu izskatīšanai Ministru kabinetā.

19. Piecu darbdienu laikā pēc konceptuālā atzinuma sniegšanas padomes sēdē sekretariāts sagatavo padomes atzinumu, aizpildot šīs instrukcijas 32.2.apakšpunktā minēto veidlapu, un nosūta to ministrijai. Ja pieteikums atbalstīts, uzaicina ministriju pēc viena gada, skaitot no programmas īstenošanas uzsākšanas dienas, ziņot par programmas rezultātiem. Par programmas īstenošanas uzsākšanas dienu uzskatāms brīdis, kad nepastāv juridiski, administratīvi, organizatoriski vai jebkādi citi šķēršļi pieteikumu pieņemšanai atbalsta saņemšanai programmas ietvaros.

20. Ja pieteikuma izvērtēšana veikta pēc padomes dalībnieka ierosinājuma un ministrijas attiecīgi iesniegtais pieteikums nav saņēmis padomes atbalstu, sekretariāts rīkojas atbilstoši šīs instrukcijas 4.2.apakšpunktam.

21. Ministrija, iesniedzot izskatīšanai Ministru kabinetā normatīvā akta projektu, ar kuru ieviesīs programmu, anotācijā norāda, ka programmas projekts ir izskatīts padomē, kā arī iekļauj informāciju par padomes sniegto konceptuālo atzinumu.

22. Atbildīgā ministrija, sniedzot atzinumu citai ministrijai, ievēro šīs instrukcijas 4.1.apakšpunktā un 21.punktā minētās prasības.

VI. Kārtība, kādā sagatavo ikgadējo ziņojumu par programmām

23. Ministrija nodrošina, ka programmas ietvaros atbalstu saņēmušo personu monitorings tiek veikts līmenī, kas ļauj uzkrāt salīdzināmu statistisko informāciju.

24. Ministrija līdz kārtējā gada 1.februārim paziņo sekretariātam aktuālo informāciju par:

24.1. turpmāko divu gadu laikā aktīvajām un plānotajām programmām, to virzības gaitu un visām ārpuskārtas programmām, ja nozares ministrija tādas uzskata par nepieciešamām un padomē tām sniegusi konceptuālu atbalstu saskaņā ar šajā instrukcijā noteikto kārtību;

24.2. par aktīvo programmu darbības ikgadējiem rādītājiem.

25. Ekonomikas ministrija sadarbībā ar citu nozaru ministrijām un uzņēmējus apvienojošām organizācijām aktualizē un līdz kārtējā gada 1.februārim iesniedz sekretariātā tirgus nepilnību novērtējumu.

26. Sekretariāts apkopo informāciju, kas saņemta atbilstoši šīs instrukcijas 24. un 25.punktam, un līdz kārtējā gada 1.aprīlim iesniedz Ministru kabinetā ikgadējo ziņojumu par programmām (turpmāk – ziņojums).

27. Padome ņem vērā ziņojumā minēto informāciju, kas uzskatāma par padomes vienoto izpratni par aktuālajām tirgus nepilnībām un ir pamats jaunu programmu pieteikšanai, izvērtēšanai un turpmākās rīcības plānošanai.

28. Ziņojumu publicē atbildīgās ministrijas mājaslapā internetā. Padomē iesaistītās nozaru ministrijas, nevalstiskā sektora organizācijas un programmu ieviesējinstitūcijas ziņojumu var publicēt savās mājaslapās internetā.

VII. Komunikācijas forma un kārtība

29. Šīs instrukcijas 5. un 19.punktā minētā starpinstitūciju komunikācija notiek, aizpildot padomes apstiprinātas veidlapas. Veidlapu saglabāšanu un aktualizāciju nodrošina sekretariāts.

30. Šīs instrukcijas 5. un 19.punktā minētos dokumentus iesniedz elektroniska dokumenta formā, kas parakstīts ar drošu elektronisku parakstu.

31. Šīs instrukcijas 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15. un 16.punktā minētās informācijas apmaiņa notiek brīvā formā elektroniski.

32. Padome apstiprina šādu veidlapu paraugus:

32.1. programmas pieteikums (aizpilda ministrija);

32.2. padomes konceptuālais atzinums (aizpilda sekretariāts).

33. Padome šīs instrukcijas 32.1.apakšpunktā minētajā veidlapā iekļauj vismaz šādas sadaļas:

33.1. informācija par ministriju, kas iesniedz pieteikumu;

33.2. programmas projekta nosaukums;

33.3. iesniegšanas pamatojums (šīs instrukcijas 2.punkta attiecīgais apakšpunkts, kā arī informācija par tirgus nepilnību, ko plāno risināt (atsauce uz ziņojumu, attīstības plānošanas dokumentu vai padomes sēdi));

33.4. programmas plānotā darbības teritorija;

33.5. valsts atbalsta mērķis un regulējums, atbilstoši kuram plānotais pasākums tiks ieviests;

33.6. programmas plānotie rezultatīvie rādītāji;

33.7. informācija par potenciālo atbalsta saņēmēju;

33.8. programmas ietvaros plānotās atbalstāmās darbības un ieguldījumi;

33.9. instrumenta veids un finansēšanas mehānisms;

33.10. programmas plānotais apjoms un finansēšanas avots;

33.11. programmas paredzamā ietekme uz privāto sektoru.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis

Finanšu ministrs Andris Vilks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!