• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2013. gada 25. jūnija instrukcija Nr. 6 "Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 2.decembra instrukcijā Nr.14 "Kārtība, kādā starpniekinstitūcija iesniedz Kohēzijas fonda projekta pārskatus vadošajai iestādei un maksājumu iestādei"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 27.06.2013., Nr. 122 https://www.vestnesis.lv/op/2013/122.12

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.270

Grozījumi darbības programmā "Uzņēmējdarbība un inovācijas"

Vēl šajā numurā

27.06.2013., Nr. 122

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: instrukcija

Numurs: 6

Pieņemts: 25.06.2013.

OP numurs: 2013/122.12

2013/122.12
RĪKI

Ministru kabineta instrukcijas: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Ministru kabineta instrukcija Nr.6

Rīgā 2013.gada 25.jūnijā (prot. Nr.36 5.§)

Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 2.decembra instrukcijā Nr.14 "Kārtība, kādā starpniekinstitūcija iesniedz Kohēzijas fonda projekta pārskatus vadošajai iestādei un maksājumu iestādei"

Izdota saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma
72.panta pirmās daļas 2.punktu

Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada 2.decembra instrukcijā Nr.14 "Kārtība, kādā starpniekinstitūcija iesniedz Kohēzijas fonda projekta pārskatus vadošajai iestādei un maksājumu iestādei" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 190.nr.) šādus grozījumus:

1. Papildināt instrukciju ar 2.7. un 2.8.apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.7. pārskats par projekta pēcuzraudzību;

2.8. apliecinājums par projekta pēcuzraudzību."

2. Papildināt II nodaļu ar 18.1 un 18.2 punktu šādā redakcijā:

"18.1 Starpniekinstitūcija pieprasa atbalsta saņēmējam vai ieviešanas iestādei reizi gadā līdz nākamā gada 1.martam iesniegt pārskatu par projekta pēcuzraudzības periodu. Pārskatā informāciju iekļauj saskaņā ar šīs instrukcijas 7.1 pielikumu.

18.2 Starpniekinstitūcija, pamatojoties uz atbalsta saņēmēja vai ieviešanas iestādes sniegto pārskatu par projekta pēcuzraudzības periodu, reizi gadā līdz nākamā gada 30.aprīlim iesniedz vadošajā iestādē un maksājumu iestādē apliecinājumu par projekta pēcuzraudzību (7.2 pielikums). Noslēguma apliecinājumu par projekta pēcuzraudzību iesniedz līdz 2016.gada 30.aprīlim."

3. Papildināt instrukciju ar VII1 nodaļu šādā redakcijā:

"VII.1 Apliecinājuma par projekta pēcuzraudzību sagatavošana

40.1 Starpniekinstitūcija ievēro šādus apliecinājuma par projekta pēcuzraudzību (7.2 pielikums) sagatavošanas nosacījumus:

40.1 1. norāda pārskata periodu – gadu, par kuru tiek sniegts apliecinājums;

40.1 2. norāda starpniekinstitūcijas nosaukumu, kas sniedz apliecinājumu;

40.1 3. norāda numuru un nosaukumu projektam, par kuru tiek sniegts apliecinājums;

40.1 4. apliecina projekta atbilstību apliecinājumam atbilstoši šādiem pārbaudāmajiem aspektiem (atbildot ar "Jā" vai "Nē"):

40.1 4.1. nodrošināta visu ar Kohēzijas fonda projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu glabāšana atbilstoši normatīvajos aktos par dokumentu uzglabāšanas termiņiem noteiktajai kārtībai;

40.1 4.2. projekta dokumentācija ir nodalīta atsevišķi no pārējo atbalsta saņēmēja īstenoto projektu dokumentācijas un no pamatdarbības dokumentācijas, tai skaitā ir nodrošināta projekta dokumentācijas izsekojamība trešajām personām;

40.1 4.3. atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības apstākļi būtiski neatšķiras no sākotnējiem pieņēmumiem, uz kuriem pamatojoties tika noteikts līdzfinansējuma apjoms un pamatota apstiprinātā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma likme;

40.1 4.4. projektā nav notikušas būtiskas izmaiņas, kas:

40.1 4.4.1. skar saimnieciskās darbības raksturu vai tās izpildes nosacījumus vai nodrošina nepamatotas priekšrocības kādai privātai vai valsts struktūrai;

40.1 4.4.2. radušās saistībā ar jebkuras finansētas infrastruktūras daļas īpašuma formu izmaiņām (piemēram, īpašums ticis pārdots, iemainīts, uzdāvināts, aizdots, patapināts, iznīcināts, iznomāts, izīrēts vai ieķīlāts) vai saimnieciskās darbības pārtraukšanas vai būtiskas pārveides dēļ (piemēram, atbalsta saņēmējs likvidēts, apvienots, pārveidots vai sadalīts);

40.1 4.5. projekta kvantitatīvie mērķi (ja attiecināms) saskaņā ar finanšu memorandu vai Eiropas Komisijas lēmumu ir pilnībā sasniegti, un to procentuālie rādītāji atbilst finanšu memorandam vai Eiropas Komisijas lēmumam;

40.1 4.6. projektā radītās vērtības un rezultāti tiek izmantoti saskaņā ar apstiprinātajā projekta iesniegumā (finanšu memorandā vai Eiropas Komisijas lēmumā) minētajiem mērķiem;

40.1 4.7. pamatlīdzekļi, kas radīti vai iepirkti, daļēji vai pilnībā izmantojot Kohēzijas fonda finansējumu, atrodas projekta īstenošanas vietā, nav atsavināti vai citādi norakstīti un tiek izmantoti atbilstoši projekta mērķim;

40.1 4.8. projekta ekspluatācija un vadība pēc tā pabeigšanas norit saskaņā ar noslēguma ziņojuma 8.sadaļā "Projekta rezultātu un turpmākās darbības novērtējums" (6.pielikums) norādīto informāciju;

40.1 4.9. tiek ievērotas normatīvajos aktos noteiktās informācijas un publicitātes prasības:

40.1 4.9.1. lielformāta stendi ir nomainīti ar informācijas plāksnēm projekta īstenošanas vietā (ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc projekta darbu pabeigšanas);

40.1 4.9.2. uz informācijas plāksnēm ir skaidrojums par projekta mērķi ("Šis projekts palīdz mazināt ekonomiskās un sociālās atšķirības Eiropas Savienības pilsoņu vidū") un Eiropas Savienības karoga attēls (kam pievienots teksts "__% no šī projekta kopējām faktiskajām attiecināmajām izmaksām finansē Eiropas Savienība");

40.1 4.9.3. uz projekta ietvaros iegādātajām kustamajām lietām ir izvietota Eiropas Savienības un Kohēzijas fonda simbolika;

40.1 4.10. ir aktuāli Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā (VIS) iekļautie projekta dati;

40.1 5. ja kāds no apliecinājumā minētajiem kritērijiem ir novērtēts ar "Nē", apliecinājuma beigās sniedz detalizētu informāciju par konstatētajiem trūkumiem vai neatbilstībām konkrētā projekta ietvaros, kā arī sniedz aprakstu par veiktajiem pasākumiem vai priekšlikumiem to novēršanai. Ja projekta ietvaros ir konstatētas citas tehniska, finansiāla vai juridiska rakstura problēmas, tās norāda, izdarot attiecīgu piezīmi apliecinājuma beigās par jau veiktajiem un plānotajiem pasākumiem to novēršanai.

40.2 Starpniekinstitūcija apliecinājumu par projekta pēcuzraudzību sagatavo par tiem projektiem, kuriem nav beidzies piecu gadu pēcuzraudzības periods, izņemot tehniskās palīdzības projektus, par kuriem šajā punktā minēto apliecinājumu negatavo, bet informāciju par projekta ietvaros veiktajām pārbaudēm ievada Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā (VIS).

40.3 Apliecinājumu par projekta pēcuzraudzību paraksta starpniekinstitūcijas vadītājs, norādot vārdu, uzvārdu un datumu."

4. Papildināt instrukciju ar 7.1 un 7.2 pielikumu šādā redakcijā:

"7.1 pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 2.decembra
instrukcijai Nr.14

Pārskats par projekta pēcuzraudzību (paraugs)

Pārskata periods _________ .gads

I. Pamatinformācija par projektu

Projekta numurs  
Projekta nosaukums  
Eiropas Savienības fonda līdzfinansējuma apmērs

EUR

%

Starpniekinstitūcija  
Atbalsta saņēmējs, adrese  
Projekta attiecināmības beigu datums saskaņā ar projekta finanšu memorandu vai Eiropas Komisijas lēmumu  
Projekta faktiskais beigu datums (ja atšķiras)  
Projekta pēcuzraudzības gads  

II. Projekta pēcuzraudzības periodā pārbaudāmie aspekti

Nr.
p.k.

Pārbaudāmie aspekti

Detalizēta informācija par konstatētiem trūkumiem vai neatbilstībām, veiktie pasākumi vai priekšlikumi to novēršanai

1. Nodrošināta visu ar Kohēzijas fonda projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu glabāšana atbilstoši normatīvajos aktos par dokumentu uzglabāšanas termiņiem noteiktajai kārtībai      
2. Projekta dokumentācija ir nodalīta atsevišķi no pārējo atbalsta saņēmēja īstenoto projektu dokumentācijas un no pamatdarbības dokumentācijas, tai skaitā ir nodrošināta projekta dokumentācijas izsekojamība trešajām personām      
3. Atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības apstākļi būtiski neatšķiras no sākotnējiem pieņēmumiem, uz kuriem pamatojoties tika noteikts līdzfinansējuma apjoms, pamatota apstiprinātā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma likme      
4. Projektā nav notikušas būtiskas izmaiņas, kas:      
4.1. skar saimnieciskās darbības raksturu vai tās izpildes nosacījumus vai nodrošina nepamatotas priekšrocības kādai privātai vai valsts struktūrai      
4.2. radušās saistībā ar jebkuras līdzfinansētas infrastruktūras daļas īpašuma formu izmaiņām vai saimnieciskās darbības pārtraukšanas vai būtiskas pārveides dēļ      
5. Projekta kvantitatīvie mērķi (ja attiecināms) saskaņā ar finanšu memorandu vai Eiropas Komisijas lēmumu ir pilnībā sasniegti, un to procentuālie rādītāji atbilst finanšu memorandam vai Eiropas Komisijas lēmumam      
6. Projektā radītās vērtības un rezultāti tiek izmantoti saskaņā ar apstiprinātajā projekta iesniegumā (finanšu memorandā vai Eiropas Komisijas lēmumā) minētajiem mērķiem      
7. Pamatlīdzekļi, kas radīti vai iepirkti, daļēji vai pilnībā izmantojot Kohēzijas fonda finansējumu, atrodas projekta īstenošanas vietā, nav atsavināti vai citādi norakstīti un tiek izmantoti atbilstoši projekta mērķim      
8. Projekta ekspluatācija un vadība pēc tā pabeigšanas norit saskaņā ar noslēguma ziņojumā norādīto informāciju      
9. Tiek ievērotas normatīvajos aktos noteiktās informācijas un publicitātes prasības:      
9.1. lielformāta stendi ir nomainīti ar informācijas plāksnēm projekta īstenošanas vietā (ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc projekta darbu pabeigšanas)      
9.2. uz informācijas plāksnēm ir skaidrojums par projekta mērķi ("Šis projekts palīdz mazināt ekonomiskās un sociālās atšķirības Eiropas Savienības pilsoņu vidū") un Eiropas Savienības karoga attēls (kam pievienots teksts "__% no šī projekta kopējām faktiskajām attiecināmajām izmaksām finansē Eiropas Savienība")      
9.3. uz projekta ietvaros iegādātajām kustamajām lietām ir izvietota Eiropas Savienības un Kohēzijas fonda simbolika      

Skaidrojums, ja ir radušās citas tehniska, finansiāla vai juridiska rakstura problēmas projekta pēcuzraudzības periodā, un to novēršanai veiktie pasākumi vai priekšlikumi:

 
 

Pārskatu sagatavoja  
 

(vārds, uzvārds, amats)


Tālrunis    
E-pasts    
Datums*    
Paraksts*    

Piezīme. Rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

7.2 pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 2.decembra
instrukcijai Nr.14

Apliecinājums par projekta pēcuzraudzību

Pārskata periods _________.gads

Apliecinu, ka pēcuzraudzības periodā
 

(starpniekinstitūcijas nosaukums)


pārraudzībā esošais 2004.–2006.gada plānošanas periodā īstenotais Kohēzijas fonda līdzfinansētais projekts
 

(projekta numurs un nosaukums)

 

atbilst šādiem rādītājiem:

Nr.
p.k.

Rādītāji

Jā/Nē*

1. Nodrošināta visu ar Kohēzijas fonda projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālu vai to atvasinājumu glabāšana atbilstoši normatīvajos aktos par dokumentu uzglabāšanas termiņiem noteiktajai kārtībai  
2. Projekta dokumentācija ir nodalīta atsevišķi no pārējo atbalsta saņēmēja īstenoto projektu dokumentācijas un no pamatdarbības dokumentācijas, tai skaitā ir nodrošināta projekta dokumentācijas izsekojamība trešajām personām  
3. Atbalsta saņēmēja saimnieciskās darbības apstākļi būtiski neatšķiras no sākotnējiem pieņēmumiem, uz kuriem pamatojoties tika noteikts līdzfinansējuma apjoms, pamatota apstiprinātā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma likme  
4. Projektā nav notikušas būtiskas izmaiņas, kas:  
4.1. skar saimnieciskās darbības raksturu vai tās izpildes nosacījumus vai nodrošina nepamatotas priekšrocības kādai privātai vai valsts struktūrai  
4.2. radušās saistībā ar jebkuras līdzfinansētas infrastruktūras daļas īpašuma formu izmaiņām vai saimnieciskās darbības pārtraukšanas vai būtiskas pārveides dēļ  
5. Projekta kvantitatīvie mērķi (ja attiecināms) saskaņā ar finanšu memorandu vai Eiropas Komisijas lēmumu ir pilnībā sasniegti, un to procentuālie rādītāji atbilst finanšu memorandam vai Eiropas Komisijas lēmumam  
6. Projekta radītās vērtības un rezultāti tiek izmantoti saskaņā ar apstiprinātajā projekta iesniegumā (finanšu memorandā vai Eiropas Komisijas lēmumā) minētajiem mērķiem  
7. Pamatlīdzekļi, kas radīti vai iepirkti, daļēji vai pilnībā izmantojot Kohēzijas fonda finansējumu, atrodas projekta īstenošanas vietā, nav atsavināti vai citādi norakstīti un tiek izmantoti atbilstoši projekta mērķim  
8. Projekta ekspluatācija vai vadība pēc tā pabeigšanas norit saskaņā ar noslēguma ziņojumā norādīto informāciju  
9. Tiek ievērotas normatīvajos aktos noteiktās informācijas un publicitātes prasības:  
9.1. lielformāta stendi ir nomainīti ar informācijas plāksnēm projekta īstenošanas vietā (ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc projektu darbu pabeigšanas)  
9.2. uz informācijas plāksnēm ir skaidrojums par projekta mērķi ("Šis projekts palīdz mazināt ekonomiskās un sociālās atšķirības Eiropas Savienības pilsoņu vidū") un Eiropas Savienības karoga attēls (kam pievienots teksts "__% no šī projekta kopējām faktiskajām attiecināmajām izmaksām finansē Eiropas Savienība")  
9.3. uz projekta ietvaros iegādātajām kustamajām lietām ir izvietota Eiropas Savienības un Kohēzijas fonda simbolika  
10. Ir aktuāli Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā iekļautie projekta dati  

* Skaidrojums, ja projekta ietvaros ir konstatēti trūkumi, neatbilstības vai radušās citas tehniska, finansiāla un juridiska rakstura problēmas, un to novēršanai veiktie pasākumi vai priekšlikumi:

 
 
 

 

 

 

(starpniekinstitūcijas vadītāja, atbildīgās amatpersonas vārds, uzvārds)

 

(paraksts, datums)"

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis

Finanšu ministrs Andris Vilks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!