• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Jēkabpils pilsētas dome
Republikas pilsētas domes publicē saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja tajos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.

Pirms republikas pilsētas domes vēlēšanām republikas pilsētu vēlēšanu komisijas publicē reģistrētos deputātu kandidātu sarakstus, pēc vēlēšanām – informāciju par pilsētas domē ievēlētajiem deputātiem.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Jēkabpils pilsētas domes 2013. gada 14. marta saistošie noteikumi Nr. 11 "Saistošie noteikumi par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Jēkabpils pilsētā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 25.04.2013., Nr. 80 https://www.vestnesis.lv/op/2013/80.24

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursu ziņas

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

25.04.2013., Nr. 80

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Jēkabpils pilsētas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 11

Pieņemts: 14.03.2013.

OP numurs: 2013/80.24

2013/80.24
RĪKI

Jēkabpils pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 3 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Jēkabpils pilsētas domes saistošie noteikumi Nr.11

Jēkabpilī 2013.gada 14.martā

Saistošie noteikumi par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Jēkabpils pilsētā

Apstiprināti ar Jēkabpils pilsētas domes
14.03.2013. lēmumu Nr.102 (prot. Nr.6, 15.§)

Izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 43.panta pirmās daļas 7.punktu,
Reklāmas likuma 7.panta trešo daļu, Ministru kabineta 2012.gada 30.oktobra
noteikumu Nr.732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai
publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 45.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanas, ekspluatācijas, grafiskā dizaina maiņas saskaņošanas kārtību, demontāžas kārtību, atļaujas izsniegšanu par reklāmas izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu, kā arī atbildību par šo noteikumu neievērošanu Jēkabpils pilsētā.

2. Tiesības izvietot reklāmu vai reklāmas objektu, kā arī priekšvēlēšanu aģitāciju materiālus Jēkabpilī ir visām fiziskām un juridiskām personām (turpmāk tekstā – reklāmas devējs) šo noteikumu noteiktajā kārtībā, kuriem Jēkabpils pilsētas galvenais mākslinieks ir saskaņojis reklāmas projektu un izdevis izvietošanas atļauju.

3. Jēkabpils pilsētā aizliegta patvaļīga reklāmas vai reklāmas objektu un priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana.

II. Reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanas pamatprincipi

4. Izvietojot reklāmu vai reklāmas objektu, jānodrošina Jēkabpilij raksturīgās arhitektūras un vides saglabāšana, jāsaglabā konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturs un mērogs. Katrai apbūves teritorijai Jēkabpils pilsētas pašvaldība var izvirzīt atšķirīgas prasības atbilstoši normatīvajiem aktiem.

5. Reklāmu vai reklāmas objektu atļauts izvietot tikai uz sakoptas ēkas fasādes.

6. Izvietojot reklāmu vai reklāmas objektu bez piesaistes zemei:

6.1. jārespektē ēkas proporcijas;

6.2. jārespektē fasādes dalījums ar logiem, durvīm, dzegām, karnīzēm;

6.3. reklāma nedrīkst aizsegt arhitektoniskas detaļas (logus, karnīzes, fasādes dekorus u.c.);

6.4. jāievēro reklāmā pielietojamo materiālu atbilstība fasādes apdares materiāliem un ēkas arhitektoniskajam risinājumam;

6.5. stiprinājuma veids nedrīkst bojāt nesošās konstrukcijas;

6.6. maksimāli pieļaujamais reklāmas izvirzījums no būvlaides ir 1,3 m, ja reklāmas ārējās malas attālums līdz brauktuvei nav mazāks par 0,7 m un netiek aizsegta ielas perspektīve;

6.7. perpendikulāri fasādei izvietotas reklāmas apakšējā mala neatkarīgi no tās platuma nedrīkst atrasties zemāk par 2,2 m no zemes. Brīvajam ietves platumam jāsaglabājas ne mazāk par 1,5 m.

7. Izvietojot reklāmas objektus ar vai bez piesaistes zemei, tie nedrīkst aizsegt skatu uz pilsētas panorāmu, valsts aizsargājamiem kultūras pieminekļiem, baznīcām un ielu perspektīvi.

8. Minimālais attālums starp diviem stacionāri izvietotiem reklāmas objektiem, vai bloķētām reklāmas stendu grupām ir 50 m.

9. Projektējot stacionāru reklāmu objektu uz gājēju ietves, tas nedrīkst apgrūtināt gājēju plūsmu. To izvietojot jāievēro vismaz 0,5 m attālums no brauktuves, gājēju plūsmai atstājot vismaz 1,5 m, veicot plūsmas aprēķinu, atbilstoši spēkā esošajiem normatīviem.

10. Projektējot stacionāru reklāmas objektu ielu sarkanajās līnijās, ja to pieļauj esošās apakšzemes inženierkomunikācijas, atdalošajā zaļajā zonā starp brauktuvi un gājēju ietvi, jāievēro vismaz 0,5 m attālums līdz brauktuvei.

11. Aizliegti reklāmas objekti ar betona pamatiem, kuru izmēri plānā ir lielāki par 0,7 x 0,5 m un ieguldīšanas dziļums vairāk par 1 m, izvietošana ielu sarkanajās līnijās.

12. Aizliegts uzstādīt reklāmu vai reklāmas objektu uz ūdens, arī izmantojot dažādus peldlīdzekļus (pontonus, plostus, kuģus, laivas u.tml.) un dažādus reklāmas izvietošanas palīglīdzekļus.

13. Aizliegts izvietot reklāmu un reklāmas objektu uz tiltiem pār Daugavu (uz to konstrukcijām, balstiem, apgaismes stabiem, kā arī uz tiem projektēt speciālas konstrukcijas lielformāta reklāmas laukumu uzstādīšanai) posmos, kas projicējas pret ūdeni.

14. Aizliegta reklāmas vai reklāmas objekta izvietošana uz žogiem un sētām pilsētas vēsturiskā centra robežās. Pārējā pilsētas teritorijā izvietot reklāmu vai reklāmas objektu uz žogiem un sētām atļauts ne ilgāk par vienu kalendāro mēnesi. Aizliegums par izvietošanu neattiecas uz būvobjektiem.

15. Aizliegta alkoholisko dzērienu, alus, tabakas izstrādājumu reklāma pilsētas vēsturiskās teritorijas robežās.

16. Reklāmas vai reklāmas objekta izvietošana valsts aizsargājama kultūras pieminekļa teritorijā pieļaujama tā, lai izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri, nepārveido saglabājamā kultūras pieminekļa substanci un neizjauc kultūrvēsturiskās vides tēlu, kā arī vērtību kopuma radīto noskaņu.

17. Reklāmas vai reklāmas objekta izvietošana valsts aizsargājama kultūras pieminekļa aizsardzības zonā pieļaujama tā, lai izvietojums un veids netraucē valsts aizsargājama kultūras pieminekļa vizuālo uztveri un nemazina tā kultūrvēsturisko vērtību.

18. Aizliegts izvietot reklāmu vai reklāmas objektu, izņemot izkārtni, uz valsts kultūras pieminekļa. Aizliegums neattiecas uz uguns mūriem.

19. Uz valsts kultūras pieminekļa aizliegtas izkārtnes, izmantojot gaismas kastes, gaismas un skaņas efektus (izņēmums ir telpiskie gaismas burti).

20. Fiziskai vai juridiskai personai, kas vēlas izvietot izkārtni pilsētas vēsturiskās teritorijas robežās tādā nekustamajā īpašumā (zemesgabalā vai būvē), kurā atrodas attiecīgā iestāde vai kurā attiecīgā fiziskā vai juridiskā persona tieši veic saimniecisko darbību, izkārtnes vai vairāku izkārtņu kopējais izmērs pieļaujams ne vairāk par 2 kvadrātmetriem.

21. Slietņu izvietošana pieļaujama tikai tādos gadījumos, kad nav iespējams izvietot izkārtni saistībā ar būvi (objekts, kurā tieši tiek veikta saimnieciskā darbība atrodas pagrabstāvā, pagalmā, augstāk par 1.stāva līmeni). Slietņi jāizvieto ne tālāk kā 2 m no objekta ieejas, kurā tieši tiek veikta saimnieciskā darbība. Izvietojot slieteņus uz gājēju ietvēm, jāatstāj 1,5 m brīvais platums gājējiem.

22. Piekrišanu par reklāmas vai reklāmas objektu, tostarp priekšvēlēšanas aģitācijas materiālu izvietošanu uz pašvaldībai piederoša nekustamā īpašuma dod Jēkabpils pilsētas galvenais mākslinieks.

23. No jauna projektējamos parkos reklāmas objektu vietas jāparedz parku projektā, saistībā ar parku plānojuma struktūru un atrašanos pilsētvidē.

24. Pret parku fasādēm atļauts eksponēt afišu stabus.

25. Uz afišu stabiem un stendiem atļauts izvietot afišas, plakātus, paziņojumus par pasākumiem, lekcijām, izstādēm, koncertiem u.tml. ar norādītu pasākuma norises laiku un vietu, kā arī priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus ne lielākus par A1 izmēru.

III. Reklāmas vai reklāmas objektu projektu izskatīšanas un saskaņošanas kārtība

26. Persona, kura vēlas izvietot reklāmu vai reklāmas objektu, mainīt saskaņoto reklāmas vai reklāmas objekta grafisko dizainu, iesniedz Jēkabpils pilsētas galvenajam māksliniekam saskaņošanai reklāmas vai reklāmas objekta projektu un normatīvajos aktos noteiktos dokumentus.

27. Persona, kura vēlas turpināt reklāmas vai reklāmas objekta izmantošanu pēc atļaujas derīguma termiņa beigām, ne vēlāk kā septiņu darbdienu laikā pirms reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanas atļaujas termiņa beigām, iesniedz pašvaldībā iesniegumu un reklāmas vai reklāmas objekta fotogrāfiju.

28. Jēkabpils pilsētas galvenais mākslinieks ir tiesīgs pieņemt lēmumu par atteikumu izsniegt reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanas atļauju, ja reklāmas izvietošana neatbilst konkrētās pilsētvides zonas apbūves raksturam un mērogam, ēkas arhitektoniskajam risinājumam, pielietotie materiāli neatbilst fasādes apdares materiāliem, reklāmas vai reklāmas objekta projektā nav ievērotas šajos noteikumos un citos normatīvajos aktos ietvertās prasības vai arī nav iesniegti normatīvajos aktos noteiktie dokumenti.

29. Jēkabpils pilsētas galvenais mākslinieks ir tiesīgs pieņemt lēmumu par atteikumu izdarīt grozījumus reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanas atļaujā saistībā ar reklāmas vai reklāmas objekta grafiskā dizaina maiņu, ja reklāmas vai reklāmas objekta projektā nav ievērotas šajos noteikumos un citos normatīvajos aktos ietvertās prasības vai arī nav iesniegti normatīvajos aktos noteiktie dokumenti.

IV. Reklāmas vai reklāmas objektu ekspluatācijas un demontāžas kārtība

30. Reklāmas devējs ir tiesīgs izvietot reklāmu vai reklāmas objektu tikai pēc pašvaldības atļaujas saņemšanas, atļaujā noteikto nosacījumu izpildes, nodevas samaksas, un uz atļaujā noteikto termiņu.

31. Reklāmas devējs ir atbildīgs par reklāmas objektu konstrukciju drošību un elektroinstalācijas pieslēguma atbilstību pastāvošajām normām, tās uzturēšanu tehniski un vizuāli labā stāvoklī.

32. Reklāmas devējam pēc reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanas termiņa beigām pašam jāveic reklāmas vai reklāmas objekta demontāžu 5 dienu laikā, sakārtojot reklāmas izvietošanas vietu (fasādes krāsojumu, labiekārtojumu, veicot pamatu demontāžu utt.). Ja reklāmas devējs neveic reklāmas vai reklāmas objekta demontāžu un nav atrodams, tad par demontāžu ir atbildīgs ēkas, būves īpašnieks vai apsaimniekotājs, zemes īpašnieks, ja tas devis rakstisku piekrišanu reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanai.

33. Par reklāmas vai reklāmas objekta demontāžu personai 5 dienu laikā rakstiski jāpaziņo Jēkabpils pilsētas galvenajam māksliniekam.

34. Jēkabpils pilsētas galvenais mākslinieks izskata jautājumu par reklāmas vai reklāmas objekta demontāžu, kas veicama sekojošos gadījumos:

34.1. ja reklāma vai reklāmas objekts netiek uzturēts labā tehniskā un vizuālā stāvoklī;

34.2. ja beidzies reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanas termiņš un nav izpildīta šo noteikumu 33.punktā noteiktā prasība;

34.3. ja reklāma vai reklāmas objekts uzstādīts bez saskaņota projekta vai neatbilstoši saskaņotajam projektam;

34.4. ja izvietota reklāma vai reklāmas objekts un izsniegtās atļaujas noteiktajā termiņā nav novērsti norādītie trūkumi;

34.5. ja par reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanu noteiktā termiņā nav samaksāta nodeva;

34.6. ja saskaņā ar šiem noteikumiem reklāmas devējs pats neveic reklāmas vai reklāmas objekta demontāžu.

35. Jēkabpils pilsētas galvenais mākslinieks nosūta reklāmas devējam brīdinājumu ierakstītā vēstulē par nepieciešamību demontēt reklāmu vai reklāmas objektu.

36. Ja viena mēneša laikā no brīdinājuma nosūtīšanas reklāma vai reklāmas objekts netiek demontēts, tad Jēkabpils pilsētas galvenais mākslinieks ir tiesīgs veikt pasākumus reklāmas vai reklāmas objekta demontāžai.

37. Pirms demontāžas darbu uzsākšanas Jēkabpils pilsētas galvenais mākslinieks sastāda aktu par reklāmas vai reklāmas objekta demontāžu, fiksējot reklāmas vai reklāmas objekta tehnisko, vizuālo stāvokli, un nosūta informatīvu vēstuli par demontāžas darbu uzsākšanu reklāmas devējam.

38. Reklāmas devējam tiek nosūtīta kvīts par reklāmas vai reklāmas objekta demontāžas un uzglabāšanas izdevumiem, kas jāapmaksā 10 dienu laikā.

39. Ja 10 dienu laikā ar demontāžu saistītos izdevumus reklāmas devējs nav apmaksājis, tad Jēkabpils pilsētas pašvaldība vēršas ar prasību tiesā atlīdzināt demontāžas un objekta uzglabāšanas izdevumus.

40. Demontētie reklāmas objekti tiek uzglabāti 1 mēnesi un pēc tam tiek likvidēti.

V. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana

41. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai piemērojami šo noteikumu noteiktie reklāmas vai reklāmas objektu izvietošanas pamatprincipi, ekspluatācijas un demontāžas kārtības noteikumi, un paredzēta atbilstoša administratīvā atbildība.

42. Priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus izvieto pēc nodevas ieskaitīšanas pašvaldības budžetā.

VI. Administratīvā atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu

43. Par saistošo noteikumu 2., 3.punktu, 2.nodaļas visu punktu, 30., 31., 32., 33.punktu pārkāpšanu izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu no 10,- LVL līdz 50,- LVL.

44. Saistošo noteikumu izpildi kontrolēt un tiesības sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolus par administratīvajiem pārkāpumiem, kas paredzēti šo saistošo noteikumu 2., 3.punktos, 2.nodaļas punktos, 30., 31., 32., 33.punktos, ir Jēkabpils pilsētas galvenajam māksliniekam, Jēkabpils pilsētas pašvaldības Sabiedriskās kārtības uzraudzības sektora inspektoram un kārtībniekam.

VII. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

45. Jēkabpils pilsētas galvenā mākslinieka lēmumu par atteikumu izsniegt reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanas atļauju vai atteikumu izdarīt grozījumus reklāmas vai reklāmas objekta izvietošanas atļaujā var apstrīdēt Jēkabpils pilsētas domē 10 darba dienu laikā no tā spēkā stāšanās dienas.

46. Lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā 10 darba dienu laikā no tā spēkā stāšanās dienas.

47. Jēkabpils pilsētas domes Administratīvās komisijas pieņemto lēmumu par saistošo noteikumu neievērošanu 10 darba dienu laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.

VIII. Noslēguma jautājums

48. Atzīt par spēku zaudējušiem Jēkabpils pilsētas domes 07.09.2005. saistošos noteikumus Nr.17 "Reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtība Jēkabpils pilsētā".

Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs L.Salcevičs

 

 

Jēkabpils pilsētas domes 14.03.2013. saistošo noteikumu Nr.11 "Saistošie noteikumi par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Jēkabpils pilsētā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas Norādāmā informācija
1. Projekta nepieciešamības pamatojums Jēkabpils pilsētas domes 07.09.2005. saistošie noteikumi Nr.17 "Reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtība Jēkabpils pilsētā" neatbilst MK 30.10.2012. noteikumiem Nr.732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērtas pret publisku vietu" (turpmāk – Noteikumi). Atbilstoši Noteikumu 47.punktam pašvaldībai jānodrošina saistošo noteikumu atbilstība Noteikumiem sešu mēnešu laikā pēc Noteikumu spēkā stāšanās.

2. Īss projekta satura izklāsts

Saistošie noteikumi izdoti saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 43.panta pirmās daļas 7.punktu, Reklāmas likuma 7.panta trešo daļu, Ministru kabineta 30.10.2012. noteikumu Nr.732 "Kārtība, kādā saņemama atļauja reklāmas izvietošanai publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu" 45.punktu.

Saistošie noteikumi paredz reklāmas un citu informatīvu materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Jēkabpils pilsētā.

3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu Saistošo noteikumu grozījumi nepiedāvā izmaiņas attiecībā uz pašvaldības budžetu. Nav nepieciešamības veidot jaunas institūcijas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā Saistošo noteikumu regulējums attiecas uz personām, kas vēlas izvietot reklāmu vai reklāmas objektu Jēkabpils pilsētā.
5. Informācija par administratīvajām procedūrām Saistošie noteikumi līdzšinējo kārtību nemainīs.
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām Nav attiecināms.
7. Cita informācija Līdz ar saistošo noteikumu "Saistošie noteikumi par reklāmas un citu informatīvo materiālu izvietošanu publiskās vietās vai vietās, kas vērstas pret publisku vietu Jēkabpils pilsētā" spēkā stāšanos spēku zaudēs Jēkabpils pilsētas domes 07.09.2005. saistošie noteikumi Nr.17 "Reklāmu, izkārtņu un citu informatīvo materiālu izvietošanas kārtība Jēkabpils pilsētā".

Jēkabpils pilsētas domes priekšsēdētājs L.Salcevičs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!