• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 28. janvāra rīkojums Nr. 42 "Grozījumi Finanšu sektora attīstības plānā 2014.–2016. gadam". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 29.01.2016., Nr. 20 https://www.vestnesis.lv/op/2016/20.14

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 43

Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"

Vēl šajā numurā

29.01.2016., Nr. 20

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 42

Pieņemts: 28.01.2016.

OP numurs: 2016/20.14

2016/20.14
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 7 Pēdējās nedēļas laikā 6 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 42

Rīgā 2016. gada 28. janvārī (prot. Nr. 3 43. §)

Grozījumi Finanšu sektora attīstības plānā 2014.–2016. gadam

1. Izdarīt Finanšu sektora attīstības plāna 2014.–2016. gadam (apstiprināts ar Ministru kabineta 2014. gada 31. marta rīkojumu Nr. 139 "Par Finanšu sektora attīstības plānu 2014.–2016. gadam") (turpmāk – plāns) pielikumā šādus grozījumus:

1.1. izteikt 1. sadaļas "Kredītiestāžu sektors" 1.1. punkta "Kredītiestāžu regulatīvās vides pilnveidošana/Stabila un atbildīga kredītiestāžu sektora darbība" 7. rīcības virzienu šādā redakcijā:

"(7) Lai stiprinātu sabiedrības un noguldītāju uzticību finanšu sistēmai, īpaši kredītiestāžu sektoram, kā arī kompetento iestāžu rīcībspējai, aizstāvot noguldītāju intereses, un paļāvību uz to, ka nepieciešamības gadījumā Noguldījumu garantiju fondam (turpmāk – NGF) būs pietiekams līdzekļu apjoms garantētās atlīdzības izmaksai bez kavēšanās, veikt grozījumus normatīvajos aktos, paredzot regulējumā NGF stāšanos apdrošināto noguldītāju kā kredītiestādes kreditoru vietā (tiesību un saistību pārņemšana), ja nepieciešama kreditoru līdzekļu izmantošana/prasījuma tiesību dzēšana kredītiestādes stabilizācijai (bail-in instruments), pirms iespējama tās restrukturizācija. Paredzēt, ka gan parastā maksātnespējas procesā, gan noregulējumā BRRD noteiktiem noguldījumiem un NGF ir prioritāra kreditora kārta. 01.01.2015. FM,
FKTK
Noteiktā kārtībā izstrādāt un iesniegt MK grozījumus normatīvajos aktos, paredzot NGF stāšanos apdrošināto noguldītāju kā kredītiestādes kreditoru vietā (tiesību un saistību pārņemšana), ja nepieciešama kreditoru līdzekļu izmantošana/prasījuma tiesību dzēšana kredītiestādes noregulējumam. Paredzēt, ka gan parastā maksātnespējas procesā, gan noregulējumā BRRD noteiktajiem noguldījumiem un NGF ir prioritāra kreditora kārta. FM un FKTK budžeta ietvaros."

1.2. papildināt 1. sadaļas "Kredītiestāžu sektors" 1.3. punktu "Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas riska mazināšana" ar 5., 6., 7., 8. un 9. rīcības virzienu šādā redakcijā:

"(5) Efektīva informācijas apmaiņa (elektroniskā formā) ar valsts iestādēm risku izvērtēšanai. 01.05.2016. FM,
TM,
VID,
LKA
NILLTFN 41. pantā paredzētās informācijas apmaiņas mehānisma ieviešana. Esošo budžetu ietvaros.
(6) Reinvestētās peļņas neaplikšana ar uzņēmumu ienākuma nodokli (turpmāk – UIN) mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, saglabājot esošo paātrinātās amortizācijas modeli lielajiem uzņēmumiem. 31.12.2016. FM,
EM,
LKA
Izvērtēt iespēju šāda regulējuma ieviešanai. Esošo budžetu ietvaros.
(7) Izvērtēt iespēju uzņēmumiem grāmatvedības uzskaitē un pārskatos VID izmantot ārvalstu valūtu (ar noteikumu, ka nodokļi tiek aprēķināti un maksāti euro). 31.12.2016. FM,
EM,
TM,
LKA
Izvērtēt regulējuma iespējamību, kā arī ietekmi uz nodokļu ieņēmumiem. Esošo budžetu ietvaros.
(8) Izvērtēt iespēju saziņā ar Valsts ieņēmumu dienestu un, iespējams, citām valsts institūcijām izmantot angļu valodu. 31.12.2016. FM,
TM,
EM,
LKA
Izvērtēt iespēju šāda regulējuma ieviešanai. Esošo budžetu ietvaros.
(9) "Attālinātā personāla" nolīgšanas iespēja darbam Latvijas uzņēmumos. 31.12.2016. LM,
FM,
EM,
LKA
Izvērtēt iespēju šāda regulējuma ieviešanai. Esošo budžetu ietvaros."

1.3. papildināt 2. sadaļas "Kapitāla tirgus" 2.3. punkta "Korporatīvo parāda vērtspapīru popularizēšana" 1. rīcības virziena aili "Atbildīgā institūcija un iesaistītās institūcijas" ar burtiem "PKC";

1.4. izteikt 2. sadaļas "Kapitāla tirgus" 2.3. punkta "Korporatīvo parāda vērtspapīru popularizēšana" 3. rīcības virzienu šādā redakcijā:

"(3) Pārskatīt regulējumu nodrošināto vērtspapīru jomā un izvērtēt tā aktualitāti un atbilstību vērtspapīru tirgus attīstības potenciālam. 31.12.2016. FM,
FKTK,
LKA,
NASDAQ Riga.
Sagatavot situācijas izvērtējumu par praksē konstatētajiem šķēršļiem, piemērošanas grūtībām, kā arī regulējuma atbilstību nodrošināto vērtspapīru tirgus attīstības potenciālam. FM, FKTK budžeta ietvaros."

1.5. izteikt 3. sadaļas "Tiesu sistēma un administratīvā sloga samazināšana" 3.1. punkta "Tiesnešu kvalifikācijas celšana, specializācijas veicināšana" rīcības ailes "Izpildes termiņi" 1. punktu šādā redakcijā:

"Saskaņā ar mācību programmā tiesnešu un tiesu darbinieku mācībām 2014., 2015. un 2016. gadam noteiktajiem datumiem.";

1.6. papildināt 3. sadaļas "Tiesu sistēma un administratīvā sloga samazināšana" 3.2. punkta "Cīņa pret mājokļu īpašnieku parādu uzkrāšanu" aili "Rīcības virziens mērķa sasniegšanai" ar 1. rīcības virzienu šādā redakcijā:

"Rīcībai (1): Maksājumu kontrole cīņai pret mājokļu īpašnieku parādu uzkrāšanu.";

1.7. aizstāt 3. sadaļas "Tiesu sistēma un administratīvā sloga samazināšana" 3.3. punkta "Finanšu strīdu izskatīšanas mehānisma izveide" 3. rīcības virziena ailē "Izpildes termiņi" skaitļus "09.07.2015." ar skaitļiem "01.03.2016.";

1.8. aizstāt 5. sadaļas "Alternatīvi finansējuma veidi" 5.1. punkta rīcības virziena ailē "Izpildes termiņi" skaitļus "2. 31.12.2015." ar skaitļiem "2. 31.12.2016.";

1.9. izteikt 5. sadaļas "Alternatīvi finansējuma veidi" 5.2. punktu šādā redakcijā:

"5.2. Vidēja un ilgtermiņa eksporta kredīta garantiju instrumenta ieviešana.

Latvijas finanšu tirgus dalībnieki uzņēmumiem nepiedāvā vidēja un ilgtermiņa eksporta kredīta garantijas.

Iespējas iesaistīties lielos ilgtermiņa eksporta projektos ar lielu darījumu apmēru ir ierobežotas esošās eksporta kredītu garantijas programmas ietvaros nepietiekamā eksporta kredīta garantiju seguma un atliktā maksājuma termiņa dēļ. No darījuma partnera puses bieži vien tiek prasīta valsts sniegta garantija, ko finanšu tirgus dalībnieki nespēj dot.

Priekšlikuma mērķis ir pasargāt uz eksportu orientētus uzņēmumus no starptautiskās tirdzniecības riskiem (politiskiem un komerciāliem).

Rīcībai:

1. Eksporta kredīta apdrošināšanas tirgus izvērtēšana.

2. Vidēja un ilgtermiņa eksporta kredīta garantiju instrumenta ieviešanas modeļa izstrāde.

1. 31.12.2016.

2. 31.12.2016.

EM,
AFI,
FM
Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta otrā daļa paredz deleģējumu Ministru kabinetam izdot Ministru kabineta noteikumus par tādu valsts atbalsta programmu izstrādi, kuras pilnībā vai daļēji īsteno finanšu instrumentu veidā, nodrošinot konsultācijas ar nevalstisko organizāciju pārstāvjiem. EM, AFI, FM budžeta ietvaros."

1.10. papildināt 5. sadaļas "Alternatīvi finansējuma veidi" 5.3. punkta aili "Rīcības virziens mērķa sasniegšanai" ar 1. rīcības virzienu šādā redakcijā:

"Rīcībai (1): Krājaizdevu sabiedrību darbības modeļa īstenošana, veicinot iedzīvotāju iesaistīšanos krājaizdevu sabiedrību darbībā un nodrošinot finanšu sektora stabilitāti un tautsaimniecības attīstību.";

1.11. papildināt 5. sadaļu "Alternatīvi finansējuma veidi" ar 5.6. un 5.7. punktu šādā redakcijā:

"5.6. Riska kapitāla pārvaldības atbalsts.

Rīcībai:

(1) Atbalstīt riska kapitāla pārvaldnieku apmācību par riska kapitāla pārvaldības jautājumiem.

31.12.2016. EM,
AFI,
FM
Izstrādāt riska kapitāla pārvaldnieku atbalsta pasākumus apmācībām. Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas (ERAB) tehniskās palīdzības projektu ietvaros Latvijai.
(2) Veicināt profesionālu riska kapitāla pārvaldīšanas komandu izveidošanu un attīstību Latvijā. 31.12.2016. EM,
AFI,
FM
1) Izstrādāt jaunas atbalsta programmas dažādu stadiju riska kapitāla investīciju pieejamības nodrošināšanai.

2) Nodrošināt jaunu riska kapitāla fondu atlasi un darbību valsts atbalsta programmu ietvaros.

3) Apzināt Latvijas riska kapitāla nozares attīstībai nepieciešamās izmaiņas nacionālajos tiesību aktos.

1), 2) Eiropas Savienības struktūrfondu programmu finansējums 2014.–2020. g. plānošanas periodā.

3) ERAB tehniskās palīdzības projektu ietvaros Latvijai.

5.7. Kolektīvās finansēšanas platformu darbību regulējošo normatīvo aktu izstrāde.

Veicināt kredītiestādēm alternatīvu finansējumu piesaistes veidu, lai nodrošinātu patērētāju un uzņēmējdarbības finansējuma pieejamību.

  FM,
FKTK,
PTAC.
  FM, FKTK, PTAC budžeta ietvaros."
Rīcībai:

(1) Savstarpējo aizdevumu kolektīvās finansēšanas platformas normatīvā regulējuma izstrāde.

 

31.12.2016.

   

Izstrādāt savstarpējo aizdevumu kolektīvās finansēšanas platformas darbības likumprojektu.

(2) Investīciju kolektīvās finansēšanas platformas regulējuma izstrāde. 31.12.2016.   Izstrādāt investīciju kolektīvās finansēšanas platformas darbības likumprojektu.

1.12. svītrot 6. sadaļas "Finanšu pratība" 6.3. punktu;

1.13. papildināt 7. sadaļu "Apdrošināšanas sektors" ar 7.5. punktu "Efektīva informācijas apmaiņa (elektroniskā formā) ar valsts iestādēm risku izvērtēšanai un saistību izpildei" šādā redakcijā:

"7.5. Efektīva informācijas apmaiņa (elektroniskā formā) ar valsts iestādēm risku izvērtēšanai un saistību izpildei.

Šobrīd dažādā gatavības līmenī ir sadarbība ar vairākām valsts iestādēm: 1) ar VID par NILLTFN likuma normām, 2) ar PMLP par datu apmaiņu par mirušajiem (FKTK ieteikumi), 3) ar NVD saistībā ar
E-veselību, 4) ar CSDD par soda punktiem, 5) ar IeM par noziedzīgiem nodarījumiem un administratīviem pārkāpumiem ceļu satiksmē, 6) ar VID datu apmaiņa saistībā ar čekiem veselības jomā, 7) VID datubāze reģistrētajām kvītīm. Šāda sadarbība efektivizē procesus gan valsts, gan apdrošinātāju pusē, nodrošina apdrošinātāju atbilstību normatīvo aktu prasībām, papildina valsts budžeta ieņēmumus un samazina pelēkās ekonomikas apjomu.

Rīcībai:

Izstrādājot grozījumus tiesiskajā regulējumā, visos veidos veicināt efektīvu elektronisku datu apmaiņu.

31.12.2016. LAA,
LTAB,
FM,
VID,
VRAA,
VARAM,
IeM,
PMLP,
VM,
NVD,
CSDD
LAA turpināt uzsākto. Saskaņot ar atbildīgajām valsts pārvaldes iestādēm. LAA un atbildīgo iestāžu budžetu ietvaros."

2. Finanšu ministrijai nedēļas laikā iesniegt precizēto plānu Valsts kancelejā.

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Finanšu ministra vietā –
ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!