• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija publicē:
  • lēmumus par tarifu aprēķināšanas metodiku un lēmumus, ar kuriem noteikts tarifs;
  • noteikumus par Regulatoram regulāri iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem;
  • vispārējās atļaujas noteikumus;
  • ziņojumus par izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodikas ievērošanu un ziņojumus, kuros informē par universālā pakalpojuma saistību tīrajām izmaksām.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2017. gada 16. februāra lēmums Nr. 1/5 "Sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma tarifa aprēķināšanas metodika". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 17.02.2017., Nr. 37 https://www.vestnesis.lv/op/2017/37.20

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts augu aizsardzības dienesta informācija

Par izmaiņām Augu aizsardzības līdzekļu reģistrā

Vēl šajā numurā

17.02.2017., Nr. 37

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 1/5

Pieņemts: 16.02.2017.

OP numurs: 2017/37.20

2017/37.20
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.1/5

Rīgā 2017.gada 16.februārī (prot. Nr.7, 6.p.)

Sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma tarifa aprēķināšanas metodika

Izdota saskaņā ar likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem"
9.panta pirmās daļas 2.punktu un 25.panta pirmo daļu un
Atkritumu apsaimniekošanas likuma 40.pantu un 41.panta 1.4 daļu

1. Vispārīgie jautājumi

1. Metodika nosaka kārtību, kādā sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma sniedzējs (turpmāk – komersants) aprēķina tarifa projektu par sadzīves atkritumu apglabāšanu (turpmāk – tarifa projekts) sadzīves atkritumu poligonā (turpmāk – poligons).

2. Komersants iesniedz Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (turpmāk – Regulators) tarifa projekta dokumenta oriģinālu (papīra formā vai normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā parakstītu ar elektronisko parakstu)  un elektronisko formu (ja tarifa projekta oriģināls ir iesniegts papīra formā). Kopā ar tarifa projektu komersants iesniedz tarifa projekta aprēķinā minēto tarifu veidojošo izmaksu pamatojošos dokumentus, kas noteikti Regulatora lēmumā par tarifu veidojošo izmaksu pamatojumu.

3. Iesniedzot tarifa projektu, komersants pievieno aprakstu, kas atspoguļo procesu, kādā sadzīves atkritumi tiek pieņemti, sagatavoti apglabāšanai un apglabāti poligonā, kā arī norāda attiecīgo darbību apjomus iepriekšējā un kārtējā gadā.

2. Tarifa projekta aprēķināšanas vispārīgie noteikumi

4. Tarifa projektu komersants aprēķina euro par vienu tonnu sadzīves atkritumu, kas pieņemti poligonā, aprēķinu veicot saskaņā ar metodikas 1.pielikumu.

5. Komersants tarifa projektu aprēķina atbilstoši Dabas resursu nodokļa likumā noteiktajām dabas resursu nodokļa (turpmāk – DRN) likmēm par sadzīves atkritumu apglabāšanu.

6. Komersants lieto izmaksu attiecināšanas modeli, kura pamatprincipus un specifikāciju iesniedz kopā ar tarifa projekta pamatojuma dokumentiem. Regulators tarifa projekta izvērtēšanas laikā var prasīt komersantam pārskatīt un mainīt izmaksu attiecināšanas modeli.

7. Tarifa projektā izmaksas, sadzīves atkritumu daudzums, kuru plānots pieņemt poligonā, un sadzīves atkritumu daudzums, kuru plānots apglabāt poligonā, attiecināms uz vienu gadu ilgu laika periodu. Noteiktais tarifs ir spēkā līdz jauna tarifa noteikšanai.

8. Komersants tarifa projektā precīzi un pārskatāmi atspoguļo izmaksas, iekļaujot tajās tikai ar sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma sniegšanu saistītos aktīvus un darbības.

9. Komersants tarifa projektā iekļauj tikai tās tehnoloģiski un ekonomiski pamatotās izmaksas, kas nepieciešamas sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma efektīvai sniegšanai.

10. Komersants ar ekonomiskiem aprēķiniem pamato sadzīves atkritumu sagatavošanas apglabāšanai procesā radušos blakusproduktu apsaimniekošanai un bioloģiski noārdāmo atkritumu daudzuma samazināšanai un reģenerācijai izvēlēto tehnoloģisko risinājumu priekšrocības salīdzinājumā ar alternatīviem tehnoloģiskiem risinājumiem.

11. Komersants atsevišķi uzskaita un kopā ar tarifa projektu iesniedz Regulatoram pārskatu par izmaksām un ieņēmumiem, kas saistīti ar cita veida ienākumu gūšanu no poligona izmantošanas, tajā skaitā no biogāzes, elektroenerģijas, siltumenerģijas tirdzniecības, zemes, ēku un tehnoloģisko iekārtu iznomāšanas, neietverot izmaksas un ieņēmumus par nošķiroto, reģenerējamo sadzīves atkritumu tirdzniecību. Komersants samazina tarifa projektu veidojošās izmaksas par ienākumiem, kurus tas tieši vai pastarpināti gūst no poligona infrastruktūras izmantošanas.

12. Komersants samazina tarifa projektā iekļautās izmaksas par ieņēmumu daļu, kuru tas gūst no nošķiroto, reģenerējamo sadzīves atkritumu tirdzniecības, ieņēmumus samazinot par nošķiroto, reģenerējamo sadzīves atkritumu sagatavošanas tirdzniecībai izmaksām.

13. Komersants tarifa projektā aprēķina ieņēmumu daļu, kuru tas gūst kā starpību starp maksājumu par DRN, kas tiek samaksāts par poligonā apglabāšanai nodoto sadzīves atkritumu daudzumu saskaņā ar Atkritumu apsaimniekošanas likuma 39.panta 2.1 daļu, un komersanta samaksāto DRN par sadzīves atkritumu apglabāšanu (turpmāk – DRN starpība).

14. Komersants tarifa projektā neiekļauj izmaksas un sadzīves atkritumu daudzumu, kas saistīts ar citu pakalpojumu sniegšanu atkritumu apsaimniekošanas nozarē.

15. Komersants tarifa projektā peļņu novērtē kā darbības rezervēm un apgrozāmo līdzekļu piesaistei nepieciešamos līdzekļus. Peļņa procentuālā izteiksmē nevar pārsniegt rentabilitāti 7% apmērā, kas aprēķināta procentos no sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma sniegšanas izmaksām.

16. Tarifa projekta aprēķināšanai komersants izmanto sadzīves atkritumu daudzumu, kuru plānots pieņemt poligonā kārtējā gadā, un sadzīves atkritumu daudzumu, kuru plānots apglabāt poligonā kārtējā gadā.

17. Prognozējot sadzīves atkritumu daudzumu, kuru plānots pieņemt poligonā kārtējā gadā, un prognozējot sadzīves atkritumu daudzumu, kuru plānots apglabāt poligonā kārtējā gadā, komersants ņem vērā iepriekšējā gada faktiskos atkritumu daudzumus, plānotās izmaiņas kārtējā gadā, kā arī atkritumu apsaimniekošanas reģionālos plānus un pašvaldību plānus, ja tādi ir apstiprināti. Kopā ar tarifa projektu komersants iesniedz skaidrojumu un pamatojumu plānotajām pieņemtā un apglabātā sadzīves atkritumu daudzuma izmaiņām.

18. Komersants iesniedz Regulatoram tarifa projektu vai kopā ar ikgadējo atskaiti par sniegto pakalpojumu apjomu, izmaksām un ieņēmumiem iesniedz Regulatoram skaidrojumu par izmaiņu iemesliem, ja izpildās vismaz viens no šādiem nosacījumiem:

18.1. vairāk nekā par 5%, salīdzinājumā ar spēkā esošo tarifu, mainījušās sadzīves atkritumu apglabāšanas izmaksas (EUR/t), kas aprēķinātas pēc metodikas 38.1.apakšpunktā norādītās formulas, aprēķinam lietojot rentabilitātes apmēru, kas vienāds ar rentabilitāti spēkā esošajā tarifā;

18.2. vairāk nekā par 5%, salīdzinājumā ar spēkā esošo tarifu, mainījies rādītājs, kas aprēķināts saskaņā ar metodikas 38.2. apakšpunktu.

19. Ja izpildījies tikai metodikas 18.2. apakšpunkta nosacījums, komersants var iesniegt tarifa projektu, kas aprēķināts, izmantojot koriģētu DRN starpības komponenti un sadzīves atkritumu apglabāšanas komponenti, kas ir tādā pašā apmērā kā spēkā esošā tarifa aprēķinā, nesniedzot pamatojošos dokumentus par spēkā esošajā tarifā jau izvērtētajām izmaksām.

3. Tarifa projektā iekļaujamās izmaksas

20. Tarifa projektā iekļaujamās pilnās izmaksas (ar rentabilitāti) (IP) aprēķina saskaņā ar šādu formulu:

IP= (Inol + Iekspl + Inod + Ik) – Ien + Ir,

kur

Inol – pamatlīdzekļu nolietojuma un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījums (EUR);

Iekspl – ekspluatācijas izmaksas (EUR);

Inod – nodokļu maksājumi (EUR);

Ik –kredīta procentu maksājumi un pamatsummas atmaksa, tai skaitā izmaksas, kas saistītas ar poligona apsaimniekotāja finansiālo vai citu līdzvērtīgu nodrošinājumu (EUR);

Ien – ieņēmumi saskaņā ar metodikas 11. un 12.punktu (EUR);

Ir – peļņa, kas aprēķināta tā, lai rentabilitāte atbilstu metodikas 15.punkta nosacījumiem, kur Ir/IP≤7% (EUR).

21. DRN starpību (IDRN starp) saskaņā ar metodikas 13.punktu aprēķina pēc šādas formulas:

IDRN starp = DRN * Q – DRN * Qap,

kur

DRN – spēkā esoša DRN likme par vienas tonnas sadzīves atkritumu apglabāšanu (EUR);

Q – sadzīves atkritumu daudzums, kuru plānots pieņemt poligonā kārtējā gadā (t);

Qap – sadzīves atkritumu daudzums, kuru plānots apglabāt poligonā kārtējā gadā (t).

3.1. Pamatlīdzekļu nolietojums un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījums

22. Pamatlīdzekļu nolietojumu un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījumu (Inol) aprēķina pēc šādas formulas:

Inol = Inol.pam + Inol.nem ,

kur

Inol.pam – pamatlīdzekļu nolietojums (EUR);

Inol.nem – nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījums (EUR).

23. Pamatlīdzekļu nolietojumu aprēķina saskaņā ar grāmatvedības kārtošanas normatīvajiem aktiem un komersanta pieņemto grāmatvedības politiku.

24. Ja komersants izmanto metodikas 35.punktā paredzēto ilgtermiņa kredīta pamatsummas atmaksas iekļaušanu tarifa projektā, tad aprēķināto nolietojumu samazina par metodikas 35.punktā norādīto pamatlīdzekļu atlikušajai vērtībai atbilstošo nolietojuma summu.

25. Ja pamatlīdzekļi nav pilnībā noslogoti, aprēķināto nolietojumu koriģē atbilstoši pamatlīdzekļu lietderīgai izmantošanai.

26. Nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījumu aprēķina komersanta attīstības izmaksām, koncesiju, patentu, licenču, preču zīmju un citu nemateriālo ieguldījumu izmaksām (izņemot komersanta nemateriālo vērtību), ņemot vērā komersanta pieņemto grāmatvedības politiku.

27. Aprēķinot nolietojumu pamatlīdzekļiem, kas finansēti no valsts, pašvaldības, ārvalsts, Eiropas Savienības, citas starptautiskas organizācijas un institūcijas saņemtas finanšu palīdzības vai finanšu atbalsta, pamatlīdzekļu vērtību samazina par attiecīgās finanšu palīdzības vai finanšu atbalsta vērtību, kas norādīta komersanta bilances postenī "Nākamo periodu ieņēmumi" un noteikta atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Savienības, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā.

3.2. Ekspluatācijas izmaksas

28. Ekspluatācijas izmaksas (Iekspl) aprēķina pēc šādas formulas:

Iekspl = Ipers + Isaimn ,

kur

Ipers – personāla izmaksas (EUR);

Isaimn – pārējās saimnieciskās darbības izmaksas (EUR).

29. Personāla izmaksas (Ipers) aprēķina saskaņā ar darba tiesisko attiecību un sociālās apdrošināšanas jomu reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem. Personāls ir visi sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma sniegšanā iesaistītie komersanta darbinieki (tajā skaitā arī administratīvais personāls) atbilstoši komersanta izstrādātajam un kopā ar tarifa projektu iesniegtajam izmaksu attiecināšanas modelim.

30. Pārējās saimnieciskās darbības izmaksas (Isaimn) ir ar komersanta saimniecisko darbību saistītās izmaksas, kas nepieciešamas, lai nodrošinātu sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu, un nav iekļautas citās izmaksu pozīcijās. Pārējās saimnieciskās darbības izmaksās ietver metodikas 1.pielikuma 3.punktā minētās izmaksas:

30.1. transportlīdzekļu, iekārtu, mehānismu un būvju ekspluatācijas, remontu un uzturēšanas izmaksas; izmaksas, kas saistītas ar bioloģiski noārdāmo atkritumu apglabājamā daudzuma samazināšanu, t.sk. bioloģiski noārdāmo atkritumu reģenerāciju un nogādi līdz reģenerācijas vietai; izmaksas materiāliem sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanai – iekļauj metodikas 1.pielikuma 3.1.punktā minētajos tehnoloģiskajos procesos iesaistīto transportlīdzekļu, iekārtu, mehānismu un būvju ekspluatācijas, uzturēšanas, tehnisko apkopju un remontu izmaksas, degvielas un elektrības izmaksas, tehnisko apskašu un apdrošināšanas izmaksas, izmaksas par transportlīdzekļa, iekārtas, mehānisma vai būves nomu, izmaksas materiāliem sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanai, izmaksas, ja kādu no pakalpojumiem komersants iepērk kā ārpakalpojumu, un citas līdzīga veida izmaksas;

30.2. izmaksas vides stāvokļa kontrolei un aizsardzībai poligona darbības laikā – iekļauj vides monitoringa izmaksas poligona darbības laikā, deratizācijas un dezinfekcijas izmaksas, poligona atkritumu noglabāšanas krātuves topogrāfiskās uzmērīšanas izmaksas, smaku emisijas mērījumu un novēršanas izmaksas un citas līdzīga veida izmaksas;

30.3. sadzīves atkritumos konstatēto bīstamo atkritumu apsaimniekošanas un nodošanas izmaksas – iekļauj izmaksas no sadzīves atkritumiem atdalīto, bīstamo atkritumu uzglabāšanai, transportēšanai un nodošanai apglabāšanai bīstamo atkritumu poligonā;

30.4. izmaksas sabiedrības izglītības pasākumu finansēšanai attiecīgajā atkritumu apsaimniekošanas reģionā – iekļauj izmaksas plānotajiem sabiedrības izglītošanas pasākumiem saskaņā ar atkritumu apsaimniekošanas reģionālajiem plāniem un pašvaldību plāniem, ja tādi ir apstiprināti; minētās izmaksas nevar pārsniegt 2% no tarifa projektā iekļautajām pilnajām izmaksām (ar rentabilitāti);

30.5. pētniecības un attīstības darbības izmaksas – iekļauj izmaksas Atkritumu apsaimniekošanas likumā noteiktajā kārtībā;

30.6. poligona slēgšanas un rekultivācijas izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar slēgtā poligona monitoringu un uzturēšanu, aprēķina saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, ņemot vērā uz tarifa projekta iesniegšanas brīdi jau segto izmaksu daļu, kas ir bijusi iekļauta attiecīgajā izmaksu postenī Regulatora iepriekš apstiprinātajos tarifos;

30.7. administrācijas izmaksas, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos – administratīvo telpu nomas un uzturēšanas izmaksas, sakaru un pasta pakalpojumu izmaksas, gada pārskata sagatavošanas, revīzijas un juridisko pakalpojumu izmaksas, biroja tehnikas apkalpošanas izmaksas, dienesta komandējumu, apmācību un semināru izmaksas, kancelejas, biroja un reprezentācijas izmaksas, administratīvā transporta remonta, uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas un citas līdzīga veida izmaksas;

30.8. nodevu maksājumi – iekļauj valsts nodevas maksājumus par sabiedriskā pakalpojuma regulēšanu, uzņēmējdarbības riska valsts nodevas maksājumus, nodevas maksājumus par piesārņojošās darbības atļauju izsniegšanu;

30.9. pārējās izmaksas – iekļauj poligona apsardzes, ugunsdrošības un poligona teritorijas apsaimniekošanas izmaksas, darba aizsardzības līdzekļu iegādes izmaksas, darbinieku veselības un nelaimes gadījumu apdrošināšanas izmaksas, elektroenerģijas izmaksas, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos, un citas līdzīga veida izmaksas.

3.3. Nodokļi

31. Tarifa projektā komersants atsevišķi norāda šādus saskaņā ar normatīvajiem aktiem aprēķinātos nodokļus (Inod):

31.1. nekustamā īpašuma nodoklis par komersanta īpašumā, valdījumā un turējumā esošām ēkām, būvēm un zemi, kas tiek izmantota sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma sniegšanai;

31.2. uzņēmuma ienākuma nodoklis par ienākumu, kas gūts no sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma sniegšanas;

31.3. DRN par piesārņojošo vielu emisiju vidē.

32. Tarifa projektā sadzīves atkritumu apglabāšanas komponentē neiekļauj DRN par sadzīves atkritumu apglabāšanu.

3.4. Kredīta procentu maksājumi un pamatsummas atmaksa, tai skaitā izmaksas, kas saistītas ar poligona apsaimniekotāja finansiālo vai citu līdzvērtīgu nodrošinājumu

33. Komersants tarifa projektā iekļauj ilgtermiņa kredīta (5 gadi un ilgāk) procentu maksājumus, ja ilgtermiņa kredīts izmantots jaunu pamatlīdzekļu izveidošanai pakalpojuma sniegšanai.

34. Komersants var iekļaut tarifa projektā pamatotus īstermiņa kredīta (līdz 5 gadi) procentu maksājumus, ja attiecīgais kredīts ir saistīts ar jaunu pamatlīdzekļu izveidošanu pakalpojuma sniegšanai un ir paredzēta naudas līdzekļu piesaistīšana no valsts, pašvaldības, ārvalsts, Eiropas Savienības, citas starptautiskas organizācijas vai institūcijas.

35. Komersants var iekļaut tarifa projektā ilgtermiņa kredīta (5 gadi un ilgāk) pamatsummas atmaksu, ja tarifa projektā netiek iekļauts par attiecīgo kredītu iegādātu pamatlīdzekļu nolietojums visā pamatlīdzekļu lietošanas laikā, nodrošinot uzskaites sistēmā šādu pamatlīdzekļu atsevišķu uzskaiti.

36. Ja spēkā esošajā sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifā iekļauta kredīta pamatsummas atmaksa saskaņā ar metodikas 35.punktu, komersants ne vēlāk kā sešus mēnešus pirms attiecīgā kredīta pamatsummas atmaksas beigām iesniedz Regulatorā tarifa projektu, neiekļaujot tarifa projektā par attiecīgo kredītu iegādāto pamatlīdzekļu nolietojumu.

37. Ja mainās apstiprinātā sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma tarifa veidojošajās izmaksās iekļautā kredīta termiņš, kredīta procentu maksājumu vai pamatsummas atmaksas nosacījumi, komersants viena mēneša laikā pēc izmaiņu veikšanas līgumā ar kredīta devēju informē Regulatoru par attiecīgajām izmaiņām.

4. Sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifa projekta aprēķināšana

38. Sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifa projekts sastāv no šādām komponentēm, kuras komersants aprēķina pēc šādām formulām:

38.1. sadzīves atkritumu apglabāšanas komponente (Kap) (EUR/t)

Kap = IP / Q;

38.2. DRN starpības komponente (KDRN starp) (EUR/t)

KDRN starp= IDRN starp / Q.

39. Sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifa projektu bez DRN (Tbez DRN) (EUR/t) aprēķina pēc šādas formulas:

Tbez DRN = Kap - KDRN starp.

40. Komersants aprēķina maksājumu, kāds veidojas, sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifa projektam bez DRN pieskaitot DRN (Mar DRN) (EUR/t). Komersanta aprēķināto maksājumu Mar DRN Regulators informatīvi norāda lēmumā, apstiprinot sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma tarifu.

5. Izmaksu un ieņēmumu uzskaite

41. Tarifa aprēķinam komersants izmanto izmaksu un ieņēmumu uzskaiti, kas atbilst likumā "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" noteiktajam, ka komersants kārto atsevišķu grāmatvedības uzskaiti katram sabiedriskā pakalpojuma veidam. Izmaksu uzskaiti kopējā grāmatvedības uzskaitē komersants nodala, izmantojot kontus, apakškontus vai citas pazīmes, kas tiek nodrošinātas ar komersanta grāmatvedības programmas un iekšējās uzskaites sistēmas palīdzību.

42. Komersants grāmatvedības uzskaiti kārto tā, lai Regulators varētu izsekot visiem ar sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu saistītajiem saimnieciskajiem darījumiem no to sākuma līdz beigām.

43. Tarifa projekta pamatojumam komersants grāmatvedības uzskaitē izdala šādus ieņēmumu kontus:

43.1. ieņēmumi no sadzīves atkritumu apglabāšanas komponentes;

43.2. DRN ieņēmumi par sadzīves atkritumu apglabāšanu poligonā atbilstoši spēkā esošajai DRN likmei, kas koriģēta par DRN starpības komponenti;

43.3. ieņēmumi pa darbības veidiem saskaņā ar metodikas 11. un 12.punktu;

43.4. pārējie komersanta pamata saimnieciskās darbības ieņēmumi (komersants dala sīkāk pēc nepieciešamības).

44. Izmaksas, kuras grāmatošanas brīdī nav iespējams tieši attiecināt uz sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu, sadala, izmantojot izmaksu attiecināšanas metodes, kuras norādītas metodikas 6.punktā noteiktajā izmaksu attiecināšanas modelī.

45. Komersants grāmatvedības politikā iekļauj informāciju par izmaksu un ieņēmumu kontiem, apakškontiem un citām pazīmēm, kas tiek nodrošinātas ar komersanta grāmatvedības programmas un iekšējās uzskaites sistēmas palīdzību un kas veido sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma tarifu, saskaņā ar metodikas 2.pielikumu.

6. Noslēguma jautājumi

46. Tarifa projektu, kuru komersants iesniedzis Regulatorā līdz šīs metodikas spēkā stāšanās dienai un kura izvērtēšana nav pabeigta, Regulators izvērtē saskaņā ar šo metodiku.

47. Ja komersanta sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifs apstiprināts laika posmā no 2016.gada 1.marta līdz šīs metodikas spēkā stāšanās dienai un tarifa projekta iesniegšana saistīta tikai ar metodikas 13.punktā noteikto, komersants tarifa projekta aprēķinā visas izmaksu pozīcijas un pakalpojumu daudzumu saglabā tādā pašā apmērā, kā tas iekļauts spēkā esošā tarifa aprēķinā, un nesniedz pamatojošos dokumentus par jau izvērtētajām izmaksām.

48. Atzīt par spēku zaudējušu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2015.gada 10.decembra lēmumu Nr.1/23 "Sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma tarifa aprēķināšanas metodika" (Latvijas Vēstnesis 2015, 244.nr.).

49. Metodika stājas spēkā nākamajā dienā pēc tās publicēšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs R.Irklis

 

1.pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
16.02.2017. lēmumam Nr.1/5

Komersanta nosaukums:______________________________________

Vienotais reģistrācijas numurs:_________________________________

Sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma tarifa projekta aprēķins

Nr. Posteņi Apzīmējums Tarifa projekta aprēķins*
1. Pamatlīdzekļu nolietojums un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījums Inol  
1.1. Pamatlīdzekļu nolietojums, t.sk.: Inol.pam  
1.1.1. ēkas, būves    
1.1.2. iekārtas, mehānismi    
1.1.3. pārējie    
1.2. Nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījums Inol.nem  
       
2. Personāla izmaksas Ipers  
2.1. Darba samaksa    
2.2. Sociālās apdrošināšanas izmaksas    
       
3. Pārējās saimnieciskās darbības izmaksas Isaimn  
3.1.  Ekspluatācijas, remontu un uzturēšanas izmaksas transportlīdzekļiem, iekārtām, mehānismiem un būvēm, kā arī izmaksas materiāliem sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanai (t.sk. noma) pa šādiem procesiem:    
3.1.1. izmaksas sadzīves atkritumu sagatavošanai apglabāšanai    
3.1.1.1 atkritumu mehāniskās apstrādes izmaksas    
3.1.1.2 atkritumu bioloģiskās apstrādes (kompostēšana, transformēšana biogāzē, nodošana pārstrādei u.c.) izmaksas    
3.1.1.3 atkritumu sagatavošanas tālākai reģenerācijai pēc mehāniskās pārstrādes (sagatavošana pārstrādei, nodošana pārstrādei u.c.) izmaksas    
3.1.2. izmaksas sadzīves atkritumu pieņemšanai pārkraušanas stacijās un nogādāšanai uz poligonu    
3.1.3. Izmaksas sadzīves atkritumu apglabāšanas nodrošināšanai:    
3.1.3.1 inerto atkritumu transportēšanas uz apglabāšanas krātuvi, izlīdzināšanas, blietēšanas, starpslāņu klājuma un nogāžu veidošanas, krātuves ceļu izbūves, to uzturēšanas u.c. izmaksas, kas nav iekļautas citu tehnoloģisko procesu sastāvā    
3.1.3.2 poligona gāzes savākšanas un utilizācijas izmaksas    
3.1.3.3 infiltrāta un citu notekūdeņu apsaimniekošanas izmaksas    
3.1.4. izmaksas pārējo poligona infrastruktūras objektu uzturēšanai, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos    
3.2. Izmaksas vides stāvokļa kontrolei un aizsardzībai poligona darbības laikā    
3.3. Sadzīves atkritumos konstatēto bīstamo atkritumu apsaimniekošanas un nodošanas izmaksas    
3.4. Izmaksas sabiedrības izglītības pasākumu finansēšanai attiecīgajā atkritumu apsaimniekošanas reģionā    
3.5. Pētniecības un attīstības darbības izmaksas    
3.6. Poligona slēgšanas un rekultivācijas izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar slēgtā poligona monitoringu un uzturēšanu    
3.7. Administrācijas izmaksas, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos    
3.8. Nodevu maksājumi    
3.9. Pārējās izmaksas    
       
4. Ekspluatācijas izmaksas, EUR (2.+3.) Iekspl  
       
5. Nodokļu maksājumi Inod  
       
6. Kredīta procentu maksājumi un pamatsummas atmaksa, tai skaitā izmaksas, kas saistītas ar poligona apsaimniekotāja finansiālo vai citu līdzvērtīgu nodrošinājumu Ik  
       
7. Ieņēmumi saskaņā ar metodikas 11. un 12.punktu Ien  
       
8. Izmaksas kopā, EUR (1.+4.+5.+6.) -7.    
       
9. Rentabilitāte Ir  
       
10. Pilnās izmaksas (ar rentabilitāti), EUR (8.+9.) Ip  
       
11. Sadzīves atkritumu daudzums, kuru plānots pieņemt poligonā kārtējā gadā (t) Q  
       
12. Sadzīves atkritumu daudzums, kuru plānots apglabāt poligonā kārtējā gadā (t) Qap  
       
13. DRN starpība, EUR (DRN*11.-DRN*12.) IDRN starp  
  pie DRN likmes saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likumu    
       
       
       
       
14. SADZĪVES ATKRITUMU APGLABĀŠANAS TARIFS: 
14.1. Sadzīves atkritumu apglabāšanas komponente, EUR/t (10./11.) Kap  
14.2. DRN starpības komponente, EUR/t (13./11.) KDRN starp

 

  pie DRN likmes saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likumu    
       
       
       
14.3. Sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifs bez DRN, EUR/t
(14.1. - 14.2)
Tbez DRN  
  pie DRN likmes saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likumu

 

 
   

 

 
   

 

 
   

 

 
       
15. Maksājums, kāds veidojas sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifam bez DRN pieskaitot DRN, EUR/t
(14.3.+DRN saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likumu)
Mar DRN  
  pie DRN likmes saskaņā ar Dabas resursu nodokļa likumu

 

 
   

 

 
   

 

 
   

 

 

*) tarifa projekta aprēķinā iekļautās gala summas tiek atšifrētas detalizētāk pa pozīcijām tarifa projekta veidojošo izmaksu pamatojumā

Datums _____._____._______________

Persona,
kura tiesīga pārstāvēt komersantu
 
  paraksts un atšifrējums

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs R.Irklis

 

2.pielikums
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
16.02.2017. lēmumam Nr.1/5

Komersanta nosaukums:______________________________________

Sadzīves atkritumu pakalpojuma tarifa projekta aprēķinā izmantotie konti, apakškonti un pazīmes

Nr. Tarifu veidojošie izmaksu un ieņēmumu posteņi Konta, apakškonta Nr. vai citas pazīmes, kas tiek nodrošinātas ar komersanta grāmatvedības programmas un iekšējās uzskaites sistēmas palīdzību
1. Pamatlīdzekļu nolietojums un nemateriālo ieguldījumu vērtības norakstījums  
2. Personāla izmaksas  
3. Pārējās saimnieciskās darbības izmaksas  
3.1.  Ekspluatācijas, remontu un uzturēšanas izmaksas transportlīdzekļiem, iekārtām, mehānismiem un būvēm, kā arī izmaksas materiāliem sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanai (t.sk. noma), pa šādiem procesiem:  
3.1.1. izmaksas sadzīves atkritumu sagatavošanai apglabāšanai  
3.1.1.1 atkritumu mehāniskās apstrādes izmaksas  
3.1.1.2 atkritumu bioloģiskās apstrādes (kompostēšana, transformēšana biogāzē, nodošana pārstrādei u.c.) izmaksas  
3.1.1.3 atkritumu sagatavošanas tālākai reģenerācijai pēc mehāniskās pārstrādes (sagatavošana pārstrādei, nodošana pārstrādei u.c.) izmaksas  
3.1.2. izmaksas sadzīves atkritumu pieņemšanai pārkraušanas stacijās un nogādāšanai uz poligonu  
3.1.3. izmaksas sadzīves atkritumu apglabāšanas nodrošināšanai:  
3.1.3.1 inerto atkritumu transportēšanas uz apglabāšanas krātuvi, izlīdzināšanas, blietēšanas, starpslāņu klājuma un nogāžu veidošanas, krātuves ceļu izbūves, to uzturēšanas u.c. izmaksas, kas nav iekļautas citu tehnoloģisko procesu sastāvā  
3.1.3.2 poligona gāzes savākšanas un utilizācijas izmaksas  
3.1.3.3 infiltrāta un citu notekūdeņu apsaimniekošanas izmaksas  
3.1.4. izmaksas pārējo poligona infrastruktūras objektu uzturēšanai, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos  
3.2. Izmaksas vides stāvokļa kontrolei un aizsardzībai poligona darbības laikā  
3.3. Sadzīves atkritumos konstatēto bīstamo atkritumu apsaimniekošanas un nodošanas izmaksas  
3.4. Izmaksas sabiedrības izglītības pasākumu finansēšanai attiecīgajā atkritumu apsaimniekošanas reģionā  
3.5. Pētniecības un attīstības darbības izmaksas  
3.6. Poligona slēgšanas un rekultivācijas izmaksas un izmaksas, kas saistītas ar slēgtā poligona monitoringu un uzturēšanu  
3.7. Administrācijas izmaksas, kas nav iekļautas citos izmaksu posteņos  
3.8. Nodevu maksājumi  
3.9. Pārējās izmaksas  
5. Nodokļu maksājumi  
6. Kredīta procentu maksājumi un pamatsummas atmaksa, tai skaitā izmaksas, kas saistītas ar poligona apsaimniekotāja finansiālo vai citu līdzvērtīgu nodrošinājumu  
7. Ieņēmumi saskaņā ar metodikas 11. un 12.punktu  
11. Sadzīves atkritumu daudzums, kas pieņemts apglabāšanai poligonā kārtējā gadā (t)  
12. Sadzīves atkritumu daudzums, kas apglabāts poligonā kārtējā gadā (t)  

 

Persona, kura tiesīga pārstāvēt komersantu  
  paraksts un atšifrējums

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētājs R.Irklis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!