Par Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta 2007.gada finanšu revīziju
Valsts kontrole (VK) ir veikusi finanšu revīziju un sniegusi atzinumu par Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta (ĪUMSILS) 2007.gada finanšu pārskatu. Revīzijas laikā būtiskas neatbilstības netika atklātas, tomēr konstatētas vairākas nepilnības.
Revīzijā tika konstatēts, ka Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāts, piešķirot dotācijas organizācijām, kas nav iesniegušas atskaites par iepriekš piešķirtajiem līdzekļiem un atzītas par šaubīgiem debitoriem, rada nelietderīgu budžeta līdzekļu izlietojuma un šaubīgo debitoru parādu apjoma pieauguma risku.
Budžeta līdzekļu plānošana dažāda veida dotācijām nav caurskatāma, jo, veicot līdzekļu pārdali starp dotāciju veidiem, nav veikti atbilstoši grozījumi tiesību aktā, līdz ar to līdzekļu pārdale starp dotāciju veidiem ir veikta bez tiesiska pamatojuma.
Ierēdņi un darbinieki, kuri veic dotāciju saturiskā izlietojuma pārbaudi vai ir dotāciju piešķiršanas komisijas locekļi, ne visos gadījumos ir parakstījuši apliecinājumu par neatrašanos interešu konflikta situācijā, arī uzņēmuma līgumos ar personām, kuras piedalās dotāciju piešķiršanas un norakstīšanas procesā, nav iestrādāta prasība apliecināt, ka nepastāv interešu konflikts.
Izlases veidā pārbaudot ĪUMSILS atlīdzības piešķiršanu, aprēķināšanu un uzrādīšanu grāmatvedības reģistros, tika konstatēts, ka ĪUMSILS nodarbināto mēnešalga veido vidēji 63% no to kopējā atalgojuma gadā. Pārējo atalgojuma daļu veido piemaksas, prēmijas, naudas balvas, vadības un uzņēmuma līgumos noteiktā atlīdzība, atvaļinājuma un pārejošas darba nespējas pabalsti. Prēmijas izmaksātas vidēji trīsreiz gadā.
ĪUMSILS nav izstrādāti iekšējās kārtības noteikumi par vadības līgumu slēgšanu, uzraudzību un izpildi. Revīzijā tika konstatēts, ka vairākos gadījumos vadības līgumos noteiktie uzdevumi ir līdzīgi vai precizē nodarbināto amata aprakstos vai darba līgumos noteiktos pienākumus, uz ko VK uzmanību ir vērsusi jau iepriekš – 2006.gada decembrī likumības revīzijā par atalgojuma sistēmas izvērtējumu valsts pārvaldes iestādēs.
ĪUMSILS darba laika uzskaites tabulās nav datu par dienesta pienākumu veikšanu virs nedēļas normālā darba laika. ĪUMSILS nav darba koplīguma, un darba līgumos nav paredzēts piešķirt papildatvaļinājumu, taču ĪUMSILS, neievērojot vairāku ārējo normatīvo aktu prasības, piešķīris papildatvaļinājumus astoņiem nodarbinātajiem un bez tiesiska pamatojuma izmaksājis atlīdzību 2984 latu apmērā.
Arī Sabiedrības integrācijas fondā (SIF) nav noslēgts darba koplīgums, un ne darba līgumos, ne iekšējos normatīvajos aktos nav noteikta papildatvaļinājuma piešķiršanas kārtība. SIF darbiniekiem 2007.gadā bez tiesiska pamatojuma piešķīris papildatvaļinājumus un izmaksājis 8387 latu atlīdzību.
ĪUMSILS reprezentācijas izdevumu noformēšanas un norakstīšanas kārtība nav caurskatāma, jo nav noteikti kritēriji reprezentācijas priekšmetu izmantošanai.
Pēc ĪUMSILS 2007.gada finanšu pārskata revīzijas VK ir izstrādājusi 15 ieteikumus, kurus ĪUMSILS apņēmies ieviest līdz 20.decembrim.