Ražotājiem, tirgotājiem un patērētājiem
Vakar Ķīpsalā, Starptautiskajā izstāžu centrā, tika svinīgi atklāta 9. starptautiskā pārtikas, dzērienu, pārtikas , tehnoloģiju, iesaiņojuma, sabiedriskās ēdināšanas, veikalu aprīkojuma un servisa izstāde “Riga Food 2004”.
Foto: Normunds Mežiņš, A.F.I. |
Starptautisko izstāžu
rīkotājsabiedrības BT1 ģenerāldirektors Viesturs Tīle norādīja,
ka izstāde ir nozīmīgs notikums gan Latvijas, Lietuvas un
Igaunijas, gan Ukrainas, Somijas un citu valstu ekonomikai. Viņš
uzsvēra, ka Baltijas valstu pievienošanās Eiropas Savienībai
sniedz jaunas iespējas uzņēmējdarbības kontaktu veidošanai. Kā
nozīmīgu faktoru V. Tīle atzīmēja globalizācijas tendences, kas
neapšaubāmi ietekmē vairuma izstādē pārstāvēto nozaru
attīstību.
Latvijas zemkopības ministrs Mārtiņš Roze īpaši uzsvēra, ka
šāgada izstāde veltīta veselīga uztura veicināšanai, un atzīmēja
“Zaļās karotītes” nozīmi vērtīgas pārtikas propagandēšanā.
Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības valdes priekšsēdētājs
Marģers Rava minēja piena iepirkuma cenu paaugstināšanās radīto
pozitīvo efektu – piena produktu ražošanas apjoma pieaugumu un
sortimenta paplašināšanos. Savukārt Latvijas Pārtikas uzņēmumu
federācijas un akciju sabiedrības “Rīgas piena kombināts” valdes
priekšsēdētājs Jānis Skvarnovičs norādīja: “Latvijas pārtikas
rūpniekiem ir dotas iespējas paplašināt savas produkcijas
realizāciju, taču nepieciešams arī ieinteresēt pircēju ar
produkta kvalitāti un vienreizīgumu.”
Vai Latvijas produktiem piemīt šīs konkurētspēju raksturojošās
īpašības, par to varēs pārliecināties izstādē, kuras mērķis ir
kontaktu veidošana starp ražotājiem un tirgotājiem, kā arī
patērētāju informēšana par pārtikas rūpniecības un ar to saistīto
nozaru jaunumiem. Izstādē “Riga Food 2004” šogad piedalās 199
ārvalstu firmas, kas ir vairāk nekā iepriekšējos gados, bet
Latviju pārstāv 236 uzņēmumi. Jāpiebilst, ka šogad izstādes
pasākumu kompleksu papildinās arī Latvijas pavāru un konditoru
konkurss.
Juris Bārtulis, “LV”