• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2012. gada 25. septembra noteikumi Nr. 643 "Kārtība, kādā ministrijas un centrālās valsts iestādes, kā arī pašvaldības apkopo kapitālsabiedrību finanšu pārskatus un finanšu informāciju". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 28.09.2012., Nr. 154 https://www.vestnesis.lv/op/2012/154.6

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.644

Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 20.jūlija noteikumos Nr.657 "Kārtība, kādā izsniedz vai atsaka izsniegt stratēģiskas nozīmes preču licences un citus ar stratēģiskas nozīmes preču apriti saistītos dokumentus"

Vēl šajā numurā

28.09.2012., Nr. 154

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 643

Pieņemts: 25.09.2012.

OP numurs: 2012/154.6

2012/154.6
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 11 Pēdējās nedēļas laikā 5 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr.643

Rīgā 2012.gada 25.septembrī (prot. Nr.53 6.§)

Kārtība, kādā ministrijas un centrālās valsts iestādes, kā arī pašvaldības apkopo kapitālsabiedrību finanšu pārskatus un finanšu informāciju

Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu
un finanšu vadību
30.panta ceturto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka kārtību un apjomu, kādā ministrijas, centrālās valsts iestādes un pašvaldības:

1.1. apkopo kapitālsabiedrību finanšu pārskatus un finanšu informāciju (turpmāk – pārskati);

1.2. iesniedz pārskatus Valsts kasē.

2. Ministrijas, centrālās valsts iestādes un pašvaldības apkopo pārskatus par šādām kapitālsabiedrībām (turpmāk – kapitālsabiedrības), kurās:

2.1. valstij vai pašvaldībai katrai atsevišķi vai kopā pieder 50 % un vairāk kapitāla daļu;

2.2. valstij vai pašvaldībai katrai atsevišķi vai kopā pieder mazāk par 50 % kapitāla daļu, bet valsts vai pašvaldība nosaka un kontrolē kapitālsabiedrības finanšu un pamatdarbības politiku.

3. Valsts kase attiecībā uz pārskatiem ievēro Informācijas atklātības likumā, Komerclikumā un Valsts statistikas likumā noteiktos informācijas izplatīšanas ierobežojumus.

II. Pārskatu apjoms, iesniegšanas kārtība un termiņi

4. Pārskatus sagatavo, iesniedz un paraksta ministriju, centrālo valsts iestāžu un pašvaldību budžeta pārskatu informācijas sistēmā (turpmāk – e-pārskati), izmantojot sistēmas autentifikācijas rīkus vai drošu elektronisko parakstu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Valsts kase nodrošina elektronisko informācijas apmaiņu.

5. Ministrijas, centrālās valsts iestādes un pašvaldības var pilnvarot kapitālsabiedrību sagatavot un iesniegt e-pārskatos šo noteikumu 6.1., 6.2. un 6.3.apakšpunktā un 9.punktā minēto informāciju.

6. Finanšu informācija ietver:

6.1. pārskatu par kapitālsabiedrības avansa maksājumiem, nākamo periodu izdevumiem, prasībām un saistībām (1.pielikums);

6.2. pārskatu par kapitālsabiedrības aizņēmumiem (2.pielikums);

6.3. anketu par kapitālsabiedrības darbības turpināšanas principa piemērošanu (turpmāk – anketa) (3.pielikums);

6.4. kopsavilkuma ziņojumu par kapitālsabiedrību finansiālās darbības ietekmi uz valsts vai pašvaldības budžetu izdevumiem (turpmāk – kopsavilkuma ziņojums) (4.pielikums).

7. Ministrijas, centrālās valsts iestādes un pašvaldības nodrošina šo noteikumu 6.1. un 6.2.apakšpunktā minētās konsolidētās (vienādu posteņu summēšana) informācijas sagatavošanu un iesniegšanu e-pārskatos šo noteikumu 8.punktā paredzētajos termiņos. Lai sagatavotu konsolidēto pārskatu, informāciju par katru kapitālsabiedrību e-pārskatos nodrošina atsevišķi.

8. Šo noteikumu 6.1. un 6.2.apakšpunktā minēto informāciju iesniedz šādos termiņos:

8.1. par laikposmu no 1.janvāra līdz 31.martam – līdz pārskata gada 1.maijam;

8.2. par laikposmu no 1.janvāra līdz 30.jūnijam – līdz pārskata gada 25.jūlijam;

8.3. par laikposmu no 1.janvāra līdz 30.septembrim – līdz pārskata gada 25.oktobrim;

8.4. par laikposmu no 1.janvāra līdz 31.decembrim – līdz nākamā pārskata gada 1.martam.

9. Kapitālsabiedrību finanšu pārskati ietver neauditēto konsolidēto informāciju par laikposmu no pārskata gada (n) 1.janvāra līdz 31.decembrim, un to struktūra un konsolidācijas noteikumi atbilst prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos, kuri regulē Latvijā reģistrēto komercsabiedrību, kooperatīvo sabiedrību un kredītiestāžu grāmatvedības uzskaites un pārskatu sagatavošanas jomu.

10. Šo noteikumu 9.punktā minēto finanšu pārskatu skaidrojumus sniedz atbilstoši prasībām, kas noteiktas normatīvajos aktos, kuri regulē Latvijā reģistrēto komercsabiedrību, kooperatīvo sabiedrību un kredītiestāžu grāmatvedības uzskaites un pārskatu sagatavošanas jomu.

11. Šo noteikumu 9.punktā minēto finanšu pārskatu (par katru kapitālsabiedrību atsevišķi) augšupielādi e-pārskatos organizē un nodrošina:

11.1. ministrijas un centrālās valsts iestādes – līdz nākamā pārskata gada (n + 1) 1.martam;

11.2. pašvaldības – līdz nākamā pārskata gada (n + 1) 1.aprīlim.

12. Ministrijas, centrālās valsts iestādes un pašvaldības organizē un nodrošina šo noteikumu 6.3.apakšpunktā minētās anketas sagatavošanu par pārskata gadu (n) par katru kapitālsabiedrību atsevišķi un iesniegšanu e-pārskatos šo noteikumu 11.punktā minētajā termiņā.

13. Ministrijas, centrālās valsts iestādes un pašvaldības, saņemot šo noteikumu 6.3.apakšpunktā un 9. un 10.punktā minēto informāciju, izvērtē kapitālsabiedrību finansiālās darbības ietekmi uz valsts vai pašvaldības budžetu izdevumiem, sagatavo kopsavilkuma ziņojumu (4.pielikums) par pārskata gadu (n) un normatīvajos aktos noteiktajā ministriju, centrālo valsts iestāžu un pašvaldību gada pārskatu iesniegšanas termiņā iesniedz e-pārskatos.

14. Ja vairākām pašvaldībām vai valstij un pašvaldībai pieder kapitāla daļas vienā kapitālsabiedrībā, tad šajos noteikumos paredzēto pārskatu iesniegšanu nodrošina tas kapitāla daļu turētājs, kurš ir noteikts par atbildīgo, vienojoties kapitāla daļu turētājiem.

15. Ja pārskatu iesniegšanas datums iekrīt brīvdienā vai svētku dienā, pārskatus iesniedz darbdienā pirms šī datuma.

16. Ministrijas, centrālās valsts iestādes un pašvaldības var pieprasīt papildu informāciju kapitālsabiedrībām to finansiālās darbības ietekmes uz valsts vai pašvaldības budžetu izdevumiem novērtēšanai un kopsavilkuma ziņojuma sagatavošanai.

III. Finanšu informācijas sagatavošana

17. Pārskata par avansa maksājumiem, nākamo periodu izdevumiem, prasībām un saistībām (1.pielikums) sagatavošana:

17.1. I sadaļā "Prasības":

17.1.1. rindās "1180 Avansa maksājumi par nemateriālajiem ieguldījumiem", "1280 Avansa maksājumi par pamatlīdzekļiem", "1360 Ilgtermiņa prasības", "1380 Avansi par ilgtermiņa finanšu ieguldījumiem", "2180 Avansa maksājumi un uzkrājumi avansiem par krājumiem", "2300 Debitori", "2400 Nākamo periodu izdevumi un avansi par pakalpojumiem un projektiem" un "2570 Avansi par īstermiņa finanšu ieguldījumiem" norāda datus, kas klasificēti atbilstoši darījumu ekonomiskajai būtībai;

17.1.2.  ailē "Atlikums pārskata gada sākumā (neto)" norāda katras pozīcijas (neto) atlikumu pārskata gada sākumā. Dati atbilst iepriekšējā pārskata gada ailē ''Atlikums pārskata perioda beigās" norādītajiem;

17.1.3. ailē "Atlikums pārskata perioda beigās (neto)" norāda katras pozīcijas (neto) atlikumu pārskata perioda (ceturkšņa) beigās;

17.2. II sadaļā "Saistības":

17.2.1. rindās "5100 Ilgtermiņa saistības", "5200–5900 Īstermiņa saistības", "5600 Norēķini par darba samaksu un ieturējumiem (izņemot nodokļus)", "5610 Norēķini par darba samaksu", "5620 Norēķini par ieturējumiem no darba samaksas (izņemot nodokļus)", "5700/5720 Nodokļi un sociālās apdrošināšanas maksājumi", "5721 Iedzīvotāju ienākuma nodoklis", "5722 Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas", "5723 Pievienotās vērtības nodoklis", "5724 Nekustamā īpašuma nodoklis" un "5729 Pārējie nodokļi" norāda datus, kas klasificēti atbilstoši darījumu ekonomiskajai būtībai;

17.2.2. ailē "Atlikums pārskata gada sākumā" norāda katras pozīcijas atlikumu pārskata gada sākumā. Dati atbilst iepriekšējā pārskata gada ailē ''Atlikums pārskata perioda beigās" norādītajiem;

17.2.3. ailē "Atlikums pārskata perioda beigās" norāda saistību uzskaites vērtību pārskata perioda (ceturkšņa) beigās;

17.2.4. ailē "Kavētie saistību maksājumi pārskata perioda beigās" norāda tās saistības pārskata perioda beigās, kurām ir iestājies maksāšanas datums un nav veikta samaksa, atsevišķi norādot kavējuma ilgumu (mazāk par 30 dienām, 30 dienu un vairāk).

18. Pārskata par kapitālsabiedrības aizņēmumiem (2.pielikums) sagatavošana:

18.1. ailē "Aizņēmumu līgumu summa" norāda kopējo aizņēmumu līgumu summu par:

18.1.1. noslēgtiem aizņēmumu līgumiem – rindā "FAKTS";

18.1.2. plānotiem un ar kapitāla daļu turētāju – ministriju, centrālo valsts iestādi vai pašvaldību – saskaņotiem aizņēmumu līgumiem – rindā "PLAN";

18.2. ailē "Atlikums pārskata gada sākumā" norāda aizņēmumu pamatsummas atlikumu atbilstošā pārskata gada sākumā:

18.2.1. rindā "n" – saņemto aizņēmumu pamatsummas atlikumu pārskata gada sākumā;

18.2.2. rindās "n + 1", "n + 2", "n + 3", "n + 4" un "pārējie gadi" – atbilstoši līgumā noteiktajam grafikam plānoto aizņēmumu pamatsummas atlikumu attiecīgā gada sākumā, kuru koriģē atbilstoši pārskata gadā saņemtajai un atmaksātajai aizņēmumu pamatsummai un izmaiņām aizņēmumu līgumos;

18.3. ailē "Aizņēmumu pamatsummas/palielinājums (+)" norāda aizņēmumu pamatsummas palielinājumu, attiecinot to uz atbilstošo pārskata gadu:

18.3.1. rindā "n" – pārskata gadā saņemto aizņēmumu pamatsummu;

18.3.2.  rindās "n + 1", "n + 2", "n + 3", "n + 4" un "pārējie gadi" – atbilstoši līgumā noteiktajam grafikam plānoto aizņēmumu pamatsummas palielinājumu attiecīgajā gadā, kuru koriģē atbilstoši pārskata gadā saņemtajai un atmaksātajai aizņēmumu pamatsummai un izmaiņām aizņēmumu līgumos;

18.4. ailē "Aizņēmumu pamatsummas/samazinājums (–)" norāda aizņēmumu pamatsummas samazinājumu ar negatīvu zīmi, attiecinot to uz atbilstošo pārskata gadu:

18.4.1. rindā "n" – pārskata gadā atmaksāto aizņēmumu pamatsummu;

18.4.2. rindās "n + 1", "n + 2", "n + 3", "n + 4" un "pārējie gadi" – atbilstoši līgumā noteiktajam grafikam plānoto aizņēmumu pamatsummas samazinājumu attiecīgajā gadā, kuru koriģē atbilstoši pārskata gadā saņemtajai un atmaksātajai aizņēmumu pamatsummai un izmaiņām aizņēmumu līgumos;

18.5. ailē "Atlikums pārskata perioda beigās (2. + 3. + 4.)":

18.5.1. norāda aizņēmumu līgumu pamatsummas atlikumu atbilstošā pārskata perioda beigās:

18.5.1.1. rindā "n" – saņemto aizņēmumu pamatsummas atlikumu pārskata perioda (ceturkšņa) beigās;

18.5.1.2. rindās "n + 1", "n + 2", "n + 3", "n + 4" un "pārējie gadi" – atbilstoši līgumā noteiktajam grafikam plānoto aizņēmumu pamatsummas atlikumu attiecīgā gada beigās, kuru koriģē atbilstoši pārskata gadā saņemtajai un atmaksātajai aizņēmumu pamatsummai un izmaiņām aizņēmumu līgumos;

18.5.2. pārskatā par laikposmu no pārskata gada 1.janvāra līdz 31.decembrim rindā "n" norādītie dati atbilst rindā "n + 1" norādītajiem datiem ailē "Atlikums pārskata perioda sākumā";

18.6. ailē "Citi izdevumi" norāda citus aizņēmuma līgumā paredzētos izdevumus saskaņā ar naudas plūsmas principu (piemēram, procentu maksājumi, apkalpošanas maksājumi), attiecinot tos uz atbilstošo pārskata gadu.

19. Datus šo noteikumu 1. un 2.pielikumā minētajos pārskatos norāda pilnos latos, bez decimālzīmēm.

20. Anketu par kapitālsabiedrības darbības turpināšanas principa piemērošanu (3.pielikums) sagatavo, iekļaujot informāciju, kas pieejama līdz anketas sagatavošanai, ievērojot šādus principus:

20.1. aprēķinot kapitālsabiedrības budžetu, tajā neiekļauj saņemamās valsts budžeta vai pašvaldības subsīdijas, dotācijas (tai skaitā dotācijas valsts vai pašvaldības deleģēto funkciju veikšanai) un ieguldījumus;

20.2. anketas I sadaļā "Vadības viedoklis", izvērtējot kapitālsabiedrības vadības viedokli, apsver, vai vispārējo riska rādītāju ietekmē varētu rasties situācija, lai rastos pamats apšaubīt kapitālsabiedrības spēju turpināt darbību tuvākā nākotnē, ņemot vērā informāciju, kas minēta:

20.2.1.  1.1.apakšpunktā ''Negatīvas finanšu tendences un rādītāji'':

20.2.1.1. rindas "Pārskata gadā zaudējumi pirms nodokļiem" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībai pārskata gada peļņas vai zaudējumu aprēķinā ir uzrādīti zaudējumi pirms nodokļiem;

20.2.1.2. rindas "Apgrozāmā kapitāla nepietiekamība" aili "Izpildās" aizpilda, ja, pamatojoties uz pārskata gada finanšu pārskatu datiem, ātrās likviditātes koeficients (īstermiņa debitoru un naudas līdzekļu summa attiecībā pret īstermiņa saistību summu) un procentu seguma koeficients (peļņa pirms procentiem un nodokļiem attiecībā pret procentu maksājumu summu) ir mazāks par 1;

20.2.1.3. rindas "Negatīva pamatdarbības naudas plūsma" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībai pārskata gada naudas plūsmas pārskatā ir negatīva naudas plūsma no pamatdarbības;

20.2.1.4. rindas "Koriģētais pašu kapitāls ir mazāks nekā 10 % no aktīvu kopsummas" aizpildīšanai, pamatojoties uz pārskata gada finanšu pārskatu datiem, aprēķina kapitālsabiedrības koriģētā pašu kapitāla (pašu kapitāla un subordinēto aizņēmumu summas un izsniegto aizdevumu kapitālsabiedrības īpašniekiem, vadībai un citām saistītām personām un nākamo periodu ieņēmumu summas starpība) un aktīvu kopsummas attiecību procentos. Ja minētā attiecība ir mazāka par 10 procentiem, aizpilda aili "Izpildās";

20.2.1.5. rindas "Citi faktori (paskaidrojums)" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības vadība ir konstatējusi citus iepriekš neminētus faktorus, kas norāda uz negatīvām finanšu rādītāju tendencēm. Pielikumā pievieno paskaidrojumu par konstatēto faktoru iespējamo negatīvo ietekmi uz kapitālsabiedrības finanšu rādītājiem;

20.2.2.  1.2.apakšpunktā ''Pārmērīgas parādsaistības vai neatbilstoši aizņemtā kapitāla avoti'':

20.2.2.1. rindas "Parādsaistības, kurām tuvojas maksājuma termiņš, ar nelabvēlīgām atmaksāšanas/pārfinansēšanas perspektīvām" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gada beigās kapitālsabiedrībai ir parādsaistības, kuras būs jāatmaksā mazāk nekā 12 mēnešu laikā pēc pārskata gada beigu datuma, un, pamatojoties uz prognozēm, kapitālsabiedrībai nav pieejami resursi šo parādsaistību atmaksai un ir pamats uzskatīt, ka neizdosies tās pārfinansēt;

20.2.2.2. rindas "Paļaušanās uz īstermiņa aizņēmumiem ilgtermiņa ieguldījumu finansēšanai" aili "Izpildās" aizpilda, ja ilgtermiņa ieguldījumi tiek finansēti ar īstermiņa aizņēmumu līdzekļiem;

20.2.2.3.  rindas "Citi faktori (paskaidrojums)" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības vadība ir konstatējusi citus iepriekš neminētus faktorus, kas norāda uz pārmērīgām parādsaistībām vai neatbilstošiem aizņemtā kapitāla avotiem. Pielikumā pievieno paskaidrojumu par konstatēto faktoru iespējamo negatīvo ietekmi uz kapitālsabiedrības finanšu rādītājiem;

20.2.3. 1.3.apakšpunktā ''Likviditātes problēmas'':

20.2.3.1. rindas "Nespēja savlaicīgi norēķināties ar kreditoriem" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gada beigu datumā kapitālsabiedrībai ir kreditori, ar kuriem tā nav savlaicīgi norēķinājusies apgrozāmo līdzekļu trūkuma dēļ;

20.2.3.2. rindas "Grūtības pildīt aizņēmumu, nomas vai līdzīgu līgumu nosacījumus vai šādu nosacījumu neizpilde" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrība pārskata gada beigu datumā nav izpildījusi kaut vienu no aizņēmumu, nomas vai līdzīgu līgumu nosacījumiem, kuru neizpildes gadījumā var tikt pieprasīta aizņēmumu atmaksa, vai arī skaitlisku nosacījumu gadījumā līdz neizpildei ir mazāk nekā divi procenti. Pielikumā pievieno paskaidrojumus par līguma nosacījumiem;

20.2.3.3. rindā "Tiek plānota parādu pārstrukturēšana" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gada beigu datumā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai kapitālsabiedrība ir identificējusi parādu pārstrukturēšanas nepieciešamību un plāno to darīt;

20.2.3.4. rindā "Notiek parādu pārstrukturēšana" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gada beigu datumā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai kapitālsabiedrība ir uzsākusi darbības parādu pārstrukturēšanai;

20.2.3.5. rindā "Izmaiņas piegādātāju nosacījumos, kas paredz samaksu veikt piegādes brīdī" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gadā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai kapitālsabiedrībai ir piegādātāji, kuri ir mainījuši samaksas kārtību un turpmāk pieprasa veikt samaksu piegādes dienā vai avansa maksājumu, neparedzot pēcapmaksu;

20.2.3.6. rindā "Nespēja saņemt jaunu finansējumu" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gada beigu datumā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai kapitālsabiedrība ir identificējusi nepieciešamību saņemt papildu finansējumu, bet nav bijusi iespēja to saņemt;

20.2.3.7. rindā "Naudas plūsmas problēmas, neraugoties uz saimnieciskās darbības rentabilitāti" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībai pārskata gadā bija naudas plūsmas problēmas, lai arī saimnieciskā darbība bija rentabla;

20.2.3.8. rindā "Neizmaksātas dividendes" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gada beigu datumā kapitālsabiedrībai ir uzskaitītas ilgtermiņa vai īstermiņa saistības par neizmaksātām dividendēm;

20.2.3.9. rindā "Kādu no pēdējiem 3 gadiem (ieskaitot šo) kapitālsabiedrība būtu noslēgusi ar neto zaudējumiem pirms nodokļiem, ja attiecīgajā gadā nebūtu saņemtas subsīdijas un dotācijas" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrība, pārrēķinot pārskata gada un divu iepriekšējo pārskata gadu peļņu vai zaudējumus, atskaitot attiecīgā pārskata gada peļņas vai zaudējumu aprēķinā norādītos ieņēmumus no subsīdijām un dotācijām no attiecīgā pārskata gada peļņas vai zaudējumiem pirms nodokļiem, iegūst negatīvu rezultātu;

20.2.3.10. rindas "Citi faktori (paskaidrojums)" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības vadība ir konstatējusi citus iepriekš neminētus faktorus, kas norāda uz likviditātes problēmām. Pielikumā pievieno paskaidrojumu par konstatēto faktoru iespējamo negatīvo ietekmi uz kapitālsabiedrības finanšu rādītājiem;

20.2.4. 1.4.apakšpunktā ''Biznesa perspektīvu pasliktināšanās'':

20.2.4.1. rindas "Tirgus daļas zaudēšana" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gadā saskaņā ar kapitālsabiedrības vadības aplēsēm vai salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu ir zaudēta tirgus daļa;

20.2.4.2. rindas "Pamatdarbība nozarēs, kam raksturīga lejupslīde" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības pamatdarbība ir nozarēs, kurās pārskata gadā, salīdzinot ar iepriekšējo pārskata gadu, saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem bija raksturīga lejupslīde;

20.2.4.3. rindas "Samazinās peļņa (rentabilitāte), ja darbība lielā mērā finansēta no aizņemtā kapitāla, īpaši pieaugot saimnieciskās darbības izmaksām" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības pārskata gada peļņa ir mazāka nekā iepriekšējā pārskata gada peļņa, kā arī pārskata gadā, salīdzinot ar iepriekšējo pārskata gadu, ir pieaugušas saimnieciskās darbības izmaksas;

20.2.4.4. rindas "Kapitālsabiedrības darbībai nelabvēlīgi valdības lēmumi, likumu izmaiņas" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gadā un līdz šīs anketas aizpildīšanai ir pieņemti valdības vai pašvaldības lēmumi un normatīvo aktu izmaiņas, kas nelabvēlīgi ietekmē vai nākamajos pārskata gados var ietekmēt kapitālsabiedrības pamatdarbību;

20.2.4.5. rindas "Saistība ar uzņēmējdarbību valstīs, kurās vērojama recesija, pilsoniskie nemieri vai hiperinflācija" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības būtiski (lielākā daļa) darījuma partneri vai iepirkšanas vai pārdošanas apjomi ir valstīs, kurās vērojama recesija, pilsoniskie nemieri vai hiperinflācija un attiecīgi zems kredītreitings (zem BB–/Ba3);

20.2.4.6. rindas "Citi faktori (paskaidrojums)" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības vadība ir konstatējusi citus iepriekš neminētus faktorus, kas norāda uz biznesa perspektīvu pasliktināšanos. Pielikumā pievieno paskaidrojumu par konstatēto faktoru iespējamo negatīvo ietekmi uz kapitālsabiedrības finanšu rādītājiem;

20.2.5. 1.5.apakšpunktā ''Kapitālsabiedrības iekšējās grūtības'':

20.2.5.1.  rindas "Galveno speciālistu aiziešana" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībai pārskata gadā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai ir pārtrauktas darba attiecības ar galvenajiem speciālistiem vai ir sagaidāma darba attiecību pārtraukšana;

20.2.5.2. rindas "Darba apturēšana" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrība pārskata gadā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai bija spiesta apturēt darbību vai daļu no darbības ārpus normālā darbības cikla (piemēram, ražošanas apturēšana, dīkstāves);

20.2.5.3. rindas "Būtisks risks, kas saistīts ar nepārbaudīta projekta veiksmīgu īstenošanu" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrība pārskata gadā ir uzsākusi vai plāno uzsākt projektu, kura izdošanās nav apstiprināta, un tas ir būtisks kapitālsabiedrības turpmākai darbībai, tas ir, ja projekts neīstenosies, tad kapitālsabiedrības darbības turpināšanas spējas ir apšaubāmas;

20.2.5.4. rindas "Neekonomiskas ilgtermiņa saistības" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībai pārskata gada beigu datumā ir noslēgti ilgtermiņa līgumi, kas rada zaudējumus kapitālsabiedrībai (piemēram, jāpiegādā produkcija, un pārdošanas cena ir fiksēta, bet iepirkuma cena ir pieaugusi un pārsniedz pārdošanas cenu);

20.2.5.5. rindas "Nepieciešamība būtiski pārskatīt saimniecisko darbību" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības vadība pārskata gadā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai ir pieņēmusi lēmumu, ka kapitālsabiedrībai ir neieciešams pārskatīt vai mainīt tās saimniecisko darbību;

20.2.5.6. rindas "Nepieciešamība atsavināt maz izmantotos aktīvus" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības vadība pārskata gadā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai ir nolēmusi pārdot vai ir uzdevusi izvērtēt iespējas pārdot maz izmantotus aktīvus, lai uzlabotu kapitālsabiedrības naudas plūsmu;

20.2.5.7. rindas "Neizpildītu klientu pasūtījumu skaita palielināšanās" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībai pārskata gada beigās salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu vairāk nekā par 10 procentiem ir palielinājies noteiktajā termiņā neizpildīto klientu pasūtījumu skaits;

20.2.5.8. rindas "Citi faktori (paskaidrojums)" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības vadība ir konstatējusi citus iepriekš neminētus faktorus, kas norāda uz iekšējām grūtībām. Pielikumā pievieno paskaidrojumu par konstatēto faktoru iespējamo negatīvo ietekmi uz finanšu rādītājiem;

20.2.6. 1.6.apakšpunktā ''Ārējie faktori'':

20.2.6.1. rindas "Tiesvedība, kas var apdraudēt kapitālsabiedrības saimniecisko darbību" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gadā ir uzsākti vai notiek tiesvedības procesi, kuri var nelabvēlīgi ietekmēt un apdraudēt kapitālsabiedrības saimniecisko darbību;

20.2.6.2. rindas "Nozīmīgas franšīzes, licences vai patenta zaudējums" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gadā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai kapitālsabiedrība ir zaudējusi nozīmīgu franšīzi, licenci vai patentu;

20.2.6.3. rindas "Nozīmīgākā klienta vai piegādātāja zaudējums (vai ievērojams lielāko klientu pasūtījumu kritums)" aili "Izpildās" aizpilda, ja pārskata gadā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai kapitālsabiedrība zaudējusi nozīmīgāko klientu vai piegādātāju vai salīdzinājumā ar iepriekšējo pārskata gadu ievērojami samazinājušies lielāko klientu pasūtījumi;

20.2.6.4. rindas "Ar darbaspēka piesaisti saistītas grūtības" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībai pārskata gadā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai ir radušās grūtības ar atbilstošas kvalifikācijas darbaspēka piesaisti;

20.2.6.5. rindas "Problēmas ar arodbiedrībām" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībai pārskata gadā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai ir radušās problēmas sadarbībā ar arodbiedrībām;

20.2.6.6. rindas "Obligāta produktu atsaukšana" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībai pārskata gadā bija obligāti jāatsauc kāds produkts;

20.2.6.7. rindas "Citas iespējamas saistības" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības vadībai ir aizdomas par būtisku iespējamu saistību (piemēram, par dabas piesārņošanu) rašanos;

20.2.6.8. rindas "Neapdrošināti vai pārāk mazā apmērā apdrošināti katastrofu izraisīti zaudējumi" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībai pārskata gadā vai līdz šīs anketas aizpildīšanai ir neapdrošināti vai pārāk mazā apmērā (salīdzinot ar aktīvu un uzņēmējdarbības vērtību) apdrošināti nepārvaramas varas apstākļu darbības zaudējumi (piemēram, sausuma, plūdu, vētras izraisīti zaudējumi);

20.2.6.9. rindas "Citi faktori (paskaidrojums)" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrības vadība ir konstatējusi citus iepriekš neminētus faktorus, kas norāda uz ārējām grūtībām. Pielikumā pievieno paskaidrojumu par konstatēto faktoru iespējamo negatīvo ietekmi uz kapitālsabiedrības finanšu rādītājiem;

20.2.7.  1.7.apakšpunktā ''Citi faktori (paskaidrojums)'' min citus iepriekš neminētus faktorus;

20.3.  1.8.apakšpunktā "Vadības viedokļa izvērtēšana" aili "Izpildās" aizpilda, ja, izvērtējot šo noteikumu 20.2.1.–20.2.7.apakšpunktā minētos faktorus, kapitālsabiedrības vadības viedoklis par kapitālsabiedrības spēju turpināt darbību turpmākos 12 mēnešus liecina par jebkādu notikumu vai apstākļu risku, ka darbības turpināšanas principa piemērošana varētu būt apšaubāma. Pielikumā sniedz skaidrojumu par vadības viedokļa pamatojumu, ja nepieciešams. Kapitālsabiedrības vadība var izdarīt savu vērtējumu vai pieņemt attiecīgu viedokli, neveicot detalizētu situācijas analīzi, ja kapitālsabiedrība iepriekš strādājusi ar peļņu un tai ir ātri pieejami finanšu resursi. Vadības viedokli var noteikt pamatots kapitālsabiedrības budžets nākamajiem gadiem, kurā paredzēta peļņa un patstāvīga parādsaistību dzēšana. Kapitālsabiedrība var tikt uzskatīta par spējīgu turpināt savu darbību, ja tā tuvākajā nākotnē turpinās strādāt un neplānos vai nebūs spiesta uzsākt likvidāciju, darbības apturēšanu vai tiesiskās aizsardzības pret kreditoriem procesa ierosināšanu saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī tai nebūs nepieciešams dalībnieka jeb akcionāra papildu finansējums;

20.4.  1.9.apakšpunktā "Vadības viedokļa izvērtēšana – attiecībā uz ilgāku laikposmu" aili "Izpildās" aizpilda, ja, pamatojoties uz kapitālsabiedrības vadības sniegto informāciju (piemēram, 3–5 gadu budžetu, kurš sagatavots, neieskaitot plānotās saņemamās subsīdijas, dotācijas vai valsts vai pašvaldības ieguldījumu), ir konstatēti kādi notikumi vai apstākļi, kas varētu notikt vai rasties īsi pēc 12 mēnešu perioda pēc pārskata gada beigu datuma un kas būtu tik nozīmīgi, ka varētu likt šaubīties par kapitālsabiedrības spēju turpināt savu darbību arī nākotnē. Pielikumā sniedz skaidrojumu par vadības viedokļa pamatojumu, ja nepieciešams;

20.5. 2.punktā "Veiktie pasākumi, lai samazinātu risku" iekļautās rindas aizpilda, ja pēc pārskata gada beigām līdz šīs anketas aizpildīšanai konstatēti kādi nesen radušies apstākļi vai notikumi (izņemot vadības nākotnes plānus), kas varētu mazināt šo noteikumu 20.2.1.–20.2.7.apakšpunktā minēto faktoru risku:

20.5.1. rindas "Būtiska saimnieciskās darbības zaudējumu reversēšana pirms finanšu pārskata publiskošanas vai apstiprināšanas" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībai ir izdevies būtiski samazināt saimnieciskās darbības zaudējumus;

20.5.2. rindas "Grozīti aizņēmumu līgumi" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrība ir veikusi grozījumus aizņēmumu līgumos, kā rezultātā jaunie līguma nosacījumi atvieglo parādu atmaksāšanas kārtību;

20.5.3. rindas "Aktīvu atsavināšana, lai nodrošinātu nepieciešamās naudas plūsmas" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrība ir veikusi aktīvu atsavināšanu, lai nodrošinātu papildu naudas plūsmas saimnieciskās darbības veikšanai vismaz 12 mēnešus no pārskata gada beigu datuma;

20.5.4. rindas "Vadības amatpersonu vai galveno klientu atbilstoša aizstāšana" aili "Izpildās" aizpilda, ja kapitālsabiedrībā ir mainīta vadība vai nozīmīgākie klienti vai piegādātāji;

20.5.5. rindā "Citi faktori (paskaidrojums)" sniedz informāciju par citiem iepriekš neminētiem apstākļiem vai notikumiem, kas varētu mazināt šo noteikumu 20.2.1.–20.2.7.apakšpunktā minēto faktoru risku;

20.6.  3.punktā "Novērtējums" aili "Izpildās" aizpilda, ja, pamatojoties uz šo noteikumu 20.3. un 20.4.apakšpunktā veikto novērtējumu, ņemot vērā šo noteikumu 20.5.apakšpunktā minētos apstākļus vai notikumu izvērtējumu (neņemot vērā vadības nākotnes plānus), var apšaubīt pieņēmumu, ka kapitālsabiedrība savu darbību spēs turpināt arī nākotnē bez dalībnieka jeb akcionāra papildu finansējuma. Ja kapitālsabiedrības spēja turpināt darbību nākotnē netiek apšaubīta, pielikumā pievieno paskaidrojumu, kas pamato šo pieņēmumu;

20.7. anketas II sadaļu "Vadības plānu izvērtēšana" aizpilda, ja:

20.7.1. šo noteikumu 20.6.apakšpunktā aizpildīta aile "Izpildās";

20.7.2. kapitālsabiedrība līdz pārskata gada beigām ir saņēmusi subsīdijas, dotācijas vai valsts vai pašvaldības ieguldījumu vai arī plāno to saņemt 12 mēnešu laikā pēc pārskata gada beigām;

20.8. aizpildot anketas II sadaļu "Vadības plānu izvērtēšana", jāņem vērā atspēkojams pieņēmums iespējamam secinājumam, ka pastāv būtiskas šaubas par kapitālsabiedrības spēju turpināt darbību, kas varētu radīt nepieciešamību pēc dalībnieka jeb akcionāra papildu finansējuma. Šādu pieņēmumu iespējams atspēkot, gūstot pārliecinošus pierādījumus tam, ka kapitālsabiedrības vadības plānus ir iespējams izpildīt. Izvērtēšana jāveic, neņemot vērā plānotās saņemamās subsīdijas, dotācijas vai valsts vai pašvaldības ieguldījumu;

20.9. anketas II sadaļas 1.punktā "Pierādījumi, kas novērš būtiskas šaubas" norāda tos kapitālsabiedrības vadības nākotnes plānu elementus, kuri ir īpaši svarīgi, lai novērstu būtiskās šaubas par kapitālsabiedrības spēju turpināt darbību. Izvērtējot plānu, galvenais uzdevums ir noteikt, vai tas ir ekonomiski pamatots un īstenojams un vai tas ir pietiekams, lai uzlabotu kapitālsabiedrības stāvokli:

20.9.1. rindas "Trešo personu garantija finansiālā atbalsta sniegšanas turpināšanai" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai ir saņemta trešo personu (piemēram, lielākā dalībnieka vai akcionāra, kāda cita dalībnieka jeb akcionāra, radniecīgā uzņēmuma vai komandītsabiedrības komplementārā dalībnieka) garantija finansiālā atbalsta sniegšanas turpināšanai vismaz 12 mēnešus pēc pārskata gada beigu datuma. Ja šis elements izpildās, aizpilda anketas II sadaļas 2.punktu;

20.9.2. rindas "Parādu restrukturizācija vai jauni aizņēmumi" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai ir pieņemti formāli lēmumi par parādu pārstrukturizāciju vai saņemti jauni aizņēmumi. Ja šis elements izpildās, aizpilda anketas II sadaļas 2.punktu;

20.9.3. rindas "Aktīvu atsavināšana" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai ir notikusi aktīvu atsavināšana – aktīvi ir tirgojami, tos ir iespējams atsavināt un ir noslēgts atbilstošs pārdošanas līgums, parakstīts nodomu protokols vai saņemts piedāvājums no neatkarīgas personas vai jau saņemts maksājums. Ja šis elements izpildās, pielikumā pievieno ziņas par līguma datumu, numuru, darījuma partneri un līguma summu;

20.9.4. rindas "Izmaksu samazināšana vai atlikšana" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai ir notikusi izmaksu samazināšana vai atlikšana, piemēram, vispārējo izmaksu samazināšana, attīstības vai uzturēšanas projektu atlikšana, ko apliecina kapitālsabiedrības valdes apstiprinājums vai paziņojums. Ja šis elements izpildās, aizpilda anketas II sadaļas 3.punktu;

20.9.5. rindas "Ieņēmumu palielināšanās" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai ir aktualizēta kapitālsabiedrības darbības prognoze, kas norāda uz ieņēmumu palielināšanos saistībā ar jauniem produktiem, klientiem, tirgus daļas pieaugumu, cenu pieaugumu, par ko liecina detalizēts mārketinga plāns vai kāds cits pārskats. Ja šis elements izpildās, aizpilda anketas II sadaļas 3.punktu;

20.9.6. rindas "Pašu kapitāla palielināšana" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai ir notikusi pašu kapitāla palielināšana, emitējot jaunas akcijas vai kapitāla daļas, samazinot dividenžu izmaksas plānus, kapitalizējot aizņēmumus, ko apliecina kapitālsabiedrības valdes apstiprināti plāni, nodomu protokols vai piedāvājums. Ja šis elements izpildās, aizpilda anketas II sadaļas 2.punktu;

20.9.7. rindas "Citi faktori (paskaidrojums)" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai ir radušies citi pierādījumi, kas novērš būtiskas šaubas par kapitālsabiedrības spēju turpināt darbību nākotnē;

20.10. anketas II sadaļas 2.punktā "Trešo personu garantijas un citi finanšu restrukturizācijas līgumi" raksturo drošas garantijas, kuras ir derīgas vismaz 12 mēnešus no pārskata gada beigu datuma, izmantojot šādus apgalvojumus:

20.10.1. rindas "Apliecinājums par finansiālā atbalsta sniegšanu" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai no lielākā dalībnieka vai akcionāra ir saņemts apliecinājums par finansiālā atbalsta sniegšanu, kas nepieciešams kapitālsabiedrības saistību izpildei;

20.10.2. rindas "Apliecinājums par aizņēmuma atmaksas termiņa atlikšanu" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai ir saņemts lielākā dalībnieka vai akcionāra sniegts apliecinājums par to, ka tas vismaz 12 mēnešus nepieprasīs aizņēmuma atmaksu;

20.10.3. rindas "Trešās personas piekrišana sniegt garantiju" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai ir saņemta trešās personas rakstiska piekrišana sniegt aizdevējam garantiju par kapitālsabiedrības turpmāko aizņēmumu atmaksu;

20.10.4. rindas "Kredītlīnija vai finansējuma nodrošināšana tieši kapitālsabiedrībai" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai kapitālsabiedrība ir saņēmusi kredītlīniju vai ir nodrošināts finansējums tieši kapitālsabiedrībai;

20.10.5. rindas "Trešās personas piekrišana nodrošināt finansējumu, kas nepieciešams kapitālsabiedrības saistību izpildei" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai kapitālsabiedrība ir saņēmusi trešās personas rakstisku piekrišanu nodrošināt finansējumu, kas nepieciešams kapitālsabiedrības saistību izpildei;

20.10.6. rindas "Subordinācijas līgums" aili "Izpildās" aizpilda, ja pēc pārskata gada beigu datuma līdz šīs anketas aizpildīšanai kapitālsabiedrība ir noslēgusi subordinācijas līgumu, kas ļauj atlikt parādu atmaksu lielākajam dalībniekam un radniecīgajiem uzņēmumiem;

20.10.7.  ja šo noteikumu 20.10.1.–20.10.6.apakšpunktā norādītā garantija ir ierobežota, pielikumā pievieno attiecīgo dokumentāciju, kā arī norāda garantijas summu un derīguma termiņu;

20.11. anketas II sadaļas 3.punktā "Nākotnes finanšu informācija" aili "Izpildās" aizpilda, ja, izvērtējot kapitālsabiedrības nākotnes finanšu informāciju par vismaz vienu gadu pēc pārskata gada beigu datuma (piemēram, budžeti, prognozes, naudas plūsmu prognozes), kas demonstrē vadības plānos paredzētos rezultātus, uz minētajiem apgalvojumiem iespējams atbildēt apstiprinoši;

20.12. anketas II sadaļas 4.punktā "Vadības plānu vispārējs novērtējums" aili "Izpildās" aizpilda, ja, izvērtējot vadības plānus, uz minētajiem apgalvojumiem iespējams atbildēt apstiprinoši;

20.13. anketas III sadaļu "Aprēķini" aizpilda, ja vismaz viens no anketas II sadaļas 4.punktā minētajiem apgalvojumiem neizpildās;

20.14. anketas III sadaļas 1.punktā "Detalizēta naudas plūsmas prognoze" aili "Izpildās" aizpilda, ja, izvērtējot kapitālsabiedrības naudas plūsmas prognozi nākamajam gadam sadalījumā pa mēnešiem no 1.janvāra līdz 31.decembrim, atskaitot nākamajā gadā saņemamās subsīdijas, dotācijas vai valsts vai pašvaldības ieguldījumu, uz minētajiem apgalvojumiem iespējams atbildēt apstiprinoši;

20.15. anketas III sadaļas 2.punktā "Vispārēja naudas plūsmas prognoze" aili "Izpildās" aizpilda, ja, izvērtējot kapitālsabiedrības naudas plūsmas prognozi turpmākajiem 3–5 gadiem, atskaitot nākamajos gados saņemamās subsīdijas, dotācijas vai valsts vai pašvaldības ieguldījumu, uz minētajiem apgalvojumiem iespējams atbildēt apstiprinoši.

21. Ja, ņemot vērā šo noteikumu 20.punktā minētos nosacījumus, nav aizpildīta anketas aile "Izpildās", tad aizpilda anketas aili "Neizpildās".

22. Ja nepieciešams, anketai pielikumā pievieno paskaidrojumus par anketā iekļauto informāciju.

23. Kopsavilkuma ziņojuma par kapitālsabiedrību finansiālās darbības ietekmi uz valsts vai pašvaldības budžetu izdevumiem (4.pielikums) sagatavošana:

23.1. ministrijas, centrālās valsts iestādes un pašvaldības kopsavilkuma ziņojumā norāda:

23.1.1. iestādes nosaukumu, kā arī citas ziņas un apzīmējumus iestādes identificēšanai;

23.1.2. atbilstošo pārskata gadu;

23.1.3. skaitļu precizitātes pakāpi – datus norāda pilnos latos, bez decimālzīmēm;

23.1.4. lietoto valūtu – Latvijas Republikas naudas vienību;

23.2. ailē "Kapitālsabiedrības nosaukums" norāda kapitālsabiedrības pilnu nosaukumu, nelietojot nosaukuma saīsinājumu;

23.3. ailē "Reģistrācijas Nr." norāda kapitālsabiedrības reģistrācijas numuru Uzņēmumu reģistrā;

23.4. ailē "Institucionālā sektora klasifikācijas kods" norāda institucionālā sektora klasifikācijas kodu pārskata perioda beigās atbilstoši normatīvajiem aktiem budžeta klasifikāciju jomā;

23.5. ailē "Līdzdalība (%) perioda beigās" norāda kopējo valsts un pašvaldību līdzdalības apmēru procentos, datus norādot ar trijām zīmēm aiz komata;

23.6. ailē "Apstiprinātais finansējums" norāda kapitālsabiedrībai negatīvās naudas plūsmas segšanai un valsts vai pašvaldības deleģēto funkciju veikšanai nepieciešamā finansējuma apmēru, ko apstiprinājis kapitālsabiedrības kapitāla daļu turētājs – ministrija, centrālā valsts iestāde vai pašvaldība –, turpmākajiem trijiem pārskata gadiem sadalījumā pa finansējuma avotiem:

23.6.1. rindā "KOPA" norāda kopējo apstiprinātā finansējuma apmēru;

23.6.2. rindā "AIZ" norāda finansējumu, kuru plāno aizņemties no valsts budžeta vai komercbankām;

23.6.3. rindā "FIN" norāda finansējumu, kuru plāno saņemt no valsts vai pašvaldības budžeta subsīdiju, dotāciju vai ieguldījuma veidā. Ja vienas kapitālsabiedrības kapitāla daļas pieder vairākām pašvaldībām vai valstij un pašvaldībai, norāda kopējo finansējumu, kuru saskaņā ar kapitālsabiedrības apstiprināto budžetu plānots saņemt no visiem dalībniekiem;

23.6.4. rindā "PAR" norāda finansējuma apmēru, kuru nodrošinās kapitālsabiedrības kapitāla daļu turētājs, kas nav ministrija, centrālā valsts iestāde vai pašvaldība;

23.7. ailē "Norādes ministrijas, centrālās valsts iestādes, pašvaldības n gada pārskatā" norāda ministrijas, centrālās valsts iestādes vai pašvaldības gada pārskata veidlapas numuru un skaidrojuma kodu, kurā iekļauta informācija par atbalstīto finansējumu subsīdiju, dotāciju vai ieguldījuma veidā no attiecīgā dalībnieka budžeta.

IV. Noslēguma jautājumi

24. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2000.gada 21.marta noteikumus Nr.111 "Noteikumi par ministriju un centrālo valsts iestāžu pārziņā esošo uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) finansu pārskatiem un finansu informāciju" (Latvijas Vēstnesis, 2000, 109./110.nr.).

25. Šo noteikumu 6.1. un 6.2.apakšpunktā minētos pārskatus pirmo reizi iesniedz līdz 2013.gada 1.maijam par 2013.gada pirmo ceturksni.

26. Šo noteikumu 6.3. un 6.4.apakšpunktā, kā arī 9. un 10.punktā minētos pārskatus pirmo reizi iesniedz par 2013.gadu.

27. Noteikumi stājas spēkā 2012.gada 1.oktobrī.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Finanšu ministrs A.Vilks

 

 

1.pielikums
Ministru kabineta
2012.gada 25.septembra
noteikumiem Nr.643


Datu savākšanas pamatojums –
Likuma par budžetu un
finanšu vadību 30.panta ceturtā daļa
 

Veidlapa Nr.D/K

Pārskats par avansa maksājumiem,
nākamo periodu izdevumiem, prasībām un saistībām


   

KODI

Ministrijas, centrālās valsts iestādes, pašvaldības nosaukums

 

MCVI/ ATVK

Kapitālsabiedrības nosaukums  

NMR

Pārskata periods (ceturksnis)  

gads

 

I. Prasības    

(latos)

Kods/ konta nr.

Posteņa nosaukums

Atlikums pārskata gada sākumā (neto)

Atlikums pārskata perioda beigās (neto)

A

B

1

2

A_KOPA Aktīvi kopā:    
1180 Avansa maksājumi par nemateriālajiem ieguldījumiem    
1280 Avansa maksājumi par pamatlīdzekļiem    
1360 Ilgtermiņa prasības    
1380 Avansi par ilgtermiņa finanšu ieguldījumiem    
2180 Avansa maksājumi un uzkrājumi avansiem par krājumiem    
2300 Debitori    
2400 Nākamo periodu izdevumi un avansi par pakalpojumiem un projektiem    
2570 Avansi par īstermiņa finanšu ieguldījumiem    

 

II. Saistības

Kods/ konta nr.

Posteņa nosaukums Atlikums pārskata gada sākumā Atlikums pārskata perioda beigās Kavētie saistību maksājumi pārskata perioda beigās

mazāk par 30 dienām

30 dienu un vairāk

A

B

1

2

3

4

P_KOPA Pasīvi kopā:        
5100 Ilgtermiņa saistības        
5200– 5900 Īstermiņa saistības        
  t.sk.        

5600

Norēķini par darba samaksu un ieturējumiem (izņemot nodokļus)        

5610

Norēķini par darba samaksu        

5620

Norēķini par ieturējumiem no darba samaksas (izņemot nodokļus)        

5700/
5720

Nodokļi un sociālās apdrošināšanas maksājumi        
5721 Iedzīvotāju ienākuma nodoklis        
5722 Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas        
5723 Pievienotās vērtības nodoklis        
5724 Nekustamā īpašuma nodoklis        
5729 Pārējie nodokļi        

 

Iestādes/kapitālsabiedrības vadītājs      
 

(vārds, uzvārds)

(paraksts*)

       
Atbildīgais finanšu darbinieks      
 

(vārds, uzvārds)

(paraksts*)

Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts'' neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Finanšu ministrs A.Vilks

 

 

2.pielikums
Ministru kabineta
2012.gada 25.septembra
noteikumiem Nr.643


Datu savākšanas pamatojums –
Likuma par budžetu un
finanšu vadību 30.panta ceturtā daļa
 

Veidlapa Nr.AIZN_KAPSAB

Pārskats par kapitālsabiedrības aizņēmumiem

   

KODI

Ministrijas, centrālās valsts iestādes, pašvaldības nosaukums

 

MCVI/ ATVK

Kapitālsabiedrības nosaukums  

NMR

Pārskata periods (ceturksnis)  

gads

(latos)

Kods/gads

Aizņēmumu līgumu summa

Atlikums pārskata gada sākumā

Aizņēmumu pamatsummas

Atlikums pārskata perioda beigās
(2. + 3 + 4.)

Citi izdevumi

palielinājums (+)

Samazinājums (–)

A

1

2

3

4

5

6

FAKTS  

 

 

 

 

 

n

x

 

 

 

 

 

n + 1

x

 

 

 

 

 

n + 2

x

 

 

 

 

 

n + 3

x

 

 

 

 

 

n + 4

x

 

 

 

 

 

pārējie gadi

x

 

 

 

 

 
PLAN  

 

 

 

 

 

n

x

 

 

 

 

 

n + 1

x

 

 

 

 

 

n + 2

x

 

 

 

 

 

n + 3

x

 

 

 

 

 

n + 4

x

 

 

 

 

 

pārējie gadi

x

 

 

 

 

 

 

Iestādes/kapitālsabiedrības vadītājs      
 

(vārds, uzvārds)

(paraksts*)

       
Atbildīgais finanšu darbinieks      
 

(vārds, uzvārds)

(paraksts*)

Piezīme. *Dokumenta rekvizītu "paraksts'' neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Finanšu ministrs A.Vilks

 

 

3.pielikums
Ministru kabineta
2012.gada 25.septembra
noteikumiem Nr.643


Datu savākšanas pamatojums –
Likuma par budžetu un finanšu
vadību 30.panta ceturtā daļa
 

Veidlapa Nr.ANK

Anketa par kapitālsabiedrības darbības turpināšanas principa piemērošanu


   

KODI

Ministrijas, centrālās valsts iestādes, pašvaldības nosaukums

 

MCVI/ ATVK

Kapitālsabiedrības nosaukums  

NMR

Pārskata periods (gads)  

gads


Nr.p.k.

Rādītājs

Izpildās,
Jā (1)

Neizpildās,
Nē (1)

I. Vadības viedoklis

x

x

1. Vispārējie riska rādītāji:

x

x

1.1. Negatīvas finanšu tendences un rādītāji:

x

x

  Pārskata gadā zaudējumi pirms nodokļiem    
  Apgrozāmā kapitāla nepietiekamība    
  Negatīva pamatdarbības naudas plūsma    
  Koriģētais pašu kapitāls ir mazāks nekā 10 % no aktīvu kopsummas    
  Citi faktori (paskaidrojums)    
1.2. Pārmērīgas parādsaistības vai neatbilstoši aizņemtā kapitāla avoti:    
  Parādsaistības, kurām tuvojas maksājuma termiņš, ar nelabvēlīgām atmaksāšanas/pārfinansēšanas perspektīvām    
  Paļaušanās uz īstermiņa aizņēmumiem ilgtermiņa ieguldījumu finansēšanai    
  Citi faktori (paskaidrojums)    
1.3. Likviditātes problēmas:    
  Nespēja savlaicīgi norēķināties ar kreditoriem    
  Grūtības pildīt aizņēmumu, nomas vai līdzīgu līgumu nosacījumus vai šādu nosacījumu neizpilde (pielikumā paskaidrojums)    
  Tiek plānota parādu pārstrukturēšana    
  Notiek parādu pārstrukturēšana    
  Izmaiņas piegādātāju nosacījumos, kas paredz samaksu veikt piegādes brīdī    
  Nespēja saņemt jaunu finansējumu    
  Naudas plūsmas problēmas, neraugoties uz saimnieciskās darbības rentabilitāti    
  Neizmaksātas dividendes    
  Kādu no pēdējiem 3 gadiem (ieskaitot šo) kapitālsabiedrība būtu noslēgusi ar neto zaudējumiem pirms nodokļiem, ja attiecīgajā gadā nebūtu saņemtas subsīdijas un dotācijas    
  Citi faktori (paskaidrojums)    
1.4. Biznesa perspektīvu pasliktināšanās:    
  Tirgus daļas zaudēšana    
  Pamatdarbība nozarēs, kam raksturīga lejupslīde    
  Samazinās peļņa (rentabilitāte), ja darbība lielā mērā finansēta no aizņemtā kapitāla, īpaši pieaugot saimnieciskās darbības izmaksām    
  Kapitālsabiedrības darbībai nelabvēlīgi valdības lēmumi, likumu izmaiņas    
  Saistība ar uzņēmējdarbību valstīs, kurās vērojama recesija, pilsoniskie nemieri vai hiperinflācija    
  Citi faktori (paskaidrojums)    
1.5. Kapitālsabiedrības iekšējās grūtības:    
  Galveno speciālistu aiziešana    
  Darba apturēšana    
  Būtisks risks, kas saistīts ar nepārbaudīta projekta veiksmīgu īstenošanu    
  Neekonomiskas ilgtermiņa saistības    
  Nepieciešamība būtiski pārskatīt saimniecisko darbību    
  Nepieciešamība atsavināt maz izmantotos aktīvus    
  Neizpildītu klientu pasūtījumu skaita palielināšanās    
  Citi faktori (paskaidrojums)    
1.6. Ārējie faktori:    
  Tiesvedība, kas var apdraudēt kapitālsabiedrības saimniecisko darbību    
  Nozīmīgas franšīzes, licences vai patenta zaudējums    
  Nozīmīgākā klienta vai piegādātāja zaudējums (vai ievērojams lielāko klientu pasūtījumu kritums)    
  Ar darbaspēka piesaisti saistītas grūtības    
  Problēmas ar arodbiedrībām    
  Obligāta produktu atsaukšana    
  Citas iespējamas saistības    
  Neapdrošināti vai pārāk mazā apmērā apdrošināti katastrofu izraisīti zaudējumi    
  Citi faktori (paskaidrojums)    
1.7. Citi faktori (paskaidrojums)    
1.8. Vadības viedokļa izvērtēšana    
  Paskaidrojums

x

x

1.9. Vadības viedokļa izvērtēšana – attiecībā uz ilgāku laikposmu    
  Paskaidrojums

x

x

2. Veiktie pasākumi, lai samazinātu risku    
  Būtiska saimnieciskās darbības zaudējumu reversēšana pirms finanšu pārskata publiskošanas vai apstiprināšanas    
  Grozīti aizņēmumu līgumi    
  Aktīvu atsavināšana, lai nodrošinātu nepieciešamās naudas plūsmas    
  Vadības amatpersonu vai galveno klientu atbilstoša aizstāšana    
  Citi faktori (paskaidrojums)    
3. Novērtējums    
II. Vadības plānu izvērtēšana

x

x

1. Pierādījumi, kas novērš būtiskas šaubas

x

x

  Trešo personu garantija finansiālā atbalsta sniegšanas turpināšanai    
  Parādu restrukturizācija vai jauni aizņēmumi    
  Aktīvu atsavināšana    
  Izmaksu samazināšana vai atlikšana    
  Ieņēmumu palielināšanās    
  Pašu kapitāla palielināšana    
  Citi faktori (paskaidrojums)    
2. Trešo personu garantijas un citi finanšu restrukturizācijas līgumi

x

x

  Apliecinājums par finansiālā atbalsta sniegšanu    
  Apliecinājums par aizņēmuma atmaksas termiņa atlikšanu    
  Trešās personas piekrišana sniegt garantiju    
  Kredītlīnija vai finansējuma nodrošināšana tieši kapitālsabiedrībai    
  Trešās personas piekrišana nodrošināt finansējumu, kas nepieciešams kapitālsabiedrības saistību izpildei    
  Subordinācijas līgums    
3. Nākotnes finanšu informācija

x

x

  Sagatavotais budžets un naudas plūsma atbilst vēsturiskajām un makroekonomiskajai situācijai atbilstošām tendencēm    
  Pārskata gada nākotnes finanšu informācija atbilst līdz šīs anketas aizpildīšanai sasniegtajiem faktiskajiem rezultātiem    
  Nākotnes finanšu informācijā iekļauti visi nozīmīgie faktori, kas attiecas uz pārskata gadu    
  Informācija sagatavota vismaz par 12 mēnešiem pēc 31.decembra    
  Informācija sagatavota arī par nākamajiem gadiem, ja iespējams    
4. Vadības plānu vispārējs novērtējums

x

x

  Vadības plāni ir ekonomiski pamatoti    
  Vadības plāni, visticamāk, tiks īstenoti    
  Vadības plāni, visticamāk, ļaus kapitālsabiedrībai turpināt savu darbību vismaz vienu gadu pēc pārskata gada beigu datuma, nesaņemot subsīdijas, dotācijas vai valsts vai pašvaldības ieguldījumu    
III. Aprēķini

x

x

1. Detalizēta naudas plūsmas prognoze

x

x

  Par visiem mēnešiem, kuru beigās kapitālsabiedrības naudas plūsma ir negatīva, pielikumā pievienoti papildu skaidrojumi, kādi ir vadības plāni finansēt darbību attiecīgajā mēnesī, un pamatojuma dokumenti    
  Ja kapitālsabiedrības negatīvās naudas plūsmas segšanai plānots saņemt subsīdijas, dotācijas vai valsts vai pašvaldības ieguldījumu, pielikumā pievienoti paskaidrojumi par finansējuma apjomu, aprēķinā izmantotajām aplēsēm un pamatojums piedāvātajam risinājumam    
2. Vispārēja naudas plūsmas prognoze

x

x

  Par visiem gadiem, kuru beigās kapitālsabiedrības naudas plūsma ir negatīva, pielikumā pievienoti papildu skaidrojumi, kādi ir vadības plāni finansēt darbību attiecīgajā gadā, un pamatojuma dokumenti    
  Ja kapitālsabiedrības negatīvās naudas plūsmas segšanai plānots saņemt subsīdijas, dotācijas vai valsts vai pašvaldības ieguldījumu, pielikumā pievienots paskaidrojums par finansējuma apjomu, aprēķinā izmantotajām aplēsēm un pamatojums piedāvātajam risinājumam    

 

Kapitālsabiedrības vadītājs      
 

(vārds, uzvārds)

 

(paraksts*)

       
Sagatavotājs      
 

(vārds, uzvārds)

(paraksts*)

Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts'' neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Finanšu ministrs A.Vilks

 

 

4.pielikums
Ministru kabineta
2012.gada 25.septembra
noteikumiem Nr.643


Datu savākšanas pamatojums –
Likuma par budžetu un finanšu vadību 30.panta ceturtā daļa
 

Veidlapa Nr.KAPSAB_KOPSAV

Kopsavilkuma ziņojums par kapitālsabiedrību finansiālās darbības ietekmi
uz valsts vai pašvaldības budžetu izdevumiem

 

KODI

Ministrijas, centrālās valsts iestādes, pašvaldības nosaukums 

 

MCVI/ATVK

Pārskata periods (gads)  

gads

(latos)

Kapitālsabiedrības nosaukums

Reģistrācijas Nr.

Institucionālā sektora klasifikācijas kods

Līdzdalība (%) perioda beigās

Apstiprinātais finansējums

Norādes ministrijas, centrālās valsts iestādes, pašvaldības n gada pārskatā

n + 1 gadā

n + 2 gadā

n + 3 gadā

kods

summa

kods

summa

kods

summa

A

B

C

D

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

KOPA

 

KOPA

 

KOPA

 

 

AIZ   AIZ   AIZ  
FIN   FIN   FIN  
PAR   PAR   PAR  

 

Iestādes vadītājs      
 

(vārds, uzvārds)

 

(paraksts*)

       
Atbildīgais finanšu darbinieks      
 

(vārds, uzvārds)

(paraksts*)

Piezīme. * Dokumenta rekvizītu "paraksts'' neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Finanšu ministrs A.Vilks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!