Saeimas stenogrammas: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 2 Visi
Saeimas sēdes stenogramma
Latvijas Republikas 11.Saeimas rudens sesijas piektā sēde 2012.gada 4.oktobrī
Sēdi vada Latvijas Republikas 11.Saeimas priekšsēdētājas biedre Inese Lībiņa-Egnere.
Sēdes vadītāja. Labrīt, godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas! Sāksim Saeimas 4.oktobra sēdi. Izskatīsim darba kārtības pirmo sadaļu – "Prezidija ziņojumi par iesniegtajiem likumprojektiem".
Saeimas Prezidijs ierosina Saeimas Juridiskās komisijas iesniegto likumprojektu "Grozījumi Valsts pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas likumā" nodot Juridiskajai komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav.
Nākamais darba kārtības jautājums. Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu"" nodot Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav.
Nākamais darba kārtības jautājums. Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Par valsts budžetu 2013.gadam" nodot visām Saeimas komisijām un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.
"Pret" pieteicies runāt deputāts Pimenovs. Lūdzu!
I.Pimenovs (SC).
Labrīt, cienījamās deputātes! Godātie deputāti! Sākam skatīt svarīgāko gada likumprojektu – likumprojektu "Par valsts budžetu 2013.gadam", vismaz tā pirmā posma skatīšanu.
Likumprojekts ir pakļauts vienam mērķim – turpināt budžeta deficīta samazināšanu, nodrošinot Latvijai drīzu eiro ieviešanu, pilnīgi sabalansēt budžetu 2016.gadā un vēl vairāk samazināt deficītu – līdz 1,4 procentiem no IKP jau nākamajā gadā. Citi mērķi ir atstāti novārtā, tāpēc pārējās problēmas, kas stāv Latvijas priekšā, nav saskatāmas valdības prioritātēs.
Valdība ir apsēsta ar nolūku mazināt budžeta deficītu, lai nepieļautu valsts parāda pieaugumu. Taču valdība, sludinot savu uzvaru cīņā par budžeta deficīta samazināšanu, neko nesaka par to, ka valstij ir vēl viens parāds, proti, privātā sektora parāds. Nosaucot makroekonomiskos rādītājus, ne Ministru prezidents Valdis Dombrovskis, ne finanšu ministrs Andris Vilks savos ziņojumos par 2013.gada valsts budžetu ne ar vienu vārdu nemin tādu rādītāju kā tekošā konta bilance. Tekošā konta bilance jeb tās izteiksme – tirdzniecības bilance, kuru ir vieglāk saprast, jo šī bilance ir eksporta un importa vienkārša starpība, – ir valsts starptautiskās konkurētspējas mērķis. Vairāku gadu garumā un līdz pat šim brīdim Latvijas tirdzniecības bilance ir bijusi negatīva, tātad eksports bijis mazāks par importu.
Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka tirdzniecības bilance attiecībā uz eksportu pēc krīzes sākuma svārstījās 20–30 procentu intervālā. Pēdējo 12 mēnešu laikā tā gandrīz nemainījās un šā gada jūnijā bija 30 procenti. Eiropas Savienības dalībvalstu sarakstā Latvija ierindojas starp zemēm ar lielākiem privātā sektora parādiem, ar lielākiem negatīvas tirdzniecības bilances koeficientiem, tātad ierindojama starp valstīm ar zemāku konkurētspēju. Tā ir realitāte! Par šo realitāti budžeta projektā nav ne vārda.
Ko valdība taisās darīt, lai samazinātu plaisu starp importu un eksportu, tātad lai palielinātu Latvijas konkurētspēju jau nākamajā gadā? Budžeta projektā uz to nav atbildes. Kaut reģistrētais bezdarba līmenis Latvijā 2012.gada augusta beigās bija 11,3 procenti no ekonomiski aktīvo iedzīvotāju kopskaita, Valsts ieņēmumu dienesta dati liecina, ka šā gada jūlijā darba ņēmēju skaits bija par 17 procentiem mazāks nekā pirms krīzes – 2008.gada jūlijā –, kas nozīmē, ka Latvijā tagad ir par 166 tūkstošiem darba vietu mazāk nekā pirms krīzes. Ko valdība darīs, lai radītu jaunas darba vietas jaunajā gadā? Budžeta projekts par to klusē. Bezdarbs – 11 procentu, darba ņēmēju skaita samazinājums valstī – 17 procentu. Aiz šīs starpības stāv ne vien tā sauktā nozaru strukturālā optimizācija, bet arī desmitiem tūkstošu tautiešu, kuri ir devušies ekonomiskajā emigrācijā. Nevienas valsts iestādes pārskatā nevar atrast precīzu ārpus Latvijas strādājošo emigrantu skaitu. Izskatās, ka valsts pat negrasās to skaitīt un izturas pret emigrāciju kā pret dabīgu procesu.
Kādus pasākumus valdība ieplānojusi, lai veicinātu emigrantu atgriešanos dzimtenē? Man neizdevās atrast atbildi uz šo jautājumu nevienā budžeta projekta programmā. Valdības politika balstās uz aklu neoliberālu ticību, ka makroekonomiskā stabilizācija sakārtos Latvijas ekonomiku un ka tad, kad valsts budžets būs sabalansēts līdz nullei un Latvijas valūtas riski eirozonā būs novērsti vispār, – ka tad, pēc tam, investīcijas ieplūdīs Latvijā. Taču pasaules ekonomikas pieredze liecina, ka šāda politika nemaz nelīdzēja valstīm, kurām bija liels privātā sektora parāds. Eirozonas ietvaros, kur ierobežotas iespējas īstenot neatkarīgu monetāro un fiskālo politiku, konkurētnespējīgas ekonomikas nenovēršami kļūs par lētu barību finanšu tirgiem, kā tas notika ar Spāniju.
Pirms iestāšanās eirozonā visu turpmāko valsts budžetu uzdevumam ir jābūt Latvijas eksporta pārsniegšanai pār importu un...
Sēdes vadītāja. Paldies.
Pimenova kungs, jūsu uzstāšanās laiks ir beidzies.
I.Pimenovs. Desmit sekundes, lūdzu!
Sēdes vadītāja. Lūdzu!
I.Pimenovs. Pēdējais teikums.
...pārsniegšanai pār importu un pēc iespējas lielākai importa aizstāšanai ar iekšzemē ražotu produkciju. 2013.gada budžeta projekts šo uzdevumu nerisina, tāpēc frakcija "Saskaņas Centrs" nevar to atbalstīt.
Sēdes vadītāja. "Par" ir pieteicies runāt deputāts Reirs. Lūdzu!
J.Reirs (VIENOTĪBA).
Augsti godājamais Prezidij! Godātie kolēģi!
Šodien Saeimas komisijām tiks nodots 2013.gada valsts budžeta projekts. Pēdējo četru gadu laikā šis ir pirmais budžets, ko valdība sagatavojusi patstāvīgi, bez tiešas starptautisko aizdevēju līdzdalības. Šis budžets apstiprina mūsu finansiālo neatkarību. Tas ir arī pirmais izaugsmes budžets. Jau šogad esam sasnieguši tādu izaugsmes rādītāju, kādu starptautiskie aizdevēji Latvijai prognozēja tikai 2017.gadā. Nākamā gada budžets, tas ir, šis piedāvātais budžets, jau parāda plānotos 2020.gada rādītājus. Šajā budžetā ietverta tautsaimniecības izaugsme, nodokļu mazināšana, labklājības palielināšana. Tam būtu jākalpo par pamatu, lai Latvijas tautsaimniecība nākamajā gadā būtu ar straujāku izaugsmi un lai Latvijas budžeta deficīts būtu viens no zemākajiem Eiropas Savienībā.
Šis ir pirmais gads, kad budžeta veidošanā nav bijusi doma par budžeta samazināšanu, bet ir izdevies paredzēt papildu finansējumu valsts prioritāriem mērķiem. Prioritārām nozarēm mēs papildus piešķiram 147 miljonus.
Nenoliedzami, pirmais šāds mērķis ir demogrāfija. Un demogrāfija, šī budžeta izpratnē, nav tikai pabalsti. Demogrāfija nozīmē atbalstu strādājošajām ģimenēm, atbalstu veselībai, atbalstu izglītībai un drošībai mūsu valstī. Demogrāfijas jautājumu risināšanai 2013.gadā valsts budžetā ir paredzēti gandrīz 40 miljoni latu, 2014.gadā – 54 miljoni latu, 2015.gadā – 67 miljoni latu, tātad kopumā apmēram 160 miljoni latu.
Galvenie demogrāfiju stimulējošie pasākumi šajā gadā ir māmiņu algu griestu samazināšana (Labklājības ministrijai tur paredzēti 6,5 miljoni latu, 2014.gadā – 6,7 miljoni), atbalsts bērnu pieskatīšanai 50 latu apmērā tām ģimenēm, kuras nav nodrošinātas ar bērnudārzu.
Mātes un bērna veselības nodrošināšanas plāns. Papildus iepriekš minētajiem līdzekļiem 2013.gada budžetā paredzēti vēl vairāki citi prioritāri pasākumi: tie ir Vispārējie dziesmu un deju svētki, Baltijas Studentu dziesmu un deju svētki "Gaudeamus", Skolēnu dziesmu un deju svētki, "Rīga – Eiropas kultūras galvaspilsēta 2014.gadā", kā arī 2015.gadā Eiropas prezidentūras pasākumiem.
Atgādināšu, ka šis budžets ir pirmais kopš 2008.gada, kura ietvaros finansējums tiek piešķirts papildus, nevis samazināts. Veiksmīga finanšu plānošana mums ļāvusi veikt nozīmīgas izmaiņas nodokļu politikā – iedzīvotāju ienākuma nodokļa samazināšana trīs gadu periodā bijusi no 25 uz 20 procentiem, bet pievienotās vērtības likme samazināta no 22 uz 21 procentu.
Arī Valdības deklarācijā ietvertā apņemšanās virzīties uz sabalansētu budžetu ir vērsta uz ekonomikas izaugsmi. Arī Eiropā mēs varam lepoties ar labākiem izaugsmes rādītājiem šā gada pirmajā pusē. Iekšzemes kopprodukts šā gada otrajā ceturksnī attiecībā pret iepriekšējā gada otro ceturksni ir pieaudzis par 5,1 procentu.
Trīs četrus gadus atpakaļ mēs bijām vienā tādā čupiņā ar tādām valstīm kā Grieķija... (Zālē smiekli. Starpsaucieni. No zāles dep. A.Klementjevs: "Grieķus par "čupiņu" sauc!") Tās tiešām bija bēdu čupiņas – Grieķija, Spānija, Portugāle. Valdības politika, kas bija virzīta uz sabalansētu budžetu, uz bezparādu budžetu nākotnē, ir novedusi pie tā, ka mēs esam viena no straujāk attīstošamies valstīm Eiropā, un es domāju, ka arī šis budžets paredzēs vēl straujāku attīstību, tāpēc lūdzu atbalstu, lai nodotu šo budžetu komisijām.
Paldies.
Sēdes vadītāja. Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Par valsts budžetu 2013.gadam" nodošanu visām Saeimas komisijām, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 48, pret – 27, atturas – 11. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2013.–2015.gadam" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija.
Es atgādinu, ka par nodošanu komisijām viens deputāts var runāt "par", viens – "pret".
Brigmaņa kungs runās "pret". Lūdzu!
A.Brigmanis (ZZS).
Labrīt, cienījamie kolēģi! Zināmā mērā nebiju domājis runāt, bet mani šodien viena lieta pārsteidza.
Šodien Saeimā sāk gaitu nākošā gada budžets, un parasti šo budžetu pavada arī cilvēki, kuri šo budžetu izstrādā un kuri par šo budžetu iestājas, un, protams, tā ir valdība, tas ir premjers un ministri. Bet acīmredzot šāgada darbs, pareizāk sakot, nākošā gada budžets, ir izdevies tik slikts un nemākulīgs, ka acīmredzot valdības pārstāvjiem ir kauns nākt un to aizstāvēt, jo šodien es te neredzu ne premjeru, ne ministrus. Nu, acīmredzot tas darbs ir tāds, kas zināmā mērā prasa arī kaut kādus uzlabojumus. Ne tur ir pensiju indeksācija (Smiekli un starpsaucieni no frakcijas VIENOTĪBA), ne nopietni jautājumi par pabalstiem, un es vispār domāju, ka šajā situācijā varbūt valdībai vajadzētu nokaunēties un nākošreiz tomēr šurp atnākt.
Ņemot vērā šo, Zaļo un Zemnieku savienība šobrīd nav gatava atbalstīt šo budžetu, ja jau pati valdība to neatbalsta. (No zāles dep. I.Čaklais: "Jūs jau arī neesat "pret", tikai "atturaties"!")
Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2013.–2015.gadam" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – nav, atturas – 37. Likumprojekts komisijai nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījums Kriminālprocesa likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījums Kriminālprocesa likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 48, pret – 2, atturas – 35. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā" nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Valsts probācijas..."... Balsosim par likumprojekta "Grozījums Kriminālprocesa likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai... Atvainojos! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā" nodošanu Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – 9, atturas – 27. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā" nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā" nodošanu Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 75, pret – 1, atturas – 10. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījums Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplināratbildības likumā" nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījums Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm disciplināratbildības likumā" nodošanu Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 75, pret – nav, atturas – 11. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2014.gadam"" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2014.gadam"" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – nav, atturas – 36. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam"" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījums Valsts sociālo pabalstu likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījums Valsts sociālo pabalstu likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – 12, atturas – 23. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Valsts fondēto pensiju likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Valsts fondēto pensiju likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – 2, atturas – 32. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Invaliditātes likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Pacientu tiesību likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Pacientu tiesību likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 51, pret – 2, atturas – 34. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Civilprocesa likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.
"Pret" pieteikusies runāt deputāte Cvetkova. Lūdzu!
I.Cvetkova (SC).
Augsti godātais Prezidij! Godātie kolēģi! Ar šiem grozījumiem tiek paredzēts krietni (gandrīz par 50 procentiem) palielināt valsts nodevu apmērus par prasības celšanu tiesā, kas jau šodien ir milzīgas. Es aicinu deputātus uzmanīgi iepazīties ar likumprojekta anotāciju, kas būtībā ir atklāta maldināšana.
Pirmkārt, anotācijā ir norādīts, ka pēdējās būtiskās izmaiņas valsts nodevu regulējumā tika izdarītas tikai 2004.gadā un ka pēc minētā gada būtisku izmaiņu nebija. Tā nav taisnība! 2009.gadā tika veikti grozījumi par valsts nodevas palielināšanu par apelācijas sūdzības iesniegšanu, proti, iepriekš valsts nodeva par apelāciju sastādīja 50 procentus no pirmreizējās valsts nodevas apmēra, turpretī pašlaik par apelāciju valsts nodeva ir jāmaksā tādā pašā apmērā, kāda ir paredzēta, ceļot prasību tiesā. Palielinot valsts pamatnodevas, gadījumā, ja prasību ir cēlusi, piemēram, banka, cilvēkam kā atbildētājam, lai pārsūdzētu šo spriedumu, valsts nodeva tad būtu jāmaksā par apelācijas iesniegšanu divkāršā apmērā.
Otrkārt, anotācijā ir arī norādīts, ka zemās valsts nodevas prasībās par ievērojamām summām, lūk, veicinot negodprātīgu prasību iesniegšanu tiesā ar mērķi novilcināt saistību izpildi un tādējādi nepamatoti palielinot tiesu noslodzi, kā arī negodprātīgam līgumslēdzējam ir iespēja ļaunprātīgi izmantot Latvijas tiesu sistēmu savu uzņemto saistību nepildīšanai, iesniedzot tiesā apzināti nepamatotu prasību un tādējādi uz ilgāku laiku atliekot savu saistību izpildi. Un šādas muļķības mums raksta Tieslietu ministrija. Kā mēs varam apriori prezumēt, ka līgumslēdzēji ir ļaunprātīgi un ka visas prasības ir nepamatotas? Man ir tāds iespaids, ka šo anotāciju gatavoja Latvijas Komercbanku asociācijas pārstāvji, nevis Tieslietu ministrijas speciālisti.
Taču ieskatieties anotācijas 11.lapaspusē! Daļā par nākamgad plānotajiem ienākumiem plānotais vidējais lietu skaits nesamazinās. Bet kas ir tiesu noslogotības pamatā? Tās pamatā ir no 2005.gada līdz 2007.gadam milzīgos apmēros no banku puses aizdotā nauda, tas ir, kredīti, un pēc tam iestājušamies ekonomiskās krīzes apstākļos Latvijas iedzīvotāju nespēja nokārtot savas parādsaistības. Un valsts neko neizdarīja, lai aizliegtu bankām ļaunprātīgi celt daudzās, simtiem tūkstošu, formālās prasības tiesās ar nolūku iegādāties Latvijas iedzīvotāju īpašumus savās rokās. Rezultāts ir tas, ka tiesas ir pārpildītas ar prasībām par kredītsaistību neizpildi. Kas notika ar Latvijas īpašumiem – tas jums ir labi zināms. Loģiski, ka kredītņēmēji ir spiesti pretoties tam, izmantojot, starp citu, savas civilprocesuālās tiesības. Par kādu ļaunprātību demokrātiskā un tiesiskā valstī mēs vispār runājam?!
Treškārt, anotācijā ir norādīts, ka tas ļautu palielināt tiesu darbinieku algas. Nu, protams, šis jautājums ir ļoti aktuāls pēdējo notikumu gaisotnē, kad tiesā bija nodarbināti fiktīvi darbinieki. Taču šīs algas paredzēts palielināt tikai par 40 latiem mēnesī.
Vēl viens aspekts. Tieslietu ministrija norāda arī uz mediācijas projektiem: valsts nodevu summu palielināšana, lūk, sekmētu civiltiesisko strīdu ārpustiesas risināšanu. Nu, piedodiet, kāda mediācija ar bankām ir iespējama? Nu, tas ir vienkārši smieklīgi! Uzskatu, ka šo ļaunprātīgo likumprojektu virza, lai ierobežotu cilvēku pamattiesības un brīvu pieeju tiesai.
Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, neto alga Latvijā šī gada jūnijā sastādīja 305 latus, bet izdzīvošanas minimums pie mums ir vienam cilvēkam 187 lati. Tātad starpība ir 118 latu apmērā. Kā var cilvēki vispār atļauties vērsties tiesā un maksāt tūkstošiem latu lielas valsts nodevas?!
Svarīgi, ka Latvija ir trešajā vietā Eiropā bezdarba līmeņa ziņā. Bet tiesa atbrīvo no valsts nodevas samaksas tikai maznodrošinātas un trūcīgas personas, taču bezdarbniekam šāda atvieglojuma nav.
Kolēģi, vai tiešām ir iespējams uzlabot tiesu darbu, ierobežojot cilvēkiem brīvu pieeju tiesai? Manuprāt, tas ir vienkārši līdzeklis, lai piespiestu cilvēkus šajā grūtajā ekonomiskajā situācijā atteikties no savu aizskarto tiesību aizstāvēšanas.
Ja likumdevējs palielinās valsts nodevas, tad tiesu darba apjoms, protams, krietni samazināsies un aktuāls kļūs jautājums, ka varbūt pat tiesnešu skaits būs jāsamazina. Bet, ticiet man, ja mēs atbalstīsim šo likumprojektu, mūsu lidosta pārpildīsies ar jaunu aizbraucošo Latvijas iedzīvotāju vilni un nekādas reemigrācijas programmas un plāni mums nepalīdzēs!
Es aicinu neatbalstīt šo likumprojektu un balsot "pret".
Sēdes vadītāja. Paldies.
Deputāti lūdz balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Civilprocesa likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! (No zāles dep. I.Čepāne: "Kāpēc Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija?") Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu, ieslēdziet... Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret un atturas – nav. Tātad likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts kompensāciju cietušajiem"" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – 4, atturas – 28. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 51, pret – 29, atturas – 4. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījums Latvijas Republikas Zemessardzes likumā" nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli"" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli"" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 53, pret – 25, atturas – 9. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – nav, atturas – 36. Likumprojekts komisijai nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 51, pret – 5, atturas – 32. Likumprojekts komisijai nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījums likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – nav, atturas – 37. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 51, pret – nav, atturas – 37. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Publiskās un privātās partnerības likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijām nodots. (No zāles: "Balsot!") Likumprojekts jau komisijām nodots. Kad es jautāju par iebildumiem, iebildumi no zāles netika izteikti. (Starpsaucieni, troksnis zālē.) Likumprojekts tātad komisijām nodots. Kad jautāju par iebildumiem, iebildumi no zāles netika izteikti.
Nākamais darba kārtības jautājums. Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai (No zāles: "Balsot!") un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.
"Pret" ir pieteicies runāt deputāts Elksniņš. Lūdzu, vārds deputātam Elksniņam!
A.Elksniņš (SC).
Godājamie kolēģi! Saeimas priekšsēdētājas biedre! Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā tiešām ir svarīgs normatīvs akts, bet es uzskatu, ka komisijām tas nav jānodod. Kāpēc?
Protams, likumprojekts satur daudz ļoti interesantu un pozitīvu lietu attiecībā uz vispārējām piemaksām, attiecībā uz Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu algu paaugstināšanu, bet tās šajā gadījumā nav tās svarīgākās lietas. Es aicinu jūs pievērst uzmanību tam aspektam, ka šis likumprojekts, piemēram, paredz algu palielināšanu Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes priekšsēdētājam un priekšsēdētāja vietniekam, kā arī padomes locekļiem.
Ir jāatgādina process, kura laikā NEPLP tika ievēlēta no Saeimas amatpersonu puses. Jūs, koalīcija, faktiski paši viņus iecēlāt, nostiprinot iepriekš savu varu attiecīgajā komisijā! Bet svarīgi ir tas, ka, ja mēs runājam par to, ka minētajiem locekļiem mēnešalgu nosaka mēneša vidējās darba samaksas apmērā, tad šeit gan kaut kas neiet kopā ar to, ko iepriekš Reira kungs ir apgalvojis, sacīdams, ka mums esot izaugsmes budžets. Nu kam tad tā izaugsme ir? Tas ir laikam ierēdņu izaugsmes budžets! Un prioritāte, ņemot vērā minētos palielinājumus, ir algas ierēdņiem! Acīmredzot arī ar ierēdņu algām jūs veicināsiet ierēdņu demogrāfiju.
Būtiski ir tas, ka, piemēram, vidējās darba samaksas apmērs valstī nepalielinās būtiski, un līdz ar to jūs ķērāties pie būtisku koeficientu palielināšanas. Līdz ar to NEPLP priekšsēdētāja alga būs lielāka nekā, piemēram, tiesībsargam, būs lielāka nekā Centrālajai vēlēšanu komisijai un pat Augstākās izglītības padomei. Jūs ļoti tendenciozi pieejat tiem grozījumiem un tiem priekšlikumiem vienīgi attiecībā uz Elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes locekļiem. Protams, šie apstākļi ir, jūsu skatījumā, sociāli nozīmīgi informācijas vispārējās pieejamības un netraucētas, brīvas demokrātiskās diskusijas uzturēšanai un attīstībai. Bet šajā gadījumā – cik lielā mērā jūsu centieni ir atbilstoši tiem mērķiem? Jūs faktiski "stutējat" tās personas, kuras jūs esat iecēluši!
Vispārējās piemaksas arī ir ļoti būtisks jautājums. Palielinājums piemaksu apjomā skar no 20... pāriet no 20 uz 35 procentiem par papildus... tiešo amata pienākumu pildīšanu. Par motivēšanu vēl papildus ir palielinājums no 20 uz 30 procentiem. Protams, šajā gadījumā nekādas diskusijas, piemēram, nav par sociāli jutīgiem jautājumiem, pieņemsim, par atlaišanas vai atvaļināšanas pabalsta palielinājumiem, par amatpersonu veselības bojājuma gadījumā vai nāves gadījumā izmaksājamiem pabalstiem, pabalstiem sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi. Faktiski tas viss tiek ignorēts! Ārsti, pensiju indeksācijas... Jūs visi ignorējat šos jautājumus! Arī izslēdzot... piedāvājot izslēgt normu par uzturdevas kompensāciju... (Zālē pieaug troksnis.) Jūs varbūt pateiksiet, lai "aizveras"?!
Sēdes vadītāja. Es atvainojos! Lūdzu zālē mieru!
A.Elksniņš. Ar 2009.gada 1.februāri uzturdevas kompensācijas apmērs tika ierobežots no 120 latiem uz 50 latiem – tātad samazināts par 70 latiem. Tagad jūs izslēdzat uzturdevas kompensāciju 50 latu apjomā un atgriežat pie mēnešalgas viņiem palielinājumu par 120 latiem, neieskaitot nodokļus. Faktiski visa izaugsme, ko jūs deklarējat, un viss jūsu atbalsts ir vienīgi fikcija, jo Iekšlietu ministrijas amatpersonas un arī Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonas pirmskrīzes līmenī algas būtiski nesaņems.
Nākamais – palielinājums 3 latu apmērā par nakts darbu. Nu kas tas par palielinājumu? Amatpersona pat kafiju naktī nenopirks par 3 latiem, lai attiecīgi šajā darbā strādātu.
Es gribu aicināt neatbalstīt šo likumprojektu, jo tas nav sakārtots atbilstoši atalgojuma sistēmai, kā arī pieļauj neskaidrus kritērijus attiecībā uz piemaksu, attiecībā uz prēmēšanu valsts iestādēs.
Jūs lielā mērā aizmirstat, ka ir vēl daudzas citas sociāli atbildīgas jomas, kurās jūs devāt solījumus. Tad, kad jūs "griezāt" pensijas, tad, kad jūs "griezāt" sociālos pabalstus, jūs ignorējāt to, ka pēc krīzes apstākļu pārvarēšanas šīs jomas pirmām kārtām būtu jāsakārto, nevis attiecīgi jāveicina ierēdņu uzturēšanas līmenis.
Paldies.
Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 51, pret – 11, atturas – 22. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījums Izglītības likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījums Izglītības likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 51, pret – nav, atturas – 32. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījums Augstskolu likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījums Augstskolu likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – nav, atturas – 34. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījums Vispārējās izglītības likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījums Vispārējās izglītības likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – nav, atturas – 32. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījums Profesionālās izglītības likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: "Balsot!") Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījums Profesionālās izglītības likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 51, pret – nav, atturas – 33. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.
"Pret" ir pieteicies runāt deputāts Elksniņš. Lūdzu!
A.Elksniņš (SC).
Godājamie kolēģi! Laikam, lai VIENOTĪBA ieklausītos, arī attiecībā uz šo likumprojektu ir jāpiemin, piemēram, kādreizējā Rīgas mēra Aksenoka pirmais darbs, ko viņš ir veicis, stājoties amatā: pirmajā sēdē lūdza palielināt sev algu.
Bet arī šajā gadījumā... Piemēram, jautājumā par valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībām būtisks ir tas palielinājums, ko koalīcijas partneri atļaujas šajā situācijā veikt, – palielinājums no koeficienta "6" uz koeficientu "10", kas būtiski, par aptuveni diviem tūkstošiem latu, palielinās darba samaksu tām kapitālsabiedrībām, tiem valdes locekļiem, kurus jūs paši tur esat iecēluši... kurus tur iecēluši jūsu ieceltie ministri.
Es gribu atgādināt, ka valstī ir aptuveni 150 kapitālsabiedrību ar vismaz četriem pieciem valdes locekļiem katrā no tām. Ģimenes locekļi, draugi, sekretāres. Visās šajās valdēs strādā partijām politiski pietuvināti cilvēki, arī caurkrituši Saeimas deputāti (No zāles dep. Dz.Rasnačs: "Viņš par Rīgas domi stāsta?!"), nu, pieņemsim, Štokenbergs "Pasažieru vilcienā", Freimanis "Latvijas gaisa satiksmē", Greste no "Pasažieru vilciena"... saistībā ar mahinācijām ar automašīnu... vagonu remontu... piemēram, Zasulauks... Strādā par valdes locekli...
Šajā gadījumā, kolēģi, ko jūs tiešām darāt? Anotācijā ir norādīts, ka tas ir risks – zaudēt valdes locekļus ar augstu kompetences līmeni, atbilstošu darba pieredzi un speciālām zināšanām un izglītību. Lai motivētu valdes locekļus turpināt darbu kapitālsabiedrībā... Štokenbergs ir iesniedzis atlūgumu? Diez vai... laikam... Bet cik lielā mērā jūs vērtējat tad to algu, ko viņi saņems, – 4700 latus – , salīdzinot ar to atbildību, kas iestājas minētajām personām par vienām vai otrām darbībām? Līdz pat šim brīdim likumdošanā nav iestrādāta, piemēram, norma, ka arī par neefektīviem lēmumiem tiem valdes locekļiem būtu jāatbild. Kur ir kapitālsabiedrību reforma, ko Reformu partija tik cītīgi aizstāvēja? Pagājis ir gads, un, cik es noprotu, tā ir Ministru kabineta... Ministru kabineta kuluāros kaut kur palikusi. Kā ir iespējams pirms reformas palielināt sev algas? Kā ir iespējams pirms skaidras, caurskatāmas valsts pārvaldības pār saviem īpašumiem veicināt sākotnējo algas pieaugumu sev? Nu, tiešām šajā situācijā jūs varētu iestrādāt normas, ka arī Saeimas deputātiem lielākas algas... Nu, bet nē, jums šeit ir lielā mērā populisms, un tātad jūs acīmredzot šo apstākli vēlaties ignorēt.
Par Satversmes kodolu diskutējot, jūs arī iepriekš bieži vien norādījāt, ka preambulā būtu jāieraksta "sociāli atbildīga valsts". Bet sociāli atbildīga valsts attiecībā pret cilvēkiem jums... jūsu skatījumā, nav prioritāra. Tā ir sociāli atbildīga pret ierēdņiem, kurus jūs tāpat esat iecēluši pirms attiecīgajām reformām. Tātad priekš cilvēkiem sociāli atbildīga tā nav, bet priekš savējiem – ir. Arī ļoti interesants moments.
Protams, es esmu dzirdējis argumentus par to, ka jau 2009.gadā taču par 52 procentiem tika samazināts atalgojums. Es te pameklēju Saeimas stenogrammās... Tiešām 2009.gada sākumā tas tika samazināts, bet tad, kad... "Jaunais laiks" nāca pie varas un kad Zaķa kungs darbojās Tautsaimniecības komisijā, viņš šeit referēja... un tad pēc komisijas priekšlikuma šo koeficientu palielināja no "5" uz "6". Tāda klasiska attīstība attiecībā uz, tā teikt, VIENOTĪBAS apetīti... ar Tautas partijas apetīti: tad, kad sākumā ir pie varas, tad tāds neliels palielinājums, bet tad – no "6" uz "10". Vēl jo vairāk pamatojuma nekāda tam nav.
Es tiešām, kolēģi, aicinu jūs pievērst tam uzmanību, analizēt tos piemērus, kādi ir Somijā, Lietuvā, Igaunijā, Slovēnijā, attiecībā uz tām reformām par valsts kapitālsabiedrībām, par caurskatāmību, lēmumu pieņemšanu, par efektīva stimulējoša mehānisma pieņemšanu attiecībā uz atalgojuma sistēmu. Es gribu jūs aicināt ievērot un respektēt tiešām valsts monitoringu pār uzņēmumiem, nevis to, ka katrs atsevišķi... ka katra atsevišķa valsts kapitālsabiedrība atrodas atsevišķas ministrijas pārraudzībā un tur tā dara to, ko tā grib. Un šajā situācijā – jūs visi taču solījāt aizvērt tās politiskās barotavas! – vai jums tiešām nav kauns, ka jūs palielināt nevis varbūt parastiem cilvēkiem, kuriem tie līdzekļi būtu daudz vajadzīgāki, bet palielināt, piemēram, šīm amatpersonām, kuras jūs esat iecēluši vienā vai otrā valdē?
Es tiešām jūs aicinu neatbalstīt šo likumprojektu, jo amatpersona, valdes loceklis ar algu 2700 latu apmērā... viņš no Latvijas neaizbrauks.
Sēdes vadītāja. Elksniņa kungs, piecas minūtes ir beigušās!
A.Elksniņš. Līdz ar to, godājamie kolēģi, es aicinu jūs šo likumprojektu neatbalstīt.
Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 44, pret – 36, atturas – 4. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 50, pret – 29, atturas – 4. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 51, pret – 5, atturas – 28. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti lūdz balsojumu.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 51, pret – 9, atturas – 27. Likumprojekts komisijām nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā" nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem ir iebildumi.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Publisko iepirkumu likumā" nodošanu Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 51, pret – 36, atturas – nav. Likumprojekts komisijai nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījums likumā "Par valsts noslēpumu"" nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijai nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu "Grozījumi Militārā dienesta likumā" nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Likumprojekts komisijai nodots.
Pirms mēs izskatām nākamo darba kārtības sadaļu, daru zināmu, ka Saeimas Prezidijs ir saņēmis Juridiskās komisijas lūgumu likumprojektu "Grozījumi Valsts pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas likumā" izskatīt pirmajā lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā, tādējādi grozot šīs sēdes darba kārtību. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Darba kārtība grozīta.
Nākamā šīs sēdes darba kārtības sadaļa – "Likumprojektu izskatīšana".
Izskatām likumprojektu "Grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā" trešajā lasījumā.
Sociālo un darba lietu komisijas vārdā – deputāte Bišofa. Lūdzu!
I.Bišofa (RP).
Augsti godājamie kolēģi! Sociālo un darba lietu komisija ir izskatījusi likumprojektu "Grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā". Informējam, ka komisija trešajam lasījumam priekšlikumus nav saņēmusi.
Līdz ar to aicinu Saeimu atbalstīt likumprojektu trešajā lasījumā.
Paldies.
Sēdes vadītāja. Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu "Grozījumi Epidemioloģiskās drošības likumā" trešajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 87, pret un atturas – nav. Likumprojekts trešajā, galīgajā, lasījumā pieņemts.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts "Grozījumi Latvijas Nacionālās operas likumā", pirmais lasījums.
Izglītības, kultūras un zinātnes...
Es atvainojos! Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts "Grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā", trešais lasījums.
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas vārdā – deputāte Mūrniece. Lūdzu!
I.Mūrniece (VL–TB/LNNK).
Labrīt, godātie kolēģi! Strādājam ar likumprojektu Nr.286/Lp11.
Komisijas vārdā gribu izteikt pateicību Valsts prezidenta kancelejai. Mēs ļoti augstu novērtējam sadarbību, kuras rezultātā tika atrasts juridiski korekts likuma grozījumu variants, ko atbalstīja gan nozare, gan Elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, gan arī komisija.
Likumprojekta mērķis ir uz laiku – līdz 2014.gada 1.janvārim – atcelt obligātās retranslācijas pienākumu nacionālajiem komerctelevīziju kanāliem.
Tātad 1. un 2.priekšlikums ir jāskata abi kopā.
1.priekšlikums ir Juridiskā biroja priekšlikums par retranslācijas jēdziena precizēšanu.
Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.
I.Mūrniece. 2.priekšlikums ir Saeimas komisijas precizēts grozījumu variants.
Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.
I.Mūrniece. 3.priekšlikums ir tas, ko komisija atbalstīja.
Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.
I.Mūrniece. 4.priekšlikums ir Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Komisijā atbalstīts.
Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.
I.Mūrniece. 5. ir Saeimas Juridiskā biroja priekšlikums. Komisijā atbalstīts.
Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.
I.Mūrniece. 6. ir komisijas priekšlikums. Atbalstīts komisijā.
Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.
I.Mūrniece. 7. ir komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.
I.Mūrniece. 8. ir komisijas priekšlikums. Arī atbalstīts.
Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.
I.Mūrniece. Lūdzu atbalstīt likumprojektu trešajā lasījumā.
Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu "Grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā" trešajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 87, pret un atturas – nav. Likumprojekts trešajā, galīgajā, lasījumā pieņemts.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts "Grozījumi Latvijas Nacionālās operas likumā", pirmais lasījums.
Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vārdā – deputāts Dzintars.
R.Dzintars (VL–TB/LNNK).
Godātie kolēģi! Strādājam ar likumprojektu "Grozījumi Latvijas Nacionālās operas likumā", izskatām pirmajā lasījumā.
Komisijā par skatāmo jautājumu notika diskusijas, piedaloties plašam un daudzveidīgam ekspertu lokam. Un tās noslēdzās ar lēmumu – atbalstīt grozījumus. Deputāti secināja, ka likumā šobrīd ir vairākas būtiskas nepilnības un diskutablas lietas, kas liedz īstenot Latvijas Nacionālās operas stratēģijā izvirzītos mērķus. Ņemot vērā Latvijas Nacionālās operas pārvaldības struktūru, kurā ir viens valdes loceklis, lēmuma pieņemšanas process ne vienmēr ir caurspīdīgs un nenodrošina nepieciešamo dažādo speciālistu pārstāvību.
Grozījumi paredz Latvijas Nacionālās operas valdes restrukturizāciju. Pašreizējā likumprojekta redakcija paredz paplašināt Latvijas Nacionālās operas valdes sastāvu, nosakot, ka valdē nedrīkstēs būt vairāk par četriem valdes locekļiem. Paplašināts valdes sastāvs uzlabotu lēmumu pieņemšanas caurskatāmību un tiktu sekmēts, ka lēmuma pieņemšanā vienlīdz būtiska loma tiktu atvēlēta mākslinieciskās kvalitātes, kā arī administratīvās un finanšu vadības nodrošināšanai.
Tāpat grozījumi paredz, ka turpmāk Latvijas Nacionālās operas pārraudzību veiks nevis kultūras ministrs, bet Kultūras ministrija, kas apstiprinās stratēģiju un darbības plānu, novērtēs tā izpildi, pieņems darbā operas direktoru un sagatavos pieprasījumu valsts budžeta līdzekļu piešķīrumam.
Grozījumi paredz arī samazināt Latvijas Nacionālās operas darbības stratēģijas ilgumu no 5 uz 3 gadiem.
Komisijas deputāti ir vienisprātis, ka darbs pie šī likumprojekta ir jāturpina. Tāpēc aicinu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītāja. Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu "Grozījumi Latvijas Nacionālās operas likumā" pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret – nav, atturas – 2. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu, sakiet priekšlikumu iesniegšanas termiņu!
R.Dzintars. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 18.oktobris.
Sēdes vadītāja. Citu priekšlikumu nav. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – šā gada 18.oktobris. Paldies.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts "Fizisko personu – saimnieciskās darbības veicēju – diskriminācijas aizlieguma likums", pirmais lasījums.
Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas vārdā – deputāts Ābiķis. Lūdzu!
Dz.Ābiķis (VIENOTĪBA).
Cienījamā sēdes vadītāja! Kolēģi! Likumprojekts nodrošina Eiropas Savienības direktīvas pārņemšanu, un tas paredz atšķirīgas attieksmes aizliegumu pret saimnieciskās darbības veicēju gan saistībā ar personas pieeju saimnieciskajai darbībai, gan arī saistībā ar preču vai pakalpojumu piedāvāšanu un preču pārdošanu vai pakalpojumu sniegšanu.
Likumprojekts skaidri nosaka aizliegumu diskriminēt personas saistībā ar viņu dzimumu, rasi, etnisko piederību, vecumu, invaliditāti, reliģisko pārliecību vai seksuālo orientāciju.
Es, cienījamie kolēģi, aicinu jūs piekrist komisijas viedoklim un atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītāja. Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu "Fizisko personu –saimnieciskās darbības veicēju – diskriminācijas aizlieguma likums" pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 66, pret – 1, atturas – 4. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.
Sakiet, lūdzu, priekšlikumu iesniegšanas termiņu!
Dz.Ābiķis. Paldies, kolēģi, par atbalstu!
Lūdzu iesniegt priekšlikumus līdz šā gada 18.oktobrim.
Sēdes vadītāja. Citu priekšlikumu nav. Tātad priekšlikumu iesniegšanas termiņš – šā gada 18.oktobris.
Nākamais darba kārtības jautājums – likumprojekts "Grozījumi Valsts pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas likumā", pirmais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāte Reizniece-Ozola. Lūdzu!
D.Reizniece-Ozola (ZZS).
Labrīt, kolēģi! Strādājam ar likumprojektu Nr.368/Lp11. Likumprojektā ir paredzētas vairākas lietas. Tā, piemēram, 1.pants paredz attiecināt Valsts pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas likumu arī uz to zaudējumu atlīdzību, kas radīti ar prettiesisku administratīvā pārkāpuma lietā pieņemtu lēmumu. No šā gada 1.jūlija administratīvo pārkāpumu lietas ir nodotas vispārējās jurisdikcijas tiesas pakļautībā, nevis administratīvo tiesu pakļautībā, kā tas bija līdz šim. Un līdz ar to administratīvo pārkāpumu jomā notikušas ievērojamas izmaiņas, kas veicinās gan šīs nozares doktrīnas veidošanos, gan, iespējams, arī kādas tiesu prakses izmaiņas.
Stabilitātes nodrošināšanai ir lietderīgi vismaz šobrīd esošo jeb līdzšinējo kārtību nemainīt nodarīto zaudējumu atlīdzināšanā, kas līdz šim ir darbojusies veiksmīgi un nodrošinās iespēju iestādēm rūpīgi izvērtēt pieļautās kļūdas.
Likumprojekts paredz, ka iesniegumu par to zaudējumu atlīdzināšanu, kuri nodarīti ar prettiesisku lēmumu, respektīvi, pārkāpumu veidā...
Sēdes vadītāja. Godātie kolēģi, lūdzu ievērot zālē mieru!
D.Reizniece-Ozola. ...privātpersona var iesniegt pēc tam, kad stājies spēkā galīgais nolēmums administratīvā pārkāpuma lietā. Tāpat ir paredzēti pārejas noteikumi, kas paredz, ka līdz šā regulējuma spēkā stāšanās dienai izskatīšanā pieņemtās lietas par to zaudējumu atlīdzināšanu, kuri privātpersonai radīti ar prettiesisku administratīvā pārkāpuma lietā pieņemtu lēmumu, turpina izskatīt iestāde vai tiesa, kas lietu ir pieņēmusi izskatīšanai.
Svarīga lieta, kura jāņem vērā, šo likumprojektu skatot, un kuras dēļ komisija arī lūgs šim likumprojektam noteikt steidzamību, ir fakts, ka likumprojektā, balstoties uz Satversmes tiesas 2012.gada 6.jūnija spriedumu jeb pasludināto spriedumu lietā Nr.2011–21–01, ir paredzēts noteikt, ka juridiskā persona un individuālais komersants var prasīt atlīdzinājumu par personisko kaitējumu, kas nodarīts viņu darījumu reputācijai, komercnoslēpumam, autortiesībām vai arī citām nemantiskajām tiesībām vai ar likumu aizsargātajām interesēm. Likumprojekta 4.pants paredz precizējumus, atlīdzināšanas likuma 17.pantā precīzi nosakot, ka privātpersona var lūgt atjaunot nokavētos termiņus, kurus paredz atlīdzināšanas likuma 17.pants, ja tam ir attaisnojoši apstākļi.
Satversmes tiesā ierosinātā lieta, kuru es minēju... Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departaments ir apstrīdējis atlīdzināšanas likuma 17.pantu, uzskatot, ka tajā paredzētie termiņi nav atjaunojami un tādā veidā tiekot aizskarts Satversmes 92.pants.
Saeima šajā lietā iesniegusi atbildes rakstu, norādot, ka atlīdzināšanas likuma 17.pantā minētos termiņus likumdevējs uzskatījis par procesuāliem termiņiem, kuri ir atjaunojami Administratīvā procesa likuma 4.nodaļā noteiktajā vispārējā kārtībā. Tā kā tiesu praksē atlīdzināšanas likuma 17.pants tiek piemērots pretēji likumdevēja iecerei, tad nepieciešams papildināt šo pantu, tieši nosakot, ka attiecīgais termiņš ir atjaunojams. Papildus tam pārejas noteikumos paredzam... paredzama iespēja personām, kuru iesniegumi par zaudējumu atlīdzināšanu atteikti, pamatojoties uz nepareizu atlīdzināšanas likuma 17.panta interpretāciju, atkārtoti vērsties ar šādu iesniegumu.
Ņemot vērā iepriekš minētos apstākļus, es lūdzu kolēģus atbalstīt šī likumprojekta steidzamību.
Sēdes vadītāja. Paldies.
Tā kā komisija ierosina likumprojektu atzīt par steidzamu, mums vispirms ir jābalso par likumprojekta steidzamību.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta "Grozījumi Valsts pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas likumā" atzīšanu par steidzamu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 86, pret un atturas – nav. Tātad likumprojekts par steidzamu atzīts.
D.Reizniece-Ozola. Paldies, kolēģi! Lūdzu likumprojektu atbalstīt pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu "Grozījumi Valsts pārvaldes iestāžu nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas likumā" pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 89, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.
Kāds, lūdzu, ir komisijas ieteiktais priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam?
D.Reizniece-Ozola. Priekšlikums ir noteikt šā gada 9.oktobri par priekšlikumu iesniegšanas termiņu.
Sēdes vadītāja. Tātad citu priekšlikumu nav.
D.Reizniece-Ozola. Es atvainojos, un izskatīšana otrajā lasījumā – Saeimas 18.oktobra sēdē.
Sēdes vadītāja. Jā, paldies! Tātad citu priekšlikumu nav. Tātad mēs izskatām... Es atvainojos, priekšlikumu iesniegšanas termiņš – šā gada 9.oktobris, bet likumprojekta izskatīšana otrajā, galīgajā, lasījumā Saeimas sēdē tiks veikta šā gada 18.oktobrī. Paldies.
Godātie kolēģi! Mums ir tagad izskatīti visi šodienas sēdes darba kārtības jautājumi, taču, pirms mēs reģistrējamies, man ir patiess gods šodien mūsu visu vārdā sveikt mūsu kolēģi Ati Lejiņu viņa lielajā dzīves jubilejā. Sveicam! (Aplausi.) Paldies.
Lūdzu, tagad reģistrēsimies! Lūdzu reģistrācijas režīmu! Paldies.
Kamēr tiek sagatavoti reģistrācijas rezultāti, vārdu paziņojumam ir lūgusi deputāte Ilma Čepāne.
I.Čepāne (VIENOTĪBA).
Godātie kolēģi! Es atgādinu, ka Juridiskās komisijas sēde notiks pulksten 12.00 komisijas telpās, un arī Seržanta kungu es īpaši uzlūdzu, jo tur tiks skatīti viņa priekšlikumi.
Sēdes vadītāja. Paldies.
Arī deputāte Bišofa ir lūgusi vārdu paziņojumam. Lūdzu!
I.Bišofa (RP).
Godātie Sociālo un darba lietu komisijas deputāti, aicinām jūs uz sēdi šodien pulksten 11.00 komisijas telpās.
Paldies.
Sēdes vadītāja. Paldies.
Un tagad vārds deputātei Kalniņai-Lukaševicai.
Z.Kalniņa-Lukaševica (RP).
Godātie kolēģi! Šodien pulksten 15.00 Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas telpās notiks Inovāciju un zinātnes apakškomisijas sēde. Lūdzu šodien pulksten 15.00 pulcēties Tautsaimniecības komisijas telpās.
Sēdes vadītāja. Paldies.
Vārds Saeimas sekretāra biedram reģistrācijas rezultātu nolasīšanai.
J.Vucāns (11.Saeimas sekretāra biedrs).
Godātie kolēģi! Nav reģistrējušies deputāti: Solvita Āboltiņa... nav, Jānis Ādamsons... nav, Boriss Cilevičs... nav klāt, Lolita Čigāne... nav, Marjana Ivanova-Jevsejeva... nav, Valdis Liepiņš... nav, Vitālijs Orlovs... nav, Vineta Poriņa... nav, Aleksandrs Sakovskis... nav, Valdis Zatlers... arī nav.
Paldies.
Sēdes vadītāja. Paldies.
Pasludinu Saeimas šīgada 4.oktobra sēdi par slēgtu.