• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2014. gada 2. decembra rīkojums Nr. 719 "Par atļauju Džinetai Innusai savienot amatus". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 4.12.2014., Nr. 241 https://www.vestnesis.lv/op/2014/241.16

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.720

Grozījums Ministru kabineta 2014.gada 21.maija rīkojumā Nr.230 "Par iemaksu Eiropas Drošības un sadarbības organizācijas speciālajai novērošanas misijai Ukrainā"

Vēl šajā numurā

04.12.2014., Nr. 241

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 719

Pieņemts: 02.12.2014.

OP numurs: 2014/241.16

2014/241.16
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 10 Pēdējās nedēļas laikā 16 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr.719

Rīgā 2014.gada 2.decembrī (prot. Nr.65 79.§)

Par atļauju Džinetai Innusai savienot amatus

1. Ministru kabinets (Rīgā, Brīvības bulvārī 36, LV-1050), izskatot Satiksmes ministrijas pārstāvja Ventspils ostas valdē Džinetas Innusas 2014. gada 12. novembra iesniegumu ar lūgumu atļaut savienot Ventspils ostas valdes locekļa amatu ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu un Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu, konstatēja:

1.1. likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" (turpmāk – likums) 4. panta 2.daļā ir noteikts, ka par valsts amatpersonām ir uzskatāmas arī personas, kuras ieņem ostas valdes locekļa amatu, un šo amatpersonu amatu savienošanas ierobežojumi ir noteikti likuma 7. panta 5.daļā, ar kuru saskaņā ostas valdes locekļa amatu ir atļauts savienot tikai ar:

1.1.1. amatu, kuru tās ieņem saskaņā ar likumu, Ministru kabineta noteikumiem un rīkojumiem;

1.1.2. amatu biedrībā vai nodibinājumā, politiskajā partijā, politisko partiju apvienībā vai reliģiskajā organizācijā;

1.1.3. pedagoga, zinātnieka, ārsta, profesionāla sportista un radošo darbu;

1.1.4. citu amatu, uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi, ja to savienošana nerada interešu konfliktu un ir saņemta tās valsts amatpersonas vai koleģiālās institūcijas rakstveida atļauja, kura attiecīgo personu iecēlusi, ievēlējusi vai apstiprinājusi amatā;

1.2. Ministru kabinets ir institūcija, kas saskaņā ar likuma 7. panta 5.daļas 4. punktu ir kompetenta izsniegt atļauju Ventspils ostas valdes locekļa amatu savienot ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu;

1.3. saskaņā ar likuma 8.1 panta trešajā daļā noteikto valsts amatpersona, kura vēlas savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma pildīšanu) un kurai šāda amatu savienošana ir pieļaujama, saņemot likuma 7. panta piektās daļas 4. punktā, 5.1 daļas 4. punktā, 7. panta sestās daļas 3. punktā vai 7. panta astotajā daļā minētās amatpersonas (institūcijas) rakstveida atļauju, pirms amatu savienošanas uzsākšanas (uzņēmuma līguma noslēgšanas vai pilnvarojuma uzņemšanās) rakstveidā iesniedz minētajai amatpersonai (institūcijai) lūgumu atļaut savienot valsts amatpersonas amatu ar citu amatu (uzņēmuma līguma vai pilnvarojuma izpildi). Minētā panta ceturtajā daļā ir noteikts, ja valsts amatpersona ieņem vairākus valsts amatpersonas amatus, rakstveida atļauja saņemama katram amatam, kura savienošanai ar citu amatu saskaņā ar likumu "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" ir nepieciešama atļauja;

1.4. Ventspils brīvostas likuma 5. panta pirmajā daļā ir noteikts, ka brīvostu pārvalda Ventspils ostas pārvalde, kuras kompetence noteikta minētajā likumā, Likumā par ostām, Ventspils brīvostas pārvaldes nolikumā un Ventspils brīvostas noteikumos, kas reglamentē brīvostas iekšējo režīmu. No Ventspils brīvostas likuma 2. pantā noteiktā izriet, ka Ventspils brīvosta ir izveidota, lai veicinātu Latvijas līdzdalību starptautiskajā tirdzniecībā, investīciju piesaisti, ražošanas un pakalpojumu attīstību, kā arī jaunu darbavietu radīšanu. Ventspils ostas valde:

1.4.1. izskata un pieņem lēmumu par brīvostas noteikumu projektu;

1.4.2. izskata un pieņem lēmumu par brīvostas robežu projektu;

1.4.3. apstiprina ostas attīstības programmu;

1.4.4. apstiprina ostas mārketinga stratēģiju trim gadiem;

1.4.5. apstiprina brīvostas pārvaldes budžetu katram finansiālajam gadam;

1.4.6. izdara izmaiņas kārtējā gada budžetā, apstiprina un precizē turpmāko gadu investīciju programmu;

1.4.7. apstiprina brīvostas pārvaldes finanšu līdzekļu izlietojuma tāmes projektu nākamajam kalendāra gadam un turpmākajiem pieciem gadiem un izdara grozījumus tajā;

1.4.8. izlemj jautājumus par zemes un būvju nodošanu nomā, kā arī nosaka zemes un būvju nomas maksas apmēru;

1.4.9. izskata komersantu iesniegumus par to darbību brīvostā;

1.4.10. pieņem lēmumus par atļauju uzsākt paredzēto darbību ostas teritorijā atbilstoši likumam "Par ietekmes uz vidi novērtējumu";

1.4.11. izsniedz atļaujas licencētas komercdarbības veikšanai brīvostā;

1.4.12. izsniedz atļaujas par tiesībām piemērot tiešo nodokļu atvieglojumus un īpašu kārtību valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu veikšanai;

1.4.13. apstiprina brīvostas pārvaldes struktūru un personālsastāvu;

1.4.14. iesniedz Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomei priekšlikumus par valsts investīciju piesaistīšanu brīvostai;

1.4.15. sagatavo un iesniedz Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomei priekšlikumus par nekustamā īpašuma atsavināšanu sabiedrības vajadzībām;

1.4.16. pieņem ieteikuma rakstura lēmumus par brīvostas pārvaldes valdījumā esošā nekustamā īpašuma atsavināšanu, nekustamā īpašuma iegūšanu valsts vai pašvaldības īpašumā, kā arī komunikāciju un citu objektu izbūvi brīvostā, kas var ietekmēt ostas darbību;

1.4.17. pieņem lēmumus par nekustamā īpašuma iegūšanu brīvostas pārvaldes īpašumā un brīvostas pārvaldei piederošā nekustamā īpašuma atsavināšanu;

1.4.18. izīrē vai iznomā brīvostas pārvaldes labā nodibinātos servitūtus uz citām juridiskām un fiziskām personām piederošo nekustamo īpašumu;

1.4.19. atceļ brīvostas pārvaldnieka rīkojumus;

1.4.20. iesniedz Satiksmes ministrijā priekšlikumus par nepieciešamajiem grozījumiem brīvostas pārvaldes nolikumā;

1.4.21. apstiprina brīvostas pārvaldes emblēmu, citu atribūtiku un veidlapu paraugus;

1.4.22. izlemj citus ar brīvostas darbību saistītus jautājumus;

1.5. no Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 3. pantā noteiktā izriet, ka Liepājas speciālā ekonomiskā zona izveidota, lai attīstītu un veicinātu tirdzniecību, rūpniecību, kuģniecību un gaisa satiksmi, kā arī starptautisku preču apmaiņu caur Latviju. Tās uzdevums ir piesaistīt ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darbavietu radīšanai Liepājā, kā arī veicināt Liepājas reģiona attīstību;

1.6. ar Satiksmes ministrijas 2013. gada 18. jūlija rīkojumu Nr. 01.2-03/139 "Par izmaiņām ministrijas struktūrā" Dž. Innusa ar 2013. gada 22. jūliju ir iecelta Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatā;

1.7. pildot valsts sekretāra vietnieka amatu, Dž. Innusa veic šādus pienākumus:

1.7.1. valsts sekretāra aizvietošana;

1.7.2. ar ministrijas darbības tiesisko nodrošinājumu, valsts kapitāla daļu pārvaldi, personāla vadību, ministrijas darbības nodrošināšanu, dokumentu pārvaldību (izņemot klasificētās informācijas apriti un aizsardzību), darba un civilo aizsardzību, ministrijas informācijas tehnoloģiju pārvaldību un grāmatvedības darbu saistīto jautājumu vispārējā pārraudzība, kā arī pārraudzība un kontrole valstij piederošā un piekrītošā nekustamā īpašuma uzskaites un izmantošanas uzraudzības jautājumos;

1.7.3. tieši pakļauto ministrijas patstāvīgo struktūrvienību darbības vispārējā pārraudzība;

1.7.4. Ministru kabineta, Ministru kabineta komitejas un Valsts sekretāru sanāksmes sēdes protokolos, kā arī Ministru prezidenta un Valsts kancelejas direktora rezolūcijās minēto ministrijas kompetencē esošo uzdevumu izpildes vispārējā uzraudzība;

1.7.5. atzinumu par citu institūciju izstrādātajiem tiesību aktu projektiem parakstīšana valsts sekretāra prombūtnes laikā;

1.7.6. ministrijas interešu pārstāvēšana valsts sekretāra līmenī Ministru kabineta sēdēs, Ministru kabineta komitejas sēdēs un Valsts sekretāru sanāksmēs valsts sekretāra prombūtnes laikā vai valsts sekretāra uzdevumā;

1.7.7. ministrijas kompetencē esošo tiesību aktu projektu izstrādāšanas un virzības vispārējā pārraudzība;

1.7.8. Valsts kancelejā iesniedzamo tiesību aktu projektu vizēšana (parakstīšana) valsts sekretāra prombūtnes laikā;

1.7.9. dokumentu sagatavošanas un izvērtēšanas no juridiskā viedokļa vispārējā pārraudzība;

1.7.10. ministrijas un tās kompetencē esošo nozaru interešu, atsevišķos gadījumos – valsts interešu – pārstāvēšana valsts institūcijās, pašvaldībās un attiecībās ar fiziskām un juridiskām personām valsts sekretāra uzdevumā atbilstoši tā kompetencei;

1.7.11. konsultāciju (tai skaitā juridisku) sniegšana atbilstoši kompetencei ministrijas, padotībā esošo iestāžu un to kapitālsabiedrību nodarbinātajiem, kurās ministrija ir kapitāla daļu turētāja;

1.7.12. valsts un ministrijas interešu pārstāvēšana tiesā (tai skaitā piedalīšanās ar valsts interešu pārstāvību tiesvedības procesos saistītu jautājumu izvērtēšanā un valsts interešu pozīcijas sagatavošanā) saskaņā ar valsts sekretāra pilnvarojumu, kā arī ar pārstāvību tiesvedības procesos saistīto jautājumu uzraudzība;

1.7.13. ministrijas kompetencē esošo nozaru un jomu tiesību aktu sistēmas attīstības un tiesību aktu jaunrades sekmēšana, ņemot vērā nozaru un jomu darbības specifiku;

1.7.14. citu ar valsts sekretāra vietnieka darbības specifiku saistītu pienākumu veikšana saskaņā ar valsts sekretāra doto uzdevumu;

1.8. saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām" 12. pantu Dž. Innusa pilda valsts kapitāla daļu turētāja pārstāvja pienākumus valsts akciju sabiedrībā "Starptautiskā lidosta "Rīga"", valsts akciju sabiedrībā "Latvijas Gaisa satiksme", valsts akciju sabiedrībā "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" un valsts akciju sabiedrībā "Latvijas dzelzceļš" (turpmāk – Satiksmes ministrijas kapitālsabiedrības). Akcionāru sapulces kompetence noteikta likuma "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām" 76. pantā un 98. panta otrajā daļā;

1.9. atbilstoši likuma "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām" 12. panta pirmajai daļai, ja valsts kapitāla daļu turētājs ir ministrija, šajā likumā paredzētos kapitāla daļu turētāja lēmumus pieņem ministrijas valsts sekretārs vai ar valsts sekretāra rīkojumu noteikta cita ministrijas amatpersona, kurai ir visas normatīvajos aktos paredzētās kapitāla daļu turētāja pārstāvja tiesības, pienākumi un atbildība. No minētā izriet, ka kapitāla daļu turētāja pārstāvis piedalās kapitālsabiedrības akcionāru/dalībnieku sapulcē un pārstāv kapitāla daļu turētāju. Atbilstoši likuma "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām" 12. panta piektajai daļai kapitāla daļu turētāja pārstāvis kapitāla daļu turētāja pārstāvja pienākumus pilda atbilstoši viņam noteiktajiem amata pienākumiem attiecīgajā ministrijā un atlīdzību par šo pienākumu pildīšanu saņem attiecīgajam amatam noteiktās mēnešalgas ietvaros;

1.10. minētajās Satiksmes ministrijas kapitālsabiedrībās Satiksmes ministrija ir 100 % valsts kapitāla daļu turētāja. Līdz ar to kapitāldaļu turētāja pārstāvja amats nav uzskatāms par citu amatu likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" izpratnē.

2. Izvērtējot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likuma 10. pantu un Ventspils brīvostas likuma 5. pantā un Likuma par ostām 7. pantā noteiktās Ventspils ostas valdes funkcijas kopsakarā ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieka pienākumiem un kapitāla daļu turētāja pārstāvja pienākumiem, secināms, ka Liepājas ekonomiskās zonas valdes locekļa amata savienošana ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu un Ventspils ostas valdes locekļa amatu interešu konfliktu nerada, netiks ierosināti un pieņemti lēmumi vai veiktas citas darbības, kas varētu skart Dž. Innusas kā valsts amatpersonas personiskās un mantiskās intereses, kā arī nav pretrunā ar valsts amatpersonai saistošām ētikas normām un nekaitēs valsts amatpersonas tiešo pienākumu pildīšanai.

3. Dž. Innusa, pildot Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieka amata pienākumus un valsts kapitāla daļu turētāja pārstāvja pienākumus Satiksmes ministrijas kapitālsabiedrībās, pieņem lēmumus, kas nav saistīti ar ostu darbību, un neveic tādas ar amata pienākumu pildīšanu saistītas darbības, kas ietekmē vai varētu ietekmēt ostu politikas veidošanu un īstenošanu.

4. Ņemot vērā, ka Dž. Innusas veicamie pienākumi Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatā un valsts kapitāla daļu turētāja pārstāvja pienākumi Satiksmes ministrijas kapitālsabiedrībās, un pienākumi Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatā nav savstarpēji saistāmi ar pienākumiem Ventspils brīvostas valdes locekļa amatā, tiks nodrošināta Dž. Innusas kā valsts amatpersonas pieņemto lēmumu un darbību objektivitāte un neitralitāte.

5. Ņemot vērā minētos apsvērumus un likuma 8.1 panta trešajā, ceturtajā un piektajā daļā noteikto, kā arī to, ka saskaņā ar likuma "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām" 12. panta piektajā daļā noteikto kapitāla daļu turētāja pārstāvis kapitāla daļu turētāja pienākumus pilda atbilstoši viņam noteiktajiem amata pienākumiem attiecīgajā ministrijā un atlīdzību par šo pienākumu pildīšanu saņem attiecīgajam amatam noteiktās mēnešalgas ietvaros, atļaut Dž. Innusai savienot Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu ar Ventspils brīvostas valdes locekļa amatu un Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieka amatu.

6. Atbilstoši likuma vispārīgajam regulējumam amatpersona pati ir atbildīga par interešu konflikta nepieļaušanu un valsts amatpersonas ētikas normu ievērošanu, tāpēc, neraugoties uz kompetentās institūcijas doto atļauju savienot amatus, Dž. Innusai ir pienākums jebkurā brīdī izvērtēt interešu konflikta iespējamību un rīcības atbilstību amatpersonas ētikas normām, ja, pildot Ventspils ostas valdes locekļa amatu vai pārējos minētos amatus, pastāv iespēja, ka Dž. Innusa var nonākt interešu konflikta situācijā.

7. Šo rīkojumu saskaņā ar Administratīvā procesa likuma 76. panta otro daļu un 188. panta otro daļu var pārsūdzēt Administratīvās rajona tiesas attiecīgajā tiesu namā, ievērojot Administratīvā procesa likuma 189. panta pirmo daļu, mēneša laikā no šā rīkojuma publicēšanas dienas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

Ministru prezidente Laimdota Straujuma

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!