Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 6 Pēdējās nedēļas laikā 7 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr.259
Rīgā 2015.gada 26.maijā (prot. Nr.26 11.§)
Atbalsta piešķiršanas kārtība dalībai starptautiskās sadarbības programmās pētniecības un tehnoloģiju jomā
Izdoti saskaņā ar Zinātniskās darbības likuma
13.panta trešās daļas 4.punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā piešķir atbalstu dalībai Eiropas Savienības pētniecības un inovācijas programmu (turpmāk – programmas) projektos;
1.2. programmu pētniecības un attīstības projektus (turpmāk – projekti), kuri šo noteikumu ietvaros atbilst atbalsta saņemšanai;
1.3. prasības atbalsta pretendentam.
2. Atbalsta mērķis ir nodrošināt projektu īstenošanu atbilstoši:
2.1. Eiropas Parlamenta un Padomes Lēmumam Nr. 1982/2006/EK (2006. gada 18. decembris) par Eiropas Kopienas Septīto pamatprogrammu pētniecībai, tehnoloģiju attīstībai un demonstrējumu pasākumiem (2007.–2013. gads) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2006. gada 30. decembris, Nr. L 412) (turpmāk – 7. pamatprogramma);
2.2. Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Regulai (ES) Nr. 1291/2013, ar ko izveido Pētniecības un inovācijas pamatprogrammu "Apvārsnis 2020" (2014.–2020. gads) un atceļ Lēmumu Nr. 1982/2006/EK (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2012. gada 20. decembris, Nr. L 347) (turpmāk – pamatprogramma "Apvārsnis 2020");
2.3. Padomes 2013. gada 16. decembra Regulai (EURATOM) Nr. 1314/2013 par Eiropas Atomenerģijas kopienas pētniecības un mācību programmu 2014.–2018. gadam, kas papildina pētniecības un inovācijas pamatprogrammu "Apvārsnis 2020" (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L 347) (turpmāk – EURATOM programma);
2.4. Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 9. jūlija Lēmumam Nr. 862/2010/ES par Savienības dalību kopīgā Baltijas jūras pētniecības un attīstības programmā (BONUS), ko īsteno vairākas dalībvalstis (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2010. gada 30. septembris, Nr. L 256);
2.5. Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Lēmumam Nr. 556/2014/ES par Savienības dalību otrajā Eiropas un jaunattīstības valstu klīnisko pārbaužu partnerības programmā (EDCTP 2), ko kopīgi īsteno vairākas dalībvalstis (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 7. jūnijs, Nr. L 169);
2.6. Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Lēmumam Nr. 554/2014/ES par Savienības dalību Aktīvas dzīves un interaktīvas automatizētās dzīvesvides pētniecības un izstrādes programmā (AAL), ko kopīgi īsteno vairākas dalībvalstis (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 7. jūnijs, Nr. L 169);
2.7. Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Lēmumam Nr. 555/2014/ES par Savienības dalību Eiropas metroloģijas inovācijas un pētniecības programmā (EMPIR), ko kopīgi īsteno vairākas dalībvalstis (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 7. jūnijs, Nr. L 169);
2.8. Eiropas Parlamenta un Padomes 2008. gada 9. jūlija Lēmumam Nr. 743/2008/EK par Kopienas dalību vairāku dalībvalstu īstenošanā pētniecības un attīstības programmā (EUROSTARS), kuras mērķis ir atbalstīt pētniecībā un attīstībā iesaistītos mazos un vidējos uzņēmumus (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2008. gada 7. augusts, Nr. L 201);
2.9. Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 15. maija Lēmumam Nr. 553/2014/ES par Savienības dalību vairāku dalībvalstu īstenotā pētniecības un attīstības programmā (EUROSTARS 2), kuras mērķis ir atbalstīt pētniecībā un attīstībā iesaistītus mazos un vidējos uzņēmumus (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 7. jūnijs, Nr. L 169);
2.10. Padomes 2007. gada 20. decembra Regulai (EK) Nr. 74/2008, ar ko izveido ARTEMIS kopuzņēmumu, lai īstenotu kopīgu tehnoloģiju ierosmi ieguldīto datorsistēmu jomā (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2008. gada 4. februāris, Nr. L 30), un Padomes 2014. gada 6. maija Regulai (ES) Nr. 561/2014, ar ko izveido kopuzņēmumu ECSEL (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 7. jūnijs, Nr. L 169);
2.11. Padomes 2007. gada 20. decembra Regulai (EK) Nr. 73/2008, ar ko izveido kopuzņēmumu novatorisku zāļu jomā (IMI) uzsāktās ierosmes īstenošanai (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2008. gada 4. februāris, Nr. L 30), un Padomes 2014. gada 6. maija Regulai Nr. 557/2014, ar ko izveido kopuzņēmumu "2. ierosme inovatīvu zāļu jomā" (IMI 2) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 7. jūnijs, Nr. L 169);
2.12. Padomes 2014. gada 6. maija Regulai Nr. 558/2014, ar ko izveido kopuzņēmumu "Clean Sky 2" (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 7. jūnijs, Nr. L 169);
2.13. Padomes 2014. gada 6. maija Regulai Nr. 559/2014, ar ko izveido kopuzņēmumu "Kurināmā elementi un ūdeņradis 2" (FCH 2) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 7. jūnijs, Nr. L 169);
2.14. Padomes 2014. gada 16. jūnija regulai (ES) Nr. 642/2014, ar ko izveido kopuzņēmumu "Shift2Rail" (S2R) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 17. jūnijs, Nr. L 177);
2.15. Padomes 2014. gada 6. maija Regulai Nr. 560/2014, ar ko izveido biorūpniecības kopuzņēmumu (BBI) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 7. jūnijs, Nr. L 169);
2.16. Padomes 2014. gada 16. jūnija Regulai Nr. 721/2014, ar kuru Regulu (EK) Nr. 219/2007, ar ko izveido Kopuzņēmumu, lai izstrādātu jaunas paaudzes Eiropas gaisa satiksmes pārvaldības sistēmu (SESAR), groza attiecībā uz Kopuzņēmuma darbības termiņa pagarināšanu līdz 2024. gadam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 1. jūlijs, Nr. L 192);
2.17. COST (Cooperation Europeenne dans le Domaine de la Recherche Scientifique et Technique) dokumentam Nr. 133/14 "COST Action Proposal Submission, Evaluation, Selection and Approval", kas apstiprināts 2014. gada 9. decembra COST Vecāko amatpersonu komitejā;
2.18. Padomes 2009. gada 25. jūnija Regulai (EK) Nr. 723/2009 par Kopienas tiesisko regulējumu, ko piemēro Eiropas pētniecības infrastruktūras konsorcijam (turpmāk – ERIC konsorcijs) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2009. gada 8. augusts, Nr. L 206);
2.19. Eiropas Padomes 2007. gada 27. marta Lēmumam Nr. 2007/198/Euroatom, ar ko izveido Eiropas Kopuzņēmumu ITER (International Thermonuclear Experimental Reactor) un kodolsintēzes enerģētikas attīstības vajadzībām (Fusion for Energy) (turpmāk – F4E kopuzņēmums) un piešķir tam priekšrocības (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2007. gada 30. marts, Nr. L 90), un Padomes 2013. gada 13. decembra Lēmumam Nr. 2013/791/Euratom, ar kuru groza Lēmumu 2007/198/Euratom, ar ko izveido Eiropas Kopuzņēmumu ITER un kodolsintēzes enerģētikas attīstības vajadzībām (F4E) un piešķir tam priekšrocības (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 21. decembris, Nr. L 349);
2.20. Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 11. decembra Lēmumam Nr. 1312/2013/ES par Eiropas inovāciju un tehnoloģiju institūta (EIT) stratēģisko inovāciju programmu: EIT ieguldījums inovācijas veicināšanā Eiropā (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L 347).
3. Noteikumos lietoti šādi termini:
3.1. pētniecības organizācija – Latvijas Republikas Zinātnisko institūciju reģistrā (turpmāk – zinātnisko institūciju reģistrs) reģistrēta zinātniskā institūcija (turpmāk – zinātniskā institūcija), kura atbilst Eiropas Komisijas 2014. gada 14. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 26. jūnijs, Nr. L 187/1), ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – regula Nr. 651/2014), 2. panta 83. punktā noteiktajai definīcijai;
3.2. uzņēmums – saimnieciskās darbības subjekts, kas atbilst regulas Nr. 651/2014 I pielikuma 1. pantā noteiktajai definīcijai. Saņemot valsts atbalstu, pētniecības organizāciju neatkarīgi no tās juridiskā statusa pielīdzina uzņēmumam, ja tās publiskais finansējums atbilst visiem Līguma par Eiropas Savienības darbību (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2010. gada 30. marts, Nr. C 83/47) 107. panta 1. punktā minētajiem nosacījumiem;
3.3. saimnieciska darbība – jebkura darbība, kas ietver preču vai pakalpojumu piedāvāšanu tirgū (tajā skaitā pētniecības infrastruktūras iznomāšanu), kā arī komersantu uzdevumā īstenotie pētījumu pakalpojumi vai līgumpētījumi;
3.4. ar saimniecisku darbību nesaistīts projekts – projekts, kura ietvaros pētniecības organizācija īsteno darbības, kurām nav saimnieciska rakstura, vai ierobežotas jomas darbības;
3.5. ar saimniecisku darbību saistīts projekts – projekts, kas atbilst vienam vai vairākiem šādiem kritērijiem:
3.5.1. projektu īsteno zinātniskā institūcija, kas neatbilst pētniecības organizācijas definīcijai;
3.5.2. projekta ietvaros īsteno darbības, kurām ir saimniecisks raksturs;
3.6. darbība, kurai nav saimnieciska rakstura, – pētniecības organizācijas pamatdarbība, kura neietilpst Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā noteiktajā darbības jomā un kuras izpausmes veidi ir šādi:
3.6.1. izglītības pasākumi, lai panāktu personāla skaita un kvalifikācijas pieaugumu;
3.6.2. neatkarīga pētniecība un izstrāde, lai iegūtu vairāk zināšanu un labāku izpratni, tostarp kopīga pētniecība un izstrāde, pētniecības organizācijai iesaistoties efektīvā sadarbībā;
3.6.3. pētniecības rezultātu izplatīšana, piemēram, izmantojot mācību procesu, brīvas piekļuves datubāzes, atklātās publikācijas vai atklātā pirmkoda programmatūru;
3.6.4. zināšanu pārneses darbības, ja visa peļņa no šādas darbības tiek reinvestēta pētniecības organizācijas pamatdarbībās;
3.7. atbalsta pretendents – uzņēmums vai pētniecības organizācija;
3.8. atbalsts – valsts budžeta finansējums projektam valsts līdzfinansējuma un valsts atbalsta veidā;
3.9. valsts līdzfinansējums – atbalsts ar saimniecisku darbību nesaistītam projektam;
3.10. ierobežotas jomas darbība – pētniecības organizāciju saimnieciskā pamatdarbība vai pētniecības infrastruktūra, kura atbilst šādiem kritērijiem:
3.10.1. tā ir tieši saistīta ar pētniecības organizācijas darbību vai pētniecības infrastruktūru un tās izmantošanu jomā, kurai nav saimnieciska rakstura;
3.10.2. tai tiek patērēti tādi paši resursi (piemēram, materiāli, aprīkojums, darbaspēks un pamatkapitāls) kā ar saimniecisku darbību nesaistītām pamatdarbībām;
3.10.3. tai katru gadu piešķirtais finansējums nepārsniedz 20 procentus no kopējā pētniecības infrastruktūras gada finansējuma;
3.11. valsts atbalsts – atbalsts ar saimniecisko darbību saistītam projektam, kas atbilst Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. panta 1. punktā noteiktajam;
3.12. projekta pētniecības kategorijas (turpmāk – pētniecības kategorijas), ja paredzēts valsts atbalsts, – fundamentālie pētījumi, rūpnieciskie pētījumi, eksperimentālā izstrāde atbilstoši regulas Nr. 651/2014 2. panta 84., 85. un 86. punktā noteiktajai definīcijai. Pētniecības kategorijas, ja paredzēts valsts līdzfinansējums, – fundamentālie pētījumi, rūpnieciskie pētījumi, eksperimentālā izstrāde atbilstoši Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) publicētajā zinātnes statistikas metodoloģijas krājumā Frascati Manual sniegtajai definīcijai;
3.13. efektīva sadarbība – sadarbība, kas atbilst regulas Nr. 651/2014 2. panta 90. punktā noteiktajai definīcijai;
3.14. sīkais (mikro), mazais un vidējais uzņēmums – uzņēmums, kas atbilst regulas Nr. 651/2014 I pielikumā noteiktajai definīcijai;
3.15. lielais uzņēmums – uzņēmums, kas atbilst regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punktā noteiktajai definīcijai;
3.16. godīga konkurence – konkurence, kas atbilst regulas Nr. 651/2014 2. panta 89. punktā noteiktajai definīcijai;
3.17. zināšanu pārnese – process, kura mērķis ir iegūt, apkopot un izplatīt skaidras un vārdos neizteiktas zināšanas, tostarp prasmes un kompetenci gan saimnieciskās darbībās, gan ar tām nesaistītās darbībās, piemēram, pētniecības sadarbībā, konsultācijās, licencēšanā, jaunu uzņēmumu veidošanā, publikācijās un pētnieku un citu šajās darbībās iesaistīto darbinieku mobilitātē. Papildus zinātnes un tehnikas atziņām tā ietver citu veidu zināšanas (piemēram, zināšanas par to, kā lietot standartus un noteikumus, kuros tie iekļauti, par darbības vides apstākļiem), organizatoriskās inovācijas metodes, kā arī to zināšanu pārvaldību, kas saistītas ar nemateriālo aktīvu noteikšanu, iegūšanu, aizsardzību, aizstāvību un izmantošanu;
3.18. pētniecības infrastruktūra – iekārtas, resursi un saistītie pakalpojumi, ko zinātnieki izmanto, lai veiktu pētniecību attiecīgajās jomās, un tā ietver zinātniskās iekārtas vai instrumentu komplektus, uz zināšanām balstītus resursus, piemēram, kolekcijas, arhīvus vai strukturētu zinātnisku informāciju, informācijas un komunikāciju tehnoloģijas infrastruktūru, piemēram, GRID tipa tīmekli, datortehniku, programmatūru un sakaru tehniku, vai ikvienu citu unikāla rakstura līdzekli, kurš ir būtisks pētniecības veikšanai. Šāda infrastruktūra var būt izvietota vienkopus vai izkliedēti (organizēts resursu tīkls);
3.19. projekta īstenotājs – uzņēmums vai pētniecības organizācija, kam atbilstoši šiem noteikumiem ir piešķirts atbalsts.
II. Atbalstāmie projekti un prasības atbalsta pretendentiem
4. Valsts atbalstu atbilstoši regulas Nr. 651/2014 25. un 28. pantam un valsts līdzfinansējumu nodrošina:
4.1. 7. pamatprogrammas kopīgajiem projektiem, izcilības tīkla projektiem un pētniecības projektiem konkrētām grupām;
4.2. pamatprogrammas "Apvārsnis 2020" projektiem, tajā skaitā inovācijas projektiem;
4.3. 7. pamatprogrammas un pamatprogrammas "Apvārsnis 2020" ietvaros atbilstoši Līguma par Eiropas Savienības darbību 185. pantam vairāku dalībvalstu izveidoto kopīgās pētniecības un inovāciju programmu (turpmāk – kopīgās programmas) projektiem;
4.4. 7. pamatprogrammas un pamatprogrammas "Apvārsnis 2020" ietvaros atbilstoši Līguma par Eiropas Savienības darbību 187. pantam izveidoto publiskās un privātās partnerības kopuzņēmumu (turpmāk – kopuzņēmumi) projektiem;
4.5. F4E kopuzņēmumu projektiem;
4.6. EURATOM programmas projektiem;
4.7. COST aktivitātēm;
4.8. 7. pamatprogrammas ERA-NET, ERA-NET Plus aktivitātēm un pamatprogrammas "Apvārsnis 2020" ERA-NET COFUND aktivitātēm (turpmāk – ERA-NET aktivitātes);
4.9. lai segtu Latvijas dalības maksu ERIC konsorcijā un šī konsorcija ietvaros veikto pētījumu, tajā skaitā 7. posma pētījuma ESS (European Social Survey), izmaksas;
4.10. lai segtu Latvijas dalības maksu Eiropas akadēmiskā tīkla GEANT (Gigabit European Academic Network) (turpmāk – GEANT) asociācijā, konsorcijā, GEANT projektos, tajā skaitā lai segtu Latvijas gada pieslēguma maksu GEANT kanālam un GEANT internetam (World Service Commodity).
5. Atbalstu piešķir:
5.1. dotāciju veidā no Izglītības un zinātnes ministrijas valsts budžeta programmas 70.00.00 "Citu Eiropas Savienības politiku instrumentu projektu un pasākumu īstenošana" apakšprogrammas 70.06.00 "Dalība Eiropas Savienības pētniecības un tehnoloģiju attīstības programmās" kārtējam gadam valsts budžetā šim mērķim pieejamo resursu ietvaros. Ja projektam nepieciešamais atbalsts pārsniedz minētajā budžeta apakšprogrammā kārtējā gadā plānoto finansējumu, atbalstu nodrošina atbilstoši normatīvajam regulējumam par 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmā "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" plānoto līdzekļu pārdales kārtību;
5.2. ievērojot, ka maksimāli pieļaujamais atbalsta apmērs vienam projektam nepārsniedz vienu miljonu euro gadā, izņemot šo noteikumu 17. punktā minēto atbalsta apmēru dalības nodrošināšanai COST aktivitātē gada ietvaros.
6. Atbalsta pretendentam:
6.1. ir tiesības pretendēt uz atbalsta saņemšanu atbilstoši šiem noteikumiem, ja, ievērojot šo noteikumu 14. punktu, tam ir noslēgts līgums par projekta īstenošanu ar Eiropas Komisiju, Latvijas Zinātņu akadēmiju (turpmāk – akadēmija) vai Valsts izglītības attīstības aģentūru (turpmāk – aģentūra) un aģentūrā ir iesniegts:
6.1.1. atbalsta pretendenta pieteikums par atbalsta piešķiršanu projekta īstenošanai (turpmāk – pieteikums);
6.1.2. atbalsta pretendenta iesniegums par atbalsta piešķiršanu (turpmāk – iesniegums), kā arī starp atbalsta pretendentu un akadēmiju, kas izpilda nacionālās finansēšanas institūcijas funkcijas, ir noslēgts līgums par projekta īstenošanu un publiskā finansējuma piešķiršanu;
6.2. valsts atbalstu nepiešķir, ja atbilstoši regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktam ir uzsākta projekta īstenošana, pirms aģentūrā ir iesniegts pieteikums vai iesniegums.
7. Atbalsta pretendentam ir noteiktas šādas prasības:
7.1. tas ir tieši atbildīgs par projekta sagatavošanu un izpildi;
7.2. tam ir pieejami stabili un pietiekami finanšu līdzekļi, atbilstošs pētnieciskais un tehniskais personāls (laboranti un tehniķi), kā arī projekta īstenošanai nepieciešamais materiāltehniskais nodrošinājums;
7.3. uz atbalsta pretendentu neattiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums atbilstoši regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktam, ja viņš pretendē uz valsts atbalstu;
7.4. tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu;
7.5. tam nav ar tiesas nolēmumu pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas nolēmumu netiek īstenots tiesiskās vai ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, nav uzsākta bankrota procedūra, nav piemērota sanācija vai mierizlīgums, kā arī tā saimnieciskā darbība nav izbeigta;
7.6. tas nav sodīts par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 189.2 panta trešajā daļā minēto administratīvo pārkāpumu vai tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi par Krimināllikuma 280. panta otrajā daļā minētā noziedzīgā nodarījuma izdarīšanu;
7.7. ja tiek saņemts valsts atbalsts, tas nav grūtībās nonācis uzņēmums atbilstoši regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktam;
7.8. tas nav saņēmis vai neplāno saņemt par tām pašām projekta attiecināmajām izmaksām finansējumu no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem vai citiem finanšu resursiem, kuri nav Latvijas institūciju tiešā vai netiešā kontrolē;
7.9. tam projekta ietvaros plānotās izmaksas par darbībām projektā nepārklājas ar darbībām, kuras finansē citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu ārvalstu finanšu instrumentu ietvaros;
7.10. tas šo noteikumu ietvaros piešķirto atbalstu attiecībā uz tām pašām darbībām un projekta attiecināmajām izmaksām nesummē ar de minimis atbalstu;
7.11. vienas un tās pašas izmaksas un darbības projekta ietvaros nav finansētas no nacionālā finansējuma;
7.12. ja atbalsta pretendents ir uzņēmums, tas ir iesniedzis finanšu pārskatus par diviem pēdējiem noslēgtajiem saimnieciskajiem gadiem;
7.13. ja atbalsta pretendents ir pētniecības organizācija, tā atbilstoši zinātnisko darbību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem ir iesniegusi Izglītības un zinātnes ministrijā publiskos pārskatus par pēdējiem diviem noslēgtajiem pārskata gadiem. Ja pētniecības organizācija ir dibināta mazāk nekā pirms diviem gadiem, tā iesniedz publisko pārskatu par noslēgto pārskata gadu, ievērojot zinātniskās institūcijas reģistrācijas datumu zinātnisko institūciju reģistrā;
7.14. ja pretendē uz valsts atbalstu, tas sniedz informāciju par atbalsta stimulējošo ietekmi atbilstoši regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktam, ja attiecināms;
7.15. ja atbalsta pretendents ir pētniecības organizācija, saņemot valsts atbalstu, tā nodala saimniecisku darbību no darbības, kurai nav saimnieciska rakstura, un šo darbību izmaksas, finansējumu un ieņēmumus (ja attiecināms) tā, lai efektīvi novērstu saimnieciskās darbības šķērssubsidēšanu, ievērojot normatīvo regulējumu par kārtību, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Savienības, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā.
8. Atbalsta intensitāti atbalsta pretendentam piemēro šādi:
8.1. piešķirot valsts līdzfinansējumu, – 100 procentu apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām;
8.2. ja tiek piešķirts valsts atbalsts, ievērojot regulas Nr. 651/2014 25. panta 5. punktu:
8.2.1. fundamentāliem pētījumiem – nepārsniedzot 100 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām;
8.2.2. rūpnieciskiem pētījumiem – nepārsniedzot 50 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām;
8.2.3. eksperimentālai izstrādei (tajā skaitā prototipu izgatavošanai) – nepārsniedzot 25 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām;
8.3. ja tiek piešķirts valsts atbalsts, ievērojot regulas Nr. 651/2014 28. panta 3. punktu, sīkā (mikro), mazā vai vidējā uzņēmuma inovācijas atbalsta attiecināmās izmaksas saistībā ar patentu vai citu rūpnieciskā īpašuma tiesību iegūšanu, apstiprināšanu un aizstāvēšanu nepārsniedz 50 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām.
9. Šo noteikumu 8.2.2. un 8.2.3. apakšpunktā minētajiem rūpnieciskajiem pētījumiem un eksperimentālai izstrādei atbilstoši regulas Nr. 651/2014 25. panta 6. punktam noteikto valsts atbalsta intensitāti var palielināt, ņemot vērā nosacījumu, ka maksimālā atbalsta intensitāte vienam atbalsta pretendentam nepārsniedz 80 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām:
9.1. 10 procentu apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām, ja atbalstu piešķir atbalsta pretendentam, kas ir vidējais uzņēmums;
9.2. 20 procentu apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām, ja atbalstu piešķir atbalsta pretendentam, kas ir mazais (mikro) uzņēmums;
9.3. 15 procentu apmērā no projekta attiecināmajām izmaksām papildus šo noteikumu 9.1. vai 9.2. apakšpunktā norādītajam apmēram, ja:
9.3.1. projekts paredz efektīvu sadarbību vienā no šādiem gadījumiem:
9.3.1.1. starp uzņēmumiem, no kuriem vismaz viens ir sīkais (mikro), mazais vai vidējais uzņēmums, vai projektu īsteno vismaz divās valstīs un neviens atsevišķs uzņēmums nesedz vairāk kā 70 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām;
9.3.1.2. starp uzņēmumu un vienu vai vairākām pētniecības organizācijām, kuras sedz vismaz 10 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām un kurām ir tiesības publicēt projektā veikto pētījumu rezultātus;
9.3.2. projekta rezultātus izplata tehniskajās un zinātniskajās konferencēs vai publicē zinātnes vai tehnikas izdevumos, publiski pieejamās datubāzēs vai atvērtā pirmkoda programmatūras veidā.
10. Valsts atbalstu šo noteikumu ietvaros nepiešķir, ja iestājas kāds no regulas Nr. 651/2014 1. panta 5. punktā noteiktajiem gadījumiem vai regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunktā minētajiem nosacījumiem.
11. Atbalsta pretendents iesniedz aģentūrā:
11.1. pieteikumu atbalsta līguma noslēgšanai, ievērojot šo noteikumu 12.1.1. apakšpunktu;
11.2. iesniegumu, ievērojot šo noteikumu 12.1.3. apakšpunktu, ja starp atbalsta pretendentu un akadēmiju, kas izpilda nacionālās finansēšanas institūcijas funkcijas, ir noslēgts līgums par projekta īstenošanu un publiskā finansējuma piešķiršanu.
12. Aģentūra:
12.1. izstrādā un pēc saskaņošanas ar Izglītības un zinātnes ministriju un apstiprināšanas projektu vērtēšanas komisijā (turpmāk – komisija), izņemot šo noteikumu 4.7. un 4.8. apakšpunktā minētās aktivitātes, 15 darbdienu laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas publicē savā tīmekļa vietnē:
12.1.1. pieteikuma veidlapu, tās aizpildīšanas nosacījumus, atbilstoši šo noteikumu prasībām pievienojamo dokumentāciju, kā arī pieteikuma iesniegšanas kārtību un termiņus;
12.1.2. pieteikuma un iesnieguma vērtēšanas kārtību;
12.1.3. iesnieguma veidlapu, tās aizpildīšanas nosacījumus, atbilstoši šo noteikumu prasībām pievienojamo dokumentāciju, kā arī iesnieguma iesniegšanas kārtību un termiņus, ja starp atbalsta pretendentu un akadēmiju, kas izpilda nacionālās finansēšanas institūcijas funkcijas, ir noslēgts līgums par projekta īstenošanu un publiskā finansējuma piešķiršanu;
12.1.4. veidlapu līgumam par atbalsta piešķiršanu projekta īstenošanai (turpmāk – atbalsta līgums), veidlapas aizpildīšanas nosacījumus, kā arī atbalsta līguma noslēgšanas kārtību un termiņu;
12.2. reģistrē pieteikumus;
12.3. piešķir atbalstu, pamatojoties uz komisijas lēmumu, ja starp atbalsta pretendentu un akadēmiju, kas izpilda nacionālās finansēšanas institūcijas funkcijas, ir noslēgts līgums par projekta īstenošanu un publiskā finansējuma piešķiršanu;
12.4. slēdz atbalsta līgumu ar atbalsta pretendentu;
12.5. sagatavo un sniedz Izglītības un zinātnes ministrijai:
12.5.1. informāciju par valsts budžeta līdzekļu plānošanu projekta īstenošanai;
12.5.2. valsts budžeta līdzekļu pieprasījuma prognozi nākamajam gadam;
12.5.3. informāciju par atbalsta apguves gaitu, pamatojoties uz rakstisku pieprasījumu;
12.6. izskata un pēc saskaņošanas ar komisiju apstiprina atbalsta līguma grozījumus;
12.7. pamatojoties uz šo noteikumu 19.8. apakšpunktā minēto lēmumu, atgūst neatbilstoši veiktos izdevumus;
12.8. sniedz informāciju un konsultācijas projekta īstenotājam par atbalsta apguves jautājumiem;
12.9. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar projektu īstenošanu atbilstoši šiem noteikumiem;
12.10. nodrošina valsts atbalsta uzskaiti un informācijas glabāšanu 10 gadus atbilstoši regulas Nr. 651/2014 12. pantam, tādējādi veicot valsts atbalsta uzraudzību;
12.11. pārbauda valsts atbalsta stimulējošo ietekmi atbilstoši regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punkta nosacījumiem;
12.12. publicē savā tīmekļa vietnē informāciju par valsts atbalsta piešķiršanu atbilstoši regulas Nr. 651/2014 9. panta 1., 2. un 4. punktam, ievērojot regulas Nr. 651/2014 II un III pielikumā noteiktās prasības;
12.13. nodrošina regulas Nr. 651/2014 4. panta 1. punkta "i" apakšpunktā minētās paziņošanas robežvērtības nosacījumu izpildes ievērošanu katra projekta ietvaros, par kuru noslēgts atbalsta līgums;
12.14. pieprasa no projekta īstenotāja informāciju par projekta īstenošanas gaitu un sasniegto rezultātu atbilstību plānotajiem rezultātiem;
12.15. veic komisijas sekretariāta funkcijas;
12.16. elektroniski no Iekšlietu ministrijas Informācijas centra (Sodu reģistra) iegūst informāciju par atbalsta pretendenta atbilstību šo noteikumu 7.6. apakšpunktā minētajām prasībām.
13. Projekta attiecināmās izmaksas šo noteikumu 4.1., 4.2., 4.3., 4.4., 4.5., 4.6. un 4.8. apakšpunktā minētajā projektā, ievērojot pētniecības kategoriju, ir šādas:
13.1. pētniecības un attīstības projekta tiešās izmaksas:
13.1.1. projekta izpildē nodarbinātā personāla (zinātnieki, vadošie pētnieki, pētnieki, zinātniskie asistenti, zinātnes tehniskais personāls, zinātni apkalpojošais personāls) (turpmāk – personāls) atlīdzības likmes, ciktāl personāls ir nodarbināts projektā, neskaitot darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja projekta aktivitāšu īstenošanā iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskā darbībā gūtā ienākuma nodokļa maksātāja. Projekta izpildē nodarbinātajam personālam, kas izpilda projekta zinātniskā vadītāja, projekta galvenā izpildītāja un projekta izpildītāja pienākumus, ir noteiktas šādas atlīdzības likmes:
13.1.1.1. projekta zinātniskajam vadītājam (darbinieks, kurš plāno un vada projektu, apakšprojektu vai atbalsta pretendenta projekta daļu, nodrošina tā īstenošanu un atbild par tā izpildi kopumā) – līdz 20,00 euro stundā;
13.1.1.2. projekta galvenajam izpildītājam (darbinieks, kurš ir iesaistīts projekta īstenošanā un atbild par nozīmīgu tā daļu izpildi) – līdz 16,00 euro stundā;
13.1.1.3. projekta izpildītājam (darbinieks, kas veic konkrētus uzdevumus projekta izpildē) – līdz 14,00 euro stundā;
13.1.2. personāla komandējumu un darba braucienu izmaksas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi;
13.1.3. zinātniskā aprīkojuma un iekārtu (pamatlīdzekļi) izmaksas, ciktāl un cik ilgi tos izmanto projekta īstenošanai. Ja šo aprīkojumu un iekārtu lietošanas laiks projektā neaptver visu amortizācijas periodu, par attiecināmām uzskata tikai tās amortizācijas izmaksas, kas aptver laikposmu, kad aprīkojums un iekārtas izmantotas projektā, un kas ir aprēķinātas saskaņā ar labu grāmatvedības praksi;
13.1.4. ēku un zemes izmaksas, ciktāl un cik ilgi tās izmanto projekta īstenošanai atbilstoši to izmantošanas intensitātei projektā. Attiecībā uz ēkām par attiecināmām izmaksām uzskatāmas tikai tās amortizācijas izmaksas, kas atbilst projekta ilgumam un ir aprēķinātas saskaņā ar vispārpieņemtiem grāmatvedības principiem. Attiecībā uz zemi par attiecināmām uzskatāmas komerciālās nodošanas izmaksas vai faktiski veikto kapitālieguldījumu izmaksas;
13.1.5. izmaksas par līgumpētījumiem, zināšanām un patentiem, kas iegādāti vai kuru licences saņemtas no ārējiem avotiem godīgas konkurences apstākļos, kā arī izmaksas par konsultantu pakalpojumiem un līdzvērtīgiem pakalpojumiem, kas izmantoti vienīgi projekta mērķu sasniegšanai. Šīs izmaksas nedrīkst pārsniegt 25 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
13.1.6. maksa par inventāru, instrumentiem un materiāliem (piemēram, ķimikālijām, laboratorijas traukiem, medikamentiem), ciktāl un cik ilgi tos izmanto projektā, kā arī to iegādes un piegādes izmaksas, kas ir uzskaitītas saskaņā ar grāmatvedības uzskaiti reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem un ir tieši attiecināmas uz projekta īstenošanu;
13.2. sīkā (mikro), mazā vai vidējā uzņēmuma inovācijas atbalsta attiecināmās izmaksas saistībā ar patentu vai citu rūpnieciskā īpašuma tiesību iegūšanu, apstiprināšanu un aizstāvēšanu, ievērojot regulas Nr. 651/2014 28. panta 2. punkta "a" apakšpunktu, ir:
13.2.1. visas izmaksas pirms tiesību piešķiršanas pirmajā jurisdikcijā, ieskaitot tādas izmaksas, kas attiecas uz pieteikumu sagatavošanu, reģistrāciju un izskatīšanu, kā arī tādas izmaksas, kas radušās, atjaunojot pieteikumu, pirms tika piešķirtas tiesības;
13.2.2. tulkošanas izmaksas un citas izmaksas, kas radās, lai varētu saņemt tiesības vai to apstiprinājumu citā jurisdikcijā;
13.2.3. izmaksas, kas radās, aizstāvot tiesības pieteikuma oficiālas izskatīšanas un iespējamas apelācijas laikā, pat ja šīs izmaksas rodas pēc tam, kad tiek piešķirtas tiesības;
13.3. pētniecības un attīstības projekta netiešās izmaksas, kas ir tiešā saistībā ar projektu, nepārsniedz 25 procentus no projekta tiešo izmaksu summas, kurā nav ieskaitītas ārpakalpojumu izmaksas:
13.3.1. komunālie maksājumi atbilstoši noteiktajiem tarifiem un normatīvajam regulējumam;
13.3.2. sakaru pakalpojumi;
13.3.3. biroja izdevumi;
13.3.4. kopējās lietošanas iekārtu uzturēšanas, apkopes un remontdarbu izmaksas;
13.3.5. telpu, tajā skaitā koplietošanas telpu, uzturēšanas izmaksas un remonts;
13.3.6. saimniecības materiāli;
13.3.7. transporta izdevumi;
13.3.8. citas netiešās izmaksas;
13.4. pētniecības un attīstības projekta ārējā audita izmaksas.
III. Atbalsts dalībai programmu un kopuzņēmumu projektos
14. Aģentūra, ievērojot komisijas lēmumu, piešķir valsts atbalstu atbilstoši regulas Nr. 651/2014 25. pantam attiecībā uz patentu iegūšanu vai citu rūpnieciskā īpašuma tiesību iegūšanu, apstiprināšanu un aizstāvēšanu, ņemot vērā regulas Nr. 651/2014 28. panta 2. punkta "a" apakšpunktu, un valsts līdzfinansējumu šo noteikumu 4.1., 4.2., 4.3., 4.4., 4.5., 4.6., 4.7. un 4.8. apakšpunktā minētajiem projektiem un projektu īstenotājiem:
14.1. ja attiecīgā projektu konkursa ietvaros projekts ir sasniedzis nepieciešamo novērtējumu atbalsta saņemšanai, ko apliecina viens no šādiem dokumentiem:
14.1.1. kopīgās programmas, kopuzņēmuma, tajā skaitā F4E kopuzņēmuma vai EURATOM programmas lēmējinstitūcijas, paziņojums (lēmums);
14.1.2. atbalsta pretendenta un Eiropas Komisijas noslēgts līgums par projekta īstenošanu, ja atbilstoši šo noteikumu 19.1. un 19.2. apakšpunktam ir noteikts nacionālais finansējums, nodrošinot publisku finansējumu projekta īstenošanai;
14.1.3. atbalsta pretendenta un akadēmijas vai aģentūras noslēgts līgums par projekta īstenošanu un publiskā finansējuma piešķiršanu, ja akadēmija vai aģentūra izpilda nacionālās finansēšanas institūcijas funkcijas;
14.2. ja atbalsta pretendenti, kuriem šā panta ietvaros paredz piešķirt valsts atbalstu, tiek vērtēti atbilstoši šo noteikumu II nodaļas prasībām, ievērojot šo noteikumu 12.1.2. apakšpunktu.
IV. Atbalsts dalībai COST aktivitātes un ERA-NET aktivitātes projektos
15. Aģentūra piešķir valsts līdzfinansējumu dalības nodrošināšanai tajā COST aktivitātē, par kuras īstenošanu ir noslēgts saprašanās memorands un ir nominēti Latvijas pārstāvji COST aktivitātes vadības komitejā.
16. Valsts līdzfinansējuma saņemšanai COST aktivitātes vadības komitejas pārstāvis aģentūrā iesniedz:
16.1. iesniegumu atbalsta saņemšanai COST aktivitātei (1. pielikums);
16.2. COST aktivitātei nepieciešamā finansējuma aprēķinu gadam (2. pielikums).
17. Lai nodrošinātu dalību COST aktivitātē, aģentūra piešķir valsts līdzfinansējumu atbilstoši šo noteikumu 1. un 2. pielikumam, bet ne vairāk kā 2 200 euro gadā (izņemot izmaksas, kas saistītas ar COST aktivitātes ietvaros plānoto starptautisko pasākumu organizēšanu Latvijā un to norisi) šādu izdevumu segšanai:
17.1. dalībai COST aktivitātes vadības komitejas sanāksmēs tiem speciālistiem, kuri nav apstiprināti kā Latvijas pārstāvji aktivitātes vadības komitejā;
17.2. dalībai COST aktivitātes darba grupu sēdēs;
17.3. dalībai COST aktivitātes ietvaros organizētajos pasākumos (konferencēs, semināros un apmācības pasākumos);
17.4. COST aktivitātes koordinatora funkciju izpildei, līdzfinansējot šīs aktivitātes administrēšanas izdevumus.
18. Aģentūra piešķir valsts līdzfinansējumu ERA-NET aktivitātes ietvaros atbalstītam projektam, ja:
18.1. tas iesniegts ERA-NET aktivitātes ietvaros atvērtā projektu konkursā, izvērtēts un saņēmis attiecīgās ERA-NET aktivitātes konsorcija rekomendāciju ieviešanai;
18.2. par tā īstenošanu visi attiecīgās ERA-NET aktivitātes projekta dalībnieki ir parakstījuši konsorcija (sadarbības) līgumu.
V. Pieteikumu vērtēšana un lēmuma pieņemšana
19. Komisija pieņem lēmumus par:
19.1. kvotu katrai šo noteikumu 4.1., 4.2., 4.3., 4.4., 4.5., 4.6., 4.7. un 4.8. apakšpunktā minētajai pamatprogrammai, kopīgajai programmai, kopuzņēmumam un aktivitātēm;
19.2. valsts budžeta finansējuma apmēru dalībai pamatprogrammas, kopīgās programmas, kopuzņēmuma un ERA–NET aktivitātes atvērtajos projektu konkursos (uzsaukumos);
19.3. par Latvijas dalību COST akcijās un apstiprina Latvijas pārstāvjus darbam COST akcijas vadības komitejās (COST aktivitātes ietvaros);
19.4. atbalstu ERA-NET aktivitātes ietvaros atvērtajos projektu konkursos iesniegto un virssliekšņa zinātniskās kvalitātes novērtējumu saņēmušo projektu Latvijas dalībniekiem un paziņo par to attiecīgā ERA-NET aktivitātes projekta konsorcijam;
19.5. COST aktivitātes ietvaros plānoto starptautisko pasākumu Latvijā organizēšanas un norises izmaksas;
19.6. atbalsta piešķiršanu dalībai COST aktivitātē, ievērojot COST nacionālā koordinatora komisijai sniegto rakstisko atzinumu;
19.7. atteikumu piešķirt atbalstu dalībai COST aktivitātē, ievērojot COST nacionālā koordinatora komisijai sniegto rakstisko atzinumu;
19.8. atbalsta piešķiršanu projektam un atbalsta apmēru, pamatojoties uz atbalsta pretendenta pieteikumu vai iesniegumu;
19.9. atteikumu piešķirt atbalstu projektam;
19.10. neatbilstoši veikto izdevumu atgūšanu, īstenojot projektu atbalsta līguma ietvaros.
20. Komisija darbojas saskaņā ar aģentūras izstrādātu nolikumu. Pirms apstiprināšanas aģentūra nolikumu saskaņo ar Izglītības un zinātnes ministriju. Izglītības un zinātnes ministrs izveido komisiju, kuras sastāvā ir Izglītības un zinātnes ministrijas, Ekonomikas ministrijas un nozaru ministriju, akadēmijas, Latvijas Zinātnes padomes un aģentūras deleģēti pārstāvji. Komisijas sēdēs ar padomdevēja un eksperta tiesībām var uzaicināt arī citu ministriju, kā arī zinātnisko institūciju un uzņēmumus pārstāvošo organizāciju deleģētus pārstāvjus.
21. Komisija šo noteikumu 19.3., 19.4., 19.5., 19.6., 19.7., 19.8., 19.9. un 19.10. apakšpunktā minēto lēmumu pieņem mēneša laikā no pieteikuma saņemšanas dienas aģentūrā. Aģentūra nosūta atbalsta pretendentam attiecīgo komisijas lēmumu piecu darbdienu laikā pēc šī lēmuma pieņemšanas.
22. Atbalsta pretendents mēneša laikā no šo noteikumu 19.3., 19.4., 19.5., 19.6., 19.7., 19.8., 19.9. un 19.10. apakšpunktā minētā lēmuma saņemšanas dienas var apstrīdēt komisijas lēmumu, iesniedzot iesniegumu Izglītības un zinātnes ministrijai Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
VI. Noslēguma jautājums
23. Atzīt par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2012. gada 19. jūnija noteikumus Nr. 414 "Valsts atbalsta nodrošināšanas kārtība dalībai starptautiskās sadarbības programmās pētniecības un tehnoloģiju jomās" (Latvijas Vēstnesis, 2012, 99. nr.; 2013, 199. nr.).
Ministru prezidente Laimdota Straujuma
Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile
1.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 26.maija
noteikumiem Nr.259
Iesniegums valsts atbalsta saņemšanai COST programmas akcijai
Valsts izglītības attīstības aģentūrai
Lūdzu piešķirt atbalstu dalībai COST akcijas Nr. | |||
(akcijas nosaukums) |
|||
Akcijas darbība ir apstiprināta no | līdz |
Latvijas pārstāvis COST akcijas vadības komitejā ir | |
(vārds, uzvārds, amats, zinātniskais grāds, institūcija, kurā strādā) |
Atbalsts nepieciešams, lai | |
(norādīt Ministru kabineta 2015. gada 26. maija noteikumu Nr. 259 "Atbalsta piešķiršanas kārtība dalībai starptautiskās sadarbības programmās pētniecības un tehnoloģiju jomā" 17. punktā minēto izdevumu veidu, kuru segšanai pieprasa atbalstu) |
(datums*) |
(vārds, uzvārds) |
(paraksts*) |
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile
2.pielikums
Ministru kabineta
2015.gada 26.maija
noteikumiem Nr.259
Nepieciešamā finansējuma aprēķins gadam
Nr. |
Pozīcija |
Nepieciešamais finansējums |
1. | Komandējumi (norādīt komandējuma mērķi, vietu, dalībnieku skaitu, plānotos izdevumus) | |
1.1. | ceļa izdevumi | |
1.2. | dienas nauda | |
1.3. | viesnīcas izmaksas | |
2. | Materiāltehniskais nodrošinājums (norādīt nosaukumu, daudzumu, vienības cenu, izlietojuma mērķi) | |
2.1. | .. | |
2.2. | .. | |
3. | Citi izdevumi (norādīt izlietojuma mērķi) | |
3.1. | .. | |
3.2. | .. | |
KOPĀ |
Izdevumu aprēķinu sagatavoja
(vārds, uzvārds) |
(paraksts*) |
(datums*) |
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "datums" un "paraksts" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
Izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile