Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 13 Pēdējās nedēļas laikā 5 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr.167
Rīgā 2015.gada 7.aprīlī (prot. Nr.18 24.§)
Noteikumi par darbinieku apliecībām
Izdoti saskaņā ar Darba likuma
40.panta divpadsmito daļu
1. Noteikumi nosaka komercdarbības veidus, kuros darba devējam ir pienākums, noslēdzot darba līgumu, darbiniekam izsniegt darbinieka apliecību, darbinieka apliecībā ietveramo informāciju un šīs apliecības izsniegšanas kārtību.
2. Darba devējam ir pienākums izsniegt darbinieka apliecību darbiniekam, kas nodarbināts:
2.1. mežsaimniecībā un mežizstrādē, ja darbs tiek veikts mežā, izņemot kokmateriālu pārvadājumos nodarbinātos kokvedēju vadītājus;
2.2. būvniecībā, ja darbs tiek veikts būvobjektā.
3. Darba devējs nodrošina darbinieka apliecības izsniegšanu darbiniekam pirms šo noteikumu 2. punktā minēto darbu uzsākšanas.
4. Darbinieka apliecībā iekļauj šādas ziņas:
4.1. darbinieka vārds un uzvārds;
4.2. darbinieka fotogrāfija vai digitālais attēls;
4.3. personas kods (ja nav personas koda, – dzimšanas datums, mēnesis, gads) vai vīzas vai uzturēšanās atļaujas numurs, kas apliecina, ka ārzemniekam piešķirtas tiesības uz nodarbinātību, ja atbilstoši normatīvajiem aktiem šāds ieraksts ir nepieciešams;
4.4. darba līguma noslēgšanas datums un numurs;
4.5. darba devēja nosaukums (firma) un reģistrācijas numurs vai darba devēja vārds, uzvārds un personas kods, ja darba devējs ir fiziska persona;
4.6. darbinieka apliecības izsniegšanas datums;
4.7. cita informācija, kuru darba devējs uzskata par nepieciešamu.
5. Darba devējam vai darba devēja pilnvarotai personai ir pienākums parakstīt darbinieka apliecību.
6. Darba devējs veic izsniegto darbinieku apliecību uzskaiti.
7. Darbiniekam ir pienākums glabāt darbinieka apliecību darba vietā.
8. Darbiniekam nekavējoties jāziņo darba devējam, ja darbinieka apliecība:
8.1. nozaudēta vai prettiesiski atņemta;
8.2. kļuvusi lietošanai nederīga vai ir mainījušies personas dati. Šādā gadījumā darbinieka apliecība jānodod darba devējam.
9. Darba devējs pēc šo noteikumu 8. punktā minētās informācijas saņemšanas nekavējoties reģistrē faktu, ka darbinieka apliecība nozaudēta, prettiesiski atņemta, kļuvusi lietošanai nederīga vai ir mainījušies personas dati, un šo informāciju glabā līdz jaunas darbinieka apliecības izgatavošanai. Darba devējam ir pienākums nekavējoties, bet ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc minēto faktu reģistrācijas izgatavot un izsniegt darbiniekam jaunu darbinieka apliecību.
10. Darbinieku apliecības, kas izsniegtas līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir derīgas un izmantojamas arī pēc šo noteikumu spēkā stāšanās.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma
Labklājības ministrs Uldis Augulis