• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru prezidents
Oficiālajā izdevumā publicē Ministru prezidenta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru prezidenta 2016. gada 21. jūnija rīkojums Nr. 203 "Par Māra Kaminska pārcelšanu". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 22.06.2016., Nr. 120 https://www.vestnesis.lv/op/2016/120.8

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Nacionālā veselības dienesta rīkojums Nr. 4.1-2/146

Par izmaiņām Kompensējamo zāļu sarakstā

Vēl šajā numurā

22.06.2016., Nr. 120

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru prezidents

Veids: rīkojums

Numurs: 203

Pieņemts: 21.06.2016.

OP numurs: 2016/120.8

2016/120.8
RĪKI

Ministru prezidenta rīkojumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 4 Visi

Ministru prezidenta rīkojums Nr. 203

Rīgā 2016.gada 21.jūnijā

Par Māra Kaminska pārcelšanu

1. Pamatojoties uz Valsts civildienesta likuma 37. panta pirmo, otro un trešo daļu, kā arī ņemot vērā Tieslietu ministrijas viedokli par pārcelšanu, Māra Kaminska atbilstību Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amata aprakstā izvirzītajām prasībām, Valsts ieņēmumu dienesta piekrišanu pārcelšanai un izvērtējot M. Kaminska viedokli par pārcelšanu, pārcelt M. Kaminski no Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvaldes Pirmās izmeklēšanas daļas vadītāja amata Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā ar 2016. gada 22. jūniju uz nenoteiktu laiku turpmāk norādīto lietderības apsvērumu dēļ.

2. Izvērtējot Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvaldes Pirmās izmeklēšanas daļas vadītāja M. Kaminska pārcelšanas lietderību un pamatotību Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā, ir konstatēti šādi fakti un apstākļi:

2.1. Valsts ieņēmumu dienests 2016. gada 27. maija vēstulē Nr. 9.6-5/1874 "Par valsts civildienesta attiecību turpināšanu citā amatā", pamatojoties uz Valsts civildienesta likuma 37. panta trešo daļu, ir informējis M. Kaminski par pārcelšanu Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā un lūdzis M. Kaminska viedokli par izteikto piedāvājumu, tādējādi nodrošinot viņa tiesības izteikt viedokli par pārcelšanu;

2.2. Valsts ieņēmumu dienests 2016. gada 31. maijā ir saņēmis M. Kaminska atbildi, kurā viņš norāda iebildumus pārcelšanas lietderības apsvērumu pamatotībai.

3. Ievērojot Valsts pārvaldes iekārtas likuma 10. pantā noteiktos valsts pārvaldes principus un nodrošinot civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi, lai paaugstinātu M. Kaminska profesionālo pieredzi, paplašinātu zināšanas un attīstītu kompetences, sekmētu amata pienākumu radošu un kvalitatīvu izpildi, kā arī nodotu Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļai viņa profesionālo pieredzi informācijas ieguves, analīzes, apstrādes, sistematizēšanas un normatīvo aktu pārzināšanas jomā un prasmes strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos, noteikt prioritātes un pieņemt lēmumus, ievērojot Valsts civildienesta likuma 22. panta 1. punktā minētās ierēdņu tiesības uz pastāvīgu civildienestu, nevis noteiktu amatu un pamatojoties uz Valsts civildienesta likuma 37. panta pirmo daļu, lai nodrošinātu labu pārvaldību, it sevišķi civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi un sabiedrības uzticību civildienestam, ir tiesisks pamats Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvaldes Pirmās izmeklēšanas daļas vadītāja M. Kaminska pārcelšanai Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā.

M. Kaminskim ir Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amata pienākumu izpildei atbilstoša izglītība (Latvijas Policijas akadēmijā iegūta otrā līmeņa augstākā profesionālā izglītība tiesību zinātnēs, kvalifikācija – jurists), vairāk nekā 23 gadu pieredze valsts pārvaldē, iegūta profesionālā pieredze juridiskajā jomā, prasmes sagatavot juridiskus dokumentus, izskatīt iesniegumus un sagatavot atbildes, sniegt atzinumus par citu institūciju izstrādātajiem dokumentiem, sekot jaunu normatīvo aktu projektu pieņemšanas gaitai un spēkā esošo normatīvo aktu grozījumiem, kā arī iegūta pieredze patstāvīgi pieņemt atbildīgus lēmumus un prasme strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos.

4. Attiecībā uz M. Kaminska pausto viedokli, tiek norādīts, ka:

4.1. par piedāvājumu valsts civildienesta attiecības turpināt Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā M. Kaminskim tika paziņots atbilstoši Paziņošanas likuma 3. pantā noteiktajam ar Valsts ieņēmumu dienesta 2016. gada 27. maija vēstuli Nr. 9.6-5/1874 "Par valsts civildienesta attiecību turpināšanu citā amatā", to kā ierakstītu pasta sūtījumu ar 2016. gada 27. maija pavadvēstuli Nr. 9.6-5/650 "Par dokumentu nosūtīšanu" nosūtot uz M. Kaminska deklarētās dzīvesvietas adresi. Papildus ātrākai informācijas apritei Valsts ieņēmumu dienests par Valsts ieņēmumu dienesta 2016. gada 27. maija vēstuli Nr. 9.6-5/1874 "Par valsts civildienesta attiecību turpināšanu citā amatā" paziņoja, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmu;

4.2. viedokli par pārcelšanu tika lūgts izteikt vienas darbdienas laikā, uzskatot, ka tas ir pietiekams laiks viedokļa sniegšanai, un ievērojot vienlīdzības principu ar pārējiem rotācijai pakļautajiem Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem, kā arī ņemot vērā, ka pēc attiecīga lūguma saņemšanas viedokļa sniegšanas termiņu var pagarināt;

4.3. ikvienam ierēdnim ir ne tikai tiesības, bet arī pienākumi, un viens no galvenajiem ierēdņa pienākumiem ir kalpot valsts un visas sabiedrības interesēm, tādējādi 2016. gada 27. maija vēstulē Nr. 9.6-5/1874 "Par valsts civildienesta attiecību turpināšanu citā amatā" izteiktā amata piedāvājuma pieņemšana vai noraidīšana nevar tikt uzskatīta par civiltiesisku darījumu;

4.4. Valsts ieņēmumu dienesta 2016. gada 27. maija vēstulē Nr. 9.6-5/1874 "Par valsts civildienesta attiecību turpināšanu citā amatā" attiecībā uz viedokļa iesniegšanas vietu tika norādīts vēlamais rakstveida viedokļa iesniegšanas veids, proti, Valsts ieņēmumu dienesta Personālvadības pārvaldē – Rīgā, Talejas ielā 1, 8. stāvā, kā arī tika lūgts ātrākai informācijas apritei izmantot elektroniskās saziņas līdzekļus, norādot konkrētu elektroniskā pasta adresi;

4.5. atbilstoši Valsts civildienesta likuma 20. panta pirmajai daļai ierēdņa amata pienākumi tiek noteikti amata aprakstā. Saskaņā ar Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumu Nr. 1075 "Valsts un pašvaldību institūciju amatu katalogs" 11.2 punktu un Ministru kabineta 2000. gada 5. decembra instrukcijas Nr. 5 "Ierēdņa amata apraksta izstrādāšanas kārtība" 3.5., 3.7. un 3.8. apakšpunktu amata aprakstā norāda ierēdņa amata pienākumus, ierēdņa amata pildīšanai nepieciešamo izglītību un ierēdņa amata pienākumu pildīšanai nepieciešamo profesionālo pieredzi. Saskaņā ar Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amata aprakstu var noteikt aptuveno pienākumu apjomu pēc amata pienākumu procentuālās nozīmības;

4.6. pārceļot M. Kaminski Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā, atbilstoši Valsts civildienesta likuma 37. panta ceturtajā daļā minētajam M. Kaminskim tiks saglabāta iepriekš noteiktā mēnešalga, piemaksa par dienesta pakāpi, piemaksa par personisko darba ieguldījumu un kvalitāti līdz 2016. gada 31. decembrim un sociālās garantijas;

4.7. Valsts ieņēmumu dienests 2016. gada 27. maija vēstulē Nr. 9.6-5/1874 "Par valsts civildienesta attiecību turpināšanu citā amatā" nav norādījis, ka M. Kaminskim, izskatot materiālus Administratīvā procesa likuma ietvaros, iegūtas zināšanas administratīvā procesa jomā, kā arī nav minējis, ka, piedaloties dokumentu sagatavošanā, pieņemot lēmumus, parakstot protokolus un sarakstes dokumentus, iegūtas zināšanas juridisko dokumentu sagatavošanā. Iepriekš minētajā amata piedāvājumā tika norādīts, ka M. Kaminskim ir pieredze iesniegumu, sūdzību, pieprasījumu izskatīšanā un atbilžu sagatavošanā, pamatojoties uz spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī, sniedzot atzinumus par citu institūciju izstrādātajiem dokumentiem, ir iegūta pieredze atzinumu sagatavošanā par tiesību aktu projektiem un zināšanas par normatīvo aktu saskaņošanas procedūru. Nodrošinot sadarbību ar Latvijas Republikas tiesībaizsardzības iestādēm, citām valsts institūcijām, uzņēmumiem, organizācijām un citu valstu iestādēm saskaņā ar starpvalstu līgumiem, piedaloties darba grupās, sanāksmēs un komisijās, ir iegūtas prasmes pārstāvēt struktūrvienību un paust savu viedokli. Sagatavojot dažādu veidu dokumentus, iegūtas sadarbības prasmes ar citām struktūrvienībām. Nodrošinot lietvedības uzsākšanu administratīvo pārkāpumu lietās un administratīvo protokolu sastādīšanu, iegūtas zināšanas normatīvo aktu piemērošanas jomā. Pieņemot lēmumus par kriminālprocesa uzsākšanu vai atteikumu uzsākt kriminālprocesu, iegūta pieredze patstāvīgi pieņemt atbildīgus lēmumus, kā arī iegūtas prasmes strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos;

4.8. M. Kaminskis 2016. gada 31. maija atbildē norādījis, ka Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amats ir zemāks par Valsts ieņēmumu dienesta Finanšu policijas pārvaldes Pirmās izmeklēšanas daļas vadītāja amatu. Pamatojoties uz Valsts civildienesta likuma 37. panta pirmajā daļā minēto, lai nodrošinātu labu pārvaldību, it sevišķi civildienesta uzdevumu efektīvu izpildi un sabiedrības uzticību civildienestam, kā arī veicinātu ierēdņa kvalifikācijas izaugsmi, ierēdni, neizsludinot atklātu konkursu un motivējot pārcelšanas pieļaujamību un lietderību, var pārcelt jebkurā citā ierēdņa amatā uz noteiktu vai nenoteiktu laiku tajā pašā vai citā iestādē. Ņemot vērā, ka valsts civildienesta ierēdņiem ir uzticēta valsts uzdevumu pildīšana valsts pārvaldē un valsts interešu pārstāvība, ierēdnim nav subjektīvu tiesību uz konkrētu amatu un ierēdņa pārcelšana citā amatā pamatā kalpo Valsts civildienesta likuma 1. pantā noteiktā mērķa sasniegšanai.

5. Ievērojot minēto un izvērtējot M. Kaminska izteiktos iebildumus par pārcelšanu, ir pietiekams pamatojums M. Kaminska pārcelšanai Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas jurista amatā. Pārcelšanas rezultātā M. Kaminska kompetence un profesionālā pieredze informācijas ieguves, analīzes, apstrādes sistematizēšanas, normatīvo aktu pārzināšanas jomā un profesionālās prasmes strādāt paaugstinātas intensitātes apstākļos, noteikt prioritātes un pieņemt lēmumus, veicinot iestāžu sadarbību, tiks nodotas Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļai, tādējādi stiprinot Tieslietu ministrijas Ieslodzījuma vietu pārvaldes centrālā aparāta Tiesiskā regulējuma daļas kapacitāti un veicinot konkrētās struktūrvienības uzdevumu un funkciju efektīvu izpildi, kā arī sniedzot ieguldījumu valsts pārvaldei kopumā. Pārcelšanas rezultātā M. Kaminskim būs iespēja sevi novērtēt, izzināt savas kompetences stiprās un vājās puses, kā arī iegūt jaunas un pilnveidot esošās zināšanas un pieredzi juridiskajā jomā, lai turpinātu to izmantot valsts pārvaldes funkciju un no tām izrietošo uzdevumu izpildē.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!