• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2016. gada 3. maija noteikumi Nr. 279 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt MVK izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" 3.1.1.6. pasākuma "Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 11.05.2016., Nr. 90 https://www.vestnesis.lv/op/2016/90.3

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 289

Grozījumi koncepcijā "Par minimālā ienākuma līmeņa noteikšanu"

Vēl šajā numurā

11.05.2016., Nr. 90

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 279

Pieņemts: 03.05.2016.

OP numurs: 2016/90.3

2016/90.3
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 6 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 279

Rīgā 2016. gada 3. maijā (prot. Nr. 21 6. §)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt MVK izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" 3.1.1.6. pasākuma "Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda
vadības likuma 20. panta 13. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt MVK izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" 3.1.1.6. pasākumu "Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienošanās par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.

2. Pasākuma mērķis ir atbalstīt jaunu dzīvotspējīgu un konkurētspējīgu komersantu izveidi un attīstību Latvijas reģionos, nodrošinot gala labuma guvējiem uzņēmējdarbībai nepieciešamās konsultācijas, apmācības un pasākumus par vispārīgiem uzņēmējdarbības jautājumiem, mentoru atbalstu, vidi (telpas) un grantu līdzfinansējumu komersantu darbības izmaksām. Pasākuma ietvaros atbalstu sniedz pirmsinkubācijas un inkubācijas atbalsta veidā.

3. Pasākuma gala labuma guvēji ir fiziskas personas (biznesa ideju autori), kuri veic vai gatavojas uzsākt saimniecisko darbību, un sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti saskaņā ar Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 1. pielikumu (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2014. gada 26. jūnijs, Nr. L 187).

4. Pasākuma ietvaros:

4.1. plānotais kopējais finansējums reģionālajiem biznesa inkubatoriem ir 25 764 706 euro, ko veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 21 900 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 3 864 706 euro apmērā, tai skaitā 6,1 % snieguma rezerve Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumam 1 335 796 euro apmērā un valsts budžeta finansējumam 235 729 euro apmērā. Projekta iesniegumā reģionālajiem biznesa inkubatoriem pasākuma īstenošanai plāno finansējumu ne vairāk kā 24 193 181 euro, ko veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 20 564 204 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 3 628 977 euro apmērā;

4.2. plānotais kopējais finansējums radošo industriju inkubatoram ir 7 058 823 euro, ko veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 6 000 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 1 058 823 euro apmērā, tai skaitā 6,1 % snieguma rezerve Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējumam 365 971 euro apmērā un valsts budžeta finansējumam 64 583 euro apmērā. Projekta iesniegumā radošo industriju inkubatoram pasākuma īstenošanai plāno finansējumu ne vairāk kā 6 628 269 euro, ko veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums 5 634 029 euro apmērā un valsts budžeta finansējums 994 240 euro apmērā.

5. No 2019. gada 1. janvāra atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par snieguma ietvara izpildi var ierosināt palielināt projektā noteikto attiecināmo izmaksu kopsummu, atļaujot izmantot pieejamo rezervi līdz šo noteikumu 4. punktā minētajam pasākuma kopējam finansējuma apmēram.

6. Pasākuma ietvaros sasniedzami:

6.1. uzraudzības rādītāji un to sasniedzamās vērtības:

6.1.1. līdz 2023. gada 31. decembrim:

6.1.1.1. komersantu skaits, kuri saņem atbalstu (grantu), – 200 komersanti;

6.1.1.2. jaunizveidotu komersantu skaits, kuri saņem atbalstu, – 148 komersanti;

6.1.1.3. nodarbinātības pieaugums atbalstītajos komersantos – 200 pilnas slodzes ekvivalenti;

6.1.1.4. radošo industriju jomas komersantu skaits, kuri saņem atbalstu, – 40 komersanti;

6.1.1.5. specifiskais iznākuma rādītājs – gala labuma guvēju skaits, kuri saņem nefinansiālu atbalstu pirmsinkubācijas veidā, – 180 gala labuma guvēji;

6.1.2. līdz 2018. gada 31. decembrim:

6.1.2.1. komersantu skaits, kuri saņem atbalstu (grantu), – 57 komersanti;

6.1.2.2. jaunizveidotu komersantu skaits, kuri saņem atbalstu, – 75 komersanti;

6.1.2.3. nodarbinātības pieaugums atbalstītajos komersantos – 75 pilnas slodzes ekvivalenti;

6.1.2.4. radošo industriju jomas komersantu skaits, kuri saņem atbalstu, – 10 komersanti;

6.1.2.5. specifiskais iznākuma rādītājs – gala labuma guvēju skaits, kuri saņem nefinansiālu atbalstu pirmsinkubācijas veidā, – 72 gala labuma guvēji;

6.2. finanšu rādītājs – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi 6 795 919 euro apmērā reģionālajos biznesa inkubatoros, 1 861 896 euro apmērā – radošo industriju inkubatorā;

6.3. rezultāta rādītājs – līdz 2023. gada 31. decembrim mazo un vidējo komersantu skaits uz 1000 iedzīvotājiem – 40.

7. Pasākuma īstenošanas veids ir ierobežota projektu iesniegumu atlase.

8. Pasākuma īstenošanu nodrošina sadarbības iestāde un Ekonomikas ministrija kā atbildīgā iestāde (turpmāk – atbildīgā iestāde) sadarbībā ar Kultūras ministriju (radošo industriju inkubatora veidošanā).

9. Pasākuma ietvaros radušās izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām.

II. Prasības projekta iesniedzējam un projekta vērtēšanai

10. Pasākuma ietvaros projekta iesniedzējs ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra.

11. Projekta iesniedzējs saskaņā ar projekta iesnieguma atlases nolikumu sagatavo projekta iesniegumu un iesniedz to sadarbības iestādē.

12. Sadarbības iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu pieņem divu mēnešu laikā no projekta iesnieguma iesniegšanas beigu datuma, kas noteikts projekta iesnieguma atlases nolikumā.

13. Projekta iesnieguma vērtēšanas komisijā sadarbības iestāde papildus iekļauj pārstāvi no Kultūras ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras un Latvijas Darba devēju konfederācijas.

III. Finansējuma saņēmēja atbalstāmās un neatbalstāmās darbības

14. Finansējuma saņēmējs izveido inkubācijas atbalsta sniegšanas vienību katrā nacionālas nozīmes attīstības centra pašvaldībā, bet reģionālas nozīmes attīstības centra un citās pašvaldībās inkubācijas atbalsta sniegšanas vienību izveido, ja tas ir paredzēts projekta iesniegumā. Finansējuma saņēmējs nodrošina inkubācijas atbalsta pieejamību visā Latvijā neatkarīgi no tā, vai pašvaldībā ir izveidota inkubācijas atbalsta sniegšanas vienība.

15. Pasākuma ietvaros ir atbalstāmas šādas finansējuma saņēmēja darbības:

15.1. pirmsinkubācijas atbalsta nodrošināšana gala labuma guvējiem;

15.2. inkubācijas atbalsta nodrošināšana gala labuma guvējiem;

15.3. uzņēmējdarbības veicināšanas pasākumu organizēšana;

15.4. mentoru tīkla izveide un uzturēšana;

15.5. sadarbība ar organizācijām un dalība projektos, kas veicina pasākuma mērķa sasniegšanu un inkubācijas atbalsta sniegšanu;

15.6. projekta vadība un īstenošana, tai skaitā projekta ieviešanas koordinēšana reģionos, gala labuma guvēju pieņemšana, informēšana par pieejamo atbalstu, konsultācijas par inkubācijas pieteikumu sagatavošanu, inkubācijas atbalsta laikā izvirzīto rādītāju uzraudzība, pakalpojumu sniedzēju atlase gala labuma guvējiem, atbalsta piešķiršana un uzskaitīšana gala labuma guvējiem, pārskatu sagatavošana, citi pienākumi, ko nosaka vienošanās ar sadarbības iestādi.

16. Rīgā atbalsts pieejams tikai radošo industriju gala labuma guvējiem. Radošās industrijas nosaka atbilstoši kultūrpolitikas pamatnostādnēm 2014.–2020. gadam "Radošā Latvija".

17. Finansējuma saņēmējs:

17.1. pasākuma ietvaros piešķirto finansējumu izmanto šo noteikumu 15. punktā minēto darbību nodrošināšanai;

17.2. atbalstāmās darbības īsteno atbilstoši projekta iesniegumam;

17.3. piešķir atbalstu gala labuma guvējiem šo noteikumu 15.1. un 15.2. apakšpunktā minēto darbību veikšanai. Gala labuma guvējus izvēlas un izvērtē, ievērojot finansējuma saņēmēja izstrādāto kārtību, kādā izvēlas gala labuma guvējus, piešķir un uzskaita atbalstu.

18. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 15. punktā minētās atbalstāmās darbības īsteno savu funkciju ietvaros vai ārpakalpojumu veidā, kas iepirkti atbilstoši publisko iepirkumu procedūru regulējošiem normatīvajiem aktiem.

IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas un atbalsta apjoms

19. Pasākuma ietvaros attiecināmas ir šādas tiešās izmaksu pozīcijas:

19.1. šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros inkubācijas atbalsts komersantiem:

19.1.1. maksa par pakalpojumiem;

19.1.2. telpu un darba vietas nomas un komunālo pakalpojumu izmaksas;

19.1.3. aprīkojuma (tai skaitā iekārtu, materiālu un izejvielu) iegādes izmaksas;

19.2. šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai – semināru, apmācību un citu ar projekta mērķa sasniegšanu saistītu pasākumu organizēšanas izmaksas (tai skaitā telpu, darba vietu un aprīkojuma noma, iekārtošana un uzturēšana, aprīkojuma iegāde, lektoru un konsultantu izmaksas);

19.3. šo noteikumu 15.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai – semināru, apmācību, prezentāciju, konferenču un citu ar projekta mērķa sasniegšanu saistītu pasākumu organizēšanas izmaksas (tai skaitā telpu, darba vietu un aprīkojuma noma, iekārtošana un uzturēšana, aprīkojuma iegāde, tulkošana, balvas konkursu dalībniekiem, mārketinga un reprezentācijas materiālu izmaksas, lektoru un konsultantu izmaksas);

19.4. šo noteikumu 15.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai – semināru, apmācību, prezentāciju, lektoru un konsultantu izmaksas;

19.5. šo noteikumu 15.5. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai – organizāciju dalības maksa;

19.6. šo noteikumu 15.1., 15.2., 15.3., 15.4., 15.5. un 15.6. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai – šādas finansējuma saņēmēja izmaksas:

19.6.1. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas noteiktas kā fiksēta summa 56 580 euro gadā. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāka kā 30 procentu noslodze;

19.6.2. projekta īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas. Ja personāla iesaiste projektā ir nodrošināta saskaņā ar daļlaika attiecināmības principu, attiecināma ir ne mazāk kā 30 procentu noslodze noteiktā laikposmā (vismaz viens mēnesis);

19.6.3. projekta īstenošanas izmaksas (komandējumi un transporta pakalpojumi, apmācības, ekspertu konsultācijas un pakalpojumi, pētījumu, testu un datubāzu iegāde un abonēšana, datorprogrammas un to licences atbilstoši normatīvajiem aktiem budžeta izmaksu klasifikācijas jomā, darba vietu aprīkojuma izmaksas, citas preces un pakalpojumi pirmsinkubācijas un inkubācijas nodrošināšanai);

19.6.4. informācijas un publicitātes pasākumi.

20. Pasākuma ietvaros ir attiecināmas netiešās projekta īstenošanas izmaksas šo noteikumu 15.6. apakšpunktā minēto darbību veikšanai. Netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 % apmērā no šo noteikumu 19.6.1. un 19.6.2. apakšpunktā minētajām izmaksām, pamatojoties uz darba līgumu vai rīkojumu par darbinieka iecelšanu amatā.

21. Šo noteikumu 19.2. apakšpunktā minētais pirmsinkubācijas atbalsts ir pieejams gala labuma guvējiem, saņemot finansējuma saņēmēja nodrošinātus pakalpojumus atbilstoši šo noteikumu 18. punktam, piedaloties finansējuma saņēmēja organizētos pasākumos un izmantojot darba vietu inkubatora telpās.

22. Šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētais inkubācijas atbalsts ir pieejams komersantiem, saņemot finansējuma saņēmēja nodrošinātus pakalpojumus atbilstoši šo noteikumu 18. punktam vai saņemot grantu.

23. Pasākuma ietvaros kā inkubācijas atbalsts komersantiem ir pieejams grants 10 000 euro apmērā par šo noteikumu 19.1.1. un 19.1.2. apakšpunktā minētajām izmaksām, bet no otrā inkubācijas gada – par šo noteikumu 19.1.3. apakšpunktā minētajām izmaksām 5 000 euro apmērā.

24. Pieļaujamā publiskā finansējuma intensitāte no kopējām attiecināmajām izmaksām:

24.1. šo noteikumu 19.1. apakšpunktā minētajām izmaksām – 50 %;

24.2. šo noteikumu 19.2., 19.3., 19.4., 19.5. un 19.6. apakšpunktā un 20. punktā minētajām izmaksām – 100 %.

25. Pasākuma atbalstāmo darbību ietvaros ir attiecināms pievienotās vērtības nodoklis attiecināmajām izmaksām, ja pievienotās vērtības nodokli nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

26. Pasākuma ietvaros nav attiecināmas šādas izmaksas:

26.1. izmaksas, kuras nav minētas šajos noteikumos;

26.2. izmaksas, par kurām gala labuma guvējs var saņemt līdzfinansējumu citos darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" virzienu "Pētniecība, tehnoloģiju attīstība un inovācijas" un "Mazo un vidējo komersantu konkurētspēja" pasākumos, izņemot finanšu instrumentus;

26.3. izmaksas, par kurām nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinoši dokumenti;

26.4. telpu remonta izmaksas.

27. Pasākuma ietvaros finansē tikai tādas gala labuma guvēju izmaksas, kuras ir tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, atbilst šajos noteikumos minētajiem izmaksu ierobežojumiem, ir samērīgas, pamatotas, atbilst pareizas finanšu vadības principiem un veicina gala labuma guvēju saimnieciskās darbības rādītāju izaugsmi.

28. Šo noteikumu 19.2. un 19.6. apakšpunktā un 20. punktā norādītās izmaksas ir attiecināmas no 2015. gada 1. decembra. Šo noteikumu 19.1., 19.3. un 19.4. apakšpunktā norādītās izmaksas ir attiecināmas no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas sadarbības iestādē.

V. Prasības atbalsta saņemšanai

29. Finansējuma saņēmējs atbalstāmo darbību ietvaros gala labuma guvējiem piešķir šo noteikumu 15.1. un 15.2. apakšpunktā minēto pirmsinkubācijas un inkubācijas atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – regula Nr. 1407/2013).

30. Finansējuma saņēmējs atbalstāmo darbību ietvaros, pieņemot lēmumu par de minimis atbalsta piešķiršanu, ievēro šādus nosacījumus:

30.1. de minimis atbalstu piešķir, ievērojot regulas Nr. 1407/2013 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbības ierobežojumus;

30.2. de minimis atbalstu gala labuma guvējiem neuzskaita par šo noteikumu 15.3., 15.4., 15.5. un 15.6. apakšpunktā norādītajām darbībām, kuras finansējuma saņēmējs veic deleģēto funkciju ietvaros;

30.3. pirms lēmuma par de minimis atbalsta piešķiršanu pārbauda, vai piešķirtā atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados saņemtā de minimis atbalsta kopējo apmēru nepārsniedz regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Izvērtējot valsts atbalsta apmēru, jāvērtē saņemtais de minimis atbalsts viena vienota uzņēmuma līmenī. Vienots uzņēmums ir tāds uzņēmums, kas atbilst regulas Nr. 1407/2013 2. panta 2. punktā noteiktajam. Pirms lēmuma pieņemšanas vērtē arī citu organizāciju par šajos noteikumos norādītajām darbībām piešķirto un plānoto atbalstu (pašvaldība, augstskola u. tml.);

30.4. de minimis atbalstu nepiešķir, ja gala labuma guvējam ar tiesas spriedumu ir pasludināts maksātnespējas process, ar tiesas spriedumu tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ar tiesas lēmumu tiek īstenots ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process, ir uzsākta bankrota procedūra, piemērota sanācija vai mierizlīgums, tā saimnieciskā darbība ir izbeigta, vai tas atbilst valsts tiesību aktos noteiktajiem kritērijiem, lai tam pēc kreditoru pieprasījuma piemērotu maksātnespējas procedūru;

30.5. ievērojot regulas Nr. 1407/2013 5. panta 1. un 2. punktu, de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam un drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām vai citu valsts atbalstu tam pašam riska finansējuma pasākumam, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā, ievērojot šo noteikumu 26.2. un 34.9. apakšpunktā minētos ierobežojumus;

30.6. ja gala labuma guvējs darbojas vienā vai vairākās nozarēs vai veic citas darbības, kas neietilpst regulas Nr. 1407/2013 darbības jomā, valsts atbalsta saņēmējs nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nodalīšanu saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 1. panta 2. punktu.

31. De minimis uzskaiti veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem.

32. Lēmumus par de minimis atbalsta piešķiršanu gala labuma guvējiem saskaņā ar regulu Nr. 1407/2013 finansējuma saņēmējs pieņem līdz 2021. gada 30. jūnijam.

33. Datus par de minimis atbalsta piešķiršanu finansējuma saņēmējs un gala labuma guvējs uzglabā saskaņā ar regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktu.

34. Šo noteikumu 19.1. un 19.2. apakšpunktā norādīto atbalstu var saņemt komersants, kas atbilst šādām prasībām:

34.1. komersants ir pamatojis atbalsta nepieciešamību saimniecības darbības pilnveidošanai vai uzsākšanai, norādot problēmas, veicamās darbības un plānotos sasniedzamos rādītājus;

34.2. komersanta plānotie izdevumi ir samērīgi, ekonomiski pamatoti un nepieciešami, kā arī nodrošina izmērāmus rezultātus un mērķa sasniegšanu;

34.3. komersants ir reģistrēts Latvijas Republikas komercreģistrā;

34.4. komersantam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro. Inkubācijas laikā finansējuma saņēmējs pārliecinās, vai komersants katra gada 7. februārī un 7. augustā atbilst šā apakšpunkta nosacījumiem. Ja komersants neatbilst minētajiem nosacījumiem, finansējuma saņēmējs pārtrauc inkubācijas atbalsta sniegšanu, kamēr nav ievēroti šā apakšpunkta nosacījumi par parāda summu;

34.5. komersants pasākuma ietvaros finansējuma saņēmējam nav sniedzis nepatiesu informāciju un nav tīši maldinājis saistībā ar finansējumu;

34.6. komersanta interesēs fiziska persona nav izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un komersantam saskaņā ar Krimināllikumu nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;

34.7. komersants inkubācijas laikā nodrošina izvirzīto inkubācijas mērķu sasniegšanu;

34.8. līdz dienai, kad komersants tiek uzņemts inkubatorā, tā reģistrācijas ilgums Latvijas Republikas komercreģistrā nepārsniedz trīs gadus, izņemot gadījumu, ja komersants darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājuma 2.3.2.1. aktivitātes "Biznesa inkubatori" ietvaros ir iestājies inkubatorā, bet nav saņēmis atbalstu maksimāli pieļaujamo inkubācijas periodu;

34.9. komersants nesaņem atbalstu 3.1.2.2. pasākuma "Tehnoloģiju akselerators" ietvaros.

VI. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi

35. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

35.1. nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulā (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 20. decembris, Nr. L 347/320), un normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana;

35.2. savā tīmekļvietnē ievieto šādu informāciju par projekta īstenošanu, ievērojot termiņus, ko nosaka vienošanās ar sadarbības iestādi:

35.2.1. komersanta nosaukums, reģistrācijas numurs, pieteikuma iesniegšanas datums, nozare saskaņā ar NACE 2. red., gada pārskata rādītāji pirms atbalsta saņemšanas iepriekšējā noslēgtajā finanšu gadā – darbinieku skaits, apgrozījums, bilances kopsumma, eksporta apjoms, samaksātie nodokļi, kā arī jauno produktu un pakalpojumu apraksts, kurus plānots izstrādāt inkubatorā;

35.2.2. komersantam izvirzītie mērķi inkubācijas atbalsta saņemšanas laikā;

35.2.3. komersantam sniegtā granta izmaksas;

35.2.4. komersanta gada pārskata rādītāji divus gadus pēc atbalsta pārtraukšanas – peļņa, apgrozījums, nodarbināto skaits, samaksāto nodokļu apmērs;

35.2.5. saņemto, apstiprināto un noraidīto pieteikumu skaits;

35.2.6. pirmsinkubācijas pasākumu īss apraksts;

35.2.7. pirmsinkubācijas ietvaros atbalstu saņēmušo gala labuma guvēju skaits;

35.2.8. ekoinovāciju jomā atbalstītie komersanti;

35.2.9. atbalsta rezultātā jaunizveidotās zinātnisko darbinieku darba vietas;

35.3. uzkrāj informāciju par sasniedzamajiem rādītājiem;

35.4. pakalpojumu un preču iegādē piemēro normatīvos aktus publisko iepirkumu jomā.

36. Projekta ietvaros ir atbalstāma vides prasību integrācija preču un pakalpojumu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums).

37. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtās vienošanās jebkurā no šādiem gadījumiem:

37.1. finansējuma saņēmējs nepilda vienošanos par projekta īstenošanu, tai skaitā ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt specifiskā atbalsta mērķa, tā iznākuma rādītāju vai rezultāta rādītāju sasniegšanu;

37.2. citos gadījumos, ko paredz vienošanās par projekta īstenošanu.

38. Finansējuma saņēmējs specifiskā atbalsta mērķa projekta īstenošanu plāno saskaņā ar vienošanos, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!