• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2017. gada 22. augusta noteikumi Nr. 495 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 1.09.2017., Nr. 174 https://www.vestnesis.lv/op/2017/174.1

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 497

Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 634 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā"

Vēl šajā numurā

01.09.2017., Nr. 174

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 495

Pieņemts: 22.08.2017.

OP numurs: 2017/174.1

2017/174.1
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 7 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 495

Rīgā 2017. gada 22. augustā (prot. Nr. 40 1. §)

Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu
un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas
perioda vadības likuma 20. panta 13. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 4.3.1. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt energoefektivitāti un vietējo AER izmantošanu centralizētajā siltumapgādē" (turpmāk – specifiskais atbalsts) otro projektu iesniegumu atlases kārtu (turpmāk – atlases kārta);

1.2. specifiskā atbalsta un atlases kārtas mērķi;

1.3. atlases kārtai pieejamo finansējumu;

1.4. prasības Kohēzijas fonda projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. līguma par projekta īstenošanu vienpusēja uzteikuma nosacījumus.

2. Specifiskā atbalsta un atlases kārtas īstenošanas mērķis ir veicināt energoefektivitāti un vietējo atjaunojamo energoresursu izmantošanu centralizētajā siltumapgādē.

3. Specifiskā atbalsta mērķa grupa ir siltumenerģijas lietotāji.

4. Atlases kārtas īstenošanas veids ir atklāta projektu iesniegumu atlase.

5. Atlases kārtas kopējais attiecināmais finansējums ir ne mazāks kā 45 486 235 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums – 18 194 494 euro un privātais finansējums – 27 291 741 euro, paredzot finanšu rādītāja plānojumu atbilstoši šo noteikumu 10.3. apakšpunktā minētajam apjomam.

6. Pieejamais kopējais attiecināmais finansējums, lai slēgtu civiltiesiskos līgumus par projekta īstenošanu, līdz 2018. gada 31. decembrim ir ne mazāks kā 37 259 815 euro, tai skaitā Kohēzijas fonda finansējums – 14 903 926 euro un privātais finansējums – ne mazāks kā 22 355 889 euro. No 2019. gada 1. janvāra atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par snieguma ietvara izpildi var ierosināt palielināt pieejamo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 5. punktā minētajam apmēram.

7. Atbalsts specifiskā atbalsta un atlases kārtas ietvaros tiek sniegts granta veidā.

8. Specifiskā atbalsta ietvaros vienam finansējuma saņēmējam un viņa saistītajām personām maksimāli pieejamais Kohēzijas fonda finansējuma apmērs ir 8 000 000 euro.

9. Maksimāli pieļaujamā Kohēzijas fonda atbalsta intensitāte no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām ir:

9.1. centralizētās siltumapgādes ražošanas avota efektivitātes paaugstināšanai – 40 %;

9.2. siltumenerģijas akumulācijas iekārtas uzstādīšanai un būvniecībai – 30 %;

9.3. siltumenerģijas pārvades un sadales sistēmas paplašināšanai un efektivitātes paaugstināšanai – 40 %, bet tā nedrīkst pārsniegt Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – Komisijas regula Nr. 651/2014), 46. panta 6. punktā noteikto ierobežojumu.

10. Specifiskā atbalsta ietvaros sasniedzamie rezultāta un iznākuma rādītāji un to sasniedzamās vērtības:

10.1. līdz 2023. gada 31. decembrim atlases kārtas ietvaros sasniedzamie rezultāta rādītāji atbilstoši darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" noteiktajam:

10.1.1. atjaunojamo energoresursu īpatsvars pārveidošanas sektorā saražotajā siltumenerģijā – 60 %;

10.1.2. kopējā atjaunojamo energoresursu siltumjauda centralizētajā siltumapgādē – 1 820 MW;

10.2. līdz 2023. gada 31. decembrim atlases kārtas ietvaros sasniedzamie iznākuma rādītāji:

10.2.1. rekonstruētie siltumtīkli – 21 km;

10.2.2. siltumenerģijas zudumu samazinājums rekonstruētajos siltumtīklos – 14 634 MWh/gadā;

10.2.3. atjaunojamo energoresursu izmantojošu siltumražošanas jaudu modernizācija un pieaugums centralizētajā siltumapgādē – 21 MW;

10.2.4. no atjaunojamiem energoresursiem ražotā papildjauda – 8 MW;

10.2.5. aprēķinātais siltumnīcefekta gāzu samazinājums gadā – 14 095 CO2 ekvivalenta tonnas;

10.3. finanšu rādītājs atlases kārtas ietvaros – līdz 2018. gada 31. decembrim sertificēti izdevumi vismaz 3 000 000 euro apmērā.

11. Specifiskā atbalsta un atlases kārtas ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Ekonomikas ministrija.

II. Projekta iesniedzējam un projekta iesniegumam noteiktās prasības

12. Specifiskā atbalsta un atlases kārtas ietvaros projekta iesniedzējs ir Latvijas Republikā reģistrēts komersants.

13. Projekta iesniedzējs nevar pretendēt uz finansējumu, ja:

13.1. tas atbilst Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 23. pantā noteiktajiem projekta iesniedzēju izslēgšanas noteikumiem;

13.2. uz to attiecas kāds no Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. un 3. punktā un 4. punkta "a", "b" un "c" apakšpunktā noteiktajiem kritērijiem, tai skaitā projekta iesniedzējs ir grūtībās nonācis uzņēmums atbilstoši  Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkta nosacījumiem;

13.3. uz to attiecas kāds no Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 1407/2013) 1. pantā noteiktajiem kritērijiem.

14. Projekta iesniedzējam ir īpašuma vai valdījuma tiesības vai apbūves tiesība uz nekustamo īpašumu, tai skaitā zemi un infrastruktūru, kurā tiks veiktas projektā paredzētās darbības, uz termiņu, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc noslēguma maksājuma veikšanas, ievērojot šādus nosacījumus:

14.1. nekustamā īpašuma, tai skaitā zemes, īpašuma tiesības un apbūves tiesību nostiprina zemesgrāmatā līdz pirmā maksājuma pieprasījuma iesniegšanai sadarbības iestādē;

14.2. siltumenerģijas pārvades un sadales sistēma (infrastruktūra), kurā paredzēts veikt ieguldījumus projekta ietvaros, ir projekta iesniedzēja īpašumā, valdījumā vai turējumā uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc noslēguma maksājuma veikšanas. Zeme, uz kuras atrodas siltumenerģijas pārvades un sadales sistēma, var nebūt projekta iesniedzēja īpašumā, valdījumā vai turējumā.

15. Finanšu aprēķinus projekta iesniegumā veic, pamatojoties uz šādiem pieņēmumiem:

15.1. projekta īstenošanas pēdējā gada beigās projekta ietvaros izveidoto objektu nodod ekspluatācijā;

15.2. projekta ietvaros izdevumus un ienākumus norāda pēc noslēguma maksājuma veikšanas;

15.3. finanšu aprēķinos piemēro reālo finansiālo diskonta likmi;

15.4. norādītā informācija atbilst plānotajam siltumenerģijas tarifam atbilstoši normatīvajiem aktiem enerģētikas jomā.

16. Viena projekta ietvaros neapvieno finansējumu:

16.1. pārvades un sadales sistēmas efektivitātes paaugstināšanai, centralizētās siltumapgādes ražošanas avota efektivitātes paaugstināšanai un siltumenerģijas akumulācijas iekārtas uzstādīšanai un būvniecībai;

16.2. centralizētās siltumapgādes ražošanas avota efektivitātes paaugstināšanai un siltumenerģijas akumulācijas iekārtas uzstādīšanai un būvniecībai;

16.3. vairāku centralizētās siltumapgādes ražošanas avotu efektivitātes paaugstināšanai;

16.4. vairāku siltumenerģijas akumulācijas iekārtu uzstādīšanai un būvniecībai.

III. Atbalstāmās darbības

17. Atlases kārtā projekta ietvaros ir atbalstāmas šādas darbības:

17.1. centralizētās siltumapgādes ražošanas avota būvniecība, ja tiek aizstāts esošs centralizētās siltumapgādes ražošanas avots, un rekonstrukcija, ja pēc investīciju ieguldīšanas siltumenerģijas ražošanai tiek izmantoti atjaunojamie energoresursi. Centralizētās siltumapgādes ražošanas avots ir tehnoloģisko iekārtu un būvju kopums siltumenerģijas ražošanai;

17.2. pārvades un sadales sistēmas būvniecība un rekonstrukcija, tai skaitā tehnoloģisko iekārtu iegāde un uzstādīšana;

17.3. koģenerācijas stacijas pārbūve par centralizētās siltumapgādes ražošanas avotu – katlumāju, kas tiek darbināta ar atjaunojamiem energoresursiem, ja komersants atbilst vienam no šādiem nosacījumiem:

17.3.1. komersants ir licencēts siltumenerģijas pārvades vai sadales operators;

17.3.2. komersants ir reģistrēts siltumenerģijas ražotāju reģistrā un saražoto siltumenerģiju (izņemot pašpatēriņu un tehnoloģisko procesu nodrošināšanai nepieciešamo siltumenerģiju) nodod Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas licencētam siltumapgādes pārvades vai sadales komersantam vai pašvaldībai, vai pašvaldības iestādei, kas sniedz centralizētās siltumapgādes pakalpojumus;

17.4. siltumenerģijas akumulācijas iekārtas uzstādīšana un būvniecība;

17.5. projekta tehniskās dokumentācijas sagatavošana;

17.6. projekta vadības un uzraudzības nodrošināšana.

18. Atlases kārtas ietvaros atbalsts tiek piešķirts ieguldījumiem energoefektīvas centralizētās siltumapgādes sistēmā, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 124. punktā noteiktajam.

19. Atlases kārtā finansējumu nepiešķir:

19.1. jaunas koģenerācijas elektrostacijas būvniecībai, esoša centralizētās siltumapgādes ražošanas avota pārbūvei par koģenerācijas elektrostaciju;

19.2. koģenerācijas stacijas rekonstrukcijai un efektivitātes paaugstināšanai, izņemot šo noteikumu 17.4. apakšpunktā minētās darbības;

19.3. ja tiek paaugstināta centralizētās siltumapgādes ražošanas avota efektivitāte, – siltumenerģijas ražošanai izmantoto energoresursu konversijai no atjaunojamiem energoresursiem uz fosiliem energoresursiem;

19.4. esošai sistēmai paralēlas gāzes piegādes vai siltumapgādes sistēmas izveidošanai vai atjaunošanai;

19.5. siltumenerģijas ražošanai, izmantojot biogāzi.

20. Šo noteikumu 17.3. apakšpunktā minētās darbības ir atbalstāmas, ja projekta īstenošanas beigās pārbūvētajā centralizētās siltumapgādes ražošanas avotā netiek ražota elektroenerģija.

21. Ja projekta ietvaros plānota centralizētās siltumapgādes ražošanas avota būvniecība ar lielāku kurināmā sadedzināšanas jaudu nekā esošajam centralizētās siltumapgādes ražošanas avotam, nepieciešams saskaņojums ar siltumenerģijas apgādes sistēmas operatoru.

22. Ja projekta ietvaros plānotas šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās darbības, lai centralizētās siltumapgādes sistēmai pievienotu jaunu patērētāju, tas tiek pievienots centralizētās siltumapgādes ražošanas avotam, ko darbina ar atjaunojamiem energoresursiem.

23. Ja projekta ietvaros plānots veikt šo noteikumu 17.2. apakšpunktā minētās darbības, lai centralizētās siltumapgādes sistēmai pievienotu:

23.1.  jaunu, jau esošu patērētāju, un projekta iesniedzējam nav informācijas par ēkas siltummezgla jaudu, nepieciešams eksperta atzinums;

23.2. jaunu, vēl neuzbūvētu patērētāju, nepieciešams apstiprināts būvprojekts, kurā norādīta plānotā siltummezgla jauda.

IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

24. Atlases kārtas ietvaros projekta attiecināmās izmaksas ir:

24.1. sākotnējā ietekmes uz vidi izvērtējuma un ietekmes uz vidi novērtējuma, un tā izstrādes izmaksas, projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas;

24.2. būvprojekta tehniskā projekta vai skiču projekta sagatavošanas izmaksas;

24.3. būvuzraudzības un autoruzraudzības izmaksas;

24.4. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kas radušās uz darba līguma, uzņēmuma vai pakalpojuma līguma pamata, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas no apliekamajām attiecināmajām izmaksām, ņemot vērā, ka:

24.4.1. tās nepārsniedz 56 580 euro gadā, ja attiecināmās izmaksas ir pieci miljoni euro vai lielākas;

24.4.2. tās nepārsniedz 24 426 euro gadā, pieskaitot 0,64 % no attiecināmajām izmaksām, neieskaitot projekta vadības personāla izmaksas, ja attiecināmās izmaksas ir mazākas par pieciem miljoniem euro;

24.4.3. attiecināma ir ne mazāka kā 30 % noslodze, personāla iesaisti projektā nodrošinot saskaņā ar daļēja darba laika attiecināmības principu (attiecināms, ja izmaksas radušās uz darba līguma pamata);

24.5. tehnoloģisko pamatiekārtu, palīgiekārtu un materiālu iegādes un uzstādīšanas izmaksas, kas tieši nodrošina centralizētās siltumapgādes ražošanas avota un pārvades un sadales sistēmas darbību;

24.6. būvdarbu izmaksas:

24.6.1. centralizētās siltumapgādes ražošanas avota un pārvades un sadales sistēmas rekonstrukcijas un būvniecības, siltumenerģijas akumulācijas iekārtas uzstādīšanas un būvniecības izmaksas;

24.6.2. projekta iesniedzēja īpašumā, nomā vai koncesijā esošo tehnoloģisko iekārtu demontāžas izmaksas, ēku un būvju nojaukšanas izmaksas;

24.6.3. būvlaukuma teritorijas sakārtošanas izmaksas pēc būvdarbu pabeigšanas, ja tas nepieciešams centralizētās siltumapgādes ražošanas avota, siltumenerģijas akumulācijas iekārtas un pārvades un sadales sistēmas rekonstrukcijai un būvniecībai;

24.7. ar projekta darbībām tieši saistīto publicitātes pasākumu izmaksas, kas veiktas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana. Minētās izmaksas nepārsniedz 1 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

25. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas šo noteikumu 24. punktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas nodokļu politiku reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

26. Atlases kārtas ietvaros radušās projektu izmaksas ir attiecināmas, ja tās:

26.1. izmanto tikai finansējuma saņēmēja vajadzībām;

26.2. iekļauj finansējuma saņēmēja aktīvos kā amortizējamos ilgtermiņa ieguldījumus, tie paliek attiecīgajā reģionā un tos nenodod lietošanā trešajām personām vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas;

26.3. iegādājas no trešajām personām par tirgus vērtību.

27. Šo noteikumu 24.2. un 24.3. apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu kopsumma nepārsniedz 10 % no būvdarbu līguma summas.

28. Šo noteikumu 24.1., 24.2., 24.3. un 24.4. apakšpunktā minēto attiecināmo izmaksu kopsumma nepārsniedz 10 % no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

29. Atlases kārtas ietvaros projektā būvdarbus var sākt ar dienu, kad sadarbības iestādē ir saņemts projekta iesniegums. Būvdarbu sākums atbilst Komisijas regulas Nr. 651/2014  2. panta 23. punkta nosacījumiem.

30. Ja projekta iesniedzējs uzsācis darbu pie projekta, kurā tiek veikti ieguldījumi centralizētās siltumapgādes ražošanas avotā, pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē, bet ne agrāk kā no 2017. gada 30. jūnija, izņemot darbus, kuru rezultātā radušās šo noteikumu 24.1., 24.2., 24.6.2. un 24.7. apakšpunktā minētās izmaksas, visas ar projektu saistītās izmaksas ir neattiecināmas.

31. Ja projekta iesniedzējs uzsācis darbu pie projekta, kurā tiek veikti ieguldījumi siltumenerģijas pārvades un sadales sistēmā, pirms projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādē, bet ne agrāk kā no 2017. gada 30. jūnija, izņemot darbus, kuru rezultātā radušās šo noteikumu 24.1., 24.2. un 24.7. apakšpunktā minētās izmaksas, visas ar projektu saistītās izmaksas ir neattiecināmas.

32. Atlases kārtas ietvaros neattiecināmas ir šādas izmaksu pozīcijas:

32.1. lietotu iekārtu iegādes izmaksas;

32.2. līzinga maksājumi;

32.3. pievienotās vērtības nodoklis, izņemot šo noteikumu 25. punktā minēto gadījumu, muitas nodokļi un nodevas;

32.4. teritorijas labiekārtošanas un apzaļumošanas izmaksas, izņemot šo noteikumu 24.6.3. apakšpunktā minēto gadījumu;

32.5. jebkāda veida pārvietojamās tehnikas un transportlīdzekļu iegādes izmaksas, izņemot šo noteikumu 24.5. apakšpunktā minētās izmaksas;

32.6. tehnoloģisko iekārtu (apkures katlu, sūkņu utt.) atjaunošanai paredzēto ieguldījumu izmaksas;

32.7. izmaksas, kas radušās, pamatojoties uz noslēgtu darba līgumu, izņemot šo noteikumu 24.4. apakšpunktā minētās izmaksas;

32.8. izmaksas, kas šo noteikumu 24. punktā nav noteiktas kā attiecināmas vai pārsniedz izmaksu ierobežojumus;

32.9. nodokļi un nodevu maksājumi, izņemot šo noteikumu 24.4. apakšpunktā un 25. punktā minēto gadījumu;

32.10. projekta izmaksas, kas nav tieši saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, nav izmērāmas, samērīgas, pamatotas ar izdevumus apliecinošiem dokumentiem, un nav ievēroti saimnieciskuma, lietderības un efektivitātes principi;

32.11. šo noteikumu 24. punktā minētās izmaksas, ja tiek veikti ieguldījumi centralizētās siltumapgādes ražošanas avotā un tās ir radušās, pirms finansējuma saņēmējs sadarbības iestādei ir iesniedzis projekta iesniegumu, izņemot šo noteikumu 24.1., 24.2., 24.6.2. un 24.7. apakšpunktā minētās izmaksas, ja tās ir radušās pēc 2017. gada 30. jūnija;

32.12. šo noteikumu 24. punktā minētās izmaksas, ja tiek veikti ieguldījumi siltumenerģijas pārvades un sadales sistēmā un tās ir radušās, pirms finansējuma saņēmējs sadarbības iestādei ir iesniedzis projekta iesniegumu, izņemot šo noteikumu 24.1., 24.2. un 24.7. apakšpunktā minētās izmaksas, ja tās radušās pēc 2017. gada 30. jūnija.

33. Specifiskā atbalsta un atlases kārtas ietvaros tiek atbalstīti tādi pasākumi, kuri ir tieši saistīti ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, ir samērīgi un pamatoti.

34. Attiecināmajās izmaksās iekļauj tikai tos ieguldījumus, par kuriem projekta starpposma vai noslēguma pārskata iesniegšanas dienā ir pilnībā samaksāts un kuri atrodas finansējuma saņēmēja bilancē.

V. Projekta īstenošanas un finansējuma saņemšanas nosacījumi

35. Projekta iesniegumā minētās aktivitātes atlases kārtas ietvaros īstenojamas 24 mēnešu laikā pēc tam, kad ar sadarbības iestādi noslēgts līgums par projekta īstenošanu, bet ne vēlāk kā līdz 2020. gada 31. decembrim.

36. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs nodrošina, ka:

36.1. projekta īstenošanas ietvaros nepieciešamās iepirkumu procedūras tiek veiktas saskaņā ar normatīvo aktu prasībām iepirkumu procedūras jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru. Atbalstāma ir arī vides prasību integrācija preču, pakalpojumu un būvdarbu iepirkumos (zaļais publiskais iepirkums);

36.2. tiek īstenoti informācijas un publicitātes pasākumi, tai skaitā aktuālā informācija par projekta īstenošanu tiek ievietota finansējuma saņēmēja tīmekļvietnē, ja tāda ir;

36.3. piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas katru gadu līdz 31. janvārim sadarbības iestādei tiek iesniegts pārskats par sasniegtajiem rādītājiem (pielikums);

36.4. vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas projektā veiktās investīcijas un radītie pamatlīdzekļi tiek izmantoti projektā paredzētajam mērķim;

36.5. vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas tiek nodrošināta veikto investīciju ilgtspēja un uzturēšana darba kārtībā;

36.6. tiek uzkrāta informācija par darba vietām, kas veicina vides kvalitātes saglabāšanu vai atjaunošanu (zaļajām darba vietām), un preču, pakalpojumu un būvdarbu iepirkumiem, kur integrētas vides prasības;

36.7. tiek iegādātas un uzstādītas tādas sadedzināšanas iekārtas, kas nodrošina normatīvajos aktos par kārtību, kādā novērš, ierobežo un kontrolē gaisu piesārņojošo vielu emisiju no sadedzināšanas iekārtām, noteikto gaisu piesārņojošo vielu emisijas robežvērtību piemērošanu.

37. Sadarbības iestādei ir tiesības vienpusēji atkāpties no līguma par projekta īstenošanu līgumā noteiktajos gadījumos, kā arī:

37.1. ja finansējuma saņēmējs projektā plānoto aktivitāšu īstenošanu nav uzsācis 12 mēnešu laikā pēc tam, kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu;

37.2. ja finansējuma saņēmējs, kuram enerģētikas jomu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos siltumenerģijas tarifa aprēķins (turpmāk – aprēķins) ir jāiesniedz apstiprināšanai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā, divu gadu laikā pēc noslēguma maksājuma veikšanas aprēķinu nav iesniedzis;

37.3. ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā apzināti ir sniedzis sadarbības iestādei nepatiesu informāciju;

37.4. ja finansējuma saņēmējs neievēro projektā noteiktos termiņus vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt specifiskā atbalsta īstenošanu vai šo noteikumu 10. punktā minēto rezultāta un iznākuma rādītāju sasniegšanu.

38. Finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, XII pielikuma 2.2. apakšpunktam un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda ieviešanā 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošināma komunikācijas un vizuālās identitātes prasību ievērošana.

39. Pēc tam kad noslēgts līgums par projekta īstenošanu, sadarbības iestāde, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts budžeta līdzekļu plānošanu, Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanu un maksājumu veikšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā nodrošina finansējuma saņēmējam avansa maksājumus, kuru kopsumma nepārsniedz 90 % no projektam piešķirtā Kohēzijas fonda finansējuma. Avansu var izmaksāt vairākos maksājumos.

40. Ja projekta īstenošanas laikā rodas neattiecināmie izdevumi vai sadārdzinās projekta izmaksas, finansējuma saņēmējs apņemas tās segt no paša rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas nav saistīti ar publisku atbalstu.

VI. Ar valsts atbalsta saņemšanu saistītie nosacījumi

41. Ja projekta ietvaros tiek veikta centralizētās siltumapgādes ražošanas avota rekonstrukcija un būvniecība, pārvades un sadales sistēmas rekonstrukcija un būvniecība un koģenerācijas stacijas pārbūve par centralizētās siltumapgādes ražošanas avotu, finansējumu atlases kārtas ietvaros šo noteikumu 24. punktā minēto izmaksu segšanai, kas ir radušās pēc pieteikuma iesniegšanas sadarbības iestādei un veido projekta ietvaros radīto pamatlīdzekļu vērtību, sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 46. panta 2., 3., 4., 5. un 6. punktu, izņemot gadījumus, kas minēti šo noteikumu 45., 47. un 48. punktā.

42. Ja projekta ietvaros tiek veikta siltumenerģijas akumulācijas iekārtas uzstādīšana un būvniecība, finansējumu atlases kārtas ietvaros šo noteikumu 24. punktā minēto izmaksu segšanai, kas ir radušās pēc pieteikuma iesniegšanas sadarbības iestādei un veido projekta ietvaros radīto pamatlīdzekļu vērtību, sniedz saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. panta 2., 3., 4., 5. un 6. punktu, izņemot gadījumus, kas minēti šo noteikumu 46., 47. un 48. punktā.

43. Attiecināmās izmaksas attiecībā uz centralizētās siltumapgādes ražošanas avotu ir papildu izmaksas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 124. punktu un 46. panta 2. punktu.

44. Attiecināmās izmaksas attiecībā uz pārvades un sadales tīklu ir ieguldījuma izmaksas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014   46. panta 5. un 6. punktu.

45. Attiecināmās izmaksas attiecībā uz siltumenerģijas akumulācijas iekārtas uzstādīšanu un būvniecību ir papildu ieguldījumu izmaksas saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014  2. panta 124. punktu un 38. panta 3. punktu.

46. Finansējumu atlases kārtas ietvaros šo noteikumu 24.1. un 24.2. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai, kas radušās ne agrāk, kā no 2017. gada 30. jūnija, sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013.

47. Finansējumu atlases kārtas ietvaros šo noteikumu 24.7. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013.

48. Ja projekta ietvaros tiek veikti ieguldījumi centralizētās siltumapgādes ražošanas avotā, atbalstu atlases kārtas ietvaros šo noteikumu 24.6.2. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai, kas radušās ne agrāk, kā no 2017. gada 30. jūnija, sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013. Šo noteikumu 24.6.2. apakšpunktā minētajām izmaksām ir jābūt skaidri nodalītām no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.

49. Ja projekta ietvaros tiek veikti ieguldījumi siltumenerģijas pārvades un sadales sistēmā un siltumenerģijas akumulācijas iekārtas uzstādīšanā un būvniecībā, atbalstu atlases kārtas ietvaros šo noteikumu 24.6.2. apakšpunktā minēto izmaksu segšanai sniedz saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 651/2014.

50. Vienam de minimis atbalsta saņēmējam viena vienota komersanta līmenī de minimis atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Komersantu apvienošanās, iegādes vai sadalīšanās gadījumā ņem vērā Komisijas regulas Nr. 1407/2013 3. panta 8. un 9. punktā minētos nosacījumus. Viens vienots komersants atbilst Komisijas regulas Nr.  1407/2013 2. panta 2. punkta nosacījumiem.

51. Ja projekta faktiski apgūtais finansējuma apjoms pēc noslēguma atskaites apstiprināšanas ir mazāks nekā sākotnēji iesniegtajā projekta iesniegumā, nodrošina, ka faktiski sasniegtie rādītāji nav mazāki kā sākotnēji projekta iesniegumā plānotie rādītāji.

52. Ja projekta ietvaros tiek veikta centralizētās siltumapgādes ražošanas avota rekonstrukcija un būvniecība, pārvades un sadales sistēmas rekonstrukcija un būvniecība un koģenerācijas stacijas pārbūve par centralizētās siltumapgādes ražošanas avotu, specifiskā atbalsta un atlases kārtas ietvaros atbalstu var apvienot ar atbalstu vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, kas sniegts citā valsts atbalsta programmā vai projektā, tai skaitā pašvaldības atbalstu vai de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta Komisijas regulas Nr. 651/2014 46. panta 3., 4. un 6. punktā. Visas attiecināmās izmaksas, kas pārsniedz Komisijas regulas Nr. 651/2014 46. panta 3., 4. un 6. punktā noteikto maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, finansējuma saņēmējs sedz no paša rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas nav saistīti ar publisku atbalstu.

53. Ja projekta ietvaros tiek veikta siltumenerģijas akumulācijas iekārtas uzstādīšana un būvniecība, specifiskā atbalsta un atlases kārtas ietvaros atbalstu var apvienot ar atbalstu vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, kas sniegts citā valsts atbalsta programmā vai projektā, tai skaitā pašvaldības atbalstu vai de minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. panta 4., 5. un 6. punktā. Visas attiecināmās izmaksas, kas pārsniedz Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. panta 4., 5. un 6. punktā noteikto maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, finansējuma saņēmējs sedz no paša rīcībā esošajiem līdzekļiem, kas nav saistīti ar publisku atbalstu.

54. Ja projekta ietvaros tiek veikta centralizētās siltumapgādes ražošanas avota rekonstrukcija un būvniecība, pārvades un sadales sistēmas rekonstrukcija un būvniecība un koģenerācijas stacijas pārbūve par centralizētās siltumapgādes ražošanas avotu, specifiskā atbalsta un atlases kārtas ietvaros attiecināmās izmaksas, kuras ir nosakāmas, var apvienot ar citu valsts atbalstu, kurā attiecināmās izmaksas nav nosakāmas, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 8. panta 4. punktu un nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta Komisijas regulas Nr. 651/2014 46. panta 3., 4. un 6. punktā.

55. Ja projekta ietvaros tiek veikta siltumenerģijas akumulācijas iekārtas uzstādīšana un būvniecība, specifiskā atbalsta un atlases kārtas ietvaros attiecināmās izmaksas, kuras ir nosakāmas, var apvienot ar citu valsts atbalstu, kurā attiecināmās izmaksas nav nosakāmas, ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 8. panta 4. punktu un nepārsniedzot maksimāli pieļaujamo atbalsta intensitāti, kas noteikta Komisijas regulas Nr. 651/2014 38. panta 4., 5. un 6. punktā.

56. Sadarbības iestāde, atbildīgā iestāde un finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas glabāšanu un pieejamību 10 gadus, skaitot no pēdējās atbalsta piešķiršanas dienas, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 12. pantam un Komisijas regulas Nr. 1407/2013 6. panta 4. punktam.

57. Sadarbības iestāde nodrošina informācijas publicēšanu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktam.

58. Ja atbalsts specifiskā atbalsta un atlases kārtas ietvaros tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, sadarbības iestāde pārliecinās par finansējuma saņēmējam piešķirto de minimis atbalstu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 6. panta 3. punktam un informē finansējuma saņēmēju par iespējamo atbalsta summu atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 6. panta 1. punktam.

59. Ja atbalsts specifiskā atbalsta un atlases kārtas ietvaros tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 1407/2013, tiek piemērots atbalsta spēkā stāšanās un piemērošanas periods atbilstoši Komisijas regulas Nr. 1407/2013 8. pantam.

60. Ja atbalsts specifiskā atbalsta un atlases kārtas ietvaros tiek piešķirts saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 651/2014 46. vai 38. pantu, tiek piemērots atbalsta spēkā stāšanās un piemērošanas periods atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 59. pantam.

61. Sadarbības iestāde vienu reizi projekta dzīves cikla beigās pārbauda pārvades un sadales sistēmā veikto investīciju atbilstību Komisijas regulas Nr. 651/2014  46. panta 6. punkta nosacījumiem.

Ministru prezidents Māris Kučinskis

Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens

 

Pielikums
Ministru kabineta
2017. gada 22. augusta
noteikumiem Nr. 495

Pārskats par enerģijas patēriņu pēc projekta īstenošanas par 20___. gadu

1. Informācija par projektu un finansējuma saņēmēju

Projekta nosaukums  
Projekta numurs  
Projekta pabeigšanas datums  
Finansējuma saņēmēja nosaukums  
Apkures sezonas sākuma un beigu datums sākuma datums  
beigu datums  

2. Enerģijas patēriņš pēc projekta īstenošanas1

2.1. Īstenojot pārvades un sadales sistēmas jauna posma būvniecību, lai aizstātu energoneefektīvu posmu, sniedz šādus rādītājus

Siltumenerģijas ražošanai izmantotie energoresursi2

Siltumenerģijas ražošanai patērētais kurināmā daudzums sistēmā (MWh/gadā)

Siltumenerģijas ražošanai patērētais elektroenerģijas daudzums sistēmā (MWh/gadā)

Ar jauno sistēmas posmu aizstātajos posmos nodotais siltumenerģijas ražošanai izmantotais kurināmā daudzums (MWh/gadā)

Ar jauno sistēmas posmu aizstātajos posmos nodotais siltumenerģijas ražošanai izmantotais elektroenerģijas daudzums (MWh/gadā)

         

 

2.2. Īstenojot pārvades un sadales sistēmas jauna posma būvniecību, lai centralizētajai siltumapgādes sistēmai pieslēgtu jaunu patērētāju, sniedz šādus rādītājus

Siltumenerģijas ražošanai izmantotie energoresursi2

Sistēmai pieslēgtā jaunā patērētāja siltummezgla jauda (MW)

Siltumenerģijas zudumi jaunajā siltumenerģijas pārvades un sadales sistēmas posmā

(MWh/gadā)

     

 

2.3. Īstenojot pārvades un sadales sistēmas efektivitātes paaugstināšanu/rekonstruējot esošu pārvades un sadales sistēmas posmu, sniedz šādus rādītājus

Siltumenerģijas ražošanai izmantotie energoresursi2

Siltumenerģijas zudumi rekonstruējamā posmā

(MWh/gadā)

Pārvades un sadales sistēmas rekonstruējamā posmā nodotais siltumenerģijas daudzums (MWh/gadā)

Siltumavotā saražotās siltumenerģijas daudzums (MWh/gadā)

       

 

2.4. Īstenojot tā siltumavota efektivitātes paaugstināšanu, kurā pirms projekta īstenošanas izmantoti atjaunojamie energoresursi, sniedz šādus rādītājus

Siltumenerģijas ražošanai izmantotie energoresursi2

Siltumenerģijas ražošanai patērētais kurināmā daudzums siltumavotā (MWh/gadā)

Siltumenerģijas ražošanai patērētais elektroenerģijas daudzums siltumavotā (MWh/gadā)

     

 

2.5. Īstenojot pāreju no siltumavota, kur siltumenerģijas ražošanai izmanto fosilos energoresursus, uz siltumavotu, kur siltumenerģijas ražošanai izmanto atjaunojamos energoresursus, sniedz šādus rādītājus

Siltumenerģijas ražošanai izmantotie energoresursi2

Siltumenerģijas ražošanai patērētais kurināmā daudzums siltumavotā (MWh/gadā)

Siltumenerģijas ražošanai patērētais elektroenerģijas daudzums siltumavotā (MWh/gadā)

Siltumenerģijas patēriņš siltumavotā (MWh/gadā)

Saražotās siltumenerģijas daudzums siltumavotā (MWh/gadā)

         

 

2.6. Izbūvējot siltumenerģijas akumulācijas iekārtu koģenerācijas stacijā, sniedz šādus rādītājus

Siltumenerģijas ražošanai izmantotie energoresursi2

Kurināmā patēriņš dalītai siltumenerģijas un elektroenerģijas ražošanai

(MWh/gadā)

Kurināmā patēriņš, ražojot enerģiju koģenerācijas režīmā (MWh/gadā)

Koģenerācijas stacijā saražotais siltumenerģijas daudzums

(MWh/gadā)

Lietderības koeficients enerģijas ražošanai koģenerācijas režīmā

Siltumenerģijas akumulācijas iekārtā akumulētais siltumenerģijas daudzums

(MWh/gadā)

           

 

2.7. Izbūvējot siltumenerģijas akumulācijas iekārtu siltumavotā – katlumājā, sniedz šādus rādītājus

Siltumenerģijas ražošanai izmantotie energoresursi2

Siltumenerģijas ražošanai patērētais kurināmā daudzums sistēmā (MWh/gadā)

Siltumenerģijas akumulācijas iekārtā akumulētais siltumenerģijas daudzums (MWh/gadā)

Siltumavotā – katlumājā saražotais siltumenerģijas daudzums

(MWh/gadā)

       

3. Pārskatu sagatavoja

3.1. Vārds, uzvārds    
3.2. Amats uzņēmumā3 vai sertifikāta numurs4    
3.3. Kontaktinformācija (tālrunis, e-pasts, adrese)    
3.4. Pārskata sagatavošanas datums    

Piezīmes.

1 Rādītājus norāda tikai par īstenoto projekta veidu, neaizpildītajos pārskata laukos ievelk svītriņu "–".

Norāda tos energoresursus, kuru īpatsvars ir lielākais.

Norāda, ja pārskata ziņojumu aizpilda projekta iesniedzēja darbinieks, kas atbildīgs par enerģijas datu uzskaiti un pārvaldību.

4 Norāda, ja pārskata ziņojumu aizpilda neatkarīgs eksperts energoefektivitātes jomā.

Ministru prezidenta biedrs,
ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!