Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 3
Rīgā 2021. gada 21. janvārī (prot. Nr. 3, 1. p.)
Par akciju sabiedrības "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifiem
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk – Regulators) 2020.gada 28.maijā saņēma akciju sabiedrības "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS", vienotais reģistrācijas numurs: 50003182001, juridiskā adrese: Kūdras iela 27, Olaine, Olaines novads, LV-2114 (turpmāk – AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS"), iesniegumu (2020.gada 27.maijs Nr.1.-3/458) ar tam pievienoto ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu projektu un 2020.gada 15.jūlijā, 27.augustā, 2.septembrī, 9.septembrī, 22.oktobrī, 4.decembrī un 8.decembrī, 2021.gada 18.janvarī – papildu informāciju un izmaksas pamatojošus dokumentus (2020.gada 15.jūlijs Nr.1-3/628, 2020.gada 27.augusts Nr.1-3/759, 2020.gada 2.septembris Nr.1-3/785, 2020.gada 8.septembris Nr.1-3/800, 2020.gada 22.oktobris Nr.1-3/932, 2020.gada 3.decembris Nr.1-3/1100, 2020.gada 8.decembris, 2021.gada 18.janvāris Nr.1-3/43) (turpmāk – tarifu projekts).
Regulators konstatē
1. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" 2020.gada 28.maijā iesniedza ūdensapgādes pakalpojumu tarifa projektu 0,62 EUR/m³ (bez pievienotās vērtības nodokļa) un kanalizācijas pakalpojumu tarifa projektu 0,83 EUR/m³ (bez pievienotās vērtības nodokļa).
2. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" paziņojumu par tarifu projektu publicēja 2020.gada 5.jūnijā (Latvijas Vēstnesis, 2020, 108.nr.) un 2020.gada 5.jūnijā nosūtīja Olaines novada pašvaldībai publicēšanai tīmekļvietnē. Priekšlikumi un ieteikumi par iesniegtajiem tarifu projektiem Regulatorā nav saņemti.
3. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" 2020.gada 22.oktobrī un 8.decembrī iesniedza Regulatoram tarifu projekta precizējumus, kur ūdensapgādes pakalpojumu tarifa projekts aprēķināts 0,77 EUR/m³ (bez pievienotās vērtības nodokļa) un kanalizācijas pakalpojumu tarifa projekts aprēķināts 0,67 EUR/m³ (bez pievienotās vērtības nodokļa).
4. Tarifu projekta izvērtēšanas laikā saistībā ar tarifu projekta pozīciju "Pamatlīdzekļu nolietojums" konstatēts:
4.1. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" ir noteikusi atšķirīgu lietderīgās lietošanas laiku līdzvērtīgiem pamatlīdzekļiem – ūdensapgādes un kanalizācijas inženiertīkliem, kuri ierīkoti laika periodā no 2015.gada 1.janvāra līdz 2019.gada 31.decembrim. Minētajā laikposmā ar AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" finansējumu ierīkotajiem inženiertīkliem (turpmāk – Inženiertīkli) lietderīgās lietošanas laiks ir noteikts 30 gadi, bet ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu ierīkotajiem inženiertīkliem – 50 gadi.
4.2. Ūdensapgādes pakalpojumu tarifu projektā par astoņiem ūdensapgādes inženiertīkliem (ar lietderīgās lietošanas laiku 30 gadi) pamatlīdzekļu nolietojums iekļauts 20 000 EUR apmērā, bet kanalizācijas pakalpojumu tarifu projektā par 25 kanalizācijas inženiertīkliem (ar lietderīgās lietošanas laiku 30 gadi) – 29 423 EUR apmērā.
4.3. Regulators vairākkārt lūdza AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" iesniegt pamatojumu atšķirīga lietderīgās lietošanas laika noteikšanai vienā laika periodā ierīkotiem inženiertīkliem un informāciju par Inženiertīklu nolietojumu ietekmējošiem tehniskajiem faktoriem (Regulatora 2020.gada 24.septembra vēstule Nr.2-2.52/2515; 2020.gada 27.oktobra vēstule Nr.2-2.52/2904).
4.4. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" sniedza skaidrojumu, ka Inženiertīkliem lietderīgās lietošanas laiks grāmatvedības uzskaitē ir noteikts 30 gadi saskaņā ar AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" apstiprinātajām pamatlīdzekļu amortizācijas normām un, nosakot pamatlīdzekļu amortizācijas normas, ņemta vērā gan AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" pieredze, gan materiālu ražotāju noteiktais lietošanas laiks, gan faktiskie pamatlīdzekļu ekspluatācijas apstākļi (papildu slodzi rada transportlīdzekļu kustība) un inženiertīklu lietošanas laika saistība ar ceļu seguma atjaunošanas periodiskumu.
AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" iesniedza informāciju, ka seši no Inženiertīkliem ir izvietoti ielu un ceļu braucamajā zonā, līdz ar to vienlaikus ar ielu un ceļu nesošā pamatslāņa (kalpošanas laiks ne mazāks kā 20 gadi – Ministru kabineta 2019.gada 15.janvāra noteikumi Nr.41 "Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu un ielu būvniecības kvalitātes vispārīgajām prasībām", turpmāk – Noteikumi Nr.41) nomaiņu, lai nepieļautu no jauna izbūvēto ceļu un ielu segumu bojāšanu, novēršot ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu avārijas, ir jāparedz braucamajā daļā esošo ūdensapgādes un kanalizācijas tīklu nomaiņa. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" paskaidroja, ka, plānojot Inženiertīklu lietderīgās lietošanas laiku, nepieciešams ņemt vērā, ka teritorijas, kurās realizēti projekti, attīstās – rodas jauni lietotāji, tai skaitā rūpnieciskie, līdz ar to mainās arī patēriņa apjomi un tīklu izvietojums, tāpēc jāņem vērā, ka izbūvētās komunikācijas pēc 30 gadiem var neatbilst reālām vajadzībām.
4.5. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" ir sniegusi informāciju, ka gan Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu ietvaros ierīkotajiem inženiertīkliem, gan AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" patstāvīgi finansēto projektu ietvaros ierīkotajiem inženiertīkliem ir izmantoti ekvivalenti materiāli un inženiertīklu ierīkošanas metodes (2020.gada 22.oktobris Nr.1-3/932).
5. Par Eiropas Savienības projektu īstenošanu ir noslēgti līgumi, un minēto līgumu neatņemama sastāvdaļa ir apstiprināts projekta iesniegums, kurā norādīts plānotais projekta ietvaros radīto pamatlīdzekļu lietderīgās lietošanas laiks – ēkām un būvēm – 50 gadi.
6. Viens no likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" (turpmāk – Likums) mērķiem ir nodrošināt iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi (cenas) atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām (Likuma 1.pants).
7. Likuma 20.panta pirmā daļa noteic, ka tarifi nosakāmi tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie tarifu maksājumi segtu ekonomiski pamatotas sabiedrisko pakalpojumu izmaksas un nodrošinātu sabiedrisko pakalpojumu rentabilitāti, ja nozares speciālie normatīvie akti neparedz citus tarifu noteikšanas principus. Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, piemēram, rentabilitāte, Regulators var ierosināt tarifu pārskatīšanu un pieprasīt, lai sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs noteiktā termiņā iesniedz tarifu projektu kopā ar tarifus veidojošo izmaksu pamatojumu.
8. Likuma 19.panta septītā viens prim daļa noteic – lai sasniegtu šā likuma 20.panta pirmajā daļā noteikto mērķi, Regulators var grozīt sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja tarifu projektu, ja sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs tarifu projekta izvērtēšanas procesā šā panta piektajā daļā noteiktajā kārtībā un termiņā nesniedz Regulatoram papildu informāciju par tarifus veidojošo izmaksu pamatojumu vai ja kāda no tarifus veidojošajām izmaksām ir ekonomiski nepamatota un Regulators tarifu projekta izvērtēšanas laikā to var apliecināt citā tiesiskā ceļā.
9. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" patlaban piemēro ar Regulatora 2014.gada 21.maija lēmumu Nr.136 "Par akciju sabiedrības "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifiem" apstiprināto ūdensapgādes pakalpojumu tarifu 0,62 EUR/m3 un kanalizācijas pakalpojumu tarifu 0,85 EUR/m3 (bez pievienotās vērtības nodokļa).
10. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" bija uzaicināta uz padomes sēdi 2021.gada 14.janvārī un 2021.gada 11.janvārī saņēma lēmuma projektu. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" pārstāvji 2021.gada 14.janvāra padomes sēdē izteica vēlmi papildus iepazīties ar aprēķinu saistībā ar Regulatora plānotajiem grozījumiem tarifu projektā, ko Regulators nosūtīja 2021.gada 14.janvārī (2021.gada 14.janvāris Nr.2-2.52/73). 2021.gada 18.janvārī (2021.gada 18.janvāris Nr.1-3/43) tika saņemts AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" viedoklis:
10.1. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" ir lūgusi ņemt vērā, ka 2020.gads ir noslēdzies, tādēļ pārrēķina veikšana par iepriekšējo periodu ir nekorekta, un AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" nevar piekrist Regulatora veiktajam aprēķinam;
10.2. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" lūdz ņemt vērā, ka 2020.gada 4.decembrī un 8.decembrī (2020.gada 3.decembris Nr.1-3/1100, 2020.gada 8.decembris) ir iesniegusi papildu informāciju (turpmāk – Papildu informācija) un pēc Papildu informācijas iesniegšanas AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" nav saņēmusi no Regulatora nekādus iebildumus vai komentārus par veikto tarifu projekta aprēķinu;
10.3. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" iebilst pret Regulatora nostāju 2021.gada 11.janvārī saņemtajā lēmuma projektā, kurā paredzēts veikt grozījumus tarifu projektā, samazinot kopējos ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifus par 0,03 EUR/m3, jo tie nav saskaņoti ar AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS", un lūdz Regulatoru apstiprināt AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" Papildu informācijā iesniegtos ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifus – ūdensapgādes pakalpojumu tarifu 0,77 EUR/m3 un kanalizācijas pakalpojumu tarifu 0,67 EUR/m3.
11. 2021.gada 21.janvāra padomes sēdē AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" pilnvarotie pārstāvji uzturēja lūgumu apstiprināt AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" aprēķinātos ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifus un noteikt tarifu spēkā stāšanās datumu – 2021.gada 1.marts, vienlaicīgi pieņemot, ka Regulatora grozītais tarifu projekts būs jāņem vērā un apstiprinātie tarifi jāpiemēro.
Regulators secina
1. Tarifu projekts ir aprēķināts saskaņā ar Regulatora 2016.gada 14.janvāra lēmumu Nr.1/2 "Ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika" (turpmāk – Metodika) un atbilst likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 19.panta pirmajai daļai un 20.panta pirmajai daļai, izņemot šā lēmuma secinājumu daļas 3. un 4.punktā norādīto.
2. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" patlaban piemērotais kopējais ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifs 1,47 EUR/m3 ir lielāks, salīdzinot ar tarifu projektā aprēķināto kopējo ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu 1,44 EUR/m3 (bez pievienotās vērtības nodokļa).
3. Saistībā ar AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" iesniegto informāciju par faktoriem, kas ņemti vērā, nosakot Inženiertīklu lietderīgās lietošanas laiku, Regulators secina turpmāko:
3.1. Attiecībā uz Inženiertīklu materiāliem Regulators secina, ka atbilstoši AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" iesniegtajiem Inženiertīklu segto darbu pieņemšanas aktiem un tiem pievienotajiem sertifikātiem (2020.gada 3.decembris Nr.1-3/1100) Inženiertīklu ierīkošanai ir izmantotas AS "Pipelife Eesti" ražotās caurules. Savukārt no publiski pieejamās informācijas secināms, ka AS "Pipelife Eesti" ražotajām ūdens un kanalizācijas caurulēm kalpošanas laiks ir paredzams ne mazāks kā 50 gadi1.
3.2. Attiecībā uz faktiskajiem ekspluatācijas apstākļiem, kuros papildu slodzi rada transportlīdzekļu kustība, kas ietekmē Inženiertīklu lietderīgās lietošanas laiku, Regulators secina, ka AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" nav iesniegusi pamatojumu un pierādījumus šādam pieņēmumam. Turklāt tikai trīs ūdensapgādes un trīs kanalizācijas Inženiertīkli ir izvietoti ielu un ceļu braucamajā zonā, tātad arī pierādījumu esības gadījumā minētais faktors nebūtu attiecināms uz visiem Inženiertīkliem.
3.3. Attiecībā uz Inženiertīklu lietderīgā lietošanas laika saistību ar ielu un ceļu nesošā pamatslāņa nomaiņu Regulators secina, ka:
3.3.1. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" nepamatoti sasaista visus braucamajā daļā esošos ūdensapgādes un kanalizācijas tīklus ar ceļu un ielu seguma nesošā pamatslāņa nomaiņu, jo pilnīga ceļu un ielu seguma nesošā pamatslāņa atjaunošana nav tieši saistāma ar regulēto ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu. Saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 15.panta pirmās daļas 2.punktu pašvaldības autonomā funkcija ir gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu, tajā skaitā arī par ielu, ceļu un laukumu būvniecību, rekonstruēšanu un uzturēšanu. Šī autonomā funkcija ir nodalāma no regulēto ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas, kurus apmaksā AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" sniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu lietotāji ar ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifiem;
3.3.2. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" atsauce uz Noteikumiem Nr.41 arī nav pamatota. Noteikumos Nr.41, uz kuriem norāda AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS", noteikts, ka autoceļiem un ielām ar asfaltbetona, cementbetona vai cementbetona bruģa segumu segas pamata konstrukciju paredzētais ekspluatācijas laiks nedrīkst būt īsāks par 20 gadiem (Noteikumu Nr.41 5.punkts), taču nav noteikta obligāta prasība noteiktā periodā atjaunot ceļu segumu. Noteikumi Nr.41 nenosaka pamatojumu AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" izvēlei Inženiertīkliem noteikt 30 gadu lietderīgās lietošanas laiku. Turklāt ir iespējama inženiertīklu atjaunošana arī ar oderēšanas (beztranšeju) tehnoloģiju, kas nozīmē, ka inženiertīklu renovācijai nav nepieciešams veikt ielu seguma noņemšanu.
3.4. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" apgalvojums par savu pieredzi ir vispārīgs un nepamato ūdensapgādes un kanalizācijas inženiertīkliem, kuri ierīkoti laika periodā no 2015.gada 1.janvāra līdz 2019.gada 31.decembrim, noteikto atšķirīgo lietderīgās lietošanas laiku.
4. Ņemot vērā iepriekšējā punktā minēto, Regulators secina, ka AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" pamatojums ir nepietiekams un ūdensapgādes pakalpojumu tarifu projekta izmaksās iekļautais pamatlīdzekļu nolietojums 20 000 EUR apmērā un kanalizācijas pakalpojumu tarifu projektā iekļautais pamatlīdzekļu nolietojums 29 423 EUR apmērā ir ekonomiski nepamatotas izmaksas. Regulators arī secina – ja Inženiertīkliem būtu noteikts tāds pats lietderīgās lietošanas laiks kā ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu ierīkotajiem līdzvērtīgajiem inženiertīkliem, tarifu projektā iekļautās izmaksas samazinātos.
5. Ņemot vērā iepriekš minēto, Regulators secina, ka ir lietderīgi, pamatojoties uz Likuma 19.panta septītā viens prim daļā noteikto, grozīt AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" tarifu projektu:
5.1. Grozījumi tarifu projektā tiek veikti, pielīdzinot Inženiertīklu lietderīgās lietošanas laiku citiem AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" ūdensapgādes un kanalizācijas inženiertīkliem, kuri arī ierīkoti laika periodā no 2015.gada 1.janvāra līdz 2019.gada 31.decembrim par Eiropas Savienības līdzfinansējumu (50 gadi), un ņemot vērā AS "Pipelife Eesti" ražotajām Inženiertīklu ūdens un kanalizācijas caurulēm noteikto kalpošanas laiku, kas ir ne mazāks kā 50 gadi.
5.2. Veicot grozījumus, ir ņemts vērā Inženiertīklu uzkrātais nolietojums un to lietderīgās lietošanas laiks līdz 2020.gada 1.janvārim. Atlikušais Inženiertīklu lietošanas laiks aprēķināts kā starpība starp lietderīgā lietošanas laika 50 gadiem un laika periodu, kuru Inženiertīkli jau ir izmantoti. Tarifu projektā iekļautais gada nolietojums ir aprēķināts, Inženiertīklu atlikušo vērtību dalot ar atlikušo lietderīgās lietošanas laiku.
6. Izdarot Administratīvā procesa likuma 66.panta pirmajā daļā noteiktos lietderības apsvērumus, Regulators secina, ka šis administratīvais akts:
6.1. ir nepieciešams, lai sasniegtu tiesisku mērķi – noteikt AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifus tādā apmērā, lai lietotāju izdarītie tarifu maksājumi segtu ekonomiski pamatotas sabiedrisko pakalpojumu izmaksas un nodrošinātu ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas rentabilitāti;
6.2. ir piemērots iepriekšējā apakšpunktā minētā mērķa sasniegšanai, jo, ja Regulators AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" aprēķināto tarifu projektu noraidītu, turpinātu palikt spēkā Regulatora 2014.gada 21.maija lēmums Nr.136 "Par akciju sabiedrības "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifiem", kas neatbilst pašreizējai AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" darbībai ar rentabilitāti, kas pārsniedz Metodikas 14.punktā noteikto rentabilitāti;
6.3. ir vajadzīgs un neierobežo administratīvā procesa dalībnieka tiesības un tiesiskās intereses, jo AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" paliek tiesības iesniegt Regulatorā jaunu ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu projektu ar objektīvu pamatojumu Inženiertīklu lietderīgās lietošanas laikam gadījumā, ja AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" iegūst šādu pamatojumu;
6.4. ir atbilstošs, jo attiecībā uz AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" nav būtiska tiesību aizskāruma, ņemot vērā iepriekšējā apakšpunktā minēto. Šis lēmums ir AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" ūdenssaimniecības pakalpojumu lietotāju interesēs, jo kopējais ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifs ir zemāks par pašlaik piemēroto kopējo ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu.
7. Attiecībā uz saņemto AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" viedokli (2021.gada 18.janvāris Nr.1-3/43 un Regulatora 2021.gada 21.janvāra padomes sēde) Regulators secina:
7.1. Regulators veica aprēķinus grozījumiem tarifu projektā, pamatojoties uz Regulatora rīcībā esošo informāciju, tostarp Inženiertīklu atlikušo vērtību uz 2020.gada 1.janvāri, piemērojot Inženiertīklu lietderīgā lietošanas laika izmaiņas no 2020.gada 1.janvāra, līdz ar to ūdensapgādes Inženiertīklu gada nolietojums aprēķināts 11 949 EUR apmērā un kanalizācijas Inženiertīklu gada nolietojums – 17 525 EUR apmērā. Ja Inženiertīklu lietderīgā lietošanas laika izmaiņas piemērotu no 2021.gada 1.janvāra, tad ūdensapgādes Inženiertīklu gada nolietojums būtu 11 783 EUR, savukārt kanalizācijas Inženiertīklu gada nolietojums – 17 279 EUR, kas neietekmē Regulatora aprēķināto ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu apmēru. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" atsauce uz to, ka aprēķins ir nekorekts, jo veikts par iepriekšējo periodu, t.i., par 2020.gadu, nav pamatota, jo 2020.gada finanšu gads tiks uzskatīts par noslēgtu brīdī, kad tiks apstiprināts un iesniegts AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" gada pārskats par 2020.gadu Valsts ieņēmumu dienestā;
7.2. attiecībā uz to, ka AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" neesot saņēmusi no Regulatora iebildumus vai komentārus par AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" Papildu informācijā veikto tarifu projekta aprēķinu, Regulators secina, ka AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" ir vairākkārtīgi informēta par Regulatora viedokli pirms šā lēmuma pieņemšanas, tādējādi atkārtoti dodot AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" iespēju iesniegt papildu argumentus un pierādījumus saviem apgalvojumiem. Gan pirms 2020.gada 21.decembra, gan 2021.gada 14.janvāra un 2021.gada 21.janvāra padomes sēdēm, kurās tika skatīts jautājums par AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" tarifu projektu, AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" pārstāvji bija uzaicināti piedalīties padomes sēdēs un Regulators nosūtīja sagatavotos lēmuma projektus (2020.gada 17.decembris Nr.2-2.52/3462; 2021.gada 11.janvāris Nr.3-2.52/34; 2021.gada 20.janvāris Nr.3-2.52/110), kur AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" tika dota iespēja iepazīties ar Regulatora viedokli par to, ka iesniegtie dokumenti nesniedz pietiekamu pamatojumu attiecībā uz Inženiertīkliem noteikto lietderīgās lietošanas laiku. Pēc 2021.gada 14.janvāra padomes sēdes AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" tika nosūtīts arī detalizēts aprēķins par Regulatora plānotajiem grozījumiem tarifu projektā (2021.gada 14.janvāris Nr.2-2.52/73);
7.3. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" nav sniegusi papildu argumentus par Regulatora konstatēto un secināto 2021.gada 11.janvāra un 2021.gada 20.janvāra lēmuma projektos, lai varētu apstiprināt Papildu informācijā iesniegtos AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" aprēķinātos tarifus. AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" 2021.gada 21.janvāra padomes sēdē sniegtais arguments attiecībā uz Inženiertīklu tehniskajiem parametriem nepamato AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" dažādo pieeju vienā laika periodā ierīkotiem ūdensapgādes un kanalizācijas inženiertīkliem. Likuma 19.panta septītā viens prim daļa paredz Regulatora tiesības grozīt sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja tarifu projektu, lai sasniegtu Likuma 20.panta pirmajā daļā noteikto mērķi.
Ņemot vērā visu iepriekš minēto un saskaņā ar Metodikas 5., 7., 8., 9., 21., 61. un 66.punktu, pamatojoties uz likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem" 1.pantu, 5.pantu, 9.panta pirmās daļas 1. un 3.punktu un otro daļu, 19.panta pirmo, septīto, septīto viens prim un trīspadsmito daļu, 20.panta pirmo daļu un 21.panta piekto daļu, Administratīvā procesa likuma 55.panta 1.punktu, 56.panta pirmo daļu, 63.panta pirmās daļas 1.punktu, 65.panta pirmo un trešo daļu un 66.panta pirmo daļu,
padome nolemj:
1. grozīt AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" tarifu projektu daļā par Inženiertīklu lietderīgās lietošanas laiku, kā ekonomiski pamatotu atzīstot Inženiertīklu nolietojumu attiecībā uz ūdensapgādes pakalpojumu tarifu – 11 949 EUR, attiecībā uz kanalizācijas pakalpojumu tarifu – 17 525 EUR;
2. apstiprināt AS "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" šādus tarifus (bez pievienotās vērtības nodokļa):
2.1. ūdensapgādes pakalpojumu tarifu 0,76 EUR/m3;
2.2. kanalizācijas pakalpojumu tarifu 0,65 EUR/m3;
3. noteikt, ka šā lēmuma lemjošās daļas 2.punktā apstiprinātie tarifi stājas spēkā 2021.gada 1.martā;
4. atcelt no 2021.gada 1.marta Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2014.gada 21.maija lēmumu Nr.136 "Par akciju sabiedrības "OLAINES ŪDENS UN SILTUMS" ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifiem" (Latvijas Vēstnesis, 2014, 101.nr.).
Ja mainās tarifus ietekmējošie faktori, Regulators var ierosināt tarifu pārskatīšanu un atcelt šo lēmumu.
Lēmums stājas spēkā ar tā parakstīšanas dienu.
Šo administratīvo aktu var pārsūdzēt Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā no dienas, kad ieinteresētā persona uzzina vai tai vajadzēja uzzināt par pieņemto administratīvo aktu.
1 https://evopipes.lv/storage/4162e8ef6e233cf7eaa7e6bfbce737662737cfab.pdf
Sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas komisijas
padomes
priekšsēdētājs R. Irklis