Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 22 Pēdējās nedēļas laikā 13 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 14
Rīgā 2021. gada 7. janvārī (prot. Nr. 2 19. §)
Grozījumi Ministru kabineta 2006. gada 24. janvāra noteikumos Nr. 80 "Noteikumi par kuģu apkalpes minimālo sastāvu"
Izdoti saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes
un jūras drošības likuma
11. panta ceturto daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2006. gada 24. janvāra noteikumos Nr. 80 "Noteikumi par kuģu apkalpes minimālo sastāvu" (Latvijas Vēstnesis, 2006, 22. nr., 2014, 21. nr.) šādus grozījumus:
1. Aizstāt 1. punktā vārdus "noteikšanas kārtību" ar vārdiem "komplektēšanas kārtību uz".
2. Aizstāt 3. un 4. punktā vārdu "nosaka" ar vārdu "komplektē".
3. Papildināt noteikumus ar 4.1 punktu šādā redakcijā:
"4.1 Valsts robežsardzes kuģiem kuģa apkalpes minimālo sastāvu nosaka kuģa īpašnieks savas iestādes iekšējos noteikumos, saskaņojot apkalpes locekļu sastāvu ar valsts akciju sabiedrību "Latvijas Jūras administrācija" (turpmāk – Latvijas Jūras administrācija)."
4. Izteikt 8. punktu šādā redakcijā:
"8. Ja kuģa reisa ilgums līdz nākamajai ostai nepārsniedz 24 stundas, šī reisa laikā uz kuģa var atrasties mazāks apkalpes locekļu skaits, nekā noteikts šo noteikumu 1. un 2. pielikumā, ja apkalpes locekļu skaits ir saskaņots ar Latvijas Jūras administrāciju."
5. Papildināt 9. punktu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Valsts robežsardzes kuģiem, stāvkuģiem un zvejas laivām apliecību neizsniedz."
6. Aizstāt 11. punktā vārdus "(sniedzot pamatojumu rindā "Īpašas atzīmes") un iesniedz Latvijas Jūras administrācijā dokumentus" ar vārdiem "un, ja nepieciešams, iesniedz Latvijas Jūras administrācijā papildu dokumentus".
7. Izteikt 12. punktu šādā redakcijā:
"12. Latvijas Jūras administrācija triju darbdienu laikā izskata kuģa īpašnieka iesniegumu, izvērtē attiecīgā kuģa dienesta organizāciju, kuģa aprīkojuma un ekspluatācijas īpatnības, kuģa apkalpes spēju nodrošināt darba un atpūtas laika prasību izpildi, kuģa drošības vadības un aizsardzības pasākumus, kā arī kuģa apkalpes kvalifikācijas līmeni un pieņem lēmumu par apliecības izsniegšanu."
8. Papildināt 13. punktu ar trešo teikumu šādā redakcijā:
"Klasifikācijas sabiedrību (atzīto organizāciju) tehniskajā uzraudzībā esošajiem kuģiem apliecības derīguma termiņš ir piesaistīts klasifikācijas apliecības derīguma termiņam."
9. Papildināt 15. punktu aiz vārda "noteikumi" ar vārdiem "kā arī mainās kuģa īpašnieks vai kuģošanas sabiedrība".
10. Izteikt 16. un 17. punktu šādā redakcijā:
"16. Kuģa īpašnieka pienākums ir nodrošināt kuģa apkalpes komplektēšanu vismaz atbilstoši kuģim noteiktajām apkalpes minimālā sastāva normām, kā arī radīt apstākļus, lai kuģa apkalpe varētu ievērot darba un atpūtas laiku atbilstoši kuģa apkalpes darba un sardzes grafikam.
17. Kuģa apkalpes minimālā sastāva komplektēšanas normas neatbrīvo kuģa īpašnieku un kuģa kapteini no atbildības par kuģa, cilvēku un vides drošību, kā arī par kuģa apkalpes komplektēšanu atbilstoši faktiskajiem kuģošanas apstākļiem un nosacījumiem."
11. Izteikt 1. un 2. pielikumu šādā redakcijā:
"1. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 24. janvāra
noteikumiem Nr. 80
Starptautiskos reisos iesaistīto kuģu apkalpes minimālā sastāva normas
I. Kapteinis un klāja apkalpe uz pasažieru kuģiem
Nr. |
Amats |
Kvalifikācijas sertifikāta STCW konvencijas noteikums |
Skaits |
||
3000 bruto tilpība (turpmāk – BT) un lielāka |
500 BT−3000 BT |
līdz 500 BT |
|||
1. |
Kapteinis |
II/2, IV/2 |
1 |
1 |
1 (II/31) |
2. |
Vecākais stūrmanis |
II/2, IV/2 |
1 |
1 |
− |
3. |
Sardzes stūrmanis |
II/1, IV/2 |
3 |
2 |
1 (II/32) |
4. |
Kvalificēts sardzes matrozis |
II/5 |
3 |
3 |
2 |
5. |
Sardzes matrozis |
II/4 |
3 |
1 |
− |
Piezīmes.
1 Kuģojot ārpus Baltijas jūras, kvalifikācija atbilst STCW
konvencijas II/2 noteikumam.
2 Kuģojot ārpus Baltijas jūras, kvalifikācija atbilst STCW
konvencijas II/1 noteikumam.
II. Kapteinis un klāja apkalpe uz kravas1 kuģiem
Nr. |
Amats |
Kvalifikācijas sertifikāta STCW konvencijas noteikums |
Skaits |
|||
5000 BT un lielāka |
2000 BT−5000 BT |
500 BT−2000 BT |
līdz 500 BT |
|||
1. |
Kapteinis |
II/2, IV/2 |
1 |
1 |
1 |
1 (II/32) |
2. |
Vecākais stūrmanis |
II/2, IV/2 |
1 |
1 |
1 |
− |
3. |
Sardzes stūrmanis |
II/1, IV/2 |
2 |
1 (23) |
14 |
1 (II/36) |
4. |
Kvalificēts sardzes matrozis |
II/5 |
3 |
2 |
1 |
− |
5. |
Sardzes matrozis |
II/4 |
1 (25) |
1 (25) |
1 |
2 |
Piezīmes.
1 Kravas kuģu kategorijā ietilpst arī jūras velkoņi.
2 Kuģojot ārpus Baltijas jūras, kvalifikācija atbilst STCW
konvencijas II/2 noteikumam.
3 Ķīmisko lejamkravu tankkuģiem. Šo pozīciju var attiecīgi samazināt,
ja kuģa īpašnieks sniedz pamatojumu par to, ka sardzes stūrmanim nevar
nodrošināt atsevišķu kajīti. Šajā gadījumā kuģošanas rajons tiek ierobežots līdz
kuģošanai Baltijas jūrā un Ziemeļrietumeiropas ūdeņos.
4 Šo pozīciju var neņemt vērā, ja kuģa īpašnieks sniedz pamatojumu par
to, ka sardzes stūrmanim nevar nodrošināt atsevišķu kajīti. Šajā gadījumā
kuģošanas rajons tiek ierobežots līdz kuģošanai Baltijas jūrā un
Ziemeļrietumeiropas ūdeņos.
5 Ķīmisko lejamkravu tankkuģiem.
6 Kuģojot ārpus Baltijas jūras, kvalifikācija atbilst STCW
konvencijas II/1 noteikumam.
III. Kapteinis un apkalpe uz kuģiem līdz 500 BT ar attālināšanos līdz 150 jūras jūdzēm no patvēruma ostas1
Nr. |
Amats |
Kvalifikācijas sertifikāta STCW konvencijas noteikums |
Skaits |
||
līdz 50 BT |
līdz 200 BT |
līdz 500 BT |
|||
1. |
Kapteinis |
II/3, IV/22 |
1 |
1 |
1 |
2. |
Sardzes stūrmanis |
II/3, IV/22 |
13 |
13 |
13 |
3. |
Sardzes mehāniķis4 |
III/1 |
1 |
1 |
1 |
4. |
Sardzes matrozis |
II/5 vai II/4 |
1 |
1 |
2 (15) |
Piezīmes.
1 Šīs normas neattiecas uz velkoņiem, kuri nodarbojas ar tauvošanas,
vilkšanas vai stumšanas darbiem, kā arī uz kuģiem, kuri pārvadā vairāk nekā 12
pasažierus.
2 Kapteinim un sardzes stūrmanim var būt tāljūras radiooperatora
sertifikāts (ja kuģis nav pakļauts SOLAS 74 konvencijas IV nodaļas
prasībām). Kuģojot tikai jūras rajonā A1, kapteinim un sardzes stūrmanim var būt
piekrastes radiooperatora sertifikāts (ja kuģis nav pakļauts SOLAS 74
konvencijas IV nodaļas prasībām).
3 Kuģiem ar reisa ilgumu līdz 14 stundām šo pozīciju var neņemt vērā.
4 Šo pozīciju var neņemt vērā kuģim:
a) kuram galvenā dzinēja jauda ir mazāka par 750 kW, kā arī ja kuģa
automatizācijas pakāpe pieļauj kuģa ekspluatāciju bez pastāvīgas sardzes
mašīntelpā ar nosacījumu, ka viens no virsniekiem ir pabeidzis kursus par
attiecīgā tipa dzinēju ekspluatāciju;
b) kurš ir aprīkots ar diviem neatkarīgiem galvenajiem dzinējiem;
c) kuram ir tikai viens galvenais dzinējs, ievērojot šādas prasības:
– reisa ilgums līdz 14 stundām;
– laba laika apstākļu prognoze ieplānotam reisam (vēja stiprums – ne vairāk
par sešām ballēm, jūras viļņošanās stiprums – ne vairāk par piecām ballēm);
– patvēruma ostu (vietu) var sasniegt sešās stundās.
5 Kuģiem ar reisa ilgumu līdz 14 stundām.
IV. Kuģu mašīntelpas apkalpe1
Nr. |
Amats |
Kvalifikācijas sertifikāta STCW konvencijas noteikums |
Skaits |
|||||||
galvenā dzinēja jauda lielāka par 6000 kW |
galvenā dzinēja jauda 3000 kW−6000 kW |
galvenā dzinēja jauda 750 kW−3000 kW |
galvenā dzinēja jauda mazāka par 750 kW |
|||||||
ar pastāvīgu sardzi |
bez pastāvīgas sardzes |
ar pastāvīgu sardzi |
bez pastāvīgas sardzes |
ar pastāvīgu sardzi |
bez pastāvīgas sardzes |
ar pastāvīgu sardzi |
bez pastāvīgas sardzes |
|||
1. |
Vecākais mehāniķis |
III/2 vai III/3 atkarībā no galvenā dzinēja jaudas |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
− |
− |
2. |
Otrais mehāniķis |
III/2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
− |
− |
− |
− |
3. |
Sardzes mehāniķis |
III/1 |
2 |
1 |
1 |
− |
1 |
− |
22 |
12, 3 |
4. |
Kuģa elektromehāniķis |
III/6 |
14 |
14 |
14 |
14 |
− |
− |
− |
− |
5. |
Kvalificēts sardzes motorists |
III/5 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
− |
− |
6. |
Sardzes motorists |
III/4 |
1 |
1 |
1 |
− |
− |
− |
− |
− |
7. |
Kuģa elektriķis |
III/7 |
25 |
15 |
− |
− |
− |
− |
− |
− |
Piezīmes.
1 Mašīntelpas apkalpošana bez pastāvīgas sardzes atļauta, ja kuģa
automatizācijas līmenis atbilst SOLAS 74 konvencijas I-2 daļas E sadaļas
prasībām.
2 Šo pozīciju var ieņemt kuģa mehāniķis uz kuģiem ar galvenā dzinēja
jaudu, mazāku par 750 kW, kas sertificēts atbilstoši Ministru kabineta 2005.
gada 22. novembra noteikumu Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas noteikumi" 61.
punktam.
3 Sardzes mehāniķi var aizvietot ar kvalificētu sardzes motoristu, ja
kuģošanas rajons ir ierobežots kuģošanai tikai Baltijas jūrā un
Ziemeļrietumeiropas ūdeņos. Šajā gadījumā Latvijas Jūras administrācija izvērtē
kuģa enerģētiskās iekārtas drošas ekspluatācijas iespējas, pamatojoties uz kuģa
iepriekšējās ekspluatācijas pieredzi.
4 Gadījumos, ja kuģim ir elektropropulsīvā iekārta.
5 Pasažieru kuģiem.
2. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 24. janvāra
noteikumiem Nr. 80
Zvejas kuģu, kabotāžas kuģu un iekšējo ūdeņu kuģu apkalpes minimālā sastāva normas
I. Zvejas kuģi
1. Kapteinis un klāja apkalpe1 uz zvejas kuģiem neierobežotā zvejas rajonā ārpus Baltijas jūras
Nr. |
Amats |
Kvalifikācijas sertifikāta STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas noteikums vai minimālā kvalifikācija atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas noteikumi" |
Skaits |
1.1. |
kapteinis | STCW-F konvencijas II/1 atbilstoši kuģa garumam noteiktā kvalifikācija vai STCW konvencijas II/22 noteiktā kvalifikācija |
1 |
1.2. |
vecākais stūrmanis3 | STCW-F konvencijas II/2 vai STCW konvencijas II/22 noteiktā kvalifikācija |
1 |
1.3. |
sardzes stūrmanis | STCW-F konvencijas II/2 atbilstoši kuģa garumam noteiktā kvalifikācija vai STCW konvencijas II/12 noteiktā kvalifikācija |
1 |
1.4. |
sardzes matrozis | 145. punktā vai STCW konvencijas II/4 noteiktā kvalifikācija, vai STCW konvencijas II/5 noteiktā kvalifikācija |
2 |
Piezīmes.
1 Kapteinim un visiem stūrmaņiem nepieciešams globālās jūras negadījumu
un drošības sistēmas (turpmāk − GMDSS) universālā operatora sertifikāts.
2 Ja kapteinim vai stūrmanim ir STCW konvencijai atbilstošs
kvalifikācijas dokuments, tad šajā dokumentā ir jābūt ierakstam par atļauju
strādāt uz zvejas kuģiem.
3 Šo pozīciju var neņemt vērā, ja kuģa īpašnieks sniedz pietiekamu
pamatojumu par to, kā nodrošinās kuģa ekspluatāciju atbilstoši starptautiskajām
prasībām par minimālo apkalpi un normatīvajos aktos noteikto darba un atpūtas
stundu ievērošanu.
2. Mašīntelpas apkalpe uz zvejas kuģiem ar galvenā dzinēja jaudu, lielāku par 3000 kW, neierobežotā zvejas rajonā ārpus Baltijas jūras
Nr. |
Amats |
Kvalifikācijas sertifikāta STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas noteikums vai minimālā kvalifikācija atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas noteikumi" |
Skaits |
|
ar pastāvīgu sardzi |
bez pastāvīgas sardzes |
|||
2.1. |
vecākais mehāniķis | STCW-F konvencijas II/5 vai STCW konvencijas III/2 noteiktā kvalifikācija |
1 |
1 |
2.2. |
otrais mehāniķis | STCW-F konvencijas II/5 vai STCW konvencijas III/2 noteiktā kvalifikācija |
1 |
1 |
2.3. |
sardzes mehāniķis | STCW-F konvencijas II/5 vai STCW konvencijas III/1 noteiktā kvalifikācija |
1 |
− |
2.4. |
sardzes motorists | 146. punktā vai STCW konvencijas III/4, vai STCW konvencijas III/5 noteiktā kvalifikācija |
2 |
1 |
3. Mašīntelpas apkalpe zvejas kuģiem ar galvenā dzinēja jaudu līdz 3000 kW neierobežotā zvejas rajonā ārpus Baltijas jūras
Nr. |
Amats |
Kvalifikācijas sertifikāta STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas noteikums vai minimālā kvalifikācija atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas noteikumi" |
Skaits |
|
ar pastāvīgu sardzi |
bez pastāvīgas sardzes |
|||
3.1. |
vecākais mehāniķis | STCW-F konvencijas II/5 vai STCW konvencijas III/3 noteiktā kvalifikācija |
1 |
1 |
3.2. |
sardzes mehāniķis | STCW-F konvencijas II/5 vai STCW konvencijas III/1 noteiktā kvalifikācija |
1 |
1 |
3.3. |
sardzes motorists | 146. punktā vai STCW konvencijas III/4, vai STCW konvencijas III/5 noteiktā kvalifikācija |
1 |
− |
4. Apkalpe uz zvejas kuģiem ar garumu līdz 45 metriem un ar neierobežotu reisa ilgumu Baltijas jūrā
Nr. |
Amats |
Kvalifikācijas sertifikāta STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas noteikums vai minimālā kvalifikācija atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas noteikumi" |
Skaits |
4.1. |
kapteinis1 | STCW-F konvencijas II/1 vai STCW konvencijas II/32 noteiktā kvalifikācija atbilstoši kuģa BT |
1 |
4.2. |
sardzes stūrmanis1 | STCW-F konvencijas II/2 vai STCW konvencijas II/12, vai STCW konvencijas II/32 noteiktā kvalifikācija atbilstoši kuģa BT |
1 |
4.3. |
mehāniķis | 136., 137., 138., 139., 140., 141. vai 142. punktā atbilstoši galvenā dzinēja jaudai noteiktā kvalifikācija vai 61. punktā, vai STCW konvencijas III/3, vai STCW-F konvencijas II/5 noteiktā kvalifikācija |
1 |
4.4. |
sardzes matrozis vai zvejnieks | 144. vai 145. punktā noteiktā kvalifikācija vai STCW konvencijas II/4, vai STCW konvencijas II/5 noteiktā kvalifikācija |
1 |
Piezīmes.
1 Kapteinim un sardzes stūrmanim nepieciešams GMDSS universālā
operatora sertifikāts vai tāljūras radiooperatora sertifikāts.
2 Ja kapteinim vai stūrmanim ir STCW konvencijai atbilstošs
kvalifikācijas dokuments, tad šajā dokumentā ir jābūt ierakstam par atļauju
strādāt uz zvejas kuģiem.
5. Apkalpe zvejas kuģiem ar garumu līdz 45 metriem un ar reisa ilgumu līdz 16 stundām1 Baltijas jūrā un Rīgas jūras līcī
Nr. |
Amats |
Kvalifikācijas sertifikāta STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas noteikums vai minimālā kvalifikācija atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas noteikumi" |
Skaits |
5.1. |
kapteinis2 | STCW-F konvencijas II/1 vai STCW konvencijas II/33 noteiktā kvalifikācija atbilstoši kuģa BT |
1 |
5.2. |
mehāniķis | 136., 137., 138., 139., 140., 141. vai 142. punktā atbilstoši galvenā dzinēja jaudai noteiktā kvalifikācija vai 61. punktā, vai STCW konvencijas III/3, vai STCW-F konvencijas II/5 noteiktā kvalifikācija |
1 |
5.3. |
sardzes matrozis vai zvejnieks | 144. vai 145. punktā noteiktā kvalifikācija vai STCW konvencijas II/4, vai STCW konvencijas II/5 noteiktā kvalifikācija |
1 |
Piezīmes.
1 Pēc kuģa īpašnieka iesnieguma un pamatojuma.
2 Kapteinim nepieciešams GMDSS ierobežotā operatora sertifikāts vai
piekrastes radiooperatora sertifikāts.
3 Ja kapteinim ir STCW konvencijai atbilstošs kvalifikācijas
dokuments, tad šajā dokumentā ir jābūt ierakstam par atļauju strādāt uz zvejas kuģiem.
II. Kabotāžas kuģi piekrastes kuģošanā
6. Kapteinis un klāja apkalpe
Nr. |
Amats |
Kvalifikācijas sertifikāta STCW konvencijas noteikums |
Skaits |
|
500 BT un lielāki |
līdz 500 BT |
|||
6.1. |
kapteinis | II/2 vai II/3 noteiktā kvalifikācija atbilstoši kuģa BT |
1 |
1 |
6.2. |
sardzes stūrmanis | II/1 vai II/3 noteiktā kvalifikācija atbilstoši kuģa BT |
1 |
1 |
6.3. |
kvalificēts sardzes matrozis | II/5 |
1 |
− |
6.4. |
sardzes matrozis | II/4 |
1 |
1 |
Piezīme. Kapteinim un sardzes stūrmanim nepieciešams GMDSS universālā operatora sertifikāts vai tāljūras radiooperatora sertifikāts (ja kuģis nav pakļauts SOLAS 74 konvencijas IV nodaļas prasībām). Kuģojot tikai jūras rajonā A1, kapteinim un sardzes stūrmanim nepieciešams GMDSS ierobežotā operatora sertifikāts vai piekrastes radiooperatora sertifikāts (ja kuģis nav pakļauts SOLAS 74 konvencijas IV nodaļas prasībām).
7. Mašīntelpas apkalpe
Nr. |
Amats |
Kvalifikācijas sertifikāta STCW konvencijas noteikums |
Skaits |
|||||
galvenā dzinēja jauda lielāka par 3000 kW |
galvenā dzinēja jauda 750 kW−3000 kW |
galvenā dzinēja jauda mazāka par 750 kW |
||||||
ar pastāvīgu sardzi |
bez pastāvīgas sardzes |
ar pastāvīgu sardzi |
bez pastāvīgas sardzes |
ar pastāvīgu sardzi |
bez pastāvīgas sardzes |
|||
7.1. |
vecākais mehāniķis | III/2 vai III/3 atkarībā no galvenā dzinēja jaudas |
1 |
1 |
1 |
1 |
− |
− |
7.2. |
otrais mehāniķis | III/2 |
1 |
1 |
− |
− |
− |
− |
7.3. |
sardzes mehāniķis | III/11 |
1 |
− |
1 |
− |
22 |
12 |
7.4. |
kuģa elektromehāniķis | III/6 |
14 |
14 |
− |
− |
− |
− |
7.5. |
kvalificēts sardzes motorists | III/5 |
1 |
1 |
− |
− |
− |
− |
7.6. |
sardzes motorists | III/4 |
− |
− |
13 |
13 |
− |
− |
7.7. |
kuģa elektriķis | III/7 |
− |
− |
14 |
− |
− |
− |
Piezīmes.
1 Šo pozīciju var ieņemt kuģa mehāniķis uz kuģiem ar galvenā dzinēja
jaudu, mazāku par 750 kW, kas sertificēts atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada
22. novembra noteikumu Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas noteikumi" 61. punktam.
2 Sardzes mehāniķi var aizvietot ar kvalificētu sardzes motoristu.
3 Kuģiem piekrastes kuģošanā ar reisa ilgumu līdz 12 stundām šo
pozīciju var neņemt vērā.
4 Gadījumos, ja kuģim ir elektropropulsīvā iekārta.
III. Iekšējo ūdeņu kuģi
8. Kapteinis un apkalpe1
Nr. |
Amats |
Minimālā kvalifikācija atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumiem Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas noteikumi" |
Skaits2 |
8.1. |
kapteinis3 | 175., 176., 177. vai 178. punktā noteiktā kvalifikācija atbilstoši kuģa tilpībai vai tilpībai atbilstoša STCW konvencijā noteiktā kvalifikācija |
1 |
8.2. |
mehāniķis | 179.1, 180., 180.1, 181. vai 182. punktā noteiktiem galveno dzinēju jaudas ierobežojumiem vai jaudai atbilstoša STCW konvencijā noteiktā kvalifikācija |
1 |
8.3. |
matrozis | 183. punktā vai STCW konvencijas II/4, vai STCW konvencijas II/5 noteiktā kvalifikācija |
1 |
8.4. |
motorists4 | 184. punktā vai STCW konvencijas III/4, vai STCW konvencijas III/5 noteiktā kvalifikācija |
1 |
Piezīmes.
1 Uz kuģiem ar BT, mazāku par 20, un galveno dzinēju jaudu, mazāku par
40 kW, apkalpi var samazināt, iekļaujot tajā tikai kapteini.
2 Uz kuģiem ar BT, mazāku par 300, un galveno dzinēju jaudu, mazāku par
1500 kW, apkalpi var samazināt, iekļaujot tajā speciālistus, kuriem ir
apvienotās kvalifikācijas dokumenti.
3 Kapteinim nepieciešams GMDSS piekrastes radiooperatora sertifikāts.
4 Kuģiem, kuru galvenā dzinēja jauda ir mazāka par 750 kW, kā arī ja
kuģa automatizācijas pakāpe pieļauj kuģa ekspluatāciju bez pastāvīgas sardzes
mašīntelpā, šo pozīciju var neņemt vērā."
12. Aizstāt 3. pielikumā vārdus "SJO numurs" ar vārdiem "IMO numurs".
13. Papildināt 3. pielikumu aiz teksta
"Mašīntelpa ir periodiski bez uzraudzības (jā/nē) |
" |
|
Periodically unattended machinery space (yes/no) |
ar tekstu
"Kuģošanas sabiedrība |
" |
|
Operating company |
14. Izteikt 4. pielikumu šādā redakcijā:
"4. pielikums
Ministru kabineta
2006. gada 24. janvāra
noteikumiem Nr. 80
Iesniegums apliecības saņemšanai
1. | Kuģa vārds | |||
2. | IMO Nr. | |||
3. | BT | |||
4. | Kopējā galveno dzinēju jauda, kW | |||
5. | Kuģa tips | |||
6. | Kuģošanas sabiedrība/kuģa īpašnieks | |||
7. | Kuģošanas rajons un reisa ilgums | |||
8. | Vai kuģa mašīntelpa ir periodiski bez uzraudzības? (jā/nē) | |||
9. | Vai kuģa apkalpes minimālais sastāvs spēs efektīvi nodrošināt navigācijas sardzes un novērošanu? (jā/nē) | |||
10. | Vai kuģa apkalpes minimālais sastāvs spēs efektīvi nodrošināt kuģa aizsardzības plāna prasības? (jā/nē/nav attiecināms) | |||
11. | Vai kuģa apkalpes minimālais sastāvs spēs efektīvi nodrošināt kuģa drošības vadības sistēmas prasības? (jā/nē/nav attiecināms) | |||
12. | Priekšlikumi kuģa apkalpes minimālajam sastāvam1 | |||
12.1. | Kuģa apkalpes minimālais sastāvs |
Amats |
Kvalifikācijas dokumenta STCW konvencijas vai STCW-F konvencijas noteikums vai Ministru kabineta 2005. gada 22. novembra noteikumu Nr. 895 "Jūrnieku sertificēšanas noteikumi" attiecīgais punkts |
Skaits |
Īpašas atzīmes (ja tādas ir) |
12.2. Plānotais kuģa apkalpes minimālā sastāva darba un sardzes grafiks2
Amats |
Plānotās ikdienas darba stundas jūrā |
Plānotās ikdienas darba stundas ostā |
Kopējās ikdienas atpūtas stundas3 |
|||
sardze |
pienākumi pēc sardzes |
sardze |
pienākumi pēc sardzes |
jūrā |
ostā |
|
Piezīmes.
1 Šo sadaļu aizpilda, ja piedāvātais kuģa apkalpes minimālais sastāvs
atšķiras no Ministru kabineta 2006. gada 24. janvāra noteikumos Nr. 80
"Noteikumi par kuģu apkalpes minimālo sastāvu" norādītajām kuģu apkalpes
minimālā sastāva normām vai attiecīgo informāciju pieprasa valsts akciju
sabiedrības "Latvijas Jūras administrācija" Kuģošanas drošības inspekcija.
2 Šo sadaļu neaizpilda pasažieru kuģiem vai ro-ro pasažieru kuģiem, kas
iesaistīti starptautiskajā kuģošanā, zvejas kuģiem ar garumu līdz 45 metriem un
ar reisa ilgumu līdz 16 stundām Baltijas jūrā un Rīgas jūras līcī un iekšējo
ūdeņu kuģiem.
3 Plānotais minimālais atpūtas laiks nedrīkst būt mazāks par 10 stundām
jebkurā 24 stundu periodā un 77 stundas jebkurā septiņu dienu periodā.
Minimālais atpūtas laiks ir piemērojams saskaņā ar Jūras kodeksu, kurā iekļautas
2006. gada konvencijas par darbu jūrniecībā (MLC, 2006) prasības, kā arī
ar jebkuru piemērojamo koplīgumu, kas reģistrēts vai atļauts saskaņā ar minēto
konvenciju un 1978. gada Starptautisko konvenciju par jūrnieku sagatavošanu un
diplomēšanu, kā arī sardzes pildīšanu (STCW konvencija).
Kontaktpersona | ||
Kontaktinformācija | ||
(tālrunis, e-pasts) | ||
Paraksts* | ||
Datums* |
Piezīme. * Dokumenta rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja elektroniskais dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu."
Ministru prezidents A. K. Kariņš
Satiksmes ministrs T. Linkaits