Jēkabpils novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Jēkabpils novada domes saistošie noteikumi Nr. 40
Jēkabpils novadā 2022. gada 25. augustā
Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jēkabpils novada pašvaldībā
APSTIPRINĀTI
ar Jēkabpils novada domes
25.08.2022. lēmumu Nr.755 (prot. Nr. 19, 59. §)
Izdoti saskaņā ar Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma
6. panta ceturtās daļas 5. punktu, piekto daļu, Ministru kabineta
2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 384 "Noteikumi par
decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu
un reģistrēšanu" 6. punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Saistošie noteikumi nosaka:
1.1. decentralizēto kanalizācijas sistēmu (turpmāk – DKS), kuras nav pievienotas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja centralizētajai kanalizācijas sistēmai, kontroles un uzraudzības kārtību;
1.2. minimālo biežumu notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no DKS;
1.3. prasību minimumu asenizatoriem;
1.4. asenizatoru reģistrācijas kārtību;
1.5. DKS reģistrācijas kārtību;
1.6. decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību, tai skaitā pašvaldības kompetenci minētajā jomā;
1.7. DKS īpašnieku un valdītāju pienākumus;
1.8. atbildību par saistošo noteikumu pārkāpumiem;
1.9. Jēkabpils novada administratīvajā teritorijā esošus ciemus, uz kuru teritorijās esošajām DKS neattiecas Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumos Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 384) un šajos saistošajos noteikumos noteiktās prasības.
2. Saistošie noteikumi ir saistoši visām fiziskām un juridiskām personām Jēkabpils novada administratīvajā teritorijā, kuru īpašumā vai valdījumā ir DKS un tās atrodas ciema un pilsētas teritorijās.
3. Saistošo noteikumu prasības neattiecas uz viensētām ārpus pilsētas un ciemu teritorijām un ciemu teritorijām, kas norādītas saistošo noteikumu 1. pielikumā.
4. Saistošo noteikumu mērķis ir:
4.1. organizēt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanu;
4.2. noteikt DKS uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu apsaimniekošanas (attīrīšanas, savākšanas, transportēšanas), uzraudzības un kontroles prasības, lai aizsargātu cilvēku dzīvību un veselību, nodrošinātu vides aizsardzību un dabas resursu ilgtspējīgu izmantošanu;
4.3. nodrošināt normatīvajos aktos noteikto notekūdeņu un nosēdumu attīrīšanas un savākšanas prasību ievērošanu.
5. Šajos saistošajos noteikumos lietotie termini atbilst normatīvajos aktos ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas jomā un citos normatīvajos aktos lietotajiem terminiem.
II. Jēkabpils novada pašvaldības kompetence decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites jomā
6. Jēkabpils novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) nodrošina asenizatoru reģistrāciju, informācijas par asenizatoriem publicēšanu un reģistra uzturēšanu.
7. Pašvaldība slēdz līgumu ar kapitālsabiedrībām, kuras sniedz sabiedriskos ūdenssaimniecības pakalpojumus pašvaldības administratīvajā teritorijā (turpmāk – Pašvaldības deleģēta persona), par:
7.1. DKS reģistra izveidošanu un uzturēšanu;
7.2. noteikto prasību notekūdeņu un nosēdumu savākšanai no DKS, to transportēšanai un novadīšanai centralizētajā kanalizācijas sistēmā ievērošanas kontroli;
7.3. DKS uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu izvešanas biežuma kontroli un uzraudzību;
7.4. noteikto DKS ekspluatācijas un uzturēšanas ievērošanas kontroli;
7.5. informācijas sniegšanu DKS īpašniekiem par DKS uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu izvešanas kārtību un decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas dokumentācijas uzglabāšanas nepieciešamību.
III. Minimālais biežums notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no DKS
8. DKS uzkrātie notekūdeņi un nosēdumi ir jāizved uz notekūdeņu attīrīšanas iekārtām (turpmāk – NAI) vai speciāli izveidotām notekūdeņu pieņemšanas vietām, kuras noteicis konkrētās teritorijas sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs.
9. Minimālais notekūdeņu izvešanas biežums no krājtvertnēm tiek noteikts saskaņā ar šādu formulu:
9.1. Ja nekustamajā īpašumā ir uzstādīts ūdens patēriņa mēraparāts:
I = K/A, kur:
I – decentralizētās kanalizācijas tvertnes izvešanas reizes gadā, rezultātu noapaļojot uz veseliem skaitļiem;
K – ūdens patēriņš gadā pēc ūdens patēriņa mēraparāta kubikmetros;
A – decentralizētās kanalizācijas tvertnes tilpums kubikmetros.
9.2. Ja nekustamajā īpašumā nav uzstādīts ūdens patēriņa mēraparāts:
I = BxK/A, kur:
I – decentralizētās kanalizācijas tvertnes izvešanas reizes gadā, rezultātu noapaļojot uz veseliem skaitļiem;
B – nekustamajā īpašumā vai nekustamo īpašumu grupā deklarēto personu skaits;
K – ūdens patēriņš gadā kubikmetros vienai personai;
A – decentralizētās kanalizācijas tvertnes tilpums kubikmetros.
10. Ūdens patēriņa un notekūdeņu izvešanas biežuma noteikšana:
10.1. izmantojot centralizētos ūdensapgādes pakalpojumus ar komercuzskaites mēraparātu, novadīto notekūdeņu daudzumu pieņemot vienādu ar patērētā ūdens daudzumu un notekūdeņu izvešanas biežums ir nosakāms saskaņā ar 9.1. apakšpunktā norādīto formulu;
10.2. izmantojot centralizētos ūdensapgādes pakalpojumus bez komercuzskaites mēraparāta, pielietojot ūdens patēriņa normu ko noteikusi Pašvaldība vai Pašvaldības deleģētā persona vienai personai un notekūdeņu izvešanas biežums ir nosakāms saskaņā ar 9.2. apakšpunktā norādīto formulu;
10.3. fiziskas personas, izmantojot lokālās ūdens iegūšanas iekārtas, tās var aprīkot ar ūdens patēriņa mēraparātu, kura rādījumus par patērēto ūdeni izmanto novadīto notekūdeņu daudzuma noteikšanai. Šādā gadījumā DKS uzkrāto notekūdeņu izvešanas biežums ir nosakāms, aprēķinā ietverot faktiskos datus par nekustamajā īpašumā izlietoto ūdens daudzumu, ko ir fiksējis ūdens patēriņa mēraparāts, saskaņā ar 9.1. apakšpunktā norādīto formulu;
10.4. fiziskām personām, izmantojot lokālās ūdens iegūšanas iekārtas, kuras nevar aprīkot ar ūdens patēriņa mēraparātu, notekūdeņu izvešanas biežums tiek noteikts saskaņā ar 9.2. apakšpunktā norādīto formulu, pielietojot ūdens patēriņa normu ko noteikusi Pašvaldība vai Pašvaldības deleģētā persona uz vienu nekustamajā īpašumā deklarētu iedzīvotāju;
10.5. juridiskām personām, izmantojot lokālās ūdens iegūšanas iekārtas, tās jāaprīko ar ūdens patēriņa mēraparātu, kura rādījumus par patērēto ūdeni izmanto novadīto notekūdeņu daudzuma noteikšanai. Šādā gadījumā DKS uzkrāto notekūdeņu izvešanas biežums ir nosakāms, aprēķinā ietverot faktiskos datus par nekustamajā īpašumā izlietoto ūdens daudzumu, ko ir fiksējis ūdens patēriņa mēraparāts saskaņā ar 9.1. apakšpunktā norādīto formulu.
11. Notekūdeņu daudzuma uzskaitē neieskaita dārza vai piemājas teritorijas laistīšanai izlietoto ūdens daudzumu, ja tas ir noteikts ar šim nolūkam speciāli ierīkotu ūdens patēriņa mēraparātu.
12. Minimālais notekūdeņu un nosēdumu izvešanas biežums no septiķa ir 1 (viena) reize gadā.
13. Minimālais notekūdeņu un nosēdumu izvešanas biežums no rūpnieciski izgatavotām attīrīšanas iekārtām, kas attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par 5 m3 diennaktī, tiek noteikts, ievērojot iekārtas ražotāja tehnisko dokumentāciju vai instrukcijas par šo iekārtu ekspluatāciju, vai − gadījumā, ja DKS īpašnieka vai valdītāja rīcībā nav iekārtas ražotāja tehniskās dokumentācijas − atbilstoša komersanta rakstveida atzinuma par iekārtas ekspluatācijas nosacījumiem.
IV. DKS kontroles un uzraudzības kārtība
14. Pašvaldības deleģēta persona ir tiesīga:
14.1. pārbaudīt dokumentu esamību par decentralizētiem kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu;
14.2. saskaņojot ar īpašnieku vai valdītāju, piekļūt DKS tās tehniskā nodrošinājuma un apsaimniekošanas prasību ievērošanas kontrolei, kā arī DKS darbības pārbaudei;
14.3. pārbaudīt DKS reģistrā ietvertās informācijas atbilstību, nepieciešamības gadījumā nodrošinot tās precizēšanu, balstoties uz veiktās pārbaudes rezultātiem;
14.4. pieprasīt atskaites par izvesto notekūdeņu apjomu no Asenizatoru reģistrā iekļautajiem asenizatoriem.
15. Ja Pašvaldības deleģētai personai radušās šaubas par DKS apsaimniekošanas prasību ievērošanu un to atbilstību normatīvo aktu regulējumam, tai ir tiesības rakstiski pieprasīt DKS īpašniekam:
15.1. nodrošināt piekļuvi DKS, tās darbības pārbaudei;
15.2. veikt DKS ārpuskārtas tehnisko apkopi pie atbilstoša komersanta, kas specializējies šādu darbu izpildē, un iesniegt apliecinājumu par iekārtas tehnisko stāvokli un norādījumus tās turpmākai ekspluatācijai;
15.3. veikt DKS uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzi. Izdevumus, kas saistīti ar DKS uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzi, sedz:
15.3.1. Pašvaldības deleģētā persona, ja DKS uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzē netiek konstatētas vielas, kuras aizliegts novadīt centralizētajā kanalizācijas sistēmā saskaņā ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem par ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas kārtību Jēkabpils novadā un noteiktās piesārņojošo vielu koncentrācijas nepārsniedz minētajos saistošajos noteikumos norādītās;
15.3.2. DKS īpašnieks, ja DKS uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzē tiek konstatētas vielas, kuras aizliegts novadīt centralizētajā kanalizācijas sistēmā saskaņā ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem par ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas kārtību Jēkabpils novadā vai noteiktās piesārņojošo vielu koncentrācijas pārsniedz minētajos saistošajos noteikumos norādītās;
15.4. veikt DKS pārbūvi vai jaunas DKS izbūvi/uzstādīšanu, lai novērstu videi nodarāmo kaitējumu, vai risināt jautājumu par pieslēgšanos centralizētajai kanalizācijas sistēmai.
V. Prasības asenizatoriem
16. Decentralizētos kanalizācijas pakalpojumus ir tiesīgs sniegt asenizators, kurš atbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām, ir reģistrējies Pašvaldībā un ievēro šo noteikumu 8. punktā minētās prasības.
17. Prasību minimums asenizatoram:
17.1. nodrošināt decentralizēto kanalizācijas pakalpojuma saņemšanas attaisnojošos dokumentus, atbilstoši MK noteikumu Nr. 384, un šajos saistošos noteikumos noteiktajām prasībām, un to izsniegšanu decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašniekiem vai valdītājiem;
17.2. veikt Jēkabpils novada administratīvajā teritorijā esošajās DKS savākto notekūdeņu un nosēdumu apjoma uzskaiti;
17.3. DKS savāktos notekūdeņus pārvadāt ar šim nolūkam paredzētu specializētu transportlīdzekli;
17.4. noslēgt rakstveida līgumu ar NAI vai specializēto notekūdeņu pieņemšanas vietas īpašnieku par DKS savākto notekūdeņu un/vai nosēdumu novadīšanu un attīrīšanu;
17.5. nodrošināt visu nepieciešamo pasākumu un darbību veikšanu, lai nepieļautu centralizētās kanalizācijas sistēmas aizsērējumu DKS savākto notekūdeņu novadīšanas rezultātā;
17.6. nodrošināt visu nepieciešamo pasākumu un darbību veikšanu, lai DKS notekūdeņu novadīšanas rezultātā nepieļautu bīstamo atkritumu, kuru savākšanai normatīvajos aktos ir noteikta īpaša kārtība un prasības, nonākšanu centralizētās kanalizācijas sistēmās;
17.7. iesniegt DKS reģistra uzturētājam rakstveida deklarāciju par izvesto notekūdeņu un nosēdumu apjomu Jēkabpils novada pašvaldības administratīvajā teritorijā saskaņā ar pielikumā pievienoto veidlapu (2. pielikums):
17.7.1. līdz kārtējā gada 1. augustam – par periodu no janvāra līdz jūnijam (ieskaitot);
17.7.2. līdz kārtējā gada 1. februārim – par periodu no iepriekšējā kalendāra gada jūlija līdz decembrim (ieskaitot).
VI. Asenizatoru reģistrācijas kārtība
18. Papildus MK noteikumos Nr. 384 noteiktajām reģistrācijas prasībām asenizators iesniedz Pašvaldībā rakstveida iesniegumu (3. pielikums), kuram pievieno 19. punktā norādīto rakstveida informāciju.
19. Reģistrācijas veikšanai asenizators apliecina, iesniedzot attiecīgu dokumentu, ka:
19.1. ir tiesīgs veikt kravas autopārvadājumus vai pašpārvadājumus Latvijas Republikas teritorijā, izņemot, ja pakalpojums tiks sniegts ar traktortehniku, izmantojot asenizācijas mucu;
19.2. iesnieguma iesniegšanas dienā asenizatoram Latvijā nav nodokļu parādi, tai skaitā, valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;
19.3. ir noslēgts līgums ar NAI vai specializēto notekūdeņu pieņemšanas vietas īpašnieku par DKS savākto notekūdeņu un nosēdumu novadīšanu un attīrīšanu.
20. Šo noteikumu 18. punktā minēto reģistrācijas iesniegumu asenizators var iesniegt personīgi, pa pastu vai elektroniski normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā.
21. Lai veiktu reģistrāciju, Pašvaldības iestāde "Jēkabpils novada Attīstības pārvalde" pārbauda iesniegto informāciju un pārliecinās par:
21.1. Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra piešķirtajiem asenizatora reģistrācijas datiem, ja asenizators ir juridiska persona;
21.2. Valsts ieņēmumu dienesta publiskajā datu bāzē reģistrētajiem datiem par ienākuma nodokļa maksātājiem, ja asenizators ir fiziska persona.
22. Asenizatoram ir tiesības pašam iegūt un iesniegt Pašvaldībā šo noteikumu 21. punktā minēto informāciju apliecinošus dokumentus.
23. Asenizatora reģistrācija tiek veikta, ja tas ir izpildījis šo noteikumu prasības, iesniedzot visus nepieciešamos dokumentus un pēc to izvērtēšanas Pašvaldība ir atzinusi, ka asenizators atbilst šajos noteikumos izvirzītajām prasībām.
24. Asenizatora iesniegums tiek izskatīts 15 (piecpadsmit) darba dienu laikā, no tā saņemšanas dienas. Iesniegums tiek uzskatīts par saņemtu ar brīdi, kad ir iesniegti visi noteikumos norādītie nepieciešamie dokumenti.
25. Pašvaldība 3 (trīs) darba dienu laikā pēc Pašvaldības izpilddirektora lēmuma pieņemšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, publicē pašvaldības tīmekļa vietnē informāciju par asenizatora reģistrāciju. Reģistrācijas neveikšanas gadījumā nosūta rakstveida informāciju asenizatoram par trūkumiem, kas konstatēti reģistrācijas iesnieguma izskatīšanas gaitā, un to novēršanas termiņu. Gadījumā, ja trūkumi netiek novērsti norādītajā termiņā, asenizatora reģistrācijas iesniegums tiek uzskatīts par neiesniegtu un saņemtie dokumenti tiek atgriezti asenizatoram.
26. Ja asenizatora darbībās tiek konstatēti normatīvo aktu pārkāpumi, kas skar ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas jomu, komerctiesību jomu, profesionālās darbības sfēru, finanšu saistību izpildi, kravu autopārvadājumu jomu vai vides aizsardzības jomu, Pašvaldība anulē attiecīgā asenizatora reģistrācijas faktu, nosūtot rakstveida paziņojumu asenizatoram, un dzēš ziņas Pašvaldības tīmekļa vietnē, savukārt asenizatora pienākums ir 3 (trīs) darba dienu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas iesniegt DKS reģistra uzturētājam šo noteikumu 17.7. apakšpunktā noteikto informāciju par periodu līdz reģistrācijas anulēšanas dienai.
27. Asenizators ir tiesīgs apstrīdēt lēmumu par reģistrāciju vai anulāciju Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, iesniedzot rakstveida iesniegumu Pašvaldībai, savukārt Pašvaldības domes pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā. Reģistrācijas anulēšanas fakta apstrīdēšana neaptur šo noteikumu 26. punktā norādītā paziņojuma darbību un neatbrīvo asenizatoru no šo noteikumu 17.7. apakšpunktā paredzētās informācijas iesniegšanas.
28. Ziņas par asenizatoru pašvaldības tīmekļa vietnē tiek atjaunotas, pamatojoties uz Pašvaldības domes lēmumu, ar kuru atcelts reģistrācijas anulēšanas fakts.
29. Gadījumā, ja asenizatora reģistrācijas fakts ir anulēts, balstoties uz apstiprinošu informāciju, ka asenizatoram ir apturēta vai anulēta kravas autopārvadājumu veikšanas licence Latvijas Republikas administratīvajā teritorijā, ziņas par asenizatora reģistrācijas faktu tiek atjaunotas, pamatojoties uz kompetentās valsts iestādes lēmumu, kas izskata jautājumus par kravas autopārvadājumu licences un licences kartītes darbības apturēšanu uz laiku vai anulēšanu.
30. Gadījumā, ja decentralizētos kanalizācijas pakalpojumus nodrošina pašvaldības sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs, par šo faktu reģistrā tiek veikts atbilstošs ieraksts.
VII. DKS reģistrācijas kārtība
31. Pašvaldības administratīvajā teritorijā esošo nekustamā īpašuma īpašnieki vai valdītāji, kuriem ir saistoši šie noteikumi un kuru DKS nav reģistrēta, iesniedz DKS reģistra uzturētājam pirmreizējo decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas apliecinājumu, saskaņā ar noteikumiem pievienoto paraugu (4. pielikums).
32. Nekustamā īpašuma atsavināšanas gadījumā vai, ja ir notikušas izmaiņas ziņās par decentralizētās kanalizācijas sistēmas ekspluatāciju (pārbūve, tās veida maiņa, izmaiņas plānoto notekūdeņu novadīšanas apjomā, izmaiņas deklarēto dzīvojošo personu sastāvā), decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieks vai valdītājs nekavējoties, bet ne vēlāk kā 1 (viena) mēneša laikā pēc nekustamā īpašuma iegādes vai izmaiņām par DKS ekspluatāciju, iesniedz šo noteikumu 31. punktā norādīto apliecinājumu.
VIII. DKS īpašnieku un valdītāju pienākumi
33. DKS īpašnieka vai valdītāja pienākumi, papildus normatīvajos aktos noteiktajam par DKS apsaimniekošanu un reģistrēšanu, ir šādi:
33.1. nodrošināt, ka radīto notekūdeņu un nosēdumu uzkrāšana vai attīrīšana notiek ekspluatācijā nodotā DKS;
33.2. reģistrēt DKS noteikumos noteiktajā kārtībā;
33.3. nodrošināt Pašvaldības kontroles iestādes pārstāvja piekļūšanu DKS tās tehniskā nodrošinājuma un ekspluatācijas prasību ievērošanas kontrolei, kā arī darbības pārbaudei;
33.4. uzrādīt Pašvaldības kontroles iestādei decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu apliecinošus dokumentus. Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu apliecinošu dokumentu var kalpot noslēgts līgums par DKS uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu nodošanu attīrīšanai vai decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas darījumu apliecinošs attaisnojuma dokuments, kurā uzrādīta pakalpojumu sniegšanas adrese, dati par savākto notekūdeņu daudzumu, darījuma (pakalpojuma) summa, pakalpojumu sniegšanas datums un pakalpojumu sniedzēja rekvizīti;
33.5. līdz kārtējā gada 1. februārim iesniegt Pašvaldības deleģētai personai vai tās pilnvarotam pārstāvim atbilstoša komersanta rakstveida apliecinājuma kopiju par veikto DKS tehnisko apkopi, par tās tehnisko stāvokli un turpmākajiem norādījumiem tās ekspluatācijā, ja nekustamajā īpašumā tiek ekspluatētas rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kas attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par 5m3 diennaktī;
33.6. segt izmaksas, kas saistītas ar notekūdeņu un nosēdumu paraugu analīzes veikšanu, ja uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu paraugu analīzē tiek konstatētas vielas, kas neatbilst pašvaldības saistošajos noteikumos par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību noteiktajām piesārņojošo vielu koncentrācijām, pēc to faktiskajām izmaksām, saskaņā ar izrakstīto rēķinu.
IX. Atbildība par saistošo noteikumu neievērošanu
34. Saistošo noteikumu izpildi kontrolēt savas kompetences robežās ir tiesīgas:
34.1. pašvaldības policijas amatpersonas;
34.2. Pašvaldības deleģētas personas.
35. Administratīvā pārkāpuma procesu par šo noteikumu pārkāpumu veic Jēkabpils novada pašvaldības policija.
36. Par šo noteikumu prasību neievērošanu var piemērot brīdinājumu vai naudas sodu fiziskām personām līdz 70 naudas soda vienībām, juridiskām personām līdz 280 naudas soda vienībām.
37. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Jēkabpils novada Administratīvā komisija.
X. Noslēguma jautājums
38. Ar šo saistošo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē:
38.1. Jēkabpils pilsētas domes 20.06.2019. saistošie noteikumi Nr. 9 "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jēkabpils pilsētas pašvaldībā" (Latvijas Vēstnesis, 2019, nr. 129, nr. 248);
38.2. Jēkabpils novada domes 25.07.2019. saistošie noteikumi Nr. 7/2019 "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jēkabpils novada pašvaldībā";
38.3. Viesītes novada domes 19.12.2019. saistošie noteikumi Nr. 2019/10 ""Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kartība";
38.4. Salas novada domes 28.03.2019. saistošie noteikumi Nr. 2019/1 "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Salas novadā";
38.5. Krustpils novada pašvaldības 20.11.2019. saistošie noteikumi Nr. 2019/16 "Decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtība Krustpils novada pašvaldībā".
Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs R. Ragainis
1. pielikums
Jēkabpils novada domes 2022. gada 25. augusta
saistošajiem noteikumiem Nr. 40
Ciemi, uz kuru teritorijās esošām decentralizētajām kanalizācijas sistēmām neattiecas saistošajos noteikumos noteiktās prasības
Nr.p.k. |
Ciems |
Pagasts |
1. |
Atašienes |
Atašienes pagasts |
2. |
Lašu |
Ābeļu pagasts |
3. |
Tadenavas |
Dunavas pagasts |
4. |
Cukuriņu |
|
5. |
Elkšņu |
Elkšņu pagasts |
6. |
Klauces |
|
7. |
Prižu |
Krustpils pagasts |
8. |
Spuņģenu |
|
9. |
Leimaņu |
Leimaņu pagasts |
10. |
Mežsūnu |
Kūku pagasts |
11. |
Cīruļu |
Rites pagasts |
12. |
Kaldabruņa |
Rubenes pagasts |
13. |
Gravānu |
Salas pagasts |
14. |
Lones |
Saukas pagasts |
15. |
Saukas |
|
16. |
Sēlpils |
Sēlpils pagasts |
17. |
Medņu |
Variešu pagasts |
18. |
Antūžu |
|
19. |
Liepas |
Zasas pagasts |
2. pielikums
Jēkabpils novada domes 2022. gada 25. augusta
saistošajiem noteikumiem Nr. 40
ASENIZATORA
DEKLARĀCIJA PAR ______________________ < norādīt laika periodu>
IZVESTO NOTEKŪDEŅU UN NOSĒDUMU APJOMU
N.p.k. | Objekta adrese | Transp. reģ. Nr. | Cisternas reģ. Nr. |
Izvešanas reizes atskaites periodā |
Izvestie m3 |
Kam nodoti notekūdeņi |
1 |
||||||
Datums
Asenizatora nosaukums vai vārds, uzvārds | |
(personiskais paraksts) |
Jūsu iesniegtos personas datus apstrādās pārzinis – Jēkabpils novada pašvaldība, reģistrācijas Nr. 90000024205, Brīvības iela 120, Jēkabpils, Jēkabpils novads, LV-5201, decentralizēto kanalizācijas sistēmu darbības kontroles nolūkam. Papildu informāciju par minēto personas datu apstrādi var iegūt Jēkabpils novada pašvaldības tīmekļa vietnes www.jekabpils.lv.
3. pielikums
Jēkabpils novada domes 2022. gada 25. augusta
saistošajiem noteikumiem Nr. 40
_______________________________ (adresāts)
REĢISTRĀCIJAS IESNIEGUMS
ASENIZĀCIJAS PAKALPOJUMU SNIEGŠANAI
Jēkabpils novada pašvaldības teritorijā
20__. gada ____. ______________
(decentralizēto kanalizācijas pakalpojuma sniedzēja (turpmāk – asenizatora) nosaukums) |
Juridiskā adrese: ___________________________, reģ. Nr. ______________________ tālr.: __________________, elektroniskā pasta adrese: __________________
Pamatojoties uz Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumiem Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" un Jēkabpils novada domes saistošajiem noteikumiem Nr. _________, lūdzu reģistrēt ______________________ (asenizatora nosaukums) kā decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniedzēju, kas Jēkabpils novada pašvaldības teritorijā nodrošina pakalpojuma sniegšanu ar šādiem specializētajiem transporta līdzekļiem:
N.p.k. |
Transportlīdzekļa marka |
Transportlīdzekļa reģistrācijas Nr. |
Transportlīdzekļa tips |
Transportlīdzekļa tvertnes tilpums |
Tvertnes reģ. Nr. (ja attiecināms, piem., traktortehnikas gadījumā) |
Nomas līguma termiņš* |
1 |
||||||
2 |
||||||
3. |
Iesniegumam pievienoti šādi dokumenti**:
1. līguma kopija ar notekūdeņu attīrīšanas iekārtu vai specializēto noliešanas punkta īpašnieku;
2. * transportlīdzekļu nomas līguma kopija, ja iesnieguma iesniedzējs nav tā īpašnieks vai nav minēts kā turētājs transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā.
** Kopijas pareizību apliecina uzņēmuma vadītājs vai tā pilnvarota amatpersona pirmās lapas augšējā labajā stūrī ar apliecinājuma uzrakstu "KOPIJA PAREIZA", apliecinātājas personas pilnu amata nosaukumu, parakstu un tā atšifrējumu, vietas nosaukumu, datumu.
Apliecinu, ka šajā iesniegumā sniegtā informācija ir precīza un patiesa.
Iesnieguma iesniedzējs: | |
(vārds, uzvārds un amats, paraksts, zīmogs) |
Jūsu iesniegtos personas datus apstrādās pārzinis – Jēkabpils novada pašvaldība, reģistrācijas Nr. 90000024205, Brīvības iela 120, Jēkabpils, Jēkabpils novads, LV-5201, decentralizēto kanalizācijas sistēmu darbības kontroles nolūkam. Papildu informāciju par minēto personas datu apstrādi var iegūt Jēkabpils novada pašvaldības tīmekļa vietnes www.jekabpils.lv.
4. pielikums
Jēkabpils novada domes 2022. gada 25. augusta
saistošajiem noteikumiem Nr. 40
DECENTRALIZĒTĀS KANALIZĀCIJAS SISTĒMAS
REĢISTRĀCIJAS APLIECINĀJUMS
1. DKS objekta adrese | |
2. DKS objekta īpašnieks |
3. Objektā deklarēto personu skaits _____________
4. Vai objektā ūdensapgādes patēriņa uzskaitei ir uzstādīts ūdens mēraparāts?
ir nav
4.1. Esošais vai prognozējamais (atbilstošo pasvītrot) ūdens patēriņš mēnesī ______ m3
4.2. Izvedamais notekūdeņu un nosēdumu apjoms mēnesī ______ m3
Krājtvertņu gadījumā esošam vai prognozējamajam ūdens patēriņa apjomam jāsakrīt ar izvedamo notekūdeņu apjomu gadā.
5. Decentralizētās kanalizācijas sistēmas veids (atzīmēt atbilstošo vai atbilstošos)
rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kas attīrītos notekūdeņus novada vidē un kopējā jauda ir mazāka par 5 m3 diennaktī;
septiķis ar divām vai vairāk kamerām, kur notekūdeņi pēc septiķa vidē tiek novadīti caur speciāli ierīkotu infiltrācijas sistēmu (filtrācijas laukiem, apakšzemes filtrējošām drenām, smilts grants filtriem, filtrācijas grāvjiem vai akām un kas izbūvēts atbilstoši būvniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem;
notekūdeņu krājtvertne (jebkurš rezervuārs, nosēdaka vai izsmeļamā bedre, pārvietojamā tualete, sausā tualete), kurās uzkrājas neattīrīti notekūdeņi;
cits | |
(Lūdzu norādiet Jūsu īpašumā esošās decentralizētās kanalizācijas sistēmas veidu) |
6. Kā īpašumā tiek nodrošināta atbilstoša notekūdeņu un nosēdumu apsaimniekošana?
līgums par īpašumā esošo notekūdeņu attīrīšanas iekārtu apkalpošanas un ekspluatācijas pasākumu nodrošināšanu;
līgums par uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu izvešanu;
pēc vajadzības pasūtu nepieciešamos pakalpojumus komersantiem;
netiek nodrošināta.
7. Decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu pašreizējais izvešanas biežums:
1 x mēnesī vai biežāk;
1 x 2 mēnešos;
1x ceturksnī;
1 x gadā un retāk.
8. Krājtvertnes tilpums:
< 3m3
3 līdz 5 m3
5 līdz 10 m3
> 10 m3
9. Cik bieži tiek veikta regulārā apkope lokālajām notekūdeņu attīrīšanas iekārtām:
1 x mēnesī vai biežāk
1 x ceturksnī
1x gadā
retāk kā 1x gadā
9.1. Kad veikta iepriekšējā apkope? | |
(lūdzu norādīt mēnesi un gadu) |
10. Vai plānojat pieslēgties centralizētajiem kanalizācijas tīkliem, ja ir nodrošināta iespēja?
jā (Ja atbilde ir "Jā", lūdzu, atbildiet uz 11. jautājumu.)
nē
11. Kad plānojat pieslēgties centralizētajiem kanalizācijas tīkliem?
2022. gada laikā
līdz 2023. gadam
līdz 2024. gadam
12. Objekta īpašnieka kontaktinformācija (tālr. Nr., elektroniskā pasta adrese)
Datums
Decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja vārds, uzvārds
(personiskais paraksts) |
Jūsu iesniegtos personas datus apstrādās pārzinis – SIA "_____________", juridiskā adrese _________________, _____________, Jēkabpils novads, LV-____, decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas, uzskaites un kontroles nolūkam. Papildu informāciju par minēto personas datu apstrādi var iegūt www._____________________ vai iepazīstoties ar to klātienē SIA "_____________" klientu apkalpošanas vietā.
Paskaidrojuma raksts
Jēkabpils novada domes 2022. gada 25. augusta saistošajiem noteikumiem Nr. 40
"Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību
Jēkabpils novada pašvaldībā"
Paskaidrojuma raksta sadaļas |
Norādāmā informācija |
1. Īss projekta satura izklāsts | Saistošie noteikumi izdoti pamatojoties uz
Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6. panta ceturtās daļas 5. punktu,
ievērojot Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumus Nr. 384
"Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un
reģistrēšanu". Saistošo noteikumu mērķis ir: 1) nodrošināt pašvaldības autonomās funkcijas – kanalizācijas pakalpojumu organizēšana pašvaldības iedzīvotāju interesēs – izpildi; 2) noteikt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas kārtību, lai aizsargātu cilvēku dzīvību un veselību, nodrošinātu vides aizsardzību un dabas resursu ilgtspējīgu izmantošanu. Saistošie noteikumi nosaka: 1) Jēkabpils novada pašvaldības administratīvajā teritorijā radīto notekūdeņu un nosēdumu apsaimniekošanas kārtību decentralizētajās kanalizācijas sistēmās un to nodošanas kārtību; 2) decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas uzskaites kārtību; 3) prasības decentralizēto kanalizācijas sistēmu nepieciešamajam aprīkojumam, to uzturēšanai un atjaunošanai; 4) prasības decentralizētajās kanalizācijas sistēmās uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu apsaimniekošanai, savākšanai, transportēšanai un novadīšanai; 5) atbildību par saistošo noteikumu neievērošanu. |
2. Projekta nepieciešamības pamatojums | Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma Pārejas noteikumu 17. punktā ir noteikts, ka 2021. gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētā novada dome izvērtē novadu veidojošo bijušo pašvaldību pieņemtos saistošos noteikumus un pieņem jaunus novada saistošos noteikumus. Līdz novada saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2022. gada 31.decembrim ir spēkā novadu veidojošo bijušo pašvaldību saistošie noteikumi, izņemot saistošos noteikumus par teritorijas plānojumu, kurus izstrādā līdz 2025. gada 31. decembrim. |
3. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz pašvaldības budžetu | Nav ietekmes uz pašvaldības budžetu. |
4. Informācija par plānoto projekta ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā | Saistošo noteikumu mērķa grupa ir
decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašnieki un valdītāji, kuru
īpašumā vai valdījumā esošās sistēmas atrodas Jēkabpils novada
teritorijā, izņemot Ābeļu pagasta Lašu, Dunavas pagasta Tadenavas,
Cukuriņu, Elkšņu pagasta Elkšņu, Klauces, Krustpils pagasta Prižu,
Spuņģēnu, Kūku pagasta Mežsūnu, Leimaņu pagasta Leimaņu, Rites pagasta
Cīruļu, Rubenes pagasta Kaldabruņas, Salas pagasta Gravānu, Saukas
pagasta Lones, Saukas, Sēlpils pagasta Sēlpils, Variešu pagasta Medņu,
Antūžu, Zasas pagasta Liepas ciemos un viensētās ārpus ciemu
teritorijām. Ietekmes uz uzņēmējdarbības vidi nav. |
5. Informācija par administratīvajām procedūrām | Saistošo noteikumu ievērošanu kontrolēs
pašvaldības administratīvajā teritorijā reģistrēti sabiedrisko
pakalpojumu sniedzēji un Jēkabpils novada pašvaldības policijas
amatpersonas savas kompetences ietvaros. Pašvaldība nodrošina asenizatoru reģistrāciju, informācijas par asenizatoriem publicēšanu un reģistra uzturēšanu. Pašvaldība slēdz līgumu ar pašvaldības administratīvajā teritorijā reģistrētiem sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem par decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistra izveidi, uzturēšanu un kontroli, nodrošinot saistošo noteikumu izpildi. Saistošo noteikumu piemērošanā var vērsties pie Jēkabpils novada pašvaldības administratīvajā teritorijā reģistrētiem sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem. Asenizators ir tiesīgs apstrīdēt reģistrācijas vai reģistrācijas anulēšanas lēmumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā, iesniedzot rakstveida iesniegumu Jēkabpils novada pašvaldībai, savukārt Jēkabpils novada domes pieņemto lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā. |
6. Informācija par konsultācijām ar privātpersonām | Konsultācijas ar privātpersonām nav
veiktas. Saistošo noteikumu izstrādes procesā notikušas konsultācijas ar pašvaldībā strādājošajiem ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējiem. |
Jēkabpils novada domes priekšsēdētājs R. Ragainis