• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija publicē:
  • lēmumus par tarifu aprēķināšanas metodiku un lēmumus, ar kuriem noteikts tarifs;
  • noteikumus par Regulatoram regulāri iesniedzamās informācijas veidiem, apjomu un iesniegšanas termiņiem;
  • vispārējās atļaujas noteikumus;
  • ziņojumus par izmaksu aprēķināšanas un attiecināšanas metodikas ievērošanu un ziņojumus, kuros informē par universālā pakalpojuma saistību tīrajām izmaksām.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2022. gada 3. novembra lēmums Nr. 1/37 "Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2010. gada 14. aprīļa padomes lēmumā Nr. 1/7 "Siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 8.11.2022., Nr. 217 https://www.vestnesis.lv/op/2022/217.5

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmums Nr. 1/38

Noteikumi par informācijas salīdzināšanas rīku elektronisko sakaru nozarē

Vēl šajā numurā

08.11.2022., Nr. 217

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

Veids: lēmums

Numurs: 1/37

Pieņemts: 03.11.2022.

OP numurs: 2022/217.5

2022/217.5
RĪKI

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas lēmumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr. 1/37

Rīgā 2022. gada 3. novembrī (prot. Nr. 48, 6. p.)

Grozījumi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2010. gada 14. aprīļa padomes lēmumā Nr. 1/7 "Siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika"

Izdoti saskaņā ar Enerģētikas likuma 85. panta pirmo daļu
un likuma "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem"
9. panta pirmās daļas 2. punktu un 25. panta pirmo daļu

1. Izdarīt Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2010.gada 14.aprīļa lēmumā Nr.1/7 "Siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu aprēķināšanas metodika" (Latvijas Vēstnesis, 2010, 62.nr.; 2011, 97.nr.; 2012, 53.nr.; 2013, 193.nr.; 2017, 68.nr., 136.nr. ) šādus grozījumus:

1.1. izteikt 1.punktu šādā redakcijā:

"1. Metodika nosaka kārtību, kādā komersants aprēķina tarifu šādiem regulējamiem siltumenerģijas apgādes pakalpojumiem:

1.1. siltumenerģijas ražošanai, izņemot siltumenerģijas ražošanu koģenerācijas iekārtās, ja energoapgādes komersants ražo elektroenerģiju arī kondensācijas režīmā vai ja energoapgādes komersants veic siltumenerģijas ražošanu koģenerācijas iekārtās ar kopējo uzstādīto elektrisko jaudu virs viena megavata un ir ieguvis tiesības pārdot saražoto elektroenerģiju obligātā iepirkuma ietvaros un tās izmanto;

1.2. siltumenerģijas pārvadei un sadalei;

1.3. siltumenerģijas tirdzniecībai.";

1.2. papildināt 2.4.apakšpunktu aiz vārdiem "noslēgti līgumi" ar "par siltumapgādes pakalpojumu nodrošināšanai nepieciešamajiem pamatlīdzekļiem";

1.3. izteikt 2.7.apakšpunktu šādā redakcijā:

"2.7. uzstādītā siltuma jauda (bruto siltuma jauda) – siltumenerģiju ražojošo iekārtu kopējā siltuma jauda atbilstoši iekārtas izgatavotāja norādītajām iekārtu siltuma jaudām;";

1.4. izteikt 6.punktu šādā redakcijā:

"6. Komersants izvēlas tarifa veidu (viendaļīgais siltumenerģijas tarifs vai divdaļīgais siltumenerģijas tarifs). Tarifa projekta aprēķinā piemēro viena veida tarifu visiem lietotājiem.";

1.5. svītrot 10.punktu;

1.6. papildināt lēmumu ar 10.1 un 10.2punktu šādā redakcijā:

"10.1 Komersants tarifus var aprēķināt (aprēķinu norāda tabulas formā) pie dažādām kurināmā cenām ar kurināmā cenas soli 0,50 EUR/MWh, kas aritmētiski noapaļota līdz tuvākajiem 0,50 EUR/MWh, ja komersants visu lietotājiem piegādāto siltumenerģiju ražo pats. Komersants, iesniedzot tarifu projektu, var pamatot citu kurināmā cenas soli. Ja komersants izmanto dažādu veidu kurināmo, kurināmā cenu nosaka kā vidējo svērto kurināmā cenu par lietotājiem nodoto siltumenerģijas vienību saskaņā ar tarifu projektā iekļauto lietotājiem nodotā un no attiecīgā kurināmā saražotā siltumenerģijas apjoma īpatsvaru.

10.2 Komersants tarifus var aprēķināt (aprēķinu norāda tabulas formā) pie dažādām iepirktās siltumenerģijas cenām ar iepirktās siltumenerģijas cenas soli 0,50 EUR/MWh, kas aritmētiski noapaļota līdz tuvākajiem 0,50 EUR/MWh, ja izpildās viens no šādiem kritērijiem:

10.21. komersants iepērk visu lietotājiem piegādāto siltumenerģiju;

10.22. komersanta iepirktās siltumenerģijas cena piesaistīta paša komersanta ražotās siltumenerģijas izmaksām par vienu vienību.";

1.7. papildināt lēmumu ar 12.2punktu šādā redakcijā:

"12.2 Ja komersants sniedz arī citus regulētus vai neregulētus sabiedriskos pakalpojumus vai nodarbojas ar citu komercdarbību, tad, nosakot uz siltumenerģijas apgādes pakalpojumiem netieši attiecināmās izmaksas, komersants izmanto izmaksu attiecināšanas metodes, ievērojot:

122.1. ja komersants izmanto ieņēmumu īpatsvara attiecināšanas metodi, komersants, aprēķinot ieņēmumus no siltumenerģijas apgādes pakalpojumu sniegšanas un komersanta kopējos iepriekšējā pārskata gada ieņēmumus no visu pakalpojumu sniegšanas, ieņēmumus samazina par kurināmā iegādes un iepirktās siltumenerģijas izmaksām (izmanto neto apgrozījuma metodi);

122.2. ja komersants izmanto citu izmaksu attiecināšanas metodi, komersants metodes izvēli un atbilstošos izmaksu virzītājus pamato ar aprēķiniem un pamatojošiem dokumentiem.";

1.8. aizstāt 13.2.apakšpunktā vārdus "Centrālās statistikas pārvaldes" ar vārdiem "Latvijas Bankas";

1.9. izteikt 15.punktu šādā redakcijā:

"15. Tarifa projektā neietver izmaksas šaubīgo un neatgūstamo debitoru parādu norakstīšanai un uzkrājumu veidošanai, izņemot Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumā un Ministru kabineta siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumos noteiktajos gadījumos, kad komersantam ir pienākums samazināt tā uzskaitē esošo parādsaistību apmēru par neatgūstamā parāda summu, ja komersants ar dokumentiem pierāda, ka savlaicīgi ir veicis visas darbības, lai nodrošinātu parādu atgūšanu un ierobežotu parādu apjomu.";

1.10. svītrot 17.punktā vārdus "ar uzstādīto elektrisko jaudu zem viena megavata";

1.11. aizstāt 20.punktā burtus, skaitļus un simbolus "k = H /1200" ar burtiem, skaitļiem, simboliem un vārdiem "k = H/6500 koģenerācijas stacijām ar uzstādīto elektrisko jaudu no 1 MW līdz 4 MW, k = H/3000 koģenerācijas stacijām ar uzstādīto elektrisko jaudu virs 4 MW un k = H/1200 citiem siltumenerģijas apgādes pakalpojumu sniedzējiem";

1.12. papildināt lēmumu ar 20.1punktu šādā redakcijā:

"20.1 Ja komersants siltumenerģijas ražošanas pakalpojumu sniegšanai izmanto dažāda veida ražošanas iekārtas, šīs Metodikas 20.punktā minēto peļņas aprēķina koeficientu noteic kā vidējo svērto attiecīgā koeficienta vērtību, vadoties no attiecīgo pamatlīdzekļu bilances vērtības.";

1.13. svītrot 26.punktu;

1.14. izteikt 28.punktu šādā redakcijā:

"28. Ja par 10% mainās tarifa aprēķinam izmantotie prognozētie siltumenerģijas vai pārdotās elektroenerģijas apjoma rādītāji vai par 5% mainās tarifa aprēķinā iekļautās prognozētās kopējās izmaksas, komersants iesniedz jaunu tarifa projektu, kas balstīts uz koriģētajiem siltumenerģijas apjomiem un izmaksām.";

1.15. papildināt 1.tabulu ar 29.11, 29.111 un 29.112 rindu:

29.11

Uzstādītā elektriskā jauda MW Ejuzst

29.111

Saražotā elektroenerģija MWh Ebruto

29.112

Pārdotā elektroenerģija MWh Ep

1.16. izteikt 1.tabulas 29.14, 29.15 un 29.17 rindu šādā redakcijā:

29.14

Izmantotā kurināmā zemākais sadegšanas siltums, dabasgāzei augstākais sadegšanas siltums MWh/nat.vien. ZSS, ASS

29.15

Kurināmā patēriņš naturālās vienībās (tūkst.nm3, t, utt.) nat.vien. KPnv = KP/ZSS, dabasgāzei KPnv = KP/ASS

29.17

Kurināmā cena enerģijas vienībās EUR/MWh CK=CKnv/ZSS,

dabasgāzei kurināmā cena EUR/MWh pēc ASS

1.17. papildināt 30.1.apakšpunktu pēc vārdiem "summējot siltumenerģijas lietotāju" ar vārdiem "faktiski uzskaitīto";

1.18. izteikt 30.3.apakšpunktu šādā redakcijā:

"30.3. tabulas rinda 29.4 – prognozējamos siltuma zudumus nosaka, izmantojot faktiskos aprēķinus pēc siltuma skaitītāju mērījumu rādītājiem siltuma avota izvadā un ēku ievados un ņemot vērā energoefektivitātes pārmaiņas. Tarifu projekta aprēķinā ietvertais prognozējamo siltuma zudumu apjoms vidēji visās komersanta centralizētajās siltumapgādes sistēmās kopā nevar pārsniegt Ministru kabineta noteikumos par energoefektivitātes prasībām noteikto pieļaujamo siltuma zudumu apmēru.";

1.19. izteikt 30.6.apakšpunktu šādā redakcijā:

"30.6. tabulas rinda 29.14. – norāda kurināmā zemāko sadegšanas siltumu (dabasgāzes augstāko sadegšanas siltumu), pie kura nosaka kurināmā pirkšanas līgumcenu";

1.20. svītrot 2.tabulas 31.18 rindu;

1.21. izteikt 2.tabulas rindu "Pastāvīgas izmaksas kopā" un 31.20, 31.21 un 31.24 rindu šādā redakcijā:

  Pastāvīgās izmaksas kopā tūkst. EUR IP1 = IRp + NĪN1

31.20

Peļņa tūkst. EUR BP1

31.21

Ražošanas izmaksas kopā tūkst. EUR IR = IM1 + IP1 + BP1

31.24

Ražošanas tarifa siltuma jaudas maksa divdaļīga tarifa gadījumā tūkst. EUR/MW gadā JKQ1 = (IP1 + BP1) / QJpiepr

1.22. papildināt lēmumu ar 31.1punktu šādā redakcijā:

"31.1 Ja izmaksas, kas norādītas 2.tabulas 31.5, 31.8 vai 31.16 rindā, nepārsniedz 3% no siltumenerģijas ražošanas tarifa izmaksām, neņemot vērā kurināmā un iepirktās siltumenerģijas izmaksas, komersants sniedz šo izmaksu detalizētu atšifrējumu, taču minēto izmaksu pamatojošos dokumentus komersants iesniedz gadījumos, ja konkrēto izmaksu pozīciju pieaugums pret spēkā esošo tarifu pārsniedz 30% vai pēc Regulatora pieprasījuma.";

1.23. izteikt 33.punktu šādā redakcijā:

"33. Komersants tarifa projektu siltumenerģijas pārvadei un sadalei aprēķina saskaņā ar 3.tabulu "Siltumenerģijas pārvades un sadales tarifs", klāt pievienojot iekļauto izmaksu skaidrojumu un pamatojošos dokumentus.";

1.24. svītrot 3.tabulas 33.12 rindu;

1.25. izteikt 3.tabulas 33.14, 33.15, 33.16 un 33.19 rindu šādā redakcijā:

33.14

Pastāvīgās izmaksas kopā tūkst. EUR IP2 = ISp + NĪN2

33.15

Peļņa tūkst. EUR BP2

33.16

Pārvades un sadales izmaksas kopā tūkst. EUR IS = IM2 + IP2 +BP2

33.19

Pārvades un sadales tarifa

siltuma jaudas maksa divdaļīga

tarifa gadījumā

tūkst. EUR/MW gadā JKQ2 = (IP2 + BP2) / QJpiepr

1.26. papildināt lēmumu ar 33.1punktu šādā redakcijā:

"33.1 Ja izmaksas, kas norādītas 3.tabulas 33.2, 33.3 vai 33.10 rindā, nepārsniedz 3% no siltumenerģijas pārvades un sadales tarifa izmaksām, neņemot vērā zudumu izmaksas, komersants sniedz šo izmaksu detalizētu atšifrējumu, taču minēto izmaksu pamatojošos dokumentus komersants iesniedz gadījumos, ja konkrēto izmaksu pozīciju pieaugums pret spēkā esošo tarifu pārsniedz 30% vai pēc Regulatora pieprasījuma.";

1.27. izteikt 34.punktu šādā redakcijā:

"34. Komersants tarifa projektu siltumenerģijas tirdzniecībai aprēķina saskaņā ar 4.tabulu "Siltumenerģijas tirdzniecības tarifs", klāt pievienojot iekļauto izmaksu skaidrojumu un pamatojošos dokumentus.";

1.28. svītrot 4.tabulas 34.9 rindu;

1.29. izteikt 4.tabulas 34.2, 34.11, 34.12, 34.13 un 34.16 rindu šādā redakcijā:

34.2

Darba samaksa ar sociālās apdrošināšanas iemaksām tūkst. EUR Idarbs3

34.11

Pastāvīgās izmaksas kopā tūkst. EUR IP3 = ITp + NĪN3

34.12

Peļņa tūkst. EUR BP3

34.13

Tirdzniecības izmaksas kopā tūkst. EUR IT = IM3 + IP3 + BP3

34.16

Tirdzniecības tarifa siltuma jaudas maksa divdaļīga tarifa gadījumā tūkst. EUR/MW gadā JKQ3 = (IP3 + BP3) / QJpiepr

1.30. papildināt lēmumu ar 34.1punktu šādā redakcijā:

"34.1 Ja izmaksas, kas norādītas 4.tabulas 34.7 rindā, nepārsniedz 3% no siltumenerģijas tirdzniecības izmaksām, komersants sniedz šo izmaksu detalizētu atšifrējumu, taču minēto izmaksu pamatojošos dokumentus komersants iesniedz gadījumos, ja konkrēto izmaksu pozīciju pieaugums pret spēkā esošo tarifu pārsniedz 30% vai pēc Regulatora pieprasījuma.";

1.31. svītrot no 5.tabulas 35.9 rindu;

1.32. izteikt 5.tabulas 35.11 un 35.15 rindu šādā redakcijā:

35.11

Pārskata gada peļņa (bruto peļņa) tūkst. EUR BP1 = PPN1 – NĪN1

35.15

Pastāvīgās izmaksas uz siltumenerģijas vienību EUR/MWh Ipv1 = (IP1 + BP1) x 1000/ Qneto

1.33. svītrot 6.tabulas 37.9 rindu;

1.34. izteikt 6.tabulas 37.11 un 37.15 rindu šādā redakcijā:

37.11

Pārskata gada peļņa (bruto peļņa) tūkst. EUR BP2 = PPN2 – NĪN2

37.15

Pastāvīgās izmaksas uz siltumenerģijas vienību EUR/MWh Ipv2 = (IP2 + BP2) x 1000/ Qpiepr

1.35. svītrot 7.tabulas 39.9 rindu;

1.36. izteikt 7.tabulas 39.11 un 39.15 rindu šādā redakcijā:

39.11

Pārskata gada peļņa (bruto peļņa) tūkst. EUR BP3 = PPN3 – NĪN3

39.15

Pastāvīgās izmaksas uz siltumenerģijas vienību EUR/MWh Ipv3 = (IP2 + BP3) x 1000/ Qpiepr

1.37. papildināt 8.tabulu ar 41.11 un 41.12 rindu šādā redakcijā:

41.11

Plānotā elektroenerģijas tirdzniecības cena EUR/MWh Cet

41.12

Ieņēmumi par elektroenerģijas tirdzniecību tūkst. EUR Iet = Ep x Cet

1.38. izteikt 8.tabulas 41.4 un 41.5 rindu šādā redakcijā:

41.4

Siltumenerģijas gala tarifa siltuma jaudas maksa divdaļīga tarifa gadījumā tūkst. EUR/MW gadā JKQ = (IP + BP) / QJpiepr

41.5

Pastāvīgās izmaksas uz siltumenerģijas vienību EUR/MWh IPv = (IP + BP) x 1000/ Qpiepr

1.39. svītrot 9.tabulas 42.9 rindu;

1.40. izteikt 9.tabulas 42.11 un 42.12 rindu šādā redakcijā:

42.11

Pastāvīgās izmaksas kopā tūkst. EUR IP = IRSTp + NĪN

42.12

Pārskata gada peļņa (bruto peļņa) tūkst. EUR BP = PPN – NĪN

1.41. izteikt 43.5punktu šādā redakcijā:

"43.5 Regulators pēc savas iniciatīvas vai komersanta pieprasījuma var noteikt tarifu piemērošanas kārtību un kārtību, kādā komersants informē lietotājus, attiecīgo pašvaldību un Regulatoru par piemērojamiem tarifiem. Komersants, kas atbilst vienam no 10.1 vai 10.2punktā noteiktajiem kritērijiem, piemērojot siltumenerģijas tarifu, saskaņā ar Regulatora komersantam adresētajā lēmumā noteikto tarifu piemērošanas kārtību ņem vērā konkrētajā mēnesī aktuālo kurināmā cenu, iepirktās siltumenerģijas cenu un pārdotās elektroenerģijas cenu.";

1.42. izteikt 43.8punktu šādā redakcijā:

"43.8 Regulators pēc savas iniciatīvas vai komersanta pieprasījuma atbilstoši Enerģētikas likuma 6.panta 3.1daļai var dot uz noteiktu termiņu atļauju komersantam pašam noteikt tarifus saskaņā ar šo metodiku, ja ir mainījusies kurināmā cena, iepirktās siltumenerģijas cena, pārdotās elektroenerģijas cena vai komersantam ir izveidojušies neparedzētie ieņēmumi vai izmaksas. Atļaujā Regulators nosaka atskaites periodu komersanta iesniedzamajai informācijai par izmaksu un ieņēmumu izmaiņām.";

1.43. Papildināt 43.10punktu ar otro teikumu šādā redakcijā:

"43.10 Ja komersants paziņojumu atsauc un publicē jaunu paziņojumu, 21 dienas izvērtēšanas termiņš sākas no jauna pēc jaunā paziņojuma un pamatojuma saņemšanas Regulatorā.";

1.44. izteikt 43.11punktu šādā redakcijā:

"43.11 Ja Regulators 21 dienas laikā pēc jauno tarifu un pamatojuma saņemšanas nav pieņēmis lēmumu par iesniegto tarifu spēkā stāšanās atsaukšanu, tad:

43.111. tarifi stājas spēkā komersanta noteiktajā laikā, bet ne agrāk kā trīsdesmitajā dienā pēc to publikācijas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", neieskaitot publicēšanas dienu;

43.112. komersanta publikācija oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" ir pietiekama komersanta noteikto tarifu piemērošanai (noklusējuma saskaņojums);

43.113. informāciju par komersanta noteiktajiem tarifiem un to spēkā stāšanos Regulators publicē Regulatora tīmekļvietnē un paziņo komersantam;

43.114. no komersanta noteikto tarifu spēkā stāšanās dienas komersants nepiemēro ar Regulatora lēmumu apstiprinātos tarifus vai komersanta iepriekš noteiktos tarifus.";

1.45. izteikt 43.12punktu šādā redakcijā:

"43.12 Ja Regulators 21 dienas laikā pēc jauno tarifu un pamatojuma saņemšanas pieņem lēmumu par iesniegto tarifu neatbilstību šai metodikai vai noraida iesniegto tarifu pamatojumu vai tarifus, jo komersants nav ievērojis šajā metodikā noteikto procedūru vai termiņus, Regulators atsauc komersanta noteikto tarifu spēkā stāšanos, un tarifi nestājas spēkā komersanta noteiktajā laikā. Pieņemto lēmumu Regulators septiņu dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas nosūta komersantam, publicē lēmumu oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" un nosūta attiecīgajai pašvaldībai iedzīvotāju informēšanai un ievietošanai tās tīmekļvietnē."

1.46. papildināt lēmumu ar 43.13punktu šādā redakcijā:

"43.13 Regulatoram pēc savas iniciatīvas ir tiesības atcelt šīs metodikas 43.8punktā minēto atļauju gadījumos, ja par 10% mainās tarifa aprēķinam izmantotie prognozētie siltumenerģijas vai pārdotās elektroenerģijas apjoma rādītāji, par 5% mainās tarifa aprēķinā iekļautās prognozētās kopējās izmaksas vai ir būtiskas izmaiņas komersanta tehniskajā nodrošinājumā. Atļaujas atcelšanas gadījumā komersantam ir pienākums iesniegt jaunu tarifu projektu ne vēlāk kā divu mēnešu laikā no Regulatora lēmuma par atļaujas atcelšanu.";

1.47. papildināt lēmumu ar II.1 nodaļu "Neparedzēto ieņēmumu un neparedzēto izmaksu uzskaite un atgūšana" šādā redakcijā:

"II.1 nodaļa. Neparedzēto ieņēmumu un neparedzēto izmaksu uzskaite un atgūšana

43.14 Komersants tarifu projekta aprēķinā iekļauj iepriekšējā perioda, kas nav ilgāks par diviem gadiem, neparedzētos ieņēmumus un ir tiesīgs iekļaut neparedzētās izmaksas. Neparedzētās izmaksas un ieņēmumus veido nodokļu un nodevu izmaiņas, emisijas kvotu cenas izmaiņas, kurināmā, pirktās siltumenerģijas cenu un pirktās un pārdotās elektroenerģijas cenu izmaiņas. Iepriekšējā perioda neparedzētās izmaksas vai ieņēmumus komersants sadala uz laika periodu, ne ilgāku par diviem gadiem, aprēķinot siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu projektu uz attiecīgo laika posmu. Vienlaicīgi komersants aprēķina siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu projektu bez neparedzētajām izmaksām vai ieņēmumiem.

43.15 Ja komersants ir saņēmis metodikas 43.8punktā minēto atļauju pašam noteikt tarifus saskaņā ar šo metodiku gadījumā, ja komersantam ir izveidojušās neparedzētās izmaksas vai ieņēmumi saskaņā ar šīs metodikas 43.14punktā minētajām izmaksu pozīcijām, tad:

43.151. komersants iesniedz Regulatoram aprēķinu par neparedzētajām izmaksām un ieņēmumiem par iepriekšējo finanšu gadu atbilstoši šīs metodikas 43.92.apakšpunktam, ietverot informāciju par faktiskajiem ieņēmumiem un izmaksām un atbilstošos pamatojošos dokumentus, ne vēlāk kā esošā gada 1.maijā;

43.152. Regulators izvērtē šīs metodikas 43.151.apakšpunktā minēto saņemto informāciju. Ja Regulators konstatē neatbilstības iesniegtajā informācijā, Regulators par to informē komersantu ne vēlāk kā līdz esošā gada 31.jūlijam;

43.153. komersants, kas ir izpildījis šīs metodikas 43.151.apakšpunktā minēto pienākumu, iesniedz Regulatoram siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu aprēķinu, kas ietver neparedzēto ieņēmumu komponenti, ne vēlāk kā esošā gada 15.augustā vai, ja Regulators informējis komersantu par aprēķina neatbilstībām šīs metodikas 43.152.apakšpunktā minētajā kārtībā, ne vēlāk kā 14 dienas pēc šīs metodikas 43.151.apakšpunktā minētās informācijas saskaņošanas ar Regulatoru. Komersants nosaka siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu ar neparedzēto ieņēmumu komponenti 12 mēnešu periodam ar spēkā stāšanās datumu esošā gada 1.oktobrī. Vienlaicīgi komersants nosaka siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu bez neparedzētajiem ieņēmumiem;

43.154. komersantam, kas izpildījis šīs metodikas 43.151.apakšpunktā minēto pienākumu, ir tiesības iesniegt Regulatoram siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu aprēķinu, kas ietver neparedzēto izmaksu komponenti, ne vēlāk kā esošā gada 15.augustā vai, ja Regulators informējis komersantu par aprēķina neatbilstībām šīs metodikas 43.152.apakšpunktā minētajā kārtībā, ne vēlāk kā 14 dienas pēc šīs metodikas 43.151.apakšpunktā minētās informācijas saskaņošanas. Komersantam ir tiesības noteikt siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu ar neparedzēto izmaksu komponenti 12 mēnešu periodam ar spēkā stāšanās datumu esošā gada 1.oktobrī. Vienlaicīgi komersants aprēķina siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu bez neparedzētajām izmaksām.

43.16 Regulators var piešķirt šīs metodikas 43.8punktā minēto atļauju gadījumā, ja komersantam ir izveidojušās neparedzētās izmaksas vai ieņēmumi saskaņā ar šīs metodikas 43.14punktā minētajām izmaksu pozīcijām, līdz ar jauna tarifa apstiprināšanu.

43.17 Regulators var piešķirt šīs metodikas 43.8punktā minēto atļauju gadījumā, ja komersantam ir izveidojušās neparedzētās izmaksas vai ieņēmumi saskaņā ar šīs metodikas 43.14punktā minētajām izmaksu pozīcijām bez pilnas tarifa projekta izvērtēšanas, ja izpildās šādi nosacījumi:

43.171. spēkā esošais tarifs apstiprināts pēdējo 36 mēnešu laikā;

43.172. komersanta faktiskie darbības rādītāji neatbilst šīs metodikas 28. vai 43.13punktā minētajiem nosacījumiem.

43.18 Ja Regulators piešķir 43.8punktā minēto atļauju saskaņā ar šīs metodikas 43.17punktu, Regulators var noteikt speciālu kārtību attiecībā uz neparedzēto izmaksu un ieņēmumu, kas radušies iepriekšējā finanšu gadā pirms atļaujas piešķiršanas, atgūšanu.

43.19 Ja kompetentā valsts pārvaldes iestāde ir izsludinājusi enerģētisko krīzi vai citu pielīdzināmu ārpuskārtas stāvokli siltumapgādes vai ar siltumapgādi saistītā nozarē un radušos apstākļu rezultātā ir pamats uzskatīt, ka komersantam īslaicīgi nepieciešams veikt papildu pasākumus kurināmā pieejamības nodrošināšanai, komersantam ir tiesības, sniedzot atbilstošu risku un izmaksu izvērtējumu, lūgt regulatoram par neparedzētām izmaksām šīs metodikas 43.14punkta izpratnē atzīt tādas ekonomiski pamatotas izmaksas, kas radušās, veicot kurināmā pieejamības nodrošināšanu.";

1.48. svītrot 50.punktu;

1.49. papildināt lēmumu ar 52.punktu šādā redakcijā:

"52. Komersants, kuram spēkā esošais tarifs apstiprināts saskaņā ar Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 7.2pantā noteikto kārtību, tarifu projekta aprēķinā papildus iekļauj neparedzētos ieņēmumus un ir tiesīgs iekļaut neparedzētās izmaksas, kuras radušās periodā no Regulatora saskaņā ar Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likuma 7.2pantā noteikto kārtību apstiprinātā tarifa spēkā stāšanās dienas. Minētās neparedzētās izmaksas vai ieņēmumus aprēķina kā starpību starp esošajām ekonomiski pamatotajām izmaksām un spēkā esošo tarifu veidojošām izmaksām. Minētās neparedzētās izmaksas vai neparedzētos ieņēmumus, kuri netiek segti saskaņā ar Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā noteikto, komersants sadala uz laika periodu, ne ilgāku par divpadsmit mēnešiem.";

1.50. papildināt lēmumu ar 53.punktu šādā redakcijā:

"53. Pēc tarifu projekta izvērtēšanas un apstiprināšanas komersants ņem vērā šīs metodikas 52.punktā minētos aprēķinātos neparedzētos ieņēmumus vai izmaksas., veicot Ministru kabineta 2008.gada 21.oktobra noteikumu Nr.876 "Siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumi" VIII.1 nodaļā minēto galīgo norēķinu.";

1.51. papildināt lēmumu ar 54.punktu šādā redakcijā:

"54. Komersants, kuram līdz 2022.gada 10.novembrim apstiprinātajiem tarifiem, tarifu vērtības aprēķinātas atkarībā no dabasgāzes cenas un tarifu vērtības norādītas tabulas veidā, turpina piemērot spēkā esošos tarifus līdz brīdim, kad stājas spēkā jauni Regulatora apstiprinātie tarifi.";

1.52. papildināt lēmumu ar 55.punktu šādā redakcijā:

"55. Ja komersants iesniedzis Regulatorā tarifu projektu un tas nav apstiprināts līdz 2022.gada 10.novembrim, komersants ne vēlāk kā līdz 2022.gada 1.decembrim iesniedz tarifu projekta precizējumus atbilstoši metodikas spēkā esošajai redakcijai, ja precizējumi ir nepieciešami."

2. Lēmums stājas spēkā 2022.gada 10.novembrī.

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
padomes priekšsēdētāja A. Ozola

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!