Salaspils novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi
Salaspils novada domes saistošie noteikumi Nr. 5/2023
2023. gada 8. jūnijā
Grozījumi Salaspils novada domes 2021. gada 16. septembra saistošajos noteikumos Nr. 26/2021 "Par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem Salaspils novada pašvaldībā"
Apstiprināti
Salaspils novada domes sēdē
08.06.2023. (prot. Nr. 11, 9. §)
Precizēti Salaspils novada domes sēdē
13.07.2023. (prot. Nr. 14, 30. §)
Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības likuma 33. panta ceturto daļu,
36. panta sesto daļu un likuma "Par palīdzību dzīvokļa
jautājumu risināšanā" 25.2 panta pirmo un piekto daļu
1. Izdarīt Salaspils novada domes 2021. gada 16. septembra saistošajos noteikumos Nr. 26/2021 "Par mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības pabalstiem Salaspils novada pašvaldībā" (Latvijas Vēstnesis 28.09.2021. Nr. 187) šādus grozījumus:
1.1. izteikt tiesību akta izdošanas pamatu šādā redakcijā:
"Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 33. panta ceturto daļu, 36. panta sesto daļu un likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 25.2 panta pirmo un piekto daļu";
1.2. papildināt noteikumus ar 2.4. apakšpunktu šādā redakcijā:
"2.4. ienākumu mediāna – Centrālās statistikas pārvaldes tīmekļvietnē publicētā minimālo ienākumu mediāna uz vienu ekvivalento patērētāju mēnesī";
1.3. aizstāt 8. punktā vārdu "otrajā" ar vārdu "trešajā";
1.4. izteikt 9. punktu šādā redakcijā:
"9. Maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni nosaka 70 procentu apmērā no ienākumu mediānas, piemērojot Likumā noteiktos koeficientus – pirmajai un vienīgajai personai mājsaimniecībā koeficientu 1, pārējām personām mājsaimniecībā - koeficientu 0,7 un, noapaļojot līdz veseliem euro. Maznodrošinātas mājsaimniecības statusu piešķir, ja mājsaimniecības ienākumi pēdējo trīs kalendāra mēnešu laikā nepārsniedz maznodrošinātas mājsaimniecības ienākumu slieksni un tā atbilst citiem MK noteikumos norādītajiem mājsaimniecības izvērtēšanas kritērijiem.";
1.5. papildināt 38. punktā aiz vārdiem "pieprasot pabalstu" ar vārdiem "ne biežāk kā vienu reizi kalendārā gada ceturksnī";
1.6. izteikt 39. punktu šādā redakcijā:
"39. Pabalstu veselības aprūpes un rehabilitācijas izdevumu apmaksai piešķir apmērā, kas nepārsniedz 70% no Ministru kabineta noteiktās minimālās darba algas kalendārā gada laikā, ievērojot šādus ierobežojumus:
39.1. pilngadīgai personai maznodrošinātā mājsaimniecībā apmaksā līdz 50% no izdevumu summas;
39.2. pilngadīgai personai trūcīgā mājsaimniecībā un nepilngadīgai personai apmaksā 100% no izdevumu summas.";
1.7. papildināt noteikumus ar 54. punktu šādā redakcijā:
"54. Grozījumi noteikumu 39. punktā par izmaiņām pabalsta un izdevumu summas procentuālajā apmērā tiek piemēroti no 2024. gada 1. janvāra.".
Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks
Saistošo noteikumu Nr. 5/2023 "Grozījumi Salaspils novada
domes 2021. gada 25. novembra saistošajos noteikumos Nr. 26/2021 "Par
mājsaimniecības atzīšanu par trūcīgu vai maznodrošinātu un sociālās palīdzības
pabalstiem Salaspils novada pašvaldībā""
paskaidrojuma raksts
Paskaidrojuma raksta sadaļas | Norādāmā informācija |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Grozījumi sagatavoti pamatojoties uz
Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 9. punktu, Sociālo pakalpojumu
un sociālās palīdzības likuma 33. panta ceturto daļu, 36. panta sesto
daļu. Grozījumu projekta mērķis ir veikt izmaiņas saistošajos noteikumos atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā (turpmāk – SPSPL) veiktajiem grozījumiem attiecībā uz mājsaimniecības ienākumu līmeni, kuru ņem vērā, izvērtējot tās atbilstību trūcīgas un maznodrošinātas mājsaimniecības statusa piešķiršanai. SPSPL attiecīgās grozījumu normas stāsies spēkā 2023. gada 1. jūlijā. Ar grozījumiem SPSPL minimālo ienākumu sliekšņu noteikšanā notikusi pāreja no minimālā ienākuma sliekšņa skaitliskās vērtības euro izteiksmē uz procentuālo vērtību no minimālo ienākumu mediānas. Lai samazinātu sociālā dienesta noslogojumu, kas saistīts ar iesniegumu izskatīšanu veselības aprūpes pabalsta piešķiršanai, saistošo noteikumu projekts precizē regulējumu veselības aprūpes pabalsta pieprasīšanai, papildinot saistošo noteikumu 38. punktu ar nosacījumu, ka minēto pabalstu var pieprasīt vienu reizi kalendārā gada ceturksnī. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Projekts ietekmēs pašvaldības budžetu, jo
nosakot lielāku ienākumu slieksni trūcīgām un maznodrošinātām
mājsaimniecībām, to skaits palielināsies, līdz ar to palielināsies
sociālo pabalstu pieprasītāju skaits. Pašvaldībā 2023. gada I ceturksnī
trūcīgas mājsaimniecības statuss piešķirts 148 mājsaimniecībām,
maznodrošinātas – 280 mājsaimniecībām. Prognozētais trūcīgu
mājsaimniecību skaita pieaugums ir 5%, bet maznodrošinātu – 8%.
Garantētā minimālā ienākuma pabalsts 2023. gada budžetā 60904 euro,
un budžeta izpilde uz 18.05.2023. 16609,66 euro. Plānotais
veselības aprūpes pabalsta apmērs 2023. gada budžetā 124800 euro,
uz 18.05.2023. budžeta izpilde 31224,18 euro. Mājokļa pabalstu
izmaksai budžetā plānoti 130000 euro, uz 18.05.2023. izmaksāti
pabalsti 134559,99 euro apmērā.
Budžeta izdevumi nākamajam gadam tiks plānoti, ņemot vērā tekošā gada budžeta izpildi. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Nosakot minimālo ienākumu sliekšņus trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa piešķiršanai procentuālā vērtībā no minimālo ienākumu mediānas, sākot ar 2024. gadu, tie mainīsies katra gada janvārī atbilstoši sociālekonomiskajai situācijai. Līdz ar to tiks uzlabota mazaizsargāto iedzīvotāju dzīves kvalitāte, būs iespējams nodrošināt personu pamatvajadzības (pārtikai, veselības aprūpei, mājokļa izdevumu segšanai), kā arī nodrošināt personām nepieciešamos sociālo pakalpojumus. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Projektam nav būtiskas ietekmes uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām, jo jaunas administratīvās procedūras nav paredzētas. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Tiks izpildīta Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 9. punktā noteiktā pašvaldības funkcija |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Projekts neparedz jaunu institūciju izveidi, esošo likvidāciju vai reorganizāciju. |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Projekts ir piemērots iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Ievērojot Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu projekts 19.05.2023. tika publicēts pašvaldības mājaslapā sabiedrības viedokļa noskaidrošanai (līdz 02.06.2023). Pēc projekta publicēšanas mājaslapā neviens viedoklis par projektu netika saņemts. |
Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks