Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 18 Pēdējās nedēļas laikā 27 Visi
Ministru kabineta noteikumi Nr. 577
Rīgā 2023. gada 10. oktobrī (prot. Nr. 50 38. §)
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.6. pasākuma "Bērnu pieskatīšanas pakalpojumi" īstenošanas noteikumi
Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu
2021.–2027. gada plānošanas perioda
vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:
1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.6. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt nabadzības vai sociālās atstumtības riskam pakļauto cilvēku, tostarp vistrūcīgāko un bērnu, sociālo integrāciju" 4.3.6.6. pasākumu "Bērnu pieskatīšanas pakalpojumi" (turpmāk – pasākums);
1.2. pasākuma mērķi;
1.3. pasākumam plānoto un pieejamo finansējumu;
1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam un finansējuma saņēmējam;
1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;
1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.
2. Pasākumu īsteno atklātas projektu iesniegumu atlases veidā.
3. Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu pasākuma ietvaros piešķir granta veidā.
4. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).
5. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika.
II. Pasākuma mērķis
6. Pasākuma mērķis ir sniegt atbalstu pašvaldībām privātā pirmsskolas izglītības pakalpojuma un bērnu uzraudzības pakalpojuma (turpmāk abi kopā – bērnu pieskatīšanas pakalpojumi) iegādei, veicinot darba un ģimenes dzīves līdzsvarošanu un vienlīdzīgas iespējas visām ģimenēm.
7. Pirmsskolas vecuma bērni šo noteikumu izpratnē ir bērni no pusotra gada vecuma līdz pamatizglītības ieguves uzsākšanai.
8. Pasākuma mērķa grupa ir ģimenes, kuras audzina pirmsskolas vecuma bērnus un kurām pašvaldības, kuru administratīvajā teritorijā ir deklarēta šo bērnu un vismaz viena šī bērna vecāka (likumiskā pārstāvja) dzīvesvieta, nenodrošina vietas pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs, tai skaitā sociāli un ekonomiski mazaizsargāto personu grupas.
9. Pasākumu īsteno līdz 2029. gada 31. decembrim, sasniedzot šādus rādītājus:
9.1. programmas iznākuma rādītāju – atbalstu saņēmuši bērni vecumā līdz 18 gadiem – vismaz 1239 bērni, tai skaitā par šo noteikumu 13. punktā minēto finansējumu – vismaz 1043 bērni;
9.2. programmas rezultāta rādītāju – bērni, kas saņēmuši pirmsskolas izglītības pakalpojumus vismaz vienu līdz trīs gadus – 1177 bērni, tai skaitā par šo noteikumu 13. punktā minēto finansējumu – 991 bērns.
10. Šo noteikumu 9.1. apakšpunktā noteiktais iznākuma rādītājs ir sasniegts, kad projektā paredzētajam bērnu skaitam tiek nodrošināti bērnu pieskatīšanas pakalpojumi un to pamato sadarbības iestādē iesniegti pašvaldības un bērnu pieskatīšanas pakalpojumu sniedzēja noslēgtā pakalpojumu līguma nosacījumu izpildi pamatojoši dokumenti.
11. Šo noteikumu 9.2. apakšpunktā noteiktais rezultāta rādītājs ir sasniegts, kad finansējuma saņēmējs iesniedz sadarbības iestādē un sadarbības iestāde apstiprina noslēguma maksājuma pieprasījumu, kurā pamatota rādītāju sasniegšana. Ja finansējuma saņēmējs rezultāta rādītāja vērtību sasniedz, sadarbības iestāde turpmāko projekta rezultāta rādītāja izpildes kontroli neveic.
III. Pasākumam pieejamais finansējums
12. Pasākuma ietvaros plānotais kopējais finansējums ir ne mazāks kā 19 140 000 euro (tai skaitā elastības finansējums – 3 019 815 euro), tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 16 269 000 euro (tai skaitā elastības finansējums – 2 566 843 euro) un pašvaldību līdzfinansējums – ne mazāks kā 2 871 000 euro (tai skaitā elastības finansējums – 452 972 euro).
13. Projektu iesniegumos pasākuma īstenošanai kopējo pieejamo finansējumu plāno ne mazāk kā 16 120 185 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu 13 702 157 euro apmērā un pašvaldību līdzfinansējumu ne mazāk kā 2 418 028 euro apmērā.
14. Atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt palielināt pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz šo noteikumu 12. punktā minētajam plānotajam maksimālajam apmēram.
15. Ja pēc projektu iesniegumu atlases paliek neizmantots Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums, atlikušo finansējumu var novirzīt jaunai projektu iesniegumu atlasei, ko organizē pēc Eiropas Komisijas lēmuma saņemšanas par elastības finansējuma izmantošanas atļauju.
16. Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums projektā nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām. Ja šo noteikumu 20. punktā minētais projekta iesniedzējs ir Rīgas plānošanas reģiona pašvaldība, Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums projektā nepārsniedz 75 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām.
17. Projekta iesniedzēja finansējums ir ne mazāks kā 15 procenti no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām un ne mazāks par 25 procentiem, ja projekta iesniedzējs ir Rīgas plānošanas reģiona pašvaldība.
18. Projekta minimālais kopējo attiecināmo izmaksu apmērs nav mazāks par 200 000 euro (ieskaitot).
19. Pašvaldība īsteno projektus, kuru kopējais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums nepārsniedz 3 000 000 euro.
IV. Prasības projekta iesniedzējam
20. Projekta iesniedzējs ir pašvaldība. Projekta iesniedzējs pēc projekta apstiprināšanas uzskatāms par finansējuma saņēmēju.
21. Pašvaldība, kuras teritorijā plānots īstenot projektu, informāciju par projekta īstenošanu iekļauj pašvaldības attīstības programmā, tai skaitā:
21.1. projektam plānoto finansējumu un projektā sasniedzamo iznākuma rādītāju;
21.2. prognozi par pirmsskolas vecuma bērnu skaitu pašvaldībā projekta īstenošanas laikā novada teritoriālo vienību vai valstspilsētu noteikto teritoriālo iedalījumu griezumā (ja tas ir iespējams no datu pieejamības viedokļa), kas pamato projekta ilgtspēju, tai skaitā izvērtējot un analizējot citus risinājumus bērnu pieskatīšanas pakalpojumu pieejamības veicināšanai.
22. Projekta iesniedzējs izvērtē iespēju pašvaldības saistošajos noteikumos paredzēt priekšrocības uzņemšanai pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē pirmsskolas vecuma bērniem no sociāli un ekonomiski mazaizsargāto personu grupām.
23. Projekta iesniedzējs sagatavo projekta iesniegumu atbilstoši projektu iesniegumu atlases nolikumā noteiktajām prasībām un iesniedz to sadarbības iestādē, izmantojot Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmu.
V. Atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumi
24. Pasākuma ietvaros atbalstu var saņemt pašvaldības, kurās uz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdi attiecīgā mācību gada 1. oktobrī ir pirmsskolas vecuma bērni rindā uz vietu pašvaldību pirmsskolas izglītības iestādēs (atbilstoši Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas tīmekļvietnē vai citā tīmekļvietnē norādītajiem datiem, kas publicēti saskaņā ar aktuālo normatīvo regulējumu par informācijas publicēšanu par pirmsskolas vecuma bērnu skaitu pašvaldībās).
25. Projektā iekļauj šādas atbalstāmās darbības, kas sekmē šo noteikumu 9. punktā minēto rādītāju sasniegšanu un ietver investīcijas bērnu pieskatīšanas pakalpojumu nodrošināšanai saskaņā ar pašvaldības attīstības programmu:
25.1. privātā pirmsskolas izglītības pakalpojuma iegāde, kas ietver pilnu, licencētu pirmsskolas izglītības programmas apguvi;
25.2. bērnu uzraudzības pakalpojuma iegāde;
25.3. komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi par projekta īstenošanu;
25.4. projekta vadības nodrošināšana.
26. Pasākuma ietvaros atbalstāmas šādas izmaksas:
26.1. tiešās attiecināmās izmaksas;
26.2. netiešās attiecināmās izmaksas.
27. Šo noteikumu 26.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas, kas sekmē šo noteikumu 6. punktā minētā mērķa un šo noteikumu 9. punktā noteikto rādītāju sasniegšanu, ietver šādas izmaksu pozīcijas:
27.1. projekta vadības personāla atlīdzības izmaksas, kuras saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 55. panta 1. punktu plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot vienoto izmaksu likmi četru procentu apmērā no pārējām projekta tiešajām attiecināmajām īstenošanas izmaksām, bet neieskaitot tiešās personāla izmaksas;
27.2. projekta iesniegumu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas (izņemot projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanu), nepārsniedzot 10 procentus no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām;
27.3. privātā pirmsskolas izglītības pakalpojuma izdevumi, kas radušies uz pakalpojuma līguma pamata, tai skaitā:
27.3.1. atalgojums, izņemot atalgojumu, kuru piešķir kā mērķdotāciju no valsts budžeta;
27.3.2. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas, izņemot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kuras piešķir kā mērķdotāciju no valsts budžeta;
27.3.3. izdevumi par sakaru pakalpojumiem;
27.3.4. izdevumi par komunālajiem pakalpojumiem;
27.3.5. remontdarbi un iestāžu uzturēšanas pakalpojumi (izņemot kapitālo remontu);
27.3.6. informācijas tehnoloģiju pakalpojumi;
27.3.7. īre un noma mācību telpu nodrošināšanai;
27.3.8. izdevumi par dažādām precēm un inventāru;
27.3.9. kurināmais un enerģētiskie materiāli, ja pakalpojumu sniedzējs apkuri nodrošina pats;
27.3.10. mācību līdzekļi un materiāli;
27.4. bērnu uzraudzības pakalpojuma nodrošināšanai nepieciešamie izdevumi, kas radušies uz pakalpojuma līguma pamata:
27.4.1. atalgojums;
27.4.2. darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, pabalsti un kompensācijas;
27.4.3. mācību līdzekļi un materiāli;
27.5. ar projekta darbībām tieši saistīto komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumu izmaksas;
27.6. pakalpojumu izmaksas horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" darbību īstenošanai, tai skaitā ekspertu konsultācijas, pandusu noma, indukcijas cilpu noma, zīmju valodas tulka, reāllaika transkripcijas un subtitru nodrošināšana pakalpojuma saņēmējiem un pakalpojuma sniedzējiem (ja nepieciešams), kā arī publicitātes un komunikācijas materiālu sagatavošana un izplatīšana piekļūstamā formā, nodrošinot to uztveramību ar vairāk nekā vienu sensoro kanālu.
28. Šo noteikumu 26. punktā minētās attiecināmās izmaksas neietver izdevumus par ēdināšanas pakalpojumiem un interešu izglītību.
29. Ja izmaksas uz vienu izglītojamo pārsniedz šo noteikumu 32. punktā noteikto maksimālā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma ierobežojumu uz vienu bērnu un šo noteikumu 17. punktā minētā minimālā līdzfinansējuma kopsummu, atlikušās izmaksas par bērnu pieskatīšanas pakalpojumiem sedz finansējuma saņēmējs.
30. Šo noteikumu 25.1. apakšpunktā minētais pakalpojums tiek nodrošināts klātienē (pirmsskolas izglītības iestādē) darbdienās ne mazāk kā 12 stundas dienā.
31. Šo noteikumu 25.2. apakšpunktā minēto pakalpojumu:
31.1. nodrošina bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējs atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzējiem;
31.2. sniedz kā pilna laika bērnu uzraudzības pakalpojumu (ne mazāk kā astoņas stundas dienā);
31.3. nodrošina bērna deklarētajā dzīvesvietā vai citā piemērotā vietā ārpus bērna deklarētās dzīvesvietas.
32. Projekta Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums uz vienu bērnu nepārsniedz 364 euro mēnesī, un kopējais viena bērna pieskatīšanas pakalpojumu sniegšanas laiks nav īsāks par gadu un nepārsniedz trīs gadus.
33. Atbalsts tiek aprēķināts proporcionāli dienu skaitam, kad bērns ir saņēmis bērnu pieskatīšanas pakalpojumus. Atbalsts bērnu pieskatīšanas pakalpojumiem tiek piešķirts par dienām, kad bērns apmeklē privāto pirmsskolas izglītības iestādi vai saņem bērnu uzraudzības pakalpojumu, un par dienām, kad bērns neapmeklē privāto pirmsskolas izglītības iestādi un nesaņem bērnu uzraudzības pakalpojumu attaisnojoša iemesla dēļ. Attaisnojošs iemesls šo noteikumu izpratnē ir bērna prombūtne bērna veselības stāvokļa dēļ, ko apliecina ārsta izziņa. Citi attaisnojoši iemesli ir prombūtnes gadījumi, par kuriem bērna vecāks (likumiskais pārstāvis) rakstiski ir informējis bērnu pieskatīšanas pakalpojumu sniedzēju un kas kopumā nepārsniedz 60 dienas kalendāra gadā.
34. Atbalsts tiek pārtraukts 30 dienu laikā no brīža, kad bērns tiek uzņemts pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē, kuras rindā bērns ir reģistrēts. Šādā gadījumā finansējuma saņēmējs atbalstu aprēķina proporcionāli dienu skaitam, kad bērns ir saņēmis bērnu pieskatīšanas pakalpojumus.
35. Šo noteikumu 26.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas ir finansējuma saņēmēja projekta vadības personāla administratīvās izmaksas, kuras plāno kā vienu izmaksu pozīciju, piemērojot netiešo izmaksu vienoto likmi 15 procentu apmērā no šo noteikumu 27.1. apakšpunktā minētajām personāla izmaksām.
36. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi, kas tiešā veidā saistīti ar projektu, ir uzskatāmi par attiecināmajām izmaksām saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā ietvertajiem nosacījumiem.
37. Izmaksas ir attiecināmas no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas, izņemot projektu pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas, kas ir attiecināmas, ja tās veiktas pēc 2021. gada 1. janvāra.
38. Izmaksas ir attiecināmas atbilstoši pašvaldības un bērnu pieskatīšanas pakalpojumu sniedzēja noslēgtajam līgumam par bērnu pieskatīšanas pakalpojumu sniegšanu, ja tās veiktas pēc šo noteikumu 37. punktā norādītā termiņa un ja līgums nodrošina:
38.1. pilnu, licencētu pakalpojumu pirmsskolas izglītības programmas apguvei klātienē vai bērnu uzraudzības pakalpojumu bez papildu izmaksām izglītojamo vecākiem;
38.2. bērnu pieskatīšanas pakalpojumus rindā uz pašvaldības pirmsskolas izglītības pakalpojumu saņemšanu esošiem bērniem.
39. Izmaksas, kas saskaņā ar šiem noteikumiem nav iekļaujamas kā attiecināmās izmaksas, ir finansējamas ārpus projekta.
40. Projekta īstenošanas gaitā radušos sadārdzinājumu finansējuma saņēmējs sedz no saviem līdzekļiem.
41. Projekta iesniedzējs izpilda nepieciešamās prasības un nodrošina, ka projekts atbilst principam "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" un Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmā 2021.–2027. gadam noteiktajiem Eiropas Savienības un nacionālajiem normatīvajiem aktiem nevienlīdzības mazināšanas jomā.
VI. Pasākuma īstenošanas nosacījumi
42. Finansējuma saņēmējs projektu īsteno saskaņā ar noslēgto vienošanos par projekta īstenošanu, ievērojot tajā noteikto termiņu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.
43. Finansējuma saņēmējs uzkrāj datus par:
43.1. projektā plānotajiem un sasniegtajiem šo noteikumu 9. punktā minētajiem rādītājiem, norādot arī atbalstu saņēmušo bērnu skaitu vecumā līdz 18 gadiem un bērnu skaitu, kas saņēmuši pirmsskolas izglītības pakalpojumus vismaz vienu līdz trīs gadus;
43.2. projekta ietekmi uz vismaz šādiem horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem:
43.2.1. bērnu pieskatīšanas pakalpojumu saņēmušo personu skaits;
43.2.2. atbalstu saņēmušo sociālās atstumtības un nabadzības riskam pakļauto personu skaits (ja attiecināms);
43.3. atbalstu saņēmušajām šo noteikumu 7. punktā minētajām personām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013, I un II pielikumu un normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības fondu projektu pārbaužu veikšanas kārtību 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kas ietver kārtību, kādā iesniedz un pārbauda pārskatu par projekta dalībniekiem.
44. Finansējuma saņēmējs sniedz sadarbības iestādei informāciju par šo noteikumu 43.2. apakšpunktā minētā horizontālā principa rādītājiem vienlaikus ar informāciju par šo noteikumu 9.2. apakšpunktā minētā rezultāta rādītāja vērtības sasniegšanu.
45. Finansējuma saņēmējs nodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasības saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 47. un 50. pantu un normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā, kā arī Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām.
46. Finansējuma saņēmējs nodrošina interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) Nr. 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012, 61. panta prasībām, tai skaitā paraksta interešu konflikta neesības apliecinājumu.
47. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai projektā paredzētās atbalstāmās darbības un attiecināmās izmaksas nepārklātos ar citiem valsts un ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem.
48. Finansējuma saņēmējs ne retāk kā reizi sešos mēnešos savā tīmekļvietnē ievieto aktuālo informāciju par projekta īstenošanu.
49. Sadarbības iestāde, ja tai ir pieejami valsts budžeta līdzekļi, pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu un izvērtējot plānotā avansa apmēru, tā pamatojumu un spēju to izlietot sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros (piemēram, projekta iesniedzējam ir pabeigts privātā pirmsskolas izglītības pakalpojuma vai bērnu uzraudzības pakalpojuma iepirkums vai noslēgts līgums par minēto pakalpojumu sniegšanu), var piešķirt finansējuma saņēmējam avansu līdz 30 procentiem no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma pēc tam, kad noslēgta vienošanās par projekta īstenošanu, ievērojot, ka avansu var izmaksāt vairākos maksājumos un avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentus no projektam piešķirtā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma.
50. Pašvaldības un bērnu pieskatīšanas pakalpojumu sniedzēja noslēgtais līgums par bērnu pieskatīšanas pakalpojumu sniegšanu tiek slēgts uz termiņu, kas nav īsāks par projekta īstenošanas termiņu.
51. Projekta iesniedzējs projektā plānoto bērnu pieskatīšanas pakalpojumu sniedzēju izvēlas līdz projekta iesnieguma iesniegšanas brīdim sadarbības iestādē normatīvajos aktos publisko iepirkumu jomā paredzētajā kārtībā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci nodrošinošu konkursa procedūru.
52. Projekta iesniedzējs viena projekta ietvaros var slēgt līgumus ar vairākiem Izglītības iestāžu reģistrā reģistrētiem un licencētas pirmsskolas izglītības programmas īstenojošiem pirmsskolas izglītības pakalpojuma sniedzējiem un vairākiem Bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrētiem bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem.
53. Pasākuma īstenošanai veicamajos preču un pakalpojumu iepirkumos atbalstāma ir vides prasību integrācija, kā arī sociāli atbildīgs publiskais iepirkums.
Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒
tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere
Vides aizsardzības un
reģionālās attīstības ministre I. Bērziņa