• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2023. gada 31. oktobra noteikumi Nr. 622 "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 203 "Ražotāju organizāciju atzīšanas un atbalsta piešķiršanas kārtība"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 2.11.2023., Nr. 213 https://www.vestnesis.lv/op/2023/213.8

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 623

Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumos Nr. 198 "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem"

Vēl šajā numurā

02.11.2023., Nr. 213

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 622

Pieņemts: 31.10.2023.

OP numurs: 2023/213.8

2023/213.8
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 8 Pēdējās nedēļas laikā 7 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 622

Rīgā 2023. gada 31. oktobrī (prot. Nr. 54 19. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 203 "Ražotāju organizāciju atzīšanas un atbalsta piešķiršanas kārtība"

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma
5. panta ceturto un septīto daļu un 9. panta pirmo daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2023. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 203 "Ražotāju organizāciju atzīšanas un atbalsta piešķiršanas kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 82. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 11. punktu šādā redakcijā:

"11. Lai nodrošinātu regulas Nr. 1308/2013 153. panta 2. punkta "c" apakšpunktā minēto ražotāju organizāciju demokrātisko uzraudzību, ražotāju organizācija, ja vien tā nedarbojas piena nozarē, saskaņā ar regulas Nr. 1308/2013 153. pantu statūtos paredz biedru pārstāvību savas organizācijas pārvaldībā un uzraudzībā, tostarp nosaka ražotāju organizācijas struktūru, balsstiesību un lēmumu pieņemšanas kārtību, kā arī nosacījumus biedru uzņemšanai ražotāju organizācijā un izstāšanos no tās. Ja ražotāju organizācijas juridiskā forma ir kooperatīvā sabiedrība, uzskatāms, ka tās statūti atbilst regulas Nr. 1308/2013 153. pantā noteiktajām prasībām, izņemot regulas Nr. 1308/2013 153. panta 1. punkta "b" apakšpunktā, 2. punkta "e" apakšpunktā un 2.a punktā noteiktās prasības. Ja attiecīgās prasības nav iekļautas ražotāju organizācijas statūtos, tās iekļaujamas ražotāju organizācijas darbību regulējošajos iekšējos noteikumos, ja tas paredzēts statūtos."

2. Izteikt 13. punktu šādā redakcijā:

"13. Atbilstoši regulas 2017/891 6. panta 2. punktam augļu un dārzeņu ražotāju organizācijas biedrs par izstāšanos no ražotāju organizācijas vismaz sešus mēnešus iepriekš par to rakstiski paziņo ražotāju organizācijai. Ražotāju organizācija pieņem lēmumu par biedra izstāšanos no ražotāju organizācijas tās statūtos noteiktajā kārtībā un termiņā."

3. Izteikt 15. punktu šādā redakcijā:

"15. Pretendējot uz atzīšanu, ražotāju organizācija iesniedz dienestā ražotāju organizācijas atzīšanas iesniegumu (2. pielikums), tās biedru vienošanās protokola kopiju par dalību ražotāju organizācijā vai pārvaldes institūcijas lēmumu par pretendēšanu ražotāju organizācijas atzīšanai, ja ražotāju organizācijas juridiskā forma ir kooperatīvā sabiedrība."

4. Izteikt 19. punktu šādā redakcijā:

"19. Lai pārliecinātos par regulas Nr. 1308/2013 153. panta 2. punkta "c" apakšpunktā minētās demokrātiskās uzraudzības īstenošanu ražotāju organizācijā, dienests papildus šo noteikumu 18. punktā minētajai pārbaudei pārliecinās arī par to, vai ražotāju organizācijas darbība attiecībā uz darbības programmu un darbības fondu atbilst tās statūtiem (piemēram, par sanāksmju norises vietas, laika un darba kārtības izsludināšanu, kvalificētā balsu vairākuma nodrošināšanu, sanāksmju norises un pausto viedokļu atspoguļošanu sanāksmju protokolos, lēmumu pieņemšanu par darba kārtībā ietvertajiem jautājumiem)."

5. Izteikt 40.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"40.1. ražotāju organizācijas lēmumu, kas pieņemts saskaņā ar ražotāju organizācijas statūtiem, par šo noteikumu 38. punktā minētā darbības fonda izveidošanu, norādot attiecīgo bankas kontu numurus;".

6. Papildināt ar 179. punktu šādā redakcijā:

"179. Ražotāju organizācija atzīšanas iesniegumu 2023. gadā, darbības programmu, ko plāno īstenot no 2024. gada 1. janvāra, kā arī darbības fonda apmēru 2024. gadam dienestā iesniedz līdz 2023. gada 15. novembrim."

7. Papildināt ar 180. punktu šādā redakcijā:

"180. Dienests lēmumu par darbības programmu, darbības fondu un atzīšanas iesniegumu, kas iesniegts saskaņā ar šo noteikumu 179. punktu, pieņem līdz 2024. gada 20. janvārim."

8. Papildināt ar 181. punktu šādā redakcijā:

"181. Ja ražotāju organizācijas juridiskā forma ir kooperatīvā sabiedrība, ražotāju organizācija atbilstību šo noteikumu 11. punktā minētajām prasībām nodrošina līdz atbalsta saņemšanai par darbības programmas īstenošanu 2024. gadā saskaņā ar šo noteikumu 97.1. apakšpunktu."

9. Izteikt 8. pielikumu jaunā redakcijā (pielikums).

Ministru prezidente E. Siliņa

Zemkopības ministrs A. Krauze

 

Pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 31. oktobra
noteikumiem Nr. 622

"8. pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 25. aprīļa
noteikumiem Nr. 203

Finanšu korekciju piemērošana neatbilstību un pārkāpumu gadījumā

1. Proporcionāla finanšu korekcija atbalstītajos projektos (sk. tabulu) tiek piemērota, ja Lauku atbalsta dienests, pieņemot lēmumu par iespējamo neatbilstības konstatēšanu vai lēmumu par neatbilstību, secina, ka neatbilstošo izdevumu summu nav iespējams konkrēti noteikt vai būtu nesamērīgi samazināt darbības programmas attiecināmo izmaksu summu par visu izdevumu summu, kas neatbilst normatīvo aktu un lēmuma (vienošanās) par darbības programmas īstenošanu nosacījumiem.

2. Finansējumu atprasa proporcionāli laikam, kas pagājis kopš attiecīgā pasākuma īstenošanas darbības programmā.

3. Vērtēšanas procesā konstatējot vairākus pārkāpumus, tiek piemērota finanšu korekcija atbilstoši būtiskākajam (ar lielāko korekcijas apmēru) pārkāpumam.

4. Samērīguma princips piemērojams tiktāl, cik to pieļauj noteiktais minimālais finanšu korekciju apmērs.

5. Finanšu korekciju nepiemēro, ja pārkāpumam ir formāls raksturs bez reālas vai iespējamas finansiālās ietekmes.

6. Finanšu korekciju var nepiemērot, ja ražotāju organizācija spēj pierādīt, ka nepieciešamās izmaiņas darbības programmā iepriekš nebija paredzamas un tās radušās no ražotāju organizācijas darbības neatkarīgu iemeslu dēļ.

7. Piemērojot finanšu korekciju, vērtē ar atbalsta saņemšanas nosacījumiem saistītās neatbilstības smagumu, apmēru, ilgumu un atkārtošanos.

Nr.
p. k.

Neatbilstība/
pārkāpums

Neatbilstības/pārkāpuma apraksts

Finanšu korekcijas apmērs

Iepirkuma procedūrā konstatētie pārkāpumi

1.

Nav piemērota atbilstošā iepirkuma procedūras metode Piemērota nepareiza iepirkuma metode – veikta vienkāršota cenu aptauja, jo nav ņemts vērā, ka iegādēm, kurām ir viens mērķis un (vai) piegādātājs un kurām, saskaitot kopā un nosakot paredzamo cenu, atbilstoši noteikumiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem iepirkuma procedūra ir jāīsteno ar Iepirkumu uzraudzības biroja starpniecību • Atkārtota iepirkuma procedūra atbilstoši normatīvo aktu nosacījumiem un 10 % no attiecīgajai investīcijas pozīcijai (kurai nepareizi piemērota iepirkuma procedūras metode) apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas.
• 100 %, ja konstatētas neatbilstības pēc atkārtotās iepirkuma procedūras

2.

Noteiktie termiņi piedāvājumu sagatavošanai un iesniegšanai neatbilst nosacījumiem normatīvajos aktos par iepirkuma procedūras piemērošanu Ražotāju organizācija iepirkuma procedūrā nav ievērojusi noteiktos minimālos piedāvājumu sagatavošanas termiņus saskaņā ar noteikumiem par iepirkuma procedūru un tās piemērošanas kārtību pasūtītāja finansētiem projektiem • 2 % par katru termiņa samazinājuma darbdienu (maksimāli līdz piecām darbdienām), ja ir ievēroti visi pārējie iepirkuma procedūras nosacījumi.
• 10 % un atkārtota iepirkuma procedūra apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas (ja termiņa samazinājums pārsniedz piecas darbdienas).
• 10 % no attiecīgās investīcijas pozīcijas attiecināmajām izmaksām, ja darbība īstenota.
• 100 %, ja konstatētas neatbilstības pēc atkārtotās iepirkuma procedūras

3.

Nepamatoti ierobežota iepirkuma procedūras tehniskā specifikācija un sašaurināts piedāvājumu iesniedzēju loks Tehniskajā specifikācijā vai konkursa nolikumā ir norādīti kritēriji, kas dod iespēju pieteikties tikai konkrētam vai ierobežotam ražotāju lokam, vai arī, vērtējot iepirkumu, norādītie kritēriji vairs netiek ņemti vērā, tādējādi dodot iespēju uzvarēt piedāvātājam, kurš neatbilst attiecīgajiem kritērijiem.
Noteikti pārāk specifiski tehniskie standarti, tādējādi nenodrošinot vienādu piekļuvi (iespēju) pretendentiem. Ražotāju organizācija radījusi apstākļus, lai ierobežotu piegādātāju loku
• 25 % no apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas, ja pārkāpums var ietekmēt ražotāju loku un ierobežo konkurenci.
• 10 vai 5 % no apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām pēc iepirkuma dokumentācijas izvērtēšanas atkarībā no neatbilstības būtiskuma.
• Atkārtota iepirkuma procedūra, izmantojot Iepirkumu uzraudzības biroja platformu

4.

Līguma izpildes laikā netiek ievēroti atlases kritēriji Darbības programmas īstenošanas laikā konstatēts, ka netiek ievēroti kritēriji, kas tika noteikti kā piegādātāju atlases kritēriji, piemēram, limitēts izpildes laiks • 25 %, ja pārkāpums var ietekmēt piegādātāju loku un ierobežo konkurenci.
• 10 vai 5 % atkarībā no neatbilstības būtiskuma

5.

Grozīti līgumisko attiecību nosacījumi, kas maina sākotnējo tehnisko specifikāciju Darbības programmas īstenošanas laikā izdarīti grozījumi, ar kuriem mainīti nosacījumi, kas varētu ietekmēt iespējamo piegādātāju loku un piedāvājuma cenu • 25 %, ja pārkāpums var ietekmēt piegādātāju loku un ierobežo konkurenci.
• 10 vai 5 % atkarībā no neatbilstības būtiskuma

6.

Iepirkuma procedūrā izvēlētā piegādātāja (pakalpojumu sniedzēja) apakšuzņēmējs ir atbalsta pretendents vai ar to saistītā persona.
Konstatēts interešu konflikts pieņemtajā lēmumā par iepirkuma rezultātiem
Darbības programmas īstenošanas laikā konstatēts, ka ar pakalpojumu sniedzēju noslēgtā līguma izpildi kā apakšuzņēmējs nodrošina atbalsta pretendents vai ar to saistīta persona.

Kāds no komisijas locekļiem un ekspertiem (ja tādi ir piesaistīti) pārstāv pretendenta intereses vai ir saistīts ar pretendentu, un interešu konflikta konstatēšanas gadījumā nav ievērota noteiktā procedūra

100 %

7.

Konstatēts izmaksu sadārdzinājums Mākslīga izmaksu pozīciju sadārdzināšana • 100 %, ja konstatētais sadārdzinājums pārsniedz 50 %.
• 20–100 % no sadārdzināto izmaksu pozīcijas tirgus cenas sliekšņa, ja konstatētais sadārdzinājums ir līdz 50 %, – atkarībā no neatbilstības būtiskuma

8.

Nav ievērots Ministru kabineta noteikumu Nr. 203 "Ražotāju organizāciju atzīšanas un atbalsta piešķiršanas kārtība" (turpmāk – noteikumi) 72. vai 163. punktā norādītais iepirkuma dokumentu iesniegšanas termiņš Normatīvajos aktos vai administratīvajā lēmumā norādītie iesniedzamie dokumenti iesniegti pēc noteiktā termiņa • 1–2 mēneši – 0,01 %.
• Vairāk nekā 2 mēneši līdz 3 mēnešiem – 0,05 %.
• Vairāk nekā 3 mēneši – 100 %

Citi pārkāpumi

9.

Nav ievērota noteikumu 88. vai 161. punktā minētā prasība Finanšu līzingā iegādātā prece līdz attiecīgās darbības programmas perioda beigām nav kļuvusi par ražotāju organizācijas īpašumu Par attiecīgo preci saņemtā Eiropas Savienības līdzfinansējuma atmaksa 100 % apmērā

10.

Ražotāju organizācija neiesniedz Lauku atbalsta dienestam statistikas informāciju vai tā nav korekta Ražotāju organizācija Lauku atbalsta dienestam nav iesniegusi regulas 2022/1475 V pielikumā, regulas 2016/232 5. pantā vai regulas 2017/892 21. pantā minēto informāciju vai tā nav pareiza Attiecīgās darbības programmas apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam, kamēr ir sagatavots pareizs paziņojums

11.

Konstatētas būtiskas izmaiņas investīcijas izmantošanā Investīcija netiek izmantota atbilstoši apstiprinātās darbības programmas mērķiem un atbalsta saņemšanas nosacījumiem Proporcionāli atlikušajam uzraudzības periodam atkarībā no neatbilstības būtiskuma

12.

Nav ievēroti noteikumu 53. vai 112. punkta nosacījumi 1) Ražotāju organizācijas biedri pašu saražotos attiecināmos produktus realizē, pārsniedzot 25 % no attiecināmo produktu vērtības • 5 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatētais pārsniegums veido ne vairāk kā 5 % novirzi.

• 10 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatētais pārsniegums veido 6–10 % novirzi.

• 25 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatētais pārsniegums veido 11 % novirzi un vairāk

2) Ražotāju organizācijas biedri pašu saražotos attiecināmos produktus klientiem, kas nav patērētāji, realizē, pārsniedzot maznozīmīgo apjomu (10 % no ražotāju organizācijas attiecināmā produkta pārdodamās produkcijas vērtības) • 5 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatēts ne vairāk kā viena produkta realizācijas pārsniegums.

• 10 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatēts divu līdz trīs produktu realizācijas pārsniegums.

• 25 % no attiecināmajām izmaksām, ja konstatēts vismaz četru produktu realizācijas pārsniegums

13.

Darbības programmas pēdējā gadā nav sasniegti ražotāju organizācijas izvēlētie sasniedzamie rādītāji saskaņā ar noteikumu 47., 125. vai 126. punktu Ražotāju organizācija darbības programmas īstenošanas pēdējā gadā nav sasniegusi tās izvēlētos kritērijus un noteiktos sasniedzamos rezultatīvos rādītājus saskaņā ar noteikumu 47., 125. vai 126. punktu Ražotāju organizācija atmaksā tai piešķirto finansējumu:

• 100 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs nav sasniegts;

• 70 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts līdz 30,99 % apmēram;

• 50 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 31–50,99 % apmērā;

• 30 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 51–70,99 % apmērā;

• 10 % apmērā, ja izvēlētais rezultatīvais rādītājs ir sasniegts 71–99,99 % apmērā

14.

Nav ievēroti noteikumu 46. vai 124. punktā minētie nosacījumi 1) Iesniedzot darbības programmu vai tās grozījumus, ražotāju organizācija nav pievienojusi izvērstu aprakstu par katru īstenojamo pasākumu saskaņā ar noteikumu 46.1. vai 124.1. apakšpunktu Attiecīgās darbības programmas vai tās grozījumu apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam, kamēr ir sagatavota detalizēta informācija
2) Iesniedzot darbības programmu vai tās grozījumus, ražotāju organizācija nav pievienojusi skaidrojumu saskaņā ar noteikumu 46.2. vai 124.2. apakšpunktu par darbības programmā īstenojamo pasākumu saskanīgumu ar ražotāju organizācijas izvēlētajiem noteikumu 47., 125. vai 126. punktā ražotāju organizācijas noteiktajiem sasniedzamajiem rezultatīvajiem rādītājiem Attiecīgās darbības programmas vai tās grozījumu apstiprinājumu atliek līdz nākamajam gadam, kamēr ir sagatavota detalizēta informācija

15.

Darbības fonda samazinājums vairāk par 30 % Noteikumu 132. punktā minēto nosacījumu neievērošana 50 % no darbības fonda summas, kas pārsniedz noteikumu 132. punktā minēto ierobežojumu

"

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!