Ministru prezidenta rīkojumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 4 Visi
Ministru prezidenta rīkojums Nr. 2023/1.2.1.-312
Rīgā 2023. gada 1. decembrī
Par Digitālās modernizācijas tematisko komiteju
1. Lai nodrošinātu sistemātisku un plānotu darba procesu, veicinot mūsdienu digitālo tehnoloģiju izmantošanu, kā arī lai attīstītu sabiedrības un valsts pārvaldes spēju efektīvi izmantot digitālo tehnoloģiju iespējas, paaugstinot valsts un tautsaimniecības konkurētspēju, saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 202.1 punktu izveidot Digitālās modernizācijas tematisko komiteju (turpmāk – komiteja) šādā sastāvā:
Komitejas vadītāja
I. Bērziņa – vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre
Komitejas locekļi:
H. Abu Meri – veselības ministrs
A. Ašeradens – finanšu ministrs
U. Augulis – labklājības ministrs
K. Briškens – satiksmes ministrs
A. Čakša – izglītības un zinātnes ministre
R. Kozlovskis – iekšlietu ministrs
A. Logina – kultūras ministre
A. Sprūds – aizsardzības ministrs
V. Valainis – ekonomikas ministrs
2. Komitejas locekli tā prombūtnes laikā aizvieto attiecīgās ministrijas parlamentārais sekretārs.
3. Komitejai:
3.1. pārraudzīt digitālās politikas veidošanas procesus Latvijā un koordinēt saskaņotu tās īstenošanu, tai skaitā Ministru kabineta 2021. gada 7. jūlija rīkojumā Nr. 490 "Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam" paredzēto uzdevumu izpildi;
3.2. nodrošināt Eiropas Parlamenta un Padomes Lēmuma (ES) 2022/2481 (2022. gada 14. decembris), ar ko izveido politikas programmu "Digitālās desmitgades ceļš" 2030. gadam, mērķu un digitālo mērķrādītāju stratēģisko uzraudzību;
3.3. nodrošināt valsts digitālās transformācijas investīciju stratēģiskās prioritātes, saskaņojot digitālās transformācijas, tai skaitā digitālo pakalpojumu un infrastruktūras attīstības investīciju projektu portfeļu, mērķus;
3.4. izvērtēt normatīvos aktus, kas kavē digitālo transformāciju, sagatavot priekšlikumus to precizēšanai un tālākai virzībai Ministru kabinetā;
3.5. ja nepieciešams, izvērtēt nesaskaņotos tiesību aktus par komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem un vienoties par atbalstāmu risinājumu pirms tiesību aktu iesniegšanas izskatīšanai Ministru kabineta sēdē.
4. Komitejas vadītājam ir tiesības:
4.1. pieprasīt no valsts institūcijām visu komitejas darbam nepieciešamo informāciju;
4.2. uzaicināt uz komitejas sēdēm citus ministrus, kā arī sabiedrisko organizāciju, augstskolu, valsts pārvaldes iestāžu pārstāvjus un ekspertus.
5. Komitejas sēdes sasauc komitejas vadītājs pēc savas vai komitejas locekļu iniciatīvas.
6. Komitejas sēdes notiek klātienē vai attālināti (izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīkus). Komitejas vadītājs var noteikt personas, kuras klātienes komitejas sēdē piedalīsies attālināti (izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīkus).
7. Komitejas sekretariāta funkcijas veic Valsts kanceleja.
Ministru prezidente E. Siliņa