• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2023. gada 30. marta rīkojums Nr. 176 "Par 2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" pases apstiprināšanu". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 3.04.2023., Nr. 66 https://www.vestnesis.lv/op/2023/66.12

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr. 177

Par investīcijas 2.1.3.1.i. projekta "Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku" pases apstiprināšanu

Vēl šajā numurā

03.04.2023., Nr. 66

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 176

Pieņemts: 30.03.2023.

OP numurs: 2023/66.12

2023/66.12
RĪKI

Ministru kabineta rīkojumi: Šajā laidienā 14 Pēdējās nedēļas laikā 19 Visi

Ministru kabineta rīkojums Nr. 176

Rīgā 2023. gada 30. martā (prot. Nr. 16 41. §)

Par 2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" pases apstiprināšanu

1. Apstiprināt Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma 2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" (turpmāk – projekts) pasi (pielikums) un projekta izmaksas 2 197 272 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu investīcijai 1 848 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējumu pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai ne vairāk kā 349 272 euro apmērā.

2. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai uzaicināt projekta iesniedzēju – Zemkopības ministriju – iesniegt projekta iesniegumu Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" 2.1.1.1.i. investīcijas "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" ietvaros.

3. Projektu finansēt 2.1.1.1.i. investīcijas "Pārvaldes modernizācija un pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā uzņēmējdarbības vide" ietvaros, ja projekta iesniegums atbilst Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" prasībām.

Ministru prezidents A. K. Kariņš

Zemkopības ministrs D. Šmits

 

Pielikums
Ministru kabineta
2023. gada 30. marta
rīkojumam Nr. 176

2.1.1.1.i. investīcijas projekta "Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija" pase

1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu

1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) Zemkopības ministrija
1.2. Projekta īstenošanas partneri Pārtikas un veterinārais dienests

2. Saistīto projektu programma

2.1. Programmas nosaukums Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns.

Datu pārvaldības attīstības programma

2.2. Saistība ar citiem projektiem Specifiskā atbalsta mērķa 2.2.1. "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" ietvaros īstenotie projekti: "Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstība" (Nr. 2.2.1.1/17/I/001) un "Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstība, 2. kārta" (Nr. 2.2.1.1/20/I/003).

Abu projektu ietvaros veikti un plānoti ieguldījumi Veterināro zāļu reģistra informācijas sistēmas pilnveidē: veterināro zāļu reģistrācijas pieteikumu apstrādes funkcionalitāte, atvērto datu kopu sagatavošana.

Investīcijas 2.1.1.1.i. projekta ietvaros plānota Veterināro zāļu reģistra informācijas sistēmas papildināšana sadarbībai ar jauno EVETIS risinājumu un datu nodošanas nodrošināšana Eiropas Zāļu aģentūrai. Veicamajām aktivitātēm nav saistības ar saistītajos projektos iepriekš veiktajiem darbiem, tādēļ nepastāv dubultā finansējuma risks

3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi

3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs Nodrošināt veterināro zāļu aprites procesa digitālu norisi un kontroli, sākot no veterināro zāļu reģistrēšanas, veterinārās elektroniskās receptes, veterināro darbību uzskaiti, lietoto zāļu, t. sk. vakcīnu, uzskaiti katram dzīvniekam vai to grupām
3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/risināmā problēma) ES ir pieņemts jauns regulējums par veterināro zāļu reģistrēšanas un aprites kārtību. Pašreizējais PVD IS risinājums nenodrošina pilnībā izsekojamus datus visā veterināro zāļu aprites procesā – kā veterinārās zāles ražo, laiž tirgū, importē un eksportē, piegādā, izplata, kā attiecībā uz tām īsteno farmakovigilanci, kā tās kontrolē un lieto; netiek nodrošināta integrācija ar ES un EZA (Eiropas Zāļu aģentūras) centralizētajām datubāzēm. Līdz ar to PVD nevar izpildīt ES regulējuma prasības
3.3. Projekta ieguvumi1

Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs2

Vērtība

Sasniegšanas laiks (gads)

3.3.1. Ieguvums nozarei:

Izveidota veterinārārsta darba vieta

Reģistrēto veterinārārstu skaits, kuri izmantos sistēmu (pašreiz – 0)

1000

2026.

3.3.2. Ieguvums sabiedrībai:

Lauksaimniecības dzīvnieku īpašniekiem un mājas (istabas) dzīvnieku īpašniekiem nodrošināta piekļuve savu dzīvnieku veselības datiem

Lauksaimnieki un dzīvnieku īpašnieki, kuri izmantos iespēju skatīties savu dzīvnieku veselības datus (pašreiz – 0)

50 000

2026.

3.3.3. Ieguvums nozarei:

Informācija no lieltirgotavām par zāļu pieejamību (daudzumiem) noliktavā – veterinārārstiem iespēja pārliecināties par zāļu pieejamību, pirms izraksta recepti

Lieltirgotavas, ar kurām nodrošināta datu apmaiņa par zāļu atlikumiem (pašreiz – 0)

10

2026.

4. Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem

4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) 4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana,3 un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt4

1 848 000 euro

349 272 euro

Avansa maksājuma apmērs, ja tiks pieprasīts


Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums

Izmaksu apmērs (indikatīvi)

Maksimālais apmērs5

Darbības iznākums

Projekta pārvaldība un īstenošana

184 800 euro

184 800 euro

Nodrošināts projekta vadības un īstenošanas personāls
Informācijas sistēmu projektēšana un izstrāde

1 663 200 euro

1 663 200 euro

Papildinātas PVD IS

5. Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā

5.1. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi

Skaits

IKT risinājuma nosaukums

Īss apraksts6

Valsts mākonī (jā/nē)

Termiņš IKT risinājumu attīstības saskaņošanai7 (gads, ceturksnis)

Termiņš ieviešanai produkcijā (gads, ceturksnis)

Risinājuma lietotāji (skaits)

1 VZRIS pilnveidots VZRIS papildināts, lai varētu nodrošināt EVETIS darbībai nepieciešamos datus un datu apmaiņu, kā arī datu nodošanu EZA

2023. g. I cet.

2026. g. I cet.

PVD darbinieki (15)

1 EVETIS izveidots Iespēja veterinārārstiem reģistrēt zāļu lietošanas darbības dzīvnieka ambulatorajā kartē, skatīt veterināro zāļu pieejamību lieltirgotavās, izrakstīt e-receptes; veterinārārstu sertifikātu piešķiršanas/
pagarināšanas/
apturēšanas/
anulēšanas procesa nodrošinājums

2023. g. I cet.

2026. g. I cet.

Veterinārārsti
(1000)

5.2. Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi

Skaits

Pakalpojums (pakalpojumu grupa)

Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas)

Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu8

Termiņš ieviešanai (gads, ceturksnis)

 

N/A

N/A

N/A

N/A

5.3. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas

Skaits

Saturu raksturojošs nosaukums

Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads, ceturksnis)

3 Antibiotikas – antimikrobiālo līdzekļu lietošanas dati 2026. g. I cet.
Dati EZA (EMA) un Latvijas Atvērto datu portālam – zāļu lietojums pa sugām 2026. g. I cet.
  Statistika par izrakstīto veterināro parasto/īpašo recepšu skaitu 2026. g. I cet.

6. Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte9

Projektā tiks nodrošināts vadības un īstenošanas personāls no projekta finansējuma saņēmēja un sadarbības partnera puses:

Projekta vadību nodrošinās ZM projekta vadītājs (viens esošais ZM Administratīvā departamenta darbinieks pašreizējo pienākumu ietvaros; atbilstoši papildu pienākumiem finansēts no projekta budžeta) un no projekta partnera (PVD) puses projektu vadības personāls (viens esošais PVD darbinieks, atbilstoši papildu pienākumiem finansēts no projekta budžeta).

Projekta īstenošanu nodrošinās:

- ZM esošie speciālisti (esošie ZM darbinieki; atbilstoši papildu pienākumiem finansēti no projekta budžeta) – 4 darbinieki;

- PVD Resursu vadības departamenta Informācijas tehnoloģiju daļas speciālisti (darbus veiks esošo pienākumu ietvaros) – 2 darbinieki;

- PVD Veterinārās uzraudzības departamenta veterināro zāļu reģistrācijas daļas speciālisti (darbus veiks esošo pienākumu ietvaros) – 2 darbinieki;

- PVD Veterinārās uzraudzības departamenta Veterināro objektu uzraudzības daļas speciālisti (darbus veiks esošo pienākumu ietvaros) – 2 darbinieki

7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu

Izmaksu un ieguvumu analīze ir galvenokārt balstīta uz problēmu risināšanu un normatīvo prasību ievērošanas nodrošināšanu, nākotnes attīstības plānošanu ilgtermiņā. Lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regulas (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK izpildi par veterināro zāļu reģistrēšanas un aprites kārtību nosacījumu ievērošanu, kas stājušies spēkā 2022. gada 28. janvārī, pieprasot nodrošināt pilnībā izsekojamus datus visā veterināro zāļu aprites procesā, nepieciešams automatizēt datu apstrādes un kontroles procesus.

Sociālekonomiskie ieguvumi:

1. Ieguvums nozarei – samazināts laika patēriņš par 35 %, izrakstot e-receptes (t. sk. iespēja pārliecināties par zāļu pieejamību noliktavās), kas kopumā 13 gadu periodā veido 102 232,68 euro ietaupījumu.

2. Ieguvums nozarei – veterināro zāļu izlietojuma statistikas apkopošanai un analīzei, datu apkopošanas laika samazinājums par 50 %, izveidojot centralizēti pārvaldītas datu kopas, kas kopumā 13 gadu periodā veido 224 327,71 euro ietaupījumu.

3. Sociālais ieguvums lauksaimniecības dzīvnieku īpašniekiem un mājdzīvnieku īpašniekiem – elektroniska informācijas apmaiņa par dzīvnieku veterinārajām zālēm, samazināts laika patēriņš par 20 % informācijas apmaiņā ar veterinārārstu, kas kopumā 13 gadu periodā veido 5 493 022,30 euro ietaupījumu.

Aprēķiniem izmantotie parametri:

• pilnveidoto sistēmas risinājumu uzturēšanas izmaksas gada laikā ir plānotas 166 320 euro, kas ir 10 % no izstrādes kopējām izmaksām;

• valsts pārvaldes darbinieku vidējā alga 2021. gadā bija 1293 euro (Centrālās statistikas pārvaldes dati);

• mājdzīvnieku skaits – 208 884 (nozares dati);

• novietņu skaits – 143 723 (nozares iestāžu dati).

Kopējais projekta lietderīgums: aprēķināts no projekta ieguvumiem kopsummā 5 819 582 euro, atņemot nepieciešamos uzturēšanas izdevumus 1 663 200 euro un investīcijas 1 848 000 euro, iegūstot kopējo projekta lietderīgumu 2 308 382 euro.

Projekta ieviešana iestādei dos resursu ietaupījumu 224 327,71 euro un sabiedrībai sociālo ieguvumu 5 595 254,98 euro, kopā 5 819 582 euro, kas ir lielāks par 1 848 000 euro ieguldījumu tā īstenošanai.

Projekta īstenošanai ir neitrāla ietekme uz valsts pārvaldes darbinieku skaitu. Apstrādājamās informācijas apjoms palielinās, kā rezultātā iestādēm būtu nepieciešams piesaistīt jaunus resursus, bet, ieviešot pilnveidojumus sistēmās, iespējams to atrisināt ar esošajiem iestāžu darbinieku resursiem un vienlaikus paaugstināt sniegtā pakalpojuma kvalitāti un ātrumu

8. Cita būtiska informācija

Veiksmīgu projekta īstenošanu var kavēt zināmi priekšnosacījumi un riski:

1. IT nozares izstrādātāju resursu trūkums.

2. Projekta īstenošanai ir īss termiņš un nepietiekams finansējums.

3. Ģeopolitiskā situācija pasaulē.

4. Vēl izstrādē un saskaņošanā esošie ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra Regulu (ES) 2019/6 par veterinārajām zālēm un ar ko atceļ Direktīvu 2001/82/EK saistītie normatīvie akti.

5. EZA IS ir izstrādes procesā.

6. Komunikācijas nepilnības (lēna informācijas apmaiņa sadarbībā ar EZA (EMA)).

7. Novirzes no projekta laika grafika.

8. Speciālistu mainība abās pusēs (gan pasūtītāja, gan izpildītāja).

Projekta ietvaros netiks sniegts komercdarbības atbalsts. Projekta ietvaros tiks veikta Pārtikas un veterinārā dienesta informācijas tehnoloģiju risinājumu attīstība, tādējādi atbalsta izmantotāji ir finansējuma saņēmējs – Zemkopības ministrija – un projekta partneris – Pārtikas un veterinārais dienests. Projekta īstenošanas laikā tiks nodrošināta iekšējās kontroles sistēma, lai netiktu pieļauts interešu konflikts, korupcija un krāpšana, dubultfinansējums, kā arī komercdarbības atbalsts

Lietotie saīsinājumi:

EZA (EMA) – Eiropas Zāļu aģentūra (European Medicines Agency)

ES – Eiropas Savienība

EVETIS – Veterinārās e-veselības informācijas sistēma

IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas

IS – informācijas sistēma

PVD – Pārtikas un veterinārais dienests

VZRIS – veterināro zāļu reģistra informācijas sistēma

ZM – Zemkopības ministrija


1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlams – divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei, institūcijai, sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi – ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā.

2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to izmanto, vērtība, piemēram, 10000 un sasniegšanas laiks – 2026. gads.

3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar Finanšu ministriju.

4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.

5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav attiecināmi, tad norāda "n/a".

6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta 2021. gada 31. augusta noteikumu Nr. 597 "Valsts informācijas sistēmu attīstības projektu uzraudzības kārtība" (tai skaitā IKT būvvaldes kārtība) 2. pielikuma "Valsts informācijas sistēmas attīstības aktivitātes apraksts" 6.1. apakšpunktā.

7 Tai skaitā IKT būvvaldes kārtībā jau saņemtā VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks saņemts.

8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns tiek vienlaikus iesniegts ar Ministru kabineta rīkojumu par projekta atlases kārtu, par to pievieno norādi.

9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!