• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Rēzeknes novada domes 2023. gada 6. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 2 "Par Rēzeknes novada pašvaldības budžetu 2023. gadam". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 18.04.2023., Nr. 75 https://www.vestnesis.lv/op/2023/75.30

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Amatu konkursu ziņas

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

18.04.2023., Nr. 75

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Rēzeknes novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 2

Pieņemts: 06.04.2023.

OP numurs: 2023/75.30

2023/75.30
RĪKI

Rēzeknes novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Rēzeknes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 2

Rēzeknē 2023. gada 6. aprīlī

Par Rēzeknes novada pašvaldības budžetu 2023. gadam

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
10. panta pirmās daļas 1. punktu, 48. pantu un
likumu "Par pašvaldību budžetiem"

1. Saistošie noteikumi nosaka Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada pamatbudžeta ieņēmumu, izdevumu, saistību apmēru saimnieciskajā un turpmākajos gados, kā arī budžeta izpildītāju pienākumus un atbildību.

2. Apstiprināt Rēzeknes novada pašvaldības pamatbudžetu 2023. gadam šādā apmērā (1. pielikums):

2.1. kārtējā gada ieņēmumi – 44 383 216 euro;

2.2. kārtējā gada izdevumi – 60 512 219 euro;

2.3. naudas līdzekļu atlikums uz gada sākumu – 14 918 294 euro;

2.4. saņemtie aizņēmumi – 2 468 389 euro;

2.5. saņemto aizņēmumu atmaksa – 1 257 680 euro.

3. Apstiprināt Rēzeknes novada pašvaldības saistību apmēru saimnieciskajam 2023. gadam šādā apmērā – 1 596 802 euro (2. pielikums).

4. Rēzeknes novada dome lemj par grozījumiem Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada budžeta ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas apmērā.

5. Rēzeknes novada dome ir tiesīga neparedzētiem gadījumiem no pašvaldības budžeta rezerves fonda ar lēmumu piešķirt finanšu līdzekļus rezerves fonda ietvaros.

6. Rēzeknes novada pašvaldība un tās pakļautībā esošās pārvaldes un iestādes 2023. gadā nodrošina pašvaldības aizņēmumu pamatsummas atmaksu un kredītu procentu un apkalpošanas maksas samaksu, saskaņā ar noslēgtajiem aizņēmumu līgumiem un budžetā šim mērķim plānotajiem līdzekļiem.

7. Budžeta izpildītāji ir atbildīgi par to, lai piešķirto līdzekļu ietvaros nodrošinātu efektīvu un racionālu pašvaldības budžeta līdzekļu izlietojumu un, lai izdevumi pēc naudas plūsmas nepārsniedz attiecīgajam mērķim tāmē plānotos pašvaldības budžeta izdevumus.

8. Budžeta izpildītājiem tekošā gada laikā, vajadzības gadījumā, atļaut veikt izmaiņas apstiprinātajās budžeta iestāžu tāmēs izdevumu ekonomiskās klasifikācijas ietvaros, nemainot kopējo tāmes izdevumu summu, kā arī nodrošināt budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietojumu, atbilstoši paredzētajiem mērķiem. Rēzeknes novada pašvaldības administrācijas budžeta tāmes apstiprina pašvaldības izpilddirektors, pagastu apvienību budžeta tāmes saskaņojot ar iestāžu vadītājiem apstiprina pagastu apvienības vadītājs, Rēzeknes novada pašvaldības iestāžu budžeta tāmes apstiprina iestādes vadītājs.

9. Saistošie noteikumi par pašvaldības budžeta apstiprināšanu un budžeta grozījumiem stājas spēkā nākamajā dienā pēc to parakstīšanas. Noteikumiem jābūt brīvi pieejamiem pašvaldības domes ēkā un pagastu pārvaldēs, tie publicējami pašvaldības mājaslapā internetā.

10. Atzīt par spēku zaudējušiem Rēzeknes novada pašvaldības 2022. gada 29. decembra saistošos noteikumus Nr. 65 "Par Rēzeknes novada pašvaldības budžetu 2023. gadam".

Rēzeknes novada pašvaldības domes
priekšsēdētāja vietniece Ē. Teirumnieka

 

1.pielikums

2. pielikums

 

Paskaidrojuma raksts un domes priekšsēdētāja ziņojums
Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 2 "Par Rēzeknes novada pašvaldības budžetu 2023. gadam"

Rēzeknes novadā ir 28 pagasti un Viļānu pilsēta un kopējā novada platība ir 2809,12 km2. Tā lielākā daļa atrodas Latgales augstienē, tās ziemeļu un ziemeļrietumu nogāzē. Rēzeknes novads atrodas netālu no Latvijas valsts un arī visas Eiropas Savienības austrumu robežas ar Krieviju un Baltkrieviju, kas paver plašas potenciālās sadarbības iespējas visās jomās. Novada teritoriju šķērso starptautiskas nozīmes automaģistrāles Rīga – Maskava, Sanktpēterburga – Varšava, kā arī starptautiskas nozīmes dzelzceļa maģistrāles šajos pašos virzienos, kas novada teritorijai piešķir ērta tranzīta koridora statusu.

Gleznainā daba, kultūrvēsturiskie un dabas objekti ir labs priekšnoteikums tūrisma attīstībai. Novada tūrisma uzņēmumi ne tikai piedāvā atpūsties pie ūdeņiem, bet arī iepazīt kultūrvēsturiskās bagātības, apmeklēt svētkus un nobaudīt īpatnējo Latgales kulināro mantojumu, izjust latgaliešu valodas un viesmīlības īpašo burvību.

Rēzeknes novads ir viens no bagātākajiem novadiem Latvijā ar kultūras pieminekļiem. Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ir iekļauti 264 Rēzeknes novadā esošie kultūras pieminekļi.

Rēzeknes novads var lepoties arī ar nemateriālām kultūras vērtībām – mākslinieciskās pašdarbības kolektīviem, tautas daiļamata meistariem, talantīgām un neordinārām personībām.

Lielākie rūpniecības uzņēmumi ir RSEZ SIA "Verems", Vērēmu pagastā, RSEZ SIA "LEAX Rēzekne", Ozolaines pagastā. Lauksaimniecības sfērā aktīvi darbojas SIA "Sprūževa M", Griškānu pagastā, AS "Viļānu selekcijas un izmēģinājumu stacija" (augkopība un lopkopība, elektroenerģijas ražošana un elektroenerģijas tirdzniecība, izveidota Viļānu biogāzes koģenerācijas stacija), AS "Lopkopības izmēģinājumu stacija Latgale" (augkopība un lopkopība, piena lopkopība, dārzeņkopība, dārzkopība, lauksaimnieciskie pakalpojumi, medniecība, mežsaimniecība, kokmateriālu sagatavošana, pētījumu un eksperimentu veikšana dabaszinātnēs un tehniskajās zinātnēs), Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība "Viļāni" (piena produktu, olu, pārtikas eļļu un tauku vairumtirdzniecības pakalpojumi).

Rēzeknes novada pašvaldības struktūra

1. Rēzeknes novada pašvaldības teritorijai ir šāds iedalījums:

1.1. Dricānu apvienība – Dricānu pagasts, Gaigalavas pagasts, Kantinieku pagasts, Nagļu pagasts, Ozolmuižas pagasts, Rikavas pagasts, Sakstagala pagasts, Stružānu pagasts;

1.2. Kaunatas apvienība – Čornajas pagasts, Griškānu pagasts, Kaunatas pagasts, Mākoņkalna pagasts, Stoļerovas pagasts;

1.3. Nautrēnu apvienība – Audriņu pagasts, Bērzgales pagasts, Ilzeskalna pagasts, Lendžu pagasts, Nautrēnu pagasts, Vērēmu pagasts;

1.4. Maltas apvienība – Feimaņu pagasts, Lūznavas pagasts, Maltas pagasts, Ozolaines pagasts, Pušas pagasts, Silmalas pagasts;

1.5. Viļānu apvienība – Dekšāres pagasts, Sokolku pagasts, Viļānu pagasts, Viļānu pilsēta.

2. Pašvaldības iedzīvotāju pārstāvību nodrošina to ievēlēts pašvaldības lēmējorgāns – dome, kas pieņem lēmumus, nosaka pašvaldības institucionālo struktūru, lemj par autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu un par kārtību, kādā nodrošina pašvaldībai deleģēto valsts pārvaldes funkciju un pārvaldes uzdevumu izpildi, izstrādā un izpilda pašvaldības budžetu. Pašvaldības dome atbilstoši kompetencei ir atbildīga par pašvaldības institūciju tiesisku darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu.

3. Dome, atbilstoši Pašvaldības domes vēlēšanu likumam, sastāv no 19 (deviņpadsmit) deputātiem.

4. Lai nodrošinātu savu darbību un izstrādātu domes lēmumprojektus, dome no pašvaldības deputātiem ievēl šādas komitejas:

4.1. Finanšu komiteju astoņu locekļu sastāvā;

4.2. Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteju astoņu locekļu sastāvā;

4.3. Sociālo un veselības aizsardzības jautājumu komiteju astoņu locekļu sastāvā;

4.4. Tautsaimniecības attīstības jautājumu komiteju astoņu locekļu sastāvā;

4.5. Teritoriālo komiteju astoņu locekļu sastāvā.

5. Pašvaldības dome ir izveidojusi šādas iestādes:

5.1. Centrālā pārvalde;

5.2. Dricānu apvienības pārvalde;

5.3. Kaunatas apvienības pārvalde;

5.4. Maltas apvienības pārvalde;

5.5. Nautrēnu apvienības pārvalde;

5.6. Viļānu apvienības pārvalde;

5.7. Rēzeknes novada bāriņtiesa;

5.8. Rēzeknes novada vēlēšanu komisija;

5.9. Kultūras un tūrisma pārvalde;

5.10. Audriņu pirmsskolas izglītības iestāde;

5.11. Dricānu pirmsskolas izglītības iestāde;

5.12. Gaigalavas pirmsskolas izglītības iestāde;

5.13. Griškānu pirmsskolas izglītības iestāde "Sprīdītis";

5.14. Kaunatas pirmsskolas izglītības iestāde "Zvaniņš";

5.15. Maltas pirmsskolas izglītības iestāde "Dzīpariņš";

5.16. Nautrēnu pirmsskolas izglītības iestāde "Vālodzīte";

5.17. Ozolaines pirmsskolas izglītības iestāde "Jāņtārpiņš";

5.18. Uļjanovas pirmsskolas izglītības iestāde "Skudriņa";

5.19. Silmalas pirmsskolas izglītības iestāde;

5.20. Strūžānu pirmsskolas izglītības iestāde "Zvaniņš";

5.21. Viļānu pilsētas pirmskolas izglītības iestāde;

5.22. Viļānu pagasta pirmskolas izglītības iestāde "Bitīte";

5.23. Dekšāru pamatskola;

5.24. Feimaņu pamatskola;

5.25. Gaigalavas pamatskola;

5.26. Rēznas pamatskola;

5.27. Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskola;

5.28. Tiskādu pamatskola;

5.29. Verēmu pamatskola;

5.30. Rēzeknes novada speciālā pamatskola;

5.31. Dricānu vidusskola;

5.32. Kaunatas vidusskola;

5.33. Lūcijas Rancānes Makašānu Amatu vidusskola;

5.34. Maltas vidusskola;

5.35. Nautrēnu vidusskola;

5.36. Viļānu vidusskola;

5.37. Maltas Mūzikas skola;

5.38. Viļānu Mūzikas un mākslas skola;

5.39. Rēzeknes novada Sporta skola;

5.40. Rēzeknes novada Sociālais dienests;

5.41. Rēzeknes novada sociālās aprūpes centrs;

5.42. Daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs "Vecružina";

5.43. Veselības un sociālās aprūpes centrs "Viļāni";

5.44. Rēzeknes novada un Rēzeknes valstspilsētas pašvaldību kopīgā iestāde "Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvalde".

6. Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja šādās kapitālsabiedrībās:

6.1. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Strūžānu siltums";

6.2. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Maltas dzīvokļu – komunālās saimniecības uzņēmums";

6.3. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Viļānu namsaimnieks";

6.4. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Viļānu siltums";

6.5. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Austrumlatgales Atkritumu apsaimniekošanas sabiedrība".

7. Pašvaldība savu funkciju izpildei ir pārstāvēta šādās institūcijās:

7.1. biedrībā "Latvijas Pašvaldību savienība":

7.2. biedrībā "Rēzeknes novada partnerība";

7.3. biedrībā "Latgales tūrisma asociācija";

7.4. nodibinājumā "Lauku ekonomikas attīstībai Rēzeknes novadā";

7.5. Latgales plānošanas reģionā;

7.6. Rāznas nacionālā parka konsultatīvajā padomē.

8. Centrālā administrācija ir pašvaldības iestāde, kas nodrošina domes pieņemto lēmumu izpildi, kā arī darba organizatorisko un tehnisko apkalpošanu, un tā sastāv no sekojošām struktūrvienībām:

8.1. Juridiskās un lietvedības nodaļas;

8.2. Finanšu un grāmatvedības nodaļas;

8.3. Attīstības plānošanas nodaļas;

8.4. Informācijas tehnoloģiju nodaļas;

8.5. Izglītības un sporta pārvaldes;

8.6. Saimnieciskā nodrošinājuma nodaļas;

8.7. Būvvaldes;

8.8. Dzimtsarakstu nodaļas;

8.9. Nekustamā īpašuma pārvaldības dienesta;

8.10. Iekšējā audita un kapitālsabiedrību pārvaldības nodaļas;

8.11. Administratīvās inspekcijas.

9. Atsevišķu pašvaldības funkciju pildīšanai dome no deputātiem un attiecīgās pašvaldības iedzīvotājiem ir izveidojusi:

9.1. komisijas:

9.1.1. Administratīvo komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;

9.1.2. Administratīvo aktu apstrīdēšanas komisiju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;

9.1.3. Politiski represēto personu un nacionālās pretošanās kustības dalībnieku iesniegumu izskatīšanas komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;

9.1.4. Pedagoģiski medicīnisko komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā,

9.1.5. Interešu izglītības un pieaugušo neformālās izglītības programmu licencēšanas komiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;

9.1.6. Komunālo jautājumu komisiju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;

9.1.7. Medību koordinācijas komisiju 7 (septiņu) locekļu sastāvā;

9.1.8. Pašvaldības komisiju lēmumu pieņemšanā par lauksaimniecības zemes iegūšanu īpašumā 5 (piecu) locekļu sastāvā;

9.1.9. Publisku izklaides un svētku pasākumu iesniegumu izskatīšanas komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;

9.1.10. Elektroniskās izsoles komisiju īpašumā 5 (piecu) locekļu sastāvā;

9.1.11. 5 (piecas) pastāvīgās kustamas mantas un nekustamā īpašuma atsavināšanas, arī atsavināšanas izsoles kārtībā, telpu un zemes nomas tiesību izsoles komisijas, kuru katras sastāvā ne mazāk kā 4 (četri) locekļi;

9.1.12. Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanai daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai un šo māju īpašumā vai nomā esošo zemesgabalu labiekārtošanai izveidošanas komisiju 8 (astoņu) locekļu sastāvā;

9.1.13. Konkursa "Atbalsta uzņēmumu radīšanai un attīstībai Rēzeknes novadā" vērtēšanas komisiju ne mazāk kā 5 (piecu) locekļu sastāvā;

9.1.14. Konkursa "Rēzeknes novada uzņēmums" vērtēšanas komisiju ne mazāk kā 6 (sešu) locekļu sastāvā;

9.1.15. Ukrainas civiliedzīvotāju primāri sniedzamā atbalsta – izmitināšanas perioda noteikšanas komisiju 3 (triju) locekļu sastāvā;

9.1.16. Radošo darbu konkursu vērtēšanas komisiju 5 (piecu) locekļu sastāvā;

9.1.17. Iepirkuma komisijas, atbilstoši Domes apstiprinātajiem iekšējiem normatīvajiem aktiem;

9.1.18. Ētikas komisijas, atbilstoši Domes apstiprinātajiem iekšējiem normatīvajiem aktiem;

9.1.19. Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada sadarbības teritorijas civilās aizsardzības komisiju;

9.1.20. Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada sadarbības teritorijas izglītības jautājumu komisiju;

9.1.21. Rēzeknes valstspilsētas un Rēzeknes novada sadarbības teritorijas atkritumu apsaimniekošanas jautājumu komisiju;

9.2. padomes:

9.2.1. Ceļu fonda padomi 10 (desmit) cilvēku sastāvā;

9.2.2. Vides aizsardzības fonda padomi 8 (astoņu) cilvēku sastāvā;

Rēzeknes novada iedzīvotāju skaits un tā izmaiņas

GADS

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022

Kopējais iedzīvotāju skaits

34623

33545

32701

31934

31324

30963

30774

Iedzīvotāju skaita izmaiņas attiecībā pret iepriekšējo gadu

X

-1078

-844

-767

-610

-361

-189

Datu avots: PMLP dati

Uz 01.01.2023, kā savu dzīves vietu, Rēzeknes novadā deklarējuši 30 774 iedzīvotāji, kas ir par 189 iedzīvotājiem mazāk nekā bija deklarējušies 01.07.2021. Kā redzams tabulā, tad kopumā novadā turpina samazināties iedzīvotāju skaits. Iedzīvotāju skaitu būtiski ietekmē ne tikai dabiskais pieaugums, bet arī migrācijas procesi, vēl aizvien iedzīvotājiem pārceļoties uz lielākām pilsētām un ārpus valsts. Samazinoties iedzīvotāju skaitam un līdz ar to arī darbspējīgo iedzīvotāju skaitam, novadā palielinās arī demogrāfiskā slodze. Līdz ar to viens no būtiskākajiem pašvaldības uzdevumiem būs iespēju robežās palēnināt iedzīvotāju skaita samazināšanos. Rēzeknes novada teritorijas demogrāfiskā situācija kopumā atspoguļo vispārējās izmaiņas Latvijā pēdējo gadu laikā.

Iedzīvotāju skaits Rēzeknes novadā 2022. gadā pa vecuma grupām

Datu avots: PMLP dati

Saskaņā ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes datiem, Rēzeknes novadā 67,33% no iedzīvotājiem ir darbspējīgā vecumā, t.i. no 15 līdz 64 gadiem (no tiem 45,43 % sievietes un 54.57% vīrieši).

Bezdarba līmenis Rēzeknes novadā procentos

Datu avots: NVA publicētie dati

Vērtējot piecu gadu griezumā, Rēzeknes novadā ir vērojama tendence uz bezdarba līmeņa samazināšanos. Grafikā redzams, ka Rēzeknes novadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bezdarba līmenis ir samazinājies par 0.5 procentpunktiem.

Pašvaldības darbības finansiālo pamatu veido budžets, kas ir svarīgākais instruments pašvaldības autonomo funkciju izpildes nodrošināšanai, ekonomisko un sociālo vajadzību sabalansēšanai, kā arī teritorijas ilgtermiņa attīstībai.

Sastādot 2023. gada budžeta plānu pieejamie resursi tika izvietoti atbilstoši novada attīstības prioritātēm. Par budžeta prioritāro jomu 2023. gadā ir noteikta izglītība un sabiedriskās infrastruktūras uzlabošana, kā arī spēja nodrošināt pašvaldības finanšu stabilitāti ilgtermiņā. Budžets tiek plānots ar piesardzības principu, tāpēc budžeta plāns nav balstīts uz nereāliem ieņēmumiem, kuru būtība varētu tikt apšaubīta un kuru neizpildes gadījumā būtiski tiktu kavēta pašvaldības funkciju izpilde.

Rēzeknes novada pašvaldības budžets 2023. gadam sastāv no pamatbudžeta, ko veido attiecīgas ieņēmumu un izdevumu daļas. Pašvaldība ir ņēmusi vērā visu nozaru intereses un centusies sabalansēt pieejamos finanšu līdzekļus tā, lai nodrošinātu uzlabojumus sabiedrībai svarīgās jomās. Finanšu resursu izlietojuma plāna projekti ir saskaņoti ar attiecīgo iestāžu un struktūrvienību vadītājiem.

Skaitliskā informācija par Rēzeknes novada pašvaldības budžeta ieņēmumiem, izdevumiem, aizņēmumiem un galvojumiem ir norādīta Rēzeknes novada domes 6. aprīļa saistošo noteikumu Nr. 2 "Par Rēzeknes novada pašvaldības budžetu 2023. gadam" 1. un 2. pielikumā. Pašvaldības budžeta izdevumi ir plānoti saskaņojot tos ar Rēzeknes novada Attīstības programmu 2019.–2025. gadam un ar Viļānu novada attīstības programmu 2015.–2022. gadam.

Ieņēmumi

Budžeta ieņēmumi plānoti EUR 44 383 216 kopsummā un tos veido nodokļu ieņēmumi, nenodokļu ieņēmumi (valsts un pašvaldību nodevām, sodiem un sankcijām u.c.), pārējie nenodokļu ieņēmumi (no pašvaldības īpašuma pārdošanas, zvejas tiesību nomas u.c.), ieņēmumi no iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi, kā arī transferti (mērķdotācijas, kas tiek saņemtas no atsevišķām ministrijām un ir paredzētas galvenokārt pedagogu darba samaksai, kā arī ES fondu finansēto projektu īstenošanai un pašvaldību maksājumiem par izglītības pakalpojumiem).

Pašvaldības pamatbudžeta kontu atlikums uz 2023. gada 1. janvāri tiek plānots EUR 14 918 294.

Ieņēmumi – 2023. gada plāns

Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) ieņēmumi Rēzeknes novada pašvaldībai ir viens no būtiskākajiem 2023. gada pamatbudžeta ieņēmumu avotiem. IIN prognoze 2023. gadam ir EUR 13127555 (no kopējiem ieņēmumiem sastāda 29.58%).

Nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) kārtējā saimniecsikā gada ieņēmumi, iekļaujot iepriekšējo gadu parādus un nokavējuma naudu par termiņā nesamaksāto nekustamā īpašuma nodokli par zemi, ēkām, inženierbūvēm un mājokļiem plānoti 1460576 EUR apmērā. 2023. gadā tie sastāda 3.29% no kopējiem pašvaldības ieņēmumiem.

Pamatojoties uz ieņēmumu dinamiku un prognozēm nenodokļu ieņēmumi (ieņēmumi no uzņēmējdarbības un īpašuma, valsts (pašvaldību) nodevas un kancelejas nodevas, naudas sodi un sankcijas, pārējie nenodokļu ieņēmumi, ieņēmumi no valsts (pašvaldību) īpašuma iznomāšanas, pārdošanas un no nodokļu pamatparāda kapitalizācijas) 2023. gadā tiek plānoti EUR 1176954 apmērā (2.65% no kopējiem pašvaldības ieņēmumiem).

Dabas resursu nodokļa ieņēmumi 2023. gadā tiek plānoti EUR 250000 apmērā, un tie sastāda 0.56 % no kopējiem pamatbudžeta ieņēmumiem.

Dotācija no pašvaldību izlīdzināšanas fonda 2023. gadā plānota EUR 11434792, kas no kopējiem pamatbudžeta ieņēmumiem veido 25.76%.

Rēzeknes novada pašvaldības ieņēmumu plānā mērķdotācijas izglītības funkciju nodrošināšanai 2023. gadā plānotas astoņiem mēnešiem un veido EUR 5093129. Mērķdotācija izglītības asistentu pakalpojumu nodrošināšanai EUR 33376. Mērķdotācija pašvaldību māksliniecisko kolektīvu vadītāju atlīdzībai paredzēta EUR 26994, mērķdotācija mācību līdzekļu iegādei EUR 49724, mērķdotācija pašvaldības autoceļiem EUR 1363278, mērķdotācija mūzikas skolu pedagogu atlīdzībai plānota EUR 157389, mērķdotācija bērnu un jaunatnes sporta skolu pedagogu atlīdzībai plānota EUR 266677. Valsts budžeta transfertu apjoms plānots, ņemot vērā nozaru ministriju sniegto infromāciju par iespējamo finansējuma apmēru 2023. gadā, kā arī spēkā esošos normatīvos aktus un noslēgots līgumus par Eiropas Savienības stuktūrfondu apguvi.

Pašvaldību budžeta transferti plānoti EUR 807180 apjomā, jeb 1.82% no kopējiem pašvaldības ieņēmumiem, kurus sastāda ieņēmumi no citām pašvaldībām par izglītības pakalpojumu nodrošināšanu.

Izdevumi – 2023. gada plāns

Pašvaldības pamatbudžeta izdevumu daļa sastādīta, ņemot vērā prognozētos 2023. gada ieņēmumus. Izdevumi plānoti EUR 60 512 219 apmērā (neskaitot Valsts kases aizņēmumu pamatsummas atmaksas).

Vispārējo valdības dienestu darbības nodrošināšanai plānoti EUR 6 692 504 jeb 11.06% no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi plānoti pašvaldības darbības nodrošināšanai, finanšu vadībai un klientu apkalpošanai, t.sk.:

Domes deputātu un domes komisiju un darba grupu locekļu darba samaksai EUR 184940;

Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem EUR 200000 (jeb 0.35% no kopējiem izdevumiem);

Dotācija Latgales speciālajai ekonomiskajai zonai (LSEZ) – EUR 3810;

Dotācija Rēzeknes speciālajai ekonomiskajai zonai (RSEZ) – EUR 65396;

Sabiedrisko attiecību veidošanai, iedzīvotāju informēšanai ar laikraksta izdevumu un gada kalendāra publicēšanai, kā arī domes reprezentatīvajiem izdevumiem – kopā EUR 49912;

Biedru nauda Latvijas Pašvaldību savienībai EUR 25334;

informācijas tehnoloģiju pakalpojumi EUR 144000;

aizņēmumu apkalpošanas maksas un procentu maksājumiem Valsts kasei EUR 322096;

EUR 833245 Saimniecības un nekustamā īpašuma apsaimniekošanas nodaļas darbības nodrošināšanai;

Apvienību un novada domes administrācijas izpildvaras nodrošināšanai EUR 4863771.

Civilās aizsardzības nodrošināšanai plānoti EUR 2000.

Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanai plānoti EUR 143260 jeb 0.24% no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi attiecināmi uz Administratīvās inspekcijas darbību Rēzeknes novadā.

Ekonomiskajai darbībai 2023.gada izdevumi plānoti EUR 6749331 apmērā jeb 11.15% no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi attiecināmi uz:

Algotajiem pagaidu sabiedriskajiem darbiem (APSD EUR 777897);

Rēzeknes novada pašvaldības būvvaldes darbības nodrošināšanu (EUR 145917);

Ceļa remontam "Dīķu iela, Štikānos" EUR 63865;

Ieplānoti EUR 2110782 novada ēku un ceļu infrastruktūras uzlabošanai un sakārtošanai;

Autoceļu fonda līdzekļi 2023. gadam plānoti EUR 1601549 apmērā;

Lendžu administratīvās ēkas, t.sk. kultūras nama energoefektivitātes paaustināšana EUR 176602;

Pārējie izdevumi EUR 1 872 719 attiecināmi uz nekustamā īpašuma sakārtošanas jautājumiem un plānotajiem projektiem apvienībās un Rēzeknes novada domē.

Vides aizsardzības pasākumiem paredzēti EUR 714594, jeb 1.18% no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem.

Teritoriju un mājokļu apsaimniekošanai 2023. gadam plānoti EUR 6411528, jeb 10.6% no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi attiecināmi uz:

EUR 965847 Rēzeknes novada pašvaldības Attīstības nodaļas saimnieciskās darbības nodrošināšanai;

EUR 90000 pašvaldības neapdzīvoto dzīvokļu apsaimniekošanai;

EUR 50000 par klaiņojošo dzīvnieku izķeršanu un uzturēšanu;

EUR 169149 Viļānu pilsētas ielu apgaismojumam;

EUR 5136532 pagastu pārvalžu komunālo saimniecību darbības nodrošināšanai.

Veselības pasākumiem Rēzeknes novada pašvaldības pagastos 2023. gadā plānotie izdevumi ambulatoro ārstniecības iestāžu saimnieciskās darbības nodrošināšanai kā arī VSAC "Viļāni" plānotie izdevumi sastāda EUR 1140546 jeb 1.88% no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem.

Kultūrai, atpūtai un sportam plānoti EUR 4301944, jeb 7.11% no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi attiecināmi uz:

EUR 1281377 Rēzeknes novada pašvaldības Kultūras un Tūrisma nodaļas saimnieciskās darbības nodrošināšanai;

EUR 111282 Rēzeknes novada pašvaldības sporta aktivitāšu nodrošināšanai;

EUR 439008 bibliotēku uzturēšanai pagastos;

EUR 1920916 kultūras namu uzturēšanai pagastos;

EUR 90639 muzeju uzturēšanai pagastos;

EUR 175315 Lūznavas muižas uzturēšanai Lūznavas pagastā ;

u.c. izdevumi sastāda EUR 283407.

Izglītības nodrošināšanai Rēzeknes novada pašvaldībā 2023. gadam tiek plānoti EUR 24162950, jeb 39.93% no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi ietver:

EUR 654234 Rēzeknes novada pašvaldības Izglītības pārvaldes saimnieciskās darbības nodrošināšanai;

EUR 504677 Rēzeknes novada pašvaldības Bērnu un jaunatnes sporta skolas saimnieciskās darbības nodrošināšanai;

EUR 4866988 pirmskolas izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un saimnieciskās darbības nodrošināšanai;

EUR 10092838 vispārējās izglītības mācību iestāžu pedagogu darba samaksai un saimnieciskās darbības nodrošināšanai;

EUR 497147 mūzikas skolu pedagogu darba samaksai un saimnieciskās darbības nodrošināšanai;

EUR 301231 interešu un profesionālās ievirzes izglītībai;

EUR 2000000 pašvaldību uzturēšanas izdevumu transferti citām pašvaldībām;

EUR 49724 mācību līdzekļu iegādei no valsts mērķdotācijas;

EUR 33376 izglītības asistentu nodrošināšanai;

Skolēnu pārvadājumiem plānoti EUR 865496;

Rēznas pamatskolas ēkas energoefektivitātes paaugstināšana EUR 530311;

Maltas bērnu un jauniešu centra ēkas energoefektivitātes paaugstināšana EUR 221423;

Viļānu mūzikas un mākslas skolas ēkas energoefektivitātes paaugstināšana EUR 441586;

Modernas, energoefektīvas sporta halles būvniecība Viļānos EUR 2846511;

u.c. izdevumi sastāda EUR 257408 (t.sk. Izglītības pārvaldes plānotie projekti 2022. gadam).

Sociālajai aizsardzībai plānoti izdevumi EUR 10193562, jeb 16.85% no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Izdevumi ietver sekojošas pozīcijas:

Rēzeknes novada pašvaldības Bāriņtiesu saimnieciskās darbības nodrošināšanai EUR 233889;

Sociālās aprūpes asistentu darba nodrošināšanai plānoti EUR 556437;

Rēzeknes novada pašvaldības sociālā dienesta darbības nodrošināšanai plānoti EUR 3204623, t. sk. dažādu veidu pabalstiem plānoti EUR 2182236;

Sociāla rakstura Rēzeknes novada pašvaldības iestāžu darbības nodrošināšanai plānoti līdzekļi EUR 3511140 apmērā (Rēzeknes novada sociālās aprūpes centrs, Daudzfunkcionālais sociālo pakalpojumu centrs "Vecružina" ).

Atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem EUR 619975;

Atbalsts mājsaimniecībām apkures sezonā EUR 50000;

Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība Rēzeknes novadā EUR 1819842;

Sociāla rakstura ES projektu realizācijai Rēzeknes novadā plānoti EUR 197656.

Programma turpmākajiem 2 saimnieciskajiem gadiem

Turpmākajos divos saimnieciskajos gados plānots pievērst uzmanību sociālajai politikai, izglītības jomai, vides labiekārtošanai un infrastruktūras attīstībai.

Tiks turpināti iesāktie, kā arī tiks realizēti jauni projekti. Tie ir:

Dzīvo veselīgi Rēzeknes novadā;

Europe Direct;

Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri;

Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai;

Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai;

Tehnoloģiju integrēšanas speciālistu tīkla izveide skolēnu interešu izglītībā;

Deinstitucionalizācijas pasākumu īstenošana Latgales reģionā;

Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība Rēzeknes novadā;

Rēznas pamatskolas ēkas energoefektivitātes paaugstināšana;

Maltas bērnu un jauniešu centra ēkas energoefektivitātes paaugstināšana;

Viļānu mūzikas un mākslas skolas ēkas energoefektivitātes paaugstināšana;

Lendžu administratīvās ēkas, t.sk. kultūras nama energoefektivitātes paaugstināšana;

Modernas, energoefektīvas sporta halles būvniecība Viļānos;

Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu infrastruktūras izveide un attīstība Rēzeknes novadā;

u.c.

Pašvaldības aizņēmumi un galvojumi

Uz 2023. gada 6. aprīli pašvaldībai ir noslēgti 86 aizņēmumu līgumi un 9 galvojumu līgumi. Rēzeknes novada pašvaldības aizņēmumu un galvojumu atšifrējuma saraksts ir atrodams Rēzeknes novada pašvaldības 2023. gada 6. aprīļa saistošo noteikumu Nr. 2 "Par Rēzeknes novada pašvaldības budžetu 2023. gadam" 2. pielikumā.

Pašvaldība paredz veikt sekojošus aizņēmumus 2023. gadā (kopā 2 468 389 EUR):

Administratīvās ēkas pārbūve Skolas ielā 24, Maltā EUR 73 378;

Kruķu sākumskolas ēkas pārbūve Miera ielā 9, Kruķi, Silmalas pagastā EUR 142 590;

Modernas, energoefektīvas sporta halles būvniecība Viļānos EUR 1 164 949;

Dienas aprūpes centra un darbnīcu izveide Liepu ielā 2B, Viļānos un Grupu dzīvokļu būvniecība Liepu ielā 2B, Viļānos EUR 863 563;

Maltas bērnu un jauniešu centra ēkas energoefektivitātes paaugstināšana EUR 42 285;

Rēznas pamatskolas ēkas energoefektivitātes paaugstināšana EUR 97 222;

Viļānu mūzikas un mākslas skolas jaunās ēkas energoefektivitātes paaugstināšana EUR 63 385;

Lendžu administratīvās ēkas, t.sk. kultūras nama energoefektivitātes paaugstināšana EUR 21 017.

Rēzeknes novada pašvaldības domes
priekšsēdētāja vietniece Ē. Teirumnieka

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!