Valmieras novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi
Valmieras novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 94
Valmierā 2023. gada 27. aprīlī (prot. Nr. 6, 7. §)
Par Valmieras Industriālā parka teritorijas un publiskās infrastruktūras izmantošanu un pārvaldīšanu
Izdoti saskaņā ar likuma "Par valsts meža zemes nodošanu
Valmieras pilsētas pašvaldībai" 4. panta otro daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Šie saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka:
1.1. kārtību, kādā Valmieras novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) nekustamajā īpašumā "Industriālais parks", kadastra numurs 9662 002 0772, ietilpstošajā zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 9662 002 0613 un platību 57,55 ha notiek nacionālas nozīmes industriālā parka (turpmāk – Valmieras Industriālais parks) teritorijas un infrastruktūras izmantošana, kā arī pārvaldīšanas nosacījumus ar mērķi veicināt ekonomisko attīstību;
1.2. personām (komersantam) investīcijām pieejamo teritorijas un publiskās infrastruktūras raksturojumu;
1.3. personu (komersantu) tiesības Valmieras Industriālajā parkā īstenojamām apbūves un teritorijas labiekārtošanas darbībām;
1.4. prasības personām (komersantam), kas pretendē uz Valmieras Industriālā parka teritorijas un publiskās infrastruktūras izmantošanu, tostarp iesniedzamo informāciju (apliecinājumus un izziņas);
1.5. personu (komersantu), kas pretendē uz Valmieras Industriālā parka teritorijas un publiskās infrastruktūras izmantošanu, uzraudzības kārtību;
1.6. Pašvaldības pienākumus un tiesības investīciju veikšanai publiskās infrastruktūras attīstībā.
2. Šo noteikumu mērķis ir Valmieras Industriālajā parkā veicināt inovatīvu produktu ražošanu un Industriālā parka turpmāku attīstību, sekmējot jaunu augsti kvalificētu darba vietu nozarēs, kas ražo uz eksportu orientētus produktus ar augstu pievienoto vērtību, radīšanu, veidojot jaunus uzņēmumus, lai dažādotu Pašvaldības, kā arī Vidzemes reģiona ekonomiku.
II. Pieejamās teritorijas un publiskās infrastruktūras raksturojums
3. Komersantiem kā potenciālajiem investoriem tiek piedāvāta 57,55 ha pilnībā sagatavota teritorija Valmieras Industriālajā parkā – rūpnieciskās teritorijas attīstībai – ražošanas ēku būvniecībai, kā arī papildu teritorijas labiekārtošanai.
4. Teritorijā ir pieejami šādi komunikāciju pievadi – ūdensapgāde, sadzīves kanalizācija, lietus ūdens kanalizācija, koridori grunts segumā līdz vietām, kur plānota ražotņu būvniecība.
5. Teritorijā pieejama elektrība 14 MW apmērā uz 2024. gada 31. decembri, maksimālā jauda 25 MW apmērā būs pieejama uz 2026. gada 1. februāri, kā arī brīvās jaudas ģenerācijas iespēja.
6. Teritorijā ir izbūvēti divi publiski pieejami stāvlaukumi:
6.1. Ilglaicīgs stāvlaukums 16300 m2 platībā;
6.2. Ilglaicīgs stāvlaukums 7180 m2 platībā, ne mazāk kā 200 vieglo automobiļu stāvvietām, 20 vietām motocikliem, skūteriem, kā arī velosipēdu nojumi, vietu 4 autobusu novietošanai.
7. Pārējā teritorijā komersantu vajadzībām ir iekārtoti industriālie laukumi ar nestspēju 60 t, to platības veido attiecīgi ~44500 m2, ~45700 m2, ~40200 m2, laukuma ieseguma materiāls – betons.
8. Teritorijā, lai nodrošinātu kravu pārvietošanu no Valmieras stacijas uz dzelzceļa kravu pieņemšanas laukumu Valmieras Industriālajā parkā, ir pieejams platsliežu dzelzceļa privātās lietošanas tīkls ar savienojošu sliežu ceļu ar esošo valsts a/s "Latvijas dzelzceļš" publisko infrastruktūru 3,02 km garumā, kā arī:
8.1. viens iekraušanas-izkraušanas ceļš;
8.2. divi pieņemšanas-nosūtīšanas sliežu ceļi.
9. Ražošanas ēku un ar to saistīto infrastruktūru būvniecībā komersants ievēro šādas prasības:
9.1. iekļauj inovatīvus (tai skaitā zaļās infrastruktūras vai enerģiju taupošus) videi draudzīgus risinājumus, ievērojot zaļā publiskā iepirkuma principus "aprites cikla skatījums";
9.2. nodrošina notekūdeņu attīrīšanu, lai nepieļautu neattīrītu ražošanas notekūdeņu nonākšanu vidē;
9.3. projekta ietvaros nav paredzētas investīcijas komersantos, kas saistītas ar fosilo kurināmo (ieskaitot pakārtoto izmantošanu), izņemot uz dabasgāzi balstītas siltumenerģijas vai elektroenerģijas izmantošanu saskaņā ar pieļaujamo regulējumu;
9.4. ja plānota ēkas būvniecība, tiek paredzēti telpu dzesēšanas un ventilācijas risinājumi, kas nodrošina tādu iekštelpu gaisa apmaiņu un ventilāciju, kas mazina kaitējumu veselībai un novērš ekstremālu gaisa temperatūru maiņu ietekmi uz cilvēku;
9.5. būvniecības procesā un industriālā parka un teritorijas darbībā tiek izmantoti ilgtspējīgi un atjaunojamo energoresursu (AER) risinājumi vai ar tiem saistītas tehnoloģijas, tai skaitā viedie risinājumi apgaismojuma izveidē;
9.6. netiek paredzētas investīcijas atkritumu apglabāšanai, mehāniski bioloģiskajai apstrādei vai atkritumu sadedzināšanai un lietotu iekārtu iegāde.
III. Prasības personām teritorijas un publiskās infrastruktūras izmantošanai
10. Tiesības izmantot Valmieras Industriālā parka teritoriju komersants iegūst Pašvaldības organizētā, atklātā nomas vai apbūves tiesību izsolē, ko organizē Pašvaldības Nekustamā īpašuma nomas un nomas tiesību izsoles komisija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
11. Personām, kuras pretendē uz Valmieras industriālā parka teritorijas un Noteikumu II nodaļā identificēto publiskās infrastruktūras izmantošanu, ir jāizpilda noteiktie atbilstības kritēriji atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 30. augusta noteikumu Nr. 543 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.3.i. investīcijas "Investīcijas uzņēmējdarbības publiskajā infrastruktūrā industriālo parku un teritoriju attīstīšanai reģionos" īstenošanas noteikumi" un šādas prasības:
11.1. komersants darbojas pašvaldības attīstības programmā ietvertās attīstāmajās nozarēs viedās specializācijas jomās (zināšanu ietilpīga bioekonomika, biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija, fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas, viedā enerģētika un mobilitāte, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas);
11.2. komersants ražošanas procesā plāno ieguldījumus pētniecībā un attīstībā, tostarp darbinieku kompetenču pilnveidē, triju gadu periodā pēc infrastruktūras izbūves, kas kopumā sastāda vismaz 250 000 euro;
11.3. komersants plāno nodarbināt kvalificētus speciālistus ar vidējo algu, kas pārsniedz vidējo darba samaksu attiecīgajā tautsaimniecības nozarē saskaņā ar apbūves tiesību un/vai nomas tiesību izsoles noteikumiem pieteikuma iesniegšanas brīdī pieejamo aktuālo informāciju par darba samaksu attiecīgajā reģionā, nodrošinot, ka vidējā darba alga nav mazāka par vidējo darba samaksu valstī 2020. gadā;
11.4. komersants, kas darbojas projekta ietvaros attīstītajā Valmieras Industriālajā parkā vai nomā telpas Valmiera Industriālā parka teritorijā, vai gūst labumu no izbūvētās publiskās infrastruktūras, plāno izveidot vismaz 82 jaunas darba vietas saskaņā ar Noteikumu 12. un 13. punktā noteikto;
11.5. komersants nodarbojas ar inovācijām vai ražo inovatīvus vai augstas pievienotās vērtības produktus, veicinot pāreju uz augsto tehnoloģiju izmantošanu, kas nodrošinātu veiksmīgu dalību globālajās vērtību ķēdēs. Prioritāte tiks noteikta komersantiem, kuri vienlīdz izpilda arī klimatneitrālu vai zaļus produktu ražošanas nosacījumus vai tas savā darbībā ievēro materiālu aprites nosacījumus ražošanas tehnoloģijā;
11.6. komersants plāno sasniegt vismaz 3 000 000 eiro eksporta apjomu triju gadu periodā pēc infrastruktūras izbūves, bet ne vēlāk kā līdz 2028.gadam;
11.7. komersantam vienlaikus jāveic ieguldījumi privātajā infrastruktūrā – komersanta privātās investīcijas ražošanas ēku un saistītās infrastruktūras, iekārtojuma, kā arī teritorijas labiekārtošanā, paplašināšanā un nefinanšu investīciju pašu nemateriālajos ieguldījumos un pamatlīdzekļos vismaz 25 000 000 euro;
11.8. komersants plāno investīcijas pētniecībā un attīstībā triju gadu periodā pēc infrastruktūras izbūves ne mazāk kā 250 000 euro apmērā;
11.9. komersants iesaistīsies ražošanas procesa simbiozē ar kādu citu Pašvaldībā vai Vidzemes reģionā esošu komersantu;
11.10. komersantam ir izstrādāta laba korporatīvā pārvaldība saskaņā ar Korporatīvās pārvaldības kodeksā (pieejams tīmekļa vietnē: https://www.tm.gov.lv/sites/tm/files/media_file/korporativas-parvaldibas-kodekss_0.pdf) norādīto labas korporatīvās pārvaldības skaidrojumu;
11.11. komersants parka ietvaros nodrošinās labus un taisnīgus darba apstākļus, kvalitatīvu izglītību un kvalifikāciju, veicinās dažādību un dzimumu līdztiesību – tiks ievēroti sociālie aspekti, kas attiecas uz uzņēmuma sadarbību ar iekšējām un ārējām ieinteresētajām personām.
12. Komersantam, kas izmanto Valmieras Industriālā parka teritoriju un tajā izveidoto publisko infrastruktūru, darbības laikā vismaz līdz 2026. gada 1. augustam ir jāuzkrāj dati par kopējo rādītāju – cilvēku skaitu, kuri ir nodarbināti vai iesaistīti darba meklēšanā.
13. Šo noteikumu 12. punktā minētā mērķa izpilde tiek pamatota ar komersanta iesniegtu pārskatu par projekta ietvaros attīstītā Valmieras Industriālā parka teritorijā radītajām jaunajām darba vietām, kuram pievieno noslēgto darba līgumu sarakstu, lai veiktu pārbaudi par noslēgtajiem unikālajiem darba līgumiem.
14. Komersantam līdz 2025. gada 31. decembrim ir jānoslēdz nodomu protokols vai līgums par Valmieras Industriālajā parkā plānoto darbību īstenošanu.
15. Komersants iesniedz informāciju par komersanta potenciālo spēju (apliecinājumā par interesi) vai apņemšanos (sadarbības līgumā) pozitīvu saistošo Pašvaldības procesu (apbūves tiesību, nomas) lēmumu pieņemšanas gadījumā, pildīt specifiskos kritērijus un nosacījumus, kas nepieciešami Valmieras Industriālā parka pilnai funkcionalitātei un darbspējai, kā arī nodrošinot mērķu sasniegšanu vismaz tādā apmērā, kādi noteikti Noteikumu 11. punktā.
IV. Pašvaldības pienākumi un tiesības Valmieras Industriālā parka teritorijas izmantošanā un pārvaldīšanā
16. Pašvaldība nodrošina atklātā procesā (nomas, apbūves tiesību izsole) iegūto tiesību izmantošanu Valmieras Industriālā parka teritorijā.
17. Pašvaldība nodrošina atbalstu atbilstoša darba spēka piesaistes pasākumiem, tostarp, sadarbības veidošanu ar Pašvaldības teritorijā esošām profesionālās izglītības un augstākās izglītības iestādēm.
18. Pašvaldība nodrošina efektīvu Valmieras Industriālā parka apsaimniekošanu un atbilstīgus vispārējus apsaimniekošanas pakalpojumus, tostarp, tādus, kas nepieciešami teritorijā pieejamās privātās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai.
19. Pašvaldība nodrošina sabiedriskā transporta pieturvietas izvietošanu un atbilstīgu sabiedriskā transporta maršruta izveidi.
20. Pašvaldība nodrošina atbilstīgu uzņēmējdarbības atbalsta pakalpojumu sniegšanu, tostarp regulāru informācijas apmaiņu par dažādiem Pašvaldības pakalpojumiem, informāciju par pieejamām uzņēmējdarbības veicinošu atbalstu programmām un to finansējumu.
Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks
Paskaidrojuma raksts
Valmieras novada pašvaldības 2023. gada 27. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr.
94 "Par Valmieras Industriālā parka teritorijas un publiskās infrastruktūras
izmantošanu un pārvaldīšanu"
Paskaidrojuma raksta sadaļa |
Skaidrojums |
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums | Saskaņā ar likumu "Par valsts meža zemes
nodošanu Valmieras pilsētas pašvaldībai" (turpmāk – Likums) valsts bez
atlīdzības ir nodevusi Valmieras novada pašvaldībai (kas saskaņā ar
Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma pārejas noteikumu 6.
punktu ir Valmieras pilsētas pašvaldības finanšu, mantas, tiesību un
saistību pārņēmēja; turpmāk – Pašvaldība) nekustamo īpašumu
"Industriālais parks" ar kadastra numuru 9662 002 0772, 102,54 hektāru
(turpmāk – Nekustamais īpašums) platībā. Saistošie noteikumi attiecināmi
uz industriālās teritorijas pirmās kārtas attīstību Nekustamajā īpašumā
ietilpstošajā zemes vienībā ar kadastra apzīmējumu 9662 002 0613 un
platību 57,55 ha, kā rezultātā komersantiem kā potenciālajiem
investoriem industriālās ražošanas uzsākšanai tiek piedāvāta
pašpietiekama, pilnas funkcionalitātes industriālā parka teritorija
57,55 hektāru platībā.
Saistošie noteikumi izdoti ar mērķi sekmēt Valmieras novada un Vidzemes plānošanas reģiona integrētu attīstību un ekonomisko izaugsmi, kā arī paaugstināt reģiona iedzīvotāju dzīves kvalitāti. Saistošo noteikumu nepieciešamību nosaka Likuma regulējums: noteikt industriālā parka (teritorijas un infrastruktūras) izmantošanas un pārvaldīšanas nosacījumus, kā arī personām (komersantiem), kas pretendē uz attiecīgās teritorijas izmantošanu, izvirzāmos kritērijus, īstenojot Likuma 4. panta otrajā daļā Pašvaldībai ietverto deleģējumu. Ņemot vērā, ka pirmās kārtas industriālās teritorijas publiskās infrastruktūras izveidei tiek piesaistīts finansējums, pamatojoties uz Ministru kabineta 2022. gada 22. augusta noteikumu Nr. 543 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.1.3.i. investīcijas "Investīcijas uzņēmējdarbības publiskajā infrastruktūrā industriālo parku un teritoriju attīstīšanai reģionos" īstenošanas noteikumi" ietvaru, pašvaldības saistošajos noteikumos ir iekļautas vairākas normas, kas stiprina industriālā parka kopējo attīstības konceptu. |
2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu | Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās
ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu veidojas atbilstoši projekta
Dzīves ciklam: 2.1.1. Palielinās budžeta ieņēmumu daļa, prognozējamais apmērs – + 630 000 eiro; 2.1.2. Palielinās budžeta izdevumu daļa, prognozējamais apmērs – 630 000 eiro; 2.1.3. Neparedz finansējuma samazināšanos citām budžeta pozīcijām. Projekta kopējais finansējums veidojas no vairākiem finanšu avotiem: Pašvaldības budžeta, Latvijas Atveseļošanas fonda Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) Granta atbalsta nacionālas nozīmes industriālo parku un teritoriju attīstībai reģionos ietvaros pieejamiem līdzekļiem (centrālais finansēšanas avots), valsts aizdevuma daļas (ANM netiek attiecinātas pievienotās vērtības nodokļa izmaksas), kā arī komercaizņēmuma daļas – tehniskiem risinājumiem, kuri nepieciešami industriālā parka pilnvērtīgai darbībai, taču nav attiecināmi ANM finansējuma ietvarā un uzskatāmas par ārpus projekta izmaksām. Daļa no ar Pašvaldības 2022. gada un 2023. gada budžeta segtajām izmaksām tiks iekļautas kopējā finansējuma pieteikumā un tiks atgūtas ar ANM finansējuma līdzekļiem. Industriālā parka pirmās kārtas attīstība tika uzsākta 2022. gadā, īstenojot darbības teritorijas sagatavošanai: Saistošo noteikumu īstenošana neietekmēs Pašvaldībai pieejamos resursus, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai darba vietu izveide vai esošo institūciju kompetences paplašināšana, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi. Projekta pārvaldībai, izvērtējot Valmieras pilsētas un bijušo novadu attīstības ieceres un saglabājot pašvaldības kopējo prioritāti – uzņēmējdarbības veicināšanu, tai skaitā industriālo teritoriju attīstību, tika izveidota Valmieras novada Kapitāla pārvaldības un uzņēmējdarbības atbalsta nodaļa (KPUA), kas veic un turpina īstenot galveno uzņēmējdarbības atbalsta, investīciju piesaistes un esošo un jauno industriālo parku atbalsta funkciju. |
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci | Saistošie noteikumi attiecas uz sabiedrībai
nozīmīgu jomu – industriālas teritorijas un publiskās infrastruktūras
attīstību apkārtējās vides organizētu attīstību, kas sekmē vietējā
reģiona ekonomisko izaugsmi, infrastruktūras izveidošanas aspektu
balstīšanu uz zaļās dimensijas un digitālās dimensijas rādītāju
sasniegšanu, ieguldījumu sasaisti ar stratēģiskās autonomijas un
drošības jautājumiem.
Saistošo noteikumu ietekmju vērtējums: 3.1. sociālā ietekme – paredzama tieša ietekme uz cilvēku dzīves līmeni un sabiedrību kopumā, jo industriālā parka attīstība sekmēs darba vietu ar augstu pievienoto vērtību un uz eksportu orientētu darba vietu radīšanu, veidojot jaunus uzņēmumus, lai dažādotu Pašvaldības, kā arī Vidzemes reģiona ekonomiku; 3.2. ietekme uz vidi – saistošo noteikumu īstenošana mazinās dažādu atsevišķu ražošanas uzņēmumu ietekmi uz vidi teritoriāli lokālā līmenī, jo komersantiem kā potenciālajiem investoriem tiek piedāvāta pilnībā sagatavota teritorija un paredzētas noteiktas prasības komersantiem ražošanas ēku un ar to saistīto infrastruktūru būvniecībā, piemēram, ievērot videi draudzīgus risinājumus, nodrošināt notekūdeņu attīrīšanu, lai nepieļautu neattīrītu ražošanas notekūdeņu nonākšanu vidē; prasības izmantot ilgtspējīgus un atjaunojamo energoresursu (AER) risinājumus vai ar tiem saistītas tehnoloģijas, tai skaitā viedos risinājumus. Prioritāte tiks noteikta komersantiem, kuri vienlīdz izpilda arī klimatneitrālu vai zaļo (videi draudzīgu) tehnoloģiju izmantošanu ražošanas procesā un tas savā darbībā ievēro materiālu aprites nosacījumus ražošanas tehnoloģijā; 3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību – saskatāma pozitīva ietekme, ņemot vērā ražošanas ēku būvniecībā noteiktās prasības paredzēt dzesēšanas un ventilācijas risinājumus, kas nodrošina tādu iekštelpu gaisa apmaiņu un ventilāciju, kas mazina kaitējumu veselībai un novērš ekstremālu gaisa temperatūru maiņu ietekmi uz cilvēku; 3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā: 3.4.1. ar saistošajiem noteikumiem tiks veicināta komercdarbības attīstība, palielināta esošo uzņēmumu produktivitāte, sekmēta jaunu uzņēmumu veidošanās, esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja; 3.4.2. saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa – komersanti (lielais, vidējais vai mazais komersants bez valsts vai pašvaldību kapitāla daļas), kas darbojas šādās pašvaldības attīstības programmā ietvertās attīstāmajās nozarēs viedās specializācijas jomās (zināšanu ietilpīga bioekonomika, biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija, fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas, viedā enerģētika un mobilitāte, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas). 3.4.3. Tiesiskais regulējums paredz līdz 2026. gada 31. jūlijam radīt ne mazāk kā 82 jaunas darba vietas industriālajos parkos ar vidējo darba algu, kas pārsniedz vidējo darba samaksu attiecīgajā tautsaimniecības nozarē valstī 2020. gadā. 3.4.4. vienlaikus ar ieguldījumiem privātajā infrastruktūrā tiks nodrošinātas privātās investīcijas komersanta ražošanas paplašināšanā un jaunu darba vietu izveidē. 3.5. ietekme uz konkurenci – saistošo noteikumu regulējums veicinās konkurenci, palielinot pieejamību inovatīviem vai augstas pievienotās vērtības produktiem, veicinot pāreju uz augsto tehnoloģiju izmantošanu, kas nodrošinātu veiksmīgu dalību globālajās vērtību ķēdēs. 3.6. Saistošie noteikumi paredz sociāli atbildīga publiskā iepirkuma piemērošanu, tai skaitā, ievērojot godīgas konkurences principu, nodrošinot konsultēšanos ar tirgus dalībniekiem caurskatāmā un atklātā veidā, Infrastruktūras pieejamībai plašam personu – interesentu lokam nodrošinās vienotas prasības teritorijas un publiskās infrastruktūras izmantošanai, pretendentus noskaidrojot atklātā procesā – nomas vai apbūves tiesību izsolē – balstoties uz objektīviem un nediskriminējošiem kritērijiem. |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām | Saistošo noteikumu piemērošanas jautājumos
ieinteresētā persona var vērsties Pašvaldības iestādē "Valmieras novada
Kapitāla pārvaldības un uzņēmējdarbības atbalsta nodaļa" personīgi vai
rakstot uz elektronisko pasta adresi pasts@valmierasnovads.lv. Lai iegūtu tiesības izmantot Valmieras Industriālā parka teritoriju, pretendentiem jāpiesakās nomas vai apbūves tiesību izsolē. Nomas un apbūves tiesību izsoli organizē Pašvaldības Nekustamā īpašuma nomas un nomas tiesību izsoles komisija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Informācija par izsoli tiks izsludināta Pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē www.valmierasnovads.lv. |
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem | Saistošie noteikumi izstrādāti, lai
nodrošinātu Pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas izpildi savas
administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs.
Saistošie noteikumi neparedz izmaksu slogu uz projekta iesniedzēja budžetu un administratīvā sloga palielinājumu uz Pašvaldībā pieejamiem cilvēkresursiem, jo nav nepieciešama jaunu institūciju vai amata vietu izveide, Investīcijas vadībā Pašvaldība darbosies esošo amata vietu robežās. |
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu | Saistošo noteikumu izpildē iesaistīta Pašvaldības iestāde "Valmieras novada Kapitāla pārvaldības un uzņēmējdarbības atbalsta nodaļa", "Nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pārvalde", "Valmieras pārstāvniecība Rīgā", "Attīstības pārvalde". |
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana | Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā
mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs
minētā mērķa sasniegšanai. Mērķa sasniegšanai noteiktas samērīgas
prasības Valmieras Industriālā parka teritorijas un publiskās
infrastruktūras izmantošanai, izmantojot Publiskas personas finanšu
līdzekļu un mantas izšķērdēšanas likumā pieļaujamos līdzekļus – nomas un
apbūves tiesības, kas ir vienīgais pieļaujamais teritorijas izmantošanas
veids. Saistošo noteikumu regulējums paredz atbilstošu rīcību ar
Industriālā parka teritorijas kā publiskas personas mantu.
Saistošiem noteikumiem ir pozitīva ietekme uz tautsaimniecību Nacionālā mērogā, jo tiek veicināta ekonomikas attīstība un investīciju nonākšana tautsaimniecībā, jaunu darba vietu radīšana, kā arī privāto investīciju piesaistīšana Vidzemes reģionā. |
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām | Atbilstoši Pašvaldības likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajai kārtībai saistošo noteikumu projekts tika publicēts Valmieras novada pašvaldības mājaslapā: www.valmierasnovads.lv, sadaļā "Sabiedrība" – "Sabiedrības līdzdalība" – "Publiskās apspriešanas" – "Saistošo noteikumu publiskās apspriešanas". Par saistošo noteikumu projektu sabiedrības viedoklis netika saņemts. |
Valmieras novada pašvaldības domes priekšsēdētājs J. Baiks