• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Talsu novada dome
Novada dome publicē saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu, ja ar saistošajiem noteikumiem noteikusi oficiālo izdevumu "Latvijas Vēstnesis" par saistošo noteikumu publicēšanas vietu.
Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja tajos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Talsu novada domes 2024. gada 6. jūnija saistošie noteikumi Nr. 16 "Grozījumi Talsu novada domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 12.06.2024., Nr. 113 https://www.vestnesis.lv/op/2024/113.19

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Tukuma novada domes saistošie noteikumi Nr. 18

Par grozījumiem Tukuma novada domes 2021. gada 29. decembra saistošajos noteikumos Nr. 44 "Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Tukuma novadā"

Vēl šajā numurā

12.06.2024., Nr. 113

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Talsu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 16

Pieņemts: 06.06.2024.

OP numurs: 2024/113.19

2024/113.19
RĪKI

Talsu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Talsu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 16

Talsos 2024. gada 6. jūnijā (prot. Nr. 22, 2. p., lēmums Nr. 203)

Grozījumi Talsu novada domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums"

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
49. panta pirmo daļu
un Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma
5. panta trešo daļu

1. Izdarīt Talsu novada domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2023, 69. nr., 174. nr., 2024, 24. nr., 69. nr.) šādus grozījumus:

1.1. izteikt saistošo noteikumu izdošanas tiesisko pamatojumu šādā redakcijā:

"Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma 49. panta pirmo daļu un Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 5. panta trešo daļu";

1.2. izteikt saistošo noteikumu 2. punktu šādā redakcijā:

"2. Papildus Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā noteiktajām novada teritoriālā iedalījuma vienībām (pilsētas un pagasti) novada teritoriālais dalījums ietver arī teritoriālā iedalījuma vienību apvienības:

2.1. Ģibuļu apvienība, kurā ietilpst Ģibuļu un Valdgales pagasti;

2.2. Laucienes apvienība, kurā ietilpst Balgales, Ķūļciema, Laucienes un Mērsraga pagasti;

2.3. Rojas apvienība, kurā ietilpst Kolkas un Rojas pagasti;

2.4. Sabiles un Stendes apvienība, kurā ietilpst Sabiles un Stendes pilsētas un Abavas, Lībagu, Strazdes un Virbu pagasti;

2.5. Valdemārpils apvienība, kurā ietilpst Valdemārpils pilsēta un Ārlavas, Īves, Laidzes, Lubes un Vandzenes pagasti.";

1.3. papildināt saistošos noteikumus ar 22.1 punktu šādā redakcijā:

"22.1 Centrālās pārvaldes pamata funkcijas ir:

22.11. nodrošināt domes un komiteju organizatorisko un tehnisko apkalpošanu;

22.12. nodrošināt Pašvaldību likuma 4. pantā noteikto pašvaldības autonomo funkciju īstenošanu, ciktāl šo funkciju vai no tām izrietošo uzdevumu īstenošana nav noteikta (piekritīga) citai pašvaldības institūcijai;

22.13. nodrošināt Pašvaldību likuma 5. pantā noteikto brīvprātīgo iniciatīvu īstenošanu, ciktāl šo iniciatīvu īstenošana nav noteikta (piekritīga) citai pašvaldības institūcijai;

22.14. nodrošināt Pašvaldību likuma 6. pantā noteikto pašvaldībai deleģēto uzdevumu īstenošanu, ciktāl šo uzdevumu īstenošana nav noteikta (piekritīga) citai pašvaldības institūcijai;

22.15. nodrošināt citu normatīvajos aktos noteikto pašvaldības funkciju un uzdevumu īstenošanu, ciktāl šo funkciju vai no tām izrietošu uzdevumu īstenošana nav noteikta (piekritīga) citai pašvaldības institūcijai."

1.4. izteikt saistošo noteikumu pielikuma 1. punktu šādā redakcijā:

"1. Pašvaldības dome izveidojusi šādas iestādes:

1.1. Centrālā pārvalde;

1.2. Dundagas Kultūras pils;

1.3. Dundagas Mākslas un mūzikas skola;

1.4. Dundagas pagasta pārvalde;

1.5. Dundagas pirmsskolas izglītības iestāde "Kurzemīte";

1.6. Dundagas vidusskola;

1.7. Ģibuļu apvienības pārvalde;

1.8. Laidzes pirmsskolas izglītības iestāde "Papardīte";

1.9. Laucienes apvienības pārvalde;

1.10. Laucienes pamatskola;

1.11. Laucienes pirmsskolas izglītības iestāde "Bitīte";

1.12. Lībagu sākumskola;

1.13. Mērsraga ostas pārvalde;

1.14. Mērsraga pirmsskolas izglītības iestāde "Dārta";

1.15. Mērsraga vidusskola;

1.16. Pansionāts "Lauciene";

1.17. Pastendes pamatskola;

1.18. Pastendes pirmsskolas izglītības iestāde "Ķipars";

1.19. Pūņu sākumskola;

1.20. Rojas apvienības pārvalde;

1.21. Rojas jūras zvejniecības muzejs;

1.22. Rojas Kultūras centrs;

1.23. Rojas Mūzikas un mākslas skola;

1.24. Rojas ostas pārvalde;

1.25. Rojas pirmsskolas izglītības iestāde "Zelta zivtiņa";

1.26. Rojas vidusskola;

1.27. Sabiles mākslas, kultūras un tūrisma centrs;

1.28. Sabiles Mūzikas un mākslas skola;

1.29. Sabiles pamatskola;

1.30. Sabiles pirmsskolas izglītības iestāde "Vīnodziņa";

1.31. Sabiles un Stendes apvienības pārvalde;

1.32. Stendes pamatskola;

1.33. Talsu 2. vidusskola;

1.34. Talsu Galvenā bibliotēka;

1.35. Talsu Kultūras centrs;

1.36. Talsu Mākslas skola;

1.37. Talsu Mūzikas skola;

1.38. Talsu novada Bāriņtiesa;

1.39. Talsu novada Bērnu un jauniešu centrs;

1.40. Talsu novada Izglītības pārvalde;

1.41. Talsu novada muzejs;

1.42. Talsu novada Sociālais dienests;

1.43. Talsu novada Sporta skola;

1.44. Talsu novada vidusskola;

1.45. Talsu pamatskola;

1.46. Talsu pilsētas pārvalde;

1.47. Talsu pirmsskolas izglītības iestāde "Kastanītis";

1.48. Talsu pirmsskolas izglītības iestāde "Pīlādzītis";

1.49. Talsu pirmsskolas izglītības iestāde "Saulīte";

1.50. Talsu pirmsskolas izglītības iestāde "Sprīdītis";

1.51. Talsu pirmsskolas izglītības iestāde "Zvaniņš";

1.52. Talsu Valsts ģimnāzija;

1.53. Upesgrīvas pamatskola;

1.54. Valdemārpils apvienības pārvalde;

1.55. Valdemārpils Mūzikas un mākslas skola;

1.56. Valdemārpils pirmsskolas izglītības iestāde "Saulstariņš";

1.57. Valdemārpils vidusskola;

1.58. Vandzenes pirmsskolas izglītības iestāde "Zīlīte";

1.59. Virbu pirmsskolas izglītības iestāde "Zīļuks"."

2. Saistošo noteikumu 1.4. apakšpunkts stājas spēkā 2024. gada 1. septembrī.

Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš

 

Talsu novada pašvaldības domes 2024. gada 6. jūnija saistošo noteikumu Nr. 16 "Grozījumi Talsu novada domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums""
paskaidrojuma raksts

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojumu, tostarp raksturojot iespējamās alternatīvas, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi

1.1. Saistošo noteikumu izdošanas mērķis – ko pašvaldība vēlas sasniegt ar saistošajiem noteikumiem, kādi būs ieguvumi

Saistošie noteikumu izdošanas mērķis ir grozīt Talsu novada domes 2023. gada 30. marta saistošos noteikumus Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums" (turpmāk – Saistošie noteikumi Nr. 7), nosakot jaunas teritoriālā iedalījuma vienību apvienības:

1) Ģibuļu apvienība, kurā ietilpst Ģibuļu un Valdgales pagasti;

2) Laucienes apvienība, kurā ietilpst Balgales, Ķūļciema, Laucienes un Mērsraga pagasti;

3) Rojas apvienība, kurā ietilpst Kolkas un Rojas pagasti;

4) Sabiles un Stendes apvienība, kurā ietilpst Sabiles un Stendes pilsētas un Abavas, Lībagu, Strazdes un Virbu pagasti;

5) Valdemārpils apvienība, kurā ietilpst Valdemārpils pilsēta un Ārlavas, Īves, Laidzes, Lubes un Vandzenes pagasti.

Saistošie noteikumi precizē to pielikuma 1. punktu, kurā tiek noteikts, ka minētajās teritoriālā iedalījuma vienību apvienībās tiek izveidotas pārvaldes saskaņā ar Pašvaldību likuma 23. panta pirmo daļu, kā arī precizētas pašvaldības dibinātās izglītības iestādes sakarā ar Pašvaldības domes iepriekš pieņemtajiem lēmumiem par izglītības iestāžu iekšējām reorganizācijām un likvidācijām.

Papildus tiek grozīts Saistošo noteikumu Nr. 7 izdošanas tiesiskais pamatojums un atbilstoši Pašvaldību likuma 20. panta otrā daļai noteikumi papildināti ar 22.1 punktu, kas nosaka Talsu novada pašvaldības (turpmāk – Pašvaldības) iestādes "Centrālā pārvalde" (turpmāk – Centrālā pārvalde) pamata funkcijas.

1.2. Problēmas raksturojums, kuras risināšanai nepieciešami saistošie noteikumi

Saskaņā ar Talsu novada pašvaldības domes 2024. gada 15. maija lēmumu Nr. 153 "Par teritoriālā iedalījuma vienībām" Centrālajai pārvaldei uzdots sagatavot un līdz 2024. gada 17. maijam publicēt Pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai Saistošo noteikumu Nr. 7 grozījumu projektu, kas nosaka, ka novada teritoriālais iedalījums ietver šādas teritoriālā iedalījuma vienību apvienības:

1) Ģibuļu apvienība, kurā ietilpst Ģibuļu un Valdgales pagasti;

2) Laucienes apvienība, kurā ietilpst Balgales, Ķūļciema, Laucienes un Mērsraga pagasti;

3) Rojas apvienība, kurā ietilpst Kolkas un Rojas pagasti;

4) Sabiles un Stendes apvienība, kurā ietilpst Sabiles un Stendes pilsētas un Abavas, Lībagu, Strazdes un Virbu pagasti;

5) Valdemārpils apvienība, kurā ietilpst Valdemārpils pilsēta un Ārlavas, Īves, Laidzes, Lubes un Vandzenes pagasti.

Pašvaldību likuma 23. panta pirmā daļa nosaka, ka, lai nodrošinātu pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību novada pagastos un novada pilsētās, pašvaldības dome izveido pagasta vai pilsētas pārvaldi vai teritoriālā iedalījuma vienību apvienības pārvaldi. Pašvaldības dome var izveidot teritoriālā iedalījuma vienību (pagastu vai pagastu un pilsētas) apvienības pārvaldi, ja pašvaldības nolikumā noteiktais novada teritoriālais dalījums ietver teritoriālā iedalījuma vienību apvienību. Iepriekš minētais nozīmē, ja novada teritoriālais dalījums ietver teritoriālā iedalījuma vienību apvienības, tad pašvaldības dome šīm apvienībām izveido pārvaldi.

Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 5. panta trešajā daļā noteikts, ka novada dome var pašvaldības nolikumā noteikt novada teritoriālo dalījumu, kas sastāv no vairākiem pagastiem vai no pagastiem un pilsētas, apzīmējot šādu teritoriālo iedalījumu ar attiecīgu vietvārdu un vārdu "apvienība".

Pašvaldību likuma 20. panta otrajā daļā noteikts, ka dome izveido centrālo pārvaldi – pašvaldības iestādi, kas nodrošina domes un komiteju organizatorisko un tehnisko apkalpošanu un pilda citas pašvaldības nolikumā noteiktās funkcijas.

Pašvaldības domes pilnvarojums apstiprināt pašvaldības nolikumu izriet no Pašvaldību likuma 49. panta pirmās daļas un citām likuma normām, bet likuma 10. panta pirmās daļas 1. punkts ir deklaratīva (vispārīga) norma un tiešu pilnvarojumu konkrēto saistošo noteikumu izdošanai nesatur. Savukārt, ja saistošajos noteikumos nosaka apvienības, izdošanas tiesiskajā pamatojumā jābūt norādei uz Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 5. panta trešo daļu.

Ņemot vērā minēto, sagatavots saistošo noteikumu projekts, kas paredz minēto teritoriālā iedalījuma vienību apvienību un to pārvalžu izveidošanu, nosaka Centrālās pārvaldes pamata funkcijas, precizē pielikuma 1. punktu, kā arī groza Saistošo noteikumu Nr. 7 izdošanas tiesisko pamatojumu.

1.3. Pastāvošais tiesiskais regulējums, tā būtības skaidrojums un pastāvošā tiesiskā regulējuma nepilnību raksturojums

Skatīt 1.2. apakšpunktu.

1.4. Ja norādītās problēmas risināšanai nav tiesiskā regulējuma, tad skaidro, kādas sekas rada tiesiskā regulējuma neesamība

Skatīt 1.2. apakšpunktu.

1.5. Ja paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu, pamato tās noteikšanas nepieciešamību un tvērumu, iekļaujot vismaz šādu kritēriju izvērtējumu:

Nav paredzēta administratīvā atbildība par saistošo noteikumu pārkāpšanu

1.5.1. Nodarījuma (problēmsituācijas), par kuru paredz administratīvo atbildību, aktualitāte

Neattiecināms.

1.5.2. Nodarījuma attiecināmība uz publiski tiesiskajām attiecībām

Neattiecināms.

1.5.3. Nodarījuma bīstamība un sabiedriskais kaitīgums, sekas – pamatots sabiedrības interešu aizskārums

Neattiecināms.

1.5.4. Administratīvā akta prioritātes principa ievērošanas iespējas

Neattiecināms.

1.5.5. Paredzētā administratīvā pārkāpuma sastāva elementi – darbība vai bezdarbība, par kuru paredzēta administratīvā atbildība

Neattiecināms.

1.5.6. Korespondējošās tiesību normas – saistošo noteikumu vienības, par kurās esošā regulējuma neīstenošanu ir noteikta administratīvā atbildība

Neattiecināms.

1.5.7. Vai un ar kādiem administratīvā pārkāpuma procesā esošajiem līdzekļiem būs iespējams problēmsituācijas konstatēt un izmeklēt, kā arī pierādīt personas vainu nodarījumā

Neattiecināms.

1.5.8. Soda veida un apmēra izvēles pamatojums

Neattiecināms.

1.5.9. Administratīvā soda efektivitāte nodarījumu skaita samazināšanā, seku novēršanā, sabiedriskās kārtības nodrošināšanā sabiedrības interesēs

Neattiecināms.

1.5.10. Soda piemērotāja – kompetentās iestādes, kura piemēros sodus, – izvēles apsvērumi

Neattiecināms.

1.5.11. Saistošo noteikumu izvērtējums citu normatīvo aktu, kas nosaka administratīvo vai kriminālatbildību attiecīgajā jomā, kontekstā

Neattiecināms.

1.6. Iespējamo alternatīvu, kas neparedz tiesiskā regulējuma izstrādi, raksturojums, to ieviešanas trūkumi un priekšrocības

Skatīt 1.2. apakšpunktu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus

2.1. Saistošo noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu, iekļaujot attiecīgus aprēķinus:

2.1.1. Samazina vai palielina ieņēmumu daļu

Neietekmē.

2.1.2. Samazina vai palielina izdevumu daļu

Pastarpināti varētu ietekmēt izdevumu daļu, jo, veidojot apvienību pārvaldes, tiks samazināts ne tikai pārvalžu vadītāju skaits, bet arī pārskatītas esošo pagasta pārvalžu un to pilsētu un pagastu apvienību pārvalžu amata vietas.

2.1.3. Ietekme uz citām pozīcijām budžeta ieņēmumu vai izdevumu daļā (piemēram, vai, lai īstenotu saistošos noteikumus, jāsamazina finansējums citām pozīcijām)

Neietekmē.

2.2. Informācija par nepieciešamajiem resursiem sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, esošo institūciju kompetences paplašināšanu, lai nodrošinātu saistošo noteikumu izpildi (saistībā ar 5., 6. sadaļu)

Nepieciešami Centrālās pārvaldes personāla resursi iestāžu reorganizācijas īstenošanai.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci (aktuālā situāciju, prognozes tirgū un atbilstība brīvai un godīgai konkurencei)

3.1. Sociālā ietekme – ietekme uz cilvēku dzīvesveidu, kultūru, labsajūtu, sabiedrību kopumā, kā arī ietekme uz konkrētām sabiedrības grupām, tai skaitā sociālās atstumtības riskam pakļautajām sabiedrības grupām, personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, uz dzimumu līdztiesību

Tiešā veidā neietekmē.

3.2. Ietekme uz vidi – ar saistošo noteikumu īstenošanu izraisītas tiešas vai netiešas pārmaiņas vidē, kuras ietekmē vai var ietekmēt cilvēku, viņa veselību un drošību, kā arī bioloģisko daudzveidību, augsni, zemes dzīles, ūdeni, gaisu, klimatu, ainavu, kultūras un dabas mantojumu, iespējamā pakļautība avāriju vai katastrofu riskiem un visu minēto jomu mijiedarbība

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību, iekļaujot informāciju par to, vai saistošie noteikumi:

3.3.1. Ietekmēs (piemēram, uzlabos, atjaunos, pasliktinās) vai neietekmēs cilvēku veselību

Neietekmē.

3.3.2. Nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas veselības jomā

Neietekmē.

3.3.3. Radīs jaunas tiesības vai uzliks jaunus pienākumus veselības jomā

Neietekmē.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, norādot:

3.4.1. Vai ar saistošajiem noteikumiem tiks veicinātas uzņēmējdarbības aktivitātes, jaunu uzņēmumu veidošanās un esošo uzņēmumu attīstība un izaugsme, kā arī paaugstināta to konkurētspēja

Neietekmē.

3.4.2. Kuri uzņēmēji ir saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa un vai tiesiskais regulējums radīs mērķgrupai jaunas tiesības, uzliks jaunus pienākumus vai nodrošinās vienlīdzīgas tiesības un iespējas, veicinās tiesību realizēšanu, uzlabos pakalpojumu pieejamību u.c.

Neietekmē.

3.5. Ietekme uz konkurenci – iekļauj aktuālās situācijas aprakstu, situāciju un prognozes tirgū (attiecībā uz saistīto pakalpojumu vai preču pieejamību), paredzēto pasākumu atbilstības izvērtējumu brīvai un godīgai konkurencei

Neietekmē.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām gan attiecībā uz saimnieciskās darbības veicējiem, gan fiziskajām personām un nevalstiskā sektora organizācijām, gan budžeta finansētām institūcijām

4.1. Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā

Centrālā pārvalde.

4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz saistošo noteikumu projekts, tai skaitā akcentē, kā piedāvātais regulējums maina līdzšinējo kārtību;

Neietekmē.

4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas:

4.3.1. Saimnieciskās darbības veicējiem

Neietekmē.

4.3.2. Fiziskajām personām

Neietekmē.

4.3.3. Nevalstiskā sektora organizācijām

Neietekmē.

4.3.4. Budžeta finansētām institūcijām

Neietekmē.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

5.1. Pašvaldību funkcijas, kuru izpildei tiek izstrādāti šie saistošie noteikumi

Saistošie noteikumi izstrādāti, lai risinātu organizatoriskus jautājumus, tiešā veidā neskar pašvaldības funkciju izpildi.

5.2. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā (tostarp, vai tiks uzlikti jauni pienākumi vai uzdevumi esošajiem darbiniekiem, veidotas jaunas darba vietas u.tml.).

Nemainās.

6. Izpildes nodrošināšana

6.1. Saistošo noteikumu izpildē iesaistītās institūcijas, tai skaitā, vai paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija

Saistošo noteikumu izpildē iesaistīta Pašvaldības administrācija.

Paredzēts samazināt pārvalžu (iestāžu) skaitu.

Citu institūciju izveide, likvidācija vai reorganizācija nav paredzēta.

6.2. Izpildes nodrošināšanai nepieciešamie resursi un to pamatotība (nedublējot 2. punktā norādīto)

Skatīt 2.2. apakšpunktu.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

7.1. Vai saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai

Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai. Skatīt paskaidrojuma raksta 1.2. apakšpunktu.

7.2. Samērīguma tests

7.2.1. Vai pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīmā mērķa sasniegšanai

Jā.

7.2.2. Vai nav saudzējošāku līdzekļu leģitīmā mērķa sasniegšanai

Nē.

7.2.3. Vai pašvaldības rīcība ir atbilstoša

Jā.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām, tostarp norādot Pašvaldību likuma 46.panta trešajā daļā minēto informāciju

8.1. Sabiedrības pārstāvji (tostarp biedrības, nodibinājumi, apvienības u.tml.), ar kuriem notikušas konsultācijas saistošo noteikumu izstrādes procesā

Nav notikušas konsultācijas

8.2. Izmantotais sabiedrības līdzdalības veids (lai atspoguļotu, kā pašvaldības ir centusies sasniegt mērķgrupu, kā arī noskaidrot pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli)

Skatīt 8.1. apakšpunktu.

8.3. Sabiedrības pārstāvju izteiktie priekšlikumi un iebildumi, norādot, kuri no tiem ņemti vērā

Skatīt 8.1. apakšpunktu.

8.4. Par saistošo noteikumu projektu saņemtie viedokļi pēc saistošo noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, to apkopojums un izvērtējums (iesniedzēji, vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums)

Saistošo noteikumu projekts 2024. gada 17. maijā publicēts oficiālajā Pašvaldības tīmekļvietnē www.talsunovads.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, viedokļu iesniegšanas termiņš – 2024. gada 31. maijs.

Sabiedrības viedokļu apkopojums un izvērtējums norādīts paskaidrojuma raksta pielikumā.

8.5. No institūcijām saņemtie viedokļi un atzinumi, to apkopojums un izvērtējums (vērā ņemtie viedokļi, vērā neņemtie viedokļi, pamatojums) – gan tādi, kas saņemti, pamatojoties uz normatīvajos aktos noteiktu pienākumu, gan lūgti pēc pašvaldības iniciatīvas, gan sniegti pēc institūcijas iniciatīvas

Pašvaldībā 2024. gada 7. maijā saņemta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – ministrija) vēstule Nr. 1-18/2797 (reģistrēta ar Nr. TNPCP/24/12-3/3523/S), kurā norādīts, ka ministrija iepazinusies ar Pašvaldības domes 2024. gada 5. aprīļa saistošajiem noteikumiem Nr. 8 ""Grozījumi Talsu novada domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums"" kopsakarā ar Saistošajiem noteikumiem Nr. 7 (turpmāk – pamatredakcija) un konstatējusi vairākas neatbilstības. Ievērojot minēto, ministrija vērš Pašvaldības uzmanību uz konstatēto un aicina izvērtēt nepieciešamību veikt grozījumus pamatredakcijā:

1) precizēt pamatredakcijas izdošanas tiesisko pamatojumu, svītrojot norādi uz Pašvaldību likuma 10. panta pirmās daļas 1. punktu, jo pašvaldības domes pilnvarojums apstiprināt pašvaldības nolikumu izriet no Pašvaldību likuma 49. panta pirmās daļas un citām likuma normām, bet likuma 10. panta pirmās daļas 1. punkts ir deklaratīva (vispārīga) norma un tiešu pilnvarojumu konkrēto saistošo noteikumu izdošanai nesatur;

2) precizēt pamatredakcijas izdošanas tiesisko pamatojumu, papildinot to ar norādi uz Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 5. panta trešo daļu, jo, ja saistošajos noteikumos nosaka apvienības (pamatredakcijas 2. punkts), izdošanas tiesiskajā pamatojumā jābūt norādei uz Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 5. panta trešo daļu;

3) papildināt pamatredakciju ar regulējumu par centrālo pārvaldi, jo Pašvaldību likuma 20. panta otrā daļa noteic, ka dome izveido centrālo pārvaldi – pašvaldības iestādi, kas nodrošina domes un komiteju organizatorisko un tehnisko apkalpošanu un pilda citas pašvaldības nolikumā noteiktās funkcijas. Lai nodrošinātu tiesisko noteiktību un atbilstību likumam, centrālās pārvaldes statuss un pamata funkcijas nostiprināmas arī pašvaldības, ne tikai iestādes, nolikumā.

Izvērtējot ministrijas konstatēto un priekšlikumus (viedokli), tie ņemti vērā un attiecīgie grozījumi iekļauti saistošajos noteikumos.

8.6. Informācija par cita veida saziņu un konsultācijām, ja tādas bijušas

Nav notikušas.

Talsu novada pašvaldības domes priekšsēdētājs A. Āboliņš

 

Pielikums
Talsu novada pašvaldības domes 06.06.2024.
saistošo noteikumu Nr. 16 "Grozījumi Talsu novada domes
2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7
"Talsu novada pašvaldības nolikums""
paskaidrojuma rakstam

Apkopojums par sabiedrības sniegtajiem viedokļiem par saistošo noteikumu projektu "Grozījumi Talsu novada domes 2023. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 7 "Talsu novada pašvaldības nolikums""

Nr.
p. k.

Viedokļa iesniedzējs

Viedokļa būtība

Ņemts vērā/
nav ņemts vērā

Pamatojums, ja viedoklis nav ņemts vērā

1.

[..] Iebilstu Mērsragu apvienot ar Laucienu!

Labāk Lūdzu tad pievienot pie Rojas.

Uz Roju labāks ceļš un sabiedriskais transports.

Nav ņemts vērā

Teritoriālā iedalījuma vienībās (pilsētās un pagastos) pašvaldības sniegtie pakalpojumi apvienību ietvaros tiks nodrošināti līdzšinējā apjomā.

2.

[..] Izskatot saistošo noteikumu [ .. ] nesaprotu šo noteikumu nozīmi. Man nav galīgi skaidri ekonomiskie pamatojumi, neredzu nekādus iedzīvotāju aptaujas rezultātus, tas nozīmē, ka nav veikta sabiedriskā apspriešana. [ .. ]

Nav ņemts vērā

Veidojot apvienību pārvaldes, tiks samazināts ne tikai pārvalžu vadītāju skaits, bet arī pārskatītas esošo pagasta pārvalžu un to pilsētu un pagastu apvienību pārvalžu amata vietas, kā arī saimnieciskā nodrošinājuma procesi, tādējādi prognozējams pašvaldības budžeta izdevumu samazinājums.

Pašvaldības dome nav pieņēmusi lēmumu par publiskās apspriešanas rīkošanu atbilstoši Pašvaldību likuma 54. panta otrajai daļai.

3.

Aldis Pinkens Talsu novada domes 15.05.2024. sēdes lēmums Nr.153 "Par teritoriālā iedalījuma vienību apvienībām", ar kuru tiek noteikts, ka Apvienību nosaukumi veidoti pēc principa, ka tajā iekļauts apvienībā ietilpstošās pilsētas vai pilsētu nosaukumi vai pēc iedzīvotāju skaita lielākā pagasta nosaukums., secīgi Grozījumu 1.2. un 1.4. apakšpunktos noteikto teritoriālā iedalījuma vienību apvienību un pašvaldības iestāžu nosaukumos netiek iekļauti visu attiecīgajā apvienībā ietilpstošo pagastu nosaukumi.

Latviešu vēsturisko zemju likuma 4. panta pirmā daļa nosaka, ka viens no valsts un pašvaldību pienākumiem likuma mērķa sasniegšanai ir sekmēt latviešu vēsturisko zemju identitātes, kultūrvēsturiskās vides un kultūrtelpu saglabāšanu un ilgtspējīgu attīstību, nodrošināt tai nepieciešamo atbalstu un veicināt visu latviešu vēsturisko zemju līdzsvarotu sociālekonomisko attīstību. Talsu novadā ir 18 pagasti un 4 pilsētas, kur katra no tām ir ar savu atšķirīgu identitāti. Uzskatu, ka nav pieļaujams to vēl vairāk mazināt, papildus iekļaušanai vairāku pagastu/pilsētu apvienībās vēl arī neminot teritoriju nosaukumus, bet gan visu apvienību nosaucot pēc patvaļīgi noteiktā kritērija – iedzīvotāju skaita. Īpaši atzīmējams, ka pēc šī principa Grozījumos nav ticis veidots apvienības nosaukums, kurā ietilpst Stendes un Sabiles pilsētas, tādējādi pārkāpjot minēto kritēriju.

Šāds patvaļīgi un, šķiet, vienīgi pašvaldības administrācijas ērtību labad noteikts iestāžu un teritoriju nosaukumu veidošanas princips nav pamatots un nav lietderīgs, tāpēc nepieciešams grozīt Grozījumu 1.2. un 1.4. apakšpunktus, izsakot tos redakcijās, kas ietver visu apvienojamo teritoriālā iedalījuma vienību nosaukumus bez izņēmuma, piemēram, "Balgales, Ķūļciema, Laucienes un Mērsraga pagastu apvienība" vai "Valdemārpils pilsētas un Ārlavas, Īves, Laidzes, Lubes un Vandzenes pagastu apvienības pārvalde".

Nav ņemts vērā

Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 5. panta trešajā daļā noteikts, ka novada dome var pašvaldības nolikumā noteikt novada teritoriālo dalījumu, kas sastāv no vairākiem pagastiem vai no pagastiem un pilsētas, apzīmējot šādu teritoriālo iedalījumu ar attiecīgu vietvārdu un vārdu "apvienība".

Ministru kabineta 2000. gada 22. augusta noteikumu Nr. 294 "Noteikumi par iestāžu, sabiedrisko organizāciju, uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) nosaukumu un pasākumu nosaukumu veidošanu un lietošanu" 9. punktā noteikts, ka Latvijas teritorijā dibināmo [ .. ] pašvaldību iestāžu [ .. ] nosaukumus veido un lieto latviešu valodā, izņemot citos likumos noteiktos gadījumus. Lībiešu krasta teritorijā šos nosaukumus var veidot un lietot arī lībiešu valodā.

Apvienību nosaukumi veidoti pēc principa, ka tajā iekļauts apvienībā ietilpstošās pilsētas vai pilsētu nosaukumi vai pēc iedzīvotāju skaita lielākā pagasta nosaukums.

Ņemta vērā arī citu pašvaldību prakse, veidojot apvienības un nosakot to nosaukumus, piemēram:

1. Valmieras novada pašvaldība

https://likumi.lv/ta/id/350066-valmieras-novada-pasvaldibas-nolikums

2. Cēsu novada pašvaldība

https://likumi.lv/ta/id/352346-cesu-novada-pasvaldibas-nolikums

3. Limbažu novada pašvaldība

https://likumi.lv/ta/id/346395-limbazu-novada-pasvaldibas-nolikums

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!