• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ventspils novada domes 2024. gada 30. maija saistošie noteikumi Nr. 13 "Par Ventspils novada pašvaldības līdzfinansējuma apmēru un tā piešķiršanas kārtību daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai un atjaunošanai". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 18.06.2024., Nr. 117 https://www.vestnesis.lv/op/2024/117.18

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Dažādi sludinājumi

Skatīt visus oficiālos paziņojumus šajā grupā

Vēl šajā numurā

18.06.2024., Nr. 117

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ventspils novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 13

Pieņemts: 30.05.2024.

OP numurs: 2024/117.18

2024/117.18
RĪKI

Ventspils novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Ventspils novada domes saistošie noteikumi Nr. 13

Ventspils novadā 2024. gada 30. maijā (prot. Nr. 52, 11. §)

Par Ventspils novada pašvaldības līdzfinansējuma apmēru un tā piešķiršanas kārtību daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai un atjaunošanai

Izdoti saskaņā ar likuma
"Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā"
27.2 panta piekto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi (turpmāk – noteikumi) nosaka kārtību, kādā Ventspils novada pašvaldība (turpmāk – pašvaldība) piešķir līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju (turpmāk – māju) energoefektivitātes pasākumu veikšanai un atjaunošanai, nolūkā nodrošināt energoresursu patēriņa samazinājumu un piešķiramā līdzfinansējuma apmēru, kā arī finansējuma piešķiršanas kārtību un apmēru mājas atjaunošanai, ja tās tehniskais stāvoklis normatīvajos aktos noteiktā kārtībā atzīts par bīstamu cilvēku dzīvībai vai veselībai.

2. Saistošajos noteikumos lietotie termini:

2.1. atbalstāmās izmaksas – izmaksas, kuru segšanai Ventspils novada pašvaldība saskaņā ar šiem noteikumiem var piešķirt līdzfinansējumu;

2.2. atjaunošana – būvdarbi, kuru rezultātā ir nomainīti nolietojušies būves nesošie elementi vai konstrukcijas, vai veikti funkcionāli vai tehniski uzlabojumi, nemainot būves apjomu un nesošo konstrukciju nestspēju;

2.3. energoefektivitātes pasākumi – ēkas pilnveidošanas projekts, kā rezultāts ir enerģijas patēriņa samazināšana, panākot enerģijas lietderīgāku izmantošanu un uzlabojot komforta stāvokli telpās;

2.4. pašvaldības līdzfinansējums – Ventspils novada pašvaldības budžeta finanšu līdzekļu daļa daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai, dzīvojamo māju atjaunošanai;

2.5. projekta iesniedzējs – daudzdzīvokļu mājas dzīvokļu īpašumu īpašnieki vai to pilnvarotā persona, kas iesniedz projekta pieteikumu un nodrošina projekta īstenošanu tā apstiprināšanas gadījumā;

2.6. projekta iesniedzēja pilnvarotā persona – dzīvokļu īpašnieku izveidota sabiedrība, biedrība vai cita reģistrēta dzīvokļu īpašnieku apvienība, vai fiziska persona, kurai dzīvokļu īpašnieki ir nodevuši dzīvojamās mājas pārvaldīšanas tiesības, kā arī līdzšinējais pārvaldnieks, kurš darbojas uz likuma "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" 50.panta septītās daļas pamata;

2.7. projekta pieteikums – projekta iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma veidlapa un pašvaldības citu noteikto dokumentu kopums pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanai noteikumos atrunāto darbu veikšanai.

3. Pašvaldības līdzfinansējums energoefektivitātes vai atjaunošanas pasākumiem daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās tiek piešķirts, ja nepārsniedz pašvaldības budžetā šim nolūkam kārtējā saimnieciskā gadā paredzēto līdzekļu apmēru, un izlietojams trīs gadu laikā no Ventspils novada domes lēmuma par līdzfinansējuma piešķiršanu spēkā stāšanās dienas.

II. Projekta iesniedzējam izvirzāmās prasības

4. Līdzfinansējumu var piešķirt daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai un atjaunošanai, kuri atbilst šādiem nosacījumiem:

4.1. daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas kopējā platība ir lielāka par 200 m2 un tajā esošo nedzīvojamo telpu platība nepārsniedz 25 % no mājas kopējās platības;

4.2. daudzdzīvokļu dzīvojamā māja ir sadalīta dzīvokļu īpašumos un vienai personai pieder ne vairāk kā 2 5% no mājā esošajiem dzīvokļa īpašumiem;

4.3. daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas kopīpašumā esošās daļas pārvaldīšanai un apsaimniekošanai izveidota dzīvokļu īpašnieku sabiedrība vai Civillikumā noteiktajā kārtībā noslēgts savstarpējs līgums par mājas kopīpašumā esošās daļas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu, vai dzīvojamo māju apsaimnieko līdzšinējais apsaimniekotājs, kurš darbojas, pamatojoties uz likuma "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju" 50. panta septīto daļu;

4.4. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā vismaz 51 % no daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekiem balsojot "par", ir pieņemts lēmums veikt ēkas energosertifikāciju un/vai mājas energoefektivitātes pasākumus, nodrošinot mājas dzīvokļu īpašnieku līdzfinansējuma daļu un nepieciešamības gadījumā – arī kredītiestādes finanšu līdzekļus.

5. Projekta iesniedzēja pilnvarotajai personai (ja tā ir juridiska persona), kura dzīvokļu īpašnieku vārdā iesniedz pieteikumu pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanai, nedrīkst būt nodokļu vai valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, tā nav ar tiesas lēmumu atzīta par maksātnespējīgu, tai skaitā ar tiesas lēmumu nav noteikts tiesiskās aizsardzības process vai, saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju, tā neatrodas likvidācijas procesā.

III. Atbalstāmie pasākumi un to apmērs

6. Daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes veikšanai vai atjaunošanai atbalstāmie pasākumi:

6.1. ēkas energosertifikācijas un tehniskās apsekošanas veikšanai līdz 90% no izmaksām, bet ne vairāk kā 400,00 euro;

6.2. tehniskās dokumentācijas sagatavošana atbilstoši ēkas energosertifikāta pielikumā pievienotajam pārskatam par ekonomiski pamatotiem energoefektivitāti uzlabojošiem pasākumiem:

6.1.1. paskaidrojuma raksta izstrādāšana atbilstoši ēkas energosertifikāta atskaitē minētajiem pasākumiem līdz 50 % no izmaksām, bet ne vairāk kā 600,00 euro;

6.1.2. būvprojekta izstrādāšana atbilstoši ēkas energosertifikāta atskaitē minētajiem pasākumiem līdz 50 % no izmaksām, bet ne vairāk kā 1000,00 euro;

6.3. ēkas energoefektivitātes pasākumu kopuma realizācija atbilstoši izstrādātajam būvprojektam vai paskaidrojuma rakstam:

6.3.1. ārdurvju bloku, logu atjaunošana vai nomaiņa koplietošanas telpās;

6.3.2. fasādes siltināšana;

6.3.3. norobežojošo konstrukciju (pagraba, bēniņu vai pēdējā stāva griestu) pārseguma siltināšanu;

6.3.4. jumta seguma siltināšana un nomaiņa;

6.3.5. karstā ūdens un apkures sistēmu cauruļvadu siltināšana (izolācijas atjaunošana vai ierīkošana) koplietošanas telpās;

6.3.6. siltumapgādes sistēmas (siltumavota vai siltummezgla) atjaunošana vai pārbūvēšana;

6.3.7. citi šajos saistošajos noteikumos neminētie, bet ēkas energosertifikāta atskaitē minētie pasākumi;

6.3.8. būvuzraudzība;

6.3.9. autoruzraudzība.

7. Dzīvojamo māju atjaunošanas darbu atbalstāmās izmaksas, ja mājas, tās daļas vai atsevišķu tehnisko sistēmu, stāvoklis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atzīts par bīstamu cilvēku dzīvībai vai veselībai, vai, ja ir jālikvidē terora akta, avārijas, stihiskas nelaimes vai citas katastrofas sekas, ir šādas:

7.1. sertificēta speciālista atzinuma izstrādes izmaksas par mājas, tās daļas vai atsevišķu tehnisko sistēmu, tehnisko stāvokli, ja vizuāli ir konstatēti konstruktīvo elementu bojājumi vai deformācijas:

7.2. būvprojekta izstrāde;

7.3. mājas vai tās daļas atjaunošanas darbi;

7.4. bīstamo vai bojāto tehnisko sistēmu atjaunošana vai nomaiņa;

7.5. būvuzraudzības izmaksas;

7.6. autoruzraudzības izmaksas.

8. Neatbalstāmās izmaksas ir šādas:

8.1. kārtējās uzturēšanas izmaksas;

8.2. apgrozāmo līdzekļu iegādes izmaksas;

8.3. samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu un rezervēšanu, procentu maksājumi, sodu procenti, maksa par finanšu transakcijām;

8.4. izmaksas, kas saistītas ar pieteikuma līdzfinansējuma saņemšanai sagatavošanu, tai skaitā konsultāciju pakalpojumi;

8.5. visas citas izmaksas, kas šajos noteikumos nav noteiktas kā atbalstāmās.

9. Līdzfinansējuma apjoms ir 15 % no šo noteikumu 6.1.–6.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo pasākumu kopējām izmaksām, bet ne vairāk kā 12000,00 euro vienai daudzdzīvokļu dzīvojamai mājai.

10. Līdzfinansējumu nepiešķir, ja projekta iesniedzējs pašvaldības līdzfinansējumu lūdz jau iepriekš pašvaldības līdzfinansēta daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas energoefektivitātes pasākuma (pasākuma kopuma) veikšanai.

11. Dzīvojamās mājas atjaunošanai, ja tās tehniskais stāvoklis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atzīts par bīstamu cilvēku dzīvībai vai veselībai ārkārtas situācijas novēršanai, pašvaldības dome pieņem atsevišķu lēmumu par vienreizēju līdzfinansējuma piešķiršanu un tā apmēru, bet ne vairāk kā 5000,00 euro.

12. Projekta iesniedzējam daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumi pilnā apjomā jārealizē 3 (trīs) gadu laikā no Ventspils novada domes lēmuma par līdzfinansējuma piešķiršanu spēkā stāšanās dienas.

IV. Pieteikuma līdzfinansējuma saņemšanai iesniegšanas, reģistrācijas un izskatīšanas kārtība

13. Lai pieteiktos pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanai projekta iesniedzējs vai tā pilnvarotā persona iesniedz projekta pieteikumu, saskaņā ar noteikumu 1. pielikumu, un noteikumiem pievienoto reģistrācijas anketu, saskaņā ar noteikumu 2. pielikumu, un citus noteikumos norādītus dokumentus, ko pašvaldība reģistrē atbilstoši lietvedības noteikumiem, nosūtot pieteikumu ar pielikumiem, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu, uz e-pasta adresi: info@ventspilsnd.lv vai iesniedzot personīgi pašvaldībā Skolas ielā 4, Ventspilī, vai iesniedzot parakstītus, sūtot pa pastu, norādot saņēmēja adresi: Skolas iela 4, Ventspils, LV-3601.

14. Projekta pieteikumu un tam pievienoto dokumentu izvērtēšanu par līdzfinansējuma apmēru veic Ventspils novada domes izveidota Tehniskā komisija (turpmāk – komisija) un viena mēneša laikā no projekta pieteikuma saņemšanas dienas sagatavo atzinumu lēmuma pieņemšanai saskaņā ar nolikumu. Komisijai ir tiesības ar motivētu lēmumu pagarināt pieteikuma izskatīšanas termiņu.

15. Projekta pieteikumu izvērtēšana notiek to reģistrācijas secībā. Komisija katram projekta iesniedzējam piešķiramo pašvaldības līdzfinansējuma daļu euro nosaka, pamatojoties uz atbalstāmo izmaksu aprēķinu, nepārsniedzot noteikumos noteiktos līdzfinansējuma apmērus.

16. Atbilstoši noteikumu prasībām, komisija sagatavo vienu no šādiem atzinumiem:

16.1. par līdzfinansējuma piešķiršanu, ja projekta pieteikums un tam pievienotie dokumenti, kā arī projekta iesniedzējs un tā pilnvarotā persona atbilst noteikumu prasībām;

16.2. par atteikumu piešķirt līdzfinansējumu, ja pieteikums un tam pievienotie dokumenti, kā arī projekta iesniedzējs un/vai tā pilnvarotā persona neatbilst noteikumu prasībām vai gadījumā, ja sniegtas nepatiesas ziņas.

17. Gadījumā, ja, vērtējot projekta pieteikumu un tam pievienotos dokumentus, komisijai rodas šaubas par izmaksu atbilstību vidējām tirgus izmaksām, tā ir tiesīga pieprasīt projekta iesniedzējam un/vai tā pilnvarotajai personai sniegt paskaidrojumus, kā arī pieaicināt ekspertu atzinuma sniegšanai. Ja izmaksu atbilstība netiek pierādīta, komisija, aprēķinot līdzfinansējuma apjomu, var izslēgt neatbilstošās izmaksas.

18. Komisijai, vērtējot pieteikumu un tam pievienotos dokumentus, ir tiesības pieprasīt no projekta iesniedzēja un/vai tā pilnvarotās personas precizējošu informāciju. Projekta iesniedzējam un/vai tā pilnvarotajai personai komisijas pieprasītā informācija jāsniedz komisijas norādītajā termiņā.

19. Ja komisijas atbalstāmo pieteikumu kopējais līdzfinansējuma apmērs pārsniedz attiecīgajam gadam pašvaldības budžetā paredzētos līdzekļus, pretendents līdzfinansējumu var saņemt tiklīdz šim mērķim līdzekļi budžetā ir iedalīti (papildus attiecīgajā gadā vai nākamajā gadā).

20. Komisija atzinumu un lēmuma projektu par pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanu iesniedz izskatīšanai Ventspils novada domē. Domes lēmums par līdzfinansējumu un tā apmēru tiek paziņots pieteikuma iesniedzējam.

21. Līgums par līdzfinansējuma piešķiršanu ar pašvaldību jānoslēdz 15 (piecpadsmit) dienu laikā no lēmuma par līdzfinansējumu pieņemšanas. Ja projekta iesniedzēja kavējuma dēļ noteiktajā termiņā līgums nav noslēgts, projekta iesniedzējs zaudē tiesības slēgt līgumu.

V. Līdzfinansējuma saņemšanas, izlietojuma kontroles kārtība

22. Līdzfinansējumu izmaksā, noslēdzot līgumu par līdzfinansējuma piešķiršanu.

23. Līgumā iekļauj vismaz šādus noteikumus:

23.1. apstiprinātā projekta īstenošanas sākuma un beigu termiņu;

23.2. līguma izpildi apliecinošos dokumentus, to iesniegšanas kārtību un termiņu;

23.3. līguma izpildes kontroles kārtību;

23.4. apstiprinātā projekta nosacījumu iespējamo grozījumu apjomu un to veikšanas kārtību;

23.5. komisijas atzinumā par apstiprināto projektu noteiktās maksimālās līdzfinansējuma summas neizmaksāšanas (samazināšanas) gadījumus un nosacījumus līguma daļējas izpildes gadījumā;

23.6. iesniedzēja atbildību par projekta īstenošanu un projekta ietvaros radīto materiālo vērtību saglabāšanu pēc projekta īstenošanas;

23.7. līguma pirmstermiņa izbeigšanas nosacījumus un līdzfinansējuma atmaksāšanas nosacījumus;

23.8. pašvaldības tiesības vienpusēji atkāpties no līguma.

24. Visus izdevumus, ko veicis līdzfinansējuma saņēmējs, pamato ar juridiski saistošiem līgumiem un grāmatvedības dokumentiem.

25. Lai saņemtu līdzfinansējumu, līdzfinansējuma saņēmējam pašvaldībā jāiesniedz dokumenti, kas apliecina veicamos darbus un to izmaksas, atbilstoši veiktās iepirkuma procedūras vai cenu aptaujas rezultātiem, ņemot vērā spēkā esošo ārējo normatīvo aktu regulējumu.

26. Līdzfinansējuma saņēmējam pašvaldībā jāiesniedz atskaite un atskaitē minēto izmaksu pamatojošo dokumentu kopijas līgumā par daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas energoefektivitātes un/vai atjaunošanas pasākumu veikšanu noteiktajā termiņā.

27. Iesniegtos dokumentus pārbauda un lēmumu par izlietotā līdzfinansējuma izlietošanas pamatotību pieņem komisija 10 (desmit) darba dienu laikā no atskaites un attiecīgo dokumentu saņemšanas pašvaldībā.

28. Iesniegto dokumentu pārbaudes laikā komisijai ir tiesības pieprasīt papildu informāciju un dokumentus.

29. Komisijai ir tiesības pārbaudīt saņemto maksājumu dokumentu atbilstību faktiskajiem sniegto pakalpojumu, piegādāto preču vai veikto būvdarbu apjomam, attiecīgo līgumu un normatīvo aktu noteikumiem.

30. Ja starp projekta pieteikumā norādītajām un iesniegtajos dokumentos uzrādītajām attiecināmajām izmaksām konstatē atšķirības, komisija var pārskatīt lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu. Šajā gadījumā līdzfinansējuma apmērs nevar būt lielāks par sākotnēji piešķirto.

31. Ja komisija konstatē, ka netiek īstenoti projekta pieteikumā minētie atbalsta saņemšanas pasākumi, līdzfinansējums ir jāatmaksā pašvaldības budžetā līgumā noteiktajā kārtībā.

32. Ja pēc pašvaldības piešķirtā līdzfinansējuma pārskaitīšanas projekta iesniedzējs pieņem lēmumu atteikties no energoefektivitātes uzlabošanas pasākumu īstenošanas, tad pašvaldības piešķirtais finansējums pilnā apmērā jāatmaksā pašvaldības budžetā līgumā noteiktajā kārtībā.

VI. Līdzfinansējuma kā de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi saimnieciskās darbības veicējiem

33. Projektu iesniedzējiem, kuri konkrēto objektu vai tā daļu izmanto saimnieciskās darbības veikšanai, piešķirtais līdzfinansējums kvalificējams kā de minimis atbalsts, kas tiek piešķirts saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra regulas Nr. 1407/2013 "Par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam" (turpmāk – Regula) nosacījumiem līdz tās darbības termiņa beigām.

34. Ievērojot Regulas 5.panta 1. un 2. punktu de minimis atbalstu drīkst kumulēt ar citu de minimis atbalstu līdz Regulas 3. panta 2. punktā noteiktajam attiecīgajam robežlielumam, kā arī drīkst kumulēt ar citu valsts atbalstu, tai skaitā, attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām, ja šīs kumulācijas rezultātā netiek pārsniegta attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte vai atbalsta summa, kāda noteikta valsts atbalsta programmā vai Eiropas Komisijas lēmumā.

35. De minimis atbalsts netiek piešķirts Regulas 1. panta 1. punktā noteiktajām nozarēm un darbībām. Ja saimnieciskās darbības veicējs vienlaikus darbojas vienā vai vairākās nozarēs vai veic citas darbības, kas minētas Regulas 1. panta 1. punktā, tad tā nodrošina šo nozaru darbību vai izmaksu nošķiršanu no tām darbībām, kurām piešķirts de minimis atbalsts, nodrošinot, ka darbības minētajās nozarēs negūst labumu no piešķirtā atbalsta.

36. Saimnieciskās darbības veicējam saistošo noteikumu ietvaros plānotais de minimis atbalsta apmērs kopā ar attiecīgajā fiskālajā gadā un iepriekšējos divos fiskālajos gados piešķirto de minimis atbalstu nepārsniedz Regulas 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru viena vienota uzņēmuma līmenī. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Regulas 2. panta 2. punktā noteiktajai vienai vienota uzņēmuma definīcijai.

37. Pieteikumu iesniedzēji, kas ir saimnieciskās darbības veicēji, de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavo veidlapu par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai kā noteikts Ministru kabineta 2018. gada 21. novembra noteikumu Nr. 715 "Noteikumi par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem" 21. punktā. Projekta pieteicējs iesniedz pašvaldībai minētajā tiesību normā noteiktās veidlapas izdruku vai norāda sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru.

38. De minimis atbalsta piešķiršanas brīdis ir diena, kad pieņem lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu.

39. Atbilstoši Regulas 6. panta 4. punktam datus par piešķirto atbalstu pašvaldība glabā 10 fiskālos gadus no dienas, kurā saskaņā ar saistošajiem noteikumiem piešķirts pēdējais atbalsts, bet saimnieciskās darbības veicējs glabā 10 fiskālos gadus no atbalsta piešķiršanas dienas.

40. Ja tiek pārkāptas šajos noteikumos noteiktās komercdarbības atbalsta kontroles normas, tostarp nosacījumi, kas izriet no Regulas, saimnieciskās darbības veicējam (atbalsta saņēmējam) ir pienākums atmaksāt atbalsta sniedzējam visu šo noteikumu ietvaros saņemto de minimis atbalstu kopā ar procentiem, kas ir aprēķināti no dienas, kad komercdarbības atbalsts tika izmaksāts saimnieciskās darbības veicējam (atbalsta saņēmējam), no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

VII. Noslēguma jautājumi

41. Noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas Latvijas Republikas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

42. Projektu pieteikumi pašvaldības līdzfinansējumam, kas saņemti pašvaldībā līdz šo noteikumu spēkā stāšanās brīdim, tiek izskatīti atbilstoši saistošo noteikumu prasībām, kādas bija spēkā pieteikumu iesniegšanas dienā.

43. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos atzīt par spēku zaudējušiem Ventspils novada domes 2017. gada 26. maija saistošos noteikumus Nr. 8 "Par Ventspils novada pašvaldības līdzfinansējuma apmēru un tā piešķiršanas kārtību daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai un atjaunošanai".

Ventspils novada domes priekšsēdētājs A. Mucenieks

 

1. pielikums
Ventspils novada pašvaldības
2024. gada 30. maija saistošajiem noteikumiem Nr. 13
"Par Ventspils novada pašvaldības līdzfinansējuma apmēru
un tā piešķiršanas kārtību daudzdzīvokļu dzīvojamo māju
energoefektivitātes pasākumu veikšanai un atjaunošanai"

Ventspils novada pašvaldībai
Skolas iela 4, Ventspils, LV-3601

 

(iesniedzēja vārds, uzvārds vai juridiskās personas nosaukums)

 

(personas kods vai reģistrācijas numurs)

 

(adrese, juridiskā adrese)

/

 

(tālrunis)

 

(elektroniskā pasta adrese)

 

(juridiskās personas pārstāvja amats, vārds, uzvārds)

PIETEIKUMS

pašvaldības līdzfinansējumam

Lūdzu piešķirt pašvaldības līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas  

.

 

(adrese)

 

Projekta nosaukums

Līdzfinansējuma summa, euro

energoefektivitātes pasākumu veikšana  

dzīvojamās mājas atjaunošana  

Iesnieguma obligātie pielikumi:

Npk.

Atzīme

Dokumenta nosaukums

lpp. skaits

1.

Reģistrācijas anketa finansējuma saņemšanai  

2.

Daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pārvaldīšanas līguma kopija  

3.

Pārvaldnieka reģistrācijas apliecības kopija (juridiskām personām)  

4.

Dzīvokļu īpašnieku kopības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieņemta lēmuma par daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas energoefektivitātes pasākumu veikšanu vai daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas atjaunošanu, nodrošinot pašvaldības līdzfinansējumu, kopija  

5.

Izziņa, kuru izdevis Valsts ieņēmumu dienests ne agrāk kā 1 mēnesi pirms līdzfinansējuma pieprasījuma iesniegšanas un kura apliecina, ka pārvaldniekam nav nodokļu parādu, tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu  

6.

Uzņēmuma reģistra izziņa, kas apliecina, ka pārvaldniekam nav pasludināts maksātnespējas process, un tas neatrodas likvidācijas stadijā (juridiskām personām)  

7.

Pārvaldnieka izsniegta izziņa par aprēķināto apsaimniekošanas maksu un komunālo pakalpojumu maksājumiem un iekasētajiem maksājumiem 12 mēnešos, sākot atskaites periodu 2 mēnešus pirms pieteikuma iesniegšanas dienas  

8.

Līguma par darbu izpildi kopija  

9.

Sertificēta būvinženiera apstiprināti darbu izmaksu aprēķini  

10.

Zemes nomas līgumu kopijas, ja zeme nepieder dzīvokļu īpašniekiem  

Papildus pielikumi energoefektivitātes pasākumu veikšanai:

Npk.

Atzīme

Dokumenta nosaukums

lpp. skaits

1.

Energosertifikāta un tā pielikumu pārskats  

2.

Ventspils novada pašvaldības Būvinspekcijas saskaņojums veicamajiem darbiem  

Papildus pielikumi dzīvojamās mājas atjaunošanas darbu veikšanai:

Npk.

Atzīme

Dokumenta nosaukums

lpp. skaits

1.

Kompetentas iestādes/speciālista slēdziens par ēkas tehnisko stāvokli  

2.

Paskaidrojuma raksts, būvprojekts, kas saskaņots Ventspils novada pašvaldības Būvinspekcijā  

Atbildi vēlos saņemt:

uz pieteikumā norādīto e-pasta adresi

uz pieteikumā norādīto adresi pa pastu

Ar savu parakstu apliecinu sniegto datu pareizību:

20____. gada ____. _____________*

 

(paraksts)*

(vārds, uzvārds)

* Pašrocīgs paraksts un datums nav nepieciešams, ja dokuments parakstīts ar drošu elektronisku parakstu,
kas satur laika zīmogu, vai iesniegts, izmantojot e-pakalpojumu "Iesniegums iestādei" portālā latvija.lv

 

Informācija par personas datu apstrādi,
attiecināma uz tām fiziskām personām, kuras šajā iesniegumā ir norādījušas personu datus

Pārzinis personas datu apstrādei – Ventspils novada pašvaldība, reģistrācijas Nr. 90000052035, juridiskā adrese Skolas iela 4, Ventspils, LV-3601, tālrunis 63629450, elektroniskā pasta adrese info@ventspilsnd.lv.

Personas datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija – elektroniskā pasta adrese datuaizsardziba@ventspilsnd.lv.

Jūsu personas datu (vārds, uzvārds, personas kods, adrese, kontaktinformācija) apstrādes mērķis – pieteikuma izskatīšana iestādē līdzfinansējuma saņemšanai.

Tiesiskais pamats Jūsu sniegto personas datu apstrādei ir pārzinim tiesību aktos noteikto juridisko pienākumu izpilde (Likums "Par palīdzību dzīvokļu jautājumu risināšanā" u.c.).

Personas datu saņēmēji – Ventspils novada domes struktūrvienību pilnvarotās personas.

Jūsu personas dati tiks glabāti saskaņā ar Arhīvu likumu.

Informējam, ka Jums kā datu subjektam ir tiesības:

1) pieprasīt pārzinim piekļūt Jūsu, kā datu subjekta, apstrādātajiem personas datiem, lūgt neprecīzo personas datu labošanu vai dzēšanu, iesniedzot pamatojumu Jūsu lūgumam, likumā noteiktajos gadījumos lūgt Jūsu personas datu apstrādes ierobežošanu, kā arī iebilst pret apstrādi;

2) iesniegt sūdzību par nelikumīgu Jūsu personas datu apstrādi Datu valsts inspekcijā.

Sīkāku informāciju par personas datu apstrādi var iegūt mājaslapā www.ventspilsnovads.lv.

Iesnieguma iesniedzējs apņemas informēt pārējās personas, kuras minētas iesniegumā, par to personu datu apstrādi, kas saistītas ar iesnieguma izskatīšanu.

Ar informāciju par personas datu apstrādi iepazinos:

 

(paraksts)*

(vārds, uzvārds)

* Pašrocīgs paraksts un datums nav nepieciešams, ja dokuments parakstīts ar drošu elektronisku parakstu,
kas satur laika zīmogu, vai iesniegts, izmantojot e-pakalpojumu "Iesniegums iestādei" portālā latvija.lv

 

2. pielikums
Ventspils novada pašvaldības
2024. gada 30. maija saistošajiem noteikumiem Nr. 13
"Par Ventspils novada pašvaldības līdzfinansējuma apmēru
un tā piešķiršanas kārtību daudzdzīvokļu dzīvojamo māju
energoefektivitātes pasākumu veikšanai un atjaunošanai"

REĢISTRĀCIJAS ANKETA
FINANSĒJUMA SAŅEMŠANAI

1. Daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas kadastra apzīmējums:
2. Mājas adrese:
3. Mājas sērijas Nr.
4. Mājas pārvaldnieks: Dzīvokļu īpašnieku kopība Pilnvarota persona Biedrība
5. Pārvaldnieka vārds, uzvārds/nosaukums:
6. Pārvaldnieka personas kods/reģistrācijas Nr.:
7. Pārvaldnieka adrese/juridiskā adrese:
8. Pārvaldnieka e-pasta adrese:
9. Pārvaldnieka tālruņa numurs:
10. Pārvaldnieka bankas konta rekvizīti:

Banka:

Kods:

Konta Nr.

11. Mājas apsaimniekotājs – Pats pārvaldnieks, Cita persona
12. Apsaimniekotāja vārds, uzvārds/ nosaukums:
13. Daudzdzīvokļu mājas stāvu skaits
14. Daudzdzīvokļu mājas kopējā platība (m2)
15. Mājas apkurināmā platība (m2)
16. Piesaistītā zemes gabala kopējā platība (m2)
17. Siltummezgla tips – Automatizēts, Neautomatizēts
18. Zemesgabala juridiskais statuss:

pieder dzīvokļu īpašniekiem

pieder citai personai

cits

19. Dzīvokļu – telpu grupu

Skaits mājā

Platība (m2)

20. Tai skaitā:

dzīvokļu īpašumi

nedzīvojamo telpu grupas

reģistrēti Zemesgrāmatā

   
21. Siltumapgāde centralizēta individuāla
22. Siltummezgla tips: automatizēts neautomatizēts
23. Energoaudits – ir veikts _____________ (gads), nav veikts
24. Siltumenerģijas patēriņš apkurei (MWh) iepriekšējā gadā:
25. Esošā maksa par apsaimniekošanu (EUR/m2)
26. Mājas kopējie ieņēmumi par iepriekšējo gadu (EUR)
27. Mājas uzkrāto līdzekļu apjoms uz pieteikuma iesniegšanas dienu (EUR):
28. Mājas dzīvokļu īpašnieku parādi uz pieteikuma iesniegšanas dienu (EUR):
29. Iepriekš saņemtais finansējums no citiem finanšu avotiem –

Ir saņemts (aizpilda 30. punktu), nav saņemts

30. Informācija par jau veiktajām aktivitātēm un to izmaksām:

ES fondi (gads, aktivitāte, finansējumu apjoms): _____________________________________________________

Valsts (gads, aktivitāte, finansējumu apjoms): _______________________________________________________

Pašvaldība (gads, aktivitāte, finansējumu apjoms): __________________________________________________

Kredītiestāde (gads, aktivitāte, finansējumu apjoms): _______________________________________________

No uzkrātajiem līdzekļiem (gads, aktivitāte, finansējumu apjoms): _________________________________

Ar savu parakstu apliecinu sniegto datu pareizību:

20____. gada ____. _____________*

 

(paraksts)*

(vārds, uzvārds)

* Pašrocīgs paraksts un datums nav nepieciešams, ja dokuments parakstīts ar drošu elektronisku parakstu,
kas satur laika zīmogu, vai iesniegts, izmantojot e-pakalpojumu "Iesniegums iestādei" portālā latvija.lv

 

Paskaidrojuma raksts
Ventspils novada domes 2024. gada 30. maija saistošajiem noteikumiem Nr. 13 "Par Ventspils novada pašvaldības līdzfinansējuma apmēru un tā piešķiršanas kārtību daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai un atjaunošanai"

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 27.2 panta otrās daļas 2., 3. un 4. punkts nosaka, ka pašvaldība var sniegt palīdzību dzīvojamās mājas īpašniekam (īpašniekiem) vai dzīvokļu īpašniekiem, piešķirot finansējumu tai skaitā šādiem mērķiem: dzīvojamās mājas atjaunošanai (renovācijai), ja tās tehniskais stāvoklis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atzīts par bīstamu cilvēku dzīvībai vai veselībai; tādas dzīvojamās mājas atjaunošanai, kurā jālikvidē terora akta, avārijas, stihiskas nelaimes vai citas katastrofas sekas; energoefektivitātes pasākumu veikšanai dzīvojamā mājā. Savukārt, minētā panta piektā nodaļa nosaka, ka kārtību, kādā tiek sniegta šā panta otrajā daļā minētā palīdzība, un palīdzības apmēru nosaka pašvaldība savos saistošajos noteikumos. Sniedzot šā panta otrajā daļā noteikto palīdzību, pašvaldība ievēro komercdarbības atbalsta kontroli regulējošos normatīvos aktus.

Ventspils novada pašvaldībā līdzfinansējuma piešķiršanas kārtību iepriekš minētajiem mērķiem regulēja Ventspils novada pašvaldības 2017. gada 26. maija saistošie noteikumi Nr. 8 "Par Ventspils novada pašvaldības līdzfinansējuma apmēru un tā piešķiršanas kārtību daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai un māju atjaunošanai". Ņemot vērā nepieciešamo grozījumu un redakcionālo precizējumu apjomu 2017. gada 26. maija saistošajos noteikumos Nr. 8, ir izstrādāti jauni saistošie noteikumi, lai noteiktu kārtību, kādā Ventspils novada pašvaldībā tiek sniegts pašvaldības līdzfinansējums daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes pasākumu veikšanai un māju atjaunošanai. Saistošie noteikumi nepieciešami, lai sasniegtu saistošo noteikumu mērķi – sekmēt daudzdzīvokļu dzīvojamo māju energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumu realizāciju.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Energosertifikācijas un tehniskās apsekošanas veikšanai maksimālais pašvaldības līdzfinansējums saglabāts nemainīgs 400 euro. Paskaidrojuma raksta izstrādei pašvaldības maksimālais līdzfinansējums saglabāts nemainīgs 600 euro. Būvprojekta izstrādei maksimālais pašvaldības līdzfinansējums saglabāts nemainīgs 1000 euro.

Pašvaldības kopējais līdzfinansējuma apjoms noteikumos minēto atbalstāmo pasākumu kopējām izmaksām ir saglabāts nemainīgs – 12 000 euro vienai dzīvojamai mājai.

Dzīvojamās mājas atjaunošanai, ja tās tehniskais stāvoklis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atzīts par bīstamu cilvēku dzīvībai vai veselībai ārkārtas situācijas novēršanai, kad pašvaldības dome pieņem atsevišķu lēmumu par vienreizēju līdzfinansējuma piešķiršanu un tā apmēru, saglabāts nemainīgs, bet ne vairāk kā 5000,00 euro.

Ventspils novada pašvaldības ikgadējā budžeta projektā tiek plānoti līdzekļi 20000,00 euro atbalstam daudzdzīvokļu māju tehniskās dokumentācijas izstrādei un energoefektivitātes pasākumu kopuma realizācijai atbilstoši izstrādātajam paskaidrojuma rakstam vai būvprojektam, kā arī dzīvojamās mājas renovācijai, ja tās tehniskais stāvoklis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atzīts par bīstamu cilvēku dzīvībai vai veselībai. Ietekme uz pašvaldības 2024. gada budžetu salīdzinājumā ar 2023. gada budžetu nav paredzēta.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Īstenojot saistošajos noteikumos noteiktos pasākumus, tiks nodrošināta komfortablāka ēku lietošana, samazinot izmaksas par patērēto enerģiju, saglabājot ārējo konstrukciju ilgmūžību.

Veicot ēku energoefektivitātes pasākumus, samazināsies siltuma zudumi, kā arī izmaksas par patērēto apkuri. Tādējādi, tas ietekmēs esošo dzīvojamo māju iedzīvotāju dzīves kvalitāti.

Papildus tam, veicot ēkas energoefektivitātes pasākumus, tiks atjaunota un veidota vizuāli pievilcīga ēka, līdz ar to arī iedzīvotājiem patīkama apkārtējā vide. Ja dzīvojamās mājas tehniskais stāvoklis normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā atzīts par bīstamu cilvēku dzīvībai vai veselībai, vai tā ir jālikvidē terora akta, avārijas, stihiskas nelaimes vai citas katastrofas sekas, pašvaldība sniedz daļēju atbalstu minēto seku likvidēšanai.

Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un konkurenci nav konstatējama.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Projektu iesniedzēji ir tiesīgi vērsties pašvaldībā, iesniedzot rakstisku pieteikumu līdzfinansējuma piešķiršanai.

Projektu pieteikumus izskata Ventspils novada domes izveidota Tehniskā komisija saistošajos noteikumos noteiktajā kārtībā.

Ietekme uz administratīvo procedūru izmaksām nav.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošie noteikumi tiek izdoti, lai īstenotu Pašvaldību likuma 5. panta tvērumā noteiktās pašvaldības tiesības īstenot brīvprātīgo iniciatīvu pašvaldību iedzīvotāju interesēs. Saistošo noteikumu īstenošanā tiks iesaistīti pašvaldības cilvēkresursi, papildus cilvēkresursu piesaistīšana vai jaunu struktūrvienību izveidošana nav nepieciešama.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpildei pašvaldības funkciju veikšanai Ventspils novada dome ir izveidojusi Tehnisko komisiju.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

Saistošajos noteikumos paredzētais pašvaldības līdzfinansējuma apmērs ir samērīgs un piemērots leģitīmā mērķa sasniegšanai.

Saistošo noteikumu izstrādes laikā tika veiktas konsultācijas ar pašvaldības speciālistiem un deputātiem.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Ievērojot Pašvaldību likuma 46. panta trešās daļas nosacījumus, saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts 2024. gada 9. aprīlī tika publicēts Ventspils novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.ventspilsnovads.lv (Par mums → Dome → Saistošo noteikumu projekti) sabiedrības viedokļa noskaidrošanai. Termiņš, kādā bija iespējams iesniegt sabiedrības viedokli – no 2024. gada 9. aprīļa līdz 2024. gada 23. aprīlim. Šajā laika periodā viedokļi, priekšlikumi, ierosinājumi vai iebildumi saistībā ar attiecīgā normatīvā akta projektu netika saņemti.

Ventspils novada domes priekšsēdētājs A. Mucenieks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!