• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ādažu novada domes 2024. gada 30. maija saistošie noteikumi Nr. 25/2024 "Par pašvaldības sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 4.07.2024., Nr. 128 https://www.vestnesis.lv/op/2024/128.37

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Dienvidkurzemes novada domes saistošie noteikumi Nr. 2024/14

Par pašvaldības palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā

Vēl šajā numurā

04.07.2024., Nr. 128

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ādažu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 25/2024

Pieņemts: 30.05.2024.

OP numurs: 2024/128.37

2024/128.37
RĪKI

Ādažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 6 Visi

Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 25/2024

Ādažos 2024. gada 30. maijā

Par pašvaldības sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību

APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2024. gada 30. maija sēdes lēmumu (prot. Nr. 13 § 6)

PRECIZĒTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2024. gada 27. jūnija sēdes lēmumu (prot. Nr. 16 § 46)

Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma
3. panta trešo daļu un Ministru kabineta 2003. gada 27. maija
noteikumu Nr. 275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas
pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma
izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" 6. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka Ādažu novada pašvaldībā piešķiramo sociālo pakalpojumu veidus, to saņemšanas un samaksas kārtību, kā arī lēmumu pieņemšanas par sociālo pakalpojumu piešķiršanu vai atteikumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību.

2. Tiesības saņemt sociālos pakalpojumus ir personām, kuras savu dzīvesvietu deklarējušas Ādažu novada administratīvajā teritorijā, kā arī citām normatīvajos aktos noteiktajām personām, kuru pēdējā deklarētā dzīvesvietas adrese ir Ādažu novadā, ja šajos noteikumos nav noteikts citādi.

3. Pašvaldības sociālo pakalpojumu sniegšanu organizē Ādažu novada sociālais dienests (turpmāk – Sociālais dienests).

4. Sociālo pakalpojumu pilnu vai daļēju apmaksu veic no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

II. Sociālo pakalpojumu veidi

5. Sociālais dienests organizē šādu sociālo pakalpojumu sniegšanu:

5.1. patversmes un naktspatversmes pakalpojums;

5.2. īslaicīgās sociālās aprūpes institūcijā pakalpojums;

5.3. ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pilngadīgām personām pakalpojums;

5.4. grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums;

5.5. dienas aprūpes centra pakalpojums;

5.6. specializētās darbnīcas pakalpojums;

5.7. psihologa pakalpojums;

5.8. ģimenes asistenta pakalpojums;

5.9. sociālās rehabilitācijas pakalpojums;

5.10. atelpas brīža pakalpojums.

III. Sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtība

6. Iesniegumus pakalpojuma saņemšanai iesniedz Sociālajam dienestam kādā no veidiem:

6.1. klātienē Sociālajā dienestā, Gaujas iela 13/15, Ādaži, Ādažu novads, vai Garā iela 20, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads;

6.2. valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv, nosūtot uz Ādažu novada sociālā dienesta oficiālo elektronisko adresi;

6.3. ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu nosūtot uz Sociālā dienesta elektronisko pasta adresi socialais.dienests@adazunovads.lv;

6.4. klātienē Ādažu novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā, Gaujas iela 33A, Ādaži, Ādažu novads, vai Stacijas iela 5, Carnikava, Carnikavas pagasts, Ādažu novads.

7. Iesniegumam pievieno Ministru kabineta 2019. gada 2. aprīļa noteikumos Nr. 138 "Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu" un šajos noteikumos noteiktos dokumentus.

8. Šajos noteikumos noteiktos pakalpojumus piešķir, neizvērtējot mājsaimniecības ienākumus un materiālo stāvokli, izņemot īslaicīgas sociālās aprūpes pakalpojumu un ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pilngadīgām personām pakalpojumu.

9. Pēc iesnieguma un visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas Sociālais dienests, ne vēlāk kā viena mēneša laikā pieņem lēmumu par sociālā pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, kā arī par laiku, uz kuru piešķir pakalpojumu un tā apmaksas apmēru.

10. Ja pašvaldībai nav iespējas sniegt personas vajadzībām atbilstošu sociālo pakalpojumu, tad pašvaldība slēdz līgumu ar citu sociālo pakalpojumu sniedzēju par sociālā pakalpojuma sniegšanu personai un tā apmaksas kārtību.

11. Pēc sociālā darba speciālista atzinuma saņemšanas psihologa pakalpojumu var piešķirt pie cita pakalpojuma sniedzēja, nosakot apmaksas apmēru un neslēdzot līgumu ar pakalpojuma sniedzēju.

12. Pakalpojuma sniegšanu personai var pārtraukt, iestājoties kādam no šiem nosacījumiem:

12.1. persona apdraud citu personu veselību, dzīvību vai sistemātiski pārkāpj pakalpojuma līguma noteikumus;

12.2. personai rehabilitācijas rezultātā vairs nav nepieciešams pakalpojums;

12.3. persona lūdz pārtraukt pakalpojuma sniegšanu;

12.4. persona izcieš sodu ieslodzījuma vietā;

12.5. persona atrodas prombūtnē ilgāk par 3 mēnešiem, vai nav uzsākusi pakalpojuma saņemšanu.

IV. Patversmes un naktspatversmes pakalpojums

13. Patversmes vai nakts patversmes pakalpojums nodrošina personām bez noteiktas dzīvesvietas vai krīzes situācijā nonākušām personām uzturēšanās iespējas institūcijā, tajā skaitā uzturu, personiskās higiēnas iespējas un sociālā darba speciālistu pakalpojumus.

14. Tiesības saņemt pakalpojumu ir krīzes situācijā nonākušām personām, kuras atbilst šo noteikumu 2. punkta noteikumam.

V. Īslaicīgās sociālās aprūpes institūcijā pakalpojums

15. Pakalpojumu sniedz pilngadīgām personām ar diennakts sociālo un veselības aprūpi minimālā apjomā atveseļošanās periodā, vai līdz pakalpojuma saņemšanai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, bet ne ilgāk par 90 kalendāra dienām.

16. Tiesības saņemt pakalpojumu ir pilngadīgām personām, kuras veselības stāvokļa dēļ pašas vai to ģimenes locekļi objektīvu apstākļu dēļ nespēj nodrošināt personai nepieciešamo aprūpi.

17. Samaksu par pakalpojumu veic kārtībā, kas noteikta Ministru kabineta 2003. gada 27. maija noteikumos "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" (turpmāk – MK noteikumi).

VI. Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pilngadīgām personām pakalpojums

18. Pakalpojums nodrošina pilnu aprūpi un sociālo rehabilitāciju institūcijā pilngadīgām personām, kuras vecuma vai veselības stāvokļa dēļ nespēj sevi aprūpēt.

19. Tiesības saņemt pakalpojumu ir pensijas vecuma personām un personām ar funkcionāliem traucējumiem, ja nepieciešamais pakalpojuma apjoms pārsniedz aprūpei mājās noteikto apjomu.

20. Veicot samaksu par aprūpi institūcijā, ievēro šādus nosacījumus:

20.1. persona sedz izdevumus par pakalpojumu no pensijas vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta un citiem ienākumiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā;

20.2. ja persona ar saviem ienākumiem nevar segt pilnu pakalpojuma samaksu, atlikušo summu sedz no pašvaldības budžeta līdzekļiem, atbrīvojot personas apgādniekus no samaksas par pakalpojumu, ja:

20.2.1. persona vismaz vienu gadu pirms pakalpojuma pieprasīšanas savu dzīvesvietu deklarēja un faktiski dzīvo Ādažu novadā;

20.2.2. persona ir ievietota institūcijā ar Sociālā dienesta lēmumu;

20.2.3. pakalpojumu sniedz Sociālā dienesta izvēlēta institūcija;

20.3. ja ievietošana institūcijā notiek pie personas vai viņa radinieku izvēlētā pakalpojuma sniedzēja un izpildās 20.2.1. un 20.2.2. apakšpunkta nosacījumi, pašvaldība noslēdz pakalpojuma līgumu ar institūciju un maksā līdz 400 euro mēnesī kā starpību starp personas ienākumiem, kas noteikti šo noteikumu 20.1. apakšpunktā, un maksu par pakalpojumu saskaņā ar institūcijas cenrādi.

21. Ja persona noslēgusi uztura līgumu (t.i., par sava nekustamā īpašuma atsavināšanu) par īpašuma ieguvēja pienākumu nodrošināt personas aprūpi, tad persona un īpašuma ieguvējs pilnā apmērā maksā par aprūpi institūcijā.

22. Pārējos gadījumos pakalpojuma samaksu veic MK noteikumos noteiktajā kārtībā.

VII. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums

23. Pakalpojums nodrošina personai mājokli un individuālu atbalstu sociālo problēmu risināšanā, prasmju un iemaņu attīstīšanā, lai persona varētu uzsākt patstāvīgu dzīvi vai spētu pēc iespējas neatkarīgi funkcionēt grupu mājā (dzīvoklī).

24. Tiesības saņemt pakalpojumu ir pilngadīgām personām ar I un II grupas invaliditāti ar garīga rakstura traucējumiem, kuras objektīvi nevar dzīvot patstāvīgi.

25. Saņemot pakalpojumu, personai ir pienākums norēķināties par izdevumiem, kas saistīti ar piešķirtā mājokļa uzturēšanu (apkure, elektrība, ūdens, kanalizācija, atkritumu izvešana, apsaimniekošana, u.c. izdevumi).

VIII. Dienas aprūpes centra pakalpojums

26. Pakalpojums nodrošina sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu, sociālo prasmju attīstīšanu, izglītošanu, brīvā laika pavadīšanu personām ar garīgās attīstības traucējumiem vai funkcionāliem traucējumiem, kā arī personu un viņu tuvinieku līdzdalību konkrētu sociālo problēmu risināšanā.

27. Tiesības saņemt pakalpojumu ir bērniem ar funkcionāliem traucējumiem un pilngadīgām personām ar I un II grupas invaliditāti ar garīga rakstura traucējumiem, un kuras nesaņem pašvaldības pabalstu aprūpes vai kopšanas nodrošināšanai.

IX. Specializētās darbnīcas pakalpojums

28. Pakalpojums sniedz iespēju iegūt darba pieredzi, darba tirgum nepieciešamās prasmes un iemaņas, organizējot nodarbinātības pasākumus atbilstoši personas fiziskajām un garīgajām spējām, interesēm un vecumam, nodrošinot sociālo integrāciju.

29. Tiesības saņemt pakalpojumu ir pilngadīgām personām ar I un II grupas invaliditāti ar garīga rakstura traucējumiem, kuras pēc ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūciju pakalpojumu saņemšanas pāriet uz dzīvi sabiedrībā, kā arī kurām ir augsta iespējamība nonākt valsts ilgstošas aprūpes institūcijā.

X. Psihologa pakalpojums

30. Pakalpojums ietver profesionālu psiholoģisko palīdzību ar mērķi stabilizēt personas psihoemocionālo stāvokli, uzlabot un attīstīt noteiktas prasmes un spējas, sniegt psiholoģisko atbalstu un virzienu problēmu risināšanai un saskarsmes veicināšanai, savstarpējo attiecību uzlabošanai un stiprināšanai ģimenē un ārpus tās.

31. Pakalpojumam, tajā skaitā psiholoģiskās izpētes veikšanai, piešķir ne vairāk kā 20 konsultācijas kalendāra gadā, pamatojoties uz:

31.1. sociālā darba speciālista izvērtējumu par ģimenēm, personām un personu grupām, kurām traucētas sociālās funkcionēšanas spējas un kuras nespēj patstāvīgi pārvarēt psiholoģiskās problēmas;

31.2. bāriņtiesas pieprasījumu.

XI. Ģimenes asistenta pakalpojums

32. Pakalpojums nodrošina personai atbalstu un apmācību sociālo prasmju apgūšanā, bērnu aprūpē un audzināšanā, kā arī mājsaimniecības vadīšanā.

33. Ģimenes asistenta pakalpojumu līdz 14 (četrpadsmit) stundām nedēļā piešķir saskaņā ar individuāli izstrādātu sociālās rehabilitācijas plānu vai sadarbības plānu:

33.1. jauniešiem pēc ārpusģimenes aprūpes beigšanās, kuriem nav pietiekamu prasmju un iemaņu patstāvīgas dzīves uzsākšanai;

33.2. personām, kurām nav pietiekamu prasmju un iemaņu bērnu audzināšanā un aprūpē;

33.3. personai vai ģimenei, kurai ir apgrūtinātas spējas sociāli funkcionēt un iekļauties sabiedrībā.

XII. Sociālās rehabilitācijas pakalpojums

34. Pakalpojums nodrošina personas sociālās funkcionēšanas spēju atjaunošanu vai uzlabošanu, sociālā statusa atgūšanu un iekļaušanos sabiedrībā, tajā skaitā izglītības sistēmā.

35. Pakalpojumu piešķir saskaņā ar individuāli izstrādātu sociālās rehabilitācijas vai sadarbības plānu, vai korekcijas programmu:

35.1. jauniešiem ar uzvedības problēmām (likumpārkāpumi, izglītības iestādes neapmeklēšana, mācīšanās grūtības, negatīvisms, norobežošanās, agresivitāte, zagšana, klaiņošana, melošana, apsaukāšanās, u.c.);

35.2. jauniešiem ar zemu motivāciju uzlabot savu dzīves kvalitāti, regulāru garastāvokļa maiņu, depresīvu un noraidošu noskaņojumu;

35.3. jauniešiem pēc ārpusģimenes aprūpes beigšanās, kuriem nav pietiekamu prasmju un iemaņu patstāvīgas dzīves uzsākšanai;

35.4. personai vai ģimenei, kurai nav pietiekamu prasmju un iemaņu bērnu audzināšanā un aprūpē;

35.5. personai vai ģimenei, kurai ir apgrūtinātas spējas sociāli funkcionēt un iekļauties sabiedrībā.

36. Bērniem, kuriem noteikta invaliditāte, Sociālais dienests piešķir 40 pakalpojuma reizes gadā pašvaldības izveidotajā sociālās rehabilitācijas infrastruktūrā pieejamiem pakalpojumiem. ņemot vērā bērna individuālās vajadzības, un kas iekļauti individuālajā sociālās rehabilitācijas plānā, ārsta nosūtījumā vai izrakstā no veselības kartes. Pakalpojumu nodrošina rindas kārtībā, ko organizē pakalpojuma sniegšanas speciālists.

XIII. Atelpas brīža pakalpojums

37. Pakalpojums nodrošina īslaicīgu diennakts sociālās aprūpes pakalpojumu personām no 2 gadu vecuma ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, kuras dzīvo ģimenēs, un kurām izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem.

38. Pakalpojumu piešķir līdz 30 diennaktīm kalendārā gadā.

XIV. Lēmuma apstrīdēšanas un pārsūdzības kārtība

39. Sociālā dienesta lēmumus var apstrīdēt pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā.

40. Administratīvo aktu strīdu komisijas lēmumus var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā likumā noteiktajā kārtībā.

XV. Noslēguma jautājumi

41. Šo noteikumu 20.3. apakšpunkta noteikumu piemēro personām, kuras ievieto ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pilngadīgām personām no 2024. gada 1. jūlija.

42. Ar šo noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē Ādažu novada pašvaldības 2021. gada 27. oktobra saistošie noteikumi Nr. 17/2021 "Par pašvaldības sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību".

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētājas
vietnieks attīstības jautājumos V. Bulāns

 

Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības domes 2024. gada 30. maija saistošajiem noteikumiem Nr. 25/2024 "Par pašvaldības sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību"

Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums

1.1. Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešā daļa nosaka, ka kārtību, kāda saņemami pašvaldību sniegtie sociālie pakalpojumi, nosaka pašvaldību saistošajos noteikumos.

1.2. Pašvaldībā šobrīd ir spēkā 2021. gada 27. oktobra saistošie noteikumi Nr. 17/2021 "Par pašvaldības sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību", kas reglamentē pašvaldības sociālo pakalpojumu piešķiršanas kārtību, bet tiesiskais regulējums ir nepilnīgs, jo tajā nav iekļauti visi sniedzamie sociālie pakalpojumi, ko nodrošina pašvaldība. Ņemot vērā, ka grozījumi sastāda vairāk, kā 50 % no noteikumu apjoma, ir lietderīgi izdot jaunus saistošos noteikumus (turpmāk – Noteikumi).

1.3. Noteikumos atšķirībā no iepriekšējā regulējuma, ir precizēta iesnieguma iesniegšanas kārtība, norādot, ka iesniegumu Sociālajam dienestam var iesniegt gan klātienē Sociālā dienesta telpās Gaujas iela 13/15, Ādažos, gan Garā iela 20, Carnikavā, gan izmantojot valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv, nosūtot uz Sociālā dienesta oficiālo elektronisko adresi, vai parakstītu ar drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz Sociālā dienesta elektronisko pasta adresi socialais.dienests@adazunovads.lv. Tāpat iesniegumus var iesniegt klātienē Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā Gaujas iela 33A, Ādažos, vai Stacijas iela 5, Carnikavā.

1.4. Noteikumos no jauna iekļauts patversmes un naktspatversmes pakalpojums, īslaicīgās sociālās aprūpes institūcijā pakalpojums, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pilngadīgām personām pakalpojums, grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums, atelpas brīža pakalpojums.

1.5. Patversmes un naktspatversmes pakalpojums tiks piešķirts personām bez noteiktas dzīvesvietas vai krīzes situācijā nonākušām personām, nodrošinot uzturēšanās iespējas, uzturu, personiskās higiēnas iespējas un sociālā darba speciālistu pakalpojumus, kas tiks piešķirts un apmaksāts Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Ministru kabineta noteikumu noteiktā kārtībā.

1.6. Īslaicīgās sociālās aprūpes institūcijas pakalpojums tiks piešķirts pilngadīgām personām ar diennakts sociālo un veselības aprūpi minimālā apjomā atveseļošanās periodā vai līdz pakalpojuma saņemšanai ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā un apmaksāts Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Ministru kabineta noteikumu noteiktā kārtībā, uz laiku līdz 90 kalendāra dienām gada laikā.

1.7. Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pilngadīgām personām pakalpojums tiks piešķirts un apmaksāts Sociālā dienesta izvēlētā ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā no pašvaldības budžeta līdzekļiem, atbrīvojot personas apgādniekus no samaksas par pakalpojumu, ja persona vismaz vienu gadu pirms pakalpojuma pieprasīšanas savu dzīvesvietu deklarējusi un faktiski dzīvo Ādažu novadā. Ja ievietošana ilgstošās sociālās aprūpes iestādē notiek personas vai viņa radinieku izvēlētā institūcijā, pakalpojumu sedz no saviem līdzekļiem. Ja persona vienu gadu pirms pakalpojuma pieprasīšanas savu dzīvesvietu deklarējusi un faktiski dzīvo Ādažu novadā, pašvaldība sedz pakalpojuma apmaksu līdz 400 euro mēnesī, lai novada iedzīvotājiem pastāvētu iespēja izvēlēties pakalpojumu tuvāk savai vai apgādnieku dzīvesvietai.

1.8. Grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojums nodrošinās mājokli un individuālu atbalstu sociālo problēmu risināšanā, prasmju un iemaņu attīstīšanā, lai persona varētu uzsākt patstāvīgu dzīvi vai spētu pēc iespējas neatkarīgi funkcionēt grupu mājā (dzīvoklī). Tiesības saņemt pakalpojumu ir pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kuras objektīvu apstākļu dēļ nevar dzīvot patstāvīgi. Pakalpojums tiks piešķirts un apmaksāts Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumā un Ministru kabineta noteikumu noteiktā kārtībā.

1.9. Atelpas brīža pakalpojums nodrošinās īslaicīgu diennakts sociālās aprūpes pakalpojumu personām no 2 gadu vecuma ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, kuras dzīvo ģimenēs un kurām ir izsniegts Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu Valsts komisijas atzinums par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem un tiks piešķirts līdz 30 diennaktīm kalendāra gada ietvaros.

1.10. Citas būtiskais izmaiņas Noteikumos nav veiktas.

2. Fiskālā ietekme un pašvaldības budžetu

2.1. Noteikumu īstenošanas fiskālās ietekmes prognoze uz pašvaldības budžetu:

2.1.1. samazina vai palielina izdevumu daļu – 2024. gadā budžetā Noteikumos paredzētajiem pašvaldības sociālajiem pakalpojumiem ir asignēti 293 981 euro t.sk., patversmes un naktspatversmes pakalpojumam, īslaicīgās sociālās aprūpes institūcijā pakalpojumam, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā pilngadīgām personām pakalpojumam, grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumam, atelpas brīža pakalpojumam. Papildus finansējums nav nepieciešams.

2.1.2. Analizējot apgādnieku maksātspēju par pēdējiem 15 mēnešiem, secināms, ka apgādnieku iemaksas sastāda vidēji 285 euro mēnesī uz visām sociālās aprūpes centros ievietotajām 35 personām, kas neatsver darbinieku ieguldīto darbu un laiku, un, ja apgādnieki neatsaucas un neiesaistās līdzmaksājumu veikšanā, nav mehānisma, kā līdzekļus piedzīt.

2.1.3. Analizējot datus, uz šo brīdi par vienu personu pašvaldība maksā vidēji no 300 līdz 800 euro mēnesī. Ja ievietošana ilgstošās sociālās aprūpes iestādē notiek personas vai viņa radinieku izvēlētā institūcijā, ko veic no saviem līdzekļiem, pašvaldība sniedz līdzfinansējumu līdz 400 euro mēnesī, kas teorētiski sastādītu mazākus finansiālus līdzekļu pašvaldībai. Papildu finansējums budžetā nav nepieciešams, to ir iespējams finansēt 2024. gada budžeta ietvaros.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci

3.1. Sociālā ietekme – plānots, ka Noteikumi pozitīvi ietekmēs mērķgrupu, uz kuru attiecināms to tiesiskais regulējums: personas ar funkcionāliem traucējumiem, ģimenes, kurās aug bērns ar funkcionāliem traucējumiem, personas krīzes situācijā bez dzīvesvietas, u.c.

3.2. Noteikumu tiesiskais regulējums neietekmēs uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā.

3.3. Ietekme uz vidi – neradīs ietekmi uz vidi.

3.4. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav attiecināma.

3.4. Ietekme uz konkurenci – nav ietekmes uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām

4.1. Institūcija, kurā fiziska persona var vērsties Noteikumu piemērošanā, ir Sociālais dienests.

4.2. Galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz Noteikumi, ir šādi – lai saņemtu pakalpojumu, privātpersona iesniedz Sociālajam dienestam iesniegumu un pamatojošos dokumentus. Sociālais dienests lēmumu pieņem viena mēneša laikā no iesnieguma un visu dokumentu saņemšanas.

4.3. Sociālā dienesta pieņemtos lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijai Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. Komisijas pieņemtos lēmumus var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

4.4. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas. 

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

5.1. Noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

5.2. Noteikumi izstrādāti pamatojoties uz Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 3. panta trešo daļu, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju izpildi.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu

6.1. Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti Noteikumu īstenošanā, ir Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra darbinieki (pieņemot iesniegumus), Sociālā dienesta darbinieki (pieņemot un izvērtējot iesniegumu atbilstību un pieņemot lēmumu) un Grāmatvedības nodaļas darbinieki (pārskaitot maksājumus). Juridiskās un iepirkumu nodaļas darbinieki sagatavojot līgumus. Lēmuma apstrīdēšanas gadījumā – Administratīvo aktu strīdus komisija, kuras sastāvā ir deputāti, izpilddirektors un Centrālās pārvaldes darbinieki.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

7.1. Noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai – sniegt lielāku atbalstu Ādažu novada mazaizsargātām iedzīvotāju grupām – personām ar funkcionāliem traucējumiem, ģimenēm, kurās aug bērns ar funkcionāliem traucējumiem, personām krīzes situācijā bez dzīvesvietas. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi, un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām

8.1. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: pēc Noteikumu izskatīšanas domes Izglītības, kultūras, sporta un sociālajā komitejā, to projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī sociālā tīkla Facebook pašvaldības kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli.

8.2. Pēc Noteikumu projekta publicēšanas sabiedrības viedokļa noskaidrošanai noteiktajā termiņā – no 2024. gada 10. maija līdz 24. maijam, netika saņemts neviens priekšlikums.

8.3. Citi priekšlikumi, viedokļi, iebildumi no sabiedrības pārstāvjiem, institūcijām netika saņemti.

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētājas
vietnieks attīstības jautājumos V. Bulāns

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!