Ropažu novada domes lēmumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 3 Visi
Ropažu novada pašvaldības domes lēmums Nr. 3336
Ulbrokā 2024. gada 27. jūnijā (prot. Nr. 97/2024, 4. §)
Par detālplānojuma zemes vienībai Kalnu ielā 17, Garkalnē, Garkalnes pagastā, Ropažu novadā apstiprināšanu
Ropažu novada pašvaldībā 2024. gada 23. maijā saņemts SIA "Imke" iesniegums (pašvaldībā reģistrēts ar Nr. RN/2024/4.1-2/2481) (turpmāk – Iesniegums) ar lūgumu pieņemt lēmumu par detālplānojuma projekta īpašumam Kalnu iela 17, Garkalne, Ropažu nov. apstiprināšanu. Iesniegumā norādīts, ka Detālplānojuma materiāli nosūtīti izstrādes vadītajam.
Izvērtējot pašvaldības rīcībā esošo informāciju un ar lietu saistītos apstākļus, tika konstatēts:
Ropažu novada dome 2023. gada 8. martā pieņēma lēmumu Nr. 2096 "Par detālplānojuma izstrādes uzsākšanu zemes vienībai Kalnu ielā 17, Garkalnē, Garkalnes pagastā, Ropažu novadā" (prot. Nr. 62/2023, 19. §) un apstiprināja darba uzdevumu (turpmāk – Detālplānojums).
Atbilstoši Garkalnes novada teritorijas plānojumam 2013.–2024. gadam ar 2015. gada grozījumiem zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8060 004 1516, funkcionālais zonējums ir Savrupmāju apbūves teritorija (DzS). Zemes vienība atrodas Ķīmiskā režīma aizsargjoslā ap ūdens ņemšanas vietām. Minimālā jaunveidojamās zemes vienības platība Savrupmāju apbūves teritorijā (DzS) ir 1200 kv.m., dvīņu mājām – 600 kv.m.
Ropažu novada dome 2024. gada 6. martā pieņēma lēmumu Nr. 3080 "Par detālplānojuma projekta zemes vienībai Kalnu ielā 17, Garkalnē, Garkalnes pagastā, Ropažu novadā, nodošanu publiskajai apspriešanai un institūciju atzinumu saņemšanai" (prot. Nr. 90/2024, 2. §), ar kuru nodeva Detālplānojuma 1. redakciju publiskajai apspriešanai un institūciju atzinumu saņemšanai.
Detālplānojuma publiskā apspriešana notika no 2024. gada 9. aprīļa līdz 2024. gada 7. maijam. Publiskās apspriešanas sanāksme notika attālināti MS Teams platformā 2024. gada 29. aprīlī plkst. 17:30. Detālplānojuma publiskās apspriešanas gaitā saņemti divu fizisku personu priekšlikumi. Ziņojums par publiskās apspriešanas rezultātiem publicēts https://geolatvija.lv/geo/tapis?documents=open#document_26836 sadaļā Lēmumi un ziņojumi. Detālplānojuma publiskās apspriešanas gaitā saņemti pozitīvi pieci institūciju atzinumi. SIA "Gaso", PSIA "Garkalnes inženiertīkli", Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi un Dabas aizsardzības pārvalde nosacījumus un atzinumus nesniedza.
Teritorijas attīstības plānošanas likuma 12. panta pirmā daļa nosaka, ka vietējā pašvaldība izstrādā un apstiprina vietējās pašvaldības attīstības stratēģiju, attīstības programmu, teritorijas plānojumu, lokālplānojumus, detālplānojumus un tematiskos plānojumus.
Atbilstoši Teritorijas attīstības plānošanas likuma 29. pantam vietējās pašvaldības lēmums par detālplānojuma apstiprināšanu ir vispārīgais administratīvais akts, kurš attiecināms uz detālplānojuma teritoriju un tas stājas spēkā pēc paziņošanas. Saskaņā ar minētā likuma 31. panta pirmo un otro daļu detālplānojumu īsteno saskaņā ar administratīvo līgumu, kas noslēgts starp vietējo pašvaldību un detālplānojuma izstrādes īstenotāju. Līgumā, ievērojot Administratīvā procesa likuma noteikumus, iekļauj dažādus nosacījumus, termiņus un atcelšanas atrunas, kā arī prasības attiecībā uz objektu būvdarbu uzsākšanas termiņu, detālplānojuma teritorijas un publiskās infrastruktūras apsaimniekošanu, izbūves kārtām un to secību.
Administratīvais līgums ir vienošanās starp publisku personu un privātpersonu par administratīvi tiesisko attiecību noteikšanu, grozīšanu, izbeigšanu vai konstatēšanu. Administratīvais līgums ir saistošs vienīgi tām pusēm, kas to noslēgušas.
Judikatūrā ir nostiprinājušās atziņas, ka teritorijas plānojuma izstrādes procesam un tā rezultātam – teritorijas plānojumam – jābūt skaidram un saprotamam. Teritorijas plānotajai (atļautajai) izmantošanai teritorijas plānojumā jābūt noteiktai tā, lai ikviens varētu ilgtermiņā plānot savu dzīvi, arī saimniecisko darbību, zinot to, kādam iepriekš skaidri nosakāmam un paredzamam mērķim jebkura vietējās pašvaldības teritorija tiks izmantota (Satversmes tiesas 2008. gada 17. janvāra spriedums lietā Nr. 2007-11-03). Savukārt detālplānojuma uzdevums ir kalpot par līdzekli teritorijas plānojumā noteikto mērķu sasniegšanai, proti, detālplānojums ir būtisks un nepieciešams funkcionāls līdzeklis vietējās pašvaldības teritorijas plānojuma īstenošanai (Satversmes tiesas 2007. gada 28. novembra lēmuma par tiesvedības izbeigšanu lietā Nr. 2007-16-03).
Lai arī Teritorijas attīstības plānošanas likums un uz tā pamata izdotie Ministru kabineta noteikumi šobrīd skaidri nenosaka, ka detālplānojuma īstenošanas kārtības noteikšana ir pieļaujama administratīvajā aktā, vērtējot tiesu atziņas kopsakarībā ar normatīvajiem aktiem, tas ir pieļaujams, ja tādējādi detālplānojuma īstenošanu pašvaldība spēj veikt efektīvāk.
Administratīvā procesa likuma 65. panta ceturtajā daļā ir noteikts, ja piemērojamā tiesību norma ļauj iestādei izlemt, vai administratīvo aktu izdot vai neizdot, bet izdošanas gadījumā nenosaka konkrētu tā saturu (brīvais administratīvais akts), iestāde vispirms apsver izdošanas lietderību. Ja iestāde secina, ka administratīvais akts ir izdodams, tā izdod šo aktu, ievērojot piemērojamā tiesību normā noteiktos ietvarus, un šajos ietvaros, pamatodamās uz lietderības apsvērumiem, nosaka administratīvā akta saturu.
Lai detālplānojuma izstrāde nebūtu formāla, apmierinot šauras subjektīvās intereses, bet kalpotu teritorijas attīstības plānošanas mērķim un būtībai, vienlaikus aizsargājot sabiedrības intereses, par detālplānojuma īstenošanas nosacījumiem izdodams administratīvais akts, kura noteikumi iekļaujami administratīvajā līgumā par detālplānojuma īstenošanu. Šāds risinājums var ierobežot zemes īpašnieku neapzināto rīcību vai apzinātu tiesību ļaunprātīgu izlietošanu (atsavināt zemi pirms detālplānojuma īstenošanas, ar mērķi nepildīt uzņemtās saistības pret pašvaldību), kam var būt negatīvas tiesiskās sekas. Tādējādi, pat ja detālplānojuma ierosinātājs atsavinās zemi pirms detālplānojuma īstenošanas, detālplānojuma īstenošanas nosacījumi būs ne tikai publiski pieejami, bet arī saistoši un izpildāmi jaunajiem zemes īpašniekiem.
Izskatot detālplānojuma izstrādes vadītāja ziņojumu (Pielikums Nr. 1), detālplānojuma projektu, administratīvā līguma projektu, pamatojoties uz "Teritorijas attīstības plānošanas likuma" 12. panta pirmo un trešo daļu, 29. pantu, 31. panta otro un trešo daļu, Ministru kabineta 2014. gada 14. oktobra noteikumu Nr. 682 "Noteikumi par pašvaldību teritorijas attīstības plānošanas dokumentiem" 119.1., 124. punktu
Ropažu novada pašvaldības dome NOLEMJ:
1. Apstiprināt detālplānojumu zemes vienībai Kalnu ielā 17, Garkalnē, Garkalnes pagastā, Ropažu novadā. Detālplānojuma projekts publicēts ģeoportālā:
2. Apstiprināt Detālplānojuma īstenošanas nosacījumus (Pielikums Nr. 2).
3. Ar detālplānojuma īstenotājiem noslēgt Administratīvo līgumu par detālplānojuma īstenošanu (Pielikums Nr. 3).
4. Attīstības, īpašumu un investīciju departaments ir atbildīgs par lēmuma izpildi.
Lēmums stājas spēkā ar tā paziņošanas brīdi. Saskaņā ar Paziņošanas likuma 9. panta otro daļu dokuments, kas sūtīts pa elektronisko pastu, uzskatāms par paziņotu otrajā darba dienā pēc tā nosūtīšanas.
Lēmumu var pārsūdzēt viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas Administratīvās rajona tiesas Rīgas tiesu namā, Rīgā, Baldones ielā 1A.
Ropažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja V. Paulāne
Pielikums Nr. 3
Ropažu novada pašvaldības
27.06.2024. lēmumam Nr. 3336
(prot. Nr. 97/2024)
Administratīvais līgums par
detālplānojuma zemes vienībai Kalnu ielā 17, Garkalnē, Garkalnes
pagastā, Ropažu novadā īstenošanu Nr.______
Ulbroka |
Dokumenta datums ir tā elektroniskās parakstīšanas laiks |
Ropažu novada pašvaldība, tās domes priekšsēdētājas Vitas Paulānes personā, kura rīkojas saskaņā ar Ropažu novada pašvaldības nolikumu, turpmāk saukts – Pašvaldība, no vienas puses un SIA "____", reģ. Nr._______, juridiskā adrese: _____, ____, LV_____, tās valdes locekļa _____ personā, turpmāk saukts – Detālplānojuma īstenotājs, no otras puses, abi kopā saukti – Puses, pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likuma 80. panta pirmās daļas 2. punktu, Teritorijas attīstības plānošanas likuma 31. panta pirmo, otro un trešo daļu, noslēdz šādu līgumu, turpmāk saukts – Līgums:
1. LĪGUMA PRIEKŠMETS
1.1. Līgums nosaka nekustamā īpašuma Kalnu ielā 17, Garkalnē, Garkalnes pagastā, Ropažu novadā Nr. 8060 004 0228, zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 8060 004 1516 detālplānojuma (turpmāk tekstā – Detālplānojuma) īstenošanas kārtību un termiņu, Detālplānojuma spēku zaudēšanas gadījumiem.
2. DETĀLPLĀNOJUMA ĪSTENOŠANAS KĀRTĪBA
2.1. Detālplānojums īstenojams šādā secībā:
2.1.1. projektētās ielas "B" un projektētās iela "A" būvprojektu izstrāde, paredzot piebraukšanas iespēju katrai jaunveidojamai zemes vienībai, un sarkano līniju reģistrēšana normatīvajos aktos noteiktā kārtībā. Projektēto ielu "A" paredzēt ar šķembu segumu, projektēto ielu "B" paredzēt ar cieto segumu (asfalts vai bruģis un gājēju ietve);
2.1.2. ielu apgaismojuma būvprojekta izstrāde;
2.1.3. meliorācijas sistēmas pārkārtošanas būvprojekta izstrāde;
2.1.4. elektroapgādes, būvprojektu izstrāde līdz jaunveidojamo zemes vienību robežām;
2.1.5. ielu apgaismojuma, elektroapgādes un meliorācijas sistēmas izbūve atbilstoši būvprojektiem, projektētās ielas "A" seguma izbūve atbilstoši būvprojektam, projektētās ielas "B" seguma izbūve līdz nesaistītam segumam;
2.1.6. Ēku projektēšana var tikt uzsākta pēc atzīmes saņemšanas par projektēšanas nosacījumu izpildes 2.1.1.–2.1.4. punktā minētajiem būvprojektiem;
2.1.7. Ēku būvdarbi var tikt uzsākti pēc 2.1.5. punktā minēto būvdarbu pabeigšanas un būvobjektu nodošanas ekspluatācijā;
2.1.8. Pēc ēku būvdarbu pabeigšanas un nodošanas ekspluatācijā veicama jaunveidojamās ielas "B" noklāšana ar cieto segumu (asfalts vai bruģis un gajēju ietve).
2.2. Ēku izbūvei paredzētajās zemes vienībās kā pagaidu risinājumu līdz Detālplānojuma teritorijas pievienošanai centralizētajai ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmai var ierīkot decentralizētās kanalizācijas sistēmas – (rūpnieciski izgatavotas, hermētiski izolētas notekūdeņu krājtvertnes) un ūdensapgādes sistēmas (spice vai dziļurbums). Pēc Detālplānojuma teritorijas pievienošanas centralizētajai kanalizācijas sistēmai pieslēgums pie centralizētās kanalizācijas sistēmas ir obligāts.
3. PUŠU SAISTĪBAS UN ATBILDĪBA
3.1. Detālplānojuma īstenotājs apņemas:
3.1.1. Nodrošināt Līguma 2.1.1.–2.1.4. un 2.1.8. minēto inženierbūvju projektēšanas darbu un būvdarbu finansēšanu. Detālplānojuma īstenotājs apliecina, ka tam ir nepieciešamie resursi iepriekš minēto projektu izstrādei un būvdarbu realizācijai.
3.1.2. Īstenot Detālplānojumu saskaņā ar Detālplānojuma Teritorijas izmantošanas un apbūves nosacījumiem, Grafisko daļu un Paskaidrojuma rakstu, šī Detālplānojuma meliorācijas speciālista atzinumu un ievērojot normatīvos aktus, kas regulē būvniecību, vides aizsardzību un zemes ierīcību.
3.1.3. Uzsākot būvdarbus noslēgt līgumu ar attiecīgo apsaimniekotāju par atkritumu izvešanu no objekta būvniecības laikā.
3.1.4. Uzsākt detālplānojumā paredzētos būvniecības procesus 10 (desmit) gadu laikā pēc Detālplānojuma spēkā stāšanās un īstenot līdz 2034. gada 30. decembrim.
3.1.5. Nekustamā īpašuma vai tā daļas īpašnieka maiņas gadījumā informēt jauno nekustamā īpašuma īpašnieku par Detālplānojuma īstenošanas kārtību.
3.1.6. Detālplānojuma īstenotājs nodrošina Detālplānojuma teritorijā esošo ielu turpmāko apsaimniekošanu (uzturēšanu kārtībā, labošanu, tīrīšanu) līdz to nodošanai pašvaldības īpašumā, par ko tiek noslēgta atsevišķa vienošanās.
2.2. Pašvaldība apņemas un tai ir tiesības:
2.2.1. Uzraudzīt detālplānojuma īstenošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
2.2.2. Sniegt nepieciešamo pašvaldības rīcībā esošo informāciju, kas attiecas uz Līguma izpildi.
2.2.3. Savas kompetences ietvaros sniegt metodisko atbalstu detālplānojuma realizācijas gaitā.
2.2.4. Atteikties akceptēt būvniecības dokumentāciju, izsniegt būvatļaujas un pieņemt ēkas ekspluatācijā, ja netiek pildīti Līguma noteikumi vai Detālplānojuma īstenošanas kārtība
2.3. Neviena no Pusēm nevar tikt vainota par tās vienošanās saistību nepildīšanu, ja to izpildi kavē nepārvarama vara. Puses veic nepieciešamos pasākumus, lai līdz minimumam samazinātu radītos kaitējumus, kas varētu izrietēt no nepārvaramas varas.
2.4. Puse, kurai kļuvis neiespējami izpildīt saistības šī Līguma 2.3. punktā minēto apstākļu dēļ, piecu (5) darba dienu laikā rakstiski paziņo otrai Pusei par šādu apstākļu rašanos vai izbeigšanos.
3. NOBEIGUMA NOTEIKUMI
3.1. Līgums stājas spēkā ar tā parakstīšanas dienu un ir spēkā līdz Pušu pilnīgai un abpusējai saistību izpildei.
3.2. Detālplānojums ir uzskatāms par īstenotu pēc Projektētās iela "B" izbūves ar cieto segumu, Projektētās ielas "A" šķembu segumu, visu 2.1.2.–2.1.4. punktā minēto inženiertīklu un meliorācijas sistēmas būvju nodošanas ekspluatācijā.
3.3. Pēc projektējamās ielas "B" būvdarbu pabeigšanas un būvobjekta nodošanas ekspluatācijā, ja iela izbūvēta saskaņā ar Detālplānojumu un šo Līgumu, Pašvaldība var pārņemt ielu savā īpašumā, nodrošinot tās turpmāko uzturēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Projektējamā iela "B" atsavināma par labu Pašvaldībai bez atlīdzības.
3.4. Par būvdarbu veikšanu uz Pašvaldības zemes noslēdzama atsevišķa vienošanās.
3.5. Detālplānojuma īstenotāja maiņas gadījumā Detālplānojuma īstenotāja pienākums ir informēt jauno tiesību pārņēmēju par noslēgto Līgumu un tā nosacījumiem.
3.6. Pusēm ir tiesības veikt nepieciešamās pārrunas, kā arī izpildīt citas saskaņotas darbības, saistībā ar Līguma izpildi. Līguma teksts var tikt grozīts vai papildināts, Pusēm savstarpēji vienojoties un noformējot to rakstiski. Jebkura šāda rakstiska vienošanas kļūst par Līguma neatņemamu sastāvdaļu.
3.7. Ja Detālplānojuma īstenotājs neievēro Līguma noteikumus vai ir beidzies detālplānojuma īstenošanas uzsākšanai noteiktais termiņš, Pašvaldībai ir tiesības lemt par apstiprinātā detālplānojuma atzīšanu par spēku zaudējušu. Detālplānojuma īstenotājs atsakās no jebkurām prasībām pret Pašvaldību, ja Pašvaldība izmanto šajā punktā paredzētās tiesības.
3.8. Pašvaldība pēc Detālplānojuma īstenotāja paskaidrojuma izvērtēšanas var lemt par apstiprinātā detālplānojuma īstenošanas termiņa pagarināšanu.
3.9. Visas pārējās Pušu savstarpējās tiesiskās attiecības, kas nav atrunātas Līgumā, regulējamas saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.
3.10. Līgums zaudē spēku, ja Detālplānojums tiek atcelts vai atzīts par spēku zaudējušu.
3.11. Strīdi, kas radušies līguma izpildes laikā, risināmi savstarpējā sarunu ceļā vai, ja puses nevar vienoties, strīdi un domstarpības tiek nodotas risināt tiesā atbilstoši Latvijas Republikas likumdošanai.
3.12. Līgums sastādīts latviešu valodā elektroniska dokumenta formātā un parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un stājas spēkā pēdējā paraksta un laika zīmoga pievienošanas brīdī pa vienam eksemplāram katrai Pusei. Abiem Līguma eksemplāriem ir vienāds juridisks spēks.
4. PUŠU JURIDISKĀS ADRESES UN REKVIZĪTI
Ropažu novada pašvaldība Reģ. Nr. LV90000067986 Adrese: Institūta iela 1a, Ulbroka, LV-2130
|
SIA "_____" Reģ. Nr. _______ Adrese: _______
|
ŠIS DOKUMENTS IR PARAKSTĪTS AR DROŠU ELEKTRONISKO PARAKSTU UN SATUR LAIKA ZĪMOGU