• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Alūksnes novada domes 2024. gada 30. maija saistošie noteikumi Nr. 23/2024 "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā Alūksnes novadā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 5.07.2024., Nr. 129 https://www.vestnesis.lv/op/2024/129.8

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Dobeles novada domes saistošie noteikumi Nr. 17

Grozījums Dobeles novada pašvaldības 2022. gada 30. marta saistošajos noteikumos Nr. 12 "Par tirdzniecību publiskajās vietās, tirgus statusa piešķiršanu un alkoholisko dzērienu izbraukuma tirdzniecību sabiedrisko pasākumu norises vietās un novietnēs Dobeles novada administratīvajā teritorijā"

Vēl šajā numurā

05.07.2024., Nr. 129

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Alūksnes novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 23/2024

Pieņemts: 30.05.2024.

OP numurs: 2024/129.8

2024/129.8
RĪKI

Alūksnes novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 6 Visi

Alūksnes novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 23/2024

Alūksnē 2024. gada 30. maijā (prot. Nr. 7, 7. p.)

Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā Alūksnes novadā

Izdoti saskaņā ar
likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā"
5. pantu, 6. panta otro daļu, 7. panta piekto un sesto daļu,
11. panta ceturto daļu, 14. panta pirmās daļas 6. punktu
un astoto daļu, 15. pantu, 17. panta otro daļu,
21.1 panta otro daļu, 21.2 panta otro daļu, 21.6 panta otro daļu,
21.7 panta pirmo daļu, 21.9 panta otro daļu, 24. panta pirmo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā Alūksnes novadā", turpmāk – noteikumi, nosaka:

1.1. veidus, kādos pašvaldība sniedz palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā, turpmāk – palīdzība;

1.2. personu kategorijas, kuras ir tiesīgas saņemt palīdzību;

1.3. kārtību, kādā personas reģistrējamas pašvaldības dzīvokļa jautājumu risināšanā sniedzamās palīdzības reģistrā, turpmāk – palīdzības reģistrs;

1.4. gadījumus, kuros pašvaldība ir tiesīga atteikt sniegt palīdzību;

1.5. dzīvojamo telpu piedāvāšanas secību un izīrēšanas kārtību.

2. Alūksnes novada pašvaldības, turpmāk – pašvaldība, palīdzība tiek sniegta personām, kuras vismaz 1 (vienu) gadu ir deklarējušas dzīvesvietu Alūksnes novada administratīvajā teritorijā (izņemot repatriantus, bāreņus un bez vecāku gādības palikušus bērnus līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, personas, kuras atbrīvojušās no ieslodzījuma vietas un šo noteikumu 35. punktā noteiktos pašvaldības administratīvajā teritorijā nodarbinātus kvalificētus speciālistus) un ir reģistrētas palīdzības reģistrā, izņemot likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" (turpmāk – likums) 13. pantā noteiktos gadījumus, kad personai neatliekami sniedzama palīdzība.

3. Alūksnes novada pašvaldības Dzīvokļu komisija (turpmāk – Dzīvokļu komisija) sniedz palīdzību un pieņem šādus lēmumus:

3.1. par personas atzīšanu par tiesīgu saņemt palīdzību un reģistrēšanu iesniegumā norādītā veida palīdzības saņemšanai;

3.2. par atteikumu atzīt personu par tiesīgu saņemt palīdzību;

3.3. par dzīvojamās telpas izīrēšanu, īres līguma pagarināšanu, grozīšanu vai izbeigšanu;

3.4. par citu personu, kas nav īrnieka ģimenes locekļi, iemitināšanu īrnieka īrētajā dzīvojamajā telpā;

3.5. par personas izslēgšanu no palīdzības reģistra. Personas izslēgšanu no palīdzības reģistra veic pamatojoties uz likuma 10. pantu.

4. Pašvaldībā tiek kārtots viens palīdzības reģistrs atsevišķi katram pašvaldības sniegtās palīdzības veidam, noteikumu 7.1. punktā minētās palīdzības sniegšanai personas palīdzības reģistrā tiek reģistrētas divās grupās – personas, kurām dzīvojamā telpa izīrējama pirmām kārtām un personas, kurām dzīvojamā telpa izīrējama vispārējā kārtībā.

5. Katru gadu, sākoties jaunam kalendārajam gadam, Dzīvokļu komisija izvērtē, vai nav zuduši faktiskie apstākļi, uz kuru pamata persona reģistrēta palīdzības reģistrā, un aktualizē palīdzības reģistrā esošo informāciju – pārreģistrē personu rindas kārtas numurus. Ja izvērtēšanas rezultātā Dzīvokļu komisija konstatē, ka faktiskie vai tiesiskie apstākļi, uz kuru pamata persona reģistrēta palīdzības reģistrā, ir zuduši, tā pieņem lēmumu par personas izslēgšanu no palīdzības reģistra likumā noteiktajā kārtībā.

6. Pašvaldībai piederošo brīvo, dzīvošanai derīgo dzīvokļu uzskaiti veic Dzīvokļu komisija, pamatojoties uz pašvaldības dzīvojamā fonda apsaimniekotāja sniegtajām ziņām.

II. Palīdzības veidi un personu kategorijas, kuras ir tiesīgas saņemt palīdzību

7. Pašvaldība sniedz palīdzību šādos veidos:

7.1. pašvaldībai piederošās vai tās nomātās dzīvojamās telpas izīrēšana;

7.2. sociālā dzīvokļa izīrēšana;

7.3. pašvaldībai piederošās dzīvojamās telpas apmaiņa pret citu pašvaldībai piederošu dzīvojamo telpu;

7.4. palīdzība speciālista nodrošināšanai ar dzīvojamo telpu;

7.5. nodrošināšana ar pagaidu dzīvojamo telpu, pamatojoties uz likuma 23. pantā noteikto kārtību.

8. Papildus likuma 13. pantā noteiktajiem gadījumiem, pašvaldība neatliekami sniedz palīdzību personai, ja ēku, kurā persona īrē pašvaldībai piederošu dzīvojamo telpu, paredzēts nojaukt vai ir draudi, ka tā varētu sagrūt, un tā ir nekavējoties jāatbrīvo vai, ja pašvaldība pieņēmusi lēmumu par ēkas nojaukšanu, kā arī gadījumos, ja personas īrētā pašvaldībai piederošā dzīvojamā telpa tiek atzīta par dzīvošanai nederīgu.

9. Papildus likuma 14. panta pirmajā daļā noteiktajām personām, kuras ar dzīvojamo telpu nodrošināmas pirmām kārtām, pašvaldība sniedz palīdzību šādām personu kategorijām:

9.1. trūcīgai vai maznodrošinātai mājsaimniecībai, kura audzina bērnu ar invaliditāti un dzīvo īrētā dzīvojamā telpā augstāk par pirmo stāvu bez vides pieejamības;

9.2. trūcīgai vai maznodrošinātai personai, kurai tiek pārtraukta pakalpojuma sniegšana ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā, ja personas deklarētā dzīvesvieta pirms iestāšanās institūcijā bijusi Alūksnes novada administratīvajā teritorijā, un tai nav iespējams iemitināties iepriekš aizņemtajā dzīvojamā telpā.

10. Pašvaldība izīrē dzīvojamo telpu vispārējā kārtībā citām šajos noteikumos neminētām personu kategorijām, ievērojot noteikumu 21. punktā minētos nosacījumus.

III. Kārtība, kādā personas reģistrējamas palīdzības reģistrā

11. Personas, kuras vēlas saņemt palīdzību, iesniedz pašvaldībā rakstveida iesniegumu (veidlapa pielikumā), norādot pamatojumu palīdzības nepieciešamībai un vēlamo palīdzības veidu, kā arī pievieno noteikumu 14. punktā norādītos dokumentus, kas apliecina, ka persona tiesīga saņemt palīdzību.

12. Iesniegums iesniedzams klātienē Alūksnes novada Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros, nosūtāms elektroniskā veidā uz e-pastu dome@aluksne.lv vai uz oficiālo e-adresi.

13. Iesniegumu paraksta visi kopā dzīvojošie pilngadīgie ģimenes locekļi.

14. Iesniegumam pievienojami dokumenti, kas apliecina personas tiesības saņemt palīdzību:

14.1. personām, kuras, pamatojoties uz tiesas spriedumu, tiek izliktas no dzīvokļa – spēkā stājušos tiesas sprieduma kopiju par izlikšanu no dzīvokļa;

14.2. pensionāram – pensionāra apliecības kopiju, ja šāda informācija nav pašvaldības rīcībā un pašvaldība objektīvu iemeslu dēļ nevar to iegūt pati;

14.3. politiski represētai personai – politiski represētās personas apliecības kopiju;

14.4. personai ar invaliditāti – Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas izziņas vai invaliditātes apliecības kopiju, ja šāda informācija nav pašvaldības rīcībā un pašvaldība objektīvu iemeslu dēļ nevar to iegūt pati;

14.5. repatriantam – repatrianta statusu apliecinošu dokumentu un arhīva izziņu par repatrianta, viņa vecāku vai vecvecāku pēdējo pastāvīgo pierakstu pirms izceļošanas no Latvijas;

14.6. personai, kura pēc soda izciešanas atbrīvota no ieslodzījuma vietas:

14.6.1. izziņas kopija no ieslodzījuma vietas par atbrīvojumu no ieslodzījuma;

14.6.2. personas apliecinājumu, ka personai nav iespējams iemitināties agrāk aizņemtajā dzīvojamā telpā;

14.7. noteikumu 9.1. punktā noteiktajai personu kategorijai – dzīvojamās telpas īres līguma kopiju;

14.8. noteikumu 9.2. punktā noteiktajai personu kategorijai – ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas atzinumu, ka personai var tikt pārtraukta pakalpojuma sniegšana un persona spēj dzīvot patstāvīgi.

15. Saņemot iesniegumu, Dzīvokļu komisijai ir tiesības pārbaudīt sniegto ziņu patiesumu valsts datu reģistros un pieprasīt papildus informāciju vai dokumentus, sadarbojoties ar Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldi, Alūksnes novada bāriņtiesu, pašvaldības dzīvojamā fonda apsaimniekotāju un citām pašvaldības iestādēm pēc vajadzības.

16. Dzīvokļu komisija, ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc iesnieguma, pieņem kādu no noteikumu 3.1. vai 3.2. punktā minētajiem lēmumiem.

17. Palīdzības reģistrā iekļautās personas pienākums ir ziņot pašvaldībai par apstākļiem, kas ir mainījušies un, nepieciešamības gadījumā, atkārtoti iesniegt dokumentus, kuriem ir beidzies derīguma termiņš un, kuri bijuši par pamatu palīdzības sniegšanai.

IV. Gadījumi, kuros pašvaldība ir tiesīga atteikt sniegt palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā

18. Papildus likuma 7. panta piektajā daļā noteiktajam, Dzīvokļu komisija pieņem lēmumu par atteikumu sniegt palīdzību 5 (piecus) gadus pēc tam, kad persona pirms palīdzības lūgšanas ar savu rīcību apzināti pasliktinājusi savus dzīves apstākļus:

18.1. ja persona vai viņas laulātais devuši piekrišanu privatizēt tās īrēto pašvaldības dzīvojamo telpu citai personai un noslēgusi ar to vienošanos par dzīvojamās telpas lietošanas tiesību izbeigšanu;

18.2. ja persona, viņas laulātais vai mājsaimniecībā dzīvojoša cita persona piekritusi tai piederošo vai valdījumā esošo dzīvojamo telpu vai nekustamo īpašumu pārdot vai citādi atsavināt.

19. Dzīvokļu komisija ir tiesīga atteikt sniegt palīdzību:

19.1. ja personas vai viņas laulātā (arī mājsaimniecībā dzīvojošas citas personas) īpašumā, vai nepilngadīga bērna īpašumā, valdījumā ir likuma 16. panta trešās daļas noteikumiem atbilstoša dzīvošanai derīga dzīvojamā māja vai dzīvojamā telpa;

19.2. ja personas iepriekš īrētās pašvaldībai piederošas dzīvojamās telpas īres līgums tiek izbeigts sakarā ar dzīvojamās telpas vai mājas bojāšanu vai citādu dzīvojamās telpas lietošanas noteikumu pārkāpumu;

19.3. ja personai kopā ar pilngadīgajiem ģimenes locekļiem ir īres un/vai pamatpakalpojumu maksas parāds par iepriekš īrēto pašvaldības dzīvojamo telpu, nav noslēgta vienošanās par parāda atmaksu vai tā netiek pildīta;

19.4. ja personas laulātajam vai mājsaimniecībā dzīvojošai citai personai jau ir sniegta palīdzība dzīvokļu jautājumu risināšanā;

19.5. ja persona ar tiesas spriedumu izlikta no iepriekš īrētās pašvaldības dzīvojamās telpas bez citas dzīvojamās telpas ierādīšanas;

19.6. ja persona iepriekš izīrētajā pašvaldībai piederošajā dzīvojamā telpā patstāvīgi nedzīvoja un tika pieņemts lēmums par īres līguma pārtraukšanu vai nepagarināšanu.

20. Dzīvokļu komisija ir tiesīga atteikt sniegt palīdzību 1 (vienu) gadu pēc tam, kad persona ir izslēgta no palīdzības reģistra.

V. Dzīvojamo telpu piedāvāšanas secība un izīrēšanas kārtība

21. Palīdzības reģistra ietvaros dzīvojamo telpu piedāvā īrēt reģistrācijas secībā visā Alūksnes novada teritorijā, bet prioritāri dzīvojamo telpu piedāvā īrēt:

21.1. personai, kura nodarbināta Alūksnes pašvaldības iestādē vai pašvaldības kapitālsabiedrībā;

21.2. ģimenei, kurā ir 3 un vairāk nepilngadīgi bērni;

21.3. nepilnai ģimenei (bērnu audzina viens no vecākiem), kurā ir nepilngadīgi bērni;

21.4. ģimenei, kurā ir tikai personas ar invaliditāti un nepilngadīgi bērni;

21.5. ģimenei, kurā ir nepilngadīgs bērns ar invaliditāti.

22. Dzīvojamās telpas īres piedāvājumus sagatavo un personai nosūta Dzīvokļu komisija. Dzīvojamās telpas īres piedāvājums tiek nosūtīts uz personas deklarētās dzīvesvietas adresi vai uz personas atsevišķi norādītu adresi,
e-pastu vai e-adresi.

23. Pirmreizējais dzīvojamās telpas īres līgums tiek slēgts ne ilgāk kā uz 3 (trīs) mēnešiem ar tiesībām pagarināt īres līguma termiņu ne ilgāk kā uz 5 (pieciem) gadiem, ja tiek pildīti īres līguma nosacījumi un nav zuduši apstākļi uz kuru pamata dzīvojamā telpa izīrēta.

24. Mēneša laikā pēc lēmuma par dzīvojamās telpas izīrēšanu vai dzīvojamās telpas apmaiņu pret citu dzīvojamo telpu stāšanās spēkā, personai ir jānoslēdz īres līgums ar pašvaldības dzīvojamā fonda apsaimniekotāju un jādeklarē dzīvesvieta īrētajā dzīvojamajā telpā.

25. Iesniegumu par dzīvojamās telpas īres līguma pagarināšanu personai jāiesniedz vienu mēnesi pirms dzīvojamās telpas īres līguma termiņa beigām.

VI. Sociālā dzīvokļa izīrēšana

26. Papildus likuma 21.6 panta pirmajā daļā minētajām personu kategorijām, sociālo dzīvokli ir tiesības īrēt personai, kura atbilst trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusam vai sociāli mazaizsargāto personu grupām, uz kuru ir attiecināms viens no šādiem nosacījumiem:

26.1. bāreņi un bez vecāku gādības palikuši bērni līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai, un nav nodrošināti ar dzīvojamo telpu;

26.2. Dzīvojamo telpu īres likuma 24. panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos persona ir noslēgusi vienošanos par pašvaldības dzīvojamās telpas labprātīgu atbrīvošanu un īres līguma izbeigšanu;

26.3. persona, kuras apgādībā ir nepilngadīgs bērns (bērni) un, ja personai nav iespējas dzīvot deklarētajā dzīvesvietā.

27. Dzīvokļu komisija, neizvērtējot tiesības īrēt sociālo dzīvokli, var pieņemt lēmumu personai (mājsaimniecībai) izīrēt sociālo dzīvokli:

27.1. ārkārtas situācijā, ja stihiskas nelaimes vai iepriekš neparedzamu apstākļu dēļ (ugunsgrēks, plūdi, vētra un citas dabas stihijas) līdzšinējā dzīvojamā telpa kļuvusi nelietojama;

27.2. ja ēku, kurā persona īrē pašvaldībai piederošu dzīvojamo telpu, paredzēts nojaukt vai ir draudi, ka tā varētu sagrūt un tā ir nekavējoties jāatbrīvo;

27.3. ja personas īrētā pašvaldībai piederošā dzīvojamā telpa tiek atzīta par dzīvošanai nederīgu.

28. Sociālā dzīvokļa īrniekam tiek noteikta:

28.1. īres maksa 1/3 (vienas trešdaļas) apmērā no īres maksas, kas noteikta Pašvaldībai piederošiem dzīvokļiem. Atlikušās 2/3 (divas trešdaļas) no īres maksas, pamatojoties uz apsaimniekotāja iesniegtajiem maksājuma dokumentiem, tiek segtas no Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldes līdzekļiem;

28.2. maksa par apsaimniekošanu, apkuri, karsto un auksto ūdeni, kanalizāciju, gāzi un sadzīves atkritumu izvešanu 1/3 (vienas trešdaļas) apmērā. Atlikušās 2/3 (divas trešdaļas) no iepriekš minētajiem pakalpojumiem sedz no Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldes budžeta, pārskaitot maksu attiecīgi dzīvokļa apsaimniekotājam vai pakalpojuma sniedzējam.

29. Sociālajā mājā sociālā dzīvokļa īrnieks, pārskaitot maksu attiecīgi apsaimniekotājam vai pakalpojuma sniedzējam, sedz:

29.1. 1/3 (vienu trešdaļu) no sociālās dzīvojamās telpas īres maksas, kas noteikta pašvaldībai piederošiem dzīvokļiem ar Alūksnes novada pašvaldības domes lēmumu;

29.2. 1/3 (vienu trešdaļu) no maksas par pamatpakalpojumiem (apkuri, ūdeni, kanalizāciju un sadzīves atkritumu izvešanu) un papildpakalpojumiem, kas aprēķināta proporcionāli īrnieku skaitam;

29.3. maksu par elektrību atbilstoši starpskaitītāja rādītājiem.

30. No Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldes budžeta sedz:

30.1. 2/3 (divas trešdaļas) no īres maksas par katru sociālo dzīvokli sociālajā mājā;

30.2. 2/3 (divas trešdaļas) no maksas par pamatpakalpojumiem (apkuri, ūdeni, kanalizāciju, sadzīves atkritumu izvešanu);

30.3. maksu par ēkas apsaimniekošanu, apkuri un elektrību koplietošanas telpās sociālajā mājā.

31. Sociālā dzīvokļa īres līgums tiek slēgts uz laiku, kas nav ilgāks par 2 (diviem) gadiem.

VII. Palīdzība īrētās dzīvojamās telpas apmaiņā pret citu īrējamu dzīvojamo telpu

32. Personai ir tiesības apmainīt īrētās, pašvaldībai piederošas dzīvojamās telpas pret citām pašvaldībai piederošām dzīvojamām telpām, ja personai nav īres un pamatpakalpojumu maksājumu parādu vai persona ir noslēgusi vienošanos par parāda atmaksu un vienošanās tiek regulāri pildīta šādos gadījumos:

32.1. pret mazāku vai mazāk labiekārtotu brīvu dzīvojamo telpu;

32.2. pret lielāku vai labiekārtotāku brīvu dzīvojamo telpu;

32.3. pret brīvu dzīvojamo telpu zemākā stāvā, ja ir pārvietošanās grūtības.

33. Persona var tikt atzīta par tiesīgu saņemt noteikumu 32. punktā minēto palīdzību, ja tā Dzīvokļu komisijai iesniegusi iesniegumu, kuru parakstījuši visi ar personu kopā dzīvojošie pilngadīgie ģimenes locekļi, norādot pamatojumu.

VIII. Kārtība, kādā pašvaldība izīrē dzīvojamo telpu kvalificētam speciālistam

34. Alūksnes novada pašvaldības dome ar atsevišķu lēmumu nosaka konkrētai dzīvojamajai telpai speciālistam izīrējamas dzīvojamās telpas statusu.

35. Pašvaldībai noteikumu 34. punktā minēto dzīvojamo telpu ir tiesības izīrēt personai, kas nepieciešama Pašvaldībā kā kvalificēts speciālists un ir nodarbināta Pašvaldības iestādē vai Pašvaldības kapitālsabiedrībās, ar pašvaldības funkciju nodrošināšanu saistītu pārvaldes uzdevumu jomās, kurās konstatēts nepietiekams kvalificētu speciālistu nodrošinājums – veselības aprūpes, izglītības, sociālā darba, būvniecības, būvniecības uzraudzības vai arhitektūras jomas speciālisti.

36. Dzīvokļu komisijai ir tiesības pieņemt lēmumu par speciālista (kopā ar ģimenes locekļiem) pārvietošanu uz citu dzīvojamo telpu, pamatojoties uz speciālista iesniegumu.

37. Persona, kura vēlas saņemt palīdzību, pašvaldībā iesniedz iesniegumu un pievieno darba devēja apliecinājumu, ka ir noslēgts darba līgums, norādot tā darbības termiņu un ieņemamo amatu. Ja darba devējs nav pašvaldība, tad pašvaldība ar speciālista darba devēju slēdz sadarbības līgumu uz speciālista darba tiesisko attiecību laiku.

38. Dzīvojamās telpas īres līgums ar speciālistu tiek slēgts uz darba tiesisko attiecību laiku, bet ne ilgāk par 3 (trīs) gadiem, ar tiesībām pagarināt īres līgumu, ja speciālists pilda īres līguma nosacījumus un nav zuduši apstākļi, uz kuru pamata dzīvojamā telpa izīrēta.

IX. Lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība

39. Dzīvokļu komisijas lēmumu var apstrīdēt Alūksnes novada pašvaldības domē.

40. Alūksnes novada pašvaldības domes lēmumu var pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.

X. Noslēguma jautājums

Atzīt par spēku zaudējušiem Alūksnes novada pašvaldības domes 2018. gada 26. aprīļa saistošos noteikumus Nr. 7/2018 "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā Alūksnes novadā".

Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers

 

Pielikums

Alūksnes novada pašvaldības
Dzīvokļu komisijai

(vārds, uzvārds)
(personas kods)
(deklarētā dzīvesvieta)
(faktiskā dzīvesvieta)
Kontaktinformācija saziņai:
(e-adrese, e-pasta adrese, tālrunis)

IESNIEGUMS

(norādāms, kāda veida pašvaldības palīdzība nepieciešama, pamatojums)

Par sevi sniedzu sekojošas ziņas:

vismaz 1 (vienu) gadu esmu deklarēts/a Alūksnes novada administratīvajā teritorijā.

1. Apliecinu, ka:

man un manam laulātajam (kopdzīves partnerim) vai nepilngadīgajam bērnam nav īpašumā vai valdījumā dzīvošanai derīga dzīvojamā telpa

pēdējo 5 (piecu) gadu laikā nav dota piekrišana dzīvojamās platības vai nekustamā īpašuma pārdošanai vai atsavināšanai

2. Ar mani kopā dzīvojošas personas:

• Pilngadīgas personas (vārds, uzvārds, radniecība)

• Nepilngadīgas personas (vārds, uzvārds, radniecība)

4. Esmu (atzīmēt atbilstošo un iesniegumam pievienot dokumenta kopiju)

Trūcīga vai maznodrošināta mājsaimniecība

Politiski represēta persona

Repatriants

Bārenis un bez vecāku gādības palicis bērns

Persona ar ____ grupas invaliditāti (norādīt piešķirto invaliditātes grupu)

Pēc soda izciešanas no ieslodzījuma vietas atgriezusies persona

Ģimenē ir nepilngadīgs bērns ar invaliditāti

Kvalificēts speciālists

Pensionārs

Cits  

Piekrītu datu apstrādei atbilstoši Eiropas Parlamenta un padomes regulai (ES) 2016/679 par fizisko personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un citu normatīvo aktu prasībām līdz pilnīgai tiesību un pienākumu izpildei ar Alūksnes novada pašvaldību.

Piekrītu, ka dati var tikt nodoti attiecīgās dzīvojamās ēkas apsaimniekotājam un Sociālo lietu pārvaldei lēmumu izpildei un kontrolei, kā arī, lai nodrošinātu pamatpakalpojumu pieejamību un dzīvojamās telpas apsaimniekošanu.

Datu apstrādes pārzinis: Alūksnes novada pašvaldība, reģistrācijas Nr. 90000018622, juridiskā adrese Dārza ielā 11, Alūksnē, Alūksnes novadā, LV-4301, e-pasts dome@aluksne.lv, tālrunis 64381469; mērķis – sniegt palīdzību iedzīvotājiem dzīvokļa jautājumu risināšanā, pamatojums ……………….….. Papildus informācija par personas datu apstrādi pieejama Alūksnes novada pašvaldības interneta vietnē www.aluksne.lv sadaļā "Dokumenti".

Ar šo uzņemos atbildību par sniegto ziņu patiesumu, pievienoto dokumentu likumīgo izcelsmi un kopiju atbilstību oriģināliem.

Apliecinu, ka iesniegums ir uzrakstīts saskaņā ar manu mutiski sniegto informāciju (atzīmē gadījumos, ja persona pati neraksta iesniegumu).

Atbildi vēlos saņemt:

pa pastu

nosūtīt uz e-adresi vai e-pasta adresi ________________________________

datums paraksts/paraksta atšifrējums
paraksts/paraksta atšifrējums
paraksts/paraksta atšifrējums

 

Alūksnes novada pašvaldības domes saistošo noteikumu Nr. 23/2024 "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā Alūksnes novadā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa Norādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Saistošo noteikumu izdošanas mērķis ir noteikt personu kategorijas, kuras ir tiesīgas saņemt palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā (turpmāk – palīdzība) Alūksnes novadā, palīdzības veidus un kārtību, kādā personas reģistrējamas palīdzības reģistrā, kārtību kā sniedzama palīdzība un izīrējama dzīvojamā telpa un īrētās dzīvojamās telpas apmaiņa pret citu īrējamu dzīvojamo telpu.

Saistošo noteikumu izdošanas nepieciešamība pamatojama ar to, ka viena no pašvaldības autonomajām funkcijām ir sniegt iedzīvotājiem palīdzību mājokļa jautājumu risināšanā, kā arī veicināt dzīvojamā fonda veidošanu, uzturēšanu un modernizēšanu. Pašvaldību likuma 44. panta otrā daļa nosaka, ka dome var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. Tāpat saistošo noteikumu izdošanas nepieciešamība pamatojama ar likuma "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" 6. panta otro daļu, 7. panta sesto daļu, 11. panta ceturto daļu, 14. panta pirmās daļas 6. punktu, 15. pantu, 21.1 panta otro daļu, 21.2 panta otro daļu, 21.5 panta ceturto daļu, 21.6 panta otro daļu, 21.7 panta pirmo daļu, 24. panta pirmo daļu.

Līdz šim kārtību, kādā pašvaldība sniedza palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā noteica Alūksnes novada pašvaldības 2018. gada 26. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 7/2018 "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā Alūksnes novadā".

2023. gada 1. janvārī spēkā stājās Pašvaldību likums un spēku zaudēja likums "Par pašvaldībām". Pašvaldību likuma pārejas noteikumu 6. punkts nosaka, ka dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. Ņemot vērā minēto, Alūksnes novada pašvaldības 2018. gada 26. aprīļa saistošie noteikumi Nr. 7/2018 "Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā" ir piemērojami ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam, līdz ar to ir nepieciešams izdot jaunus saistošos noteikumus.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Ņemot vērā to, ka saistošie noteikumi pēc būtības satur līdzvērtīga apjoma palīdzību kā iepriekš, saistošajiem noteikumiem nav fiskālās ietekmes uz pašvaldības budžetu, kas rodas sniedzot palīdzību.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. saistošo noteikumu īstenošanas rezultātā tiks nodrošināta palīdzība dzīvokļa jautājumu risināšanā dažādām iedzīvotāju grupām;

3.2. ietekme uz vidi – nav;

3.3. ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav;

3.4. ietekme uz uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā – nav;

3.5. ietekme uz konkurenci – nav.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. visas personas, kuras skars šo noteikumu piemērošana, var vērsties Alūksnes novada pašvaldībā;

4.2. saistošie noteikumi neparedz administratīvo procedūru izmaksas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošie noteikumi neparedz iesaistīt papildu cilvēkresursus un tiks īstenoti esošo cilvēkresursu ietvaros.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Alūksnes novada pašvaldības domes Dzīvokļu komisija.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Ievērojot Pašvaldību likuma 46. panta trešās daļas nosacījumus Projekts no 17.04.2024. līdz 01.05.2024. tika publicēts Alūksnes novada pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.aluksne.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai.
9. Informācija par sabiedrības izteiktajiem viedokļiem par saistošo noteikumu projektu Sabiedrības viedoklis par saistošo noteikumu projektu un to paskaidrojuma rakstu nav saņemts.

Alūksnes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Dz. Adlers

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!