• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Salaspils novada domes 2024. gada 27. jūnija saistošie noteikumi Nr. 19/2024 "Salaspils novada pašvaldības nolikums". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 16.07.2024., Nr. 136 https://www.vestnesis.lv/op/2024/136.14

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Varakļānu novada domes saistošie noteikumi Nr. 7

Par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu Varakļānu novadā

Vēl šajā numurā

16.07.2024., Nr. 136

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Salaspils novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 19/2024

Pieņemts: 27.06.2024.

OP numurs: 2024/136.14

2024/136.14
RĪKI

Salaspils novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 1 Pēdējās nedēļas laikā 2 Visi

Salaspils novada domes saistošie noteikumi Nr. 19/2024

2024. gada 27. jūnijā

Salaspils novada pašvaldības nolikums

Apstiprināts
Salaspils novada domes sēdē
2024. gada 27. jūnijā
(prot. Nr. 12, 23. §)

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
49. panta pirmo daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka Salaspils novada pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) institucionālo sistēmu un darba organizāciju.

2. Pašvaldība savas kompetences ietvaros realizē vietējo pārvaldi Salaspils novada administratīvajā teritorijā.

3. Salaspils novada pašvaldības administratīvais centrs ir Salaspils pilsēta. Salaspils novadu veido šādas teritoriālās vienības:

3.1. Salaspils pilsēta;

3.2. Salaspils pagasts.

II. Pašvaldības administrācijas struktūra

4. Pašvaldības funkciju un uzdevumu īstenošanu, tajā skaitā domes lēmumu izpildi, nodrošina pašvaldības administrācija, kuru veido pašvaldības iestādes, amatpersonas un administrācijas sastāvā esošās institūcijas (komisijas, padomes un darba grupas).

5. Pašvaldības autonomo funkciju izpildei pašvaldībā ir izveidotas šādas iestādes:

5.1. Daugavas muzejs;

5.2. Izglītības iestādes:

5.2.1. Salaspils mūzikas un mākslas skola;

5.2.2. Salaspils sporta skola;

5.2.3. Pirmskolas izglītības iestāde "Saime";

5.2.4. Pirmskolas izglītības iestāde "Daugaviņa";

5.2.5. Pirmskolas izglītības iestāde "Salaspils 1. pirmsskola";

5.2.6. Pirmskolas izglītības iestāde "Salaspils 2. pirmsskola";

5.2.7. Pirmsskolas izglītības iestāde "Atvasīte";

5.2.8. Salaspils 1. vidusskola;

5.2.9. Salaspils pamatskola;

5.3. Salaspils novada būvvalde;

5.4. Salaspils novada pašvaldības policija;

5.5. Salaspils novada bāriņtiesa;

5.6. Salaspils pašvaldības dzīvokļu fonds;

5.7. Salaspils novada bibliotēka;

5.8. Salaspils novada sociālais dienests;

5.9. Komunālais dienests;

5.10. Salaspils sporta nams ;

5.11. Salaspils kultūras nams;

5.12. Salaspils novada vēlēšanu komisija;

5.13. Centrālā pārvalde.

6. Salaspils novada domes (turpmāk – dome) un komiteju organizatorisko un tehnisko darbību, domes pieņemto lēmumu izpildi, kā arī pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību pašvaldības administratīvajā teritorijā nodrošina Centrālā pārvalde – pašvaldības dibināta iestāde. Centrālā pārvalde darbojas saskaņā ar domes apstiprinātu nolikumu. Centrālās pārvaldes darbu vada pašvaldības izpilddirektors.

7. Atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nepieciešamībai izpildīt atsevišķus no pašvaldības autonomām funkcijām izrietošus pārvaldes uzdevumus, pašvaldībā, pamatojoties uz domes apstiprinātiem nolikumiem, darbojas šādas pastāvīgās komisijas:

7.1. Civilās aizsardzības komisija;

7.2. Administratīvā komisija;

7.3. Kultūras projektu izvērtēšanas komisija;

7.4. Interešu izglītības un pieaugušo neformālās izglītības programmu licencēšanas komisija;

7.5. Nevalstisko organizāciju projektu līdzfinansēšanas konkursa komisija;

7.6. Apbalvojumu piešķiršanas komisija;

7.7. Uzraudzības komisija darījumiem ar lauksaimniecības zemi;

7.8. Ētikas komisija;

7.9. Publisko pasākumu vērtēšanas komisija;

7.10. Jauniešu iniciatīvu projektu konkursu komisija.

8. Dome ir tiesīga izveidot citas komisijas vai darba grupas atsevišķu uzdevumu veikšanai vai pasākumu organizēšanai.

9. Pašvaldība ir kapitāldaļu turētāja šādās pašvaldības kapitālsabiedrībās:

9.1. SIA "Salaspils Siltums";

9.2. SIA "Valgums – S";

9.3. SIA "Salaspils veselības centrs".

III. Domes komitejas un to kompetence

10. Iedzīvotāju pārstāvību pašvaldībā nodrošina to ievēlēta lēmējinstitūcija – dome, kas atbilstoši Pašvaldības domes vēlēšanu likumam sastāv no 15 deputātiem. Lai nodrošinātu savu darbību, dome no domes deputātiem ievēlē šādas pastāvīgās komitejas (turpmāk – komiteja):

10.1. Finanšu komiteju – domes priekšsēdētāja un sešu deputātu sastāvā (septiņi komitejas locekļi);

10.2. Sociālās aizsardzības, veselības aprūpes un dzīvokļu saimniecības komiteju septiņu deputātu sastāvā;

10.3. Izglītības, kultūras, sporta, jaunatnes un sabiedrības integrācijas veicināšanas komiteju septiņu deputātu sastāvā;

10.4. Ekonomiskās un teritoriālās attīstības komiteju septiņu deputātu sastāvā.

11. Dome, izdarot attiecīgus grozījumus šajā nolikumā, ir tiesīga izveidot arī citas komitejas un noteikt to locekļu skaitu.

12. No komitejas locekļiem ar vienkāršu balsu vairākumu deputāti ievēlē komitejas priekšsēdētāju. Komitejas priekšsēdētājs:

12.1. pilda Pašvaldību likuma 40. panta trešajā daļā noteiktos pienākumus;

12.2. vada komitejas darbu, ir atbildīgs par komitejas lēmumu un uzdevumu izpildi;

12.3. pārstāv komitejas viedokli domes sēdēs, komisijās un citās institūcijās.

13. No komitejas locekļiem ar vienkāršu balsu vairākumu ievēl komitejas priekšsēdētāja vietnieku, kas pilda komitejas priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes laikā.

14. Finanšu komiteja papildus Pašvaldību likumā noteiktajam:

14.1. sniedz atzinumu par gada publisko pārskatu;

14.2. izskata priekšlikumus un sniedz atzinumus par pašvaldības nekustamā īpašumā apgrūtināšanu, atsavināšanu, nodošanu pārvaldīšanā vai lietošanā, kā arī par kustamās mantas vai nekustamo īpašumu iegādi pašvaldības vajadzībām;

14.3. sniedz atzinumus par teritorijas attīstības plānošanas jautājumiem, ja tiem ir prognozējama ietekme uz pašvaldības budžetu;

14.4. sniedz atzinumu par nekustamā īpašuma nodokļa piemērošanas kārtību un atvieglojumiem, kā arī pašvaldības nodevām;

14.5. sniedz atzinumu par apbūves tiesību izsoli vai konkursu;

14.6. sniedz atzinumu par ārkārtas situāciju novēršanu, pasākumiem civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanā, ugunsdrošības un ugunsdzēsības jomā;

14.7. sniedz atzinumu par pašvaldības kustamās mantas ar atlikušo vērtību virs 1000 euro atsavināšanu vai norakstīšanu;

14.8. sniedz atzinumu par aizņēmumu ņemšanu, kā arī par galvojuma sniegšanu trešo personu interesēs (pašvaldības kapitālsabiedrību un fizisko personu aizņēmumiem (studiju kredītiem));

14.9. izskata pašvaldības kapitāla daļu turētāja pārstāvja sniegtos pārskatus par pašvaldības kapitālsabiedrību darbības rezultātiem un dod priekšlikumus domei pašvaldības kapitālsabiedrību peļņas sadalei;

14.10. izskata atbilstoši Administratīvā procesa likuma (turpmāk – APL) prasībām sagatavotos administratīvo aktu projektus pirms izskatīšanas domes sēdē par jautājumiem, kas ir komitejas kompetencē un to izskatīšana saistīta ar administratīvā akta izdošanu;

14.11. sniedz atzinumu par sadarbību ar valsts, pašvaldības institūcijām, biedrībām, fondiem un nodibinājumiem, ja tas saistīts ar Finanšu komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem;

14.12. izskata citu pastāvīgo komiteju vai pašvaldības iestāžu iesniegtos dokumentus daļā, kas attiecas uz Finanšu komitejas kompetenci un dod atzinums par tiem.

15. Sociālās aizsardzības, veselības aprūpes un dzīvokļu saimniecības komiteja:

15.1. izskata un sniedz atzinumus par saistošo noteikumu projektiem pašvaldības sniegtās sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu jomā;

15.2. ne retāk kā reizi gadā izskata pašvaldības iestādes "Salaspils novada sociālais dienests" (turpmāk – Sociālais dienests) iesniegtos pārskatus par Sociālā dienesta darbību, sniedz priekšlikumus domei par izmaiņām sociālās palīdzības sniegšanā;

15.3. sniedz priekšlikumus par sociālās palīdzības (materiālā pabalsta) piešķiršanu personām ārkārtas situācijās (nelaimes gadījumi, smagas slimības, stihiskas nelaimes u.c.), ja personai nevar piešķirt šo palīdzību saistošo noteikumu ietvaros, un sagatavo domes lēmuma projektu izskatīšanai domes sēdē;

15.4. izskata personu iesniegumus un sagatavo lēmuma projektus izskatīšanai domes sēdē par sociālā dzīvokļa statusa piešķiršanu un sociālā dzīvokļa izīrēšanu, kā arī par pašvaldības dzīvojamo telpu izīrēšanu krīzes situācijā nonākušām ģimenēm ar nepilngadīgiem bērniem;

15.5. izskata un sagatavo priekšlikumus izskatīšanai Finanšu komitejā jautājumos par dzīvojamo platību pārveidošanu par nedzīvojamām telpām, par avārijas stāvoklī esošo pašvaldības dzīvojamo māju likvidēšanu, dzīvojamo māju vai dzīvokļu iegādi pašvaldības īpašumā vai to atsavināšanu;

15.6. sagatavo priekšlikumus izskatīšanai Finanšu komitejā jautājumos, kas attiecas uz maksas apmēra noteikšanu par pašvaldības īpašumā, tiesiskā valdījumā vai lietošanā esošo dzīvojamo telpu lietošanu (īres maksu);

15.7. izskata personu iesniegumus un sniedz atzinumus par pašvaldības īpašumā esošo dzīvojamo telpu nodošanu pagaidu lietošanā (izīrēšanu) atbilstoši pašvaldības pieņemtajiem lēmumiem par pagaidu dzīvojamo telpu izīrēšanu vai atteikumu izīrēt;

15.8. reizi gadā izskata un aktualizē pašvaldības palīdzības reģistrā dzīvokļu jautājumu risināšanā iekļautos datus un sagatavo tos apstiprināšanai domes sēdē;

15.9. izskata saņemtos privātpersonu iesniegumus, sniedz par tiem atzinumus un iesniedz izskatīšanai domes sēdē lēmuma projektus (administratīvos aktus) par ziņu anulēšanu par personas deklarēto dzīvesvietu un pašvaldības iestāžu iesniegumus par personas dzīvesvietas reģistrāciju pēc iestādes iniciatīvas;

15.10. izskata un sagatavo, atbilstoši APL prasībām administratīvo aktu projektus izskatīšanai domes sēdē par jautājumiem, kas ir šīs komitejas kompetencē un to izskatīšana saistīta ar administratīvā akta izdošanu;

15.11. izskata citu pastāvīgo komiteju vai pašvaldības iestāžu iesniegtos dokumentus daļā, kas attiecas uz šīs komitejas kompetenci un dod atzinums par tiem.

16. Izglītības, kultūras, sporta, jaunatnes un sabiedrības integrācijas veicināšanas komiteja:

16.1. izskata un sniedz atzinumus par plānotajiem projektiem izglītībā, kultūrā, sportā, jaunatnes un sabiedrības integrācijas lietās un sagatavo priekšlikumus domes budžeta projektam šādu projektu finansēšanā;

16.2. izskata un sniedz atzinumu par iesniegto kultūras, sporta pasākumu, jaunatnes un sabiedrības integrācijas pasākumu kalendāro plānu;

16.3. izskata un sniedz atzinumus par pašvaldības izglītības, kultūras un sporta iestāžu darba organizatoriskajiem jautājumiem;

16.4. izskata un sniedz atzinumu par Salaspils novada skolu labāko skolēnu apbalvošanu, pedagogu apbalvošanu un titula "Gada pedagogs" piešķiršanu;

16.5. savas kompetences ietvaros izskata un sniedz atzinumu par izstrādātajām koncepcijām, stratēģijām un citiem attīstības plānošanas dokumentiem Salaspils novadā;

16.6. izskata un sniedz atzinumus par jautājumiem, kas attiecas uz interešu izglītību un amatiermākslu;

16.7. izskata un sniedz atzinumus par pašvaldībā saņemtajiem kultūras projektu un bērnu un jauniešu nometņu projektu pieteikumiem;

16.8. izskata un sniedz atzinumu jautājumos par skolēnu nodarbinātības iespējām;

16.9. izskata un sniedz atzinumu par pašvaldības izglītības, kultūras un sporta iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenām;

16.10. izskata un sniedz atzinumus jautājumos, kas attiecas un ir saistīti ar dažādu sabiedrības grupu integrāciju sabiedrībā;

16.11. izskata un sniedz atzinumus par iestāžu pasākumu plānu daļā, kas attiecas un ir saistīta ar cittautiešu integrāciju;

16.12. izskata un sniedz atzinumus par iesniegtiem priekšlikumiem par pasākumiem, kuri nodrošina nacionālo mazākumtautību kultūru popularizēšanu, saglabāšanu un attīstību;

16.13. izskata priekšlikumus par kvalifikācijas celšanas mācību nepieciešamību pašvaldības iestāžu darbiniekiem un to specifiku;

16.14. izskata un sagatavo, atbilstoši APL prasībām administratīvo aktu projektus izskatīšanai domes sēdē par jautājumiem, kas ir komitejas kompetencē un to izskatīšana saistīta ar administratīvā akta izdošanu;

16.15. izskata citu pastāvīgo komiteju vai pašvaldības iestāžu iesniegtos dokumentus daļā, kas attiecas uz šīs komitejas kompetenci un sniedz atzinumu par tiem.

17. Ekonomiskā un teritoriālās attīstības komiteja:

17.1. izskata un dod atzinumus par sagatavotajiem saistošo noteikumu un iekšējo normatīvo aktu projektiem teritorijas uzturēšanas jautājumos, vides aizsardzības un atkritumu apsaimniekošanas jomā, ūdenssaimniecības pakalpojumu jomā, jautājumos par līdzfinansējumu piešķiršanu teritoriju labiekārtošanas un ēku energoefektivitātes paaugstināšanai, ģimenes dārziņu (mazdārziņu) nomas tiesībām, ielu tirdzniecības atļauju noteikumiem, reklāmas noteikumiem, kā arī citos jautājumos kas saistīti ar teritorijas izmantošanu un kas nodoti komitejas kompetencē saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem vai domes lēmumiem, sagatavo lēmuma projektus šajos jautājumos izskatīšanai domes sēdē;

17.2. izskata un dod atzinumus par teritoriālās attīstības programmas un teritorijas plānojuma projektiem;

17.3. izskata un dod atzinumus par grozījumu izdarīšanu apstiprinātajā teritoriālās attīstības plānā un teritorijas plānojumā t.sk. par lokālplānojumu, detālplānojumu, zemes ierīcības projektu izstrādi un citiem jautājumiem, kas attiecas uz izmaiņām teritorijas plānojumā;

17.4. pieprasa un izskata pašvaldības iestāžu pārskatus par attiecīgo pašvaldības iestāžu darbu vides aizsardzības jomā, izstrādā un iesniedz izskatīšanai domes sēdē priekšlikumus par vides aizsardzības kontroles darba pilnveidošanu;

17.5. izskata un dod atzinumus par konkrēto pašvaldības infrastruktūras objektu būvniecību, kā arī izskata un dod atzinumus par fizisko un juridisko personu iesniegtajām būvniecības iecerēm par tādas būves būvniecību, kas attiecīgajā novad funkcionālajā zonā var tikt būvēta papildizmantošanas ietvaros;

17.6. izskata un sniedz atzinumus par uzņēmējdarbības iecerēm atkritumu apsaimniekošanas jautājumos;

17.7. izskata un dod atzinumus par nomas un apbūves tiesību piešķiršanu;

17.8. izskata un sagatavo, atbilstoši APL prasībām administratīvo aktu projektus izskatīšanai domes sēdē par jautājumiem, kas ir komitejas kompetencē un to izskatīšana saistīta ar administratīvā akta izdošanu;

17.9. izskata citu pastāvīgo komiteju vai pašvaldības iestāžu iesniegtos dokumentus daļā, kas attiecas uz komitejas kompetenci un dod atzinums par tiem.

IV. Domes un komiteju sēžu darba organizācija

18. Dome apstiprina pašvaldības darba reglamentu, kurā ir noteikta domes un tās izveidoto institūciju, izņemot iestādes, darba organizatoriskā un tehniskā apkalpošana.

19. Papildus likumā noteiktajam, tikai dome ir tiesīga pieņemt lēmumu par izlīguma noslēgšanu tiesvedībā esošajā strīdā.

20. Domes un komitejas sēde var notikt attālināti, izmantojot tiešsaistes videokonferences sarunu rīku (attēla un skaņas pārraide reālajā laikā) tikai likumā noteiktajos un ārkārtas gadījumos, kas pamatoti ar objektīviem apstākļiem. Lēmumu par domes sēdes norisi attālināti pieņem domes priekšsēdētājs, par komitejas sēdes norisi attālināti – attiecīgās komitejas priekšsēdētājs.

21. Attālinātu sēdi var sasaukt:

21.1. ja valstī vai pašvaldības administratīvajā teritorijā izsludināta ārkārtējā situācija;

21.2. valstī ir noteikti pulcēšanās ierobežojumi;

21.3. pastāv epidemioloģiski riski sēdes norisei klātienē;

21.4. ja steidzamu jautājumu risināšanai sasaucama domes ārkārtas sēde;

21.5. ja radušies tehniski vai kādi citi objektīvi šķēršļi klātienes sēdes organizēšanai;

21.6. citos gadījumos, ja tas ir neatliekami un ir objektīvi nepieciešams.

22. Kārtību, kādā domes un komitejas sēde noris, izmantojot videokonferenci, nosaka pašvaldības darba reglaments.

23. Sēdes protokolē, veic to audiovizuālu ierakstu, kā arī audiovizuālo tiešraidi video pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.salaspils.lv. Tiešraides neveic sēdei vai tās daļai, kas pasludināta par slēgtu.

24. Domes lēmumu projekti ir publiski pieejami pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms domes kārtējās sēdes, izņemot pēc šā termiņa sēdes darba kārtībā iekļautus lēmumu projektus, kā arī slēgtā sēdē vai tās slēgtā daļā izskatāmos lēmumu projektus.

V. Domes priekšsēdētājs un viņa kompetence

25. Domes darbu vada domes priekšsēdētājs. Domes priekšsēdētājs par savu amata pienākumu pildīšanu saņem atlīdzību, kuras apmēru nosaka dome.

26. Papildus likumā noteiktajai kompetencei domes priekšsēdētājs:

26.1. domes vārdā izdod pilnvaras, paraksta līgumus un citus juridiskos dokumentus;

26.2. vada Civilās aizsardzības komisijas darbu;

26.3. atver un slēdz pašvaldības kontus kredītiestādēs un Valsts kasē;

26.4. izdod rīkojumus par domes priekšsēdētāja vietnieka komandējumiem un atvaļinājumiem;

26.5. īsteno pašvaldības izpilddirektora pārraudzību, tajā skaitā, var atcelt pašvaldības izpilddirektora izdotos iekšējos normatīvos aktus, lēmumus un rīkojumus, izņemot administratīvos aktus, ciktāl pārraudzības īstenošana neietilpst domes kompetencē;

26.6. ja nepieciešams, ieceļ no pašvaldības administrācijas darbinieku vidus izpilddirektora vietnieka pienākumu izpildītāju viņa prombūtnes laikā vai līdz brīdim, kad dome lēmusi par jauna izpilddirektora vietnieka iecelšanu amatā;

26.7. amata zaudēšanas gadījumā nodrošina dokumentācijas un materiālo vērtību nodošanu jaunajam domes priekšsēdētājam vai izpilddirektoram;

26.8. koordinē un vada sadarbību ar ārvalstu partneriem un pašvaldības sadraudzības pilsētām, to delegācijām un uzaicinājumiem, t.sk., izdod rīkojumus administrācijai vai virza jautājumu izskatīšanai domes sēdē.

27. Domes priekšsēdētājs ar rīkojumu var noteikt, kurš no domes priekšsēdētāja vietniekiem aizvieto domes priekšsēdētāju viņa prombūtnes laikā.

VI. Domes priekšsēdētāja vietnieki un viņu kompetence

28. Domes priekšsēdētājam ir divi vietnieki. Domes priekšsēdētāja vietnieki par savu amata pienākumu pildīšanu saņem atlīdzību, kuras apmēru nosaka dome.

28.1. Domes priekšsēdētāja vietnieks ekonomiskās un infrastruktūras attīstības jautājumos:

28.1.1. pilda domes priekšsēdētāja pienākumus viņa prombūtnes (atvaļinājums, komandējums, darba nespēja) laikā vai viņa uzdevumā, kā arī citos, tiesību aktos noteiktos gadījumos;

28.1.2. pamatojoties uz Civilās aizsardzības komisijas pieņemtajiem lēmumiem avārijas, katastrofu un stihisko nelaimju seku likvidācijai, organizē to izpildi un koordinē pasākumus, lai šajās situācijās sniegtu palīdzību iedzīvotājiem, glābtu valsts vai pašvaldības mantu;

28.1.3. koordinē domes pieņemto lēmumu izpildi par publiskās apspriešanas organizēšanu;

28.1.4. koordinē jautājumus, kas saistīti ar vides aizsardzību, ugunsdrošību Salaspils novada administratīvajā teritorijā un darba drošību pašvaldības iestādēs;

28.1.5. koordinē jautājumus, kas saistīti ar ūdenssaimniecības, siltumapgādes un sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu organizēšanu pašvaldības iedzīvotājiem;

28.1.6. koordinē jautājumus, kas saistīti ar pašvaldības teritorijas plānojuma izstrādi un realizāciju;

28.1.7. pilda citus domes vai domes priekšsēdētāja dotos uzdevumus.

28.2. Domes priekšsēdētāja vietnieks sociālajos un sporta jautājumos:

28.2.1. pilda domes priekšsēdētāja vietnieka ekonomiskās un infrastruktūras attīstības jautājumos pienākumus viņa prombūtnes laikā (atvaļinājums, komandējums, darba nespēja);

28.2.2. koordinē jautājumus, kas ir saistīti ar sociālās palīdzības sniegšanu maznodrošinātām un sociāli mazaizsargātām ģimenēm, personām (bāreņiem, bezpajumtniekiem u.c.);

28.2.3. koordinē Sociālā dienesta darbību tā sniegto pakalpojumu kvalitātes uzlabošanā;

28.2.4. koordinē pasākumus, lai nodrošinātu pašvaldības sniegto pakalpojumu pieejamību personām ar īpašām vajadzībām;

28.2.5. koordinē jautājumus, kas saistīti ar pašvaldības dzīvojamā fonda uzturēšanu un lietošanu atbilstoši noslēgtajiem īres līgumiem, t.sk., īrnieku parādu piedziņas jautājumos;

28.2.6. pilda citus domes vai domes priekšsēdētāja dotos uzdevumus.

29. Ja domes priekšsēdētāja vietnieki nepilda tiesību aktos un šajā nolikumā noteiktos pienākumus, dome, pēc domes priekšsēdētāja vai ne mazāk kā 1/3 deputātu pieprasījuma, var atcelt domes priekšsēdētāja vietnieku no pienākumu izpildes.

30. Rīkojumus attiecībā uz domes priekšsēdētāja vietniekiem izdod un paraksta domes priekšsēdētājs, bet rīkojumus attiecībā uz domes priekšsēdētāju izdod un paraksta viens no domes priekšsēdētāja vietniekiem.

VII. Pašvaldības izpilddirektors un viņa kompetence

31. Papildus likumā noteiktajai kompetencei pašvaldības izpilddirektors:

31.1. vada Centrālo pārvaldi;

31.2. atbild par pašvaldības iestāžu, kapitālsabiedrību un savu darbu ārējos normatīvajos aktos, šajā nolikumā un domes lēmumos noteiktajā kārtībā;

31.3. iesniedz domei apstiprināšanai pašvaldības amatu un mēnešalgu sarakstus tās noteiktajā kārtībā;

31.4. ar rīkojumu nosaka pašvaldības iestāžu vadītāju aizvietotājus viņu prombūtnes laikā;

31.5. norīko Centrālās pārvaldes darbiniekus un pašvaldības iestāžu vadītājus komandējumos un darba braucienos darba uzdevumu izpildei;

31.6. pēc domes un domes priekšsēdētāja pieprasījuma sniedz ziņojumus un pārskatus sava amata atbildības jomās;

31.7. iesniedz priekšlikumus darba grupām, komisijām, padomēm, komitejām un domei;

31.8. bez īpaša pilnvarojuma pārstāv pašvaldību attiecībās ar institūcijām, organizācijām un privātpersonām sava amata atbildības jomās;

31.9. sagatavo priekšlikumus pašvaldības iestāžu darbības efektivitātes paaugstināšanai;

31.10. regulāri seko apstiprinātā budžeta faktiskajam izlietojumam;

31.11. nodrošina grāmatvedības kārtošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un apstiprina grāmatvedības uzskaites kārtību;

31.12. atbilstoši domes apstiprinātajam pašvaldības administrācijas skaitliskajam sastāvam un darba algu fondam, komplektē Centrālās pārvaldes darbinieku štatus saskaņā ar Darba likuma prasībām un realizē likumā noteiktos darba devēja pienākumus un tiesības, t.sk. paraksta darba koplīgumu;

31.13. ja atzīst to par nepieciešamu, pirms darba tiesisko attiecību nodibināšanas vai izbeigšanu ar Centrālās pārvaldes struktūrvienību vadītājiem vai speciālistiem, konsultējas ar domes priekšsēdētāju;

31.14. rīkojas ar domes apstiprinātā pašvaldības budžeta daļu atsevišķu tautsaimniecības pasākumu finansēšanai un kontrolē tā izlietojumu;

31.15. apstiprinot Centrālās pārvaldes darbinieku atvaļinājumu grafiku, kontrolē, lai vienlaicīgi atvaļinājumā (ieskaitot mācību) neatrastos vairāk kā 50% no attiecīgās struktūrvienības darbiniekiem, kā arī ir tiesīgs pieļaut atkāpes no apstiprinātā atvaļinājuma grafika, ja netiek pārkāpta minētā procentuālā attiecība;

31.16. nodrošina pašvaldības īpašumā esošās mantas uzskaiti, kontrolē tās saglabāšanu un apsaimniekošanas efektivitāti, kā arī veic visas darbības, lai nodrošinātu pašvaldības īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā;

31.17. iesniedz priekšlikumus Finanšu komitejai un komitejai, kuras kompetencē ir attiecīgie jautājumi, par nekustamā īpašuma iegādi vai atsavināšanu, domes noteiktā kārtībā un apmēros rīkojas ar pašvaldības mantu jautājumos, kas saistīti ar šīs mantas iznomāšanu, atsavināšanu vai noņemšanu no uzskaites;

31.18. ne retāk kā reizi pusgadā Finanšu komitejai iesniedz pārskatu par debitoru un kreditoru saistībām;

31.19. neatliekamu saimniecisku darbu veikšanai ir tiesīgs rīkoties ar pašvaldības finanšu līdzekļiem līdz 1500 EUR mēnesī;

31.20. izskata iesniegumus un izsniedz atļaujas publiskiem pasākumiem ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību, kā arī izsniedz citas atļaujas, kuras paredzētas domes apstiprinātajos saistošajos noteikumos;

31.21. nodrošina domes apstiprināto saistošo noteikumu un citu normatīvo aktu atbilstību spēkā esošām tiesību normām un, nepieciešamības gadījumā, sagatavo priekšlikumus attiecīgajai komitejai par grozījumiem domes saistošajos noteikumos;

31.22. iesniedz priekšlikumus Finanšu komitejai un komitejai, kuras kompetencē ir attiecīgie jautājumi, par iepirkumu (preču pirkšanu, nomu, pakalpojumu saņemšanu, būvdarbu veikšanu), vienlaicīgi iesniedzot priekšlikumus iepirkumu komisijas sastāvam vai norādot kompetentu amatpersonu (struktūrvienības vadītāju, speciālistu), kuru pilnvarot attiecīgā iepirkuma veikšanai, ņemot vērā Publisko iepirkumu likuma regulējumu;

31.23. slēdz saimnieciskos līgumus, pamatojoties uz iepirkumu komisiju (cenu aptauja, konkurss, sarunu procedūra) pieņemtajiem lēmumiem;

31.24. nodrošina noslēgto līgumu kontroli par iepirkto preču, saņemto pakalpojumu un veikto darbu izpildes kvalitāti un termiņiem;

31.25. atbild par finanšu līdzekļu izlietojumu iepirkumiem pašvaldības vajadzībām atbilstoši domes apstiprinātajam budžetam un noslēgtajiem līgumiem;

31.26. organizē pasākumus, lai tiktu nodrošināta ugunsdrošības, eksplozījdrošības, vides aizsardzības un darba drošības normu ievērošana pašvaldības administrācijā;

31.27. nodrošina Centrālās pārvaldes darbinieku lietošanā nodotās mantas uzskaiti un apstākļus tās saglabāšanai;

31.28. izpilda citus domes un domes priekšsēdētāja dotos uzdevumus.

VIII. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks un viņa kompetence

32. Pašvaldības izpilddirektoram ir viens vietnieks.

32.1. Pašvaldības izpilddirektora vietnieks:

32.1.1. pārrauga pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanas un sanitārās tīrības (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana, parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana, pretplūdu pasākumi, kapsētu uzturēšana) pasākumu izpildi;

32.1.2. Sadarbībā ar Centrālās pārvaldes speciālistiem pārrauga pašvaldības ceļu būvniecības, uzturēšanas un pārvaldīšanas pasākumu izpildi;

32.1.3. paraksta projektēšanas, autoruzraudzības, būvdarbu un būvuzraudzības līgumus un vispārīgās vienošanās saskaņā ar domes vai iepirkumu komisiju lēmumiem;

32.1.4. izskata iesniegumus un saskaņo pašvaldības administratīvās teritorijas izmantošanu militāro mācību vajadzībām;

32.1.5. izskata padotībā esošajām struktūrvienībām adresēto korespondenci un izdara rezolūcijas to virzībai;

32.1.6. piedalās domes un komiteju sēdēs, kā arī pašvaldības darba grupās un komisijās, kuru sastāvā ievēlēts vai iecelts un sniedz ziņojumus par savā pārziņā esošajiem jautājumiem;

32.1.7. nodrošina domes lēmumu projektu sagatavošanu savas pārraudzības jomā ietilpstošajos jautājumos un iesniegšanu izskatīšanai komiteju un domes sēdēs;

32.1.8. aizvieto pašvaldības izpilddirektoru viņa prombūtnes laikā;

32.1.9. pilda citus domes lēmumos vai pašvaldības izpilddirektora uzdotos pienākumus.

33. Pašvaldības izpilddirektora vietnieka darba algas likmi nosaka, apstiprinot pašvaldības budžetu, bet piemaksas, prēmijas un sociālās garantijas nosaka atbilstoši domes apstiprinātajiem iekšējiem normatīvajiem aktiem.

IX. Publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūra

34. Lai nodrošinātu pašvaldības funkciju efektīvu izpildi, pašvaldība var slēgt publisko tiesību līgumus.

35. Publisko tiesību līguma projektu iesniedz izskatīšanai Finanšu komitejā, kura lemj par tā iesniegšanu izskatīšanai domes sēdē.

36. Lēmumu par publisko tiesību līguma slēgšanu pieņem dome. Publisko tiesību jomā līgumus ar citām personām slēdz domes priekšsēdētājs vai pašvaldības izpilddirektors, vai cita domes lēmumā noteikta pašvaldības amatpersona.

37. Līgumus par sadarbību ar citām publiskām personām, lai panāktu pašvaldības kompetencē ietilpstoša pārvaldes uzdevuma efektīvāku veikšanu, kas nav saistīts ar finanšu izlietojumu, pašvaldības vārdā slēdz domes priekšsēdētājs bez atsevišķa domes lēmuma vai cita amatpersona, pamatojoties uz domes lēmumu.

38. Sadarbības līgumus, kas nepieciešami vienas iestādes vajadzībām tās funkciju izpildes nodrošināšanai, slēdz iestādes vadītājs iestādes nolikumā noteiktā kārtībā.

39. Līgumus par pašvaldības savstarpējiem norēķiniem, līdzfinansējumu privātām izglītības iestādēm vai bērnu uzraudzības pakalpojumu sniedzējiem paraksta pašvaldības izpilddirektors.

40. Administratīvos līgumus paraksta pašvaldības izpilddirektors, pamatojoties uz domes lēmumiem.

41. Līguma projekta izstrādi, ievietošanu un virzību saskaņošanai pašvaldības dokumentu vadības sistēmā un izpildes kārtību reglamentē pašvaldības iekšējie normatīvie akti.

X. Pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtība

42. Pašvaldības administrācijas izdotos administratīvos aktus var apstrīdēt domē APL noteiktajā kārtībā, ja normatīvajos aktos nav noteikta cita apstrīdēšanas vai pārsūdzēšanas kārtība.

43. Domes izdotos administratīvos aktus var pārsūdzēt administratīvajā tiesā.

XI. Apmeklētāju pieņemšanas un iesniegumu izskatīšanas kārtība

44. Domes deputāti rīko apmeklētāju pieņemšanu ne retāk kā vienu reizi mēnesī pašvaldības iestāžu telpās iestāžu darba laikā, pieņemšanas laiku rakstiski saskaņojot ar pašvaldības izpilddirektoru. Informāciju par deputāta pieņemšanas laiku un vietu publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē.

45. Ārpus pašvaldības iestāžu telpām deputāti rīko tikšanos ar iedzīvotājiem jebkurā laikā pēc saviem ieskatiem, pieņemšanas laiku un vietu nosakot patstāvīgi. Pēc deputāta lūguma, informācija par tikšanās laiku un vietu tiek publicēta pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē.

46. Domes priekšsēdētājs, priekšsēdētāja vietnieki un pašvaldības izpilddirektors pieņem apmeklētājus katru pirmdienu no plkst. 14.00 līdz plkst. 19.00 Centrālās pārvaldes telpās Līvzemes ielā 8, Salaspilī, Salaspils novadā. Pieņemšana notiek ar iepriekšēju pierakstu.

47. Centrālās pārvaldes darbinieki, kuriem tas paredzēts darba līgumos, un pašvaldības izpilddirektora vietnieks pieņem apmeklētājus darba laikā saskaņā ar savu darba plānu attiecīgajai nedēļai.

48. Pašvaldībai adresēto iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu reģistrēšanu organizē Centrālā pārvalde Salaspils novada Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (turpmāk – Klientu apkalpošanas centrs) Līvzemes ielā 8, Salaspilī, Salaspils novadā, LV-2169, kā arī Daugavmalas ielā 28-3, Saulkalnē, Salaspils novadā, LV-2117. Kārtību, kādā notiek iesniegumu un dokumentu virzība pašvaldības iestādēs un citās institūcijās, nosaka pašvaldības iekšējie normatīvie akti.

49. Mutvārdos izteiktos iesniegumus, sūdzības vai priekšlikumus, ja uz tiem nav iespējams sniegt atbildi tūlīt, Klientu apkalpošanas centra darbinieks, kas tos pieņem, noformē rakstveidā (norādot iesniedzēja vārdu, uzvārdu, deklarēto dzīvesvietu vai uzturēšanās vietu, iesniedzēja tālruņa numuru un elektroniskā pasta adresi, ja tāda ir) un ievēro tos pašus reģistrācijas un izskatīšanas noteikumus, kādi attiecas uz rakstveida iesniegumiem.

50. Ja objektīvu iemeslu dēļ atbildi uz iesniegumu nevar sagatavot normatīvajos aktos noteiktajā termiņā, iesniedzējam sniedz starpatbildi, kurā iesniedzēju informē par iesnieguma virzību un termiņu, līdz kuram tiks sniegta atbilde.

51. Atbildes uz saņemtajiem iesniegumiem, sūdzībām un priekšlikumiem paraksta domes priekšsēdētājs, pašvaldības izpilddirektors vai izpilddirektora vietnieks.

52. Ja, izskatot iesniegumu, dome ir izdevusi administratīvo aktu, to paraksta domes priekšsēdētājs. Pašvaldības iestāžu izdotus administratīvos aktus paraksta attiecīgas iestādes vadītājs saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību, iestādes nolikumu vai domes lēmumu.

53. Par pašvaldības dokumentu, tai skaitā to atvasinājumu izsniegšanu pašvaldība var iekasēt nodevu saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto kārtību.

XII. Kārtība, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem

54. Jebkurai amatpersonas rīcībai ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem jābūt likumīgai, lietderīgai, samērīgai un atbilstošai apstiprinātajam pašvaldības budžetam.

55. Rīcība ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem ietver amatpersonas lēmuma sagatavošanu vai pieņemšanu par pašvaldības mantas iegūšanu, nodošanu īpašumā, lietošanā vai atsavināšanu citām personām, kā arī par finanšu līdzekļu pārdali.

56. Rīkojoties ar pašvaldības mantu un finanšu līdzekļiem, pašvaldības amatpersonām savā darbībā ir jāizvērtē korupcijas riski un ar tiem saistītie apstākļi.

57. Par kārtību, kādā veicami darījumi ar pašvaldības mantu un kādā notiek aizdevumu, aizņēmumu un citu ekonomisko saistību uzņemšanās pašvaldības vārdā, kā arī par finanšu līdzekļu piešķiršanu, lemj dome. Apstiprinot pašvaldības budžetu, dome nosaka finanšu līdzekļu apmēru pašvaldības institūcijām un centralizēti izmantojamajiem finanšu līdzekļiem (investīcijas, projektu līdzfinansējums, u.c.). Pasākumi nevar tikt uzsākti, kamēr dome nav piešķīrusi finanšu un citus nepieciešamos resursus.

58. Pašvaldības kontus kredītiestādēs un Valsts kasē, kuros tiek saņemti un izmaksāti pašvaldības naudas līdzekļi, administrē Centrālās pārvaldes Grāmatvedība (turpmāk – Grāmatvedība). Darījumos ar pašvaldības naudas līdzekļiem un kontiem kredītiestādēs un Valsts kasē pašvaldību pārstāv domes priekšsēdētājs un pašvaldības izpilddirektors kopā ar Grāmatvedības atbildīgajiem darbiniekiem tiem noteikto pilnvarojumu apmērā. Valsts iestādēs iesniedzamos pašvaldības pārskatus autorizē domes priekšsēdētājs, pašvaldības izpilddirektors vai ar rīkojumu noteiktas pilnvarotās personas.

59. Visa pašvaldības manta, tajā skaitā, kas nodota pašvaldības iestāžu pārvaldīšanā vai lietojumā, ir pašvaldības īpašums.

60. Pašvaldības nekustamo īpašumu un kustamas mantas nodošanas kārtību citām pašvaldības iestādēm, to pārvaldīšanas un lietošanas kārtību, kā arī kārtību, kādā pašvaldības iestāde nodod mantu pašvaldības amatpersonai (darbiniekiem), nosaka iekšējie normatīvie akti.

61. Finanšu revīziju veikšanai, revīzijas pārskatu sagatavošanai un atzinuma sniegšanai par pašvaldības un kapitālsabiedrību saimnieciskā gada pārskatu, pašvaldība ne retāk kā reizi gadā uzaicina iepirkuma procedūras rezultātā izvēlētu auditorfirmu vai zvērinātu revidentu.

XIII. Kārtība, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā

62. Pašvaldība sadarbojas ar Salaspils novadā reģistrētām biedrībām un nodibinājumiem, citām nevalstiskajām organizācijām, reliģiskām organizācijām, sniedzot atbalstu nevalstisko organizāciju īstenotām aktivitātēm domes izdoto normatīvo aktu noteiktajā kārtībā, kā arī sniedzot informāciju un konsultējot par pašvaldības konkursiem un aktivitātēm.

63. Saziņai ar iedzīvotājiem pašvaldība izdod bezmaksas informatīvo izdevumu "Salaspils vēstis", uztur pašvaldības oficiālo tīmekļvietni www.salaspils.lv, kā arī sociālo tīklu kontus.

64. Sabiedrības iesaiste pašvaldības darbā notiek domes noteiktajā kārtībā, organizējot:

64.1. apmeklētāju pieņemšanu un konsultēšanu par pašvaldības darbības jomām;

64.2. publiskās apspriešanas;

64.3. iedzīvotāju sapulces;

64.4. sabiedrības viedokļa noskaidrošanu;

64.5. aptaujas;

64.6. pašvaldības referendumus Vietējo pašvaldību referendumu likumā noteiktā kārtībā.

65. Iedzīvotāji var iesaistīties iedzīvotāju padomju darbā to nolikumos noteiktā kārtībā, ja tādas ir izveidotas.

66. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē publicē saistošo noteikumu projektus un tiem pievienotus paskaidrojuma rakstus. Sabiedrības viedokļa noskaidrošanai netiek nodoti saistošo noteikumu projekti par pašvaldības budžetu, kā arī saistošo noteikumu projekti teritorijas plānošanas jomā.

67. Personas viedokli par saistošo noteikumu projektu iesniedz rakstveidā, tam noteiktajā termiņā nosūtot uz e-pastu: dome@salaspils.lv, vai iesniedzot klātienē Klientu apkalpošanas centrā.

68. Par saistošo noteikumu projektu saņemtos viedokļus, kuru iesniedzēji nav identificējami, kuru saturs nav attiecināms uz konkrēto saistošo noteikumu projektu, vai nav saprotams, par kuru saistošo noteikumu projektu tas izteikts, vai viedoklis, kura saturs ir aizskarošs vai nav attiecināms uz izskatāmo projektu, neapkopo un nevērtē.

69. Saņemtos viedokļus par saistošo noteikumu projektu Centrālās pārvaldes darbinieks nodod projekta sagatavotājam, kas tos apkopo un atspoguļo saistošo noteikumu projekta paskaidrojuma rakstā. Pēc viedokļu apkopošanas un atspoguļošanas paskaidrojuma rakstā, saistošos noteikumus virza izskatīšanai domes attiecīgās komitejas sēdē vai domes sēdē.

XIV. Kārtība, kādā organizējama publiskā apspriešana

70. Lai nodrošinātu iedzīvotāju līdzdalību īpaši svarīgu vietējās nozīmes jautājumu izlemšanā, kā arī normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos, ar domes lēmumu visā pašvaldības administratīvajā teritorijā vai tās daļā, var organizēt publisko apspriešanu par pašvaldības autonomajā kompetencē esošiem jautājumiem.

71. Ja publisko apspriešanu ierosina iedzīvotāji, minimālais iedzīvotāju skaits, kāds nepieciešams apspriešanas rīkošanai, ir ne mazāk kā pieci procenti no pašvaldības administratīvajā teritorijā deklarētajiem pilngadību sasniegušiem iedzīvotājiem.

72. Publiskās apspriešanas tehnisko norisi organizē pašvaldības izpilddirektors, ja ar domes lēmumu tas nav uzdots citai institūcijai vai amatpersonai.

73. Domes lēmuma projektā par publisko apspriešanu norāda:

73.1. apspriešanai nododamo jautājumu un iespējamās atbildes uz šo jautājumu;

73.2. informāciju par to, kādu pašvaldības teritorijas daļu un kādas privātpersonas apspriežamais jautājums skar pirmām kārtām;

73.3. apspriešanas sākuma un beigu datumu;

73.4. iespējamos lēmumu variantus, kas atkarīgi no atbildes uz apspriešanai nodoto jautājumu;

73.5. apspriešanas rezultātu apkopošanas procedūru;

73.6. vietu un laiku, kad notiks pašvaldības atbildīgo amatpersonu tikšanās ar iedzīvotājiem, lai skaidrotu risināmās problēmas;

73.7. vietu un laiku, kad publiskās apspriešanas dalībnieki var paust savu viedokli;

73.8. kārtību, kādā aptaujas dalībnieki var iepazīties ar apspriežamā dokumenta projektu, kā arī ar šo dokumentu saistītajiem lēmumiem;

73.9. informatīvā apkopojuma publicēšanas kārtību.

74. Publiskās apspriešanas rezultātiem ir konsultatīvs raksturs.

75. Lai nodrošinātu publiskai apspriešanai nodoto dokumentu un ar to saistīto pašvaldības lēmumu publisku pieejamību, tos izvieto Klientu apkalpošanas centrā un publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē.

76. Pašvaldības institūcija, kuras kompetencē atrodas publiskai apspriešanai nodotais jautājums, apkopo paustos viedokļus un sagatavo kopsavilkumu par publiskās apspriešanas rezultātiem.

77. Pēc tam, kad pašvaldības izpilddirektors vai cita atbildīgā institūcija vai amatpersona sagatavojusi publiskās apspriešanas kopsavilkumu, to trīs dienu laikā publicē pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē un kārtējā pašvaldības informatīvajā izdevumā un izvieto klātienē Klientu apkalpošanas centrā.

78. Šajā nodaļā minēto publiskās apspriešanas kārtību nepiemēro attiecībā uz publisko apspriešanu, kuru organizē būvniecības, teritorijas attīstības plānošanas un ietekmes uz vidi jomas tiesību aktos paredzētajos gadījumos.

XV. Kārtība, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs

79. Ikviens iedzīvotājs var piedalīties domes un tās komiteju sēžu atklātajā daļā. Sēdes slēgtā daļa iedzīvotājam ir jāpamet pēc pirmā attiecīgās sēdes vadītāja uzaicinājuma.

80. Iedzīvotājam, kas piedalās domes vai komitejas sēdē, nav tiesību bez sēdes vadītāja uzaicinājuma piedalīties debatēs vai jebkādā veidā traucēt sēdes gaitu.

81. Personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt kolektīvā iesnieguma iesniedzējus, ir tiesības pašvaldības darba reglamentā noteiktajā kārtībā ziņot par kolektīvo iesniegumu domes vai tās komitejas sēdē, kurā iesniegums tiek izskatīts, kā arī piedalīties tā apspriešanā un debatēs.

XVI. Noslēguma jautājumi

82. Atzīt par spēku zaudējušiem Salaspils novada domes 2009. gada 15. jūlija saistošos noteikumus Nr. 17/2009 "Salaspils novada pašvaldības nolikums".

83. Līdz Salaspils novada pašvaldības iestādes "Centrālā pārvalde" izveidei šajos noteikumos noteikto Centrālās pārvaldes funkciju izpildi nodrošina Salaspils novada domes 2009. gada 15. jūlija saistošajos noteikumos Nr. 17/2009 "Salaspils novada pašvaldības nolikums" minētā Pašvaldības administrācija.

84. Pēc pašvaldības iestādes "Centrālā pārvalde" izveides un līdz attiecīgu grozījumu izdarīšanas citos pašvaldības normatīvajos aktos pašvaldības iestāde "Centrālā pārvalde" turpina nodrošināt šajos tiesību aktos minētās Pašvaldības administrācijas funkcijas kā Centrālās pārvaldes funkcijas.

Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks

 

Saistošo noteikumu Nr. 19/2024 "Salaspils novada pašvaldības nolikums"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļas

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punkts noteic, ka dome izvērtē uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdoto saistošo noteikumu atbilstību šim likumam un izdod jaunus saistošos noteikumus atbilstoši šajā likumā ietvertajam pilnvarojumam. Līdz jaunu saistošo noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2024. gada 30. jūnijam piemērojami uz likuma "Par pašvaldībām" normu pamata izdotie saistošie noteikumi, ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.

Šobrīd spēkā esošais Salaspils novada pašvaldības nolikums tika apstirpināts ar domes 2009. gada 15. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr. 17/2009.

Saskaņā ar pašvaldību likuma 49. panta pirmo daļu pašvaldības nolikums ir saistošie noteikumi, kas nosaka pašvaldības institucionālo sistēmu un darba organizāciju, tostarp:

1) pašvaldības administrācijas struktūru;

2) publisko tiesību līgumu noslēgšanas procedūru;

3) pašvaldības administrācijas izdoto administratīvo aktu apstrīdēšanas kārtību;

4) kārtību, kādā domes deputāti un pašvaldības administrācija pieņem apmeklētājus un izskata iesniegumus;

5) kārtību, kādā pašvaldības amatpersonas rīkojas ar pašvaldības mantu un finanšu resursiem;

6) kārtību, kādā pašvaldība sadarbojas ar pilsoniskās sabiedrības organizācijām (biedrībām un nodibinājumiem) un nodrošina sabiedrības iesaisti pašvaldības darbā;

7) kārtību, kādā organizējama publiskā apspriešana;

8) kārtību, kādā iedzīvotāji var piedalīties domes un tās komiteju sēdēs;

9) citus likumā noteiktos jautājumus.

Izpildot Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punkta prasības un ievērojot minētā likuma 49. panta pirmajā daļā noteikto pašvaldības nolikuma saturu, ir sagatavots Salaspils novada pašvaldības nolikuma projekts.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Noteikumu projektam nav būtiskas ietekmes uz pašvaldības budžetu. Projektā skaidrāk nodalīta lēmējvara no izpildvaras un noteikta skaidra institūciju kompetenču un funkciju sadale, saglabājot to izpildi līdzšinējā apjomā.
3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci

Projektam paredzama pozitīva sociālā ietekme, jo tiks vairāk veicināta sabiedrības iesaiste pašvaldības darbā.

Projektam nav ietekmes uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Projektam nav būtiskas ietekmes uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām, jo jaunas administratīvās procedūras nav paredzētas. Projekts samazina pašvaldības izpilddirektora vietnieku skaitu no diviem uz vienu, saglabājot izglītības jomas funkcijas un pienākumus administrācijas struktūrvienības (Izglītības daļas) ietvaros.
5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošo noteikumu izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams veidot jaunas pašvaldības institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.
6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpildi nodrošinās Salaspils novada pašvaldības administrācija.
7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Projekts ir piemērots iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Ievērojot Pašvaldību likuma 46. panta trešo daļu projekts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē sabiedrības viedokļa noskaidrošanai no 13.06.2024. līdz 26.06.2024. Neviens viedoklis par projektu no sabiedrības netika saņemts.

Salaspils novada domes priekšsēdētājs R. Anspaks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!