• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Liepājas pilsētas dome
Republikas pilsētas domes publicē saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja tajos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.

Pirms republikas pilsētas domes vēlēšanām republikas pilsētu vēlēšanu komisijas publicē reģistrētos deputātu kandidātu sarakstus, pēc vēlēšanām – informāciju par pilsētas domē ievēlētajiem deputātiem.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Liepājas pilsētas domes 2024. gada 18. jūlija saistošie noteikumi Nr. 29 "Saistošie noteikumi par līdzfinansējuma piešķiršanu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecībai Liepājā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 22.07.2024., Nr. 140 https://www.vestnesis.lv/op/2024/140.6

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Aizkraukles novada domes saistošie noteikumi Nr. 2024/9

Par mājas (istabas) dzīvnieku turēšanu Aizkraukles novadā

Vēl šajā numurā

22.07.2024., Nr. 140

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Liepājas pilsētas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 29

Pieņemts: 18.07.2024.

OP numurs: 2024/140.6

2024/140.6
RĪKI

Liepājas pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 29

Liepājā 2024. gada 18. jūlijā (prot. Nr. 7, 16. §)

Saistošie noteikumi par līdzfinansējuma piešķiršanu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecībai Liepājā

Izdoti saskaņā ar Pašvaldību likuma
44. panta otro daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Saistošie noteikumi nosaka kārtību, kādā Liepājas valstspilsētas pašvaldība (turpmāk arī – Pašvaldība) konkursa kārtībā piešķir līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecības īstenošanai, nolūkā radīt jaunus dzīvokļus Pašvaldības administratīvajā teritorijā.

2. Saistošajos noteikumos lietotie termini:

2.1. daudzdzīvokļu dzīvojamā māja – saistošo noteikumu izpratnē dzīvojamā māja, vai vairākas daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas viena būvniecības projekta ietvaros, ar vismaz 50 dzīvokļiem vienā dzīvojamā mājā, vai 10 dzīvokļiem katrā dzīvojamā mājā, ja tiek būvētas vairākas daudzīvokļu dzīvojamās mājas;

2.2. pretendents – fiziskā vai juridiskā persona vai šādu personu apvienība, kura veic saimniecisko vai komercdarbību, neatkarīgi no tās īpašuma formas un darbības veida, ir zemes īpašniece un kura piedalās līdzfinansēšanas konkursā "Daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecība Liepājā" (turpmāk – Konkurss) nolūkā radīt jaunu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju;

2.3. būvniecības projekts – darbu un pasākumu kopums vienā vai blakus esošos zemesgabalos, par kuru īstenošanu Pašvaldībā ir iesniegts projekta iesniegums Pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanai.

3. Konkursa mērķi ir:

3.1. veicināt Pašvaldības iedzīvotāju skaita pieaugumu, tajā skaitā jaunu speciālistu piesaisti, atbalstot dzīvojamā fonda paplašināšanu un tādējādi nodrošinot Liepājas valstspilsētas attīstības programmā noteiktā mērķa sasniegšanu un uzdevumu īstenošanu;

3.2. veicināt Liepājas valstspilsētas dzīvojamā fonda energoefektivitātes pieaugumu;

3.3. izpildīt Liepājas valstspilsētas un Dienvidkurzemes novada attīstības programmā 2022.–2027. gadam ietverto stratēģisko mērķi – radīt labvēlīgus apstākļus jaunu kvalitatīvu daudzdzīvokļu māju būvniecībai.

4. Konkursu un finansēšanas līguma slēgšanu organizē Liepājas Nekustamā īpašuma pārvalde. Konkursa norisi un projektu iesniegumu izvērtēšanu veic Liepājas valstspilsētas pašvaldības Nekustamo īpašumu jautājumu konsultatīvā komisija (turpmāk – Komisija).

5. Konkurss tiek izsludināts kārtās, atkarībā no Pašvaldības budžetā kārtējam gadam šim mērķim paredzēto finanšu līdzekļu apjoma.

II. Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumi, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

6. Līdzfinansējumam var pieteikties pretendents, ja izpildās visi turpmāk šajā punktā minētie nosacījumi:

6.1. būvniecības iecere atbilst Liepājas teritorijas plānojumā un teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumos paredzētajiem nosacījumiem;

6.2. nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav nostiprināta piedziņas atzīme un nav reģistrēti citi apgrūtinājumi, kas var būt par šķērsli projekta īstenošanai;

6.3. pretendents atbilst saistošo noteikumu 12. punktā noteiktajām prasībām.

7. Uzbūvētajā daudzdzīvokļu dzīvojamajā mājā var atrasties pretendenta darījumu funkciju telpas, par kurām Pašvaldības līdzfinansējums netiek piešķirts un pretendents ar šīm telpām var rīkoties pēc saviem ieskatiem.

8. Konkursa ietvaros attiecināmās izmaksas ir daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas būvniecības izmaksas, izņemot mēbeļu un sadzīves tehnikas (arī iebūvēto mēbeļu un iebūvētās tehnikas) iegādes un uzstādīšanas izmaksas. Par attiecināmām izmaksām netiek uzskatītas izmaksas daudzdzīvokļu dzīvojamajā mājā pretendenta pilnībā finansētām darījumu funkciju telpām.

9. Saistošo noteikumu 8. punktā minētās izmaksas ir attiecināmas, ja izveidojušās attiecīgā projekta ietvaros.

10. Konkursa ietvaros neattiecināmās izmaksas, ir izmaksas, kas nav minētas saistošo noteikumu 8. punktā.

11. Daudzdzīvokļu dzīvojamā māja jānodod ekspluatācijā ne vēlāk kā 48 mēnešu laikā no saistošo noteikumu 49. punktā minētā līguma noslēgšanas dienas.

III. Pretendenta kvalifikācijas prasības un Pašvaldības līdzfinansējuma piešķiršanas nosacījumi

12. Lai piedalītos Konkursā, pretendentam jāatbilst šādām prasībām:

12.1. pretendentam nav ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai tam nav pasludināts maksātnespējas process, par ko pretendents iesniedz apliecinājumu;

12.2. pretendentam projekta iesnieguma iesniegšanas, vērtēšanas un līguma noslēgšanas dienā nav nodokļu parādu, tajā skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;

12.3. pretendents iesniedzis visu pieprasīto informāciju, un iesniegtā informācija, lai apliecinātu pretendenta atbilstību saistošo noteikumu prasībām, ir patiesa;

12.4. uz pretendentu, tā valdes vai padomes locekli, patieso labuma guvēju, pārstāvēttiesīgo personu vai prokūristu, vai personu, kura ir pilnvarota pārstāvēt pretendentu darbības, kas saistītas ar filiāli, vai uz personālsabiedrības biedru, tā valdes un padomes locekli, patieso labuma guvēju, pārstāvēttiesīgo personu un prokūristu, ja pretendents ir personālsabiedrība, nedrīkst būt noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskās finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas.

13. Līdzfinansējumu piešķir Pašvaldības budžetā šim mērķim paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros.

14. Maksimālā līdzfinansējuma intensitāte ir 10% no projekta kopējām attiecināmajām faktiskajām izmaksām bez pievienotās vērtības nodokļa, bet ne vairāk kā 300 000 euro vienam pretendentam.

IV. Projekta iesniegumu atbilstības un vērtēšanas kritēriji

15. Projekta iesniegumi tiek vērtēti saskaņā ar atbilstības un vispārējiem vērtēšanas kritērijiem saistošo noteikumu VIII nodaļā noteiktajā kārtībā.

16. Atbilstības kritēriji:

16.1. pretendenta atbilstība saistošo noteikumu 12. punkta prasībām;

16.2. ir izstrādāta būvniecības ieceres dokumentācija: skice (vīzija) ar skaidrojošo aprakstu ar galvenajiem ēkas tehniskajiem un ekonomiskiem rādītājiem vai būvprojekts minimālajā sastāvā un ir būvatļauja vai akceptēts būvprojekts un būvatļaujā izdarīta atzīme par projektēšanas nosacījumu izpildi;

16.3. pretendenta atbilstība saistošo noteikumu VII nodaļā minētajiem komercdarbības atbalsta saņemšanas kritērijiem (uz līdzfinansējuma piešķiršanas dienu).

17. Projekta iesnieguma vispārējie vērtēšanas kritēriji un novērtējums:

17.1. kopējais dzīvokļu skaits daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā:

17.1.1. 50 līdz 60 dzīvokļiem – 3 punkti;

17.1.2. 61 līdz 90 dzīvokļiem – 5 punkti;

17.1.3. virs 91 dzīvoklim – 10 punkti;

17.2. būvprojekta gatavība:

17.2.1. ir izstrādāta skice (vīzija) ar skaidrojošo aprakstu ar galvenajiem ēkas tehniskajiem un ekonomiskiem rādītājiem – 1 punkts;

17.2.2. būvprojekts minimālā sastāvā, uz kura pamata ir izdota būvatļauja ar projektēšanas nosacījumiem – 3 punkti;

17.2.3. akceptēts būvprojekts un būvatļaujā ir izdarīta atzīme par projektēšanas nosacījumu izpildi – 5 punkti.

18. Projektu iesniegumi, kuri saņem augstāko vērtēšanas punktu skaitu, ņemot vērā pieejamo līdzfinansējuma apjomu, tiek vērtēti saistošo noteikumu 47. punktā minētajā kārtībā.

V. Projekta iesnieguma sagatavošanas un noformēšanas kārtība

19. Pretendents sagatavo un iesniedz aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu (pielikumā).

20. Projekta iesniegumam pievieno pilnvaru, ar kuru projekta iesnieguma veidlapas parakstītājam ir piešķirtas paraksta tiesības (attiecināms, ja projekta iesniegumu paraksta persona, kuras pārstāvības tiesības nav reģistrētas publiskajos reģistros), un 19. punktā minēto veidlapu.

21. Projekta iesniegumu iesniedz elektroniski ar drošu elektronisko parakstu, kas satur laika zīmogu, nosūtot uz Liepājas Nekustamā īpašuma pārvaldes e-adresi vai e-pastu nip@liepaja.lv. Projekta iesniegumā iekļautajiem dokumentiem un to noformējumam jāatbilst Dokumentu juridiskā spēka likumam, Ministru kabineta 2018. gada 4. septembra noteikumiem Nr. 558 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtība" un saistošo noteikumu prasībām. Ja kāds no projekta iesnieguma veidlapas punktiem, sadaļām vai pielikumiem ir svešvalodā, tad atbilstoši Valsts valodas likumam ir jāpievieno tulkojums valsts valodā Ministru kabineta 2000. gada 22. augusta noteikumu Nr. 291 "Kārtība, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā" noteiktajā kārtībā vai notariāli apliecināts tulkojums valsts valodā.

22. Projekta iesniegumā plānotās summas norāda euro ar precizitāti līdz divām zīmēm aiz komata.

VI. Projekta iesniegumu iesniegšanas kārtība

23. Paziņojums par pieteikšanos līdzfinansējuma konkursam tiek publicēts vismaz vietējā laikrakstā un Pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē www.liepaja.lv.

24. Pretendents projekta iesniegumu iesniedz atbilstoši publikācijā norādītajam projekta iesniegumu iesniegšanas termiņam. Projekta iesniegumu iesniegšanas termiņš nevar būt īsāks par trīs mēnešiem.

25. Pretendents projekta iesniegumu sagatavo un iesniedz atbilstoši saistošo noteikumu prasībām.

26. Iesniegtie projekta iesniegumi tiek reģistrēti Liepājas Nekustamā īpašuma pārvaldē.

27. Pretendents līdz izsludinātā projekta iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām ir tiesīgs:

27.1. atsaukt savu iesniegto projekta iesniegumu;

27.2. iesniegt projekta iesnieguma grozījumus;

27.3. atsaukt savu iesniegto projekta iesniegumu un iesniegt jaunu projekta iesniegumu.

28. Projekta iesnieguma atsaukuma vai grozījumu dokumenti sagatavojami, noformējami un iesniedzami tādā pašā kārtībā kā citi projekta iesnieguma dokumenti, ar norādi "Projekta iesnieguma atsaukums" vai "Projekta iesnieguma grozījumi".

29. Ja projekta iesniegums vai tā grozījumi tiek iesniegti pēc projekta iesniegumu iesniegšanas beigu termiņa, tie netiek vērtēti un pretendents saņem Pašvaldības paziņojumu par atteikumu vērtēt projekta iesniegumu vai tā grozījumus. Nekādi projekta iesnieguma vai tā grozījumu iesniegšanas termiņa kavējuma iemesli netiks ņemti vērā.

VII. De minimis atbalsta nosacījumi pretendentam, kas pretendē uz līdzfinansējuma saņemšanu

30. Pretendentam Komisija piešķir līdzfinansējumu kā de minimis atbalstu [granta] veidā, ievērojot Eiropas Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – Komisijas regula Nr. 2023/2831) nosacījumus.

31. Komisija veic atbalsta pretendenta izvērtēšanu atbilstoši Komisijas regulas Nr.2023/2831 nosacījumiem uz atbalsta piešķiršanas brīdi.

32. De minimis atbalstu uzskata par piešķirtu ar dienu, kad Komisija pieņēmusi lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu.

33. Piešķirot de minimis atbalstu, Komisija pārbauda, vai plānotais de minimis atbalsts kopā ar iepriekšējos trīs gados, skaitot no atbalsta piešķiršanas dienas, piešķirto de minimis atbalstu viena vienota uzņēmuma līmenī nepārsniedz Komisijas regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punktā noteikto maksimālo de minimis atbalsta apmēru. Viens vienots uzņēmums ir uzņēmums, kas atbilst Komisijas regulas Nr. 2023/2831 2. panta 2. punktā noteiktajam.

34. De minimis atbalstu saskaņā ar Komisijas regulu Nr. 2023/2831 piešķir, ievērojot Komisijas regulas Nr.2023/2831 1. panta 1. punktā minētos nozaru un darbību ierobežojumus.

35. Ja atbalsta pretendents vienlaikus darbojas vienā vai vairākās Komisijas regulas Nr.2023/2831 1. panta 1. punkta a), b), c) un d) apakšpunktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt tikai tad, ja atbalsta pretendents nodrošina šo nozaru darbību vai uzskaites nodalīšanu, lai saskaņā ar Komisijas regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punktu darbības izslēgtajās nozarēs negūst labumu no de minimis atbalsta, ko piešķir saskaņā ar šiem saistošajiem noteikumiem.

36. Saistošo noteikumu ietvaros piešķirto de minimis atbalstu attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām nedrīkst kumulēt ar komercdarbības atbalstu citu atbalsta programmu vai ad-hoc atbalsta projekta ietvaros, tai skaitā citu de minimis atbalstu, neatkarīgi no finansējuma avota.

37. Liepājas Nekustamā īpašuma pārvalde uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 gadus, sākot no dienas, kurā saskaņā ar noteikto piešķirts pēdējais de minimis atbalsts, atbilstoši Komisijas regulas Nr. 2023/2831 6. panta 3. un 7. punktam.

38. De minimis atbalsta saņēmējs uzglabā visus ar de minimis atbalsta piešķiršanu saistītos datus 10 gadus no de minimis atbalsta piešķiršanas dienas, atbilstoši Komisijas regulas Nr.2023/2831 6. panta 3. un 7. punktam.

39. De minimis atbalsta piešķiršana un uzskaite tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem par de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību un de minimis atbalsta uzskaites veidlapu paraugiem:

39.1. atbalsta pretendents atbalsta pieteikumam pievieno de minimis atbalsta uzskaites sistēmā sagatavotās veidlapas par sniedzamo informāciju de minimis atbalsta uzskaitei un piešķiršanai izdruku un atbalsta pieteikumā norāda de minimis atbalsta sistēmā aizpildītās veidlapas identifikācijas numuru;

39.2. Liepājas Nekustamā īpašuma pārvalde vienas darba dienas laikā pēc atbalsta piešķiršanas veic piešķirtā de minimis atbalsta reģistrāciju de minimis atbalsta uzskaites sistēmā.

40. Ja tiek pārkāpti Komisijas regulas Nr. 2023/2831 nosacījumi, de minimis atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt Liepājas valstspilsētas pašvaldībai šo saistošo noteikumu ietvaros saņemto nelikumīgo de minimis atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas ir brīvi no komercdarbības atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

41. De minimis atbalstu šo saistošo noteikumu ietvaros var piešķirt līdz 2031. gada 30. jūnijam.

VIII. Projekta iesniegumu vērtēšanas kārtība

42. Komisija saistošajos noteikumos paredzētajā kārtībā un atbilstoši saistošo noteikumu prasībām un vērtēšanas kritērijiem nodrošina pretendentu atlasi un projekta iesniegumu atbilstības pārbaudi, tajā skaitā de minimis atbalsta nosacījumu pārbaudi.

43. Ja Komisija konstatē, ka atbilstoši saistošajos noteikumos noteiktajiem atlases un izvērtēšanas kritērijiem iesniegtajos projekta iesniegumos ietvertā informācija ir neskaidra vai nepilnīga, tā pieprasa, lai pretendents izskaidro vai papildina šajos projekta iesniegumos ietverto informāciju. Termiņš nepieciešamās informācijas iesniegšanai nosakāms samērīgi ar laiku, kas nepieciešams šādas informācijas sagatavošanai un iesniegšanai, bet ne ilgāks par diviem mēnešiem.

44. Komisija izskata tikai saistošo noteikumu prasībām atbilstošus projekta iesniegumus.

45. Komisijai, nepieciešamības gadījumā, ir tiesības piesaistīt ekspertus.

46. Komisijas loceklis un pieaicinātais eksperts nepiedalās iesniegto projekta iesniegumu izskatīšanā un atzinuma sniegšanā, ja šīs darbības var ietekmēt attiecīgās personas, tās radinieku (likuma "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībās" izpratnē) vai personas, ar kuru viņam ir kopīga saimniecība, personiskās un mantiskās intereses.

47. Komisija izskata projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par līdzfinansējuma piešķiršanu (pilnībā vai daļēji) vai atteikumu piešķirt līdzfinansējumu. Priekšroka tiek dota visvairāk punktus ieguvušajam pretendentam. Ja divu vai vairāku projekta iesniegumu vērtēšanas punktu skaits ir vienāds, projekta iesniegumu izvēles kritērijs ir iesniegšanas laiks.

48. Liepājas Nekustamā īpašuma pārvalde 10 darba dienu laikā pēc saistošo noteikumu 47. punktā minētā lēmuma pieņemšanas rakstiski informē katru pretendentu par Konkursā iesniegto projekta iesniegumu izskatīšanas rezultātiem.

IX. Finansēšanas līguma slēgšana

49. Pamatojoties uz saistošo noteikumu 47. punktā minēto lēmumu, mēneša laikā no lēmuma pieņemšanas ar Konkursā atbalstīto pretendentu (turpmāk – Finansējuma saņēmējs) tiek slēgts finansēšanas līgums.

50. Finansējuma saņēmējs pēc būvdarbu pabeigšanas informē Liepājas Nekustamā īpašuma pārvaldi par daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas pieņemšanu ekspluatācijā ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc finansēšanas līgumā noteiktā projekta īstenošanas beigu termiņa.

51. Finansējums tiek izmaksāts vienā maksājumā 30 darba dienu laikā, ja ir izpildīti visi turpmāk šajā punktā minētie nosacījumi:

51.1. daudzdzīvokļu dzīvojamā māja ir nodota ekspluatācijā;

51.2. kadastrāli uzmērītas un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētas atsevišķas telpu grupas (dzīvokļi);

51.3. iesniegta faktiski izpildīto darbu atskaite (forma 2) un maksājumu apliecinoši dokumenti;

51.4. iesniegts rēķins Pašvaldības līdzfinansējuma saņemšanai Pašvaldībā.

52. Projekta izmaksu pieauguma gadījumā Finansējuma saņēmējs sedz sadārdzinājumu no saviem līdzekļiem.

X. Publicitāte

53. Noslēdzot finansēšanas līgumu, Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par publicitātes prasību ievērošanu.

54. Finansējuma saņēmējs būvdarbu laikā un vismaz piecus gadus pēc daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas nodošanas ekspluatācijā nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, izvietojot informatīvu plāksni par saņemto līdzfinansējumu.

55. Uzsākot būvdarbus līdz daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas nodošanai ekspluatācijā, Finansējuma saņēmējs nodrošina būvtāfeles (no ūdensnecaurlaidīga un apkārtējās vides ietekmi noturīga materiāla, ne mazāku kā 1,2 x 1,2 m) izvietošanu zemesgabalā, kurā tiek īstenots projekts, publiski redzamā un pieejamā vietā.

56. Finansējuma saņēmējam no finansēšanas līguma noslēgšanas un līdz saistību pilnīgai izpildei, vismaz reizi pusgadā savā tīmekļa vietnē un sociālo tīklu vietnēs, ja tādas ir, jāpublicē īss, ar līdzfinansējuma apjomu samērīgs apraksts par projektu, tā mērķiem un rezultātiem, uzsverot saņemto Pašvaldības līdzfinansējumu.

57. Liepājas Nekustamā īpašuma pārvalde nodrošina sabiedrības informēšanu un preses relīžu publicēšanu Pašvaldības oficiālajā tīmekļa vietnē www.liepaja.lv un sociālajos tīklos par šādām tēmām:

57.1. par izsludināto Konkursu;

57.2. par saņemtajiem projekta iesniegumiem Konkursam;

57.3. par atbalstītiem projekta iesniegumiem un piešķirto līdzfinansējumu Konkursa ietvaros;

57.4. par būvdarbu uzsākšanu;

57.5. par būvdarbu izpildes gaitu;

57.6. par būvdarbu pabeigšanu un daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pieņemšanu ekspluatācijā;

57.7. par izmaksāto līdzfinansējumu.

Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Ansiņš

 

Pielikums
Liepājas valstspilsētas pašvaldības
domes 2024. gada 18. jūlija
saistošajiem noteikumiem Nr. 29

Projekta iesniegums
līdzfinansēšanas konkursā "Daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecība Liepājā"


Nr.
p.k.

Nosaukums

Sniegtā informācija

1.

Projekta nosaukums:

2.

Pretendenta nosaukums:

3.

Nodokļu maksātāja reģistrācijas kods:

4.

Pretendenta juridiskā adrese: Iela, mājas nosaukums, Nr./dzīvokļa Nr.

Republikas pilsēta

Novads Novada pilsēta vai pagasts
Pasta indekss
E-pasts
Tīmekļa vietne

5.

Kontaktinformācija:

Ieņemamais amats
Tālrunis
E-pasts

6.

Korespondences adrese
(aizpilda, ja atšķiras no juridiskās adreses)
Iela, mājas nosaukums, Nr./dzīvokļa Nr.

Republikas pilsēta

Novads Novada pilsēta vai pagasts
Pasta indekss

7.

Ir izstrādāta viena no šādām būvniecības ieceres dokumentācijām Izstrādāta būvniecības ieceres dokumentācija, skice (vīzija) ar skaidrojošo aprakstu ar galvenajiem ēkas tehniskajiem un ekonomiskiem rādītājiem

Būvprojekts minimālā sastāvā, uz kura pamata izdota

būvatļauja Nr. _____________ ar projektēšanas nosacījumiem

Akceptēts būvprojekts un

būvatļaujā Nr. _____________ ir veikta atzīme par projektēšanas nosacījumu izpildi

8.

Plānotās projekta kopējās izmaksas, EUR  

9.

t.sk. plānotās attiecināmās izmaksas saskaņā ar aprēķinu (tāmi), EUR:  

10.

Pieprasītais Pašvaldības līdzfinansējums Atbalsta intensitāte ____ % EUR _____________

11.

Kopējais plānotais un Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu skaits, kopējā dzīvokļu platība (m2), t.sk. Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu platība (m2): Kopējais dzīvokļu skaits _________

Kopējā dzīvokļu platība ____ m2

Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu skaits _________

Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu kopējā platība _________ m2

Pašvaldības līdzfinansējamo dzīvokļu kopējās platības īpatsvars dzīvokļu kopējā platībā ____ %

12.

Daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas nodošanas ekspluatācijā laiks no finansēšanas līguma noslēgšanas brīža, bet ne ilgāk par 36 mēnešiem  

13.

de minimis atbalsta uzskaites sistēmā reģistrētais identifikācijas numurs Nr. _____________

PRETENDENTA APLIECINĀJUMS


Es, apakšā parakstījies (-usies),

  ,
 

vārds, uzvārds

 

Pretendenta

  ,
 

Pretendenta nosaukums

 

atbildīgā amatpersona,

  ,
 

amata nosaukums

 

Apliecinu, ka pilnībā esmu iepazinies(-usies) ar saistošajiem noteikumiem, organizatora sniegto papildu informāciju, saprotu šo dokumentu prasības, atzīstu tās par pamatotām, tiesiskām un saistošām man, pretenziju nav.

Apliecinu, ka projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī,

1) Pretendentam ir īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, uz kuru plānota daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas būvniecība;

2) nekustamajam īpašumam zemesgrāmatā nav nostiprināta piedziņas atzīme un nav reģistrēti citi apgrūtinājumi, kas var būt par šķērsli projekta īstenošanai;

3) nekustamajam īpašumam nav citi apgrūtinājumi, kas var būt par šķēršļi projekta īstenošanai;

4) tam nav ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, netiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai tam nav pasludināts maksātnespējas process, par ko pretendents iesniedz apliecinājumu;

5) Pretendentam nav nodokļu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 EUR;

6) Pretendenta rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi projekta īstenošanai;

7) projekta iesniegumā un tā pielikumos sniegtās ziņas atbilst patiesībai un projekta īstenošanai pieprasītais Liepājas valstspilsētas pašvaldības līdzfinansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesniegumā noteikto;

8) nav zināmu iemeslu, kādēļ šis projekts nevarētu tikt īstenots vai varētu tikt aizkavēta tā īstenošana, un apstiprinu, ka projektā noteiktās saistības un pasākuma īstenošanu iespējams veikt noteiktajos termiņos;

9) Pretendentam, tā valdes vai padomes loceklim, patiesā labuma guvējam, pārstāvēttiesīgai personai vai prokūristam, vai personai, kura ir pilnvarota pārstāvēt Pretendentu darbības, kas saistītas ar filiāli, vai personālsabiedrības biedram, tā valdes un padomes loceklim, patiesā labuma guvējam, pārstāvēttiesīgai personai un prokūristam, ja Pretendents ir personālsabiedrība, nav noteiktas starptautiskās vai nacionālās sankcijas vai būtiskās finanšu un kapitāla tirgus intereses ietekmējošas Eiropas Savienības vai Ziemeļatlantijas līguma organizācijas dalībvalsts noteiktās sankcijas.

Apzinos, ka nepatiesas apliecinājumā sniegtās informācijas gadījumā administratīva rakstura sankcijas var tikt uzsāktas gan pret mani, gan arī pret minēto juridisko personu – Pretendentu.

Apzinos, ka projekta izmaksu pieauguma gadījumā Pretendents sedz visas izmaksas, kas var rasties izmaksu svārstību rezultātā.

Apliecinu, ka esmu iepazinies (-usies) ar saistošajos noteikumos noteiktajām prasībām, kā arī atbilstības un vērtējuma kritērijiem.

Apliecinu, ka projekta īstenošanai izmantojamie līdzekļi nav atzīstami par noziedzīgi iegūtiem Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma izpratnē.

Piekrītu projekta iesniegumā norādīto datu apstrādei.

Apliecinu, ka projekta iesniegumam pievienotās kopijas atbilst manā rīcībā esošiem dokumentu oriģināliem un projekta iesnieguma kopijas un elektroniskā versija atbilst iesniegtā projekta iesnieguma oriģinālam.

Pilnībā apzinos savas saistības un pienākumus.

Apliecinu, ka Pretendentam ir rīcībspēja un tiesībspēja, lai slēgtu Finansēšanas līgumu atbilstoši Konkursa nolikuma prasībām.

Pielikumi:

/Pretendenta atbildīgās amatpersonas vārds, uzvārds, paraksts, ieņemamais amats, datums/

 

Saistošo noteikumu "Saistošie noteikumi par līdzfinansējuma piešķiršanu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecībai Liepājā"
paskaidrojuma raksts

Paskaidrojuma raksta sadaļa

Norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 10. punkts noteic, ka viena no pašvaldības autonomajām funkcijām ir veicināt dzīvojamā fonda veidošanu, uzturēšanu un modernizēšanu.

Saistošo noteikumu mērķis ir noteikt kārtību, kādā Liepājas valstspilsētas pašvaldība (turpmāk arī – Pašvaldība) konkursa kārtībā piešķir līdzfinansējumu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecības īstenošanai, nolūkā radīt jaunus, kvalitatīvus, ģimenēm piemērotus dzīvokļus Pašvaldības administratīvajā teritorijā.

Šobrīd nav spēkā esoši Liepājas valstspilsētas pašvaldības saistošie noteikumi, kas regulētu līdzfinansējuma piešķiršanu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecības īstenošanai. Tāpat pēdējo gadu laikā ir no jauna uzceltas tikai dažas jaunas daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas. Ir vairāki desmiti vēsturisko ēku atjaunošanas projekti, pielāgojot tos dzīvošanai.

Atbilstoši 2022. gada Liepājas valstspilsētas publiskā gada pārskata datiem, Liepājā ir 67 088 iedzīvotāju. Vidējais darba vietu skaits Liepājā reģistrētajos uzņēmumos ir 27 974, tajā skaitā 20 383 jeb 72,9% ir Liepājā deklarētie iedzīvotāji, bet 8 500 liepājnieku strādāja citās administratīvajās teritorijās reģistrētos uzņēmumos (lielveikali, valsts iestādes u.c.). Pēdējo septiņu gadu laikā vidējais darba vietu skaits Liepājā reģistrētajos uzņēmumos palielinājies par 1 292 darba vietām.

Šobrīd Liepājā kopumā uzskaitītas 1 447 daudzdzīvokļu mājas, no kurām 600 ir padomju laika ēkas, kuros uzskaitīti ~33 000 dzīvokļu, no kuriem aptuveni 4 500 dzīvokļu ir pašvaldības (neprivatizētie).

Secināms, ka Liepājā ir ierobežots mūsdienu kvalitātes prasībām atbilstošu mājokļu piedāvājums, tostarp:

• nepietiekošs piedāvājums cilvēkiem ar vidējiem un augstākiem ienākumiem;

• nepietiekamas privātā sektora investīcijas nekustamā īpašuma attīstībā;

• liels īpatsvars padomju laika daudzstāvu ēku, koka apbūves sliktais tehniskais stāvoklis;

• dzīvokļu īpašnieku izvēle par labu īstermiņa īrei vasaras sezonā, samazinot pieejamo īres dzīvokļu pieejamību ilgtermiņā.

Saistošie noteikumi nepieciešami, lai risinātu jaunu, kvalitatīvu un mūsdienīgu mājokļu pieejamību Pašvaldībā atbilstoši esošo un topošo iedzīvotāju pieprasījumam.

Saistošajos noteikumos paredzēto līdzfinansējuma konkursu plānots sludināt sākot ar 2025. gadu.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu Saistošie noteikumi paredz piešķirt līdzfinansējumu Pašvaldības budžetā šim mērķim paredzēto finanšu līdzekļu ietvaros.

Maksimālā līdzfinansējuma intensitāte ir 10% no projekta kopējām attiecināmajām faktiskajām izmaksām bez pievienotās vērtības nodokļa, bet ne vairāk kā 300 000 euro vienam pretendentam.

Saistošo noteikumu piemērošanai būs nepieciešams iespēju robežās paredzēt finanšu līdzekļus, plānojot Liepājas valstspilsētas pašvaldības budžeta izdevumu daļu.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci Saistošie noteikumi veicinās kvalitatīvu un mūsdienīgu mājokļu pieejamību, kā arī iespējamu speciālistu piesaisti darbam pilsētā.

Saistošajiem noteikumiem ir pozitīva ietekme uz vidi, jo atbalsts paredzēts jaunu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecībai, atbilstoši aktuālajām energoefektivitātes prasībām, it īpaši klimata pārmaiņu novēršanai, kas netieši pozitīvi ietekmē arī iedzīvotāju veselību.

Tiks veicināta uzņēmējdarbības aktivitāte nekustamā īpašuma projektu attīstītāju starpā, kuri vēlēsies iesaistīties jaunu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecības projektos.

Saistošo noteikumu tiesiskā regulējuma mērķgrupa ir nekustamā īpašuma attīstītāji.

Konkurence daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecības jomā ir neliela, tādēļ šie saistošie noteikumi varētu veicināt konkurenci starp nekustamā īpašuma attīstītājiem, kuri vēlēsies iesaistīties daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecībā, tādējādi palielinot jaunu mājokļu pieejamību.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām Institūcija, kurā privātpersona var vērsties saistošo noteikumu piemērošanā, ir Liepājas Nekustamā īpašuma pārvalde.

Personām, kuras vēlas piedalīties konkursā par līdzfinansējuma saņemšanu, jāiesniedz saistošajos noteikumos norādītie dokumenti un jāatbilst saistošajos noteikumos paredzētajiem kritērijiem.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem Saistošie noteikumi izstrādāti saskaņā ar Pašvaldību likuma 44. pantu.

Pašvaldības cilvēkresursi, kas tiks iesaistīti saistošo noteikumu īstenošanā, ir Liepājas Nekustamā īpašuma pārvaldes darbinieki un Liepājas valstspilsētas pašvaldības Nekustamo īpašumu jautājumu konsultatīvās komisijas locekļi.

Saistošo noteikumu realizēšana ietilpst Liepājas Nekustamā īpašuma pārvaldes kompetencē un nav nepieciešama papildu cilvēkresursu piesaiste.

Saistošie noteikumi pilnvaro Liepājas valstspilsētas pašvaldības Nekustamo īpašumu jautājumu konsultatīvo komisiju lemt par līdzfinansējuma piešķiršanu. Liepājas valstspilsētas pašvaldības Nekustamo īpašumu jautājumu konsultatīvā komisija ir Liepājas valstspilsētas pašvaldības izveidota komisija ar mērķi iesaistīt pašvaldības speciālistus lēmumu pieņemšanā par iespējamu lietderīgāku un racionālāku nekustamo īpašumu izmantošanu pilsētā iedzīvotāju interesēs.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu Saistošo noteikumu izpildi veiks Liepājas Nekustamā īpašuma pārvaldes darbinieki.

Izpildes nodrošināšanai nav nepieciešami papildu resursi.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana Saistošie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai.
8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajā daļā noteiktajam, laika posmā no 2024. gada 28. marta līdz 2024. gada 10. aprīlim sabiedrības viedokļa noskaidrošanai saistošo noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.liepaja.lv, paredzot iespēju ikvienam interesentam iesniegt savus priekšlikumus un komentārus. Noteiktā termiņa ietvaros par saistošo noteikumu projekta redakciju tika saņemti divi priekšlikumi:

1) 8. punkts – skaidri iezīmēts atbalsts būtu, ja attiecināmās izmaksas tiktu attiecinātas tikai uz visām infrastruktūras izmaksām – ūdens, kanalizācija, sakaru kabeļi, apgaismojums, ielas izbūve – un iespējams vēl kas saistībā ar iepriekš minēto. Šajās lietās pilsētai ir kompetence un savas jaudas. Iespējams šāds risinājums neradītu tūlītējas investīcijas sektorā, bet galā šie noteikumi nav tikai nākamajiem gadiem, bet tālākai perspektīvai. Līdz ar īpašumu tirgus vērtības iespējamu celšanos risinātos problēma ar privātām investīcijām un investori varētu plānot izmaksas, nerēķinot šos izdevumus;

Priekšlikums neskar saistošajos noteikumos paredzēto atbalstu, jo infrastruktūras izbūve pilsētā ir Pašvaldības kompetence, savukārt komunikāciju izbūve īpašumā ir projekta attīstītāja kompetence, kas ir dzīvojamo māju būvniecības sadaļa.

2) 14. punkts – nenoteikt griestus 300 000 euro, bet iespējams samazināt atbalsta intensitāti – ja nepieciešams. Atbalsta griesti nozīmē, ka ēkām ar mazu dzīvokļu skaitu (līdz 10 dzīv.) šis atbalsts ir ievērojami pievilcīgāks, bet lielākiem projektiem praktiski nenozīmīgs un nav izšķirošs faktors, lai investors lemtu par labu investīcijām. Būtībā atbalsta intensitāte 30%, bet ne vairāk kā 300 000 ir nepilns miljons euro investīciju, kas vairāk līdzinās privātmājai – ne daudzdzīvokļu mājai.

Netiek ņemts vērā. Pašvaldība ir izvērtējusi konkrēto atbalsta intensitāti un saistošie noteikumi neparedz atbalsta sniegšanu dzīvojamām mājām ar dzīvokļu skaitu līdz 10 dzīvokļiem.

Kopējais vērtējums par saistošo noteikumu projektu – nerisina problēmu pēc būtības, jo pamatproblēma privātajam kapitālam Liepājā un citur ārpus Rīgas iesaistīties daudzdzīvokļu namu celtniecībā ir neatbilstība starp nepieciešamajiem ieguldījumiem un gala produkta – dzīvokļu – tirgus cenām.

Netiek ņemts vērā. Pašvaldības mērķis ar saistošajos noteikumos paredzēto atbalstu ir veicināt jaunu kvalitatīvu un mūsdienīgu mājokļu pieejamību Pašvaldībā atbilstoši esošo un topošo iedzīvotāju pieprasījumam.

2024. gada 21. jūnijā vēstulē Nr. 7-4/18/1933 "Par saskaņojuma saņemšanu par saistošo noteikumu projektu "Saistošie noteikumi par līdzfinansējuma piešķiršanu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju būvniecībai Liepājā"" saņemts saskaņojums saistošajiem noteikumiem no Finanšu ministrijas.

Liepājas valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs G. Ansiņš

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!