• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Jūrmalas pilsētas dome
Republikas pilsētas domes publicē saistošos noteikumus un to paskaidrojuma rakstu. Saistošie noteikumi stājas spēkā nākamajā dienā pēc to publicēšanas, ja tajos nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš.

Pirms republikas pilsētas domes vēlēšanām republikas pilsētu vēlēšanu komisijas publicē reģistrētos deputātu kandidātu sarakstus, pēc vēlēšanām – informāciju par pilsētas domē ievēlētajiem deputātiem.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Jūrmalas pilsētas domes 2024. gada 25. jūlija saistošie noteikumi Nr. 37 "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībā". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 5.09.2024., Nr. 173 https://www.vestnesis.lv/op/2024/173.17

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Jūrmalas pilsētas domes saistošie noteikumi Nr. 38

Sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtība Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībā

Vēl šajā numurā

05.09.2024., Nr. 173

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Jūrmalas pilsētas dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 37

Pieņemts: 25.07.2024.

OP numurs: 2024/173.17

2024/173.17
RĪKI

Jūrmalas pilsētas domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 2 Pēdējās nedēļas laikā 0 Visi

Jūrmalas domes saistošie noteikumi Nr. 37

Jūrmalā 2024. gada 25. jūlijā (prot. Nr. 10, 66. p.)

Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībā

Izdoti saskaņā ar
Pašvaldību likuma 45. panta otrās daļas 1. punktu,
Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma
6. panta ceturtās daļas 5. punktu un
Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 384
"Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu
apsaimniekošanu un reģistrēšanu" 6. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie saistošie noteikumi (turpmāk – Noteikumi) nosaka:

1.1. decentralizēto kanalizācijas sistēmu, kas nav pievienotas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja centralizētajai kanalizācijas sistēmai, kontroles un uzraudzības kārtību;

1.2. minimālo biežumu notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām;

1.3. prasību minimumu asenizatoriem;

1.4. asenizatoru reģistrācijas kārtību;

1.5. decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrācijas kārtību;

1.6. decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību, tai skaitā Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) kompetenci minētajā jomā;

1.7. decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašnieku un valdītāju pienākumus;

1.8. atbildību par saistošo noteikumu pārkāpumiem.

2. Noteikumi ir saistoši visām fiziskajām un juridiskajām personām pašvaldības administratīvajā teritorijā, kuru īpašumā vai valdījumā ir decentralizētās kanalizācijas sistēmas.

3. Noteikumos lietotie termini atbilst normatīvajos aktos ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas jomā lietotajiem terminiem.

II. Pašvaldības kompetence decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites jomā

4. Pašvaldība:

4.1. veic asenizatoru reģistrāciju, informācijas par asenizatoriem publicēšanu un reģistra uzturēšanu;

4.2. slēdz līgumu ar pašvaldības administratīvajā teritorijā reģistrētu sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēju (turpmāk – Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs), uzdodot nodrošināt:

4.2.1. decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistra izveidošanu un uzturēšanu;

4.2.2. noteikto prasību notekūdeņu un nosēdumu savākšanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām, to transportēšanai un novadīšanai centralizētajā kanalizācijas sistēmā ievērošanas kontroli;

4.2.3. decentralizētajās kanalizācijas sistēmās uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu izvešanas biežuma kontroli un uzraudzību;

4.2.4. noteikto prasību decentralizēto kanalizācijas sistēmu ekspluatācijas un uzturēšanas ievērošanas kontroli;

4.2.5. informācijas sniegšanu decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašniekiem par tajās uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu izvešanas kārtību un nepieciešamību uzglabāt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu apliecinošu dokumentāciju. Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu pierādošu dokumentu var kalpot noslēgts līgums par decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu nodošanu attīrīšanai vai decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas darījumu apliecinošs attaisnojuma dokuments, kurā uzrādīta pakalpojuma sniegšanas adrese, dati par savākto notekūdeņu daudzumu, pakalpojumu sniegšanas datums un pakalpojumu sniedzēja rekvizīti.

III. Minimālais biežums notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām

5. Pašvaldības administratīvās teritorijas robežās esošajās decentralizētajās kanalizācijas sistēmās uzkrātie notekūdeņi un nosēdumi ir jāizved uz pašvaldības norādītām centralizētajā kanalizācijas sistēmā speciāli izveidotām notekūdeņu pieņemšanas vietām.

6. Minimālais notekūdeņu izvešanas biežums no krājtvertnēm ir nosakāms saskaņā ar šādu formulu:

I = B/A, kur:

I – decentralizētās kanalizācijas tvertnes izvešanas biežums mēnesī (reizes). Ja rezultāts ir mazāks par 1, to noapaļo ar divām zīmēm (vai vienai zīmei) aiz komata uz leju. Ja rezultāts lielāks par 2, to noapaļo līdz veseliem skaitļiem uz leju;

B – nekustamajā īpašumā vai nekustamo īpašumu grupā esošo personu kopējais ūdens patēriņš mēnesī (m3), pieņemot, ka vienas personas ūdens patēriņš ir___ (1,5 ….3,0) m3/mēnesī vai arī izmantojot datus par faktisko ūdens patēriņu;

A – decentralizētās kanalizācijas tvertnes tilpums kubikmetros.

Ja aprēķinātais I ir mazāks par 1, tad krājtvertnē uzkrātie notekūdeņi un nosēdumi jāizved retāk nekā vienu reizi mēnesī, un ir nepieciešams aprēķināt minimālo izvešanas reižu skaitu gadā (Ig) saskaņā ar šādu formulu:

Ig = MxI, kur –

M – objekta izmantošanas mēnešu skaits gadā (max 12). Rezultātu noapaļo līdz veseliem skaitļiem uz leju.

Zinot Ig un I, jānosaka Ib – vienas izvešanas reize mēnešos.

IbM/Ig, rezultātu noapaļo, ja nepieciešams, līdz vienai zīmei aiz komata.

7. Faktiskais ūdens patēriņš tiek noteikts sekojoši:

7.1. ja decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja nekustamajā īpašumā tiek izmantoti centralizētie ūdensapgādes pakalpojumi, tad novadīto notekūdeņu daudzumu pieņem vienādu ar patērētā ūdens daudzumu, un notekūdeņu izvešanas biežums ir nosakāms saskaņā ar Noteikumu 6. punktā norādīto formulu, aprēķinā ietverot vai nu faktiskos datus par kopējo ūdens patēriņu mēnesī, ko ir fiksējis komercuzskaites mēraparāts, vai sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu piegādes līgumā noteikto ūdens patēriņa normu komercuzskaitei. Notekūdeņu daudzuma uzskaitē neieskaita dārza vai piemājas teritorijas laistīšanai izlietoto ūdens daudzumu, ja tas ir noteikts ar šim nolūkam speciāli ierīkotu ūdens mēriekārtu;

7.2. ja decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja nekustamajā īpašumā tiek izmantota lokālā ūdens iegūšanas iekārta, tā var tikt aprīkota ar ūdens patēriņa mēraparātu novadīto notekūdeņu daudzuma noteikšanai. Šādā gadījumā decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu izvešanas biežums ir nosakāms, aprēķinā ietverot faktiskos datus par nekustamajā īpašumā izlietoto ūdens daudzumu, ko ir fiksējis ūdens patēriņa mērītājs. Ja to nav iespējams ierīkot, tad notekūdeņu daudzuma noteikšanai pielieto pašvaldības noteikto ūdens patēriņa normu komercuzskaitei.

8. Minimālais notekūdeņu un nosēdumu izvešanas biežums no septiķa ir viena reize gadā.

9. Minimālais nosēdumu izvešanas biežums no rūpnieciski izgatavotām attīrīšanas iekārtām, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par pieciem m3/diennaktī, ir nosakāms, ievērojot iekārtas ražotāja izdoto tehnisko dokumentāciju vai instrukcijas par šo iekārtu ekspluatāciju, vai − ja decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja rīcībā nav iekārtas sākotnējās tehniskās dokumentācijas − atbilstoša komersanta rakstveida atzinumu par iekārtas ekspluatācijas nosacījumiem.

IV. Decentralizēto kanalizācijas sistēmu kontroles un uzraudzības kārtība

10. Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs ir tiesīgs:

10.1. pārbaudīt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanu apliecinošu attaisnojuma dokumentu esamību;

10.2. saskaņojot ar īpašnieku vai valdītāju, piekļūt decentralizētajai kanalizācijas sistēmai tās tehniskā nodrošinājuma un apsaimniekošanas prasību ievērošanas kontrolei;

10.3. pārbaudīt decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrā ietvertās informācijas atbilstību, nepieciešamības gadījumā nodrošinot tās precizēšanu, balstoties uz veiktajiem pārbaudes rezultātiem;

10.4. pieprasīt atskaites par izvesto notekūdeņu apjomu no decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrā iekļautajiem asenizatoriem.

11. Ja Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam radušās šaubas par decentralizētās kanalizācijas sistēmas apsaimniekošanas prasību ievērošanu un tās atbilstību normatīvo aktu regulējumam, Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam ir tiesības rakstiski pieprasīt decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašniekam:

11.1. nodrošināt piekļuvi decentralizētajai kanalizācijas sistēmai tās darbības pārbaudei;

11.2. veikt decentralizētās kanalizācijas sistēmas ārpuskārtas tehnisko apkopi pie atbilstoša komersanta, kurš specializējies šādu darbu izpildē, un iesniegt apliecinājumu par iekārtas tehnisko stāvokli un norādījumus tās turpmākai ekspluatācijai;

11.3. veikt decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzi. Izdevumus, kas saistīti ar decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzi, sedz:

11.3.1. pašvaldības noteiktā kontroles institūcija, ja decentralizētās kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzē netiek konstatētas vielas, ko aizliegts novadīt centralizētajā kanalizācijas sistēmā saskaņā ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību, un noteiktās piesārņojošo vielu koncentrācijas nepārsniedz minētajos saistošajos noteikumos norādītās;

11.3.2. decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieks, ja decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzē tiek konstatētas vielas, ko aizliegts novadīt centralizētajā kanalizācijas sistēmā saskaņā ar pašvaldības saistošajiem noteikumiem par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību, vai noteiktās piesārņojošo vielu koncentrācijas pārsniedz minētajos saistošajos noteikumos norādītās.

11.4. veikt decentralizētās kanalizācijas sistēmas pārbūvi vai jaunas decentralizētās kanalizācijas sistēmas izbūvi vai uzstādīšanu, lai novērstu videi nodarāmo kaitējumu, vai risināt jautājumu par pieslēgšanos centralizētajai kanalizācijas sistēmai;

12. Veicot Noteikumos paredzētās pārbaudes, Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja pārstāvjiem pierādījumu nodrošināšanas nolūkā ir atļauts veikt situācijas foto-/videofiksāciju ar atrašanās vietas atzīmi un laika zīmogu.

V. Prasību minimums asenizatoriem

13. Decentralizētos kanalizācijas pakalpojumus ir tiesīgs sniegt asenizators, kurš atbilst Noteikumos noteiktajām prasībām un ir reģistrējies pašvaldībā.

14. Prasību minimums asenizatoram pakalpojumu sniegšanā:

14.1. nodrošināt decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas darījuma apliecinošo dokumentu sagatavošanu atbilstoši Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumos Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 384) un Noteikumos noteiktajām prasībām, kas paredzēti izsniegšanai decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašniekiem vai valdītājiem;

14.2. veikt pašvaldības administratīvajā teritorijā esošajās decentralizētajās kanalizācijas sistēmās savākto notekūdeņu un nosēdumu, kā arī dūņu apjoma uzskaiti;

14.3. pārvadāt decentralizētajās kanalizācijas sistēmās savāktos notekūdeņus ar šim nolūkam paredzētu specializētu transportlīdzekli;

14.4. noslēgt rakstveida līgumu ar notekūdeņu attīrīšanas iekārtu vai specializēto noliešanas vietu īpašnieku par decentralizētajās kanalizācijas sistēmās savākto notekūdeņu un/vai nosēdumu novadīšanu un attīrīšanu;

14.5. nodrošināt visu nepieciešamo pasākumu un darbību veikšanu, lai nepieļautu centralizētās kanalizācijas sistēmas aizsērējumu decentralizētajās kanalizācijas sistēmās savākto notekūdeņu novadīšanas rezultātā;

14.6. nodrošināt visu nepieciešamo pasākumu un darbību veikšanu, lai nepieļautu bīstamo atkritumu, kuru savākšanai normatīvajos aktos ir noteikta īpaša kārtība un prasības, nonākšanu centralizētajā kanalizācijas sistēmā decentralizēto kanalizācijas sistēmu notekūdeņu novadīšanas rezultātā;

14.7. līdz kārtējā gada 1. februārim iesniegt Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam rakstveida deklarāciju par iepriekšējā saimnieciskajā gadā izvesto notekūdeņu un nosēdumu apjomu pašvaldības teritorijā saskaņā ar Noteikumu 1. pielikumā pievienoto veidlapu. Veidlapu iesniedz klātienē, nosūta pa pastu vai elektroniski normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā.

VI. Asenizatoru reģistrācijas kārtība

15. Lai reģistrētos notekūdeņu un nosēdumu savākšanai un izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām pašvaldības administratīvajā teritorijā, asenizators iesniedz Jūrmalas valstspilsētas administrācijā rakstveida iesniegumu saskaņā ar paraugu (2. pielikums). Iesniegumam pievieno noslēgto līgumu vai līguma kopiju par notekūdeņu un nosēdumu pieņemšanu, kas noslēgts ar notekūdeņu attīrīšanas iekārtu apsaimniekotāju vai specializēto noliešanas vietu īpašnieku.

16. Asenizatoram ir jāatbilst šādām minimālām prasībām:

16.1. ir tiesīgs veikt kravas autopārvadājumus vai pašpārvadājumus Latvijas Republikas teritorijā, izņemot, ja pakalpojums tiks sniegts ar traktortehniku, izmantojot asenizācijas mucu;

16.2. iesnieguma iesniegšanas dienā asenizatoram Latvijā nav nodokļu parādu, tai skaitā, valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;

16.3. ir noslēgts līgums ar notekūdeņu attīrīšanas iekārtu vai specializēto noliešanas vietu īpašnieku par notekūdeņu un nosēdumu pieņemšanu.

17. Noteikumu 15. punktā minēto reģistrācijas iesniegumu Jūrmalas valstspilsētas administrācijai asenizators var iesniegt:

17.1. personīgi Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Apmeklētāju apkalpošanas centrā;

17.2. pa pastu;

17.3. elektroniski normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā.

18. Lai veiktu reģistrāciju, Jūrmalas valstspilsētas administrācijas struktūrvienība, kura ir atbildīga par asenizatoru reģistrāciju, pārbauda iesniegto informāciju un pārliecinās par atbilstību Noteikumu 16. punktā noteiktajam prasību minimumam, kā arī:

18.1. Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra datiem, ja asenizators ir juridiska persona;

18.2. Valsts ieņēmumu dienesta publiskajā datu bāzē reģistrētajiem datiem par ienākuma nodokļa maksātājiem, ja asenizators ir fiziska persona.

19. Asenizatoram ir tiesības pašam iegūt un iesniegt Jūrmalas valstspilsētas administrācijai Noteikumu 18. punktā minēto informāciju apliecinošus dokumentus.

20. Asenizatora iesniegums tiek izskatīts 15 darba dienu laikā no tā saņemšanas dienas. Iesniegums tiek uzskatīts par saņemtu ar brīdi, kad ir iesniegti visi Noteikumu 15. punktā norādītie nepieciešamie dokumenti.

21. Asenizatora reģistrācija tiek veikta, ja tas atbilst Noteikumos izvirzītajām prasībām. Asenizatoru reģistrē uz termiņu, kas nepārsniedz izsniegtās speciālās atļaujas (licences) kravas autopārvadājumiem vai pašpārvadājumiem Latvijas Republikas teritorijā derīguma termiņu. Jūrmalas valstspilsētas administrācija publicē pašvaldības tīmekļa vietnē informāciju par asenizatora reģistrāciju.

22. Jūrmalas valstspilsētas administrācija trīs darba dienu laikā pēc asenizatora reģistrācijas rakstiski informē asenizatora par reģistrāciju normatīvo aktu noteiktajā kārtībā. Reģistrācijas neveikšanas gadījumā Jūrmalas valstspilsētas administrācija nosūta rakstveida informāciju asenizatoram par trūkumiem, kas konstatēti reģistrācijas iesnieguma izskatīšanas gaitā, un norāda to novēršanas termiņu. Ja trūkumi netiek novērsti norādītajā termiņā, asenizatora reģistrācija tiek izbeigta.

23. Ja asenizatora darbībās tiek konstatēti normatīvo aktu pārkāpumi, kas skar ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas jomu, komerctiesību jomu, profesionālās darbības sfēru, finanšu saistību izpildi, kravu autopārvadājumu jomu vai vides aizsardzības jomu, tiek anulēts attiecīgā asenizatora reģistrācijas fakts, nosūtot rakstveida paziņojumu asenizatoram, un tiek dzēstas par to ziņas pašvaldības tīmekļa vietnē. Attiecīgajā gadījumā asenizatora pienākums ir trīs darba dienu laikā no paziņojuma saņemšanas dienas iesniegt pašvaldībai Noteikumu 14.7. punktā noteikto informāciju par periodu līdz reģistrācijas anulēšanas dienai.

24. Asenizators ir tiesīgs apstrīdēt reģistrācijas anulēšanas faktu, 15 darba dienu laikā no paziņojuma saņemšanas iesniedzot rakstveida iesniegumu Jūrmalas valstspilsētas administrācijā, kurā tiek norādīts lūguma pamatojums un ziņas par iesniegumā ietvertajiem apgalvojumiem. Reģistrācijas anulēšanas fakta apstrīdēšana neaptur Noteikumu 23. punktā norādītā paziņojuma darbību un neatbrīvo asenizatoru no Noteikumu 14.7. punktā paredzētās informācijas iesniegšanas.

25. Ziņas par asenizatoru pašvaldības tīmekļa vietnē tiek atjaunotas, pamatojoties uz pašvaldības izpilddirektora lēmumu, ar ko ir atcelts asenizatora reģistrācijas anulēšanas fakts.

26. Asenizatoram ir pienākums informēt Jūrmalas valstspilsētas administrāciju, ja pēc tā reģistrācijas uz laiku ir apturēta, beigusies vai anulēta speciāla atļauja (licence) autopārvadātāja kravas autopārvadājumiem vai pašpārvadājumiem Latvijas Republikas teritorijā, kas ir par pamatu asenizatora reģistrācijas anulēšanai pašvaldības administratīvajā teritorijā. Ja asenizatora reģistrācija ir anulēta, balstoties uz apstiprinošu informāciju, ka asenizatoram ir apturēta vai anulēta speciāla atļauja (licence) autopārvadātāja kravas autopārvadājumiem vai pašpārvadājumiem Latvijas Republikas administratīvajā teritorijā, ziņas par asenizatora reģistrāciju tiek atjaunotas, pamatojoties uz kompetentās valsts iestādes lēmumu, kas izskata jautājumus par kravas autopārvadājumu licences un licences kartītes darbības apturēšanu uz laiku vai anulēšanu.

27. Ja decentralizētos kanalizācijas pakalpojumus nodrošina Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs, par šo faktu reģistrā tiek veikts atbilstošs ieraksts.

VII. Decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrācijas kārtība un to īpašnieku un valdītāju pienākumi

28. Jūrmalas valstspilsētas administratīvajā teritorijā esoša nekustamā īpašuma īpašnieks vai valdītājs, kura īpašumā esošā decentralizētā kanalizācijas sistēma nav reģistrēta, iesniedz Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam pirmreizējo decentralizētās kanalizācijas sistēmas reģistrācijas apliecinājumu saskaņā ar Noteikumiem pievienoto paraugu (3. pielikums).

29. Ja nekustamais īpašums tiek atsavināts vai ir notikušas decentralizētās kanalizācijas sistēmas izmaiņas (tās pārbūve vai veida maiņa, nekustamā īpašuma pieslēgums centralizētajai kanalizācijas sistēmai, mainījies notekūdeņu novadīšanas plānotais apjoms, deklarēto vai faktiski dzīvojošo personu skaits), decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašniekam vai valdītājam nekavējoties, bet ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc nekustamā īpašuma iegādes vai izmaiņām Noteikumu 28. punktā norādītais apliecinājums jāiesniedz Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam personiski, jānosūta pa pastu vai elektroniski, ja tas sagatavots saskaņā ar normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā.

30. Decentralizēto kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja pienākumi papildu MK noteikumos Nr. 384 noteiktajiem ir šādi:

30.1. nodrošināt radīto notekūdeņu uzkrāšanu vai attīrīšanu ekspluatācijā nodotā decentralizētajā kanalizācijas sistēmā;

30.2. segt izmaksas Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam, kas saistītas ar notekūdeņu paraugu analīzes veikšanu, ja uzkrāto notekūdeņu paraugu analīzē tiek konstatētas vielas, kas neatbilst pašvaldības saistošajos noteikumos par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanas un lietošanas kārtību noteiktajām piesārņojošo vielu koncentrācijām, pēc to faktiskajām izmaksām saskaņā ar izrakstīto rēķinu;

30.3. nodrošināt Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzēja pārstāvim piekļuvi decentralizētajai kanalizācijas sistēmai tās tehniskā nodrošinājuma un ekspluatācijas prasību ievērošanas kontrolei un tās darbības pārbaudei;

30.4. līdz kārtējā gada 1. aprīlim iesniegt Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam par iepriekšējā saimnieciskajā gadā izvesto komunālo notekūdeņu apjomu atbilstoši Noteikumu 1. pielikumam, kā arī atbilstoša komersanta apliecinājuma kopiju par veikto decentralizētās kanalizācijas sistēmas tehnisko apkopi, par tās tehnisko stāvokli un turpmākajiem norādījumiem tās ekspluatācijā, ja nekustamajā īpašumā tiek ekspluatētas rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kas attīrītos notekūdeņus novada vidē un kuru kopējā jauda ir mazāka par pieciem m3/diennaktī;

30.5. uzrādīt Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas darījumu apliecinošos dokumentus. Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas darījuma apliecinošo dokumentu uzskatāms noslēgtais līgums par decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu un nosēdumu nodošanu attīrīšanai vai decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu saņemšanas darījumu apliecinošs dokuments, kurā uzrādīta pakalpojumu sniegšanas adrese, dati par savākto notekūdeņu daudzumu, pakalpojumu sniegšanas datums un pakalpojumu sniedzēja rekvizīti;

30.6. nodrošināt vidē novadīto notekūdeņu kvalitātes atbilstību Noteikumu 4. pielikumā noteiktajām prasībām;

30.7. reizi gadā veikt akreditētā laboratorijā vidē novadāmo notekūdeņu paraugu analīzes kvalitātes noteikšanai no sistēmām, kas notekūdeņus novada vidē pēc attīrīšanas, un analīžu rezultātus iesniegt SIA "Jūrmalas ūdens", reģistrācijas Nr. 40003275333, kontroles dienestam (turpmāk – kontroles dienests) elektroniski. Ja analīzēs konstatēta neatbilstība Noteikumu 4. pielikumā noteiktajām prasībām, kontroles dienesta noteiktajā termiņā jāveic atkārtota pārbaude;

30.8. ja notikušas izmaiņas sistēmas reģistrācijas apliecinājumā norādītajā informācijā (īpašnieka maiņa, sistēmas pārbūve, sistēmas veida maiņa, izmaiņas plānoto notekūdeņu novadīšanas apjomā, izmaiņas deklarēto personu sastāvā), īpašniekam ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc notikušajām izmaiņām jāiesniedz paziņojums kontroles dienestam elektroniski par veiktajām izmaiņām, norādot ziņas par veiktajām izmaiņām un to veikšanas datumu.

VIII. Atbildība par Noteikumu neievērošanu

31. Noteikumu izpildi kontrolē un administratīvā pārkāpuma procesu līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai ir tiesīgas veikt Jūrmalas pašvaldības policijas amatpersonas.

32. Administratīvā pārkāpuma lietu izskata Jūrmalas Administratīvā komisija.

33. Administratīvā atbildība, fiziskajām personām piemērojot brīdinājumu vai naudas sodu līdz septiņdesmit naudas soda vienībām, juridiskajām personām piemērojot naudas sodu līdz divi simti astoņdesmit naudas soda vienībām, paredzēta par šādu noteikumu neievērošanu:

33.1. Noteikumu 5., 8., 9. punktā noteiktajām prasībām minimālajam biežumam notekūdeņu un nosēdumu izvešanai no decentralizētajām kanalizācijas sistēmām;

33.2. Noteikumu 14. punktā noteikto prasību minimumu asenizatoriem;

33.3. Noteikumu 28., 29. punktā noteikto decentralizēto kanalizācijas sistēmu reģistrācijas kārtību;

33.4. Noteikumu 30. punktā noteiktajiem decentralizēto kanalizācijas sistēmu īpašnieku un valdītāju pienākumiem.

34. Administratīvais sods Noteikumu pārkāpēju neatbrīvo no pienākuma novērst pārkāpumu, kā arī no pārkāpuma rezultātā nodarīto zaudējumu atlīdzināšanas.

IX. Noslēguma jautājums

35. Ar Noteikumu spēkā stāšanos atzīt par spēku zaudējušiem Jūrmalas pilsētas domes 2018. gada 24. maija saistošos noteikumus Nr. 20 "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jūrmalas pilsētas pašvaldībā".

Jūrmalas domes priekšsēdētāja R. Sproģe

 

1. pielikums
Jūrmalas domes
2024. gada 25. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr. 37
(prot. Nr. 10, 66. p.)

ASENIZATORA DEKLARĀCIJA PAR _________________ GADĀ IZVESTO NOTEKŪDEŅU UN NOSĒDUMU APJOMU

N.p.k. Objekta adrese Transp. reģ. Nr. Cisternas reģ. Nr. Izvešanas reizes gadā Izvestie m3 Kam nodoti notekūdeņi
1 2 3 4 5 6 7
             
             

Datums

Asenizatora nosaukums vai vārds, uzvārds  
  (personiskais paraksts)

 

2. pielikums
Jūrmalas domes
2024. gada 25. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr. 37
(prot. Nr. 10, 66. p.)

REĢISTRĀCIJAS IESNIEGUMS
ASENIZĀCIJAS PAKALPOJUMU SNIEGŠANAI JŪRMALAS VALSTSPILSĒTAS PAŠVALDĪBAS TERITORIJĀ

20____. gada ____. ______________________

 
(decentralizēto kanalizācijas pakalpojuma sniedzēja (turpmāk – Asenizatora) nosaukums)
   
Juridiskā adrese:  
       
Reģ. Nr.   Tālr.:  
     
E-pasts:    

Pamatojoties uz Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumiem Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" un 2024. gada __.____ Jūrmalas domes saistošajiem noteikumiem Nr. __ "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jūrmalas pilsētas pašvaldībā" lūdzu reģistrēt www.jurmala.lv tīmekļvietnē ________________________________________ (Asenizatora nosaukums) kā decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniedzēju Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā, kas nodrošina pakalpojuma sniegšanu ar šādiem specializētajiem transporta līdzekļiem:

N.
p.k.
Transportlīdzekļa marka Transportlīdzekļa reģistrācijas Nr. Transportlīdzekļa tips (A – autotransports T – Traktortehnika) Transportlīdzekļa tvertnes tilpums Tvertnes reģ. Nr. (ja attiecināms, piem., traktortehnikas gadījumā) Nomas līguma termiņš*
1            
2            
           
           
           

Ar parakstu uz šī iesnieguma Asenizators apliecina, ka atbilst 2024. gada __.____ Jūrmalas domes saistošajiem noteikumiem Nr. __ "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jūrmalas pilsētas pašvaldībā" 16. punktā noteiktajām prasībām.

Iesniegumam pievienoti šādi dokumenti:

1. līgums ar notekūdeņu attīrīšanas iekārtu (NAI) vai specializēto noliešanas punktu īpašnieku vai tā kopija*;

2. transportlīdzekļu nomas līgums vai tā kopija, ja iesnieguma iesniedzējs nav tā īpašnieks vai nav minēts kā turētājs transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā*;

Kopijas pareizību apliecina atbilstoši Ministru kabineta 2018. gada 4. septembra noteikumu Nr. 558 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtība"

Informējam, ka Jūsu personas datu apstrādes pārzinis ir Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība (Jūrmalas valstspilsētas administrācijas Attīstības pārvalde), kontaktinformācija Jomas iela 1/5, pasts@jurmala.lv, 67093816. Personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu pašvaldības līdzfinansēto projektu administrēšanu. Detalizētāku informāciju par personas datu apstrādi un datu subjekta tiesību realizāciju var iegūt vēršoties pie pārziņa, izmantojot norādīto kontaktinformāciju, mājaslapas www.jurmala.lv sadaļā "Personas datu aizsardzība" vai pie pārziņa datu aizsardzības speciālista, rakstot uz e-pastu personasdati@jurmala.lv.

Apliecinu, ka šajā iesniegumā sniegtā informācija ir precīza un patiesa.

Iesnieguma iesniedzējs:  
(vārds, uzvārds un amats, paraksts, zīmogs)

 

3. pielikums
Jūrmalas domes
2024. gada 25. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr. 37
(prot. Nr. 10, 66. p.)

DECENTRALIZĒTĀS KANALIZĀCIJAS SISTĒMAS REĢISTRĀCIJAS APLIECINĀJUMS

1. Objekta adrese __________________________________________________

2. Objektā deklarēto iedzīvotāju skaits ____________

3. Objektā faktiski dzīvojošo iedzīvotāju skaits ____________

4. Vai objektā ūdensapgādes patēriņa uzskaitei ir uzstādīts ūdens mērītājs?

   ir  nav  

4.1. Esošais vai prognozējamais (atbilstošo pasvītrot) ūdens patēriņš mēnesī _______m3

4.2. Izvedamais notekūdeņu un nosēdumu vai dūņu nogulšņu apjoms mēnesī ______ m3

Krājtvertņu gadījumā esošam vai prognozējamajam ūdens patēriņa apjomam jāsakrīt ar izvedamo notekūdeņu apjomu gadā.

5. Decentralizētās kanalizācijas sistēmas veids (atzīmēt atbilstošo vai atbilstošos)

 Rūpnieciski izgatavotas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, kuras attīrītos notekūdeņus novada vidē un kopējā jauda ir mazāka par 5 m3/diennaktī

 Septiķis ar divām vai vairāk kamerām, kur notekūdeņi pēc septiķa vidē tiek novadīti caur speciāli ierīkotu infiltrācijas sistēmu (filtrācijas laukiem, apakšzemes filtrējošām drenām, smilts grants filtriem, filtrācijas grāvjiem vai akām un kurš izbūvēts atbilstoši būvniecību regulējošiem normatīvajiem aktiem;

 Notekūdeņu krājtvertne (jebkurš rezervuārs, nosēdaka vai izsmeļamā bedre, pārvietojamā tualete, sausā tualete), kurās uzkrājas neattīrīti notekūdeņi, septisko tvertņu dūņas vai kanalizācijas sistēmu atkritumi.

 Cits  
  (Lūdzu norādiet Jūsu īpašumā esošās decentralizētās kanalizācijas sistēmas veidu)

6. Kā īpašumā tiek nodrošināta atbilstoša notekūdeņu apsaimniekošana?

 Līgums par īpašumā esošo NAI apkalpošanas un ekspluatācijas pasākumu nodrošināšanu un/vai līgums par uzkrāto septisko tvertņu dūņu un/vai kanalizācijas sistēmu tīrīšanas atkritumu izvešanu

 Līgums par uzkrāto notekūdeņu izvešanu

 Pēc vajadzības pasūtu nepieciešamos pakalpojumus komersantiem

 Netiek nodrošināta

7. Decentralizētajā kanalizācijas sistēmā uzkrāto notekūdeņu/nosēdumu pašreizējais izvešanas biežums:

 1 x mēnesī vai biežāk

 1 x 2 mēnešos

 1 x ceturksnī

 1 x gadā un retāk

8. Krājtvertnes tilpums:

 < 3 m3

 3 līdz 5 m3

 5 līdz 10 m3

 > 10 m3

9. Cik bieži tiek veikta regulārā apkope lokālajām notekūdeņu attīrīšanas iekārtām:

 1 x mēnesī vai biežāk

 1 x ceturksnī

 1 x gadā

 retāk kā 1 x gadā

9.1. Kad veikta iepriekšējā apkope?  
  (lūdzu norādīt mēnesi un gadu)

10. Vai plānojat pieslēgties centralizētajiem kanalizācijas tīkliem?

 jā

 nē

Datums

Decentralizētās kanalizācijas sistēmas īpašnieka vai valdītāja vārds, uzvārds  
  (personiskais paraksts)

 

4. pielikums
Jūrmalas domes
2024. gada 25. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr. 37
(prot. Nr. 10, 66. p.)

Prasības no lokālām attīrīšanas iekārtām vidē emitētajiem ūdeņiem attiecībā uz bioloģisko skābekļa patēriņu, ķīmisko skābekļa patēriņu, suspendētajām vielām, kopējo slāpekli un kopējo fosforu

Nr.p.k. Parametrs Maksimālā koncentrācija References analīzes metode
1. Bioķīmiskais skābekļa patēriņš (BSP5), ja temperatūra ir 20 °C (neveicot nitrifikāciju) 25 mg/l Homogēns, nefiltrēts, nedekantēts paraugs. Izšķīdušo skābekli nosaka pirms un pēc piecu dienu inkubācijas perioda 20 °C ±1 °C temperatūrā, tumsā. Pievieno nitrifikācijas kavētāju
2. Ķīmiskais skābekļa patēriņš (ĶSP) 125 mg/l Homogēns, nefiltrēts, nedekantēts paraugs. Kālija dihromāta mineralizācija
3. Suspendētās vielas – kopējais daudzums 35 mg/l Raksturīgā parauga filtrēšana caur 0,45 μm filtra membrānu. Žāvēšana 105 °C temperatūrā un svēršana
4. Kopējais fosfors (Pkop) 2 mg/l  
5. 1 Kopējais slāpeklis (Nkop) 15 mg/l  

1 Kopējais slāpeklis (Nkop) ir organiskā slāpekļa un neorganiskā slāpekļa summa.

 

Paskaidrojuma raksts
Jūrmalas domes 2024. gada 25. jūlija saistošajiem noteikumiem Nr. 37 "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībā"

Paskaidrojuma raksta sadaļa Norādāmā informācija
1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums 1.1. Jauni saistošie noteikumi "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībā" (turpmāk –Noteikumi) izstrādāti ar mērķi pilnveidot noteikto decentralizēto kanalizācijas sistēmu kontroles un uzraudzības kārtību, lai veicinātu kvalitatīvu pakalpojumu pieejamību un nodrošinātu pakalpojumu lietotājus ar nepārtrauktiem ūdenssaimniecības pakalpojumiem, uzlabotu vides situāciju Jūrmalas teritorijā, kā arī nodrošinātu to atbilstību augstāka juridiskā spēka normatīvajiem aktiem, veicot nepieciešamo aktualizāciju, tai skaitā, atsevišķu prasību un nosacījumu precizēšanu;

1.2. Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6. panta ceturtās daļas 5. punkts un piektā daļa nosaka prasību pašvaldībai izstrādāt saistošos noteikumus par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību, kā arī tiesības paredzēt administratīvo atbildību par noteikumu pārkāpšanu. Ņemot vērā likumdevēja deleģējumu izdot saistošos noteikumus, nepastāv cita alternatīva, un Jūrmalas valstspilsētas pašvaldības (turpmāk – pašvaldība) domei ir jāizdod saistošie noteikumi;

1.3. Pašvaldību likuma 44. panta otrā daļa nosaka, ka pašvaldība var izdot saistošos noteikumus, lai nodrošinātu pašvaldības autonomo funkciju un brīvprātīgo iniciatīvu izpildi, ievērojot likumos vai Ministru kabineta noteikumos paredzēto funkciju izpildes kārtību. Savukārt, Pašvaldību likuma 44. panta trešā daļa nosaka, ka saistošajos noteikumos, kuri nodrošina pašvaldības autonomo funkciju izpildi, var paredzēt pašvaldības tiesības izdot tiesiskus pienākumus nosakošus administratīvos aktus, ciktāl tie nepieciešami saistošajos noteikumos ietverto normu īstenošanai;

1.4. Ar saistošajiem noteikumiem Jūrmalas valstspilsētas sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējam, kurš ir SIA "Jūrmalas ūdens" (turpmāk – Pakalpojuma sniedzējs), ir deleģēta decentralizēto kanalizācijas sistēmu (turpmāk – DKS) reģistra uzturēšana, kā arī kontroles kārtības uzraudzība. Savukārt Jūrmalas valstspilsētas administrācijas kompetencē ietilpst asenizatoru reģistrēšana un pašvaldības asenizatoru reģistra uzturēšana.

1.5. Noteikumi paredz administratīvo atbildību par to neievērošanu. Administratīvā atbildība par noteikumu neievērošanu tiek paredzēta, jo administratīvais sods spēs mazināt problēmsituāciju skaitu vides un iedzīvotāju veselības jomā atbilstoši normatīvajam regulējumam, kā arī ierobežos neatļautu darbības pārkāpumu apmēru un izplatību, tādējādi nodrošinot sabiedrības tiesiskās intereses un noteikto pārvaldes kārtību;

1.6. Jūrmalas pilsētas domes 2018. gada 24. maija saistošie noteikumi Nr. 20 "Par decentralizēto kanalizācijas pakalpojumu sniegšanas un uzskaites kārtību Jūrmalas valstspilsētas pašvaldībā" ir izdoti, pamatojoties uz likuma "Par pašvaldībām" tiesību normu pamata, kas spēku zaudēja 2023. gada 1. janvārī. Saskaņā ar Pašvaldību likuma Pārejas noteikumu 6. punktu, līdz 2024. gada 30. jūnijam ir izdodami jauni saistošie noteikumi.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu  Saistošie noteikumi neietekmēs pašvaldības budžetu.

DKS uzturēšana atbilstoši normatīvo aktu prasībām vai pieslēguma izmaksas centralizētās kanalizācijas sistēmai DKS īpašniekiem vai valdītājiem jānodrošina par saviem līdzekļiem.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī plānotā regulējuma ietekme uz konkurenci 3.1. Sociālā ietekme ir ilgtermiņa sociālas pārmaiņas. Labvēlīga ietekme būs tiem DKS īpašniekiem vai valdītājiem, kuri noslēgs līgumus ar Pakalpojuma sniedzēju par pieslēgšanos centralizētajai kanalizācijas sistēmai, jo nebūs nepieciešami asenizatora pakalpojumi, lai savāktu notekūdeņus un nosēdumus;

3.2. Saistošo noteikumu normatīvais regulējums tiešā veidā ir saistīts ar ietekmi uz vidi un iedzīvotāju veselību, to mērķis ir novērst draudus cilvēku veselībai un videi, ja tiks nodrošināta DKS ekspluatācija atbilstoši normatīvo aktu nosacījumiem. Ja DKS sistēmas tiks pārslēgtas pie centralizētās kanalizācijas sistēmas, būtiski tiks novērsta gruntsūdeņu un augsnes piesārņošana;

3.3. Saistošie noteikumi ietekmē uzņēmējdarbības vidi attiecībā uz asenizatoru pakalpojumu. Asenizatora pakalpojuma veikšanai ir jāizpilda Ministru kabineta noteikumu un saistošo noteikumu prasības. Asenizatora pakalpojumu sniedzēju skaits nav ierobežots un visiem asenizatoru uzņēmējdarbības veicējiem tiek nodrošinātas vienādas iespējas un vienādi noteikumi, kad tie tiek reģistrēti pašvaldības asenizatoru reģistrā;

3.4. SIA "Jūrmalas ūdens" veic pašvaldības autonomo funkciju ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu jomā, nodrošinot sabiedriskos ūdenssaimniecības pakalpojumus pašvaldības administratīvajā teritorijā;

3.5. Ar saistošajiem noteikumiem Pakalpojuma sniedzējam tiek deleģēti uzdevumi, kas izriet no Pašvaldību likuma 4. panta pirmā daļas 1. punkta, Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6. panta ceturtās daļas 5. punkta un Ministru kabineta 2017. gada 27. jūnija noteikumu Nr. 384 "Noteikumi par decentralizēto kanalizācijas sistēmu apsaimniekošanu un reģistrēšanu" 6.3. apakšpunkta un 11. punkta.

3.6. Pakalpojuma sniedzējs savā darbībā ievēro Konkurences likuma 141. panta pirmajā daļā noteikto un nekādā veidā nekavē, neierobežo un nedeformē konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām 4.1. Administratīvā pārkāpuma procesu par noteikumu prasību pārkāpumiem līdz administratīvā pārkāpuma lietas izskatīšanai veic Jūrmalas pašvaldības policija. Administratīvā pārkāpuma lietas izskata Jūrmalas Administratīvā komisija; 

4.2. Papildu administratīvo procedūru izmaksas nav paredzētas;

4.3. Papildu izmaksas attieksies tikai uz tām fiziskām un juridiskām personām, kuras būs pārkāpušas noteikumu prasības un kurām būs piemērots administratīvais sods – naudas sods.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem 5.1. Pašvaldība saskaņā ar Ūdenssaimniecības pakalpojumu likuma 6. panta ceturto un piekto daļu izdod saistošos noteikumus, līdz ar to pašvaldība pilda tai likumā noteiktos uzdevumus;

5.2. Noteikumu izpilde notiks iesaistot esošos cilvēkresursus. Pašvaldībā papildus institūcijas un štata vietas nav plānots izveidot.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu 6.1. Atbildīgā institūcija par asenizatoru reģistrēšanu ir Jūrmalas valstspilsētas administrācija. Kontaktinformācija ir pieejama pašvaldības tīmekļvietnē https://www.jurmala.lv/lv/pakalpojumi/asenizatoru-registracija

6.2. Saistošo noteikumu kontroli un DKS reģistra uzturēšanu nodrošinās sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniedzējs pašvaldībā – SIA "Jūrmalas ūdens", tel. 67811362, e-pasts: info@jurmalasudens.lv, www.jurmalasudens.lv.;

6.3. Noteikumu izpildē nav paredzēts izveidot jaunas institūcijas, esošo likvidācija vai reorganizācija.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana 7.1. Noteikumi ir atbilstoši iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai, pašvaldības autonomās funkcijas izpildei;

7.2. Pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir leģitīmi, un rīcība ir atbilstoša augstākstāvošiem normatīviem aktiem.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām  Atbilstoši Pašvaldību likuma 46. panta trešajai daļai noteikumu projekts un tam pievienotais paskaidrojuma raksts no 2024. gada 10. jūlija līdz 24. jūlijam tika publicēts pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.jurmala.lv sabiedrības viedokļa noskaidrošanai, nodrošinot iespēju ikvienai personai iesniegt savus priekšlikumus vai iebildumus. Minētajā termiņā sabiedrības priekšlikumi, iebildumi vai komentāri par saistošo noteikumu projektu netika saņemti.

Jūrmalas domes priekšsēdētāja R. Sproģe

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!