• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2024. gada 17. decembra noteikumi Nr. 826 "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 19.12.2024., Nr. 248 https://www.vestnesis.lv/op/2024/248.34

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 827

Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 19. jūnija noteikumos Nr. 337 "Skrepi slimības uzraudzības, kontroles un apkarošanas kārtība"

Vēl šajā numurā

19.12.2024., Nr. 248

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 826

Pieņemts: 17.12.2024.

OP numurs: 2024/248.34

2024/248.34
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 37 Pēdējās nedēļas laikā 60 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 826

Rīgā 2024. gada 17. decembrī (prot. Nr. 53 27. §)

Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi"

Izdoti saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību
19.3 panta otro daļu

Izdarīt Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" (Latvijas Vēstnesis, 2022, 136. nr.; 2024, 52. nr.) šādus grozījumus:

1. Izteikt 13.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"13.2. triju mēnešu laikā pēc tam, kad saņemts Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas kā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības organizācijas uzaicinājums par projekta iesnieguma iesniegšanu, ievada Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā (turpmāk – vadības informācijas sistēma) šādus projekta iesnieguma datus:
13.2.1. šo noteikumu 2. pielikumā norādīto informāciju par īstenojamo projektu;
13.2.2. informāciju par projekta posmu kalendāra plānu, kurā iekļautajiem posmiem ir noteikti konkrēti rezultāti un šo posmu īstenošanas termiņš nepārsniedz vienu gadu;
13.2.3. informāciju par projekta finansējuma sadalījumu pa projekta darbībām un izmaksu veidiem, kas sasaistīts ar šo noteikumu 13.2.2. apakšpunktā minēto projekta posmu kalendāra plānu, norādot plānotās izmaksas pa projekta īstenošanas posmiem;
13.2.4. informāciju par projekta īstenošanas sadarbības partneriem un to plānotajām projekta īstenošanas darbībām un izmaksām, kā arī tiem plānoto avansa maksājuma apmēru;".

2. Izteikt 16.3. apakšpunktu šādā redakcijā:

"16.3. attiecībā uz šo noteikumu 11.1. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju īstenojamiem projektiem (izņemot investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" projektus) veic šādas darbības:
16.3.1. slēdz projektu īstenošanas līgumus ar šo noteikumu 25. punktā minētajiem līgumslēdzējiem;
16.3.2. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasa projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu no budžeta programmas;
16.3.3. atbilstoši projekta īstenošanas līgumam īsteno projektu uzraudzības funkcijas, tai skaitā veic projekta īstenošanas risku pārvaldību, līdzdarbojoties programmas padomes un projekta uzraudzības padomes sastāvā saskaņā ar šo noteikumu 21. punktu;
16.3.4. pilnveido vai izstrādā Atveseļošanas fonda plāna īstenošanas nodrošināšanai nepieciešamo iekšējās kontroles sistēmu un nodrošina tās efektīvu darbību, tai skaitā atbilstoši kompetencei nodrošinot vismaz šādas kontroles darbības sadarbībā ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldības organizāciju:
16.3.4.1. interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršana;
16.3.4.2. dubultfinansējuma riska novēršana;
16.3.4.3. atskaites punktu un mērķu atbilstības un pamatojošās dokumentācijas pārbaude, tai skaitā datu ticamības pārbaude;
16.3.5. atbilstoši kompetencei piemēro korektīvās darbības finansējuma saņēmējam, ja tiek pārkāpti projekta īstenošanas līguma nosacījumi vai šo noteikumu prasības;
16.3.6. izmanto tiesības piedalīties projektu un programmu koordinācijas un vadības darbā, tai skaitā iepazīties ar projekta ietvaros izmantoto vai izstrādāto projekta dokumentāciju;
16.3.7. izmanto tiesības vienpusēji atkāpties no noslēgtā projekta īstenošanas līguma jebkurā no šādiem gadījumiem:
16.3.7.1. finansējuma saņēmējs nepilda projekta īstenošanas līgumu, tai skaitā netiek ievēroti projektā noteiktie termiņi vai ir iestājušies citi apstākļi, kas negatīvi ietekmē vai var ietekmēt reformu un investīciju mērķa sasniegšanu;
16.3.7.2. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā ir apzināti sniedzis nepatiesu informāciju;
16.3.8. līdz 2026. gada 31. augustam veic projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudi;".

3. Papildināt ar 16.3.1 apakšpunktu šādā redakcijā:

"16.3.1 attiecībā uz investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" projektiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasa projekta īstenošanai nepieciešamo finansējumu no budžeta programmas;".

4. Izteikt 17.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"17.1. Rīgas brīvostas pārvalde novērtē rīkojuma projekta saturu saskaņā ar šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un iesniedz Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2. apakšpunktu. Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija rīkojuma projektu virza saskaņošanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumos Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" noteiktajā kārtībā;".

5. Izteikt 17.2. apakšpunktu šādā redakcijā:

"17.2. valstspilsētu un novadu pašvaldība investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" projektiem novērtē rīkojuma projekta saturu saskaņā ar šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajiem kritērijiem un iesniedz Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai apliecinājumu saskaņā ar šo noteikumu 16.2. apakšpunktu, pievienojot:
17.2.1. Latvijas Pašvaldību savienības saskaņojumu par projekta iekļaušanu pašvaldību koplietošanas platformu programmā;
17.2.2. vismaz piecu valstspilsētu un novadu pašvaldību apliecinājumus par rīkojuma projekta satura saskaņošanu un projekta īstenošanas laikā izstrādāto un ieviesto koplietošanas risinājumu un koplietošanas pakalpojumu izmantošanu pēc projekta noslēguma saskaņā ar šo noteikumu 13.18. apakšpunktu."

6. Izteikt 18.1. apakšpunktu šādā redakcijā:

"18.1. attiecībā uz investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija" projektiem, kā arī uz šo noteikumu 11.2., 11.3.​​​​​​​, 11.4.​​​​​​​, 11.5.​​​​​​​ un 11.6. apakšpunktā minēto finansējuma saņēmēju projektiem veic šādas darbības:
18.1.1. ja tas noteikts projekta īstenošanas līgumā, – pamatojoties uz finansējuma saņēmēja rakstisku avansa pieprasījumu, piešķir avansa maksājumus ne vairāk kā 30 % apmērā, ko finansējuma saņēmējs apgūst sešu mēnešu laikā saimnieciskā gada ietvaros, ievērojot nosacījumu, ka avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 % no kopējā projekta finansējuma;
18.1.2. pēc maksājumu pieprasījumu saņemšanas pārbauda, vai tam pievienots apliecinājums, ka nav atgūts nodoklis no valsts budžeta priekšnodokļa veidā;
18.1.3. veic maksājumus finansējuma saņēmējam atbilstoši vadības informācijas sistēmā ievadītajai informācijai un projekta īstenošanas līgumā noteiktajiem un sekmīgi noslēgtajiem projekta posmiem, kā arī veic projekta noslēguma maksājumu;
18.1.4. līdz 2026. gada 31. augustam veic projekta noslēguma dokumentācijas pārbaudi un noslēguma maksājumu;".

7. Izteikt 24. punktu šādā redakcijā:

"24. Reformu un investīciju virziena mērķu sasniegšanas koordinēšanai un programmu pārvaldībai nepieciešamos administratīvos resursus un tehnoloģiskās ekspertīzes, kā arī valsts vienotās informācijas un komunikācijas tehnoloģiju arhitektūras ieviešanas koordinācijas resursus nodrošina Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija investīcijas 2.1.2.1.i. nolūka "Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība" īstenojamā projekta ietvaros."

8. Izteikt 29. punktu šādā redakcijā:

"29. Ja projekta īstenošanā tiek iesaistīts sadarbības partneris, finansējuma saņēmējs triju mēnešu laikā pēc sadarbības partnera iesaistīšanās projektā noslēdz sadarbības līgumu, kurā noteikti pušu pienākumi un tiesības, kā arī maksāšanas kārtība (ja attiecināms), tai skaitā sadarbības partnerim, kas veic arī komercdarbību, iekļaujot nosacījumu, ka projekta finansējums netiek izmantots komercdarbības atbalstam. Finansējuma saņēmējs sadarbības līgumā var iekļaut nosacījumu par avansa maksājumu finansējuma saņēmēja sadarbības partnerim, kura apmēru nosaka finansējuma saņēmējs. Šo noteikumu 11.2., 11.3.​​​​​, 11.4., 11.5.​​​​​​​ un 11.6. apakšpunktā minētā finansējuma saņēmēja sadarbības partnerim avansa maksājums nedrīkst pārsniegt 30 % no sadarbības partnerim plānotā maksājuma kopējā apmēra."

9. Izteikt 32.8. apakšpunktu šādā redakcijā:

"32.8. projekta vadības un īstenošanas personāla atlīdzības izmaksas, kas ietver projekta vadībā un īstenošanā iesaistīto ekspertu atlīdzības izmaksas atbilstoši Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma nosacījumiem un radušās, pamatojoties uz darba līgumu, kas noslēgts uz noteiktu laiku, vienošanos vai rīkojumu par visu amata pienākumu vai papildu pienākumu veikšanu projekta īstenošanas laikā vai uz uzņēmuma līguma pamata, un ir nepieciešamas reformas un investīciju virziena mērķu un atskaites punktu sasniegšanai, un ko apliecina terminēto darba līgumu amatu apraksti, uzņēmuma līgumu darba uzdevumi, vienošanās vai rīkojumi par visu amata pienākumu vai papildu pienākumu veikšanu, un papildu pienākumu veikšanas gadījumā – arī šo pienākumu izpildei veltītā darba laika uzskaite;".

10. Izteikt 2. pielikumu jaunā redakcijā (1. pielikums).

11. Izteikt 4. pielikumu jaunā redakcijā (2. pielikums).

Ministru prezidentes pienākumu izpildītāja ‒
tieslietu ministre I. Lībiņa-Egnere

Viedās administrācijas un
reģionālās attīstības ministre I. Bērziņa

 

1. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 17. decembra
noteikumiem Nr. 826

"2. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435

Projekta pase

  investīcijas projekta   pase

(numurs)

 

(projekta nosaukums)

 

1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu

1.1. Finansējuma saņēmējs, kas īsteno projektu (institūcija) Ja finansējuma saņēmējs ir publiskas personas kapitālsabiedrība vai atvasināta publiska persona, tad norāda arī informāciju par pārvaldes uzdevumu (tai skaitā tā tiesisko pamatu), kura izpildes ietvaros vai kā izpildes pilnveidei īsteno projektu
1.2. Projekta īstenošanas partneri Norāda sadarbības partnerus, ja tādus ir plānots piesaistīt

2. Saistīto projektu programma

2.1. Programmas nosaukums Norāda programmas nosaukumu vai norādi "ārpus programmām"
2.2. Saistība ar citiem projektiem Norāda galveno saistību ar citiem programmas projektiem, kā arī informāciju par projekta izskatīšanu programmas padomē, ja attiecināms

3. Projekta mērķis un galvenie ieguvumi

3.1. Projekta mērķis un galvenais saturs Īsi apraksta projekta mērķi un galveno saturu
3.2. Projekta pamatojums (aktualitāte/nepieciešamība/
risināmā problēma)
Īsi apraksta projekta īstenošanas nepieciešamību – risināmo problēmu
3.3. Projekta ieguvumi1 Ieguvuma mērīšanas vai verificēšanas metode un mērāmais rādītājs2 Vērtība Sasniegšanas laiks (gads)
3.3.1. Būtību raksturojošs apzīmējums Ko un kā mēra vai pārbauda    
3.3.2. Būtību raksturojošs apzīmējums Ko un kā mēra vai pārbauda    
3.3.3. Būtību raksturojošs apzīmējums Ko un kā mēra vai pārbauda    

4. Nepieciešamā finansējuma apjoms un tā sadalījums pa projekta darbībām iznākumu sasniegšanai un būtisko izmaksu veidiem

4.1. Atveseļošanas fonda plāna finansējums (kopā) 4.2. Plānotais pievienotās vērtības nodokļa (PVN) apmērs (kopā), ja tiks pieprasīta tā segšana3, un avansa apmērs, ja plānots to pieprasīt4
Norāda plānoto attiecināmo apmēru Plānotais PVN apmērs, ja tiks pieprasīts Avansa maksājuma apmērs, ja tiks pieprasīts
       
Projekta ietvaros veicamo darbību un būtisko izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums Izmaksu apmērs (indikatīvi) Maksimālais apmērs5 Darbības iznākums
4.3. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums      
4.4. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums      
4.5. Darbību vai izmaksu veidu raksturojošs apzīmējums      

5. Projekta ieguldījums reformu un investīciju mērķu rādītāju sasniegšanā

5.1. Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi

Skaits IKT risinājuma nosaukums Īss apraksts6 Valsts mākonī
(jā/nē)
Termiņš IKT risinājumu attīstības saskaņošanai7 (gads, ceturksnis) Termiņš ieviešanai produkcijā (gads, ceturksnis) Risinājuma lietotāji (skaits)
  5.1.1. Nosaukums          
5.1.2. Nosaukums          

5.2. Centralizētās funkcijas vai koplietošanas pakalpojumi

Skaits Pakalpojums (pakalpojumu grupa) Koplietošanas pakalpojumu lietotāji (institūcijas) Norāde uz MK lēmumu par attīstības plānu8 Termiņš ieviešanai (gads, ceturksnis)
  5.2.1. Būtību raksturojošs nosaukums      
5.2.2. Būtību raksturojošs nosaukums      

5.3. Centralizēti pārvaldāmās nozares būtiskās datu kopas

Skaits Saturu raksturojošs nosaukums Termiņš piekļuves nodrošināšanai (gads, ceturksnis)
  5.3.1. Nosaukums  
5.3.2. Nosaukums  

6. Projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāte9

Informācija par finansējuma saņēmēja projekta pārvaldības un īstenošanas kapacitāti. Ja projektu īsteno valsts tiešās pārvaldes iestāde, norāda arī informāciju par nozares ministrijas iekšējās kontroles sistēmas iesaisti drošā finanšu pārvaldībā.

Atvasinātas publiskas personas, publiskas personas kapitālsabiedrības un biedrības norāda arī informāciju par finanšu resursu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem

7. Izmaksu/ieguvumu analīze, tai skaitā ietekme uz pārvaldes darbinieku skaitu

Kopsavilkuma informācija par veikto ieguvumu un izmaksu analīzi.

Ietekmi uz valsts pārvaldes darbinieku skaitu – pārvaldes darbinieku amata vietu samazinājumu vai palielinājumu – iekļauj izmaksu/ieguvumu analīzē un tieši norāda kopsavilkumā arī tad, ja pārvaldes darbinieku skaita ietaupījums norādīts projekta ieguvumos (3. punktā)

8. Cita būtiska informācija

Norāda būtisku informāciju, tai skaitā nosacījumus projekta īstenošanai, riskus, projekta sasaisti ar citiem projektiem, sasaisti ar atklātas stratēģiskās autonomijas un drošības jautājumiem.

Norāda informāciju par projekta izskatīšanu IKT vadītāju paplašinātajā forumā, ja attiecināms

Lietotie saīsinājumi:

IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas

VARAM – Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija

Piezīmes.

1 Obligāti jāiekļauj vismaz viens (vēlami vismaz divi) būtisks ieguvums, kas tiek sasniegts jau projekta īstenošanas laikā. Šajā sadaļā ir jānorāda būtiski ieguvumi nozarei, institūcijai vai sabiedrībai, bet nav jānorāda iznākumi – ieguldījumi Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.1. mērķa rādītāju sasniegšanā, ko norāda 5. punktā.

2 Piemēram, ja ieguvums ir personāla administrēšanas funkcijas centralizācija, tad mērījums varētu būt, piemēram, tiešās pārvaldes darbinieku skaits, kas to izmanto, vērtība, piemēram, 10 000, bet sasniegšanas laiks – 2026. gads.

3 PVN netiek attiecināts projektu īstenotājiem, kas to var attiecināt patstāvīgi. Pārējie projektu īstenotāji var pieprasīt to attiecināt, norādot apmēru un saskaņojot to ar Finanšu ministriju.

4 Avansa maksājumi ir attiecināmi uz projektu īstenotājiem, kas nav valsts tiešās pārvaldes institūcijas. Jānorāda apmērs, kas nepārsniedz 30 % no attiecināmo izmaksu kopsummas, un jāsaskaņo ar Finanšu ministriju.

5 Apmērs, ko nedrīkst pārsniegt, nesaskaņojot grozījumus Ministru kabinetā. Ja ierobežojumi uz konkrēto pozīciju nav attiecināmi, norāda "n/a".

6 Informācija, kas norādīta Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumu Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 2. pielikuma 3. punktā.

7 Saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumiem Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" saņemtā VARAM saskaņojuma datums vai plānotais termiņš, kad tas tiks saņemts.

8 Ja koplietošanas pakalpojuma attīstības plāns tiek iesniegts vienlaikus ar Ministru kabineta rīkojumu par projekta pasi, par to pievieno attiecīgu norādi.

9 Kapitālsabiedrības un pašvaldības norāda arī finanšu kapacitāti atbilstoši finansēšanas nosacījumiem."

 

2. pielikums
Ministru kabineta
2024. gada 17. decembra
noteikumiem Nr. 826

"4. pielikums
Ministru kabineta
2022. gada 14. jūlija
noteikumiem Nr. 435

Reformu un investīciju virziena īstenošanas atbildības sadalījums

Investīcija

Investīcijas nolūks

Nozaru ministrijas, finansējuma saņēmēji un sadarbības partneri (norādīti iekavās, ja finansējuma saņēmēji vai sadarbības partneri ir ārpus nozaru ministrijas resora)

Summa bez pievienotās vērtības nodokļa (milj.)*

Centralizēti pārvaldītās nozaru datu kopas

Centralizētās funkcijas un koplietošanas pakalpojumi

Modernizēto pārvaldes procesu IKT risinājumi

1. Valsts pakalpojumu platformu attīstības programma

Programmas mērķis: Valsts digitālo pakalpojumu piegādes platformu attīstība un to jaunākās funkcionalitātes efektīva izmantošana projektus īstenojošo nozaru pakalpojumu piegādē un klientu apkalpošanā.

Par programmas vadību atbildīgā institūcija – VARAM, padomes dalībnieki papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM un LPS

2.1.2.1. Digitālo pakalpojumu koplietošanas platformas attīstība, vienotās saziņas platformas attīstība un dokumentu pārvaldības platformu integrācija, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centru tīkla izvēršana un pakalpojuma sniegšanas atbalsta paplašināšana

VARAM (KM)

17,724 1

5

4

2.1.1.1. Finanšu dokumentu aprites digitalizācija, izveidojot centralizētu finanšu dokumentu maiņvietu FM 1,68

1

1

1

2.1.1.1. Pārrobežu sadarbību nodokļu jomā veicinošu digitālo pakalpojumu attīstība FM 1,68    

1

2.1.2.1. Digitālo pakalpojumu platforma biznesa attīstības veicināšanai EM 1,68

4

1

1

2.1.3.1. Uzņēmumu reģistra datu apstrādes un pakalpojumu modernizācija TM 2,436

1

 

1

2.1.1.1. Vienotas civilās aizsardzības un ugunsdrošības pārvaldības platformas ieviešana IeM 1,848    

1

Kopā

27,048      
2. Datu pārvaldības attīstības programma

Programmas mērķis: Datu pārvaldības ieviešana projektus īstenojošās nozarēs, nodrošinot datu koplietošanu un publicēšanu atkalizmantošanai, efektīvi izmantojot centralizēto platformu jaunākās funkcionālās iespējas.

Par programmas vadību atbildīgā institūcija – VARAM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM

2.1.3.1.

Vienotās datu koplietošanas platformas attīstība, vides nozares un sociālo pakalpojumu datu pieejamības un koplietošanas nodrošināšana, vēlēšanu procesu digitalizācija un automatizācija

VARAM (KEM, VDAA, LM, CVK) 10,92

6

3

4

2.1.3.1. Publiskā iepirkuma procesu un pakalpojumu digitālā transformācija FM 1,344

4

 

1

2.1.3.1. Atbalsts atvērtās zinātnes ieviešanai praksē, kā arī izveidoti risinājumi zinātnes datu koplietošanai un dalībai ES atvērtajā zinātnes mākonī IZM 3,444

1

1

 1
2.1.3.1. Ostu pārvaldības digitālā transformācija, pilnveidojot transporta un loģistikas datu apstrādi un analīzi

Rīgas brīvostas pārvalde

3,242

2

2

2

2.1.1.1. Ziņošanas sistēmas pilnveidošana par kuģu radītajiem atkritumiem Starptautiskajā kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmā SM 0,118

1

 

1

2.1.3.1. Ārstniecības iestāžu procesu digitālā transformācija un ārstniecības procesā radīto datu pārvaldība VM (LBPSC) 8,4

3

 

8

2.1.3.1. Veterināro zāļu reģistrācijas digitalizācija ZM 1,848

3

 

2

2.1.3.1. Zemkopības nozares ģeotelpisko risinājumu pilnveide gudrai zemes apsaimniekošanai, politikas prognozēšanai un plānošanai pārejai uz zaļo ekonomiku ZM 2,352

2

 

3

Kopā

31,668      
3. Valsts pārvaldes IKT infrastruktūras attīstības programma

Programmas mērķis: Valsts pārvaldes mākoņdatošanas koplietošanas pakalpojumu attīstība, attīstot un integrējot federētajā mākonī četru valsts koplietošanas pakalpojumu sniedzēju savstarpēji sadarbspējīgus pakalpojumus.

Par programmas vadību atbildīgā institūcija – VARAM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM

2.1.2.2. Iekšlietu ministrijas Informācijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** IeM 2,52  

1

1

2.1.2.2. Latvijas Nacionālās bibliotēkas mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** KM 0,9828  

1

1

2.1.2.2. Latvijas Valsts radio un televīzijas centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** SM 5,88  

1

1

2.1.2.2. Lauksaimniecības datu centra mākoņdatošanas pakalpojumu attīstība valsts federētā mākoņa ietvaros*** ZM 3,108  

1

1

Kopā

12,4908      
4. Valsts pārvaldes resursu pārvaldības programma

Programmas mērķis: Modernizēt un centralizēt valsts pārvaldes resursu pārvaldības, valsts pārvaldes personāla pārvaldības, darbinieku apmācību pārvaldības un zināšanu uzkrāšanas centralizētās platformas, kā arī turpināt izvērst tīmekļvietņu centralizēto platformu.
Par programmas vadību atbildīgā institūcija – programmas īstenošanu uzraudzīs Valsts kancelejas vadīta grāmatvedības un personālvadības funkciju un risinājumu standartizācijas un centralizācijas uzraudzības padome, kuras dalībnieki ir arī Finanšu ministrija, Valsts kase un VARAM

2.1.2.1. Valsts pārvaldes vienotās resursu pārvaldības centra izveide, tai skaitā vienota cilvēkresursu pakalpojumu izveide, valsts vienotās apmācību un zināšanu uzkrāšanas platformas attīstība VK, VAS (FM) 3,36

3

2

2

2.1.2.1. Valsts pārvaldes vienota valsts finanšu resursu plānošana un pārvaldības grāmatvedības pakalpojumu nodrošinājums, vienotās resursu vadības ieviešana FM (Valsts kase) 13,44

1

2

2

2.1.2.1. Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās koplietošanas platformas izvēršana VK 2,1

1

1

1

    Kopā 18,9      
5. E-lietas programma

Programmas mērķis: Sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanas, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija.

Par programmas vadību atbildīgā institūcija – TM; padomes dalībnieks papildus noteikumu** 20. punktā minētajiem dalībniekiem – AiM

2.1.2.1. Sabiedriskās kārtības un drošības procesu, izmeklēšanas un tiesvedības procesu, kā arī soda izpildes un uzraudzības procesu un saistīto pakalpojumu digitālā transformācija, tai skaitā e-lietas attīstība TM, Prokuratūra 7,56

6

1

7

2.1.1.1. Tehniskā nodrošinājuma un digitālo risinājumu ieviešana izmeklēšanas procesa efektīvai darbībai, sabiedriskās kārtības un drošības monitoringa uzlabošanai IeM 2,80728

1

2

2

Kopā

10,36728      
6. Kultūras nozares projektu programma

Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest digitalizācijas risinājumus kultūras nozares institūcijām un sabiedriskajiem medijiem.
Programmas pārvaldība: Kultūras nozares projektu īstenošanas uzraudzības padomes funkcijas pildīs KM resora IKT padome, pieaicinot VARAM

2.1.1.1. Kultūras nozares institūciju darbības procesu digitālā transformācija, tai skaitā digitālie risinājumi nozares institūcijām KM 3,444

4

 

5

2.1.2.1. Informatīvās telpas monitoringa un aizsardzības spēju paaugstināšana KM (AiM) 1,68   1 1

Kopā

5,124      
7. Pašvaldību koplietošanas platformu programma

Programmas mērķis: Attīstīt un ieviest koplietošanas platformas pašvaldību pārvaldes un atbalsta funkciju nodrošināšanai.
Par programmas vadību atbildīgā institūcija – LPS

2.1.2.1. Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija, tai skaitā sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām Pašvaldības, VARAM, LM, IeM, IZM 20,53392  

5

5

2.1.2.1. Līdzdalības budžeta pārvaldību nodrošinošas koplietošanas platformas attīstība un ieviešana VARAM 0,63

1

1

1

 Kopā

21,16392      
8. Ārpus programmām
2.1.1.1. Valsts pārvaldes IKT attīstības projektu programmu un arhitektūras pārvaldība VARAM 2,1

1

1

 1
Piezīmes.

* PVN tiek apmaksāts atbilstoši Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" 34. punktam.

** Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi".

*** Stratēģiski svarīgs projekts.

Lietotie saīsinājumi:

AiM – Aizsardzības ministrija

CVK – Centrālā vēlēšanu komisija

EM – Ekonomikas ministrija

FM – Finanšu ministrija

IeM – Iekšlietu ministrija

IKT – informācijas un komunikācijas tehnoloģijas

IZM – Izglītības un zinātnes ministrija

KEM – Klimata un enerģētikas ministrija

KM – Kultūras ministrija

LBPSC – Latvijas Biomedicīnas pētījumu un studiju centrs (izglītības un zinātnes ministra pārraudzībā esošs valsts zinātniskais institūts – atvasināta publiska persona)

LM – Labklājības ministrija

LPS – Latvijas Pašvaldību savienība

SM – Satiksmes ministrija

TM – Tieslietu ministrija

VARAM – Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija

VAS – Valsts administrācijas skola

VK – Valsts kanceleja

VM – Veselības ministrija

VDAA – Valsts digitālās attīstības aģentūra

ZM – Zemkopības ministrija"

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!