• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ādažu novada domes 2024. gada 28. marta saistošie noteikumi Nr. 15/2024 "Grozījumi Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 23. februāra saistošajos noteikumos Nr. 17/2022 "Pašvaldības aģentūras "Carnikavas komunālserviss" nolikums"". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 5.04.2024., Nr. 67 https://www.vestnesis.lv/op/2024/67.25

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ādažu novada domes saistošie noteikumi Nr. 16/2024

Grozījumi Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 23. marta saistošajos noteikumos Nr. 23/2022 "Par specializētajiem tūristu transportlīdzekļiem Ādažu novadā"

Vēl šajā numurā

05.04.2024., Nr. 67

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ādažu novada dome

Veids: saistošie noteikumi

Numurs: 15/2024

Pieņemts: 28.03.2024.

OP numurs: 2024/67.25

2024/67.25
RĪKI

Ādažu novada domes saistošie noteikumi: Šajā laidienā 4 Pēdējās nedēļas laikā 1 Visi

Ādažu novada pašvaldības domes saistošie noteikumi Nr. 15/2024

Ādažos 2024. gada 28. martā

Grozījumi Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 23. februāra saistošajos noteikumos Nr. 17/2022 "Pašvaldības aģentūras "Carnikavas komunālserviss" nolikums"

APSTIPRINĀTI
ar Ādažu novada pašvaldības domes
2024. gada 28. marta sēdes lēmumu
(prot. Nr. 6 § 35)

Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma
2. panta otro daļu un 16. panta otro daļu

Izdarīt Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 23. februāra saistošajos noteikumos Nr. 17/2022 "Pašvaldības aģentūras "Carnikavas komunālserviss" nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2022. Nr. 49, 203) šādus grozījumus:

1. Papildināt ar 7.15. un 7.16. punktiem šādā jaunā redakcijā:

"7.15. pašvaldības vārdā saskaņot būvniecības un citu nepieciešamo dokumentāciju gadījumos, ja joma skar pašvaldības īpašumu, izņemot, ja tā ir domes vai citu pašvaldības institūciju ekskluzīvā kompetence;

7.16. izvērtēt ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumus, sniegt par tiem atsauksmes, priekšlikumus un veikt citas ar likumu "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" pašvaldībai noteiktas darbības līdz akcepta lēmuma pieņemšanai.".

2. Aizstāt 14., 15. un 26. punktā vārdu "1. vietnieks" ar vārdu "vietnieks" attiecīgajos locījumos.

3. Papildināt 16. punktu aiz vārda "saglabāšanu" ar vārdu "apdrošināšanu".

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone

 

Paskaidrojuma raksts
Ādažu novada pašvaldības 2024. gada 28. marta saistošajiem noteikumiem Nr. 15/2024 "Grozījumi Ādažu novada pašvaldības 2022. gada 23. februāra saistošajos noteikumos Nr. 17/2022 "Pašvaldības aģentūras "Carnikavas komunālserviss" nolikums""

Paskaidrojuma raksta sadaļas un norādāmā informācija

1. Mērķis un nepieciešamības pamatojums

1.1. Publisko aģentūru likuma 16. panta otrā daļa nosaka, ka pašvaldības aģentūras darbību regulē pašvaldības domes apstiprināts nolikums, kas saskaņā ar šī likuma 2. panta otro daļu ir saistošie noteikumi.

1.2. Saistošo noteikumu (turpmāk – Noteikumi) izdošanas mērķis, saskaņā ar domes pieņemtajiem lēmumiem, ir precizēt Aģentūrai piekritīgās funkcijas un uzdevumus.

1.3. Saistošo noteikumu 7. punkts tiek papildināts ar jaunu apakšpunktu, kas nosaka Aģentūrai uzdevumu pašvaldības vārdā saskaņot būvniecības un citu nepieciešamo dokumentāciju gadījumos, ja joma skar pašvaldības īpašumu, izņemot, ja tā ir domes vai citu pašvaldības institūciju ekskluzīvā kompetence.

1.4. Likuma "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" 3. panta 8. punkta izpratnē paredzētās darbības ierosinātājs nedrīkst būt tās pašas paredzētās darbības akcepta lēmuma pieņēmējs, lai novērstu interešu konfliktu un prasība izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 16. aprīļa direktīvas 2014/52/ES, ar ko groza direktīvu 2011/92/ES par dažu sabiedrisko un privātu projektu ietekmes uz vidi novērtējumu. Gadījumos, kad kompetentā institūcija ir attīstītājs (paredzētās darbībās ierosinātājs), ir jāveic pienācīgu to iestāžu konfliktējošo funkciju nodalīšanu. Šajā likumā noteikts, ka paredzētās darbības akceptu var pieņemt pašvaldība, kuras teritorijā paredzētā darbība plānota. Nodalot funkcijas, paredzētās darbības ierosinātājs var būt pašvaldības iestāde vai kapitālsabiedrība, bet paredzētās darbības akcepta pieņēmējs – pašvaldības dome. Tādējādi, Aģentūras nolikums papildināms ar 7.16. punktu, paredzot, ka Aģentūra ir tā institūcija, kurai nododama pašvaldības funkcija – izvērtēt ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu, sniegt par to atsauksmes, priekšlikumus un veikt citas ar šo likumu pašvaldībai noteiktas darbības līdz akcepta lēmuma pieņemšanai, lai nepieļautu interešu konflikta situāciju ar gala lēmuma pieņēmēju.

2. Fiskālā ietekme uz pašvaldības budžetu

2.1. Noteikumiem nav fiskāla ietekme uz pašvaldības budžetu.

2.2. Lai nodrošinātu Noteikumu izpildi, nav nepieciešami papildu resursi sakarā ar jaunu institūciju vai darba vietu veidošanu, kā arī esošo institūciju kompetences paplašināšanu.

3. Sociālā ietekme, ietekme uz vidi, iedzīvotāju veselību, uzņēmējdarbības vidi pašvaldības teritorijā, kā arī uz konkurenci

3.1. Sociālā ietekme – saistošo noteikumu mērķa grupas, uz kurām attiecināms saistošo noteikumu tiesiskais regulējums, ir pašvaldības iedzīvotāji un darbinieki.

3.2. Ietekme uz vidi – nav attiecināms.

3.3. Ietekme uz iedzīvotāju veselību – nav attiecināms.

3.4. Ietekme uz konkurenci – noteikumiem nav ietekmes uz konkurenci.

4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un to izmaksām

4.1. Institūcija, kurā pašvaldības iedzīvotāji un juridiskas personas var vērsties šo noteikumu piemērošanā – nav attiecināms.

4.2. galvenie procedūras posmi un privātpersonām veicamās darbības, ko paredz šie noteikumi – nav attiecināms.

4.3. Paredzētās administratīvo procedūru izmaksas – nav paredzētas.

5. Ietekme uz pašvaldības funkcijām un cilvēkresursiem

5.1. Noteikumu izpildei nav nepieciešams veidot pašvaldības jaunas institūcijas, darba vietas vai paplašināt esošo institūciju kompetenci.

5.2. Noteikumi izstrādāti, lai precizētu Aģentūras darbības mērķus un funkcijas atbilstoši iepriekš pieņemtajiem domes lēmumiem.

6. Informācija par izpildes nodrošināšanu

6.1. Šo noteikumu izpildē tiks iesaistīti Aģentūras darbinieki, kuri nodrošinās noteikumu izpildi esošo darba pienākumu ietvaros. Nav paredzēta jaunu institūciju izveide, esošo likvidācija vai reorganizācija, netiks veidotas jaunas darba vietas.

6.2. Šo noteikumu izpildes nodrošināšanai nepieciešami resursi – tikai cilvēkresursi.

7. Prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem, ko sniedz mērķa sasniegšana

7.1. Šie noteikumi ir piemēroti iecerētā mērķa sasniegšanas nodrošināšanai un paredz tikai to, kas ir vajadzīgs minētā mērķa sasniegšanai un pašvaldības izraudzītie līdzekļi ir piemēroti leģitīma mērķa sasniegšanai, un pašvaldības rīcība ir atbilstoša.

8. Izstrādes gaitā veiktās konsultācijas ar privātpersonām un institūcijām

8.1. Šo noteikumu izstrādes procesā nenotika atsevišķas konsultācijas ar sabiedrības pārstāvjiem (tostarp biedrībām, nodibinājumiem, apvienībām, u.tml.).

8.2. Konsultācijām tika izmantots šāds sabiedrības līdzdalības veids: pēc šo noteikumu izskatīšanas domes Attīstības komitejā, tie tika publicēti pašvaldības oficiālajā tīmekļvietnē www.adazunovads.lv, kā arī informācija par projektu tika publicēta sociālajā tīklā – pašvaldības Facebook kontā, lai sasniegtu mērķgrupu, kā arī noskaidrotu pēc iespējas plašākas sabiedrības viedokli.

8.3. Publikācijā noteiktajā termiņā no 2024 gada 15. februāra līdz 01. martam, priekšlikumi netika saņemti.

8.4. No institūcijām netika saņemti viedokļi un atzinumi par šo noteikumu projektu.

8.5. Cita veida saziņa un konsultācijas nav notikušas.

Ādažu novada pašvaldības domes priekšsēdētāja K. Miķelsone

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!