• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2025. gada 7. janvāra noteikumi Nr. 20 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Energoefektivitātes veicināšana un siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana" 2.1.1.3. pasākuma "AER izmantošana un energoefektivitātes paaugstināšana centralizētajā siltumapgādē un aukstumapgādē" otrās kārtas īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 9.01.2025., Nr. 6 https://www.vestnesis.lv/op/2025/6.4

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr. 21

Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.1.2. specifiskā atbalsta mērķa "Atjaunojamo energoresursu enerģijas veicināšana – biometāns" īstenošanas noteikumi

Vēl šajā numurā

09.01.2025., Nr. 6

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 20

Pieņemts: 07.01.2025.

OP numurs: 2025/6.4

2025/6.4
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 7 Pēdējās nedēļas laikā 20 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 20

Rīgā 2025. gada 7. janvārī (prot. Nr. 1 42. §)

Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 2.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Energoefektivitātes veicināšana un siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana" 2.1.1.3. pasākuma "AER izmantošana un energoefektivitātes paaugstināšana centralizētajā siltumapgādē un aukstumapgādē" otrās kārtas īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu
2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma
19. panta 13. un 14. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gada 2.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Energoefektivitātes veicināšana un siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšana" 2.1.1.3. pasākuma "AER izmantošana un energoefektivitātes paaugstināšana centralizētajā siltumapgādē un aukstumapgādē" (turpmāk – 2.1.1.3. pasākums) otro kārtu;

1.2. 2.1.1.3. pasākuma mērķi;

1.3. 2.1.1.3. pasākumam pieejamo finansējumu;

1.4. atbalsta piešķiršanas nosacījumus;

1.5. atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. atbalsta uzskaiti, neatbalstāmās nozares un darbības.

2. Noteikumos lietoti šādi termini:

2.1. atbalsts – finanšu instruments, kuru veido akciju sabiedrības "Attīstības finanšu institūcija Altum" (turpmāk – sabiedrība "Altum") garantija ar kapitāla atlaidi pamatsummas daļējam samazinājumam vai sabiedrības "Altum" aizdevums ar kapitāla atlaidi pamatsummas daļējam samazinājumam energoefektivitātes uzlabošanas, atjaunīgo energoresursu izmantošanas un siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanas pasākumu centralizētajā siltumapgādē un aukstumapgādē atbalsta projektu īstenošanai;

2.2. atbalsta piešķiršanas brīdis – diena, kad sabiedrība "Altum" pieņēmusi lēmumu par atbalsta piešķiršanu;

2.3. atbalsta projekts – dokumentu un pasākumu kopums, par kuru sabiedrībā "Altum" ir iesniegts pieteikums atbalsta saņemšanai un par kuru ir pieņemts sabiedrības "Altum" lēmums par atbalsta piešķiršanu;

2.4. atbalsta saņēmējs – Latvijas Republikā reģistrēts komersants, centralizētās siltumapgādes vai aukstumapgādes pakalpojuma sniedzējs, kurš sniedz siltumenerģijas vai aukstumenerģijas pārvades un sadales pakalpojumu vai ir centralizētās siltumenerģijas ražotājs;

2.5. cits finansētājs – kredītiestāde, tās filiāle vai tās meitas sabiedrība, vai ieguldījumu fonds, kas ir tiesīgs sniegt finanšu pakalpojumus Latvijas Republikā, starptautiska finanšu institūcija, piemēram, Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības banka, Eiropas Investīciju banka, Ziemeļu Investīciju banka, Eiropas Padomes Attīstības banka;

2.6. kapitāla atlaide – atbalsta sastāvdaļa, cita finansētāja vai sabiedrības "Altum" sniegtā aizdevuma pamatsummas daļējs samazinājums, kas tiek piemērots, ja atbalsta saņēmējs izpilda šajos noteikumos minētos nosacījumus;

2.7. darbu sākums – atbilstoši Eiropas Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (turpmāk – regula Nr. 651/2014), 2. panta 23. punktam;

2.8. saistītās personas – saimnieciskās darbības veicēji, kas atbilst regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma 3. panta 3. punktā noteiktajai saistīto uzņēmumu definīcijai.

3. 2.1.1.3. pasākuma mērķis ir veikt ieguldījumus energoefektivitātes paaugstināšanā un atjaunīgo energoresursu tehnoloģiju izmantošanā un veicināt atjaunīgo energoresursu izmantošanu centralizētajā siltumapgādē un aukstumapgādē.

4. 2.1.1.3. pasākuma mērķa grupa ir siltumenerģijas un aukstumenerģijas lietotāji un pakalpojuma sniedzēji, kuri sniedz siltumenerģijas vai aukstumenerģijas pārvades un sadales pakalpojumu vai ir centralizētās siltumenerģijas ražotāji.

5. 2.1.1.3. pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Klimata un enerģētikas ministrija.

6. 2.1.1.3. pasākuma ietvaros plānotais kopējais attiecināmais finansējums un sasniedzamie rādītāji ir noteikti saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgos īstenošanas noteikumus.

7. Šo noteikumu 6. punktā minēto finansējumu sabiedrība "Altum" izmanto:

7.1. atbalsta sniegšanai;

7.2. sabiedrības "Altum" aprēķināto sagaidāmo kredītriska zaudējumu un kapitāla atlaides segšanai. Zaudējumus, kas pārsniedz sabiedrības "Altum" saskaņā ar Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešo daļu aprēķinātos sagaidāmos kredītriska zaudējumus, sedz no sabiedrības "Altum" pašu finansējuma. Sabiedrībai "Altum" ir tiesības atteikties no turpmākās atbalsta piešķiršanas, ja faktiskie un prognozētie zaudējumi pārsniedz pieejamo publisko finansējumu zaudējumu segšanai;

7.3. pārvaldības maksai, kura aprēķināta atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam finanšu instrumentu kopīgos īstenošanas noteikumus.

8. Pēc šo noteikumu 6. punktā minētā pieejamā finansējuma izlietošanas sabiedrība "Altum" var izmantot 2.1.1.3. pasākuma ietvaros atmaksāto finansējumu (klientu maksājumus un pamatsummas atmaksas) līdz 11 794 483 euro šādiem mērķiem:

8.1. atbalsta sniegšanas turpināšanai, tai skaitā kredītriska zaudējumu segšanai, kas tiek izmantots pirmo sagaidāmo zaudējumu segšanai no neatgūtajiem aizdevumiem, un kapitāla atlaides segšanai saskaņā ar šiem noteikumiem;

8.2. pēc 2029. gada 31. decembra – 2.1.1.3. pasākuma pārvaldības maksas segšanai saskaņā ar 2.1.1.3. pasākuma rādītāju novērtējumu, kas veikts atbilstoši Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešajai daļai.

9. 2.1.1.3. pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzami viens vai vairāki šādi nacionālie rādītāji:

9.1. atbalsta projektu ietvaros uzstādīto bezemisiju vai atjaunīgos energoresursus izmantojošu elektroenerģijas ražošanas iekārtu ražošanas jauda – vismaz 98 MW;

9.2. atbalsta projektu ietvaros centralizētajai siltumapgādes vai aukstumapgādes sistēmai pieslēgto jauno lietotāju objektu vai esošo fosilo avotu jauda – vismaz 20 MW;

9.3. atbalsta projektu ietvaros rekonstruētie, modernizētie un jaunizbūvētie siltumtīkli vai aukstumtīkli – vismaz 30 km;

9.4. atbalsta projektu ietvaros nodrošinātais siltumenerģijas zudumu samazinājums rekonstruētajos siltumtīklos vai aukstumtīklos un rekonstruētajos vai jaunizbūvētajos siltumavotos – vismaz 20 142 MWh/gadā;

9.5. akumulācijas tvertnēs uzkrātās siltumenerģijas vai aukstumenerģijas kapacitāte – vismaz 1000 MWh;

9.6. elektroenerģijas uzkrātuvēs uzkrātās elektroenerģijas kapacitāte – vismaz 5 MWh.

10. 2.1.1.3. pasākuma ietvaros sabiedrība "Altum" uzkrāj informāciju par centralizētās siltumapgādes pakalpojuma sniedzēju kopējo sasniedzamo primāro energoresursu enerģijas ietaupījumu.

11. Īstenojot atbalsta projektu, atbalsta saņēmējs nodrošina vienu vai vairāku šādu sasniedzamo rādītāju izpildi:

11.1. veicot vienu vai vairākas šo noteikumu 27.1., 27.2., 27.5. vai 27.7. apakšpunktā minētās darbības:

11.1.1. modernizējot, daļēji vai pilnīgi aizstājot esošu ar atjaunīgiem energoresursiem darbināmu avotu, primārās kopējās enerģijas ietaupījums ir vismaz 0,54 MWh gadā uz katriem kapitāla atlaides 1000 euro;

11.1.2. daļēji vai pilnīgi aizstājot esošu ar fosiliem energoresursiem darbināmu avotu, siltumnīcefekta gāzu emisiju ietaupījums ir vismaz 0,109 CO2 tonnas gadā uz katriem kapitāla atlaides 1000 euro;

11.2. veicot šo noteikumu 27.3. apakšpunktā minētās darbības, kopējais akumulācijas tvertnē uzglabātās siltumenerģijas vai aukstumenerģijas apjoms ir vismaz 1,08 MWh gadā uz katriem kapitāla atlaides 1000 euro;

11.3. veicot tikai šo noteikumu 27.4. apakšpunktā minētās darbības:

11.3.1. kopējais elektroenerģijas uzkrāšanas iekārtās uzglabātās elektroenerģijas apjoms ir vismaz 0,27 MWh gadā uz katriem kapitāla atlaides 1000 euro;

11.3.2. kopējais elektroenerģijas ražošanas iekārtās saražotais elektroenerģijas apjoms ir vismaz 2,5 MWh gadā uz katriem kapitāla atlaides 1000 euro;

11.4. veicot tikai šo noteikumu 27.7. apakšpunktā minētās darbības, primārās kopējās enerģijas ietaupījums ir vismaz 0,03 MWh gadā uz katriem kapitāla atlaides 1000 euro;

11.5. tiek veikta objektā saražotās un patērētās elektroenerģijas un siltumenerģijas apjoma datu uzskaite atbilstoši šo noteikumu 36. punktam.

12. Sabiedrība "Altum" nodrošina šo noteikumu 9. punktā minēto rādītāju uzskaiti.

13. 2.1.1.3. pasākuma ietvaros atbalstu nodrošina sabiedrība "Altum".

14. 2.1.1.3. pasākuma ietvaros atbalstu sniedz kombinēta finanšu instrumenta veidā ar kapitāla atlaidi pamatsummas daļējam samazinājumam, kas tiek piemērots, ja ir ievēroti šajos noteikumos minētie nosacījumi. Tiek piešķirts viens no šādiem atbalstiem:

14.1. sabiedrības "Altum" garantija ar kapitāla atlaidi, ja atbalsta projektu finansē cits finansētājs. Kapitāla atlaidi piemēro cita finansētāja izsniegtajam aizdevumam, kam piesaistīta sabiedrības "Altum" garantija;

14.2. sabiedrības "Altum" aizdevums ar kapitāla atlaidi, ja atbalsta projekta finansēšanā nav iesaistīts cits finansētājs.

15. Sabiedrība "Altum" lēmumu par atbalsta piešķiršanu pieņem, kamēr ir pieejams šo noteikumu 6. punktā minētais finansējums, nepārsniedzot regulas Nr. 651/2014 darbības termiņu, bet ne ilgāk kā līdz 2027. gada 30. jūnijam.

16. Lai nodrošinātu finansējumu aizdevuma piešķiršanai, sabiedrība "Altum" var piesaistīt valsts aizdevumu līdz 20 000 000 euro saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes iekļauj gadskārtējā valsts budžeta likumprojektā valsts aizdevumu pieprasījumus, un valsts aizdevumu izsniegšanas un apkalpošanas kārtību vai aizņemoties finansējumu no starptautiskajām finanšu institūcijām. Kapitāla atlaidi sedz no 2.1.1.3. pasākumā piešķirtā publiskā finansējuma. Valsts aizdevumu piešķir kredītlīnijas veidā uz 20 gadiem, tam nepiemēro riska procenta likmi un to nodrošina ar komercķīlu, sabiedrībai "Altum" ieķīlājot prasījuma tiesības un to nākamās sastāvdaļas kā lietu kopību, kas izrietēs no sabiedrības "Altum" izsniegtajiem aizdevumiem.

17. Izmaksas ir attiecināmas no dienas, kad komersants ir iesniedzis sabiedrībā "Altum" atbalsta pieteikumu, vienlaikus nodrošinot šo noteikumu 39. punktā minētos nosacījumus. Izmaksu attiecināmības termiņš nepārsniedz 2029. gada 31. martu.

18. Sabiedrībai "Altum" ir tiesības bez maksas pieprasīt un saņemt no valsts informācijas sistēmām informāciju tādā apjomā, kāds nepieciešams 2.1.1.3. pasākuma īstenošanai un atbalsta sniegšanai šo noteikumu ietvaros. Lai nodrošinātu pieeju datiem, sabiedrība "Altum", ja nepieciešams, slēdz vienošanos ar attiecīgās valsts informācijas sistēmas turētāju.

II. Prasības atbalsta saņēmējam

19. Atbalsts tiek sniegts atbalsta projektu īstenošanai Latvijas Republikas teritorijā centralizētās siltumapgādes vai aukstumapgādes pakalpojuma sniegšanai vai centralizētās siltumenerģijas un aukstumenerģijas ražošanai.

20. 2.1.1.3. pasākuma ietvaros atbalstu var saņemt centralizētās siltumapgādes un aukstumapgādes pakalpojumu nozares sīkais (mikro), mazais vai vidējais komersants, kas atbilst regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma nosacījumiem, vai lielais komersants, kas atbilst regulas Nr. 651/2014 2. panta 24. punkta nosacījumiem.

21. Atbalstu piešķir atbalsta saņēmējam, kas atbalsta piešķiršanas brīdī atbilst visiem šādiem nosacījumiem:

21.1. tas atbilst atbalsta saņēmēja statusam saskaņā ar šo noteikumu 20. punktu;

21.2. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Komercreģistrā;

21.3. tam saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē publiski pieejamo informāciju nav nodokļu vai nodevu parādu, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu, kas kopsummā pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar likuma "Par nodokļiem un nodevām" 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos;

21.4. tas nav uzskatāms par grūtībās nonākušu saimnieciskās darbības veicēju saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punktu, nosacījumu piemērojot saimnieciskās darbības veicēja grupas līmenī;

21.5. uz to neattiecas līdzekļu atgūšanas rīkojums saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 1. panta 4. punkta "a" apakšpunktu, nosacījumu piemērojot saimnieciskās darbības veicēja grupas līmenī.

22. 2.1.1.3. pasākuma ietvaros atbalstu nepiešķir šādām darbībām un nozarēm:

22.1. Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu (turpmāk – regula Nr. 2021/1058) 7. panta 1. punktā noteiktajām darbībām;

22.2. zivsaimniecībai un akvakultūrai atbilstoši regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta "a" apakšpunktam;

22.3. primārās lauksaimnieciskās ražošanas nozarei atbilstoši regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta "b" apakšpunktam;

22.4. regulas Nr. 6751/2014 1. panta 2. punkta "c" apakšpunktā noteiktajām darbībām, kas saistītas ar eksportu uz trešajām valstīm vai dalībvalstīm, tas ir, atbalstam, kas tieši saistīts ar eksportētajiem daudzumiem, izplatīšanas tīkla izveidi un darbību vai citiem kārtējiem izdevumiem, kuri saistīti ar eksporta darbībām;

22.5. regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "d" apakšpunktā noteiktajām darbībām, kur atbalstu piešķir ar nosacījumu, ka importa preču vietā tiek izmantotas vietējās preces;

22.6. pasākumiem kodolenerģijas ražošanai;

22.7. darbībām, kuras uzskatāmas par faktiski pabeigtām vai pilnībā īstenotām, pirms ir iesniegts atbalsta pieteikums atbalsta saņemšanai, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060), 63. panta 6. punktu;

22.8. Eiropas Savienības fondu projektu līdzfinansēšanai, kā arī priekšfinansēšanai saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 58. panta 7. punktu;

22.9. darbībām, kas minētas regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "a" apakšpunktā.

23. Ja komersants, kas pretendē uz atbalstu, darbojas šo noteikumu 22. punktā minētajās nozarēs, atbalstu drīkst piešķirt, ja tiek nodalītas atbalstāmās darbības un finanšu plūsmas, nodrošinot, ka darbības minētajās nozarēs negūst labumu no piešķirtā atbalsta.

24. Komersants nevar pretendēt uz atbalstu, ja uz to attiecas kāds no regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "a", "b" un "c" apakšpunktā noteiktajiem kritērijiem.

25. Atbalstu saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 46. pantu atbalsta saņēmējam piešķir, ievērojot regulas Nr. 651/2014 2. panta 124. punktā un 46. panta 2. un 6. punktā minētos nosacījumus.

26. Atbalstu piešķir, ja būves, kurās tiek veiktas atbalsta projektā paredzētās darbības, ir komersanta īpašumā vai ja komersantam ir īpašuma ilgtermiņa nomas vai apbūves tiesība uz nekustamo īpašumu, kurā tiek veiktas atbalsta projektā paredzētās darbības. Atbalstu piešķir, ja īpašuma, nomas vai lietojuma tiesības vai apbūves tiesību nostiprina zemesgrāmatā līdz brīdim, kad sabiedrībā "Altum" iesniegts pirmais pieprasījums naudas līdzekļu izsniegšanai. Siltumenerģijas pārvades un sadales sistēma (infrastruktūra), kurā paredzēts veikt ieguldījumus projekta ietvaros, ir komersanta īpašumā, valdījumā vai turējumā uz laiku, kas nav mazāks par pieciem gadiem pēc noslēguma maksājuma veikšanas. Zeme, uz kuras atrodas siltumenerģijas pārvades un sadales sistēmas daļas, var nebūt komersanta īpašumā, valdījumā vai turējumā.

III. Atbalstāmās darbības un attiecināmo izmaksu nosacījumi

27. 2.1.1.3. pasākuma ietvaros atbalstu sniedz saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 46. pantu, lai veicinātu energoefektivitāti un atjaunīgo energoresursu izmantošanu centralizētajā siltumapgādē un aukstumapgādē, un to piešķir šādām atbalstāmajām darbībām:

27.1. centralizētās siltumapgādes vai aukstumapgādes ražošanas avota būvniecība, ja tiek atjaunots esošs centralizētās siltumapgādes vai aukstumapgādes ražošanas avots, vai pārbūve, ja pēc investīciju ieguldīšanas siltumenerģijas vai aukstumapgādes ražošanai tiek izmantoti atjaunīgie energoresursi. Centralizētās siltumapgādes vai aukstumapgādes ražošanas avots ir tehnoloģisko iekārtu un būvju kopums siltumenerģijas un aukstumenerģijas ražošanai, ja tās tiek izmantotas projekta ietvaros uzstādīto bezemisiju siltumenerģijas un aukstumenerģijas ražošanas iekārtu darbināšanai;

27.2. jaunu bezemisiju iekārtu vai atjaunīgās siltumenerģijas un aukstumenerģijas ražošanas iekārtu iegāde un uzstādīšana;

27.3. jaunu siltumenerģijas vai aukstumenerģijas akumulācijas iekārtu iegāde un uzstādīšana, ja tās tiek izmantotas projekta ietvaros uzstādīto vai esošo bezemisiju iekārtu saražotās atjaunīgās siltumenerģijas un aukstumenerģijas uzglabāšanai;

27.4. elektroenerģijas ražošanas un uzkrāšanas iekārtu iegāde un uzstādīšana, ja tās tiek izmantotas projekta ietvaros uzstādīto vai esošo bezemisiju siltumenerģijas vai aukstumenerģijas ražošanas iekārtu darbināšanai;

27.5. tādu iekārtu iegāde un uzstādīšana, kas nepieciešamas sekundāro energoresursu atgūšanai no ražošanas tehnoloģiskajiem procesiem;

27.6. gaisu piesārņojošo vielu emisiju attīrīšanas iekārtu iegāde un uzstādīšana;

27.7. centralizētās siltumapgādes vai aukstumapgādes pārvades un sadales sistēmas pārbūve un būvniecība, tai skaitā jaunu pieslēgumu būvniecība un siltummezglu izbūve un uzstādīšana.

28. Ja atbalsta projekta ietvaros tiek veikta šo noteikumu 27.2. apakšpunktā minēto iekārtu iegāde, tām jāatbilst vienam no šādiem kritērijiem:

28.1. siltumenerģijas vai aukstumenerģijas uzkrāšanas un uzglabāšanas iekārtas tiek uzstādītas pie tādām atbalsta projekta iesniedzēja īpašumā esošām siltumenerģijas vai aukstumenerģijas iekārtām, kas ražošanai izmanto atjaunīgos energoresursus, siltumenerģijas vai aukstumenerģijas uzkrāšanas un uzglabāšanas iekārtas tiek uzstādītas vienlaikus ar siltumenerģijas vai aukstumenerģijas iekārtām, kas ražošanai izmanto atjaunīgos energoresursus;

28.2. siltumenerģijas vai aukstumenerģijas uzkrāšanas un uzglabāšanas iekārtas tiek uzstādītas pie atjaunīgo energoresursu izmantojoša ražošanas avota un atrodas savienotā sistēmā ar ražošanas avotu.

29. Ja atbalsta projekta ietvaros paredzēta biomasas izmantošana, atbalsta saņēmējs nodrošina, ka tā atbilst ilgtspējas prasībām saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 2. novembra noteikumu Nr. 686 "Noteikumi par ilgtspējas un siltumnīcefekta gāzu emisiju ietaupījuma kritērijiem, no biomasas kurināmā ražotās elektroenerģijas kritērijiem un kārtību, kādā pamatojama, apliecināma un uzraugāma atbilstība minētajiem kritērijiem" prasībām, kā arī ņem vērā atkritumu apsaimniekošanas hierarhiju un ievēro kaskadēšanas principu, paredzot, ka enerģijas ražošanai izmantotā koksnes biomasa tiek izmantota atbilstoši tās augstākajai ekonomiskajai un vides pievienotajai vērtībai un ir izmantojama enerģijas ražošanai, ja tā nav piemērota izmantošanai koksnes materiālu produktos, koksnes materiālu produktu kalpošanas laika pagarināšanai, atkalizmantošanai vai reciklēšanai, kā arī paredzot, ka enerģijas ražošanai neizmanto zāģbaļķus, finierklučus, rūpniecisko apaļkoku, celmus un saknes.

30. Atbalsta saņēmējs nodrošina, ka pēc atbalsta projekta īstenošanas atbalsta saņēmēja īpašumā vai lietošanā esošā nodalītā centralizētās siltumapgādes vai aukstumapgādes sistēma, kurā tika īstenots atbalsta projekts, atbilst normatīvajiem aktiem, kas nosaka efektīvas centralizētās siltumapgādes un efektīvas centralizētās aukstumapgādes kritērijus.

31. Atbalstu nepiešķir šādām darbībām:

31.1. siltumenerģijas vai aukstumenerģijas ražošanai izmantoto energoresursu konversijai no atjaunīgajiem energoresursiem uz fosiliem energoresursiem;

31.2. esošai sistēmai paralēlas gāzes piegādes vai siltumapgādes un aukstumapgādes sistēmas izveidošanai vai atjaunošanai;

31.3. lietotu iekārtu iegādei.

32. 2.1.1.3. pasākuma ietvaros ir attiecināmas izmaksas, kas nepieciešamas šo noteikumu 27. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai. Papildus ir attiecināmas arī šādas izmaksas:

32.1. autoruzraudzības un būvuzraudzības izmaksas;

32.2. būvlaukuma teritorijas sagatavošanas izmaksas;

32.3. elektroenerģijas sistēmas pieslēguma ierīkošanas vai pārbūves izmaksas, kas nepieciešamas šo noteikumu 27.4. apakšpunktā minēto elektroenerģijas ražošanas iekārtu pieslēgšanai elektroenerģijas sistēmai;

32.4. izmaksas saistībā ar vienu vai vairākām šo noteikumu 27. punktā minētajām darbībām, ja tās ir nepieciešamas energoefektivitātes paaugstināšanai vai sasniegto rezultātu ilgtspējai;

32.5. atbalsta projekta iesniedzēja īpašumā, nomā vai koncesijā esošo tehnoloģisko iekārtu demontāžas izmaksas, kas nepieciešamas atbalsta projekta īstenošanai.

33. Pievienotās vērtības nodoklis šo noteikumu 27. punktā minētajām atbalstāmajām darbībām un šo noteikumu 32. punktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināms saskaņā ar regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunktā minētajiem nosacījumiem.

IV. Īstenošanas nosacījumi

34. Īstenojot atbalsta projektu 2.1.1.3. pasākuma ietvaros, atbalsta saņēmējs ievēro šādus nosacījumus:

34.1. atbalsta projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republika;

34.2. atbalsta projekta ietvaros atbalsts tiek sniegts, lai finansētu šo noteikumu 27. punktā minētās darbības un šo noteikumu 32. punktā minētās izmaksas.

35. Atbalsta saņēmējs nodrošina, ka atbalsta projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti horizontālie principi "Klimatdrošināšana", "Energoefektivitāte pirmajā vietā" un princips "Nenodarīt būtisku kaitējumu", paredzot atbilstošas prasības līgumos ar piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem (ja attiecināms):

35.1. radītos būvniecības vai demontāžas atkritumus nodod attiecīgā atkritumu veida apsaimniekotājiem;

35.2. veic pasākumus trokšņa, putekļu un piesārņotāju emisiju samazināšanai būvniecības procesa laikā;

35.3. paredz tādu sadedzināšanas iekārtu uzstādīšanu, kas nepasliktina gaisa kvalitāti, un nodrošina gaisa kvalitātes prasību ievērošanu;

35.4. paredz energoefektīvu iekārtu iegādi (ja attiecināms) un nodrošina sistēmas efektivitāti, pamatojot to ar sasniegto kopējo primāro enerģijas ietaupījumu.

36. Pēc atbalsta projektā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanas tiek veikta objektā saražotās un patērētās elektroenerģijas, siltumenerģijas vai aukstumenerģijas apjoma uzskaite. Ja atbalsta projekta ietvaros tiek veikta iekārtu vai tehnikas nomaiņa, nomainītajai iekārtai vai tehnikai veic saražotās un patērētās elektroenerģijas, siltumenerģijas un aukstumenerģijas apjoma uzskaiti.

37. Atbalsta saņēmējs atbalsta projekta īstenošanas laikā ievēro vizuālās identitātes prasības atbilstoši sabiedrības "Altum" noslēgtajā līgumā noteiktajām publicitātes un vizuālās identitātes prasībām.

38. Īstenojot atbalsta projektu, atbalsta saņēmējs nodrošina, ka:

38.1. vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas atbalsta projektā veiktie ieguldījumi un radītie pamatlīdzekļi tiek izmantoti atbalsta projektā paredzētajam mērķim;

38.2. vismaz piecus gadus pēc noslēguma maksājuma veikšanas tiek nodrošināta veikto ieguldījumu ilgtspēja un iekārtu uzturēšana darba kārtībā;

38.3. tiek uzkrāti dati par atbalsta projekta ietekmi uz šo noteikumu 35. punktā minēto horizontālo principu īstenošanu.

39. Lai pretendētu uz atbalstu šo noteikumu ietvaros, komersants elektroniski, izmantojot sabiedrības "Altum" tīmekļvietni, iesniedz sabiedrībā "Altum" atbalsta pieteikumu, norādot, vai projekta attiecināmo izmaksu segšanai plānots saņemt sabiedrības "Altum" vai cita finansētāja aizdevumu. Ja plānots saņemt sabiedrības "Altum" aizdevumu, atbalsta pieteikums ir arī aizdevuma pieteikums, kura sastāvā iekļauj:

39.1. atbalsta projekta tehniski ekonomisko pamatojumu;

39.2. atbalsta projekta ietvaros sasniedzamos rādītājus pamatojošos dokumentus un atbalsta projekta īstenošanai nepieciešamo tehnisko dokumentāciju (ja dokumenti ir iesniegti Būvniecības informācijas sistēmā, to norāda atbalsta pieteikumā un šos dokumentus nav nepieciešams atkārtoti iesniegt sabiedrībā "Altum");

39.3. apliecinājumu par:

39.3.1. atbilstību atbalsta saņemšanas prasībām un dubultā finansējuma neesību;

39.3.2. informāciju, kas pamato korupcijas, krāpšanas un interešu konflikta novēršanas prasību ievērošanu;

39.3.3. informāciju, kas pamato atbalsta projektā plānoto darbību atbilstību šo noteikumu 35. punktā minētajām prasībām;

39.3.4. šo noteikumu 38.1. un 38.2. apakšpunktā minēto prasību nodrošināšanu;

39.4. citu informāciju, kas nodrošina atbalsta saņēmēja un iesniegtā atbalsta projekta izvērtēšanu atbilstoši šiem noteikumiem.

40. Sabiedrība "Altum", izvērtējot atbalsta pieteikumu, pārliecinās, ka ar plānotajām darbībām atbalsta saņēmējs sasniegs vienu vai vairākus šo noteikumu 11. punktā minētos rādītājus.

41. Ja šo noteikumu 39. punktā minētie atbalsta pieteikumi attiecīgajā kalendāra mēnesī tiek iesniegti lielākā apmērā, nekā pieejams finansējums 2.1.1.3. pasākuma ietvaros, sabiedrība "Altum" atbalsta pieteikumus izskata secībā, kas noteikta, sarindojot atbalsta pieteikumus pēc sasniedzamā rādītāja pret kapitāla atlaides apmēru.

42. Ja sešu mēnešu laikā kopš atbalsta pieteikuma iesniegšanas dienas sabiedrībā "Altum" nav iesniegta pilnīga un korekta tehniskā dokumentācija un, ja ir cits finansētājs, tas nav iesniedzis garantijas pieteikumu, sabiedrība "Altum" pieņem lēmumu par atbalsta pieteikuma noraidīšanu.

43. Atbalsta saņēmēja atbilstību atbalsta piešķiršanas nosacījumiem sabiedrība "Altum" var pārbaudīt 14 dienu laikā pirms lēmuma pieņemšanas par atbalsta piešķiršanu.

44. Sabiedrība "Altum", pieņemot lēmumu par aizdevuma vai garantijas piešķiršanu, nosaka atbalsta maksimālo apjomu, atbalsta intensitāti un maksimālo pieejamo kapitāla atlaidi. Atbalstu piešķir, ja komersants atbalsta piešķiršanas brīdī atbilst šajos noteikumos minētajām prasībām.

45. Šajos noteikumos minēto aizdevuma vai garantijas pieteikumu komersants var iesniegt sabiedrībā "Altum" vairākas reizes, ievērojot šo noteikumu 62. punktu.

V. Garantijas piešķiršanas nosacījumi

46. Ja komersants projekta attiecināmo izmaksu segšanai plāno saņemt cita finansētāja aizdevumu, tad papildus šo noteikumu 39. punktā minēto dokumentu iesniegšanai sabiedrībā "Altum" komersants piesakās aizdevumam pie cita finansētāja. Cits finansētājs pieņem lēmumu par projekta attiecināmo izmaksu finansēšanu un iesniedz sabiedrībā "Altum" garantijas pieteikumu.

47. Garantiju piešķir cita finansētāja aizdevumam, kas sedz šajos noteikumos minētās attiecināmās izmaksas.

48. Garantijas gada prēmijas likmi nosaka saskaņā ar rādītāju novērtējumu, kuru izstrādā saskaņā ar Attīstības finanšu institūcijas likuma 12. panta trešo daļu.

49. Garantijas termiņš nepārsniedz 20 gadus.

50. Garantija sedz līdz 80 % no cita finansētāja aizdevuma apmēra atbalsta projekta attiecināmo izmaksu segšanai. Pēc kapitāla atlaides piemērošanas tiek atbilstoši samazināts garantijas apjoms.

51. Sabiedrība "Altum":

51.1. garantiju piešķir, ja saimnieciskā darbība ir ekonomiski dzīvotspējīga, tai skaitā izvērtējot komersanta biznesa idejas potenciālu un ilgtspēju, atbalsta projekta īstenošanai nepieciešamo līdzfinansējumu un likviditāti, saimnieciskās darbības veicēja esošo un nākotnes finanšu situāciju, zināšanu un pieredzes atbilstību, kā arī analizējot identificētos uzņēmējdarbības riskus un citus faktorus garantijas kvalitātes noteikšanai;

51.2. pieņem lēmumu par garantijas piešķiršanu, pamatojoties uz šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem, kā arī sabiedrības "Altum" izstrādātajiem iekšējiem noteikumiem un riska politiku un tai saistošajiem citiem tiesību aktiem un prasībām.

52. Garantiju izsniegšanas kārtību, kompensāciju izmaksas un zaudējumu samazināšanas pasākumus nosaka saskaņā ar civiltiesiskajiem līgumiem, kas noslēgti starp sabiedrību "Altum" un citu finansētāju.

53. Atbalsts tiek piešķirts ar dienu, kad sabiedrībā "Altum" pieņemts lēmums par garantijas piešķiršanu.

VI. Sabiedrības "Altum" aizdevuma piešķiršanas nosacījumi

54. Atbalsta saņēmējs iesniedz sabiedrībā "Altum" aizdevuma pieteikumu.

55. Sabiedrības "Altum" maksimālā aizdevuma summa atbalsta saņēmējam ir 10 000 000 euro.

56. Sabiedrības "Altum" aizdevuma termiņš, ieskaitot tā pagarinājumu (ja attiecināms), nepārsniedz 20 gadus.

57. Sabiedrība "Altum":

57.1. finansē tikai tādas darbības, kuras tā atbilstoši sabiedrības "Altum" izstrādātajai iekšējai kārtībai un nosacījumiem ir atzinusi par ekonomiski dzīvotspējīgām, tai skaitā izvērtē atbalsta saņēmēja atbalsta projekta ilgtspēju, atbalsta projekta īstenošanai nepieciešamo līdzfinansējumu, nodrošinājuma pietiekamību, atbalsta saņēmēja esošo un nākotnes finanšu situāciju, zināšanu un pieredzes atbilstību atbalsta projektā paredzēto darbību veiksmīgai īstenošanai, kā arī analizē identificētos uzņēmējdarbības riskus un citus faktorus aizdevuma kvalitātes noteikšanai;

57.2. pieņem lēmumu par aizdevuma piešķiršanu, pamatojoties uz šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem, kā arī atbilstoši sabiedrības "Altum" izstrādātajai iekšējai kārtībai un nosacījumiem.

58. Sabiedrības "Altum" aizdevuma termiņa pagarinājums ir iespējams, nepārsniedzot šo noteikumu 56. punktā minēto maksimālo aizdevuma termiņu, ja termiņa pagarinājums nerada sākotnēji piešķirtā valsts atbalsta summas un intensitātes pārsniegumu, nodrošinot regulas Nr. 651/2014 5. pantā noteikto nosacījumu, tas ir, netiek piešķirts jauns atbalsts;

59. Aizdevumus ar kapitāla atlaidi izsniedz sabiedrība "Altum", noslēdzot civiltiesisku līgumu ar atbalsta saņēmēju (turpmāk – aizdevuma līgums). Ja aizdevuma līgums netiek īstenots atbilstoši tajā ietvertajiem nosacījumiem, sabiedrībai "Altum" ir tiesības to vienpusēji izbeigt un atgūt neatbilstoši izlietoto finansējumu.

60. Sabiedrībai "Altum" ir tiesības neslēgt aizdevuma līgumu ar komersantu vai atteikt atbalsta izmaksu, tai skaitā gadījumos, kad lēmums par atbalsta piešķiršanu jau ir pieņemts, ja sabiedrībai "Altum" kļuvuši zināmi apstākļi, ka komersants vai atbalsta projekts vairs neatbilst šo noteikumu nosacījumiem un atbalstu nevar izsniegt saskaņā ar sabiedrībai "Altum" saistošajiem normatīvajiem aktiem.

61. Atbalsts tiek piešķirts ar dienu, kad sabiedrībā "Altum" pieņemts lēmums par aizdevuma piešķiršanu.

VII. Kapitāla atlaides piešķiršanas un piemērošanas nosacījumi

62. Lēmumu par kapitāla atlaides piešķiršanu, nosakot maksimālā atbalsta apmēru, sabiedrība "Altum" pieņem vienlaikus ar lēmumu par aizdevuma vai garantijas piešķiršanu, pamatojoties uz šajos noteikumos minētajiem nosacījumiem, kā arī sabiedrības "Altum" kā finansētāja riska politiku.

63. Kapitāla atlaides apmērs no cita finansētāja vai sabiedrības "Altum" attiecināmo izmaksu aizdevuma saistītai personai nepārsniedz 9 000 000 euro un ir:

63.1. 30 %, īstenojot vienu vai vairākas no šo noteikumu 27.6. un 27.7. apakšpunktā minētajām darbībām;

63.2. 45 %, īstenojot vienu vai vairākas no šo noteikumu 27.1., 27.2., 27.3., 27.4. un 27.5. apakšpunktā minētajām darbībām.

64. Atbalsta saņēmējs pēc atbalsta projekta īstenošanas, bet ne vēlāk kā līdz 2029. gada 31. martam iesniedz sabiedrībā "Altum" kapitāla atlaides piemērošanas pieteikumu un pārskatu par veiktajām darbībām.

65. Sabiedrība "Altum" kapitāla atlaidi piemēro pēc atbalsta projekta īstenošanas, ja atbalsta saņēmējs izmantojis aizdevumu vai cita finansētāja aizdevumu noteiktajam mērķim un sabiedrības "Altum" noteiktajos termiņos ir iesniedzis dokumentus, kas apliecina atbalsta projekta ietvaros sasniegtos rezultātus.

66. Ja atbalsta saņēmējs atbalsta projekta īstenošanai piesaista cita finansētāja aizdevumu un sabiedrības "Altum" garantiju, sabiedrība "Altum" kapitāla atlaidi atbalsta projekta īstenošanai ieskaita cita finansētāja atvērtajā kontā kā aizdevuma pamatsummas daļēju atmaksu saskaņā ar sadarbības līgumu, kas noslēgts starp sabiedrību "Altum" un citu finansētāju. Sabiedrībai "Altum" ir tiesības pārbaudīt cita finansētāja aizdevuma izlietojuma atbilstību šajos noteikumos minētajām attiecināmajām izmaksām.

67. Ja atbalsta saņēmējs atbalsta projekta īstenošanai piesaista sabiedrības "Altum" aizdevumu, sabiedrība "Altum" kapitāla atlaidi piemēro, piešķirtās kapitāla atlaides apmērā samazinot atmaksājamo aizdevuma pamatsummu.

VIII. Ar valsts atbalstu saistītie jautājumi

68. Ja atbalsts tiek sniegts saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 46. panta 3. un 6. punktu, kopējā atbalsta intensitāte nepārsniedz:

68.1. 45 % lielajam komersantam;

68.2. 55 % vidējam komersantam;

68.3. 65 % sīkajam (mikro) un mazajam komersantam.

69. Sabiedrības "Altum" aizdevumam subsīdijas ekvivalentu aprēķina, summējot kapitāla atlaides un aizdevuma subsīdijas ekvivalenta daļas:

69.1. sabiedrības "Altum" aizdevuma daļai, kas ir vienāda ar piešķirto kapitāla atlaidi, subsīdijas ekvivalents ir vienāds ar atbalsta saņēmējam piešķirtās kapitāla atlaides apmēru;

69.2. sabiedrības "Altum" aizdevuma daļai, kas pārsniedz piešķirto kapitāla atlaidi, subsīdijas ekvivalentu aprēķina kopā par visu atbalsta periodu, faktiski piemērojamo procentu summu atskaitot no procentu summas, kura jāmaksā saskaņā ar Eiropas Komisijas konkrētajam periodam noteikto bāzes likmi (bāzes un risku likmes publicētas Eiropas Komisijas Konkurences ģenerāldirektorāta tīmekļvietnē), kā arī riska likmi, kuras procentuālais apmērs tiek noteikts atbilstoši sabiedrības "Altum" izsniegtajam aizdevuma saņēmēja reitingam un piedāvātajam nodrošinājumam.

70. Sabiedrība "Altum" nodrošina informācijas uzskaiti par sniegto finansējumu atbilstoši regulas Nr. 651/2014 12. pantam un glabā to 10 gadus no dienas, kad šo noteikumu ietvaros piešķirts pēdējais atbalsts. Informāciju pēc pieprasījuma iesniedz Klimata un enerģētikas ministrijai, Finanšu ministrijai kā revīzijas iestādei un Eiropas Savienības fondu vadošajai iestādei, Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai kā sadarbības iestādei un Eiropas Komisijai.

71. Sabiedrības "Altum" garantijai un kapitāla atlaidei subsīdijas ekvivalentu aprēķina, summējot kapitāla atlaides un garantijas subsīdijas ekvivalenta daļas:

71.1. kapitāla atlaidei subsīdijas ekvivalents ir vienāds ar atbalsta saņēmējam piešķirtās kapitāla atlaides apmēru;

71.2. garantijai subsīdijas ekvivalentu aprēķina kā starpību starp atbilstošās kvalitātes klases gada drošās zonas prēmijas likmi (pielikums) un piemēroto gada prēmijas likmi naudas izteiksmē. Ja garantijas ilgums pārsniedz gadu, starpība starp likmēm tiek diskontēta, izmantojot atsauces likmi, kas aprēķināma saskaņā ar šo noteikumu 69.2. apakšpunktā minēto Eiropas Komisijas konkrētajam periodam noteikto bāzes likmi.

72. Atbalstu, kas piešķirts šo noteikumu ietvaros saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 46. pantu, attiecībā uz vienām un tām pašām attiecināmajām izmaksām nedrīkst kumulēt ar komercdarbības atbalstu citu atbalsta programmu ietvaros neatkarīgi no finansējuma avota.

73. Lai saņemtu atbalstu saskaņā ar regulu Nr. 651/2014, atbalsta saņēmējs ņem vērā nosacījumu, ka sniegtajam atbalstam ir stimulējoša ietekme atbilstoši regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā minētajām pazīmēm:

73.1. aizdevuma pieteikums atbilst regulas Nr. 651/2014 6. panta 2. punktā ietvertajām prasībām par pieteikumā iekļaujamo informāciju un ir iesniegts pirms darbu uzsākšanas atbalsta projektā. Ja atbalsta saņēmējs darbus atbalsta projektā uzsācis pirms atbalsta pieteikuma iesniegšanas sabiedrībā "Altum", visas ar projektu saistītās izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Eiropas Savienības fondu finansējuma;

73.2. ja par vienām un tām pašām atbalsta projekta attiecināmajām izmaksām tiek sniegts atbalsts vairāku valsts atbalsta programmu ietvaros, atbalsta saņēmējs darbus atbalsta projektā var uzsākt tikai pēc tam, kad visās valsts iestādēs, kurās šim pašam atbalsta projektam atbalsta saņēmējs ir pieteicies vai plāno pieteikties, ir saņemts atbalsta projekta iesniegums par atbalsta projekta īstenošanu, kurā sniegta visa informācija par plānoto un piešķirto atbalstu tam pašam atbalsta projektam (tai skaitā par tām pašām attiecināmajām izmaksām), norādot atbalsta piešķiršanas datumu (tai skaitā plānoto atbalsta piešķiršanas datumu), atbalsta sniedzēju, atbalsta pasākumu un plānoto vai piešķirto atbalsta summu un intensitāti.

74. Sabiedrība "Altum" informāciju par atbalstu, kas izsniegts saskaņā ar regulu Nr. 651/2014, publicē atbilstoši regulas Nr. 651/2014 9. panta 1. un 4. punktā noteiktajām prasībām.

75. Atbalsta saņēmējs veic informācijas uzskaiti par sniegto atbalsta finansējumu atbilstoši regulas Nr. 651/2014 12. pantam un glabā to 10 gadus no dienas, kad piešķirts atbalsts saskaņā ar regulas Nr. 651/2014 46. pantu. Informāciju pēc pieprasījuma iesniedz Klimata un enerģētikas ministrijai, Finanšu ministrijai kā revīzijas iestādei un Eiropas Savienības fondu vadošajai iestādei, Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai kā sadarbības iestādei vai Eiropas Komisijai.

76. Atbalsts saskaņā ar regulu Nr. 651/2014 nepārsniedz paziņošanas robežvērtības, kas noteiktas regulas Nr. 651/2014 4. panta "w" apakšpunktā.

77. Ja tiek pārkāpti regulas Nr. 651/2014 nosacījumi, atbalsta saņēmējam ir pienākums atmaksāt sabiedrībai "Altum" visu atbalsta projekta ietvaros saņemto nelikumīgo valsts atbalstu kopā ar procentiem no līdzekļiem, kas brīvi no valsts atbalsta, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV vai V nodaļas nosacījumiem.

Ministru prezidente E. Siliņa

Klimata un enerģētikas ministrs K. Melnis

 

Pielikums
Ministru kabineta
2025. gada 7. janvāra
noteikumiem Nr. 20

Gada drošās zonas prēmijas likmes

Nr.
p. k.

Kredīta kvalitātes klase

Reitingu aģentūras "Standard and Poor's" reitings

Reitingu aģentūras "Fitch" reitings

Reitingu aģentūras "Moody's" reitings

Gada drošās zonas prēmijas likme

nodrošinājuma līmenis1

augsts

parasts

zems

1.

Visaugstākā kvalitāte AAA AAA Aaa

0,4 %

0,4 %

0,4 %

2.

Ļoti augsta maksātspēja AA +

AA

AA –

AA +

AA

AA –

Aa 1

Aa 2

Aa 3

0,4 %

0,4 %

0,4 %

3.

Augsta maksātspēja A +

A

A –

A +

A

A –

A 1

A 2

A 3

0,55 %

0,55 %

0,55 %

4.

Pietiekama maksātspēja BBB +

BBB

BBB –

BBB +

BBB

BBB –

Baa 1

Baa 2

Baa 3

0,8 %

0,8 %

0,8 %

5.

Maksātspēja jutīgi reaģē uz nelabvēlīgiem apstākļiem BB +

BB

BB +

BB

Ba 1

Ba 2

2 %

2 %

2 %

6.

Maksātspēju varētu mazināt nelabvēlīgi apstākļi BB –

B +

BB –

B +

Ba 3

B 1

3,8 %

3,8 %

3,8 %

B

B –

B

B –

B 2

B 3

6,3 %

6,3 %

6,3 %

7.

Maksātspēja ir atkarīga no labvēlīgu apstākļu noturīguma CCC +

CCC

CCC –

CC

CCC +

CCC

CCC –

CC

C

Caa 1

Caa 2

Caa 3

8.

Netiek pildītas vai gandrīz netiek pildītas saistības SD

D

DDD

DD

D

Ca

C

Piezīme. 1 Augsts nodrošinājuma līmenis – zaudējumi saistību neizpildes gadījumā ir 30 % vai mazāki. Parasts nodrošinājuma līmenis – zaudējumi saistību neizpildes gadījumā ir no 31 % līdz 59 %. Zems nodrošinājuma līmenis – zaudējumi saistību neizpildes gadījumā ir lielāki par 60 %. Jaundibinātiem saimnieciskās darbības veicējiem gada drošās zonas prēmijas likme ir 3,8 %, bet ne mazāka par drošās zonas prēmijas likmi, ko piemēro mātes sabiedrībai.

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!