• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī;
  • plānošanas dokumentus, kā arī informatīvos ziņojumus par politikas plānošanas dokumentu īstenošanu.
TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2025. gada 25. marta noteikumi Nr. 194 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.2. pasākuma "Atbalsts paliatīvās aprūpes sistēmas pilnveidošanai" īstenošanas noteikumi". Publicēts oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", 26.03.2025., Nr. 60 https://www.vestnesis.lv/op/2025/60.14

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr. 2025/1.2.1.-103

Par Baibas Bražes komandējumu

Vēl šajā numurā

26.03.2025., Nr. 60

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 194

Pieņemts: 25.03.2025.

OP numurs: 2025/60.14

2025/60.14
RĪKI

Ministru kabineta noteikumi: Šajā laidienā 11 Pēdējās nedēļas laikā 20 Visi

Ministru kabineta noteikumi Nr. 194

Rīgā 2025. gada 25. martā (prot. Nr. 12 27. §)

Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.2. pasākuma "Atbalsts paliatīvās aprūpes sistēmas pilnveidošanai" īstenošanas noteikumi

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības fondu
2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma
19. panta 6. un 13. punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.2. pasākumu "Atbalsts paliatīvās aprūpes sistēmas pilnveidošanai" (turpmāk – pasākums);

1.2. pasākuma mērķi;

1.3. plānoto un pieejamo finansējumu un nacionālā līdzfinansējuma likmi;

1.4. prasības Eiropas Sociālā fonda Plus projekta (turpmāk – projekts) iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim;

1.5. pasākuma atbalstāmo darbību un izmaksu attiecināmības nosacījumus;

1.6. vienkāršoto izmaksu piemērošanas nosacījumus un kārtību.

2. Pasākuma mērķis ir pilnveidot paliatīvās aprūpes pakalpojumu personas dzīvesvietā un palielināt tā pieejamību, sekmējot cilvēka neatkarīgas dzīves iespējas un dzīves kvalitātes saglabāšanu.

3. Pasākuma mērķa grupa ir:

3.1. pilngadīgas personas, kurām atbilstoši normatīvajiem aktiem par veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanu un samaksu ir nepieciešama paliatīvā aprūpe, un personas, kurām paliatīvās aprūpes nepieciešamība noteikta ar ārstu konsīlija lēmumu (turpmāk abas kopā – paliatīvās aprūpes pacienti);

3.2. ar paliatīvās aprūpes pacientu vienā mājsaimniecībā dzīvojušas vai dzīvojošas personas un personas, starp kurām pastāv radniecības vai svainības attiecības, vai citas aprūpē iesaistītās personas (turpmāk – tuvinieki);

3.3. sociālo pakalpojumu sniedzēju speciālisti, tai skaitā izmēģinājumprojektos un psihosociālā atbalsta sniegšanā iesaistītie speciālisti, neformālie aprūpētāji un brīvprātīgā darba veicēji (turpmāk visi kopā – atbalsta sniedzēji).

4. Nacionālais rādītājs, kas pasākuma ietvaros sasniedzams līdz 2029. gada 31. decembrim, – paliatīvās aprūpes pacientu skaits, kuri saņēmuši atbalstu pasākuma ietvaros, – 945.

5. Pasākumu īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā.

6. Pasākuma ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas pilda Labklājības ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde).

7. Pasākumam plānotais un pieejamais kopējais finansējums ir 7 000 000 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 5 950 000 euro un valsts budžeta finansējums – 1 050 000 euro.

8. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda Plus finansējuma apmērs nepārsniedz 85 procentus no projekta kopējā attiecināmā finansējuma. Valsts budžeta līdzfinansējums nav mazāks par 15 procentiem no projekta kopējā attiecināmā finansējuma.

9. Pasākuma atbalsta veids ir grants.

10. Pasākuma izmaksas ir attiecināmas, ja tās atbilst šajos noteikumos minētajām izmaksu pozīcijām un ir radušās, sākot ar 2025. gada 1. janvāri.

11. Pasākums veido sinerģiju ar šo noteikumu 14. punktā minētā sadarbības partnera īstenoto Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 3. komponentes "Nevienlīdzības mazināšana" 3.1. reformu un investīciju virziena "Reģionālā politika" 3.1.2.4.i. investīciju "Sociālās un profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sinerģiska attīstība cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem drošumspējas veicināšanai".

II. Prasības projekta iesniedzējam, finansējuma saņēmējam un sadarbības partnerim

12. Projekta iesniedzējs pasākuma ietvaros ir valsts pārvaldes iestāde, kas saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likumu izstrādā valsts politiku sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības jomā, kā arī organizē un kontrolē tās īstenošanu, – Labklājības ministrija.

13. Projekta iesniedzējs, kura projekta iesniegums ir apstiprināts, ir finansējuma saņēmējs. Finansējuma saņēmējs ir atbildīgs par projekta īstenošanu un pasākuma mērķa sasniegšanu.

14. Finansējuma saņēmēja sadarbības partneris šo noteikumu 23.2. apakšpunktā  minēto darbību īstenošanā ir Sociālās integrācijas valsts aģentūra (turpmāk – sadarbības partneris). Finansējuma saņēmējs ar sadarbības partneri slēdz sadarbības līgumu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

III. Atbalstāmās darbības un izmaksas

15. Pasākuma ietvaros atbalstāmas šādas darbības:

15.1. profesionālās pilnveides un veiktspējas stiprināšanas pasākumi par paliatīvās aprūpes principiem;

15.2. izmēģinājumprojektu nodrošināšana;

15.3. psihosociāla atbalsta pasākumu nodrošināšana;

15.4. mērķa grupas un sabiedrības izpratnes un informētības veicināšanas pasākumu īstenošana;

15.5.  komunikācijas un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanas pasākumi;

15.6. projekta vadība un īstenošana.

16. Pasākuma ietvaros plāno šādas attiecināmās izmaksas:

16.1. tiešās attiecināmās izmaksas;

16.2. netiešās attiecināmās izmaksas.

17. Šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētās tiešās attiecināmās izmaksas ietver šādas izmaksu pozīcijas:

17.1. finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personāla un sadarbības partnera projekta īstenošanas personāla izmaksas (turpmāk – personāla izmaksas), piemērojot vienoto likmi 20 procentu apmērā no šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām, kas nav personāla izmaksas. Minētās personāla izmaksas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060), 55. panta 1. punktu projekta iesniegumā plāno kā vienu izmaksu pozīciju;

17.2. pārējās projekta īstenošanas izmaksas:

17.2.1. iepirkuma līgumu izmaksas šo noteikumu 15. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ja finansējuma saņēmējam ir nepieciešams piesaistīt pakalpojumu sniedzēju;

17.2.2. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 15.1., 15.2., 15.3., 15.4. un 15.6. apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai un sadarbības partnera projekta īstenošanas personālam šo noteikumu 23.2.2. apakšpunktā minēto darbību īstenošanai, organizējot izbraukuma mācības. Iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksām piemēro vadošās iestādes metodikas par vienas vienības izmaksu standarta likmes aprēķinu un piemērošanu 1 km izmaksām un iekšzemes komandējumu izmaksām.

18. Šo noteikumu 17.2.1. apakšpunktā minēto iepirkuma līgumu ietvaros ņem vērā, ka:

18.1. darba vietas aprīkojuma iegādei vai nomai, tai skaitā aprīkojuma uzturēšanai un remontam, finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam un sadarbības partnera projekta īstenošanas personālam jaunu darba vietu radīšanai vai esošo darba vietu atjaunošanai, ja to aprīkojums ir nolietojies un tiek norakstīts, var paredzēt ne vairāk kā 3000 euro vienai darba vietai visā projekta īstenošanas laikā. Ja personāls ir nodarbināts normālu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas 100 procentu apmērā. Ja personāls ir nodarbināts nepilnu darba laiku, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam. Ja personāla atlīdzībai piemēro daļlaika izmaksu attiecināmības principu, darba vietas aprīkojuma izmaksas ir attiecināmas proporcionāli slodzes procentuālajam sadalījumam un nodarbinātā iesaistes periodam projektā;

18.2. transporta pakalpojumu iegādi (transportlīdzekļa noma un transportlīdzekļa pakalpojuma pirkšana) var paredzēt finansējuma saņēmēja projekta vadības un īstenošanas personālam šo noteikumu 15. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.

19. Šo noteikumu 16.2. apakšpunktā minētās netiešās attiecināmās izmaksas finansējuma saņēmējs plāno kā vienu izmaksu pozīciju septiņu procentu apmērā no šo noteikumu 16.1. apakšpunktā minētajām tiešajām attiecināmajām izmaksām.

20. Pievienotās vērtības nodokļa izmaksas atbilstoši regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta nosacījumiem šo noteikumu 17., 18. un 19. punktā minētajām izmaksu pozīcijām ir attiecināmas, ja tās nav atgūstamas atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.

IV. Pasākuma īstenošanas nosacījumi

21. Pasākuma īstenošanu pārvalda Labklājības ministrijas izveidota Sociālo pakalpojumu attīstības padome (turpmāk – padome). Atbildīgās iestādes pārstāvji padomes darbā var piedalīties novērotāja statusā.

22. Padome:

22.1. izvērtē  pasākuma ieviešanas progresu un sniedz priekšlikumus finansējuma saņēmējam pasākuma ieviešanas pilnveidei;

22.2. saskaņo šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minēto sociālo pakalpojumu aprakstus;

22.3. apstiprina šo noteikumu 24.2. apakšpunktā minēto izmēģinājumprojektu īstenošanas vietas;

22.4. saskaņo šo noteikumu 24.3. apakšpunktā minēto izmēģinājumprojektu izvērtējumus.

23. Šo noteikumu 15.1. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno:

23.1. finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kurš:

23.1.1. izstrādā vadlīnijas atbalsta sniedzējiem par sociālo pakalpojumu nodrošināšanu paliatīvās aprūpes pacientiem;

23.1.2. nodrošina atbalsta un kapacitātes stiprināšanas pasākumus atbalsta sniedzējiem, tai skaitā organizē seminārus, pieredzes apmaiņas pasākumus, domnīcas, izglītojošas lekcijas, konferences un citus pasākumus;

23.2. finansējuma saņēmēja sadarbības partneris, kurš:

23.2.1. piesaista pakalpojuma sniedzēju, kurš izstrādā mācību moduļus atbalsta sniedzējiem atbilstoši šo noteikumu 23.1.1. apakšpunktā minētajām vadlīnijām un nodrošina sadarbības partnera speciālistu mācības izstrādāto moduļu pielietošanai, lai nodrošinātu to profesionālās kompetences pilnveidi darbam ar atbalsta sniedzējiem. Sadarbības partneris saskaņo ar finansējuma saņēmēju iepirkuma procedūras dokumentāciju pakalpojuma sniedzēja izvēlei un pakalpojuma sniedzēja izstrādātos mācību moduļus;

23.2.2. nodrošina mācības atbalsta sniedzējiem atbilstoši šo noteikumu 23.2.1. apakšpunktā minētajiem mācību moduļiem, tai skaitā plāno mācību norisi un laikus, komplektē mācību grupas, organizē klātienes un izbraukuma mācības, nodrošinot mācību telpas un citus nepieciešamos resursus, un veic faktisko mācību dalībnieku uzskaiti, norādot mācību dalībnieka vārdu, uzvārdu, personas kodu, e-pasta adresi un citu personas datus nesaturošu informāciju, kas nepieciešama maksājuma pieprasījumu sagatavošanai.

24. Šo noteikumu 15.2. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kurš:

24.1. izstrādā psihosociālā atbalsta pakalpojuma aprakstu paliatīvās aprūpes pacientiem, nosakot šī pakalpojuma saturu, prasības un sniegšanas kārtību, kā arī pilnveido atelpas brīža pakalpojuma un īslaicīgās aprūpes pakalpojuma aprakstu, nosakot prasības paliatīvās aprūpes pakalpojuma sniegšanai;

24.2. aprobē šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētos pakalpojumu aprakstus izmēģinājumprojektos;

24.3. veic izmēģinājumprojektu izvērtējumus, ja nepieciešams, sniedzot priekšlikumus šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minēto pakalpojumu aprakstu pilnveidei.

25. Šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētā psihosociālā atbalsta pakalpojuma izmēģinājumprojektā:

25.1. iesaista paliatīvās aprūpes pacientus un viņu tuviniekus;

25.2. nodrošina speciālistu piesaisti, komandā iekļaujot paliatīvās aprūpes koordinatoru, sociālo darbinieku, kapelānu un klīnisko psihologu;

25.3. komandas darbību koordinē ar ne vairāk kā piecām Nacionālā veselības dienesta līgumiestādēm, kurās tiek nodrošināts paliatīvās aprūpes kabineta vai paliatīvās aprūpes speciālista pakalpojums;

25.4. veic pakalpojuma saņēmēju uzskaiti, norādot personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, kontaktinformāciju un citu personas datus nesaturošu informāciju, kas nepieciešama maksājuma pieprasījumu sagatavošanai.

26. Šo noteikumu 24.1. apakšpunktā minētā atelpas brīža pakalpojuma un īslaicīgā aprūpes pakalpojuma izmēģinājumprojektā:

26.1. iesaista paliatīvās aprūpes pacientus;

26.2. organizē un nodrošina atelpas brīža pakalpojuma sniegšanu paliatīvās aprūpes pacienta dzīvesvietā un īslaicīgas sociālās aprūpes institūcijā, un īslaicīgās aprūpes pakalpojuma sniegšanu institūcijā, ievērojot šo noteikumu 25.3. apakšpunktu;

26.3. veic pakalpojuma saņēmēju uzskaiti, norādot personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, kontaktinformāciju un citu personas datus nesaturošu informāciju, kas nepieciešama maksājuma pieprasījumu sagatavošanai.

27. Šo noteikumu 24.2. apakšpunktā minētos izmēģinājumprojektus īsteno ne ilgāk kā 24 mēnešus.

28. Šo noteikumu 24.3. apakšpunktā minētā izvērtējuma veicējs nevar piedalīties pasākumā kā šo noteikumu 24.1. un 24.2. apakšpunktā minēto darbību īstenotājs.

29. Šo noteikumu 15.3. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kurš:

29.1. izstrādā atbalsta grupu un līdzinieku grupu norises, satura un organizēšanas kārtības aprakstus paliatīvās aprūpes pacientiem un viņu tuviniekiem;

29.2. nodrošina atbalsta grupas un līdzinieku grupas paliatīvās aprūpes pacientiem un viņu tuviniekiem, tai skaitā plāno to norisi un laikus, komplektē grupas, organizē klātienes un attālinātās tikšanās, nodrošinot telpas, tiešsaistes platformas un citus nepieciešamos resursus, kā arī veic faktisko dalībnieku uzskaiti, norādot dalībnieka vārdu, uzvārdu, personas kodu, e-pasta adresi un citu personas datus nesaturošu informāciju, kas nepieciešama maksājuma pieprasījumu sagatavošanai;

29.3. veic atbalsta grupas un līdzinieku grupas pakalpojumu efektivitātes novērtēšanu, ja nepieciešams, sniedzot priekšlikumus šo noteikumu 29.1. apakšpunktā minēto pakalpojumu aprakstu pilnveidei.

30. Šo noteikumu 25. punktā un 29.2. apakšpunktā minētajā darbībā nevar iesaistīt  paliatīvās aprūpes pacientus līdz 24 gadu vecumam un viņa tuviniekus, kuri saņem psihosociālo atbalstu valsts finansētās psihosociālās rehabilitācijas pakalpojuma ietvaros paliatīvā aprūpē esošiem bērniem un viņu tuviniekiem.

31. Šo noteikumu 29.3. apakšpunktā minētā izvērtējuma veicējs nevar piedalīties pasākumā kā šo noteikumu 29.1. un 29.2. apakšpunktā minēto darbību īstenotājs.

32. Šo noteikumu 15.4. apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īsteno finansējuma saņēmēja izvēlēts pakalpojuma sniedzējs, kurš:

32.1. izstrādā informatīvas ceļa kartes par paliatīvās aprūpes saņemšanas iespējām paliatīvās aprūpes pacientiem;

32.2. nodrošina savlaicīgus sabiedrības izpratnes un informētības paaugstināšanas pasākumus, sniedzot informāciju par paliatīvo aprūpi, tās pamatvērtībām, integrētās paliatīvās aprūpes saturu, izmēģinājumprojektu īstenošanas nosacījumiem, rezultātu novērtēšanu un izmantošanu.

33. Īstenojot projektu, finansējuma saņēmējs:

33.1. nodibina civildienesta vai darba tiesiskās attiecības ar projekta vadības un īstenošanas personālu vai piesaista pakalpojumu sniedzēju šo noteikumu 33.3. apakšpunktā minētajā kārtībā. Civildienesta vai darba tiesisko attiecību gadījumā, paredzot atlīdzības izmaksas, nodrošina, ka personālu nodarbina normālu vai nepilnu darba laiku, tai skaitā atlīdzībai var piemērot daļlaika izmaksu attiecināmības principu;

33.2. piesaistot šo noteikumu 15. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nepieciešamo personālu vai īstenojot iepirkumus, nodrošina, ka projekta īstenošanas laikā tiek ievēroti interešu konflikta, korupcijas un krāpšanas novēršanas nosacījumi, vismaz paredzot, ka projekta vadībā un īstenošanā iesaistītais personāls un iepirkuma līgumu izpildītāji ir:

33.2.1. informēti par korupcijas un interešu konflikta novēršanas jautājumiem, krāpšanas pazīmēm un pienākumu ziņot par konstatētajām aizdomām, kā arī ir informēti par ziņotāju aizsardzību atbilstoši Trauksmes celšanas likumam;

33.2.2. parakstījuši apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija), 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošiem normatīvajiem aktiem un pienākumu ziņot par konstatētajiem vai iespējamajiem trūkumiem un pārkāpumiem;

33.3. iepirkumus veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, atklātu un nediskriminējošu konkursa procedūru, un, kur tas ir attiecināms un atbilstošs projekta darbības specifikai, īsteno sociāli atbildīgus, inovatīvus un zaļos publiskos iepirkumus;

33.4. iepirkuma līgumos, kurus slēdz šo noteikumu 15. punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, ja finansējuma saņēmējam ir nepieciešams piesaistīt pakalpojuma sniedzējus, avansa maksājumus var paredzēt ne vairāk kā 30 procentu apmērā no iepirkuma līguma summas;

33.5. nodrošina, ka tiek ievērotas komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 47. un 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā;

33.6. savā tīmekļvietnē un sociālajos tīklos ievieto informāciju par projekta īstenošanu un aktualizē to, tiklīdz ir pieejama jaunākā informācija;

33.7. nodrošina, ka šajos noteikumos paredzētās atbalstāmās darbības, tai skaitā šo noteikumu 3. punktā minētajām mērķa grupām sniegtais atbalsts, netiek finansētas, kā arī tās nav plānots finansēt no citiem valsts, pašvaldības vai ārvalstu finanšu atbalsta instrumentiem, un nodrošina dubultā finansējuma neiestāšanos;

33.8. šo noteikumu 15. punktā minēto atbalstāmo darbību ietvaros nodrošina horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" piemērošanu;

33.9. uzkrāj datus par šādiem horizontālā principa "Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana" rādītājiem:

33.9.1. konsultatīva rakstura pasākumu skaits ar ekspertiem nediskriminācijas jomā, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;

33.9.2. pasākumu un izstrādāto materiālu skaits,  kuru saturā integrēti nediskriminācijas jautājumi, tostarp par tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;

33.9.3. personu skaits, kas piedalījušās pasākumos, kuru saturā ir integrēti nediskriminācijas jautājumi, tostarp par  tiesiskajiem un praktiskajiem aspektiem;

33.10. maksājuma pieprasījumu sagatavošanas nolūkā veic pēcpārbaudi sadarbības partnera un pakalpojuma sniedzēju veiktajai šo noteikumu 3. punktā minēto mērķa grupas personu atbilstības pārbaudei, apstrādājot sadarbības partnera iesniegtos šo noteikumu 23.2.2. apakšpunktā minētos personas datus un pakalpojuma sniedzēju šo noteikumu 25.4., 26.3. un 29.2. apakšpunktā minētos personas datus.

34. Pasākuma ietvaros projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31. decembrim.

35. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

Ministru prezidente E. Siliņa

Labklājības ministrs R. Uzulnieks

Izdruka no oficiālā izdevuma "Latvijas Vēstnesis" (www.vestnesis.lv)

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!