
Ministru prezidenta rīkojumi: Šajā laidienā 6 Pēdējās nedēļas laikā 7 Visi
Ministru prezidenta rīkojums Nr. 2025/1.2.1.-109
Rīgā 2025. gada 26. martā
Par rīcības grupu birokrātijas mazināšanai
1. Atbilstoši Deklarācijā par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību noteiktajai prioritātei mazināt birokrātiju un saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 48. panta pirmo daļu, kā arī Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra noteikumu Nr. 606 "Ministru kabineta kārtības rullis" 202. punktu izveidot birokrātijas mazināšanas rīcības grupu šādā sastāvā:
Rīcības grupas vadītājs
R. Kronbergs – Valsts kancelejas direktors
Rīcības grupas vadītāja vietnieks
A. Rostovskis – Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras prezidents
Rīcības grupas locekļi:
I. Akmentiņa-Smildziņa – vecāku organizācijas "Mammām un Tētiem" vadītāja
D. Auers – Latvijas Universitātes profesors, domnīcas "LaSER" valdes priekšsēdētājs
I. Balodis – apvienības "Apeirons" valdes priekšsēdētājs
A. Bite – Latvijas Darba devēju konfederācijas prezidents
T. Guzņajeva – Ārvalstu investoru padomes Latvijā izpilddirektore
G. Kaminskis – Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis
M. Kazāks – Latvijas Bankas prezidents
I. Kažoka – domnīcas "Providus" direktore un vadošā pētniece
J. Miezainis – Ekonomikas ministrijas parlamentārais sekretārs
A. Remesovs – Tieslietu ministrijas Juridiskā departamenta direktors
I. Rezevska – Latvijas Republikas Tiesībsarga biroja Sociālo, ekonomisko un kultūras tiesību nodaļas vadītāja
K. Rožkalns – Latvijas Eksportētāju asociācijas valdes priekšsēdētājs
J. Upenieks – Finanšu ministrijas parlamentārais sekretārs
K. Zonberga – biedrības "Latvijas Pilsoniskā alianse" direktore
2. Rīcības grupas locekļa prombūtnē attiecīgā institūcija var deleģēt citu pārstāvi dalībai rīcības grupas sēdē, par to iepriekš informējot rīcības grupas vadītāju.
3. Rīcības grupas mērķis ir nodrošināt sistēmisku birokrātijas un administratīvā sloga mazināšanu, pārskatot un vienkāršojot valsts pārvaldes funkcijas, pakalpojumus un normatīvo regulējumu, lai veicinātu iedzīvotāju labbūtību, uzņēmējdarbības vides attīstību un stiprinātu sabiedrības uzticēšanos valsts pārvaldei.
4. Rīcības grupas uzdevumi ir:
4.1. izvērtēt normatīvos aktus, kā arī valsts pārvaldes funkcijas un sniegtos pakalpojumus un identificēt esošās administratīvā sloga un birokrātijas radītās problēmas;
4.2. sagatavot priekšlikumus Ministru kabinetam par konkrētiem īstermiņā un ilgtermiņā risināmajiem pasākumiem administratīvā sloga un birokrātijas mazināšanai.
5. Noteikto uzdevumu izpildē rīcības grupa:
5.1. izskata valsts pārvaldes iestāžu un sabiedrisko organizāciju priekšlikumus birokrātiskā sloga mazināšanai, tai skaitā par:
5.1.1. valsts pārvaldes funkciju un pakalpojumu satura un procesa pārskatīšanu vai atteikšanos no valsts funkcijām un pakalpojumiem;
5.1.2. valsts pārvaldes funkciju un pakalpojumu deleģēšanu privātajam sektoram vai pilsoniskajai sabiedrībai, ja tas ir efektīvāk;
5.1.3. normatīvo aktu pārskatīšanu un vienkāršošanu;
5.2. vienojas par prioritāri risināmajiem jautājumiem un sasniedzamajiem rezultātiem birokrātiskā sloga mazināšanai;
5.3. izstrādā kritērijus, pēc kuriem vērtēt administratīvā sloga samazināšanas pasākumu ietekmi (ekonomiskie, sociālie, tiesiskie aspekti);
5.4. regulāri ziņo Ministru kabinetam par paveikto, sasniegtajiem rezultātiem un turpmāko rīcību.
6. Rīcības grupas vadītājam ir tiesības:
6.1. pieprasīt no valsts institūcijām visu rīcības grupas darbam nepieciešamo informāciju;
6.2. ja nepieciešams, uzaicināt uz rīcības grupas sēdēm citu organizāciju ekspertus.
7. Rīcības grupas sēdes sasauc tās vadītājs pēc savas vai vadītāja vietnieka iniciatīvas.
8. Rīcības grupas sekretariāta funkcijas veic Valsts kanceleja.
Ministru prezidente E. Siliņa