• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Berlīnes Zaļajā nedēļā - Latvijas zaļi audzētā pārtika. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 25.01.2005., Nr. 13 https://www.vestnesis.lv/ta/id/100095

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Cietušo pārvadāšanai helikopteram izbūvēts nosēšanās laukums

Vēl šajā numurā

25.01.2005., Nr. 13

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Berlīnes Zaļajā nedēļā – Latvijas zaļi audzētā pārtika

21. janvārī Berlīnē tika atklāta viena no plašākajām lauksaimniecības un pārtikas rūpniecības izstādēm Eiropā “Internationale Grüne Woche Berlin” (“Berlīnes starptautiskā Zaļā nedēļa”) un 12. Austrumu–Rietumu agrārais forums “Pasaules tirdzniecība – perspektīvas paplašinātajai Eiropas Savienībai un tās jaunajiem kaimiņiem”. Šajos pasākumos pārstāvēta arī Latvijas valsts un tās pārtikas ražotāji.

ZALAIS.PNG (109764 bytes)
Berlīni pārņēmusi Zaļā nedēļa — arī pie Brandenburgas vārtiem notiek dažādi pasākumi
Foto: EPA/A.F.I.

Ikgadējā izstāde norit jau 70. reizi, un šogad tajā piedalās vairāk nekā 1560 dalībnieku no 58 valstīm. Berlīnes gadatirgu un izstāžu kompleksa teju 114 000 kvadrātmetru platībā var aplūkot un nopirkt lauksaimniecības produktus, kā arī tikties ar pārtikas rūpniecības un lauksaimniecības nozares speciālistiem. Vienlaikus vairāk nekā 250 dažādās konferencēs interesenti var gūt informāciju par ES un Pasaules tirdzniecības organizācijas nākotnes plāniem.
Milzīgajā izstāžu kompleksā jau otro gadu pēc kārtas blakus Lietuvas un Igaunijas uzņēmumiem savu produkciju Zaļās nedēļas apmeklētājiem demonstrēja arī ražotāji no Latvijas, turklāt šogad izstādē piedaloties jau kā pilntiesīgas Eiropas Savienības dalībvalsts pārstāvji. Kaut arī izstādes mērķauditorija ir gala patērētājs, par mūsu valsts pārtiku interesējas arī dažādu tirdzniecības ķēžu pārstāvji, kas agrāk jau pārliecinājušies par šo produktu neatkārtojamo garšu. Piemēram, pagājušajā izstādē “Liepājas kafijas” ražotāji savai produkcijai atrada izplatītāju Lietuvā.
Pēc Zemkopības ministrijas (ZM) datiem par pērnā gada pirmajiem deviņiem mēnešiem, Vācija ir Latvijas trešā nozīmīgākā eksporta partnere. Tāpēc piedalīšanās šajā valstī notiekošos pasākumos Latvijas ražotājiem ir sevišķi nozīmīga.

Latvijas piedāvājums –atšķirīgs un sevišķs

Latvijas stends izstādē izvietots 142 kvadrātmetru platībā un veidots “Growing green in Latvia” (zaļi audzēts Latvijā) stilā. Sabiedriskās organizācijas Mārketinga padome radītā lozunga “Growing green in Latvia” mērķis ir pavēstīt pasaulei, ka Latvijā audzētie produkti auguši tīrā un neskartā vidē. Ar ZM atbalstu veidojot Latvijas ekspozīciju, Mārketinga padome centās īpaši uzsvērt aspektus, kas izstādes apmeklētājus varētu interesēt visvairāk, – mūsu zemes brīnišķīgo dabu un sevišķos produktus, ko tā devusi vai ļāvusi izveidot. Tos var arī nobaudīt – stendā latviešu nacionālos ēdienus un alu piedāvā uzņēmums “Lido”. Lai izstādes apmeklētāji rastu izsmeļošāku priekšstatu par Latviju, tās vēsturi un attīstību, kultūru un arhitektūru, stendā izvietots interaktīvs informācijas objekts, kas ļauj gūt informāciju par interesējošajām nozarēm.
“Latvija šoreiz izstādē piedalās kā jaunā Eiropas dalībvalsts. Mēs gribam uz Berlīni aizvest un radīt tur mazu daļiņu Latvijas, parādīt to atšķirīgo, kas mums ir, jo tieši atšķirīgais ir interesants,” – uzsvēra Mārketinga padomes direktore Ingūna Gulbe.
Latviju pārstāv ZM, septiņi Latvijas pārtikas uzņēmumi un asociācija “Lauku ceļotājs”. ZM izstādes apmeklētājiem sagatavojusi plašu informācijas klāstu par Latvijas lauksaimniecību, kā arī veselīgas, garšīgas, dabai un cilvēkam draudzīgas pārtikas ražošanu mūsu valstī. Šī pārtika ES valstu tirgū tiek piedāvāta ar jau minēto devīzi “Growing green in Latvia”.
Izstādē ēdienu piedevas piedāvā SIA “Velte–L”, informāciju par augļu un ogu ražotājiem – SIA “Silja”, ogas – SIA “Mandor Riga”, desas, gaļas un zivju konservus – SIA Saldus gaļas kombināts, tējas – SIA “Baltijas pārtika”, makaronus un konditoreju – SIA “Baltās naktis”, eļļas un kaņepju grūdeni – SIA “Iecavnieks”. “Lauku ceļotājs” izstādes apmeklētājus iepazīstina ar daudzveidīgajām tūrisma iespējām Latvijā.

Ieva Jaunozola,

Mārketinga padomes mārketinga speciāliste

Latvijas lauksaimniecības preču eksports pa preču grupām 2004.gada 9 mēnešos

Grupas

EXP Ls

EXP USD

%

Gaļas un zivju konservi

28367626

52201375

21,2

Bezalkoholiskie
un alkoholiskie dzērieni

26548490

48764021

19,9

Piens, piena produkti,
olas, medus

19245142

35342718

14,4

Zivis, vēžveidīgie

8955470

16462523

6,7

Augļu/dārzeņu konservi,
sulas

6310132

11612191

4,7

Jaukti pārtikas produkti

5353476

9830942

4,0

Graudaugi

5129492

9470222

3,8

Sēklas

5128138

9458360

3,8

Miltu izstrādājumi,
konditoreja

4667448

8581257

3,5

Pārtikas rūpniecības atliekas

4039549

7421427

3,0

Pārējie

19912203

36605269

14,9

Kopā

133657166

245750305

Avots: Zemkopības ministrija

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!