Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums Nr.17
Rīgā 2005.gada 19.janvārī (prot. Nr.2(211), 4.p.)
Par Vispārējā pasta pakalpojuma — vienkāršās vēstules — kvalitātes mērījumu metodiku
Pamatojoties uz likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 9.panta pirmās daļas 6.punktu, otro daļu un Elektronisko sakaru likuma 8.panta otro daļu,
padome nolemj:
1. Apstiprināt Vispārējā pasta pakalpojuma — vienkāršās vēstules — kvalitātes mērījumu metodiku (pielikumā).
2. Noteikt, ka šī lēmuma 1.punktā minētā metodika stājas spēkā ar šī lēmuma pieņemšanas brīdi.
Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja I.Šteinbuka
Vispārējā pasta pakalpojuma — vienkāršās vēstules — kvalitātes mērījumu metodika
Izdota saskaņā ar likuma “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem” 9.panta pirmās daļas 6.punktu
I. Lietotie termini
1. Kontroles vēstule — vēstule, kas paredzēta, lai noteiktu vienkāršo vēstuļu pārsūtīšanas laiku.
2. Vienkāršā vēstule — vēstule, kas netiek ierakstīta vai apdrošināta.
3. Vienkāršo vēstuļu pārsūtīšanas laiks — kalendārajās dienās noteikts laika posms, kas ietver vēstuļu savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu un piegādi adresātam.
II. Vispārīgie noteikumi
4. Metodika nosaka vispārējā pasta pakalpojuma — vienkāršās vēstules — kvalitātes mērījumu veikšanas (turpmāk tekstā — mērījumu) kārtību, ko Komisija ievēro, veicot mērījumus komersantiem, kuri sniedz vispārējos pasta pakalpojumus.
5. Mērījumos nosakāmais parametrs ir vienkāršo vēstuļu pārsūtīšanas laiks.
III. Pasta pakalpojumu kvalitātes mērījumu veikšanas kārtība
6. Mērījumus veic Komisijas darbinieki (turpmāk tekstā — darbinieki) saskaņā ar izpilddirektora apstiprinātu pasta pakalpojumu kvalitātes mērījumu plānu.
7. Vienkāršo vēstuļu pārsūtīšanas laiku nosaka, izmantojot kontroles vēstules.
8. Viena kalendārā gada laikā darbinieki nosūta šādu kontroles vēstuļu skaitu:
8.1. no Rīgas pilsētas uz Rīgas pilsētu — ne mazāk kā 200 kontroles vēstules;
8.2. no Latvijas administratīvajām teritorijām uz Latvijas administratīvajām teritorijām — ne mazāk kā 200 kontroles vēstules;
8.3. no Rīgas pilsētas uz Latvijas administratīvajām teritorijām — ne mazāk kā 200 kontroles vēstules;
8.4. no Latvijas administratīvajām teritorijām uz Rīgas pilsētu — ne mazāk kā 400 kontroles vēstules.
9. Darbinieki brīvi izvēlas vēstuļu kastītes, kurās ievieto kontroles vēstules. Katrā vēstuļu kastītē vienas dienas laikā ievieto tikai vienu kontroles vēstuli.
10. Darbinieki, ievietojot vēstuļu kastītē kontroles vēstuli, aizpilda kontroles aktu (1.pielikums).
11. Kontroles vēstule, kurā atrodas kontroles paziņojums (2.pielikums) un tukša aploksne ar uz tās uzlīmētu pastmarku, tiek nosūtīta uz brīvi izvēlētu valsts vai pašvaldības iestādi.
12. Kontroles paziņojums ietver lūgumu valsts vai pašvaldības iestādei pēc kontroles vēstules saņemšanas nosūtīt Komisijai klāt pievienoto aploksni ar uz tās uzlīmētu pastmarku, kurā ieliek iestādei adresēto aploksni un aizpildītu saņemto kontroles paziņojumu, uz kura ir norādīts kontroles vēstules saņemšanas laiks un datums.
13. Komisijā uz visām saņemtajām kontroles vēstulēm tiek izdarīta atzīme spiedoga veidā, kur ieraksta kontroles vēstules saņemšanas datumu un laiku.
IV. Mērījumu rezultātu apkopošana
14. Komisija visu mērījumos iegūto informāciju ievada šim nolūkam izveidotā datu bāzē.
15. No iegūtajiem rezultātiem tiek aprēķināts vienkāršās vēstules pārsūtīšanas laiks, kas tiek salīdzināts ar Ministru kabineta noteiktajām kvalitātes prasībām.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas priekšsēdētāja I.Šteinbuka