• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Iecerēta "Latvijas dzelzceļa" restrukturizācija. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 2.02.2005., Nr. 18 https://www.vestnesis.lv/ta/id/100679

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Nabadzības mazināšana ir visu ministriju kopdarbs

Vēl šajā numurā

02.02.2005., Nr. 18

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Iecerēta “Latvijas dzelzceļa” restrukturizācija

VILCIENS.PNG (94867 bytes)
A/s “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētāja Linda Baltiņa, satiksmes ministrs Ainārs Šlesers un “Latvijas Dzelzceļa” ģenerāldirektors Andris Zorgevics
Foto: Elmārs Rudzītis, A.F.I.

Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers vēlas Latvijas dzelzceļa kompāniju – valsts akciju sabiedrību “Latvijas dzelzceļš” (LDz) sadalīt trijos neatkarīgos valsts uzņēmumos: infrastruktūras, pasažieru un kravas pārvadājumu uzņēmumā. Tādēļ ir dots dzelzceļa vadībai mēneša laikā veikt aprēķinus, lai sagatavotu konkrētu uzņēmuma restrukturizācijas plānu, ko izskatīs valdība.
Kā ziņots, vakar satiksmes ministrs tikās ar LDz ģenerāldirektoru Andri Zorgevicu un “Pasažieru vilciena” (PV) valdes priekšsēdētāju Lindu Baltiņu. Pēc tikšanās, paziņojot minēto lēmumu, satiksmes ministrs pauda viedokli, ka LDz restrukturizāciju varētu veikt līdz šā gada beigām.
A.Šlesers uzskata, ka tas palīdzēs izvairīties no pasažieru pārvadājumu šķērssubsidēšanas no kravu pārvadājumiem, atdalīt infrastruktūras uzturēšanu, kā to pieprasa Eiropas Savienības (ES) direktīvas, kā arī piesaistīt pasažieru pārvadājumu attīstībai valsts un pašvaldību dotācijas, ES fondu investīcijas un kredītlīdzekļus. Restrukturizācija ļaus saprast katra konkrētā uzņēmuma izmaksas un ieņēmumus. Pasažieru un kravu pārvadājumu uzņēmumi tad izmantos infrastruktūras uzņēmuma pakalpojumus un maksās par to.
Ministrs uzsvēra, ka vēlas dzelzceļa kompānijām izvirzīt tādus pašus mērķus kā Rīgas lidostai, kurā pasažieru skaits strauji aug, gan atzīstot, ka pašu spēkiem dzelzceļš vairs tālāk nevarēs darboties un ir “pienācis laiks politiskam lēmumam”.

“LV” informācija

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!