Ministru kabineta 2005.gada 1.februāra sēdē
Pieņemti noteikumi “Specializētā valsts civildienesta ierēdņu - policijas darbinieku, robežsargu un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā dienējošo - dienesta gaitas reglaments”.
Noteikumi nosaka specializētā
valsts civildienesta ierēdņu - policijas darbinieku, robežsargu
un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā dienējošo
(ierēdnis) - speciālo dienesta pakāpju veidus, kārtību, kādā
piešķir, pazemina vai atņem speciālo dienesta pakāpi, kārtību,
kādā ierēdņus pieņem dienestā un atvaļina no tā, ieceļ amatā,
atstādina un atbrīvo no amata, atvaļinājuma piešķiršanas kārtību,
profesionālās sagatavošanas kārtību, kā arī dienesta laika
pagarināšanas kārtību.
Ierēdņi atbilstoši speciālajām dienesta pakāpēm (dienesta pakāpe)
tiek iedalīti vairākās kategorijās. Ierindas sastāva
ierēdņi. Minētajiem ierēdņiem piešķir šādas dienesta pakāpes:
policijas, robežsardzes vai ugunsdzēsības un glābšanas dienesta
ierindnieks; policijas, robežsardzes vai ugunsdzēsības un
glābšanas dienesta kadets. Jaunākā komandējošā (instruktoru)
sastāva ierēdņi. Minētajiem ierēdņiem piešķir šādas dienesta
pakāpes: policijas, robežsardzes vai ugunsdzēsības un glābšanas
dienesta kaprālis; policijas, robežsardzes vai ugunsdzēsības un
glābšanas dienesta seržants; policijas, robežsardzes vai
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta virsseržants; policijas,
robežsardzes vai ugunsdzēsības un glābšanas dienesta virsnieka
vietnieks. Vidējā komandējošā (jaunāko virsnieku) sastāva
ierēdņi. Minētajiem ierēdņiem piešķir šādas dienesta pakāpes:
policijas, robežsardzes vai ugunsdzēsības un glābšanas dienesta
leitnants; policijas, robežsardzes vai ugunsdzēsības un glābšanas
dienesta virsleitnants; policijas, robežsardzes vai ugunsdzēsības
un glābšanas dienesta kapteinis. Vecākā komandējošā (vecāko
virsnieku) sastāva ierēdņi. Minētajiem ierēdņiem piešķir
šādas dienesta pakāpes: policijas, robežsardzes vai ugunsdzēsības
un glābšanas dienesta majors; policijas, robežsardzes vai
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta pulkvežleitnants; policijas,
robežsardzes vai ugunsdzēsības un glābšanas dienesta pulkvedis.
Augstākā komandējošā (augstāko virsnieku) sastāva ierēdņi.
Minētajiem ierēdņiem piešķir policijas, robežsardzes vai
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta ģenerāļa dienesta
pakāpi.
Ierēdņa veselības stāvokļa atbilstību dienestam izvērtē Iekšlietu
ministrijas Centrālā medicīniskās ekspertīzes komisija,
pamatojoties uz attiecīgās Iekšlietu ministrijas padotībā esošās
iestādes lēmumu par pārbaudes nepieciešamību. Iestāde nosūta
ierēdni pārbaudīt veselības stāvokli ne retāk kā reizi
gadā.
Dienestā pieņem personas: kuras atbilst attiecīgi likuma “Par
policiju”, Robežsardzes likuma vai Ugunsdrošības un ugunsdzēsības
likuma prasībām; kurām ir vismaz vidējā izglītība; kuru
personiskās īpašības, fiziskā sagatavotība un veselības stāvoklis
atbilst dienesta pildīšanai noteiktajām prasībām; kuras agrāk nav
atvaļinātas no dienesta disciplīnas pārkāpuma dēļ.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā personas pieņem
Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā noteiktajā kārtībā.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likumā”.
Atbalstītā Vienotas valsts uguns
apsardzības un glābšanas sistēmas izveidošanas koncepcija paredz
laikposmā no 2005. līdz 2011.gadam izveidot uz Valsts
ugunsdzēsības un glābšanas dienesta bāzes vienotu uguns
apsardzības un glābšanas sistēmu, pakāpeniski (iedalīto finanšu
līdzekļu ietvaros) pārņemot no Valsts meža dienesta meža
ugunsdrošības uzraudzības un ugunsgrēku ierobežošanas funkciju.
Saskaņā ar šo koncepciju izstrādāts Plāns vienotas valsts uguns
apsardzības un glābšanas sistēmas izveidošanai laikposmā no 2005.
līdz 2011. gadam, kurā paredzēta šīs sistēmas izveidošana.
Saskaņā ar Ugunsdrošības un ugunsdzēsības likuma 25.panta pirmo
daļu, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam ir šādas
funkcijas: organizēt un veikt valsts ugunsdrošības uzraudzību;
veikt un vadīt ugunsgrēku dzēšanu. Ņemot vērā meža ugunsgrēku
specifiku, iepriekš minētās koncepcijas īstenošanas
nodrošināšanai nepieciešams papildināt Valsts ugunsdzēsības un
glābšanas dienesta funkcijas.
Likumprojekts paredz uzdot Valsts ugunsdzēsības un glābšanas
dienestam jaunu funkciju – organizēt un veikt meža ugunsgrēku
ierobežošanu, kā arī precizē 6.panta otrās daļas deleģējumu
Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā valsts un pašvaldību
institūcijas iesaistās mežu ugunsgrēku ierobežošanā.
Pieņemti
noteikumi “Transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika,
braukšanas attāluma un ātruma reģistrēšanas kontrolierīces
lietošanas noteikumi”, kuri nosaka kārtību, kādā
transportlīdzeklis aprīkojams ar transportlīdzekļa vadītāja
darba un atpūtas laika, braukšanas attāluma un ātruma
reģistrēšanas kontrolierīci (kontrolierīce).
Iekšzemes pārvadājumos papildus
1985.gada 20.decembra Padomes Regulas (EEK) Nr.3821/85 par
reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā (regula
Nr.3821/85), 3.panta 1.punktā minētajiem izņēmumiem ar
kontrolierīci neaprīko transportlīdzekļus, kuri minēti 1985.gada
20.decembra Padomes Regulas (EEK) Nr.3820/85 par dažu sociālās
jomas tiesību aktu saskaņošanu attiecībā uz autotransportu:
13.panta 1.punkta “a” apakšpunktā, ja tie Latvijā pirmoreiz
reģistrēti līdz 2001.gada 19.oktobrim;13.panta 1.punkta “b”, “c”,
“d”, “e”, “f”, “g” un “j” apakšpunktā.
Kontrolierīci transportlīdzeklī uzstāda, pārbauda un plombē
inspicēšanas institūcija, kuras kompetenci atbilstoši standartam
LVS EN 45004 “Galvenie kritēriji dažāda veida institūcijām, kas
veic inspekciju” pārbaudījusi valsts aģentūra “Latvijas
Nacionālais akreditācijas birojs” un par kuras akreditāciju
Ekonomikas ministrija ir publicējusi paziņojumu laikrakstā
“Latvijas Vēstnesis”, un kura ir iesniegusi Satiksmes ministrijā
regulas Nr.3821/85 12.panta 2.punktā minētās plombas paraugu un
12.panta 4.punktā minētās pārbaudes plāksnītes paraugu.
Akreditācijas apliecības, kas inspicēšanas institūcijām
izsniegtas līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai, ir spēkā līdz
tajās norādītā derīguma termiņa beigām.
Atzīti par spēku zaudējušiem Ministru kabineta 2001.gada
16.oktobra noteikumi Nr.441 “Kārtība, kādā C1, D1, C un D
kategorijas vadītāja apliecībai atbilstošs transportlīdzeklis
aprīkojams ar darba un atpūtas laika, braukšanas attāluma un
ātruma reģistrēšanas kontrolierīci, un šīs ierīces lietošanas
noteikumi”.
Akceptēts likumprojekts “Grozījums Valsts drošības iestāžu likumā”.
Likumprojekts paredz no Valsts
drošības iestāžu likuma izslēgt 14.panta piekto daļu, kurā
noteikts, ka Militārās izlūkošanas un drošības dienesta
personālsastāvā ir karavīri un darbinieki.
Likumprojekta būtība ir nodrošināt vienotas sistēmas
nodrošināšanu atalgojuma un sociālo garantiju piešķiršanai un
izmaksai personām, kas pilda savus pienākumus valsts drošības
iestādē. Vienlaikus izdarīti grozījumi Militārā dienesta
likumā:
1) attiecībā uz valsts drošības iestādē dienošajiem karavīriem
tiks novērstas neskaidrības par to, kuras no divu likumu –
Militārā dienesta likuma un Valsts drošības iestāžu likuma –
normām par kompensācijām, pabalstiem, piemaksām un citām
garantijām piemērojamas;
2) tiks panākts, ka uz visu valsts drošības iestāžu
personālsastāvu tiks attiecināti vienādi principi un tiesību
normas;
3) tiks nodrošināts, ka karavīriem dienesta laikā valsts drošības
iestādē kā primārās tiks piemērotas Valsts drošības iestāžu
likumā noteiktās normas, savukārt Militārā dienesta likuma normas
tiks piemērotas tiktāl, cik tas ir nepieciešams karavīra statusa
nodrošināšanai.
Pieņemti noteikumi “Dzelzceļa zemes nodalījuma joslas ekspluatācijas noteikumi”,
kuri nosaka kārtību, kādā
ekspluatējama dzelzceļa zemes nodalījuma josla (nodalījuma
josla).
Noteikumi attiecas uz visiem dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītājiem neatkarīgi no dzelzceļa infrastruktūras
piederības, kā arī uz juridiskajām un fiziskajām personām, kuru
darbība vai tās sekas attiecināmas uz nodalījuma joslu vai tajā
esošajiem objektiem.
Nodalījuma joslu ir tiesīgs apsaimniekot tikai dzelzceļa
infrastruktūras pārvaldītājs. Citas personas nodalījuma joslu
drīkst izmantot ar attiecīgās dzelzceļa infrastruktūras
pārvaldītāja rakstisku atļauju un saskaņā ar šiem
noteikumiem. Nodalījuma joslai jābūt iezīmētai plānos un
apzīmētai dabā.
Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam ir šādas
tiesības: izmantot nodalījuma joslu dzelzceļa
infrastruktūras objektu izvietošanai un infrastruktūras
ekspluatācijas nodrošināšanai; izmantot nodalījuma joslu
šajos noteikumos atļautajām darbībām; jebkurā laikā pārbaudīt,
vai juridiskajām vai fiziskajām personām lietošanā nodotā
nodalījuma josla tiek izmantota atbilstoši šiem
noteikumiem.
Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam ir šādi
pienākumi: izskatīt juridisko un fizisko personu iesniegumus
par nodalījuma joslas izmantošanu un sniegt pamatotu
atbildi; nodrošināt nodalījuma joslas robežu un to grozījumu
iezīmēšanu plānos; kontrolēt, kā tiek saglabātas nodalījuma
joslas robežzīmes un citas nodalījuma joslā esošās robežzīmes;
nodrošināt nodalījuma joslas norobežošanu dabā ar robežzīmēm un
nodalījuma joslas robežu plānu sastādīšanu Latvijas koordinātu
sistēmā LKS–92; nodrošināt sliežu ceļu, kā arī signālu
pārredzamību un nodalījuma joslā esošo sliežu ceļu,
elektropārvades un komunikāciju līniju un citu inženierbūvju
drošu ekspluatāciju; veidot un uzturēt kārtībā
aizsargstādījumus un speciālās inženierbūves. Kā arī izcirst
kokus un krūmus, kas apdraud sliežu ceļus, elektropārvades un
komunikāciju līnijas, citas inženierbūves vai vilcienu satiksmes
drošību; kontrolēt meža kaitēkļu un slimību parādīšanos un
apkarot tās; rekultivēt zemi pēc veiktajiem dzelzceļa
objektu būvniecības, remonta vai nojaukšanas
darbiem; uzturēt kārtībā nodalījuma joslu. Bez atsevišķa
brīdinājuma likvidēt nepārvaramas varas (avāriju vai stihisku
dabas katastrofu) izraisītās sekas citām juridiskajām vai
fiziskajām personām lietošanā nodotajā nodalījuma joslā. Šādos
gadījumos netiek kompensēti nodarītie zaudējumi; brīdināt
nodalījuma joslai piegulošo teritoriju īpašniekus par darbībām,
kuras piegulošo teritoriju ekspluatācijas dēļ apdraud nodalījuma
joslu, tajā esošās inženierbūves un citas būves, kā arī pieprasīt
apdraudējuma novēršanu; ārkārtējās situācijās (piemēram,
ugunsgrēks, plūdi, lūstoši koki) veikt nepieciešamos pasākumus
nodalījuma joslai piegulošajās teritorijās, lai novērstu tajās
radušos draudus nodalījuma joslai, tajā esošajām inženierbūvēm un
citām būvēm; nepieļaut nodalījuma joslas izmantošanu
darbībām, kuras nav minētas šajos noteikumos; veikt citus
pasākumus, kas nepieciešami dzelzceļa ekspluatācijā un nav
pretrunā ar šiem noteikumiem.
Nodalījuma joslu var izmantot: elektropārvades vai komunikāciju
līniju, būvju un iekārtu izvietošanai; laukumu un
piebraucamo ceļu būvniecībai; saimniecības ēku
būvniecībai; lauksaimniecības vajadzībām; citiem
objektiem, kas nav minēti šajos noteikumos, ja tie neietekmē
dzelzceļa ekspluatāciju un vilcienu kustības drošību.
Par spēku zaudējušiem atzīti Ministru kabineta 1998.gada
29.septembra noteikumi Nr.371 “Dzelzceļa zemes nodalījuma joslas
ekspluatācijas noteikumi”.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 27.aprīļa noteikumos Nr.428 “Transportlīdzekļu vadītāju kvalifikācijas iegūšanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība””.
Grozījumi noteikumos paredz
noteikt kārtību, kādā tiek iegūta velosipēda vadītāja
kvalifikācija, izsniegta, mainīta un atjaunota velosipēda
vadītāja apliecība.
Grozījumi nosaka, ka velosipēda vadītāja apliecību izsniedz
personai, kura sasniegusi 12 gadu vecumu un nokārtojusi
teorētisko eksāmenu (datorizēti vai rakstiski), kas sastāv no 10
jautājumiem par ceļu satiksmi reglamentējošiem normatīvajiem
aktiem un satiksmes drošību.
Atbilžu sniegšanai atvēlētais laiks velosipēda vadītāja
kvalifikācijas iegūšanas teorētiskajā eksāmenā ir 10 minūtes.
Teorētiskais eksāmens ir nokārtots, ja, kārtojot eksāmenu
velosipēda vadītāja kvalifikācijas iegūšanai, pretendents ir
pieļāvis ne vairāk par divām nepareizām atbildēm. Teorētisko
eksāmenu velosipēda vadītāja kvalifikācijas iegūšanai pieņem un
velosipēda vadītāja apliecību izsniedz visās CSDD
nodaļās. Ja teorētiskais eksāmens nav nokārtots, atkārtota
eksāmena kārtošana ir pieļaujama ne agrāk kā nākamajā
dienā.
Lai apmainītu velosipēda vadītāja apliecību, persona CSDD
iesniedz apmaināmo vadītāja apliecību un vienu fotogrāfiju, bet,
lai atjaunotu velosipēda vadītāja apliecību, persona CSDD
iesniedz vienu fotogrāfiju.
Lai iegūtu velosipēda vadītāja apliecību, pamatojoties uz citu
mehānisko transportlīdzekļu vadītāja apliecību, persona uzrāda
mehānisko transportlīdzekļu vadītāja apliecību un iesniedz vienu
fotogrāfiju.
Grozījumi paredz noteikt kārtību, kādā transportlīdzekļu vadītāja
apliecībā tiek norādīta ārpus Eiropas Savienības izsniegtu
transportlīdzekļu vadītāja apliecību apmaiņa.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 29.aprīļa noteikumos Nr.466 “Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem””.
Grozījumi noteikumos izstrādāti,
lai precizētu kārtību, kādā tiek dota pagaidu atļauja piedalīties
ceļu satiksmē transportlīdzekļiem, kam tehniskās apskates laikā
tiek konstatēti būtiski trūkumi vai bojājumi, tiek precizēta
kārtība, kāda tiek veikta transportlīdzekļu tehniskā kontrole uz
ceļiem, kā arī kārtība, kādā tiek izsniegta atļauja īslaicīgi
piedalīties ceļu satiksmē sporta automobiļiem.
Ar grozījumiem paredzēts precizēt arī prasības transportlīdzekļu
konstrukcijai un tehniskajam stāvoklim, kā arī obligātajam
aprīkojumam. Atbilstoši izmaiņām tehniskajās prasībās tiek
precizēts arī transportlīdzeklim iespējamo trūkumu un bojājumu
novērtējums.
Pieņemti noteikumi “Noteikumi par sakaru virsnieka nosūtīšanu pārstāvībai Eiropas Policijas birojā un sakaru virsnieka statusu”.
Noteikumi nosaka kārtību, kādā
nacionālā vienība – Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas
pārvaldes Starptautiskās sadarbības pārvaldes Eiropola
nacionālais birojs – nosūta sakaru virsnieku pārstāvībai Eiropas
Policijas birojā (Eiropols), un sakaru virsnieka statusu.
Valsts policijas, Drošības policijas, Valsts robežsardzes, Valsts
ieņēmumu dienesta, Ģenerālprokuratūras vai Noziedzīgi iegūtu
līdzekļu legalizācijas novēršanas dienesta (kompetentā iestāde)
ierēdnis, darbinieks vai prokurors, kuru nacionālā vienība sakaru
virsnieka statusā nosūtījusi pārstāvībai Eiropolā, pārstāv
nacionālās vienības un kompetentās iestādes intereses un
nodrošina informācijas apmaiņu starp nacionālo vienību un
Eiropolu.
Sakaru virsnieka amata kandidatūru (kandidāts) no kompetentās
iestādes ierēdņu, darbinieku un prokuroru vidus izvirza
kompetentās iestādes vadītājs, ņemot vērā ierēdņa, darbinieka vai
prokurora profesionālo sagatavotību.
Nacionālajā vienībā kandidātu apmāca un iepazīstina ar Eiropola
darba specifiku un informācijas apmaiņas kārtību starp Eiropolu
un nacionālo vienību.
Pēc apmācības pabeigšanas nacionālās vienības vadītājs
kompetentās iestādes vadītājam sniedz atzinumu par kandidāta
gatavību darbam Eiropolā. Ja atzinums ir pozitīvs, kompetentās
iestādes vadītājs izvērtē Eiropolā konkrētajā laikposmā aktuālo
jautājumu specifiku saistībā ar kompetentās iestādes darbu un pēc
rakstiskas saskaņošanas ar nacionālo vienību pieņem lēmumu par
kandidāta nosūtīšanu nacionālās vienības un kompetentās iestādes
interešu pārstāvībai Eiropolā.
Sakaru virsnieka pienākumus attiecībā uz nacionālo vienību nosaka
viņa amata aprakstā. Amata aprakstu pēc saskaņošanas ar
nacionālās vienības vadītāju apstiprina kompetentās iestādes
vadītājs.
Laikposmā, kamēr sakaru virsnieks pilda amata pienākumus
Eiropolā, viņam ir saistoši nacionālās vienības vadītāja rīkojumi
darba organizācijas jautājumos.
Sakaru virsnieku nacionālās vienības un kompetentās iestādes
interešu pārstāvībai Eiropolā nosūta uz četriem gadiem. Pēc
minētā termiņa beigām kompetentās iestādes vadītājs pēc
rakstiskas saskaņošanas ar nacionālās vienības vadītāju var
pagarināt termiņu vienu reizi un ne ilgāk kā uz diviem
gadiem.
Pieņemts rīkojums “Par Jēkabpils 109.arodskolas un Viesītes arodvidusskolas reorganizāciju”.
Saskaņā ar Izglītības likumu
paredzēts reorganizēt Izglītības un zinātnes ministrijas padotībā
esošo profesionālās izglītības iestādi – Jēkabpils 109.arodskolu
– un ar 2005.gada 1.jūliju pievienot to Izglītības un zinātnes
ministrijas padotībā esošajai profesionālās izglītības iestādei –
Viesītes arodvidusskolai.
Noteikts, ka Viesītes arodvidusskola ir Jēkabpils 109.arodskolas
tiesību, saistību, funkciju, mantas un finanšu līdzekļu
pārņēmēja.
Ar reorganizāciju saistītie izdevumi jāsedz no minēto
profesionālo izglītības iestāžu piešķirtajiem valsts budžeta
līdzekļiem.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Vēlētāju reģistra likumā”.
Vēlētāju reģistra likums ietver
nepieciešamos noteikumus, lai Saeimas, Eiropas Parlamenta,
pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanām, kā arī
tautas nobalsošanai vēlētāju reģistrā iekļautu, aktualizētu un
glabātu ziņas par Latvijas pilsoņiem, kuriem ir aktīvās vēlēšanu
tiesības.
Atbilstoši Latvijas Republikas Satversmes 48.pantam Saeimas
atlaišanas gadījumā izsludināmas jaunas vēlēšanas, kurām jānotiek
ne vēlāk kā divus mēnešus pēc Saeimas atlaišanas.
Vēlētāju reģistra likumā noteiktā vēlētāju sarakstu izveidošanas
kārtība (termiņi) neatbilst Latvijas Republikas Satversmes
48.pantā noteiktajam Saeimas vēlēšanu sarīkošanas termiņam, kā
arī likumā “Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu”
noteiktajam tautas nobalsošanas sarīkošanas termiņam.
Ar sagatavoto likumprojektu paredzēts noteikt vēlētāju sarakstu
veidošanas kārtību, ja sarīkojamas Saeimas ārkārtas vēlēšanas
Latvijas Republikas Satversmes 48.pantā paredzētajā gadījumā vai
tautas nobalsošana.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi Saeimas vēlēšanu likumā”.
Ar likumprojektu paredzēts
saskaņot likumā esošo regulējumu ar Vēlētāju reģistra likumu,
Personu apliecinošu dokumentu likumu un Administratīvā procesa
likumu.
Likumprojekts paredz: lai persona varētu piedalīties Saeimas
ievēlēšanā papildus jau likumā esošajiem nosacījumiem, tai ir
jābūt reģistrētai vēlētāju reģistrā.
Lai nodrošinātu iepriekšējās vēlētāju reģistrēšanas principa
ievērošanu Saeimas vēlēšanās, likumprojektā paredzēti grozījumi,
kas nosaka, ka personai ir tiesības vēlēt tajā vēlēšanu iecirknī,
kur tā reģistrēta vēlētāju sarakstā.
Iesniedzot kandidātu sarakstu Eiropas Parlamenta vēlēšanām, tam
nav jāpievieno informācija par katra kandidāta īpašumā vai
valdījumā esošo kustamo vai nekustamo īpašumu un ziņas par
finanšu darījumiem. Tāds pats noteikums ir paredzēts, arī
iesniedzot kandidātu sarakstus pilsētas domes, novada domes un
pagasta padomes vēlēšanām. Tādēļ, lai vienādotu normatīvo
regulējumu visās vēlēšanās, ar likumprojektu paredzēts izslēgt
likuma 11.panta 4.punkta “i” apakšpunktu, kas šobrīd nosaka
nepieciešamību norādīt ziņas par deputātu kandidāta īpašumā vai
valdījumā esošajiem kustamajiem un nekustamajiem īpašumiem un
finanšu darījumiem.
Akceptēts likumprojekts “Grozījumi likumā “Par tautas nobalsošanu un likumu ierosināšanu””.
Likumprojekts ir izstrādāts
atbilstoši Latvijas Republikas vēlēšanu sistēmas pilnveidošanas
koncepcijā izvirzītajiem problēmas risinājumiem.
Ar likumprojektu paredzēts saskaņot likumā esošo regulējumu ar
Vēlētāju reģistra likumu un Personu apliecinošu dokumentu
likumu.
Lai persona varētu piedalīties tautas nobalsošanā, papildus jau
likumā esošajiem nosacījumiem tai ir jābūt reģistrētai vēlētāju
reģistrā. Lai nodrošinātu iepriekšējās vēlētāju reģistrēšanas
principa ievērošanu tautas nobalsošanā, arī likumprojektā
paredzēti grozījumi, ietverot nosacījumu, ka personai ir tiesības
balsot tajā vēlēšanu iecirknī, kur tā reģistrēta vēlētāju
sarakstā.
Pieņemts rīkojums ‘’Par
uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā’’, kurā
iekļauts 501 pilsonības pretendents, tajā skaitā 33 viņu
nepilngadīgie bērni. Sarakstā iekļautās personas atbilst visām
Pilsonības likuma prasībām.
No 468 pilsonības pretendentiem 69% ir krievi, 13% – baltkrievi,
8% – ukraiņi, kā arī lietuvieši, poļi un citas tautības.
Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā ir uzņemtas 85 352
personas: 1995.gadā – 984; 1996.gadā – 3 016; 1997.gadā – 2 992;
1998.gadā – 4 439; 1999.gadā – 12 427; 2000.gadā – 14 900;
2001.gadā – 10 637, 2002.gadā – 9844; 2003.gadā – 10 049
personas; 2004.gadā – 16 064 personas.
Akceptēts likumprojekts “Grozījums Sporta likumā”.
Likumprojekts ir izstrādāts, lai
precizētu Veselības ministrijas un Izglītības un zinātnes
ministrijas kā valsts pārvaldes iestādes īstenojamo funkciju –
organizēt dopinga kontroli Ministru kabineta noteiktajā kārtībā.
Ministrijas kā valsts pārvaldes iestādes nevar veikt dopinga
kontroli, kā pašreiz ir noteikts Sporta likumā, proti, tieši
neīsteno antidopinga pasākumus, bet organizē antidopinga pasākumu
īstenošanu.
Ņemot vērā, ka Sporta likumā Veselības ministrijai sadarbībā ar
Izglītības un zinātnes ministriju noteikta funkcija – koordinēt
sportistu un bērnu ar paaugstinātu slodzi veselības aprūpi un
medicīnisko uzraudzību, nepieciešams Sporta likumā noteikt, ka
Ministru kabinets apstiprina noteikumus, kuros valstī noteikta
kārtība sportistu un bērnu ar paaugstinātu fizisko slodzi
veselības aprūpei un medicīniskajai uzraudzībai. Noteikumu
projektu izstrādās Veselības ministrija.
Pieņemti “Noteikumi par pabalstu nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem”,
kuri nosaka kārtību, kādā
piešķirams un izmaksājams pabalsts nacionālās pretošanās kustības
dalībniekiem, kā arī pabalsta apmēru.
Pabalsta apmērs ir 50 latu (pēc nodokļu samaksas) mēnesī, to
piešķir un reizi mēnesī izmaksā Aizsardzības ministrija no valsts
pamatbudžeta līdzekļiem, kas ministrijai piešķirti saskaņā ar
likumu par valsts budžetu kārtējam gadam.
Lai saņemtu pabalstu, nacionālās pretošanās kustības dalībnieks:
iesniedz rakstisku pieprasījumu; uzrāda šādus dokumentus: personu
apliecinošu dokumentu (pasi, personas apliecību); Nacionālās
pretošanās kustības dalībnieka apliecību.
Izskatot dokumentus par pabalsta piešķiršanu, Aizsardzības
ministrija pieprasa informāciju par nacionālās pretošanās
kustības dalībnieka statusa piešķiršanu pabalsta pieprasītājam no
Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes.
Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde ne vēlāk kā 30 dienu
laikā no nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusa
piešķiršanas vai tā atņemšanas un ziņu par personas nāvi
iekļaušanas Iedzīvotāju reģistrā paziņo Aizsardzības ministrijai:
par personām, kurām piešķirts nacionālās pretošanās kustības
dalībnieka statuss; par personām, kurām ir atņemts nacionālās
pretošanās kustības dalībnieka statuss; par nacionālās pretošanās
kustības dalībnieka nāvi.
Lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu
pieņem Aizsardzības ministrija pēc saņemto dokumentu izskatīšanas
administratīvo procesu regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā. Pabalstu nepiešķir, ja no Pilsonības un migrācijas lietu
pārvaldes ir saņemta informācija par to, ka pabalsta
pieprasītājam nav piešķirts nacionālās pretošanās kustības
dalībnieka statuss.
Lēmumu par pabalsta piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pabalstu
paziņo rakstiski, norādot tā pārsūdzēšanas kārtību.
Aizsardzības ministrija saskaņā ar pabalsta saņēmēja iesniegumu
pabalstu katru mēnesi pārskaita pabalsta saņēmēja norādītajā
kontā kredītiestādē Latvijā vai nosūta pa pastu ar piegādi mājās.
Izdevumus, kas saistīti ar pabalsta pārskaitīšanu vai nosūtīšanu,
sedz Aizsardzības ministrija no valsts pamatbudžeta līdzekļiem,
kas saskaņā ar likumu par valsts budžetu kārtējam gadam
ministrijai piešķirti piegādes izdevumu segšanai.
Pabalstu sāk izmaksāt ne vēlāk kā nākamajā kalendāra mēnesī pēc
pabalsta piešķiršanas dienas.
Pabalsta izmaksu pārtrauc: nacionālās pretošanās kustības
dalībnieka nāves gadījumā; ja personai ir atņemts nacionālās
pretošanās kustības dalībnieka statuss.
Pieņemti noteikumi “Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 24.augusta noteikumos Nr.740 “Noteikumi par stipendijām””.
Grozījumi noteikumos izstrādāti,
ņemot vērā Augstākās izglītības padomes, Latvijas Studentu
apvienības un augstāko izglītības iestāžu priekšlikumus.
Grozījumu mērķis – sekmēt akadēmiskā un zinātniskā personāla
atjaunināšanu un piesaistīšanu darbam augstākajās izglītības
iestādēs un zinātniski pētnieciskajos uzņēmumos, nacionālās
profesūras veidošanu, studējošo diplomdarbu zinātniskās
kapacitātes paaugstināšanu, promocijas darbu izstrādi.
Grozījumi noteikumos paplašina stipendiju saņēmēju loku un
nosaka, ka stipendiju var saņemt augstākās izglītības programmās
studējošais, kurš veic pedagoģisko un zinātnisko darbību
augstākās izglītības iestādē vai augstākās izglītības iestādes
dibinātā valsts bezpeļņas zinātniskā vai mācību uzņēmumā
(institūtā, centrā, klīnikā, izmēģinājumu stacijā, observatorijā
un citā uzņēmumā), kā arī zinātniskā vai izglītības iestādē, ja
tā piedalās augstākās izglītības programmu īstenošanā.
Noteikumi precizē stipendiju piešķiršanas kritērijus un
saņemšanas nosacījumus, paredzot, ka: augstākās izglītības
iestādes stipendiju piešķiršanas komisija izvērtē studējošā
sekmes un zinātniskās darbības rādītājus. Doktora studiju
programmā studējošais stipendiju var saņemt 11 mēnešus gadā. Ja
stipendiāts zaudē stipendijas saņemšanas tiesības, tad
studējošajam ir pienākums informēt stipendiju piešķiršanas
komisiju par neatbilstību šo noteikumu 3.punktā minētajiem
kritērijiem. Augstākās izglītības iestādes stipendiju
piešķiršanas komisija semestra laikā anulē studējošā stipendijas
apstiprinājumu, ja persona sniegusi nepatiesu informāciju,
nepilda studiju plānā paredzētās akadēmiskās saistības, pārkāpj
izglītības iestādes iekšējās kārtības noteikumus, stipendijas
saņemšanas laikā ir zaudējusi tiesības saņemt stipendiju.
Pieņemts zināšanai Ārlietu ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums “Par Ārlietu ministrijas plānotajiem pasākumiem Līguma par konstitūciju Eiropai latviešu valodas teksta redakcionālai precizēšanai”.
Ārlietu ministrijai sadarbībā ar
valsts aģentūru “Tulkošanas un terminoloģijas centrs” uzdots
izveidot darba grupu līguma un tā pielikumu latviešu valodas
teksta pārbaudei.
Ārlietu ministrijai uzdots atkārtoti iesniegt sagatavotos
labojumus līguma latviešu tekstā un līdz 2005. gada
14. februārim nosūtīt jauno identificēto kļūdu sarakstu
Eiropas Savienības Padomei.
Ārlietu ministrijai uzdots sazināties ar ES Padomi, lai
nodrošinātu tiesisko mehānismu, ka ieteiktie labojumi tiks veikti
līguma oficiālajā tekstā, un lūgt apturēt tā kļūdainā tulkojuma
iespiešanu un izplatīšanu.
Noteikts, ka atbildīgā valsts pārvaldes iestāde par darba grupas
izveidi, tās darba vadību un pārbaudes rezultātā konstatēto kļūdu
apkopošanu un nosūtīšanu ir Ārlietu ministrija.
Pieņemts rīkojums “Par Sabiedriskā labuma komisiju”.
Saskaņā ar Sabiedriskā labuma
organizāciju likumu apstiprināta Sabiedriskā labuma komisija šādā
sastāvā: Reinis Āboltiņš – Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības
integrācijas lietās sekretariāta Sabiedrības integrācijas
departamenta direktors; Ilgonis Gaugers – Finanšu ministrijas
valsts sekretāres vietnieks; Mārtiņš Kalniņš – Latvijas
Automobiļu federācijas ģenerālsekretārs; Jeļena Matjakubova –
Latvijas Vecticībnieku biedrības valdes locekle; Zinta Miezaine –
Sorosa fonda – Latvija projekta vadītāja; Valdis Nagobads –
Latvijas Sarkanā Krusta prezidents; Elīna Petrovska – Izglītības
un zinātnes ministrijas Politikas koordinācijas departamenta
Politikas analīzes un plānošanas nodaļas vecākā referente;
Dagmāra Prīberga – Kultūras ministrijas Kultūrpolitikas
departamenta Tautas mākslas nodaļas vecākā referente; Daina
Podziņa – Labklājības ministrijas Sociālo pakalpojumu un sociālās
palīdzības departamenta direktores vietniece; Sandris Rāgs –
Bērnu un ģimenes lietu ministrijas Uzturlīdzekļu garantiju fonda
administrācijas direktors; Gita Umanovska – Rīgas Ebreju kopienas
izpilddirektore; Vaira Vucāne – Latvijas Bērnu fonda
viceprezidente.
Sabiedriskā labuma komisijā tiek iekļauti gan ministriju deleģēti
pārstāvji, gan nevalstiskā sektora pārstāvji, kas tika izraudzīti
konkursa kārtībā saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par
biedrību un nodibinājumu pārstāvju izvirzīšanu un iekļaušanu
Sabiedriskā labuma komisijā.
Pieņemts rīkojums “Par Lauku attīstības plāna uzraudzības komiteju”.
Lai īstenotu Komisijas 2004.gada
30.jūlija lēmumu C(2004)2893 par Latvijas lauku attīstības
programmēšanas dokumenta 2004.–2006.g. programmēšanas periodam
apstiprināšanu, uzdots saskaņā ar Padomes 1999.gada 17.maija
Regulas Nr.1257/99/EK par Eiropas Lauksaimniecības vadības un
garantiju fonda (ELVGF) atbalstu lauku attīstībai un atsevišķu
regulu grozīšanu un atcelšanu 48.panta 3.punktu izveidot Lauku
attīstības plāna uzraudzības komiteju.
Noteikts, ka uzraudzības komitejas sastāvā ir: Zemkopības
ministrijas valsts sekretārs – uzraudzības komitejas
priekšsēdētājs; Zemkopības ministrijas valsts sekretāra
vietnieks – uzraudzības komitejas priekšsēdētāja
vietnieks; Baltijas jūras piekrastes attīstības aģentūras
direktora vietnieks; Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra
vietnieks; Finanšu ministrijas Eiropas Savienības fondu
departamenta direktors; Finanšu ministrijas Nacionālās
atbildīgās amatpersonas uzdevumu izpildes koordinācijas
departamenta direktors; Izglītības un zinātnes ministrijas
pārstāvis; Nodarbinātības valsts aģentūras
direktors; Latgales reģiona attīstības aģentūras
pārstāvis; Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta
direktors; Lauku atbalsta dienesta direktors; Latvijas
Brīvo arodbiedrību savienības pārstāvis; Latvijas Lauku
konsultāciju un izglītības centra direktors; Lauksaimnieku
organizāciju sadarbības padomes priekšsēdētājs;
Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes priekšsēdētāja
vietnieks; Latvijas Pašvaldību savienības
padomnieks; Pārtikas un veterinārā dienesta
ģenerāldirektors; Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijas Reģionālās politikas departamenta
direktors; Rīgas plānošanas reģiona attīstības padomes
loceklis; Valsts zivsaimniecības pārvaldes Ražošanas
attīstības un stratēģiskās plānošanas nodaļas
vadītājs; Vides ministrijas Vides aizsardzības departamenta
direktora vietnieks; Vides ministrijas Dabas aizsardzības
departamenta direktora vietnieks; Vidzemes attīstības
aģentūras direktors; Zemgales attīstības aģentūras
speciālists; Zemkopības ministrijas Lauku attīstības
departamenta direktors; Zemkopības ministrijas Eiropas
Savienības un valsts atbalsta departamenta direktors.
Uzraudzības komitejas darbu materiāltehniski nodrošina Zemkopības
ministrija tai piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments