• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2005. gada 1. februāra noteikumi Nr. 82 "Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūras nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.02.2005., Nr. 20 https://www.vestnesis.lv/ta/id/100901

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.83

AIDS profilakses centra nolikums

Vēl šajā numurā

04.02.2005., Nr. 20

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 82

Pieņemts: 01.02.2005.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Ministru kabineta noteikumi Nr.82

Rīgā 2005.gada 1.februārī (prot. Nr.7 26.§)

Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūras nolikums

Izdoti saskaņā ar Publisko aģentūru likuma 8.panta trešo daļu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1.Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūra (turpmāk— aģentūra) ir Veselības ministrijas pārraudzībā esoša valsts iestāde.

2.Aģentūras darbības mērķis ir, pamatojoties uz informācijas tehnoloģiju bāzi un zinātniskiem pierādījumiem, nodrošināt veselības aprūpes informācijas un statistisko datu iegūšanu, apstrādi un analīzi.

II. Aģentūras funkcijas, uzdevumi un tiesības

3.Aģentūrai ir šādas funkcijas:

3.1.iegūt, apkopot, apstrādāt un analizēt sabiedrības veselības un veselības aprūpes statistisko informāciju, nodrošināt Latvijas Republikas starptautisko saistību izpildi veselības aprūpes statistiskās informācijas jomā;

3.2.veidot, papildināt un uzturēt ārstniecības personu un ārstniecības iestāžu, medicīnisko ierīču un medicīnisko preču reģistrus, kā arī uzturēt ar noteiktām slimībām slimojošu pacientu reģistrus un citus ārstniecības nozares valsts nozīmes reģistrus;

3.3.pamatojoties uz zinātniskiem pierādījumiem, izvērtēt ārstniecībā izmantojamo un jaunu medicīnisko tehnoloģiju (arī medicīniski radioloģisko procedūru) lietderību un ieviešanas iespējas valstī, kā arī veidot vienotu medicīnisko tehnoloģiju pārraudzības sistēmu un uzturēt medicīnisko tehnoloģiju uzskaites informatīvo datu bāzi;

3.4.atbilstoši kompetencei uzraudzīt ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju struktūrplāna ieviešanu;

3.5.reģistrēt, novērtēt un analizēt visus gadījumus, kas saistīti ar medicīnisko ierīču nepareizu darbību, kā arī izveidot un uzturēt attiecīgu datu bāzi;

3.6.izstrādāt ieteikumus par nepieciešamo radioloģiskās aparatūras daudzumu, apkopot informāciju par veiktajām medicīniski radioloģiskajām procedūrām un alternatīvo metožu izmantošanu;

3.7.izvērtēt ārstniecības iestāžu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām.

4.Lai izpildītu noteiktās funkcijas, aģentūra atbilstoši kompetencei veic šādus uzdevumus:

4.1.sniedz pakalpojumus valsts un pašvaldību iestādēm, kā arī publiskos pakalpojumus fiziskajām un juridiskajām personām veselības informācijas, statistikas, medicīnisko tehnoloģiju un veselības aprūpes sistēmas valsts nozīmes reģistru jomā;

4.2.analizē un prognozē iedzīvotāju veselības pamatrādītāju tendences;

4.3.apkopo un analizē veselības statistiskos datus un nodrošina statistikas lietotājus ar informāciju statistiskās informācijas valsts programmā paredzētajos jautājumos;

4.4.pieņem no ārstniecības iestādēm nozares statistiskos pārskatus, pārbauda tos un ievada datu bāzē, sagatavo nozares statistisko pārskatu kopsavilkumu un analīzi;

4.5.optimizē veselības aprūpes statistiskās informācijas plūsmas un statistisko pārskatu programmu pilnveidošanu un izmantošanu;

4.6.izstrādā un iesniedz Veselības minis­trijā primārās uzskaites dokumentācijas veidlapu paraugus un veidlapu aizpildīšanas noteikumu projektus;

4.7.nodrošina ārstniecības iestādes ar nozares statistiskā pārskata veidlapām;

4.8.uztur un regulāri papildina veselības aprūpes rādītāju datu prezentācijas sistēmu, stacionāro gultu fonda izmantošanas datu bāzi un Latvijas iedzīvotāju nāves cēloņu datu bāzi;

4.9.izstrādā metodisko norādījumu projektus attiecībā uz statistisko rādītāju sistēmu un operatīvo informāciju;

4.10.izglīto medicīnas statistiķus veselības statistikas un sabiedrības veselības aktuālajos jautājumos, kā arī apmāca ārstniecības iestāžu vadītājus veselības aprūpes rādītāju datu bāzes praktiskajā lietošanā;

4.11.sadarbojas ar ārvalstu un starp­tautiskajām statistikas institūcijām vienotas veselības aprūpes statistiskās un uzskaites informācijas sistēmas izveidē;

4.12.izvērtē ārstniecībā izmantojamās medicīniskās tehnoloģijas un sniedz ieteikumus par to apstiprināšanu;

4.13.nodrošina ārstniecības iestāžu investīciju projektu un citu finanšu projektu novērtēšanu;

4.14.veido, uztur un papildina apstiprināto medicīnisko tehnoloģiju reģistru;

4.15.reģistrē medicīniskās preces un medicīniskās ierīces un organizē to tirgus uzraudzību;

4.16.veido, uztur un papildina medicīnisko preču un medicīnisko ierīču un to tirgus dalībnieku datu bāzi, kas saistīta ar Eiropas Kopienas Medicīnisko ierīču tirgus uzraudzības datu bāzi EUDAMED, kā arī nodrošina attiecīga kataloga izveidi un izplatīšanu;

4.17.novērtē ārstniecības iestāžu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām un veic ārstniecības iestāžu uzraudzību;

4.18.nodrošina novērtēto ārstniecības iestāžu datu bāzes uzturēšanu un aktualizāciju;

4.19.uztur veselības aprūpes sistēmas valsts nozīmes reģistrus;

4.20.nodrošina ārstniecības nozares valsts nozīmes reģistru vienotu pārraudzību;

4.21.nodrošina ārstniecības nozares valsts nozīmes reģistru darbības izvērtēšanu un vienotu metodisko vadību;

4.22.nodrošina ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju struktūrplāna ieviešanas uzraudzību un izstrādā pakalpojumu pirkšanas programmu;

4.23.nodrošina informācijas apmaiņu ar ārvalstu un starptautiskajām institūcijām un organizācijām jautājumos, kas attiecas uz medicīnisko ierīču tirgu un pacientu drošību, kā arī citos aģentūras kompetencē esošajos jautājumos.

5.Aģentūrai ir šādas tiesības:

5.1.pieprasīt un bez maksas saņemt no fiziskajām un juridiskajām personām tās uzdevumu veikšanai nepieciešamos datus un informāciju;

5.2.atbilstoši kompetencei sadarboties ar valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskajām organizācijām, fiziskajām un juridiskajām personām, kā arī ārvalstu institūcijām;

5.3.iekasēt maksu par pakalpojumiem atbilstības novērtēšanā un uzraudzībā, medicīnisko ierīču un preču reģistrācijā un notifikācijā, analītisko informācijas materiālu un medicīnisko uzziņu sagatavošanā.

III. Aģentūras pārvalde

6.Aģentūras darbu vada direktors. Aģentūras direktors veic Publisko aģentūru likumā un Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktās tiešās pārvaldes iestādes vadītāja funkcijas.

7.Aģentūras direktoru pieņem darbā un atlaiž no darba veselības ministrs.

IV. Aģentūras konsultatīvā padome

8.Lai veicinātu starpnozaru sadarbību, veselības ministrs izveido aģentūras konsultatīvo padomi (turpmāk — konsultatīvā padome).

9.Konsultatīvā padome darbojas saskaņā ar veselības ministra apstiprinātu nolikumu.

10.Konsultatīvās padomes uzdevums ir veicināt aģentūras attīstības stratēģijas efektīvu ieviešanu.

11.Konsultatīvās padomes darbu tehniski nodrošina aģentūra.

V. Aģentūras finanšu līdzekļi un manta

12.Aģentūras finanšu līdzekļus veido:

12.1.valsts budžeta dotācija no vispārējiem ieņēmumiem;

12.2.pašu ieņēmumi, arī ieņēmumi par aģentūras sniegtajiem publiskajiem pakalpojumiem, un projektu konkursos piešķirtie līdzekļi;

12.3.ārvalstu finansiālā palīdzība, ziedojumi un dāvinājumi.

13.Aģentūrai Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajā kārtībā ar finanšu ministra atļauju ir tiesības ņemt aizņēmumus un uzņemties saistības. Pirms finanšu ministra atļaujas saņemšanas minētajiem darījumiem aģentūra attiecīgā darījuma nosacījumus saskaņo ar Veselības minis­triju.

VI. Aģentūras darbības tiesiskuma nodrošināšana un pārskatu sniegšana

14.Aģentūras darbinieku lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu aģentūras direktoram. Aģentūras direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

15.Aģentūras direktora izdotos administratīvos aktus un faktisko rīcību var apstrīdēt Veselības ministrijā. Veselības minis­trijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā.

16.Aģentūra sagatavo un sniedz Veselības ministrijai kārtējo un gada pārskatu par tās darbību un finanšu līdzekļu izlietojumu.

Ministru prezidenta vietā — satiksmes ministrs A.Šlesers

Veselības ministrs G.Bērziņš

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2005.gada 5.februāri.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!