• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par neatliekamās palīdzības automātiskām zvana ierīcēm. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.02.2005., Nr. 20 https://www.vestnesis.lv/ta/id/100915

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par atbalstu krīzes situācijā nonākušām bērnu mātēm

Vēl šajā numurā

04.02.2005., Nr. 20

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par neatliekamās palīdzības automātiskām zvana ierīcēm

Saskaņā ar 3.februārī Briselē pieņemto Eiropas Komisijas un rūpniecības pārstāvju kopīgo rīcības plānu visi jaunie transportlīdzekļi Eiropā jau no 2009. gada varētu tikt apgādāti ar automātiskām neatliekamās palīdzības zvana (eCall) ierīcēm. Augsta līmeņa rūpniecības vadītāju, Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu un Eiropas Parlamenta pārstāvju sanāksmē tika izskatīts visas Eiropas valsts un privātā sektora partnerības satiksmes drošības jautājumos “eSafety Forum” darba pārskats. eCall rīcības plānu realizēs visā Eiropā kā daļu no ES eSafety satiksmes drošības iniciatīvas.
“Izmantojot šo tehnoloģiju, jūsu auto varētu jums izglābt dzīvību,” atzīmēja informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu komisāre Vivjēna Redinga. “Progresīva informācijas un sakaru tehnoloģija paver plašas iespējas satiksmes drošības uzlabošanai Eiropā. Līdzīgi sadursmju novēršanas radariem arī eCall tehnoloģija ir joma, kurā vienprātība visas ES līmenī var likvidēt visus tehniskos un tirdznieciskos šķēršļus efektīvu satiksmes drošības sistēmu ieviešanai Eiropā.”
Avārijas gadījumā e-zvana ierīce izsauks valsts dienesta dispečerpunktam (PSAP) piesaistītos avārijas dienestus, precīzi norādot jūsu atrašanās vietu. Ierīce var ieslēgties automātiski, vai arī to var iedarbināt kāds transportlīdzeklī esošais. Precīza informācija par notikuma vietu būtiski samazinās avārijas dienestu reaģēšanas laiku, tādējādi glābjot dzīvības un mazinot traumu smagumu. Nesen veiktie pētījumi liecina, ka pilnībā izvērsta eCall sistēma Eiropā varētu izglābt līdz pat 2000 cilvēku dzīvības gadā.
Rīcības plāns paredz, ka līdz 2005.gada beigām jāvienojas par eCall standartizāciju un specifikāciju, 2006.gadā ir jāveic vispusīgas praktiskās pārbaudes un 2009.gadā eCall tehnoloģija jāievieš visos jaunajos transportlīdzekļos. Šī tehnoloģija izmantos Eiropas vienoto neatliekamās palīdzības telefona numuru (E-112). Lai eCall sistēma sekmīgi darbotos, ES dalībvalstīm vēlākais 2007.gadā nāksies apgādāt ar nepieciešamajām iekārtām vai modernizēt savus valsts dienesta dispečerpunktus, lai tie spētu uztvert un apstrādāt eCall zvanus. Šobrīd jau vairāk nekā 20 rūpniecības, Eiropas Komisijas un dalībvalstu pārstāvji ir parakstījuši saprašanās memorandu par plāna realizāciju, kas nosaka pasākumus, kuri jāveic Eiropas Komisijai, dalībvalstīm, autotransporta, sakaru pakalpojumu un apdrošināšanas nozarēm. Saprašanās memoranda pamatuzdevums ir nodrošināt eCall tehnoloģijas darbību visās dalībvalstīs.
Sanāksmē Eiropas Komisija iesniedza apspriešanai plānu eSafety iniciatīvas trešajam gadam. Savā paziņojumā 2005.gada martā Eiropas Komisija iekļaus darba pārskatu un noteiks īpašus pasākumus eSafety tehnoloģiju ātrākai ieviešanai.
ES satiksmes drošības pasākumus atbalsta Eiropas Komisijas Informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu, Uzņēmējdarbības un rūpniecības, kā arī Enerģētikas un Transporta ģenerāldirektorāti.

Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!