Par mazākumtautību izglītības konsultatīvās padomes sēdi
Vakar, 3.februārī, Izglītības un
zinātnes ministrijā (IZM) notika kārtējā Konsultatīvās padomes
mazākumtautību izglītības jautājumos sēde.
Sēdes laikā prezentēts informatīvais buklets, kurā skaidroti
padomes galvenie uzdevumi, padarītie darbi kopš 2001.gada un
nākotnes ieceres.
Izglītības un zinātnes ministre Ina Druviete apstiprināja
rīkojumu “Par grozījumiem Konsultatīvās padomes mazākumtautību
izglītības jautājumos nolikumā” un “Par Konsultatīvās padomes
mazākumtautību izglītības jautājumos sastāvu”, skaidroja
izglītības politikas un valodas aspektus Latvijā un Eiropā un
atbildēja uz daudzajiem padomes locekļu uzdotajiem
jautājumiem.
Diskusijas galvenā tēma bija pamatizglītības satura reformas
ieviešana, sākot ar 2005.gada 1.septembri, kā arī bilingvālās
izglītības īstenošanas iespējas latviešu skolās, kāda priekšmeta
mācību satura daļas apguve kādā no svešvalodām.
Latvijai ir laba pieredze bilingvālās izglītības jautājumos
mazākumtautību izglītības programmās, līdz ar to tām skolām,
kurās nav mācīts šādā sistēmā, ir iespēja veiksmīgi smelties
pieredzē no tām, kurās ir pozitīva bilingvālās izglītības
pieredze.
Padome tika iepazīstināta arī ar jauno mācību plānu, par ko
joprojām turpinās diskusijas. Nākamajā sēdē, kas notiks vai nu
februāra beigās, vai marta sākumā, Izglītības satura un
eksaminācijas centrs prezentēs materiālu par satura reformas
ieviešanu.
Sēdes gaitā padomes priekšsēdētājas vietnieks Guntis Vasiļevskis
tās locekļus iepazīstināja ar Latvijas OECD valstu
Starptautiskajā skolēnu novērtēšanas programmā 1998–2004 pētījumu
“Mācīšanās nākotnei”.
IZM Komunikācijas nodaļa