Valsts sekretāru 2005.gada 3.februāra sanāksmē
Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrija
– pieteica likumprojektu “Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā”.
Likumprojekts paredz, ka par jebkāda
veida darbību, kas rada troksni un pārsniedz attiecīgajā
diennakts stundā noteikto akustiskā trokšņa pieļaujamo normatīvu
vai vides trokšņa robežlielumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada
laikā pēc administratīva soda uzlikšanas, tad tiek uzlikts naudas
sods fiziskajām personām no piecdesmit līdz piecsimt latiem un
juridiskajām personām no piecsimt līdz tūkstoš latiem, vai arī
tiek atņemtas tiesības uz zināma veida vai visu veidu
uzņēmējdarbību.
Pārējie likumprojekta grozījumi paredz, ka kodeksa
167.1 panta otrajā daļā paredzētās administratīvo
pārkāpumu lietas vairs neizskatīs pašvaldību administratīvās
komisijas, bet gan rajonu (pilsētu) tiesu tiesneši.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Satiksmes, Veselības,
Vides ministrijā, Latvijas Pašvaldību savienībā, Nacionālajā
trīspusējās sadarbības padomē, Valsts kancelejā;
– pieteica noteikumu projektu “Kārtība, kādā piešķiramas
valsts mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās (sadarbības)
projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju
izpētei”.
Noteikumu projekts paredz noteikt kārtību,
kādā piešķiramas valsts mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās
(sadarbības) projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju
izpētei.
Valsts mērķdotāciju piešķir: pašvaldību apvienošanās (sadarbības)
projekta (apvienošanās projekts) sagatavošanai – līdz 10 000
latiem; administratīvo teritoriju izpētei – līdz 2000
latiem. Valsts mērķdotāciju apvienošanās projekta
sagatavošanai vai administratīvo teritoriju izpētei attiecīgajai
pašvaldībai piešķir un izmaksā, pamatojoties uz reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministra rīkojumu.
Lai saņemtu valsts mērķdotāciju, Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrijā iesniedzami šādi dokumenti:
apvienošanās projekta sagatavošanai: pašvaldību grupas pieteikums
apvienošanās projekta sagatavošanai; attiecīgajā pašvaldību
grupā ietilpstošo pašvaldību domju (padomju) lēmumi par
apvienošanās projekta sagatavošanas uzdošanu vienai no tām;
attiecīgās pašvaldības domes (padomes) lēmums par apņemšanos
sagatavot apvienošanās projektu saskaņā ar Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 8.pantu; ja kāda no pašvaldību
grupas pašvaldībām ir atteikusies iesniegt pieteikumu
apvienošanās projekta sagatavošanai – atteikuma pamatojums;
apvienošanās projekta izstrādes izdevumu tāme un priekšlikumi par
projekta izpildes termiņu. Administratīvo teritoriju izpētei:
pašvaldību grupas pieteikums administratīvo teritoriju izpētei;
attiecīgajā pašvaldību grupā ietilpstošo domju (padomju) lēmumi
par administratīvo teritoriju izpētes uzdošanu vienai no tām;
attiecīgās pašvaldības domes (padomes) lēmums par apņemšanos
veikt administratīvo teritoriju izpēti saskaņā ar Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 7.pantu; administratīvo teritoriju
izpētes uzdevumu tāme un priekšlikumi par izpētes izpildes
termiņu.
Mērķdotāciju piešķir pašvaldību grupai, ja ministrijā saņemti
noteikumos minētie dokumenti un pašvaldību grupas vienošanās par
nodomu izveidot novadu atbilst parakstītajam sarunu protokolam,
kurā panākta vienošanās saskaņā ar Ministru kabineta noteikto
sarunu procedūru par novadu izveidošanas modeļa precizēšanu
(sarunu protokols), un Administratīvi teritoriālās reformas
likuma 2.pantā noteiktajam reformas mērķim.
Ministrija dokumentus un sarunu protokolu iesniedz
Administratīvi teritoriālās reformas padomei, kura izvērtē
pieteikuma atbilstību sarunu protokolam un Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 2.pantā noteiktajam reformas
mērķim.
Ja Administratīvi teritoriālās reformas padome atzīst, ka
pašvaldību grupas pieteikums atbilst sarunu protokolam un
Administratīvi teritoriālās reformas likuma 2.pantā noteiktajam
reformas mērķim, ministrija mēneša laikā pēc Administratīvi
teritoriālās reformas padomes atzinuma saņemšanas sagatavo
ministra rīkojuma projektu par valsts mērķdotācijas piešķiršanu
apvienošanās projekta sagatavošanai vai administratīvo teritoriju
izpētei saskaņā ar valsts pamatbudžeta programmas 06.00.00
“Mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu
sagatavošanai un administratīvo teritoriju izpētei” finansēšanas
plānu.
Ja administratīvi teritoriālās reformas padome atzīst, ka
pieteikums neatbilst sarunu protokolam un Administratīvi
teritoriālās reformas likuma 2.pantā noteiktajam reformas mērķim,
ministrs nosūta attiecīgajām pašvaldībām pamatotu atteikumu
piešķirt valsts mērķdotāciju.
Ja valsts budžetā apvienošanās projekta sagatavošanai vai
administratīvo teritoriju izpētei paredzētie finanšu līdzekļi ir
izlietoti, iesniegtos dokumentus izvērtē Administratīvi
teritoriālās reformas padome, bet ministrs rīkojumu par
valsts mērķdotācijas piešķiršanu paraksta pēc attiecīgā
finansējuma piešķiršanas budžeta programmā.
Valsts mērķdotācijas apmērs tiek samazināts par 10%, ja
pašvaldību grupā, kas iesniegusi pieteikumu apvienošanās projekta
sagatavošanai, ir mazāk par četrām pašvaldībām.
Valsts mērķdotācija pašvaldībai netiek piešķirta, ja par
pieteikto projektu mērķdotācija jau bijusi piešķirta agrāk vai
piešķiršana ir pretrunā ar sarunu protokolu.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra parakstīto
rīkojumu par valsts mērķdotācijas piešķiršanu ministrija piecu
darbdienu laikā nosūta attiecīgajām
pašvaldībām. Pamatojoties uz ministra rīkojumu par valsts
mērķdotācijas piešķiršanu, ministrija divu nedēļu laikā pārskaita
attiecīgās pašvaldības budžetā 40% no noteiktās valsts
mērķdotācijas summas. Atlikušos 60% no noteiktās mērķdotācijas
summas pārskaita pēc tam, kad ministrijā iesniegts izstrādātais
projekts un attiecīgo projektā ietverto pašvaldību domju
(padomju) lēmumi par apvienošanos.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija divas
reizes gadā informē Ministru kabinetu par pašvaldību apvienošanās
projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju izpētei
piešķirto valsts mērķdotāciju izlietojumu. Mērķdotāciju saņēmējs
reizi divos mēnešos iesniedz ministrijā pārskatu par projekta
izpildes gaitu un grafiku, kā arī mērķdotācijas
izlietojumu.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Bērnu un ģimenes
lietu ministrijā, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā,
Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts kancelejā.
Satiksmes ministrija
– pieteica noteikumu projektu “Kārtība, kādā atļauts veikt
pasažieru un kravas komercpārvadājumus ar citu personu īpašumā
esošiem autotransporta līdzekļiem”.
2004.gada
2.decembrī pieņemti grozījumi Autopārvadājumu likumā, kurā tiek
grozīti likuma panti, kuri paredzēja Ministru kabinetam noteikt
kārtību, kādā atļauts veikt pasažieru un kravas
komercpārvadājumus ar citu personu īpašumā esošiem autotransporta
līdzekļiem. Lai nodrošinātu Ministru kabineta noteikumu izdošanu
atbilstoši Autopārvadājumu likuma deleģējumam, iepriekš minētie
noteikumi ir jāizdod no jauna.
Noteikumi paredz noteikt kārtību, kādā pārvadātājs veic pasažieru
un kravas komercpārvadājumus (autopārvadājumi) ar citas personas
īpašumā esošu autotransporta līdzekli.
Pārvadātājs veic autopārvadājumus ar citas personas īpašumā esošu
autotransporta līdzekli, pamatojoties uz rakstisku nomas līgumu
ar autotransporta līdzekļa īpašnieku. Nomniekam aizliegts slēgt
autotransporta līdzekļa apakšnomas līgumu. Nomātajiem transporta
līdzekļiem jābūt Latvijā reģistrētiem pastāvīgi vai uz laiku.
Nomas līgums attiecas uz autotransporta līdzekļa iznomāšanu bez
autotransporta līdzekļa vadītāja.
Veicot pārvadājumus, pārvadātājs ir atbildīgs par nomātā
autotransporta līdzekļa tehniskā stāvokļa atbilstību normatīvajos
aktos noteiktajām prasībām.
Veicot autopārvadājumus ar citas personas īpašumā esošu
autotransporta līdzekli, autotransporta līdzekļa vadītājam
papildus citiem normatīvajos aktos noteiktajiem dokumentiem
autotransporta līdzeklī nepieciešami šādi dokumenti:
autotransporta līdzekļa nomas līgums vai normatīvajos aktos
noteiktajā kārtībā apliecināts nomas līguma izraksts, kurā
norādīts autotransporta līdzekļa iznomātāja un nomnieka nosaukums
(fiziskām personām – vārds un uzvārds), nomas līguma noslēgšanas
datums un darbības laiks, kā arī informācija par autotransporta
līdzekli (marka, modelis, izlaiduma gads, valsts reģistrācijas
numurs un identifikācijas (šasijas) numurs). Minētais līgums vai
tā izraksts nav nepieciešams, ja pārvadātājs norādīts
autotransporta līdzekļa reģistrācijas apliecībā kā turētājs vai
arī autotransporta līdzekļa vadītāja darba līgumā vai
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā apliecināts darba līguma
izraksts.
Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Padomes
1984.gada 19.decembra direktīvas Nr.84/647/EEK par bez vadītājiem
iznomāto transporta līdzekļu izmantošanu kravu pārvadājumiem pa
autoceļiem.
Projekts nodots saskaņošanai Finanšu, Tieslietu, Ārlietu, Bērnu
un ģimenes lietu, Ekonomikas, Iekšlietu, Vides ministrijā,
Latvijas Pašvaldību savienībā, Valsts kancelejā.
Valsts kanceleja
– pieteica koncepcijas projektu par valsts sektorā nodarbināto
vienoto darba samaksas sistēmu.
Koncepcija ir
izstrādāta saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 25.marta sēdē
izskatīto uzdevumu. Koncepcijā piedāvātais darba samaksas modelis
aptver valsts civildienesta ierēdņus un valsts sektorā
nodarbinātos darbiniekus. Koncepciju ir izstrādājusi ar Ministru
prezidenta rīkojumu izveidotā darba grupa un Pasaules bankas
dāvinājuma finansētā projekta “Valsts civildienesta amatu
klasifikācijas un darba samaksas sistēmas izstrāde” ietvaros
izveidotā amatu novērtēšanas darba grupa.
Koncepcija piedāvā veicamos pasākumus valsts sektorā nodarbināto
vienotas darba samaksas sistēmas izveidošanai un pakāpeniskas
darba samaksas paaugstināšanai:
1. Darba samaksas noteikšanai izmantot privātā sektora amatu
novērtēšanā noteikto metodoloģiju, panākot salīdzinājuma
iespēju.
2. Apstiprināt amatu katalogu, iekļaujot tajā valsts sektora
amatu saimes un nosakot to līmeņus, un veikt valsts tiešās
pārvaldes iestāžu amatu klasifikāciju.
3. Atbilstoši amatu novērtējumam punktos noteikt algu
grupas.
4. Izstrādāt plānu (laika grafiku) valsts sektorā nodarbināto
darba samaksas paaugstināšanai 2006. – 2010.gadā.
5. 2006.gadā sākt darba samaksas paaugstināšanu atbilstoši laika
grafikam.
Projekts nodots saskaņošanai visām ministrijām, īpašu uzdevumu
ministru sekretariātos, Latvijas Pašvaldību savienībā,
Nacionālajā trīspusējās sadarbības padomē, Latvijas Brīvo
arodbiedrību savienībā, Valsts kontrolē, Korupcijas novēršanas un
apkarošanas birojā, Valsts kancelejā.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments